Olihan vilakka tuuli

rainman-64

vielä tuo hangessa pyöriminen meni, mutta tuo tuuli pisti vauhtia töppösiin.....onneksi on sauna vielä lämmin...kokeilkaa..suosittelen...alkaa veri kiertämään.:)

55

511

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muttei saunaa. vaan ööliä on ja se riittäköön veren kierrätykseenpi :-)

• rainman-64

kyllä tuo sauna pelastaa paleltumilta...:D
        Ja ööli janolta... ;)

• kävin kolmeen kertaan avannossa. Kyllä veri tosiaan kiertää :)

• Metsien mies

etkä mikään taikinamössöpullahiirulainen;)

• Metsien mies kirjoitti:

vai taikinamössö joku on ;)

• asiantuntija tääl
        Metsien mies kirjoitti:

lumi on kylmempää kuin avantovesi, vai eikö se sun järkeesi mahdu mitenkään?;))

• asiantuntija tääl kirjoitti:

ole vertaillutkaan niiden välistä eroa :)

• asiantuntija tääl
        Metsien mies kirjoitti:

yritin sanoa sulle, että sehän se mies vasta onkin, joka pystyy lumessa piehtaroimaan.;))

• asiantuntija tääl.
        michaelone kirjoitti:

ole vertaillutkaan niiden välistä eroa :)

omassa mielessään, vai olitko sinä tuo puska hän?;)
        Ei pidä tuollaisilla kehua, jos ei oo hangessa pyörähtänyt.:D

• Metsien mies
        michaelone kirjoitti:

vai taikinamössö joku on ;)

Komia on tuo avantosi, tuuralla vai moottorisahallako sen teit? Minä vaihdoin vanhaan moottorisahaan ajat sitten pitkän laipan ja ketjun, sillä olen sahannut mökille vedenottoavannot saunaan kuin myös verkkoavannot. Ketjuöljynä olen käyttänyt ruokaöljyä; täytyy vaan saha olla lämpöisessä jonkun aikaa, että pystyy öjypumppu ruokaöljyä pumppaamaan. Ei likaannu avannot, tavan teräketjuöljyä riittää muutama tippa pitämään avannon pitkään öljyisenä.

• asiantuntija tääl. kirjoitti:

omassa mielessään, vai olitko sinä tuo puska hän?;)
        Ei pidä tuollaisilla kehua, jos ei oo hangessa pyörähtänyt.:D

tyhmänä putosin kärryiltä :)))))
        Mitä mahdoit ajaa takaa? No ei mun tarvitse ymmärtää, mutta avantouinti läpi talven on tunnetusti terveellistä :)

• mökkimestari.
        Metsien mies kirjoitti:

Komia on tuo avantosi, tuuralla vai moottorisahallako sen teit? Minä vaihdoin vanhaan moottorisahaan ajat sitten pitkän laipan ja ketjun, sillä olen sahannut mökille vedenottoavannot saunaan kuin myös verkkoavannot. Ketjuöljynä olen käyttänyt ruokaöljyä; täytyy vaan saha olla lämpöisessä jonkun aikaa, että pystyy öjypumppu ruokaöljyä pumppaamaan. Ei likaannu avannot, tavan teräketjuöljyä riittää muutama tippa pitämään avannon pitkään öljyisenä.

tulee vesi talvellakin putkea pitkin, ei tarvitse sahailla avantoja sen takia.;)

• Metsien mies
        asiantuntija tääl kirjoitti:

on monikymmenkertainen lumeen verrattuna. Hangessa pyöriminen on nöösipoikien puuhaa avantouintiin verrattuna.

• asiantuntija tääl.
        Metsien mies kirjoitti:

on monikymmenkertainen lumeen verrattuna. Hangessa pyöriminen on nöösipoikien puuhaa avantouintiin verrattuna.

tietoa asiasta, kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin ja vaikka kokeilla, jos kantti riittää.;)
        Olen kokeillut kumpaakin ja tiedän, että vedessä on lämpimämpää kuin lumessa.:)

• Metsien mies
        asiantuntija tääl kirjoitti:

yritin sanoa sulle, että sehän se mies vasta onkin, joka pystyy lumessa piehtaroimaan.;))

josta aikamies ei viitsi edes mainita.

• Metsien mies kirjoitti:

reikä jäässä ainakin :)))
        Hakattiin eka siihen tuuralla kuvio ja sitten "hinkattiin" käsisahalla. Naapuri kyllä huikki, että halvat on hullulla huvit :)
        Mootorisaha olis ollut tietty helppo ratkaisu, mutta oltiin nyt niin luontoystävällisiä :))
        Moottorisahakin on mökillä. Niinkuin aina yleensä, kun saan hyvän inspiraation :)

• asiantuntija tääl.
        Metsien mies kirjoitti:

josta aikamies ei viitsi edes mainita.

ettei monikaan näistä kehujista ole aikamiestä nähnytkään...mitenkään vihjailematta sinne suuntaan.;)

• Metsien mies
        asiantuntija tääl. kirjoitti:

tietoa asiasta, kannattaa tutustua aiheeseen tarkemmin ja vaikka kokeilla, jos kantti riittää.;)
        Olen kokeillut kumpaakin ja tiedän, että vedessä on lämpimämpää kuin lumessa.:)

satoja kertoja eikä lumessa pyöriminen tunnu miltään. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa.

• Metsien mies

ettei monikaan näistä kehujista ole aikamiestä nähnytkään...mitenkään vihjailematta sinne suuntaan.;)

aloittajaa.

• asiantuntija tääl.
        Metsien mies kirjoitti:

satoja kertoja eikä lumessa pyöriminen tunnu miltään. Fysiikan lakeja ei voi muuttaa.

riittävästi tai mielikuvittelit asian.;)
        Minulla on varmaa tietoa asiasta, eikä mutua.:)

• asiantuntija tääl.
        Metsien mies kirjoitti:

aloittajaa.

saattaapi osua metsien mieheenkin kipakasti, kun puutuin asiaan.;)

• lumi+vesi
        Metsien mies kirjoitti:

Lumi sulaa, kun sen lämpötila nousee plussan puolelle. Ei ole kyse lumen lämpötilasta, vaan ilman lämpötilasta kun hangessa pyörit ja se on pakkasella kylmää touhua. Avannossa vesi on kovallakin pakkasella aina plussan puolella, muuten se jäätyy.

• Metsien mies
        michaelone kirjoitti:

reikä jäässä ainakin :)))
        Hakattiin eka siihen tuuralla kuvio ja sitten "hinkattiin" käsisahalla. Naapuri kyllä huikki, että halvat on hullulla huvit :)
        Mootorisaha olis ollut tietty helppo ratkaisu, mutta oltiin nyt niin luontoystävällisiä :))
        Moottorisahakin on mökillä. Niinkuin aina yleensä, kun saan hyvän inspiraation :)

Tuuralla tuli vielä 15 vuotta sitten hakattua mökille avanto mutta kyllä tuo moottorisahalla on helpompi tehdä. Nyt on tuo "härveli" verkonuittamista varten niin hommat sujuu;)

• ?

satu miks sä oot puskana?varo jos kotka oksentaa sun päälle.vai sitäkö sä piilotteletkin?

• Metsien mies

riittävästi tai mielikuvittelit asian.;)
        Minulla on varmaa tietoa asiasta, eikä mutua.:)

On tässä meillä ainakin lunta riittänyt joka talvi. Varmaa on, että kylmä kangistaa nopeammin pariasteisessa vedessä kuin lumihangessa.

• Metsien mies

kun tunnen asian kuin omat taskuni.

• Metsien mies
        lumi+vesi kirjoitti:

Lumi sulaa, kun sen lämpötila nousee plussan puolelle. Ei ole kyse lumen lämpötilasta, vaan ilman lämpötilasta kun hangessa pyörit ja se on pakkasella kylmää touhua. Avannossa vesi on kovallakin pakkasella aina plussan puolella, muuten se jäätyy.

kylmänsiirtokertoimesta sekä siitä, miten suuri osuus ihmisen kehosta ottaa kylmää eli tässä tapauksessa hankea tai kylmää vettä vastaan. Avannossa ottaa koko keho esim. kaulasta alaspäin.

• vesi+lumi
        Metsien mies kirjoitti:

On tässä meillä ainakin lunta riittänyt joka talvi. Varmaa on, että kylmä kangistaa nopeammin pariasteisessa vedessä kuin lumihangessa.

Turhaan venkoilet, asiasta on netissäkin tietoa. Saat pakkasessa ja lumessa alasti nopeasti paleltumia ja hypotermia iskee pakkasessa alastomaan nopeammin hangessa kuin avannossa. Ei kannata kokeilla.
        Nyt oli kyse avatouinti vs. hankikylpy ja se, että kumpi on kylmempää pakkasella.

• hushus!
        Metsien mies kirjoitti:

kun tunnen asian kuin omat taskuni.

muuta metsää viittaavaa kuin puujalat. Suksi kuusen riitelijä!

• Metsien mies
        vesi+lumi kirjoitti:

Turhaan venkoilet, asiasta on netissäkin tietoa. Saat pakkasessa ja lumessa alasti nopeasti paleltumia ja hypotermia iskee pakkasessa alastomaan nopeammin hangessa kuin avannossa. Ei kannata kokeilla.
        Nyt oli kyse avatouinti vs. hankikylpy ja se, että kumpi on kylmempää pakkasella.

Pieniä paikallisia paleltumia voi hangessa tulla nopeammin, tai itseasiassa kummassakaan ei helposti tule, mutta keho jäähtyy vedessä huomattavasti nopeammin. Asian voi testata vaikka pulssimittarin kanssa.

Avantouinti on huomattavasti kylmempää pakkasella.

• vesi+lumi
        Metsien mies kirjoitti:

kylmänsiirtokertoimesta sekä siitä, miten suuri osuus ihmisen kehosta ottaa kylmää eli tässä tapauksessa hankea tai kylmää vettä vastaan. Avannossa ottaa koko keho esim. kaulasta alaspäin.

Jos menet 20 asteen pakkasella hankeen pyörimään, lämpötila on -20 astetta. Jos menet avantoon 20 asteen pakkasella, veden lämpötila ei ole -20 astetta, vaan lämpötila pysyy vedessä plussan puolella.

Menen saunaan ja käyn hankikylvyssä, avantoa ei ole pihallani. Avantouinti on myös tuttua, mutta ei niin kylmää kuin lumessa uinti. Hauskaa iltaa.

• heh heh heeee...
        Metsien mies kirjoitti:

Pieniä paikallisia paleltumia voi hangessa tulla nopeammin, tai itseasiassa kummassakaan ei helposti tule, mutta keho jäähtyy vedessä huomattavasti nopeammin. Asian voi testata vaikka pulssimittarin kanssa.

Avantouinti on huomattavasti kylmempää pakkasella.

edes meitä, jotka todella tuntee asian heh heeee...sulle ei auta vääntää edes rautalangasta muottia, kun ei mene perille, niin eihän sitä pakolla sinne voi laittaa.;)

• ei kannata
        vesi+lumi kirjoitti:

Jos menet 20 asteen pakkasella hankeen pyörimään, lämpötila on -20 astetta. Jos menet avantoon 20 asteen pakkasella, veden lämpötila ei ole -20 astetta, vaan lämpötila pysyy vedessä plussan puolella.

Menen saunaan ja käyn hankikylvyssä, avantoa ei ole pihallani. Avantouinti on myös tuttua, mutta ei niin kylmää kuin lumessa uinti. Hauskaa iltaa.

riidellä.;)

• Metsien mies
        hushus! kirjoitti:

muuta metsää viittaavaa kuin puujalat. Suksi kuusen riitelijä!

metsääkin riittää ihan omasta takaa enemmän kuin kerkeää itse hoitamaan;)

• Metsien mies
        heh heh heeee... kirjoitti:

edes meitä, jotka todella tuntee asian heh heeee...sulle ei auta vääntää edes rautalangasta muottia, kun ei mene perille, niin eihän sitä pakolla sinne voi laittaa.;)

vänkääminen kun et ymmärrä asiaa lainkaan. Otetaan helppo esimerkki minkä voi kokeilla jokainen kotona. Pistä vesisankko täyteen lunta ja upota kätesi siihen 5-10 minuutiksi. Tee sama kylmällä vedellä, joka on vaikka lumesta juuri sulatettu eli on siis järviveden kylmyinen. Kyllä hangessa pitää kättään paljon kauemmin.

• Metsien mies
        ei kannata kirjoitti:

riidellä.;)

tuo "vastapuoli" olevan;)

• Metsien mies
        Metsien mies kirjoitti:

vänkääminen kun et ymmärrä asiaa lainkaan. Otetaan helppo esimerkki minkä voi kokeilla jokainen kotona. Pistä vesisankko täyteen lunta ja upota kätesi siihen 5-10 minuutiksi. Tee sama kylmällä vedellä, joka on vaikka lumesta juuri sulatettu eli on siis järviveden kylmyinen. Kyllä hangessa pitää kättään paljon kauemmin.

piti kirjoittaa;)

• )
        ei kannata kirjoitti:

riidellä.;)

sas muuta.satu vaa yrittää selostaa vaikkei tiedä mitään.metsien mies tietää asiaa.

• niin muuten käy!
        Metsien mies kirjoitti:

ja tule sitten kertomaan miten kävi. olekin rehellinen. huomaat olleesi väärässä.

• joo joo!
        Metsien mies kirjoitti:

metsääkin riittää ihan omasta takaa enemmän kuin kerkeää itse hoitamaan;)

uskommehan me. Joulupukkikin tulee parin viikon päästä.

• Metsien mies
        joo joo! kirjoitti:

uskommehan me. Joulupukkikin tulee parin viikon päästä.

mutta sanopa sinä mihin liitteisiin metsänhakkuu yleisimmin perustuu vai etkö osaa sanoa?

• Metsien mies
        niin muuten käy! kirjoitti:

ja tule sitten kertomaan miten kävi. olekin rehellinen. huomaat olleesi väärässä.

ettei tartte enää;)

• Lunta ja sauna, mutta en kehtaa juosta kerrostalon pihaan nakusillaan kierimään...

• rainman-64

porukat on kuitenkin jo niin sosees siel talossa, ettei ne mitään huomaa...:D

• rainman-64 kirjoitti:

porukat on kuitenkin jo niin sosees siel talossa, ettei ne mitään huomaa...:D

Mihin minä ne avaimet laitan? Alaovi on jo lukossa.

• rainman-64
        tuputuu kirjoitti:

Mihin minä ne avaimet laitan? Alaovi on jo lukossa.

kädessä menee laita vaikka ranteen ympäri jolain narulla siksi aikaa..:)

• rainman-64 kirjoitti:

kädessä menee laita vaikka ranteen ympäri jolain narulla siksi aikaa..:)

Tai sit voisin jättää parvekkeen oven auki kun asun ekassa kerroksessa. Naapurissa on sellanen opiskelijatalo. Voisin pyytää opiskelijanuorukaisia auttamaan tätin parvekkeelle...

• rainman-64
        tuputuu kirjoitti:

Tai sit voisin jättää parvekkeen oven auki kun asun ekassa kerroksessa. Naapurissa on sellanen opiskelijatalo. Voisin pyytää opiskelijanuorukaisia auttamaan tätin parvekkeelle...

taitas olla kummastakin osapuolesta mukavaa.. ;)

• rainman-64 kirjoitti:

taitas olla kummastakin osapuolesta mukavaa.. ;)

Tuskin siinä ainakaan vilu pääsis tulemaan;)

• rainman-64
        tuputuu kirjoitti:

Tuskin siinä ainakaan vilu pääsis tulemaan;)

;-D

• humaaja.

aika härskiä pyöriä rivarin pihan hangessa alasti...

• ,.,.,.

touhuja;-DDDDDDDDDDDD

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      40
      6993
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3948
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      45
      3330
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2949
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2726
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2153
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2087
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2058
    Aihe