Voisiko tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?

panii_kissa

Sanokaa nyt minulle, ronettaja, tai joku laillistamisen esitaistelija, mitä se on teiltä pois jos Suomen tulevaisuus olisi päihteetön Suomi?
Eli miksi et / ette voi taistella kaikkien huumeiden maahantuontia vastaan?
Miksi esim sinä, ronettaja, olet nostanut kätesi pystyyn ja väität että huumeita on aina oleva Suomessa. Onko? Oikeestiko? Miksi? Tahdotko niin?
Aina vertaatte viinaan ja… Ihan sama vaikka taistelisimme myös viinaa ja tupakka vastaan. Sopii minulle!
Sekin on ollut tarkoitukseni jo parikymmentä vuotta ja teen sen myöhemmin, vaikka yksin, kunhan ehdin. En ehdi kaikkea nyt. Ja elämänikin on rajallinen.

Olen paljolti myös sitä mieltä, että mennyt on mennyttä, se on yksi osa ongelmaa, johon on olemassa hyvähkö hoitokeino (=ei minun mielestä), eli HuPo ”katsoo muualle”, kuten kaikki tiedämme.
Sen rinnalle tarvitaan vahvempi panostus päihteiden leviämisen ehkäisemiseksi ja päihteettömyyteen. Tuo hyvähkö hoitokeino ei saa levitä vapaasti lailliseksi tai tämä ongelma räjähtää koko Suomen päälle kuin mätä kananmuna.

Ettekö te tahdo että tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?
Tämä ongelma on yhteiskunnallisella tasolla sekä kun kaikki vaan yrittää hoitaa oman tonttinsa ja lapsensa ja lapsenlapsensa. Tässä tarvitaan suurempaa yhteisöllisyyttä sekä yhteiskunnalta vahvempaa panostusta. Huumeiden laillistaminen tuo ihan järjettömät ongelmat. Ja huom vanhojen lisäksi uudet ongelmat.

Mikäköhän on esim Suomen ruotsalaisten huumeidenkäytön osuus? Heillähän on tunnetusti vahva yhteisöllisyys, joka tiettävästi johtuu pienistä piireistä. Siksipä juuri miellä suomalaisillakin voisi olla enemmän yhteisöllisyyttä. Voisiko? Se riippuu ihan Teistä, hyvät suomalaiset!

Me suomalaiset joko taistelemme kaikki yhdessä huumeita vastaan.
Tai hukumme siihen kaikki yhdessä, yhtenä kansakuntana.
Miettikää kumpi?

0

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

      Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

      Luetuimmat keskustelut

      1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

        Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
        Ikävä
        69
        1325
      2. En tiedä..

        Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
        Ikävä
        106
        1227
      3. Suhde asiaa

        Miksi et halua suhdetta kanssani?
        Ikävä
        113
        1155
      4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

        tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
        Ikävä
        73
        1080
      5. Paras olisi vain unohtaa

        Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
        Ikävä
        60
        898
      6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

        Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
        Sanaristikot
        76
        762
      7. Oliko vähä sometettu taas vai?

        Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
        Kauhava
        9
        692
      8. Voisitko laittaa

        Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
        Ikävä
        41
        691
      9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

        Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
        Idän uskonnot
        362
        669
      10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

        Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
        Ikävä
        53
        656
      Aihe