Voisiko tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?

panii_kissa

Sanokaa nyt minulle, ronettaja, tai joku laillistamisen esitaistelija, mitä se on teiltä pois jos Suomen tulevaisuus olisi päihteetön Suomi?
Eli miksi et / ette voi taistella kaikkien huumeiden maahantuontia vastaan?
Miksi esim sinä, ronettaja, olet nostanut kätesi pystyyn ja väität että huumeita on aina oleva Suomessa. Onko? Oikeestiko? Miksi? Tahdotko niin?
Aina vertaatte viinaan ja… Ihan sama vaikka taistelisimme myös viinaa ja tupakka vastaan. Sopii minulle!
Sekin on ollut tarkoitukseni jo parikymmentä vuotta ja teen sen myöhemmin, vaikka yksin, kunhan ehdin. En ehdi kaikkea nyt. Ja elämänikin on rajallinen.

Olen paljolti myös sitä mieltä, että mennyt on mennyttä, se on yksi osa ongelmaa, johon on olemassa hyvähkö hoitokeino (=ei minun mielestä), eli HuPo ”katsoo muualle”, kuten kaikki tiedämme.
Sen rinnalle tarvitaan vahvempi panostus päihteiden leviämisen ehkäisemiseksi ja päihteettömyyteen. Tuo hyvähkö hoitokeino ei saa levitä vapaasti lailliseksi tai tämä ongelma räjähtää koko Suomen päälle kuin mätä kananmuna.

Ettekö te tahdo että tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?
Tämä ongelma on yhteiskunnallisella tasolla sekä kun kaikki vaan yrittää hoitaa oman tonttinsa ja lapsensa ja lapsenlapsensa. Tässä tarvitaan suurempaa yhteisöllisyyttä sekä yhteiskunnalta vahvempaa panostusta. Huumeiden laillistaminen tuo ihan järjettömät ongelmat. Ja huom vanhojen lisäksi uudet ongelmat.

Mikäköhän on esim Suomen ruotsalaisten huumeidenkäytön osuus? Heillähän on tunnetusti vahva yhteisöllisyys, joka tiettävästi johtuu pienistä piireistä. Siksipä juuri miellä suomalaisillakin voisi olla enemmän yhteisöllisyyttä. Voisiko? Se riippuu ihan Teistä, hyvät suomalaiset!

Me suomalaiset joko taistelemme kaikki yhdessä huumeita vastaan.
Tai hukumme siihen kaikki yhdessä, yhtenä kansakuntana.
Miettikää kumpi?

0

288

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
        Suhteet
        32
        6837
      2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
        Ikävä
        40
        4223
      3. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
        Kotka
        18
        3508
      4. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
        Ikävä
        184
        3420
      5. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
        Tunteet
        12
        2447
      6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
        Ikävä
        30
        2415
      7. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
        Ikävä
        25
        1972
      8. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
        Ikävä
        163