Sanokaa nyt minulle, ronettaja, tai joku laillistamisen esitaistelija, mitä se on teiltä pois jos Suomen tulevaisuus olisi päihteetön Suomi?
Eli miksi et / ette voi taistella kaikkien huumeiden maahantuontia vastaan?
Miksi esim sinä, ronettaja, olet nostanut kätesi pystyyn ja väität että huumeita on aina oleva Suomessa. Onko? Oikeestiko? Miksi? Tahdotko niin?
Aina vertaatte viinaan ja… Ihan sama vaikka taistelisimme myös viinaa ja tupakka vastaan. Sopii minulle!
Sekin on ollut tarkoitukseni jo parikymmentä vuotta ja teen sen myöhemmin, vaikka yksin, kunhan ehdin. En ehdi kaikkea nyt. Ja elämänikin on rajallinen.
Olen paljolti myös sitä mieltä, että mennyt on mennyttä, se on yksi osa ongelmaa, johon on olemassa hyvähkö hoitokeino (=ei minun mielestä), eli HuPo ”katsoo muualle”, kuten kaikki tiedämme.
Sen rinnalle tarvitaan vahvempi panostus päihteiden leviämisen ehkäisemiseksi ja päihteettömyyteen. Tuo hyvähkö hoitokeino ei saa levitä vapaasti lailliseksi tai tämä ongelma räjähtää koko Suomen päälle kuin mätä kananmuna.
Ettekö te tahdo että tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?
Tämä ongelma on yhteiskunnallisella tasolla sekä kun kaikki vaan yrittää hoitaa oman tonttinsa ja lapsensa ja lapsenlapsensa. Tässä tarvitaan suurempaa yhteisöllisyyttä sekä yhteiskunnalta vahvempaa panostusta. Huumeiden laillistaminen tuo ihan järjettömät ongelmat. Ja huom vanhojen lisäksi uudet ongelmat.
Mikäköhän on esim Suomen ruotsalaisten huumeidenkäytön osuus? Heillähän on tunnetusti vahva yhteisöllisyys, joka tiettävästi johtuu pienistä piireistä. Siksipä juuri miellä suomalaisillakin voisi olla enemmän yhteisöllisyyttä. Voisiko? Se riippuu ihan Teistä, hyvät suomalaiset!
Me suomalaiset joko taistelemme kaikki yhdessä huumeita vastaan.
Tai hukumme siihen kaikki yhdessä, yhtenä kansakuntana.
Miettikää kumpi?
Voisiko tulevaisuuden lapsilla olisi tulevaisuus?
panii_kissa
0
286
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisten vaalit, hyvä alku mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus64185Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va972327Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J611009Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?186880Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38871- 47864
- 34831
- 36796
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke119785Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.35782