Nyt kun homokeskustelu on saanut vaimentua rauhassa ja kirkosta eroaminen on tasaantunut
vain noin kolminkertaiseksi aiempaan verrattuna niin on hyvä katsoa mikä on kirkon yleinen linja.
Lyhyesti eri puheenvuoroista on saanut selvän mistä voidaan olla yksimielisiä
"Kirkko hyväksyy erilaisen seksin harrastajat kunhan he eivät harrasta erilaista seksiä"
Miksi tämä yksinkertainen viesti sitten katosi suurelta yleisöltä, se johtunee kirkon kapulakielestä
kuten "..mutta kirkko on moniääninen ja asiasta on monta näkökulmaa". Tämän tyyliset tyhjät liirumlaarum
fraasit pitivät kirkko tehokkaasti piinapenkissä, onkohan kirkko oppinut että suomalaiset eivät hyväksy internet aikakaudella ympäripyöreyksiä ja voivottelua.
Kirkon hälyäänisyys
3
114
Vastaukset
että kun vuos loppuu, niin kuinka paljon eros kaikenkaikkiaan, ei pelkästään netissä. Ja paljon se on muihin vuosiin verrattuna.
Onhan se varmaan vaikee pyöriä kun tuuliviiri kahden täysin erilaisen puolen välillä. Siinä vaan ei yksinkertasesti ole mitään kompromissia välissä - se on joko tai. Mielenkiintosta seurata, vaikka joskus hiertääkin nuo jotkut suvaitsemattomat ihmiset, mutta toisaalta ei niitä niin paljon taida olla edes kirkonkaan piirissä. Valitettavasti nimenomaan ne kiihkeimmät ihmiset on kaikkialla esillä - netissäkin - eikä niitä kaikista neutraaleimmin ajattelevia paljon kiinnosta lähteä tappelemaan asioista.- Bror Nyman
kultapanda: "Onhan se varmaan vaikee pyöriä kun tuuliviiri kahden täysin erilaisen puolen välillä. Siinä vaan ei yksinkertasesti ole mitään kompromissia välissä - se on joko tai."
Ei ole nykyään mitään kultaista keskitietä. Mutta eiköhän tehdä sellainen:
Valtionkirkko voisi olla sellainen, että se sulkee sisäänsä kaikki uskontokunnat jotka siihen haluavat liittyä. Valtionkirkko ei siis edustaisi mitään uskontoa sinänsä vaan se toimisi ainoastaan eri uskontojen, kirkkojen ja lahkojen kattojärjestönä. Valtionkirkko myös yksin edustaisi kirkkoa ulospäin.
Valtionkirkko muodostaisi eräänlaisen eteisen jonka ainoana tarkoituksena olisi tarjota halukkaille peruskoulun elämänkatsomuskurssin jatko-opintoja ja mielenkiintoisia keskusteluja eri uskonnoista ja elämänkatsomuksista. Tästä eteisestä sitten kukin voisi avata oven siihen uskontokuntaan johon katsoo parhaiten soveltuvansa.
Itse viihtyisin ehkä kuitenkin parhaiten tuossa eteisessä.
Papeilla ja saarnaajilla on aina ollut tietyt fraasit, millä on saatu epämiellyttävät kysymykset ohitetettua. Tutkimattomia on Herran tiet, luet kuin piru raamattua jne....
Nyt on kirkko päättänyt sitten veikata oikeaa hevosta ja on antanut kirkon työntekijöille mahdollisuuden vastailla kysymyksiin....MUN MIELESTÄ-Tyylillä......
En tiedä missä aivoriihessä tämäkin idea on koottu, mutta perseellensä on mennyt ja tulee menemään. Täällä kysellään, että mitä Jumala tahtoo ja ajattelee? Vastaus: Mun mielestä.....
Mitä helvettiä oikeasti :D Ketä oikeasti kiinnostaa joidenkin yksittäisten ihmisten kuvitelmat Jumalasta, jonka kanssa hän voisi elää ja millaiseksi hänet kuvittelee. Olkoot he sitten vaikka ylituomaripastoridekaanipelimannilastenhoitaja, mutta oikeasti?
Kirkko Kuulolla-nikin joku vastaaja sanoi, että kirkko halusi näyttää miten erillaisia ihmisiä sopii kirkon palvelukseen.....Näyttäähän niitä sopivan ja mitä se on auttanut asiaa? Nyt me tiedetään kirkossa olevan jos jonkinlaista titteliä ja ainoa vaatimus töihin pääsylle on usko( Mun mielestä) ja ammattiin valmistuminen.
Kukaan näistä liirumlaarum-työntekijöistä ei ole vain hajullakaan siitä, että ihmisiä kiinnostaa oikeasti mikä se Jumalan kanta on asioihin, eikä MUN MIELESTÄ.
Nyt sitten lähtee kirkosta oikeasti Raamattuun uskovat ja sitten lähtee ne, jotka lukee MUN MIELESTÄ-vastauksia. Ensimmäinen ryhmä oikeasti uskoo kirjan pitävän paikkansa ja riippuu vain oikeasta tulkinnasta, että saadaan kiusallisistakin kohdista mieltä rauhoittavia kohtia. Kirkko Kuulolla ei tähän pysty, vaan tarjoaa myyttejä, Mun mielestä, kultturidonnaisuuksia ym. Tämä ensimmäinen ryhmä tarvitsee uskoansa vahvistavia kommentteja ja niitähän ei täällä tule.
Toinen ryhmä sitten lukee näitä MUN MIELESTÄ-vastauksia ja toteaa...Hetkinen...Mä maksan 500 euroa vuodessa kirkolle vain työllistämisen vuoksi. Eihän noi itsekkään tunnu tietävän mihin ne uskovat ja kyllä sillä rahalla on parempaakin käyttöä, kuin antaa se turhuuteen. Tälläinen ryhmä on toiseksi suurin.
Kolmas ryhmä on sitten sellainen, joka ei kulumallakaan lähde kirkosta. Ei he usko mitenkään erityisesti, eikä heitä edes kiinnosta asia. Vanhemmat on uskonut ja kertonut näin asian olevan, niin mitä sitä turhaan miettii asiaa, vaan ollaan mukana kun muutkin on. Tämä on se luterilaisen kirkon selkäranka, joka käy Joulukirkossa kuuntelemassa näteimmät laulut, ristiäisissä, häissä ja hautajaisissa. Uskominen ei ole se pääasia, vaan tapa. Ilkeää ajatella, että vanhemmat olisivat valehdelleet näin tärkeässä asiassa. Miksi muuten Joulupukista valehtelua ei pidetä niin pahana asiana? Kun kaikki tietää sen olevan valetta, paitsi pienet kersat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its3858468Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1732820- 131162
- 76998
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta61903- 25896
- 55873
- 64832
- 50831
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss72802