kuollut pakkaseen tänä talvena? Asunnottomia suomalaisia on yli 9000 siis suomalaisia! Joko heille porvarit (hallitus)eduskunnassa ovat järjestäneet katon päänsä päälle? Eikö mitään puoluetta kiinnosta heidän elämä? Vaalit lähestyy! Eikö edes perussuomalaiset! Eikö mikään järjestö ole edes kiinnostunut heidän elämästään? Jos vaikka sotaveteraanien yli 50 miljoonan omaisuudesta voisi lohkaista heille jonkinlaiset lämpöiset asunnot!
Montako suomalaista asunnotonta on
107
2777
Vastaukset
- Kokoomus on se
joka päättää maan asioista. Kepulien kana on niin aivoton että ei kannata paljoa odottaa.
- miten olisi
Kyllä nyt on kaikkien puolueiden ruvettava puheista tekoihin asunnottomien SUOMALAISTEN auttamiseksi pieni aika pakkaset nousevat yli 20 asteen virossakin paleltui 4 ihmistä vaikkei ole vielä edes suuria pakkasiakaan. Kannatan tuota sotaveteraanien potista rahallista auttamista eli asuntojen hankkimista asunnottomille tuskin kukaan veteraani sitä vastustaa, mutta ne niiden nokkamiehet tietysti hannaa vastaan. Silloin sinne saapuu myös kukkaron tarkastajat joka on selvä ja tietysti myös MOT.
- Harhainen eläkeläine
miten olisi kirjoitti:
Kyllä nyt on kaikkien puolueiden ruvettava puheista tekoihin asunnottomien SUOMALAISTEN auttamiseksi pieni aika pakkaset nousevat yli 20 asteen virossakin paleltui 4 ihmistä vaikkei ole vielä edes suuria pakkasiakaan. Kannatan tuota sotaveteraanien potista rahallista auttamista eli asuntojen hankkimista asunnottomille tuskin kukaan veteraani sitä vastustaa, mutta ne niiden nokkamiehet tietysti hannaa vastaan. Silloin sinne saapuu myös kukkaron tarkastajat joka on selvä ja tietysti myös MOT.
En ole koskaan ymmärtänyt teidän pököpäiden logiikkaa. Valtiolla, kunnalla, Eu:lla, Kataisella eikä kellään muullakaan ole mitään velvollisuutta hankkia asuntoa asunnottomalle vaan JOKAISEN ihmisen velvollisuus on itse hankkia asunto itselleen. (poikkeuksena tietenkin sairaat tai muuten vajavaiset, jotka tähän ei pysty)
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen. - ex asunnoton
miten olisi kirjoitti:
sotavateraaneille kerjätään rahaa, samaan aikaan kun elintasopakolaisille työnnetään kottikärrillä.
näiltä liikenisi muutama miljardi rahaa jolla voisi ostaa asunnottomille asuntoja.
mitä tekee diakonissa laitos. majoittaa vain romanian varkaita ja kerjäläisiä suomalaisten asunnottomien sijaan. - Se että talous
Harhainen eläkeläine kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt teidän pököpäiden logiikkaa. Valtiolla, kunnalla, Eu:lla, Kataisella eikä kellään muullakaan ole mitään velvollisuutta hankkia asuntoa asunnottomalle vaan JOKAISEN ihmisen velvollisuus on itse hankkia asunto itselleen. (poikkeuksena tietenkin sairaat tai muuten vajavaiset, jotka tähän ei pysty)
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.on päin persettä on Kataisen ja Kokoomuksen vika koska juuri ne ovat hoitaneet taloutta.
- SUOMESSA ;;;::
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.RAKENNETTU TYÖ VÄELLE..EDULLISET Vuokra asunnot puuttuu kokonaan....AINA ON KOVA Kilpailu asunnoista ja hinnoista..ESIM...SIIVOOJAN PALKKA EDELLEEN..7-10 euroa tunti..ollut vuosia.vuosia.vuosia.....vuokrat huikeita asunnoista.halvimmasta päästä yksiön vuokra hipoo 500-600 euroa kk....kaikki matala palkka alat on jääneet palkka kuoppaan jo vuosia sitten....RASKAS TYÖ Vatii veronsa terveydessäkin..TULEE STOPPI.ei vaan jaksa.....KUN IHMINEN ON TYÖSSÄ.Halu olis kova ELÄÄ MYÖS SILLÄ PALKALLA.Mutta nyky yhteis kunnassa ei elä palkallaan ihminen enää.Siihen raskaan työ lisäksi,JUOKSE vielä kaikki hiivatin virastot.ja hae asumis tuet,sun muut hössöt..EI OLE JÄRKEÄ YLI PÄÄTÄÄN TEHDÄ TYÖTÄ...MONET ASUNNOTTOMAT EI YKSIN KERTAISESTI JAKSA TÄTÄ RULETTIA...MURTUU.SORTUU.alkoholisoituu.sairastuu..masentuu.JUOKSE SITTEN VIELÄ RUOKAS LEIPÄ JONOISTA....YKSIN ASUVAN IHMISEN ELÄMÄ ON HINTAVAA.maksat itse kaikki laskut.....jos olet vaikka kaupan kassa..ei sillä herran huonetta rakenneta....kerros talo TÖTSÄT Ei oikeasti maksa niin hirvittäviä summia.kun niistä otetaan.kunnilla,kaupunkeilla on tontia..sen kun rakentavat...VÄLI KÄDET VIE NE RAHAT...AHNEUS ON KYNTESSÄ KAIKKEEN ISKENYT.....JOTKUT KÄRSII.selvähän se.
- mut töissä aina
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.pienipalkkaisena minäkin ostin pikkuruisen asunnon Helsingissä. Lainaa maksettiin 80-90 luvulla niin, että rahaa jäi arkipäivään, ruokaan, vaatteisiin ja huvituksiin, 14mk/vrk. Kun jotain "lohtua" piti olla, siitäkin 14markasta lohkesi yli puolet päivän tupakka-askiin (tyhmää toki, mut kaikesta ei voi luopua)
Niin sitä vaan sinniteltiin, mut ei kyllä istuttu kapakassa eikä edes kotikossun ääressä. Ei matkusteltu, ei shoppailtu, eikä pikavippejä olisi voinut edes ajatella (toki niitä ei silloin ollutkaan)
PKS seudulla on varmasti töitä niille, jotka töitä haluavat tehdä (tilanne on toki toinen esim. pohjoisessa) Kuinka paljon tunnenkaan 35-60v ihmisiä täällä kotiseudullani, jotka ovat käytännössä koko ikänsä laistaneet työntekoa ja eläneet sosiaaliturvan varassa. Silläkin rahalla näytää olevan varaa istua kapakassa? Mulla ei ole varaa päivittäiseen, edes viikottaiseen kapakassa istumiseen edelleenkään, vaikka olen asuntolainani jo maksanut. Joskus sentään ravintolaankin nykyisin poikkean, ja...
Näen punaista aina, kun kuulen /- 45v. terveen (paitsi ehkä mieleltään) ihmisen valittavan, kapakassa, kaljalasi edessään,kun fatta ei maksanutkaan sitä tai tätä... on kuulemma yhteiskunnan velvollisuus hoitaa juuri hänen kulunsa? Yhteiskunta on me, jotka raahaudemme joka aamu töihin. Siivoamaan, ajamaan bussia, ajamaan taksia, kaupungin lumitöihin, talkkarinhommiin, postinjakeluun, kioskin tai kaupan kassalle... töitä siis tekevälle on ilman sitä isompaa koulutustakin. Itsekin sinä sosiaaliturvalla elävä kerrot minulle, ettei kannata siivoomaan mennä, kun kaikki tuet loppuu... Koita tajuta, että myös minä pienipalkkainen maksan osan sinunkin elämästä. Mielelläni pitäisin nekin roposet itselläni, ja hankkisin jotain ylimääräistä elämääni. - herätys hei...
ex asunnoton kirjoitti:
sotavateraaneille kerjätään rahaa, samaan aikaan kun elintasopakolaisille työnnetään kottikärrillä.
näiltä liikenisi muutama miljardi rahaa jolla voisi ostaa asunnottomille asuntoja.
mitä tekee diakonissa laitos. majoittaa vain romanian varkaita ja kerjäläisiä suomalaisten asunnottomien sijaan.Vaikka olenkin välillä raivonsekaisin tuntein sitä mieltä, että luuserit sais kaikki paleltua pakkaseen... Kaikki syvä kunnioitukseni sotaveteraaneille ja iso kiitos heidän panoksestaan, mutta kuinka paljon heitä enää on elossa? Onko tästäkin tehty rahankeruu jonkun sotia näkemättömän taskuun? Isäni, 81v. pienellä eläkkeellä vielä itsekseen elävä papparainen, (jkoko ikänsä muuten töissä, matalapalkka aloilla) ei ole sotaveteraani, sillä hän oli lapsi sodan aikaan.
Tosiaan, tämä ei ollut hyökkäys sotaveteraaneja kohtaan, he ansaitsevat kaiken kunnioituksemme ja apumme, mutta tämä oli herätys siihen, mihin nekin keräysvarat menevät, sillä sotaveteraaneja ei kovin montaa enää ole.
Olisiko nyt syytä listata kaikki oikeasti sotaveteraanit, vaikka ihan nimellä. Ne meistä hyväosaiset, joilla varaa on, varmasti "adoptoisivat" nämä vanhukset ja pitäisivät henkilökohtaisesti huolen heidän taloudestaan ne muutamat viimeiset jäljellä olevat vuodet. - kenelle kuuluu apu
herätys hei... kirjoitti:
Vaikka olenkin välillä raivonsekaisin tuntein sitä mieltä, että luuserit sais kaikki paleltua pakkaseen... Kaikki syvä kunnioitukseni sotaveteraaneille ja iso kiitos heidän panoksestaan, mutta kuinka paljon heitä enää on elossa? Onko tästäkin tehty rahankeruu jonkun sotia näkemättömän taskuun? Isäni, 81v. pienellä eläkkeellä vielä itsekseen elävä papparainen, (jkoko ikänsä muuten töissä, matalapalkka aloilla) ei ole sotaveteraani, sillä hän oli lapsi sodan aikaan.
Tosiaan, tämä ei ollut hyökkäys sotaveteraaneja kohtaan, he ansaitsevat kaiken kunnioituksemme ja apumme, mutta tämä oli herätys siihen, mihin nekin keräysvarat menevät, sillä sotaveteraaneja ei kovin montaa enää ole.
Olisiko nyt syytä listata kaikki oikeasti sotaveteraanit, vaikka ihan nimellä. Ne meistä hyväosaiset, joilla varaa on, varmasti "adoptoisivat" nämä vanhukset ja pitäisivät henkilökohtaisesti huolen heidän taloudestaan ne muutamat viimeiset jäljellä olevat vuodet.jos on varaa "plan-kummiksi", kyllä siinä yksi sotaveteraanikin hoituisi.
- 21
Ja sen tietää mitä sellainen johtaminen tuo tullessaan.
- rasismi on syntiä
molemamt ovat hallituksessa....yrität vain kommarien tapaan levittä epäsopua ja jauhaa propagandaa....jos te saisitte vallan kohta olisi kuin entisessä NL:ssa tai nykyisessa Pohjois-Koreassa....kaikki yhtä köyhiä ja talaosu tuhottu moniksi vuosikymmeniksi.......kommarit ovat aina käsi ojoss aottamassa j akadehtimassa niitä jotka tekevät jotain oman elintasonsa eteen.......
- rasisimi on syntiä
mut töissä aina kirjoitti:
pienipalkkaisena minäkin ostin pikkuruisen asunnon Helsingissä. Lainaa maksettiin 80-90 luvulla niin, että rahaa jäi arkipäivään, ruokaan, vaatteisiin ja huvituksiin, 14mk/vrk. Kun jotain "lohtua" piti olla, siitäkin 14markasta lohkesi yli puolet päivän tupakka-askiin (tyhmää toki, mut kaikesta ei voi luopua)
Niin sitä vaan sinniteltiin, mut ei kyllä istuttu kapakassa eikä edes kotikossun ääressä. Ei matkusteltu, ei shoppailtu, eikä pikavippejä olisi voinut edes ajatella (toki niitä ei silloin ollutkaan)
PKS seudulla on varmasti töitä niille, jotka töitä haluavat tehdä (tilanne on toki toinen esim. pohjoisessa) Kuinka paljon tunnenkaan 35-60v ihmisiä täällä kotiseudullani, jotka ovat käytännössä koko ikänsä laistaneet työntekoa ja eläneet sosiaaliturvan varassa. Silläkin rahalla näytää olevan varaa istua kapakassa? Mulla ei ole varaa päivittäiseen, edes viikottaiseen kapakassa istumiseen edelleenkään, vaikka olen asuntolainani jo maksanut. Joskus sentään ravintolaankin nykyisin poikkean, ja...
Näen punaista aina, kun kuulen /- 45v. terveen (paitsi ehkä mieleltään) ihmisen valittavan, kapakassa, kaljalasi edessään,kun fatta ei maksanutkaan sitä tai tätä... on kuulemma yhteiskunnan velvollisuus hoitaa juuri hänen kulunsa? Yhteiskunta on me, jotka raahaudemme joka aamu töihin. Siivoamaan, ajamaan bussia, ajamaan taksia, kaupungin lumitöihin, talkkarinhommiin, postinjakeluun, kioskin tai kaupan kassalle... töitä siis tekevälle on ilman sitä isompaa koulutustakin. Itsekin sinä sosiaaliturvalla elävä kerrot minulle, ettei kannata siivoomaan mennä, kun kaikki tuet loppuu... Koita tajuta, että myös minä pienipalkkainen maksan osan sinunkin elämästä. Mielelläni pitäisin nekin roposet itselläni, ja hankkisin jotain ylimääräistä elämääni.hyvä kirjoitus.....niin minäkin olen tehnyt....olin niin pienellä palkalla, että joka toinen palkka meni vuokraan ja puolet palkasta elämiseeN.....mietittävä oli tarkkaan mihin rahani pistän.....sitten ostin oman asunnon Hesasta myös tiukkaa oli ja välillä pelotti mutta ONNISTUIN....lainat on maksettu jo kauan sitten.....asuntokin on ostettu jo isompi yms. jne.
Muistan itsekin ihmetelleeni miten toisille on varaa istua kapakoissa ja juoda niin paljon...itselläni ei ollut sellaiseen varaa...kävi iltaisin myös koulua.....ja sitäkin ihmettelin, että opiskelijoiden paikoissa Hesassa juotiin mahdottomasti ja humalahakuisesti aina.....siihenkö se opintolaina sitten meni.....itselläni ei ollut varaa moiseen (enkä kyllä olisi halunnut juodakaan) en ottanut opintolainaa enkä saanut asumistukea....mutta selvisin enkä ole katkera vaan innoissani MINÄ ONNISTUIN! - Öhöm sanos
Se että talous kirjoitti:
on päin persettä on Kataisen ja Kokoomuksen vika koska juuri ne ovat hoitaneet taloutta.
vaan sosialistihallituksen alullepanemia juttuja. Paikkaa itte punakone vuotava paattisi. Kyllähän kaikki on kapteeneita silloin kun talous on kunnossa, mutta kyllä se on vasurikin ollut hiljaista poikaa kun hieman globaali laine paattia heiluttaa. Tuskin noi hallituksen väki niin tyhmiä ovat että katkosivat itseltään jalat alta jos se vältettävissä olisi. Vasuri vaan ei näe metsää puilta, kun kaikki pitäis Jutan oppien mukaan tulla ilman vastinetta pöytään. Kyllä se oli edellisenkin laman jälkeen niiiiin kapteenia sossupuoli valtaan tullessaan kun kokoomusministeri Viinanen pisti matokuurin päälle ja tervehdytti talouden vittumaisen miehen maineesta välittämättä putsatakseen pöydän. Joskus se tämäkin lama loppuu ja taas on uusi hallitus joka pääsee nousuveden mukaan, kelpaa siinä mennä. Ihmismieli on siitä mukava että se kun ei halua huonoja aikoja muistella.
Mee sää sinne sanoon missä mennään ja kuinka, kun tiedät syyllisetkin. Älä ole pettynyt jos et onnistu. - Rakastuminen
Se että talous kirjoitti:
on päin persettä on Kataisen ja Kokoomuksen vika koska juuri ne ovat hoitaneet taloutta.
"Heli Hulkko" yksinhuoltajaäiti...vesimiesnainen?
- Hihitänkösittenkin
pienipalkkaisena minäkin ostin pikkuruisen asunnon Helsingissä. Lainaa maksettiin 80-90 luvulla niin, että rahaa jäi arkipäivään, ruokaan, vaatteisiin ja huvituksiin, 14mk/vrk. Kun jotain "lohtua" piti olla, siitäkin 14markasta lohkesi yli puolet päivän tupakka-askiin (tyhmää toki, mut kaikesta ei voi luopua)
Näen punaista aina, kun kuulen /- 45v. terveen (paitsi ehkä mieleltään) ihmisen valittavan, kapakassa, kaljalasi edessään,kun fatta ei maksanutkaan sitä tai tätä... on kuulemma yhteiskunnan velvollisuus hoitaa juuri hänen kulunsa? Yhteiskunta on me, jotka raahaudemme joka aamu töihin. Siivoamaan, ajamaan bussia, ajamaan taksia, kaupungin lumitöihin, talkkarinhommiin, postinjakeluun, kioskin tai kaupan kassalle... töitä siis tekevälle on ilman sitä isompaa koulutustakin. Itsekin sinä sosiaaliturvalla elävä kerrot minulle, ettei kannata siivoomaan mennä, kun kaikki tuet loppuu... Koita tajuta, että myös minä pienipalkkainen maksan osan sinunkin elämästä. Mielelläni pitäisin nekin roposet itselläni, ja hankkisin jotain ylimääräistä elämääni."Mielelläni pitäisin nekin roposet itselläni, ja hankkisin jotain ylimääräistä elämään"
Ei tollaista tule koskaan tapahtumaan. Vaikka verrahoista ei maksettaisi yhtään mitään etuuksia yhtään kellekkään, et sinä silti saisi yhtään mitää veronalennuksia, eikä se parantasisi sinun tuloja yhtään millään lailla. Esim kun vuokria korotetaan vaikkapa 3 vuotta peräkkäin esim 50€ puolen vuoden välein, ja ihmiset alkaa suuttuu, niin sit tulee ilmo että vuokria alennetaan nyt 0,01 euroa, ka ihmiset on tohkeissan et No nii uskohan ne s..tana ku valitettiin. - Ylpeämaastaan!
rasismi on syntiä kirjoitti:
molemamt ovat hallituksessa....yrität vain kommarien tapaan levittä epäsopua ja jauhaa propagandaa....jos te saisitte vallan kohta olisi kuin entisessä NL:ssa tai nykyisessa Pohjois-Koreassa....kaikki yhtä köyhiä ja talaosu tuhottu moniksi vuosikymmeniksi.......kommarit ovat aina käsi ojoss aottamassa j akadehtimassa niitä jotka tekevät jotain oman elintasonsa eteen.......
Itse en ole kommari, viheranarkistipiipertäjä tai mikään muu vaikka vastustankin kokoomuksen politiikkaa, joka on täysin vastuutonta!
Ihmisiltä menee asuntoja, työpaikkoja, aivan kaikki elintasoon liittyen kallistuu käsittämättömästi ja hallituksissa olevat puolueet puhuvat maailmanpelastamisesta ja heittävät suomalaisia kohtaan pelkkää paskaa niskaan kun oma identiteetti on unohtunut.
Eli jos haluaa olla onnellinen, pitää miettiä nykyisin ammatinvalinta saakelin tarkkaan. Tuottava työ ei ole enää kannattavaa, mutta toimitusjohtaja on sen sijaan raskastyö myös, riippuen yrityksestä.
Jos on monikansallinen yritys sinä lähinnä vain sanelet mitä johtoportaasta käsketään ja vastuu on lähinnä sinun eikä se haittaa paskaakaan jos tuhannet ihmiset menettävät työpaikkansa ja pistetään sossunluukulle, mitä vitun väliä? kuitenkin kuulut jollakin kohtaa hyväveli kerhoon ja kun yritys ulkoistetaan kiinaan niin saat aivan mahtavat erorahat ja uuden vastaavan vakanssin, mutta se maksoi ihmisten työpaikat.
Eli ihmisille on suorastaan kannustettu opettamaan että Ahneus on perkeleen hyvä asia ja pääasia että oma peppu voi lihota rauhassa. Kun on hynät kerätty ja työntekihät potkittu ulos niin minä lähden bora boralle ja kärsiköön muut sossussa ja kuunnelkoon hallituksen typerää maailmanpelastamis ja ultraliberalismi politiikkaa.
Tämän kannustaminen ei ole kuin suoranaista tyhmyyttä tai olet itse niin valtavan hyvässä asemassa että et uskalla tai välitä nähdä miten lahjakkaita, suoraselkäisetkin ja yritteliäätkin ihmiset joutuvat ahneuden kynsiin. Ei se ole todellakaan enää luuseri pelkästään nykypäivänä joka joutuu allikkoon, vaan ahneuden uhri.
Sairainta on kun päivittäin mediassa tulee jollakin tasolla suomalaisuutta ja suomalaisia halventavaa kommenttia, että saadaan suorastaan hyvällä omalla tunnolla tänne syntyneitä kansalaisia pistää maan rakoon! Tosiasiassa kaikki hallituksessa halveksuvat yhtä lailla ulkomaalaisia kuin suomalaisia.
Se on puhdasta populismia ja sokeaa ahneutta jota väritetään kaikilla mahdollisilla jutuilla potkimalla ihmiset ulos töistä ja sitten seuraavana päivänä näytät vaikka mtv3:lta miten suomalainen juntti on tyhmä ja joku ihan tahansa muu tai tietyllä tavalla ajattelevampi fiksumpi!
Suomessa on juntteja aivan kaikista ääripäistä: kommareista, kansallismielisistä, porvareista, anarkisteista yms ryhmistä. miksi haluatte yleistää että joku näistä on huonompi? että joku näistä on juuri se pakan alimmainen jolle voi täysin millä tahansa verukkeella tehdä mitä huvittaa? Ja että kaikki ovat vielä maalta.
Kyllä ne pahimmat juntit ovat puhtaasti kaupunkilaiset, jotka esimerkiksi helsingissä elävät ihan omaa harhailuaan koska ollaan niin tiiviissä laumahengessä ja kaikki moraaliset arvot yms opitaan jo koulusta ja media vielä syytää tähän jotain ylimääräistä.
Eli niin pitkään kun Suomalainen on oikeasti suurin uhri tässä politiikassa ja siinä ei mamut pääsyynä eikä suomalaiset. Vaan puolueet jotka tekevät kaiken rahan nimissä ja hokevat medianmyötä arvojaan ja prässäävät ihmisiä ajattelemaan tietyllä tavalla ja rohkaisevat toisella suunnalta ja halveksuvat jonkun tyyppisiä ajattelijoita näyttämällä ja aiheuttamalla tiettyjä mielikuvia.
Aivan käsittämättömän hirveää katsoa miten me suomalaiset kinaamme keskenään, vaikka todellinen peto on eduskunnassa jota ei kiinnosta kuin raha ja huomion saaminen kuninkaaltaan brysselistä.
Ei muuta. Selviytykää ja käyttäkää omaa järkeänne kaikissa asioissa. Miettikää todellista tarkoitusta ilman iltalehteä tai hesaria. käyttääkää sitä järkeä!
TV ei ole niin vahva kuitenkaan että ihminen hyväksyy oman huonoutensa mitä sille hoetaan.
NYT OLKAA VIIMEINKIN YLPEITÄ SUOMALAISUUDESTANNE! ME EMME OLE SYYLLISIÄ EMMEKÄ HUONOJA, VAAN PUHTAASTI RAHAN UHREJA AHNEIDEN JA SOKEIDEN IHMISTEN TAKIA! - Ihan vaan Pune
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.No tulipa kunnon oikeistolainen vastaus ihan ekana ! Itse asun Ason asunnossa kun on aina aikaisemmin ollut tosiaan ollut oma osake ! Mutsi kun sanoi että älä maksa 'turhista seinistä' . No siitä on jo on yli 30v.
Mun symppikset on kyllä keskustelun aloittaneella, Hyvä kun on sosiaaliset turvapalvelut vielä olemassa ei ehkä enää kovinkaan montaa vuotta. Kylläpäs pakkasta pukkaa että on sisällä hyvä olla !Vaikkei olekaan oma. Tosin aikaisaisemmin oli oma ja sligu tosi hyvä.ET silleen eläkeläinen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - sivusta katsoja
ex asunnoton kirjoitti:
mitä tekee diakonissa laitos. majoittaa vain romanian varkaita ja kerjäläisiä suomalaisten asunnottomien sijaan.rahaa tuntuvan riittävän mielinmäärin suomeen asutettaville ulkomaalaisille sekä heidän perässä tuleville ylisuurille perheille ja suvuille.
on pöyristyttävää katsella kuinka heille kustannetaan ilmainen elämä samalla kun osa suomalaisista yrittää selvitä jokapäiväistä menoistaan pihistellen,eivätkä koskaan olleet osana rakentamassa suomea ja jo nyt ovat kehittäneet omat lakinsa rotuvihansa kulttuureineen vaatien meiltä sopeutumista näihin.
suomessakin on asunnottomia sekä vähävaraisia,vanhuksia ilman hoitoa ja lapsista säästetään niin kuinka meillä on varaa kustantaa muidenkin maiden asukkaiden asuminen ilmaiseksi täällä-ihmisten joiden kiinnostus ja kunnioitus on aivan muualla kuin suomessa - gfu,e,wir7
Öhöm sanos kirjoitti:
vaan sosialistihallituksen alullepanemia juttuja. Paikkaa itte punakone vuotava paattisi. Kyllähän kaikki on kapteeneita silloin kun talous on kunnossa, mutta kyllä se on vasurikin ollut hiljaista poikaa kun hieman globaali laine paattia heiluttaa. Tuskin noi hallituksen väki niin tyhmiä ovat että katkosivat itseltään jalat alta jos se vältettävissä olisi. Vasuri vaan ei näe metsää puilta, kun kaikki pitäis Jutan oppien mukaan tulla ilman vastinetta pöytään. Kyllä se oli edellisenkin laman jälkeen niiiiin kapteenia sossupuoli valtaan tullessaan kun kokoomusministeri Viinanen pisti matokuurin päälle ja tervehdytti talouden vittumaisen miehen maineesta välittämättä putsatakseen pöydän. Joskus se tämäkin lama loppuu ja taas on uusi hallitus joka pääsee nousuveden mukaan, kelpaa siinä mennä. Ihmismieli on siitä mukava että se kun ei halua huonoja aikoja muistella.
Mee sää sinne sanoon missä mennään ja kuinka, kun tiedät syyllisetkin. Älä ole pettynyt jos et onnistu.Seuraava hallitus on pulassa tämän hallituksen jälkeen. Ovat siirtäneet kaikki epämiellyttävät asiat seuraavalle hallitukselle. Seuraavan hallituksen pitää jostain löytää miljardi säästöt jostain. Nyt on ollut kyllä rahaa jakaa kaikille konkurssi maille.
- Jo riittää
Suomen päättäjät Hävetkää! Oma napa paras napa, teillä. Ulkomaille päin kumarretaan ja otetaan velkaa, että kaikenlaiset juhlijat ja törsääjät saavat lisää sinnekin. Rahaa mätettään miljardeja ilman mitään tolkkua. Pieni Suomi ei pysty koko maailmaa pelastamaan. Pakolaisille ja mamuille riittää hyvää. Heistä yksikään ei ole vailla asuntoa. Eli heitä tänne raahataan mahtailemaan ja kaikki on ilmaista. Suomessa ikänsä työtä tehneitä kirotaan ja syrjitään. Heidän toivotaan kaatuvan suoraan hautaan. Asukoot missä lystäävät ja kuolkoot kotiinsa. Niin lisääntyvässä määrin on käynytkin. Eikö löydy lakia, että suomalainenkin on ihminen? Mitä on tasa-arvo? Järkeä en ole päätöksissä enää nähnyt, senjälkeen, kun EU alkoi kyykyttää Suomen päättäjiä. Tuhannet EU:ssa ovat määräilleet mm. tervan käytöstä, pienistä mansikoista, käyristä kurkuista, rekkojen leveydestä ja jopa kalakukkojen kaloista. Mutta Suomen asunnottomat eivät heitä kiinnosta. Suomen kansan on herättävä puolustamaan itseään diktatuuria vastaan!
- kele/tana
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.kuule ne ON sairaita ja kuule ne EI ole taysipaisia ja kuule niilla EI ole rahaa!!
hapea, suomi!!!! paattajat menkoot hankeen nukkumaan viikoks!!!!
eikohan aani muutu kellossa!! - veteraanilaskuri
herätys hei... kirjoitti:
Vaikka olenkin välillä raivonsekaisin tuntein sitä mieltä, että luuserit sais kaikki paleltua pakkaseen... Kaikki syvä kunnioitukseni sotaveteraaneille ja iso kiitos heidän panoksestaan, mutta kuinka paljon heitä enää on elossa? Onko tästäkin tehty rahankeruu jonkun sotia näkemättömän taskuun? Isäni, 81v. pienellä eläkkeellä vielä itsekseen elävä papparainen, (jkoko ikänsä muuten töissä, matalapalkka aloilla) ei ole sotaveteraani, sillä hän oli lapsi sodan aikaan.
Olisiko nyt syytä listata kaikki oikeasti sotaveteraanit, vaikka ihan nimellä. Ne meistä hyväosaiset, joilla varaa on, varmasti "adoptoisivat" nämä vanhukset ja pitäisivät henkilökohtaisesti huolen heidän taloudestaan ne muutamat viimeiset jäljellä olevat vuodet.Haluaisin todella tietää, kuinka monta veteraania ja lottaa on vielä elossa. Siis hävettää ihan, kun kuljetaan ovelta ovelle kerjäämässä. Minä en anna mitään, koska ei tiedä, mihin rahat menevät.
- rqrewq
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.Ero sivistysvaltion ja anarkian/tyrannian völillä on se, miten huolehditaan vähäosaisista. Täällä eriarvoa lisätään ja sitten vielä syyllistetään. Syntipukit löytyvät EU:iin liittäjistä, tasaveron lisääjistä ja rikkaiden verojen poistajista, rahanluontimekanismin eli rahamarkkinoiden vapauttajista (jotka velkaannuttavat Suomea) ja maanpettureista. Kokoomus on viitoittanut tätä tietä. Valheiden tiellä mennään kohti pedon kitaa. Nuoret ja vanhukset kärsivät eniten sekä lapsiperheet. Suomalainen, äänestä pienpuolueita, lopeta tyrannia, ota valta takaisin kansalle minne se perustuslain mukaan kuuluu. Älä tyydy valheisiin, ota asioista selvää
- vähemmistökansa-suom
En jumalauta ymmärrä tuota typerää määkimistä, että milloin se on kokoomuksen milloin euroopan unionin vika, että jotkut nyt eivät saa aikaiseksi hoidettua perusasioita jotka jokainen täyspäinen ihminen osaa itselleen hoitaa. Ei kai se ole mun tai Kataisen vika, jos ette vaan saa aikaiseksi ja harhoissanne keksitte kaikenlaisia tekosyitä asunnottomuuteen.hankkia asunto itselleen, niin minkäs ihmeen takia ns. "pakolaisille" petataan heti uudehkot asunnon veronmaksajan piikkiin? Rasistinen teko asunnottomia suomalaisia kohtaan.
- 26
Öhöm sanos kirjoitti:
Mee sää sinne sanoon missä mennään ja kuinka, kun tiedät syyllisetkin. Älä ole pettynyt jos et onnistu.Lässyn lässyn, samaa vitun virttä siitä lähtien kun Kekkonen luopui vallasta. Se on aivan sama kenen jälkiä ne oikoo kun EIVÄT OLE SAANEET OIOTTUA, VAAN PÄIN VASTOIN TEHNEET KAHTA KAUHEAMMAN SOTKUN. Porvarin suurin huoli on ollut ryöstää parhaat palat itselle ja kavereille upoavasta laivasta nimeltään Suomi. Tulis perkele laiton anarkia niin pääsis rauhassa ammuskelemaan kokoomuslaisia, niin kutsutusti harventamaan tuholaiskantaa eli suorittamaan riistanhoidollista työtä.
- 26
Näen punaista aina, kun kuulen /- 45v. terveen (paitsi ehkä mieleltään) ihmisen valittavan, kapakassa, kaljalasi edessään,kun fatta ei maksanutkaan sitä tai tätä... on kuulemma yhteiskunnan velvollisuus hoitaa juuri hänen kulunsa? Yhteiskunta on me, jotka raahaudemme joka aamu töihin. Siivoamaan, ajamaan bussia, ajamaan taksia, kaupungin lumitöihin, talkkarinhommiin, postinjakeluun, kioskin tai kaupan kassalle... töitä siis tekevälle on ilman sitä isompaa koulutustakin. Itsekin sinä sosiaaliturvalla elävä kerrot minulle, ettei kannata siivoomaan mennä, kun kaikki tuet loppuu... Koita tajuta, että myös minä pienipalkkainen maksan osan sinunkin elämästä. Mielelläni pitäisin nekin roposet itselläni, ja hankkisin jotain ylimääräistä elämääni.Pieni vinkin tynkä, kannattaa käydä töissä 100 km asuin/ kirjoilla olo kuntansa ulkopuolella saa sitä työasunto vähennystä verotukseen. Nyt tuli niiden ja työmatka kulujen kanssa melkein 5000 egen palautukset. Työmatkat kyllä veivasin fillarilla, mutta ne saa silti vähentää julkisten mukaan. Niin kk palkkani on 1800.
- tsaippa
veteraanilaskuri kirjoitti:
Haluaisin todella tietää, kuinka monta veteraania ja lottaa on vielä elossa. Siis hävettää ihan, kun kuljetaan ovelta ovelle kerjäämässä. Minä en anna mitään, koska ei tiedä, mihin rahat menevät.
Hävetkää kuntien/kaupunkien päättäjät, kun vain osa kunnista/kaupungeista kustantaa sotaveteraaneilleen päivittäisen ruokahuollon! Veteraanikeräyksiin en osallistu, koska näillä yhdistyksillä on jo ennestään omaisuutta runsaasti ja kylpylöitä yms eikä tätä omaisuutta jaeta elossa olevien veteraanien auttamiseksi! Mieluummin käyn auttamassa kotona asuvaa iäkästä veteraanisukulaistani, ja juttelemassa hänen kanssaan. Veteraanikeräysten tuotto taitaa mennä yhdistysten organisaation ylläpitoon, yhdistysten henkilökuntien palkkoihin, ja vain murto-osa oikeasti veteraanien hyödyksi! Veteraanien keski-iän ollessa jo 90v, harva heistä pystyy enää käymään veteraaniretkillä ja kylpylähoidoissa (ja näitähän olisi tarjolla). Osa on hoitolaitoksissa ja osa kituuttelee/taistelee kotona selvitäkseen, apua tarvittaisiin kotihoitoon ja ruokahuoltoon!
- 243536352
"Eikö mitään puoluetta kiinnosta heidän elämä?"
Onks niillä kaikilla joku yhteinen elämä vai oletko joku vitun vajaaälyinen paska, jonka äidinkielen taidot ovat huonommat kuin ala-asteelaisella?- Paraskin puhuja.
"ala-asteelaisella"
- 153625485236
vilkaiseppa peiliin,kas sieltähän se todellinen vajakki katsoo.
- klf3857
Paraskin puhuja. kirjoitti:
"ala-asteelaisella"
Joo, tiesimmekin jo että olet vajakki.
- 5436357365
153625485236 kirjoitti:
vilkaiseppa peiliin,kas sieltähän se todellinen vajakki katsoo.
Niinhän sinä varmaan haluaisit uskoa, mutta tiedämme kaikki ettei se ole totta. Paitsi jos sinusta puhutaan ;)
- Skitso
Tuskin ne asialle mitään tekee, niitä kiinnostaa oma etu ja omat rahat! Jokaisella on oikeus asuntoon, terveydenhuoltoon, vapaaseen toimeentulon hankkimiseen jne. Perustuslaissa, mutta kuka sitä lakia muutenkaan viranomaisista noudattaa?
Pumppaavat vaan lääkkeitä täyteen, ettet tajua omaa nimeäsi enää. Pääasia, että olet hiljaa!
Ne on jo unohdettu tässä kaiken kiireen keskellä, kun on siivottu pois näkyvistäkin!
Kohta niitä asunnottomia on enemmän, sitähän varten ne näitä laitoksia ja asunnottomien palveluita rakennetaan lisää!- IIRRWWIINN
totta tämä: maahanmuuttajalla halutaan vuokrata ilmoitus, lipevä ulkomaalainen väittää olevansa töissä kuitenkin fatan maksusitoumuksella vuokrataan asunto. ja kohta loppu perhe somaliasta on alivuokralaisina tässä pienessä suihkuttomassa yksiössä ja sitä kautta saavat oleskelu luvan suomeen JA SOSIAALITURVAN!!! vuokra isännät herätkää ja asuttakaa suomen kodittomat ensin. maksaa se fatta niidenkin vuokran!! ei se ole rasismia jos suosii suomalaista
- poismuuttanut
IIRRWWIINN kirjoitti:
totta tämä: maahanmuuttajalla halutaan vuokrata ilmoitus, lipevä ulkomaalainen väittää olevansa töissä kuitenkin fatan maksusitoumuksella vuokrataan asunto. ja kohta loppu perhe somaliasta on alivuokralaisina tässä pienessä suihkuttomassa yksiössä ja sitä kautta saavat oleskelu luvan suomeen JA SOSIAALITURVAN!!! vuokra isännät herätkää ja asuttakaa suomen kodittomat ensin. maksaa se fatta niidenkin vuokran!! ei se ole rasismia jos suosii suomalaista
Akkahallituksemme uusimpia hölmöyksiä on lakimuutos, millä rajoitetaan vuokranantajan oikeutta valita vuokralaisensa. Jos ehdokkaina on suomalainen vuokralainen ja mamu tai mustalainen fattan asiakas, ei vuokranantaja saa valita suomalaista, koska se on rasismia. Vieras tai romaani menee aina NAISEN arvomaailmassa suomalaisen edelle, nyt jopa lakien voimalla. Ja , jos ei noudata, niin vankilaan vaan. Rikolliset rällästää vapaana ja kunnon kansalaiset pannaan vankilaan.
Vieläkö ihmettelette, miksi kunnon kansalaiset ja yritykset muuttavat maasta. Kohta loppuu veronmaksajat Suomesta. Mitäs sitten teette hyvät virkanaiset, kun ei enää palkka juokse, vaan se vähäkin raha jaetaan teidän mamupummeillenne, jotka hajoittavat kaiken ympärillään, ryöstelevät ja raiskailevat ainakin poliisin rikostilastojen mukaan.
- Late Lapista.
Suomessa ei luetteloida erikseen asunnottomina kaatuneita, päinvastoin niistä ollaan HILJAA kuin kusisukassa, eikä Suomen asunnottomistakaan isompaa mekkalaa pidetä, ja olisihan se helevetinmoinen skandaali jos Suomen kaltaisessa "hyvinvointivaltiossa" asunnoton paleltuisi hankeen!
Asunnottomia ei kuitenkaan Suomessa auta kukaan muu kuin Hursti, tarjomalla edes joskus lämmintä ruokaa! somaaleja ja muita mutiaisia ei Suomessa ole asunnottomina ainuttakaan, siitä pitävät thorssilaiset ja luutamummu halosen kannattajat huolen! Nämä luutamummu hyysärit auttavat ennemmin vaikka espanjalaisia ja Eestiläisiä kulkukoiria, kuin kotimaista vähäosaista, sairasta ja köyhää!
Tenavatähti katainenkin rikollisjoukkioineen, rahoittaa kreikkalaiset kessunviljelijät ja irlantilaiset wiskisiepot, mutta Suomen asunnottomille heiltä ei liikene euroakaan! VALITETTAVASTI !
PS; Ja tälle harhaiselle eläkeläiselle, joka näyttää olevan tenavatähden perseennuolija, VÄÄNNÄ PASKA OLALLESI, NIIN PITKÄ KUIN HARAVANVARSI !
Late Lapista. Sutkit Sörkkään Ry !Suomessa kuolee kylmään talvella, se on heitteille jättö yhteiskunnnan taholta,kaikille kodittomille tulisi olla suoja
kylmyyttä vastaan.Onhan ainakin suurilla kaupungeilla tyhjiä tiloja esim väestönsuojat mihin kodittomat voisi ensi sijaan päästää suojaan. Päättäjät tästä ensi sijassa on vastuussa ? siis mahdollisista kodittomien kylmyyteen kuolemisista.Helsingin piti puolittaa tänä vuonna asunnottomuus, vaikea uskoa ettei rahaa olisi eiköhän se ole enemmänkin tahto kysymys, Halpoja tilapäisasuntoja ja muita vuokra asuntoja voisi rakennuttaa lisää palkkaamalla mukaan rakennus töihin työttömiä.Vuokra asunnot tuo tuloja kaupungeille kela ja sosku rahoja säästyy menojen vastapainoksi.- kelpaa ...
godfake kirjoitti:
Suomessa kuolee kylmään talvella, se on heitteille jättö yhteiskunnnan taholta,kaikille kodittomille tulisi olla suoja
kylmyyttä vastaan.Onhan ainakin suurilla kaupungeilla tyhjiä tiloja esim väestönsuojat mihin kodittomat voisi ensi sijaan päästää suojaan. Päättäjät tästä ensi sijassa on vastuussa ? siis mahdollisista kodittomien kylmyyteen kuolemisista.Helsingin piti puolittaa tänä vuonna asunnottomuus, vaikea uskoa ettei rahaa olisi eiköhän se ole enemmänkin tahto kysymys, Halpoja tilapäisasuntoja ja muita vuokra asuntoja voisi rakennuttaa lisää palkkaamalla mukaan rakennus töihin työttömiä.Vuokra asunnot tuo tuloja kaupungeille kela ja sosku rahoja säästyy menojen vastapainoksi.Väestösuojat ym olisi hyvä ratkaisu, mutta valitettavaa on, ettei se useimmille kelpaa. Kyllä suurimman osan sosiaaliturvasta lohkaisee ne luuserit, jotka on jo äidinmaidossa opetettu laistamaan työntekoa ja käyttämään "yhteiskuntaa" (meitä töitä tekeviä) hyväkseen.
- nuortenpuolusta
kelpaa ... kirjoitti:
Väestösuojat ym olisi hyvä ratkaisu, mutta valitettavaa on, ettei se useimmille kelpaa. Kyllä suurimman osan sosiaaliturvasta lohkaisee ne luuserit, jotka on jo äidinmaidossa opetettu laistamaan työntekoa ja käyttämään "yhteiskuntaa" (meitä töitä tekeviä) hyväkseen.
Nimeän ryhmät. Mamut ja aivottomat nistit tai spurgut.
Kyllä tästä on muutenkin suomalaista kohtuutonta syyttää!
Jos todellakin nyt ajatellaan oikeudenmukaisesti, niin väestönsuojaan mamut samalla sosiaaliturvalla kuin suomalaiset ja suomaisille viimeinkin se rohkaisu, että heihinkin uskotaan vielä!
Kyllä siihen taisteluun joskus väsyy! Esim henkilö: 16-vuotias nuori joutuu lastikseen. siellä kituutta monta vuotta ja saa sieltä päästyään alun elämäänsä.
40-vuotiaana: Elintason nousun myötä ihminen menettää tekee töitä ylikoulutettuna täysin huonopalkkaisessa duunipaikassa saaden samalla sossutukia että pystyy edes maksamaan pakolliset menot ja käteen jää silti niin niukasti että ruokaakaan ei välttämättä riitä koko kuukaudeksi.
Kyseessä onkin kuitenkin osa-aikainen sopimus ja pian oletkin sossun jonossa täysipäiväisesti koska tämä on melkeinpä kannattavampaa kuin työt mitä olisi tarjolla ja koulutuksesi takia olet myös monesti ylikoulutettu.
Ihminen kyllä siinä helposti masentuu ja alkoholisoituu kun potkitaan päähän joka suunnasta ja samaan aikaan näet ja kuulet ja luet päivittäien mamujen huomattavista etuuksista ja kiittäen sossusta poistuttuaan ruikuttamalla asuntoa jonka saa välittömästi ja ryöstämällä parit mummot.
Jos halut haukkua äidinmaidosta imettyä laiskuutta, kohdista se sentään saakeli oikein ja unohda tuo nuorten viha! se on ihan muusta kiinni kuin nuoresta pelkästään! Nuorille tämä on kaikista raskainta ja eritoten niille jotka ovat terveydenhuollon ja lastensuojelun kanssa tekemisissä, jotka rajoittavat kaikkea elämääsi liittyen aina koulutuksiin ja töihin!
Jos tuo on oikeunmukaista, HAISTA PASKA!
Uskon että sinä niiin perkeleen yritteliäänä ihmisinä uskallat arvostaa sentään meitä nuoria jotka kamppaleimme näiden kaikkien byrojen ja vähenksynnän takia uhrioksi tulleita.
Jos todellakin on noin mustavalkoista, niin ota selvää kaikista byroista ja kysy sitten onko niistä ollut hyötyä pelkästään, vai vähän hyötyä ja sitten haittaa!
Nuoret sekoavat täysin! Kaikista eniten kärsivät herkät ja järkevät nuoret. Se on katkeruuden tie.
Nuoretyritteliäät ja luovat persoonat kärsivät aivan saatanasti tässä tasapäistämis poliitikassa ja omia mielipiteitään rajoitetaan niin saatanasti! Vihaan tätä valtiovaltaan joka ei anna mahdollisuuksia omilleen paitsi jos olet jotakin meidän kanssa samaa mieltä tämän oikeutetuksista.
Itse olen aina ollut lahjakas monella saralla ja ollut uhri. Tunnen omatuntoni ja tiedän että olen itsekkin tehnyt virheitä ja muita, mutta ihmiset niin nauttivat siitä että kokevat ylpeyden tunnen hetken aikaan haukkuen lampaana heikompiansa ja omiansa!
Näytämme vielä! Ei perkele luovuteta vaikka tiukilla ollaankin!
Miksi käännymme omaa kansaamme vastaan vain että koemme kuuluvamme jonnekkin? - Lämmintä riittää...
kelpaa ... kirjoitti:
Väestösuojat ym olisi hyvä ratkaisu, mutta valitettavaa on, ettei se useimmille kelpaa. Kyllä suurimman osan sosiaaliturvasta lohkaisee ne luuserit, jotka on jo äidinmaidossa opetettu laistamaan työntekoa ja käyttämään "yhteiskuntaa" (meitä töitä tekeviä) hyväkseen.
oikeesti sairaita, eivätkä haukkumalla parane. Et ymmärrä sitä.
- Nettomaksaja.
Porvarit sen enempää kuin vasuritkaan eivät ole kiinnostuneita sellaisista ihmisistä, jotka aiheuttavat yhteiskunnalle menoja. Ihmiselämän arvo mitataan rahassa. Mitä enemmän ihminen tuottaa yhteiskunnallista hyvää sen enemmän lisää hyvää vaaditaan. Tasa-arvoisen hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitäminen ei ole tätä päivää. Yhteiskunta vaatii enemmän nettomaksajia kuin nettosaajia. Ihmiset ovat luokiteltu poliittisilla päätöksillä nettomaksajiksi ja nettosaajiksi. Pitkään nettomaksajan roolissa olleen on lähes mahdoton päästää nettosaajaksi, vaikka olisi kuinka vaikea elämäntilanne tahansa.
- -työntekijä-
Peruskoulut kintaalla viitaten, kovaa gimmaa ja jätkää päihteiden kanssa ei koulutusta ja kohta ollaankin jo alkoholikierteessä ja asunnottomina.
Niin makaa kuin petaa. Miksi verorahoilla pitäisi kustantaa juoppolalleille lämmin asunto jossa kännätä sossunrahat remuporukoiden kanssa!!!???
Jokin vanha varastohalli johon muovipatjoja lattialle jossa tenukepit voivat rauhassa jatkaa aloittamaansa itsemurhaa päihteillä, se olisi riittävä panostus yhteiskunnalta yhteiskunnan hylänneille.- niin.
Tuntuu että syyllistät ihmisiä, tietämättä asioiden todellisia syitä.
- rikkaiden riesa
Asunnottomissa huonommasta päästä on tehtävä suuresti työtä, kun saa kaverin asettumaan paikoilleen ja huolehtimaan asioistaan. Kova työ heissä. Mutta sitten muut, ilma syytä asunnottomat, siinä pitäisi katsoa henkilöt ihan yksi kerrallaan, kuka on todella ilman asuntoa. On alkoholisteja, jotka haluavat viettää kiertolaiselämää, heille ei tavallaan mahda mitään. Onneksi on vapaehtoisia, jotka jaksavat puurtaa. En ymmärrä, miksi on olemassa tahoja, jotka on tehty hoitamaan heidän asioitaan mitään ei tapahdu, palkka kyllä kelpaa. Pienemmillä paikkakunnilla kiertolaiset saadaan paremmin huollettua, ovathan he sellaisia silmätikkuja. Ongelmat paisuvat, jos nykynuorison eteen ei tehdä mitään jo ennalta. Sillä tavalla nämä rikkaat kukoisti, kun kiertolaiset olivat ilmaista työvoimaa talvella, kesällä menivät maastoon taas. Nykyisin sitä rahaa saa ilman mitään itse ponnistelemista.
- viherhörhö
Ei nyt ole pakkasta! Ilmasto lämpenee!
- ryhtiä
mikseivät itse hanki asuntoa
- EX-Asunnoton
Ottakaa huomioon että noin puolet asunnottomista on pk-seudulla, jossa on muutenkin järkyttävän huono asuntotilanne. Melkein kaksi vuotta roikuin asuntojonoissa, ravasin näytöissä jne. mut aina löyty vissiin joku "parempi". Asunnon sain melkein heti keski-suomesta. Onhan se ikävää ettei pääse sinne mihin haluaa mut loppujenlopuks oli ihan sama mistä sen kämpän otin kun en voinut opiskella tai käydä töissä kun ei mitään vakituista paikkaa ollut...
- Justjoo....
Ex-asunnottoman neuvo voi vielä jossain toimiakin, mutta kiirettä pitää koska myös monien pikkukaupunkien kaupungin asunnot ovat jo varattu pakoloisille.
Ylempänä olevilta joiltakin kirjoittajilta kysyisin, että millä perusteella toiselta puolelta maapalloa tulleella varattomalla on suurempi oikeus saada asunto, kuin Suomen kansalaisella?
- naapureiden
maksamista ?
Kumma ukko. - dhahqa
mitäs poliitikot niistä. Ainoa joka on asiassa tosisaan on Ilkka Taipale. Käynyt yhdenmiehen sotaa syrjäytyneiden auttamiseksi ja saanut jotain aikaankin, mutta kova homma se yksin on kun muut poliitikot ei ryhdy toimeen.
Tietääkseni yksikään pakolaisena maahan muuttanut ei ole Suomessa ilman asuntoa. Hyväniin. mutta miksi 8000 suomessa syntynytttä ja koko ikänsä Suomessa asunutta suomalaista on ilman asuntoa?- Korsuton
Järjestetään asunnottomille hyppytunteja. Asunnoton voisi hypähdellä käsiään viuhojen aina tunnin. Tämä tekee gutaa pakkasessa. Sen päälle voikin sitten mennä seisoskelemaan leipäjonoon .Siellä ryhmähenki lämmittää mieltä ja saa vielä palkaksi EU.n lahjoittaman säälisäkin täynnä vehnäjauhoja ja muuta maittavaa hiilihydraattia. Jauhon voikin sitten paistaa sämpylöiksi jos olisi vielä uuni jossain tarjolla missä voisi paistaa kakkarat kypsiksi. Ja eikun viettämään asunnottomien uutta happy houria yks.... kaks hyppy ykaa...hyppy.....
- matkamies maan
Eläkeläiset pannaan äänestämään, mennään vanhainkoteihin ja silleen. Molemmilla yhtä huono tuuri.
Nyt eletään rahan perään, ei tuottamattomalle elämälle. Rakkaus puuttuu, se on tosi.
- Huono suunta
porvareista, sossuista, kepuleista, perssuista kuten muistakaan poliittisista tahoista. Ongelma menee syvemmälle, yli puoluerajojen. Ihmistä ei puoluekantaan katsomatta kiinnosta tässä "eloonjämistaístelussa" kuin oma napa ja sen ympärillä tapahtuva. Tukka suorana oli sossut viemässä maata EU:n siipien suojaan vaan ei ole sieltäkään asunnottomille asuntoja oppositiosta osoitettu. Huudetaan kyllä hyvinvoinnin perään ja ollaan ensi hallituskaudellekkin tekemässä 100-tuhatta uutta työpaikkaa, jaetaan hyvää ja hymyillään leveästi. Samalla kuitenkin unohdetaan ettei maata ole rakennettu paskanjauhamisella vaan ihan perustuotantoon pohjautuvalla käsityöllä. Ei ne asunnottomien olot kohene puhumalla kauniita, työtä se vaatii, kaikilta meiltä.
Käsittämätöntä että velkaisella valtiolla kuten Suomi on rahaa luotottaa lainoja joiden takaisinmaksulle ei ole takeita, samaan aikaan kun osa meistä on vailla kattoa päänsä päälle. Onkohan niin että hallituspuolueetkin ovat uskoneet sossujen alullepaneman ajatuksen jotta sitä rahaa on ilman työtä kun vaan niin sanotaan ja hymyillään juttamaisesti; toverit.- HESEDOS
Ei veteraanien rahoista voi asunnottomille lohkaista. Ne varat on jo varattu parempaan käyttöön.
Ei niitä anneta edes veteraaneille, vaan ne säästetään tulevaan veteraanien perinnejärjestöön, josta
saavat suojatyöpaikan nykyiset toimihenkilöt. He kun ovat tottuneet helppoon rahantuloon eivätkä
pärjäisi avoimilla työmarkkinoilla.
Jotenkinhan heidänkin tulevaisuutensa pitää turvata, kun viimeinenkin veteraani kuolee muutaman
vuoden kuluttua.
Jos suomen kunnissa rakennettaisiin yksi asunnottoman asunto kahtakymmentä viittätuhatta ihmistä
kohden vuodessa, olisi koko ongelma pois pyyhitty muutamassa vuodessa.Mutta ei kun ei sovi.
Poliitikot voivat ostaa aina tälläkin asialla muutaman äänen ennen vaaleja, joten asiaa ei kerta-
kaikkiaan kannata korjata koskaan.
Mamuille sen sijaan kannatta järjestää asuntoja, koska se on muotia mykyisin, ja kaikenlaiset ym-
päristöterroristit , sivarit , kettutytöt yms. äänestävätkin sentään joskus.
- kulma-karvat koholla
Vinkki asunnottomille www.etuovi.com
- auviska
Suomen kansa, me äänestäjät, olemme halunneet tällaisen hallituksen. Hallitus rahoittaa elämän velalla. Suomen tuottavat jalokivet on myyty, oikeiston ja Demareiden toimesta ja kaikki millä voitaisiin vielä tuottaa valtiolle tuloa - myydään. Myynnin yhteydessä lasketaan median kautta propagandaa liikenteeseen, jotta äänestäjät olisivat tyytyväisiä Suomen "sosialismin purkamisesta". No, ne rahat mitä tarvitaan revitään meidän selkänahasta kun valtio on myynyt tuottavat tuontovälineet yksityiselle. Eihän niitä kukaan ostaisi, jos niistä ei saisi kunnon tuloa tai markkinaetua. Suomen kansa haluaa, että ulkoamaiset yhtiöt omistavat meidän vanhus-, terveys, yms yms yms palvelut sekä tuotantokoneet. Kaiken lisänä ollaan myymässä Suomen pohjavesiä - Englannissa se tehtiin, sieltä voi katsella mitä tapahtui. Muuten - emme elä ilman vettä. Se mitä tulee asunnottmien ja muiden selviytyjien elämään - on järkyttävää, että näin annetaan tapahtua. Mutta, äänestäjät ovat valinneet meille oikeistohallituksen, joka ajaa Wahlroosien yms etua ei edes hyväpalkkaisten, velattomien ja varakkaiden. Tämähän on noin niin kun katastrofi ihmiselle. Muistakaa ketä äänestätte keväällä. Timo Soini ei taida nyt auttaa, kuitenkaan. Varakkaissa ihmisissä on hyvin paljon myös oikeaa vasemmistolaisuutta, joten äänestykäyttäytyminenhän ei ole vaurauden mittari, vaan moraalin. Jos muuten ei pysty toivomaan naapurille hyvää, voisi ajatella esim niin että hyvinvoinnilla ostamme yhteiskuntarauhan meille kaikille, siis rikkaille, köyhille, lapsille, vammaisille.... Nille, jotka huutelevat täällä "kommariyhteiskunta" jupinoita, voisin ehdottaa, että ottaisi ensin selvää mitä se tarkoittaa ja sen jälkeen paneutua Neuvostoliiton yhteiskuntajärjestelmään. Siellä ei ollut kommunismiä - se ei ole toteutunut missään.
- Laps´Suomen
Minä ainakin olen joutunut itse hankkimaan sen katon. Olenko kärsinyt suuren vääryyden?
Isäni on sotaveteraani ja hänkin on itse hankkinut kotinsa ja jopa kotimaansa.
Nuo kadehtimasi rahat ovat eri järjestöjen pussissa, eikä suinkaan veteraanien käytössä. Ne voisi todellakin pikkuhiljaa käyttää niille varattuun tarkoitukseen, ettei tule liian kiire. Vielä elossa olevat veteraanit, lotat ja heidän puolisonsa alkavat olla todellakin avun tarpeessa. Ei vain tahdo löytyä rahaa, että saisi edes puhtaissa vaipoissa maata.
Nuorempien suomalaisten suurimpia ongelmia ovat alkoholisoituminen ja lihominen. http://www.taloussanomat.fi/uutinen/2010/08/31/katso-missa-opiskelijat-juovat-eniten/201012040/243 - muutos 2011
Ottakaa tästä porukasta selvää,ajaa aikalailla kaikkien asioita,myös köyhien ja asunnottomien ja erityisesti suomalaisten.:)
- ja piste .
Suomessa saa varmasti asunnon, jos on kunnon ihminen.
- kerty
Saavat pikavauhtia ja rahoituksen tarjoaa Toimeentulotuki luukulta tuota pikavauhtia!
Vaatimuksena asumiselle on tuo ihmisiksi asuminen, muutoin on edessä asunnonvaihto! Ei kannata hankkia viinakavereita.- maksamaan tuon ?
Minä en ole saanut eläissäni koskaan euroakaan asumistukea, enkä asunut kunnan asunnossa. Ilmeisesti joudun maksamaan veroilla noita kunnan asuntoja. Vituttaa.
- Et voi tietää.
maksamaan tuon ? kirjoitti:
Minä en ole saanut eläissäni koskaan euroakaan asumistukea, enkä asunut kunnan asunnossa. Ilmeisesti joudun maksamaan veroilla noita kunnan asuntoja. Vituttaa.
JOUDUN hakemaan asumistukea, koska sairastuin niin pahasti, etten kykene enää käymän töissä. Olen kunnon ihminen.
Oletko varma ettet ikinä itse sairastu? - Idioottiko?
maksamaan tuon ? kirjoitti:
Heh. Maksan kunnan asunnosta 3hk vuokraa 980€/kk. Miten muka sinä sen asunnon maksaisit?
- Pakkanen on Tarua
"Eikö mitään puoluetta kiinnosta heidän elämä?"
Ei! Se just on kummallinen luulo ihmisillä että asioista päättävät muka miettis että voi voi mitenkähän ne rahattomat ja tavalliset nyt pärjää ^^ Ei heitä kiinnosta, ei pätkääkään. Paitsi sitten jos siitä hyötyy jotain. Puhua voi kuka tahansa asioista ja vaikka maailman tappiin asti.
Mutta helppoa olis heille lämmin elo paikka järjestää. Esm vaik tarpeettomia junavaunuja kamiinoineen jne jne... - Jukkis-81
kyllähän se on poijjaat ja tytöt niin että suomessa ei ole ensimmäistäkään oikeasti asunnotonta, joiden olis pakko olla asunnoton.. johan karpokin -80 luvulta alkaen haastatteli asunnottomia ja pelastusarmeijan yömajan henkilökuntaa jne jne instansseja, ja todettiin, että ihmiset asuu mieluummin itse kaduilla kuin ottaa apua vastaan. vasta luin lehdestäkin, että monta kertaa asunnoton jolle on hommattu kömppä, pitää vain kamojaan kämpillä ja nukkuu itse mieluummin ulkona...
ja kyllähän suomalainen sosiaalihuolto, sekä laki on aika yksiselitteinen siinä suhteessa että sosiaalihuolto kyllä huolehtii sen asunnon, mutta miten on, helsingissähän se asunnottomien kärkikaarti majailee... esim jo 100km päässä hesasta alkaa kämppiä olla vapaana jo vaikka kuinka paljon, ja allekirjoittanut täältä itärajalta toteaa, että kotikunnassanikin suunnitellaan jopa kunnan rivitalojen purkamista siksi kun ei niihin kaikkiin löydy asukkaita...
miksi siis vitussa nirppanokkaiset asunnottomat tahtoopi majailla makuupusseinensa juuri helsingissä..? onko stadilainen aina stadilainen vaikkakin asuis roskiksessa taikka k-lähikaupan puuaidan ja jätepuristimen välissä..? eikö ylpeys anna myöden lähteä kehä-kolmosen ulkopuolelle asumaan omaan asuntoon sähköpatterien ja kahvinkeittimen lämpöön katselemaan telkkaria..? ja maistuu se lasoli aivan samalle täälläkin päin suomea ;)
se on aivan omasta itsestä kiinni, haluaako olla koditon, vaiko ei, loppujen lopuksi se vaan on näin, voihan olla että se juur helsinki ei sitä kämppää anna, mutta aivan varmasti, ja ihan 100% varmasti moni muu pitäjä antaa. - lämmin kattonen
kun mainosrahoitteisten tiedotusvälineiden luotettavinta sisältöä edustavat niissä olevat ostetut mainokset, niin on syytä tehdä etsintöjä myös internetin avulla.
tässä eduskuntapuolueisiin liittyen hakusanasetti vapaaseen käyttöönne:
harmaa hallinto - hyysssssss
...huolehtii onneksi kerjäävistä romaneista! Ovat perustamassa heille jonkinlaista päiväkeskusta, budjettikin on jo kunnossa :). Suomalaiset eivät ilmeisesti ole tarpeeksi avun tarpeessa juuri nyt.
- --------
Suurinosa asunnottomista on kykenemättömiä asumaan ilman tukipalveluita ei riitä että kela ja sossu maksaa asunnon 100prosenttisesti,ette te ole koskaan nähneet sitä jengiä oikiasti mitkä on asunnottomia!Kämpät hajotetaan totaalisesti ikkunat lyödään sisään kaikki mikä irtoaa varastetaan!Mökki oli vuokrattuna asunnottomalle perheelle varastorakennuksen tuikkasivat tuleen ei vahinko koska kattopellit oli purkanu ennen polttamista!
- T.U.omo
nehän on ensinnäkin suurin osa jotain puliukkoja tai muuten vaan luusereita yhteiskunnan elättejä.Eli sehän on vaan positiivista kun ne vähenee edes hiukan.Toiseksikin ne asunnottomat haluaa väkisin majailla pääkaupunkiseudulla,vaikka tyhjiä kunnan kämppiä on maaseuduilla tuhansittain.Niin että haistakaa kaikki nurisijat vaan vittu.
- veik-ko
Juu mutta jos olet esim narkkari sinun on asuttava isommassa cityssä jotta voit pölliä tavaraa päivittäiseen annokseesi,koska myymälävarkaus on kuitenkin yleisin tapa saada rahaa aineeseen.Ei maaseutu pitäjissä ole riittävästi pöllintä kohteita,luukuttajia ja pitäähän se päivän annoskin saada.
- Yksi asunto meni
Mua vituttaa nämä ennakko-oletukset. Ennaltaehkäistään sitä "terrorismia" vallankumouksessa ja pengotaan asiat esille julkisuuteen räävittäväksi, akkojen nokittavaksi ja kotkotettavaksi. Sitten aina tungetaan näitä "mielenterveysongelmaisia" mielisairaalaan kotkien huutaessa tahtia lähdölle. Sitten ne tungetaan taas himaan akkojen nokittavaksi ja kytättäväksi.
- salppipalppina
Mulla oli sukulaismies, ja hän vapaa ehtoisesti eli "mustalaiselämää" Helsingin-vantaan metsissä. Välillä hän kävi sukuloimassa, saattoi viikonkin olla kylässä. Asuntojakin hänellä oli elämänsä aikana useita, Mutta aina hän palasi takaisin metsiin.
Hän Rakasti elää ulkona, poissa yhteiskunnan rajoista. Hän halusi olla vapaa, olla ja tehdä.
Jokainen Asunnoton ei halua olla kerrostalo asunnon lokerossa, vaan nauttia metsän äänistä, elämän äänistä.
Mutta kyllä heille olisi paikka oltava, joku kiinnekohta, johon voi mennä kun tarve tulee.
On tarve sitten, nälkä, jano, kylmä tai sairaus.
Minun sukulais miehelläni oli sentään sukulaiset, jotka aina ottivat hänet avosylin vastaa.
Kaikilla ei sitä mahdollisuutta ole.- www.mave.foorumi.eu
propleema!
- Elämä on..
Jaksamatta lukea ketjua sen enempää edes, tai ketään morkkaamatta, niin KUINKA MONI on asunnoton oikeasti ilman MITÄÄN omaa myötävaikutusta? Eli vaikka kämppä joskus saataisiinkin, niin ei siitä oman elämäntavan- ja tyylin vuoksi saada pidettyä kiinni kauaakaan, vaan häädöt ovat ikuinen kierre. Tai sitten on kädet irti ratista niin pahasti, että on jo kaduilla ja porttikongeissa luuhaaminen ihan jo lähes oma valinta.
Ja kyllä kyllä, kaikkihan me olemme ihmisiä ja humaanius aina oltava sekä inhimillisyys jne jne, mutta silti oletan olevan aika karua kieltä jos lyötäisiin nippuun ja kansiin jokaisen tämän hetkisen asunnottoman tarina ja tausta. Ei sieltä raittiita ja järkeviä paljon kaduilta löytyisi, kaverien nurkista hieman "elämänsä suuntaa etsiviä" nuoria varmasti tosin jonkin verran tai hetken kämpättömänä olevia joilla asiat paranevat ajallaan.
Varmasti nykyaika ja lamat, taantumat sekä suurtyöttömyydet tekevät aikamoisia haasteita ihmisille, mutta kyllä asiansa itse hoitava ihminen katon päällään pitää silti kaikesta huolimatta. Uskallan yleistää.
Mutta nyt on nyt, tulevaisuudestahan ei koskaan voi tietää yhtään mitään..- vittu mitä paskaa
uusi asunto jokaiselle luuserille tänään,niin huomenna suurin osa köyhiä ja asunnottomia!
ja osa jois itsensä hengiltä! - sarde99
vittu mitä paskaa kirjoitti:
uusi asunto jokaiselle luuserille tänään,niin huomenna suurin osa köyhiä ja asunnottomia!
ja osa jois itsensä hengiltä!Voisiko joku selittää, miten suomessa voi olla asunnoton?? kyllä mua on aina sossussa autettu, esim takuuvuokra, ja esim vaik kuinka pientä rahaa saa niin kyllähän aina asumistuen ja toimeentulotuen saa. en ymmärrä ???
- sairaantervejannu
vittu mitä paskaa kirjoitti:
ja osa jois itsensä hengiltä!En kyllä usko kuin korkeintaan tuon miljoonan joukosta löytyisi eriasteista alkoholismia ja kaikista pahimmat riippuuvuudet kyllä aiheuttaisi sen että kämppä on poissa alta aikayksikön.
Paljon on elämäntapa spurguja, mutta kyllä niitäkin löytyy joilla on vain heikko tilanne ja se on mielestäni kohtuutonta.
Elämäntapa spurguille jokin apu, mutta avulla en tarkoita samantyyppistä apua mitä lekuri saarnatessaan mielenterveyspotilaalle "ai suutuit sä eilen? vaikka sul oli lääkkeet? söitsä ne? olitko sä ihan ok?" Sitten laitoskeikka puoleksi vuodeksi ja kyllä vituttaa kun on leimautunut joka osastolla.
Täällä puhutaan tasa-arvosta, mutta tosiasiassa täällä puhuttelee leimat, tittelit ja ulkonäkö mihin muottiin kuulut.
Helposti jos papereistasi löytyy nuoruudentaustoistasi jotain paskakohtia joihin et ole kunnolla silloin voinut vaikuttaa, mutta olet suorittanut ne niin kyllä niillä jaksetaan retostella ja pitkään virastoissa.
Ikävää mutta totta. Elämämäntapa spurgut näkevät kaikkeen terapiana juomisen ja oikeastaan ainoa mikä on niin juominen.
Nisteillä nyt menee douppikierteessä asuntoja myös, mutta kyllä kun vertailee, monesti tuntuu että nisteilläkin on jopa suuremmalla todennäköisyydellä katto pään päällä.
Toista ovat elämäntapaspurgut jotka jo puhuvat miten ovat olleet puunilais sodissa. - Annan..
sairaantervejannu kirjoitti:
En kyllä usko kuin korkeintaan tuon miljoonan joukosta löytyisi eriasteista alkoholismia ja kaikista pahimmat riippuuvuudet kyllä aiheuttaisi sen että kämppä on poissa alta aikayksikön.
Paljon on elämäntapa spurguja, mutta kyllä niitäkin löytyy joilla on vain heikko tilanne ja se on mielestäni kohtuutonta.
Elämäntapa spurguille jokin apu, mutta avulla en tarkoita samantyyppistä apua mitä lekuri saarnatessaan mielenterveyspotilaalle "ai suutuit sä eilen? vaikka sul oli lääkkeet? söitsä ne? olitko sä ihan ok?" Sitten laitoskeikka puoleksi vuodeksi ja kyllä vituttaa kun on leimautunut joka osastolla.
Täällä puhutaan tasa-arvosta, mutta tosiasiassa täällä puhuttelee leimat, tittelit ja ulkonäkö mihin muottiin kuulut.
Helposti jos papereistasi löytyy nuoruudentaustoistasi jotain paskakohtia joihin et ole kunnolla silloin voinut vaikuttaa, mutta olet suorittanut ne niin kyllä niillä jaksetaan retostella ja pitkään virastoissa.
Ikävää mutta totta. Elämämäntapa spurgut näkevät kaikkeen terapiana juomisen ja oikeastaan ainoa mikä on niin juominen.
Nisteillä nyt menee douppikierteessä asuntoja myös, mutta kyllä kun vertailee, monesti tuntuu että nisteilläkin on jopa suuremmalla todennäköisyydellä katto pään päällä.
Toista ovat elämäntapaspurgut jotka jo puhuvat miten ovat olleet puunilais sodissa.Narkkareista pitää huolta heiän taustaporukkansa koska se touhu on järjestäytynyttä käyttäjät on koukussa ja ne hankkii myytävää tavaraa,ei spurgu pysty pöllimään kokopäivä toimisesti,enintään sen kaljaputelin tai makkarapuketin pistää taskuunsa omaksi evääkseen..
- grdtrtgr
Annan.. kirjoitti:
Narkkareista pitää huolta heiän taustaporukkansa koska se touhu on järjestäytynyttä käyttäjät on koukussa ja ne hankkii myytävää tavaraa,ei spurgu pysty pöllimään kokopäivä toimisesti,enintään sen kaljaputelin tai makkarapuketin pistää taskuunsa omaksi evääkseen..
Itsellä neuropaattinen kipuoireyhtymä. Hirvittävät kivut siellä sun täällä. Työkyky meni, viisi vuotta pystyin olemaan vielä kipeänäkin töissä, nuoresta pitäen ollut lukuisissa työpaikoissa ja aina töissä, ainakin osapäiväisesti jos ei muuten. Sitten tuli sairaus, tuli yhden illan aikana. Nyt luottotiedot meni sairaalalaskuista, vaikka miten neuvottelin. Olen yksityisellä vuokralla. Työkykyni on lähes mennyttä, jotain osapäivätyötä ehkä pystyisin tekemään. Jos nopeasti joutuisi kämpän hankkimaan, niin vaikeuksia tulisi. Jostain olisi apua haettava. Moni on niin sairas, etteivät pysty sitä apuakaan hakemaan. On monenlaisia mielenterveyden sairauksia ja muita sairauksia. Tuollaiset huutajat joskus hiljentyvät, joskus todennäköisesti herää siitä unesta. Että kaikki se nauru ja tuomitsevaisuus, missä kuplassa oikein elin, pidin kaikkea niin itsestään selvyytenä, että en tajunnut miten paljon terveys ihmiselle merkitsee... Haluan toki kaikille pitkää ikää ja elämää terveenä, mutta kun se muistutus taitaa tulla kaikille meille ihmisille, että vaikka me pystymme keksimään koneita, emme ole koneita, me menemme joskus niin rikki, että sitä ei pystytä korjaamaan parhaimmallakaan ihmiskorjaamolla.
- Harhainen eläkeläine
Tän viestiketjun kun lukee, niin huomaa ainakin sen, että Suomen tulevaisuus ei tosiaankaan seiso teidän puusilmien harteilla.
Voi vittu miten persenaamaista ruikutiruikutiporukkaa. Se saatanan sama virsi päivästä toiseen.. "miljoona suomalaista elää köyhänä kadulla ja mamu saa kottikärryllä rahaa..." väy väy. Ettekö vitun mölöpäät mitään muuta keksi? Ei kai ne suomalaisten köyhien asiat sillä miksikään muutu, vaikka kaikki mamut vipattas samantien ulos maasta. Vai oliko asiat muka toisin vaikkapa 60- luvulla, jolloin suomessa ei ollut ollenkaan teidän niin rakastamia mamuja. Oliko 50-luvulla suomen köyhyys nolla, jolloin suomessa mamujakin nolla?
Te ette itse osaa kuin käsi ojossa ruikuttaa rahaa niiltä, joilla sitä vähän sattuu olemaan. Ja kun kuka tahansa aivoilla varustettu tyyppi huomaa, että teille luusereille on yhtä tyhjän kanssa antaa rahaa, kun juotte ja tuhlaatte senkin rahan heti huoriin, niin kuka teille edes viitsii sitä antaa. Helvetin hyvä vaan, että terveiden, mutta laiskojen aikuisten rahahanat lyödään pikkuhiljaa kiinni, sillä alkaa itseäkin vituttaan tuo ainainen käsi ojossa mouruaminen. Ennenkaikkea tyypeiltä, jotka keksii kaikkea mahdollista, että syy omaan köyhyyteen olisi jonkun muun.
Meikä antaa sata kertaa mieluummin pienen avustuksen tyypille, joka tulee jostain hevonkuusesta suomeen, huonolla kielitaidolla lyö pystyyn jonkun kebabpizzerian ja REHELLISELLÄ TYÖNTEOLLA elättää itsensä ja sukunsa kuin jollekin käsi ojossa mouruavalle "elämäntapaköyhälle", joka päivästä toiseen syyttää surkeuttaan kataisella, eu:lla, mamuilla, väyrysellä, kokoomuksella, sähkön hinnalla, kortsujen kuivuudella, maataloustuilla, pienellä päivärahalla, norsun vitulla ja ties millä.
Näin muuten on asiat, persenaamat.- harhainen eläkeläine
Ja ennenku joku puusilmä taas alkaa määkimään, niin tottakai sairaita ja vajaakuntoisia pitää auttaa ja tuo edellinen ei ollutkaan suunnattu heitä kohtaa.
- suuri siili
harhainen eläkeläine kirjoitti:
Ja ennenku joku puusilmä taas alkaa määkimään, niin tottakai sairaita ja vajaakuntoisia pitää auttaa ja tuo edellinen ei ollutkaan suunnattu heitä kohtaa.
harhaiset ajatukset. Et ole vaan joutunut elämäsi kanssa tilanteeseen, missä et kulkuasi pysty hallitsemaan. Sairaus on yksi sellainen. Aina puhutaan, että sairaat ja vajaakuntoiset toki hoidettava. Niin varmaan olisi hoidettava, mutta kun niitä ei hoideta. Työvoimatoimistojen asiakkaina on vaikka kuinka paljon työkyvyttömiä tai vaikeasti rajoittuneita työkyvyltään olevia sairaita. KELA:n paperilääkärit arvioivat potilasta näkemättä tämän täysin terveeksi, vaikka sillä olisi monta diagnoosia ja lääkärintodistusta työkyvyttömyydestään. On kauniita sanoja, mutta herätkää, ei meillä toimi täällä tällä hetkellä nuo asiat.
- järjet mukana
suuri siili kirjoitti:
harhaiset ajatukset. Et ole vaan joutunut elämäsi kanssa tilanteeseen, missä et kulkuasi pysty hallitsemaan. Sairaus on yksi sellainen. Aina puhutaan, että sairaat ja vajaakuntoiset toki hoidettava. Niin varmaan olisi hoidettava, mutta kun niitä ei hoideta. Työvoimatoimistojen asiakkaina on vaikka kuinka paljon työkyvyttömiä tai vaikeasti rajoittuneita työkyvyltään olevia sairaita. KELA:n paperilääkärit arvioivat potilasta näkemättä tämän täysin terveeksi, vaikka sillä olisi monta diagnoosia ja lääkärintodistusta työkyvyttömyydestään. On kauniita sanoja, mutta herätkää, ei meillä toimi täällä tällä hetkellä nuo asiat.
Kannattaa testata ulkona viikko 20 pakkasessa asuminen roskiksessa tai jossain kylmässä vajassa ilman mitään untuva pussia, niin kyllä mieli muuttuu. Ei suomalaista saa unohtaa pakkaseen.
- aaaaaaaaaaa-
järjet mukana kirjoitti:
Kannattaa testata ulkona viikko 20 pakkasessa asuminen roskiksessa tai jossain kylmässä vajassa ilman mitään untuva pussia, niin kyllä mieli muuttuu. Ei suomalaista saa unohtaa pakkaseen.
Suurin osa spurguista osaa senverran vaikkei osaa oikeassa asunnossa asua hakeutua kovimmilla pakkasilla yömajoihin!
- niinpät
Helsingissä on asunto jonossa yli 20000 IHMISTÄ , SUOMALAISTA , Ylisuuret asuntojen hinnat suomessa , Ihmeellistä kun lähes koko itsenäisyyden ajan on ollut asunto pula SUOMESSA ,ja jatkuu edelleen edelleen edelleen ,
- sääli pois
Ei se kuule purnaaja ole eduskunnasta kiinni näiden asunno ? Suurin osa on jo pahasti alkoholisoitunutta porukkaa, joita ei voi sijoittaa normaaliasutuksen yhteyteen! Ne..
ei lähde mihinkään kerrostaloihin kytättäväksi. paras joululahja olisi monelle riittävä määrä viinaa ja syrjäinen paikka rellastaa, tuntuu pahalta ,mutta tämä on totuus! Siitä huolimatta Hyvää Joulua. - sasi on susi
Mutta ihmisiä kiinnostaa enemmän Korkeasaaren paviaanien kohtalo.
- kannettu vesi kaivos
Kun toiselle annat euron, hän tekee siitä miljoonan. Kun toiselle annat euron, hän tekee siitä miljoona velat. Näin se menee. Jokainen on oman onnensa seppä.
- taskuihin.
Niin hän hankkii sillä pommin. Ja räjäyttää sillä vaimosi, tyttäresi, veljesi, äitisi...
Tosi tyhmää, mutta suomalainenhan on nöyrä. - lämpimiin maihin
Suomi on jo köyhä maa, siitä ei voi edes enää keskustella. Miksei täältä voida viedä kurjia muitten maiden sosiaaliturvan piikkiin ja asunnot myös heille siellä.
- p e k k a
Ennen annettiin ongelma tapauksille matkalippu Ruotsiin,mutta siellä on ainakin yhtä kurjaa nykysin sosiaaliturvakin heikompi kuin suomessa jos et halua tehdä mitään työtä!
- Totuus on tämä
Yksinkertaisesti siksi koska suomen on otettava pakolaisia humanitäärisistä syistä eikä pakolaisasiaa suomessa päätetä.Suomi ei ole köyhä maa Eu kritereiden mukaan eikä suomesta lähde yksikään köyhyyden tai sairauden takia pakolaiseksi valtion määräämänä .
- viron poika
Totuus on tämä kirjoitti:
Yksinkertaisesti siksi koska suomen on otettava pakolaisia humanitäärisistä syistä eikä pakolaisasiaa suomessa päätetä.Suomi ei ole köyhä maa Eu kritereiden mukaan eikä suomesta lähde yksikään köyhyyden tai sairauden takia pakolaiseksi valtion määräämänä .
Taas kääntyi kirjoitukseni niinkuin aina, että aivankuin kaikki asunnottomat olisi narkkareita tai joytain luusereita. Suomalaiset ovat kateellisia vielä asunnottomillekin vaikka he eivä olisi vielä edes saaneetkaan kattoa päänsäpäälle aivankuin jo varalta.En kyllä ymmärrä teidän moraalia.Aivankuin ajattelisitte, että sehän olikin vain juoppo suomalainen sehän joutaakin paleltua kadulle.
- erk ki
viron poika kirjoitti:
Taas kääntyi kirjoitukseni niinkuin aina, että aivankuin kaikki asunnottomat olisi narkkareita tai joytain luusereita. Suomalaiset ovat kateellisia vielä asunnottomillekin vaikka he eivä olisi vielä edes saaneetkaan kattoa päänsäpäälle aivankuin jo varalta.En kyllä ymmärrä teidän moraalia.Aivankuin ajattelisitte, että sehän olikin vain juoppo suomalainen sehän joutaakin paleltua kadulle.
Suomessa on yhteiskunnan järjestelmät jotka pitää huolen ihmisistä ja hommaa kortteerin sellaisille ihmisille jotka pystyvät asumaan normaalisti se on tosiasia,mutta kaikki ei kertakaikkiaan halua muuttua normaali ihmisiksi..
- SUOMI VASEN 2011
erk ki kirjoitti:
Suomessa on yhteiskunnan järjestelmät jotka pitää huolen ihmisistä ja hommaa kortteerin sellaisille ihmisille jotka pystyvät asumaan normaalisti se on tosiasia,mutta kaikki ei kertakaikkiaan halua muuttua normaali ihmisiksi..
Siinä asunnottomuuden, suurtyöttömyyden, köyhyyden ym suomalaisten perustuslaillisten oikeuksien puuttumisen syy.
Tulevissa vaaleissa ihmiset : ÄÄNESTÄKÄÄ VASEMMALLE. - Äänet Vasemmalle
SUOMI VASEN 2011 kirjoitti:
Siinä asunnottomuuden, suurtyöttömyyden, köyhyyden ym suomalaisten perustuslaillisten oikeuksien puuttumisen syy.
Tulevissa vaaleissa ihmiset : ÄÄNESTÄKÄÄ VASEMMALLE.Kuunnelkaa mitä Paavo Arhinmäellä on sanottavaa, Vasemmisto on se ainut puolue, joka edes yrittää estää äärioikeiston valtaan pääsyn ja suomalaisten alistamisen ilmaiseksi orjatyövoimaksi veropakolaisille.
- Ee-va.
Äänet Vasemmalle kirjoitti:
Kuunnelkaa mitä Paavo Arhinmäellä on sanottavaa, Vasemmisto on se ainut puolue, joka edes yrittää estää äärioikeiston valtaan pääsyn ja suomalaisten alistamisen ilmaiseksi orjatyövoimaksi veropakolaisille.
Suomessa on pilvin pimein tyhjiä vuokra-asuntoja,esim Äänekoskella joudutaan purkamaan ilmeisimmin tyhjät kerrostalot pois kun ei löydy niihin asukkaita ja tyhjät asunnot nostaa asuttujen kämppien vuokria kun niissä on lämmöt päällä ja pidettävä niistä huoli,näitä pitäjiä on paljon suomessa,mutta tämä esimerkkinä..
- kadeton,,,,,
Ee-va. kirjoitti:
Suomessa on pilvin pimein tyhjiä vuokra-asuntoja,esim Äänekoskella joudutaan purkamaan ilmeisimmin tyhjät kerrostalot pois kun ei löydy niihin asukkaita ja tyhjät asunnot nostaa asuttujen kämppien vuokria kun niissä on lämmöt päällä ja pidettävä niistä huoli,näitä pitäjiä on paljon suomessa,mutta tämä esimerkkinä..
porvarit ovat riitauttaneet kansan toisiaan vastaan siksi kova kade. kukaan ei kadehdi miljonäärejä vain asunnottomia ja köyhiä kadehditaan on aikoihin eletty!
- Suomi Vasen 2011
kadeton,,,,, kirjoitti:
porvarit ovat riitauttaneet kansan toisiaan vastaan siksi kova kade. kukaan ei kadehdi miljonäärejä vain asunnottomia ja köyhiä kadehditaan on aikoihin eletty!
Joka on se ainut puolue tässä maassa, joka puolustaa jokaisen suomalaisen perustuslaillisiakin oikeuksia kunnolliseen perusturvaan ja toimeentuloon.
Vasemmisto vastustaa suomalaisten alistamista ilmaiseksi orjatyövoimaksi. Äänet Vasemmalle. - oikein!
Suomi Vasen 2011 kirjoitti:
Joka on se ainut puolue tässä maassa, joka puolustaa jokaisen suomalaisen perustuslaillisiakin oikeuksia kunnolliseen perusturvaan ja toimeentuloon.
Vasemmisto vastustaa suomalaisten alistamista ilmaiseksi orjatyövoimaksi. Äänet Vasemmalle.Vasemmisto on oikealla asialla töitä kaikille,pultsarit pakkohoitoon ja asunnot kaikki valtion omistukseen ja kuten neuvostoliitossa väki sinne missä on tyhjiä asuntoja.
- avustajana,,,,,,,,
oikein! kirjoitti:
Vasemmisto on oikealla asialla töitä kaikille,pultsarit pakkohoitoon ja asunnot kaikki valtion omistukseen ja kuten neuvostoliitossa väki sinne missä on tyhjiä asuntoja.
mikään puolue ei ota kantaa suomalaisiin asunnottomiin joten heidän on varmaan jäädyttävä kaduille sekin on kauheaa.onhan sekin joillekin työtä.
- oikein!
avustajana,,,,,,,, kirjoitti:
mikään puolue ei ota kantaa suomalaisiin asunnottomiin joten heidän on varmaan jäädyttävä kaduille sekin on kauheaa.onhan sekin joillekin työtä.
Kommonismi on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ei tarvita enää sosiaalitukia kaikilla on työtä kun kaiken omistaa valtio kaikilla on asunto Ranualla tai jossain minne nyt valtion herrat päättää kunkin siirtää..
- matami.seis
oikein! kirjoitti:
Kommonismi on ratkaisu kaikkiin ongelmiin ei tarvita enää sosiaalitukia kaikilla on työtä kun kaiken omistaa valtio kaikilla on asunto Ranualla tai jossain minne nyt valtion herrat päättää kunkin siirtää..
ensin kirjoittamaan!
matami.seis kirjoitti:
ensin kirjoittamaan!
Suomen hallitus -90 luvun alussa määräsi asunto tuotannon yleisen Alv.veron piiriin joka nosti asuntojen hintoja,seuraava hallitus sitten ulotti pääoma tulot jokaiseen ansaittuun ropoon,jonka seurauksena halvimmat asunnot poistui markkinoilta,aiemmin pieni yksittäsisen asunnon vuokratulo oli vero vapaa eli moni eläkeläinen tai vastaava vuokrasi yksiön tai huoneen siihen hintaan että sai tulon verovapaasti..
- oikein!
matami.seis kirjoitti:
ensin kirjoittamaan!
Hieman vielä ongelma suomenkieli,kun olen inkeriläinen,tässä maassa loistavasti vaan asuminen,heti hyvä asunto meille kaikille on järjestynyt,en ymmärrä valitusta.
- seija.s
oikein! kirjoitti:
Hieman vielä ongelma suomenkieli,kun olen inkeriläinen,tässä maassa loistavasti vaan asuminen,heti hyvä asunto meille kaikille on järjestynyt,en ymmärrä valitusta.
pitäisi osata suomenkieli kun olet ns. paluumuuttaja.
- omituista menoa
seija.s kirjoitti:
pitäisi osata suomenkieli kun olet ns. paluumuuttaja.
eikö tosiaan ole mahdollista saada heille asuntoa pakkaset paukkuvat! Eikö kukaan politiikko edes halua pisteitä eli ääniä seuraavissa vaaleissa taitaa olla perussuomalaiset samaa porukkaa muiden puolueiden kanssa. Eivät hekään ota kantaa asunnottomista.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433484Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!4202834Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan222771Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!821837- 871477
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541360- 881107
SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs721093- 861000
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.31890