Vapaaseurakunta

Iloinenäitinykyisin

Erehdyin jo nuorena liittymään vapaaseurakuntaan,menemään kasteelle ja sitä rataa.
Avioiduin kiihkouskovaisen miehen kanssa.
Saimme lapsia.
Lapsilla oli kova kuri ja mitään ns. maailman juttuja ei saanut kuulla eikä nähdä.
Jopa lastenmusiikit oli kiellettyä,mieheni sai raivokohtauksia jos tiesi että olin antanu lasten salaa kuunnella
vaikkapa rokkia.
Mies käytti omat rahansa miten lystäsi ja kulki saarnareissuilla.
Elin itse sitten pienellä kotihoidontuella ja lapsilisällä lasten kanssa.
Mies oli todella narsisti.
Pääsin onneksi eroon,sosiaali-ihmisten avulla miehestä.
Yli kymmenen vuotta kärsin tuossa kurjassa avioliitossa.Lapsille jäi henkisiä traumoja.
Vieläkin korjaamme terapiassa sekä vanhimman lapsen että omia henkisiä haavoja.
Uskonnot olen jättänyt taakse.Käyn jopa baareissa kun minulla on lapsenvahti!
Meikkaan ja kuuntelen rokkia ja heviä:)
Onneksi en ole vielä kovin vanhakaan joten ehdin vielä nauttia elämästä lasten kanssa.
Vapaaseurakunnasta olen itseni erottanut,mutta lapset kuuluvat vielä koska isä ei suostu kirjoittamaan erohakemusta... Mutta emme käy noissa tilaisuuksissa ja pysyttelemme muutenkin kaukana kaikista tuon lahkon ihmisistä.
Älkää ihmiset sokaistuko tommosiin!

107

12149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sanot

      miehesi oli narsisti ja siksi se ei ollut raitista toimintaa ja avioliitto kärsi ja saitte angelmia seilunelämään,
      Eihän se tarkoita että jos joku yksittäinen ihminen on sairas, että se koko juttu olisi huuhaata.
      Jumala on ja haluaa auttaa ja on nähnyt sinunkin elämäsi ja ongelmasi ja haluaa sinut takaisin ja parantaa haavat, jotka sait siitä sunteesta.
      EIhän sen tarvitse koskea Jumalasuhdetta, jos ihmissuhteissa epäonnistumme.
      Palaa Jumalan luo ja Hän voi antaa sinulle uuden miehen, joka ei ole sairas ja silloin voit kokoea onnea ja iloa, sekä Jumalan huolenpitoa.
      Yksinäinenkin sen kokee ja raamattu jopa sanoo että yksinäinen olisi onnellisempi, kun voi palvella Jumalaa jakaattomalla sydämellä.
      Kuuntele tästä julistusta, jossa vaikuttaa Pyhä Henki ja se eheyttää ja parantaa. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

      • Jeppelssia

        Voi hyvänen aika! Naisraukka kertoi järkyttävän tarinan elämästänsä, hän käy terapiassa, on myös henkisesti rikki, ajatukset sekaisin ja sinä tulet julistamaan tänne vielä pyhästä hengestä sekä kääntymisestä!

        Anna nyt hyvä mies naisen olla rauhassa ja tehdä itse omat valintansa elämänsä suhteen. Olen itsekkin uskovainen, ollut jo 7 vuotta. Olen ollut helluntai- ja vapaakirkossa ja tiedän että vaikka raamattu sanoo että uskovien yhteys on tärkeää niin silti ei jokainen seurakunta rakenna vaan joskus on jopa parempi olla pelkästään hyvien uskovien ystävien kanssa.

        Seurakunnassa on se ilmapiiri että pitää esittää että tykkää toisesta vaikka sydämmessä ja ajatuksissa asia on toisin.

        Raamattu sanoo että jos uskoo sydämmessään Jeesuksen herraksi ja suullaan tämän tunnustaa niin pelastuu. Ei tähän mitään seurakuntia tarvita mutta niissä voi käydä jos siltä tuntuu.


      • niin pitää
        Jeppelssia kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Naisraukka kertoi järkyttävän tarinan elämästänsä, hän käy terapiassa, on myös henkisesti rikki, ajatukset sekaisin ja sinä tulet julistamaan tänne vielä pyhästä hengestä sekä kääntymisestä!

        Anna nyt hyvä mies naisen olla rauhassa ja tehdä itse omat valintansa elämänsä suhteen. Olen itsekkin uskovainen, ollut jo 7 vuotta. Olen ollut helluntai- ja vapaakirkossa ja tiedän että vaikka raamattu sanoo että uskovien yhteys on tärkeää niin silti ei jokainen seurakunta rakenna vaan joskus on jopa parempi olla pelkästään hyvien uskovien ystävien kanssa.

        Seurakunnassa on se ilmapiiri että pitää esittää että tykkää toisesta vaikka sydämmessä ja ajatuksissa asia on toisin.

        Raamattu sanoo että jos uskoo sydämmessään Jeesuksen herraksi ja suullaan tämän tunnustaa niin pelastuu. Ei tähän mitään seurakuntia tarvita mutta niissä voi käydä jos siltä tuntuu.

        tehdä uudelleen parannus ja tulla Jeesuksen luo.
        On totta että monissa seurakunnissa on paha henki ja siellä on moni sairastunut, kun siellä ei vaelleta oikein ja synti on tullut luvalliseksi.
        Seurakunta ei ole joku rakennus, vaan uskovaiset ihmiset ja olen huomannut että Jumala toimii soluissa paljon enemmän kuin suurissa seurakunnissa.
        Jokaisella uskovaisella pitäisi olla oma kotiseurakunta, missä toimia ja kasvaa uskossa, muuten on tuuliajolla. Voi mennä johonkin soluun, tai johonkin toimintaan mukaan, kuten teetupatyöhön yms.


      • tietä pitkin
        niin pitää kirjoitti:

        tehdä uudelleen parannus ja tulla Jeesuksen luo.
        On totta että monissa seurakunnissa on paha henki ja siellä on moni sairastunut, kun siellä ei vaelleta oikein ja synti on tullut luvalliseksi.
        Seurakunta ei ole joku rakennus, vaan uskovaiset ihmiset ja olen huomannut että Jumala toimii soluissa paljon enemmän kuin suurissa seurakunnissa.
        Jokaisella uskovaisella pitäisi olla oma kotiseurakunta, missä toimia ja kasvaa uskossa, muuten on tuuliajolla. Voi mennä johonkin soluun, tai johonkin toimintaan mukaan, kuten teetupatyöhön yms.

        Olen samaa mieltä tuosta, että seurakunta on yhtäkuin uskovaiset eikä yhtä kuin seurakuntarakennus. Minä erosin pienestä poppoosta jossa oli vallassa minä-henkinen pastori. Tässä seurakunnassa ovat monet rikkoutuneet. Olen kuitenkin säilyttänyt uskoni kaikista kokemuksistani huolimatta.
        Ainoastaan Jeesuksen turvautumalla pelastumme, armosta. Armo riittää kaikille, ehdottomasti. Jeesus ei hylkää yhtäkään ainoata sielua joka turvaa Häneen. Jeesus on se hyvä Paimen joka jättää 99 lammasta etsiäkseen sen yhden kadonneen.
        Minulle selvisi paljon asioita mm. kuinka väärä vallankäyttö voi latistaa terveen uskonelämän. Se vie ilottomuuteen ja alistaa uskovan (koko elämän) mitättömäksi ja pelokkaaksi kynnysmatoksi, jonka ylitse lopulta voivat kaikki kävellä. Jeesus-tie on se paras ja oikea tie, joka vie varmasti perille!


      • Täekli
        Jeppelssia kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Naisraukka kertoi järkyttävän tarinan elämästänsä, hän käy terapiassa, on myös henkisesti rikki, ajatukset sekaisin ja sinä tulet julistamaan tänne vielä pyhästä hengestä sekä kääntymisestä!

        Anna nyt hyvä mies naisen olla rauhassa ja tehdä itse omat valintansa elämänsä suhteen. Olen itsekkin uskovainen, ollut jo 7 vuotta. Olen ollut helluntai- ja vapaakirkossa ja tiedän että vaikka raamattu sanoo että uskovien yhteys on tärkeää niin silti ei jokainen seurakunta rakenna vaan joskus on jopa parempi olla pelkästään hyvien uskovien ystävien kanssa.

        Seurakunnassa on se ilmapiiri että pitää esittää että tykkää toisesta vaikka sydämmessä ja ajatuksissa asia on toisin.

        Raamattu sanoo että jos uskoo sydämmessään Jeesuksen herraksi ja suullaan tämän tunnustaa niin pelastuu. Ei tähän mitään seurakuntia tarvita mutta niissä voi käydä jos siltä tuntuu.

        Totta on ettei aina jaksa lavastaa, tai teeskennellä jotain hyväkästä kun niin ei oikeasti elämässä ole. Ei ne penkkiuskovaiset tajua ettei elämä ole samanlainen kaikilla.Ihminen perusinformoituu lapsuudessaan monista vaikutteista ja täten ohjautuu silloin jo erilaisiin harrastuksiin.Informoituminen on melko pysyvää koko elämän ajan, Äläkä vedä taas vääriä johtopäätöksiä että kaikki voi korjaantua herrassa. Niin ei todellakaan voi käydä. Ihmiset tekevät ihmisestä seurakunnissa sen mikä haluavat ,olen kuullut heidän tehneen heterosta homon ja homosta heteron . Tämä ihme voi käydä vain uskovaisjuoruujien keskuudessa missä vastuuttomasti ihminen leimataan mielivallan voimalla ja enemmistön voimalla mikskä hyvänsä. Kukaan ei ole seurakunnissa turvassa narsisti sadisteilta eikä muilta häiriintyneiltä henkilöiltä. Lopettakaa normaalien ihmisten leimaaminen seurakunnissanne.


      • valaistu Kristuksess
        Jeppelssia kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Naisraukka kertoi järkyttävän tarinan elämästänsä, hän käy terapiassa, on myös henkisesti rikki, ajatukset sekaisin ja sinä tulet julistamaan tänne vielä pyhästä hengestä sekä kääntymisestä!

        Anna nyt hyvä mies naisen olla rauhassa ja tehdä itse omat valintansa elämänsä suhteen. Olen itsekkin uskovainen, ollut jo 7 vuotta. Olen ollut helluntai- ja vapaakirkossa ja tiedän että vaikka raamattu sanoo että uskovien yhteys on tärkeää niin silti ei jokainen seurakunta rakenna vaan joskus on jopa parempi olla pelkästään hyvien uskovien ystävien kanssa.

        Seurakunnassa on se ilmapiiri että pitää esittää että tykkää toisesta vaikka sydämmessä ja ajatuksissa asia on toisin.

        Raamattu sanoo että jos uskoo sydämmessään Jeesuksen herraksi ja suullaan tämän tunnustaa niin pelastuu. Ei tähän mitään seurakuntia tarvita mutta niissä voi käydä jos siltä tuntuu.

        Seurakunnissa on aina niinsanottuja kiipijöitä ja kiusaajia jotka pilkkaavat oman pään jutuillaan toisia.Varo näitä ;Vapaakirkko, Helluntailaiset Babtistit,Adventistit,jehovat,mormoonit.Usko pyhänhengenkautta Jeesukseen ja jeesuksenkautta Jumalaan. Isä meidän joka olet taivaissa pyhitetty olkoon sinun nimesi.


      • talsija
        tietä pitkin kirjoitti:

        Olen samaa mieltä tuosta, että seurakunta on yhtäkuin uskovaiset eikä yhtä kuin seurakuntarakennus. Minä erosin pienestä poppoosta jossa oli vallassa minä-henkinen pastori. Tässä seurakunnassa ovat monet rikkoutuneet. Olen kuitenkin säilyttänyt uskoni kaikista kokemuksistani huolimatta.
        Ainoastaan Jeesuksen turvautumalla pelastumme, armosta. Armo riittää kaikille, ehdottomasti. Jeesus ei hylkää yhtäkään ainoata sielua joka turvaa Häneen. Jeesus on se hyvä Paimen joka jättää 99 lammasta etsiäkseen sen yhden kadonneen.
        Minulle selvisi paljon asioita mm. kuinka väärä vallankäyttö voi latistaa terveen uskonelämän. Se vie ilottomuuteen ja alistaa uskovan (koko elämän) mitättömäksi ja pelokkaaksi kynnysmatoksi, jonka ylitse lopulta voivat kaikki kävellä. Jeesus-tie on se paras ja oikea tie, joka vie varmasti perille!

        Tietä pitkin on hyvä kirjoitus.


      • totuus7
        Täekli kirjoitti:

        Totta on ettei aina jaksa lavastaa, tai teeskennellä jotain hyväkästä kun niin ei oikeasti elämässä ole. Ei ne penkkiuskovaiset tajua ettei elämä ole samanlainen kaikilla.Ihminen perusinformoituu lapsuudessaan monista vaikutteista ja täten ohjautuu silloin jo erilaisiin harrastuksiin.Informoituminen on melko pysyvää koko elämän ajan, Äläkä vedä taas vääriä johtopäätöksiä että kaikki voi korjaantua herrassa. Niin ei todellakaan voi käydä. Ihmiset tekevät ihmisestä seurakunnissa sen mikä haluavat ,olen kuullut heidän tehneen heterosta homon ja homosta heteron . Tämä ihme voi käydä vain uskovaisjuoruujien keskuudessa missä vastuuttomasti ihminen leimataan mielivallan voimalla ja enemmistön voimalla mikskä hyvänsä. Kukaan ei ole seurakunnissa turvassa narsisti sadisteilta eikä muilta häiriintyneiltä henkilöiltä. Lopettakaa normaalien ihmisten leimaaminen seurakunnissanne.

        Väärien profeettojen ja henkien erottajien toiminta pilaa monen ihan tavallisten ihmisen elämän seurakunnissa ja seurakuntien ulkopuolella.Profeetat kun tuppaavat olemaan vain ulkopuolisten juorujen levittäjiä.Häpeällisiä sontiaisia.


      • nujerrus yritys ha

        Mikä on Raamatussa totuus, ja missä se totuus raamatussa sijaitsee.Lahden valheelliselle vapaa seurakunnalle kysymys, ja vastausta vartutaan.Eipä heiltä totuutta ole löytynyt, mutta valheita sitäkin enemmän.


      • löytäjä
        Jeppelssia kirjoitti:

        Voi hyvänen aika! Naisraukka kertoi järkyttävän tarinan elämästänsä, hän käy terapiassa, on myös henkisesti rikki, ajatukset sekaisin ja sinä tulet julistamaan tänne vielä pyhästä hengestä sekä kääntymisestä!

        Anna nyt hyvä mies naisen olla rauhassa ja tehdä itse omat valintansa elämänsä suhteen. Olen itsekkin uskovainen, ollut jo 7 vuotta. Olen ollut helluntai- ja vapaakirkossa ja tiedän että vaikka raamattu sanoo että uskovien yhteys on tärkeää niin silti ei jokainen seurakunta rakenna vaan joskus on jopa parempi olla pelkästään hyvien uskovien ystävien kanssa.

        Seurakunnassa on se ilmapiiri että pitää esittää että tykkää toisesta vaikka sydämmessä ja ajatuksissa asia on toisin.

        Raamattu sanoo että jos uskoo sydämmessään Jeesuksen herraksi ja suullaan tämän tunnustaa niin pelastuu. Ei tähän mitään seurakuntia tarvita mutta niissä voi käydä jos siltä tuntuu.

        Helposti sinä Jeesus pyyhit pois ihmisen pahan menneisyyden, siitä alkaa uusi oikea elämä.


      • TUNNEN VAPARIT

        vapaaseurakuntalaiset ovat paholaisen keskiluokkaa, ja tyhmän ylpeitä narsisteja. Älkää ihmiset liittykö tähän paholaisen haaremiin, niin säästytte monelta pahalta.


      • ihmis ilkiöille
        niin pitää kirjoitti:

        tehdä uudelleen parannus ja tulla Jeesuksen luo.
        On totta että monissa seurakunnissa on paha henki ja siellä on moni sairastunut, kun siellä ei vaelleta oikein ja synti on tullut luvalliseksi.
        Seurakunta ei ole joku rakennus, vaan uskovaiset ihmiset ja olen huomannut että Jumala toimii soluissa paljon enemmän kuin suurissa seurakunnissa.
        Jokaisella uskovaisella pitäisi olla oma kotiseurakunta, missä toimia ja kasvaa uskossa, muuten on tuuliajolla. Voi mennä johonkin soluun, tai johonkin toimintaan mukaan, kuten teetupatyöhön yms.

        Ihmis jumalat on kaikista pahinpia ilkiöitä eri seurakunnissa.


      • edes vähän totuutta
        niin pitää kirjoitti:

        tehdä uudelleen parannus ja tulla Jeesuksen luo.
        On totta että monissa seurakunnissa on paha henki ja siellä on moni sairastunut, kun siellä ei vaelleta oikein ja synti on tullut luvalliseksi.
        Seurakunta ei ole joku rakennus, vaan uskovaiset ihmiset ja olen huomannut että Jumala toimii soluissa paljon enemmän kuin suurissa seurakunnissa.
        Jokaisella uskovaisella pitäisi olla oma kotiseurakunta, missä toimia ja kasvaa uskossa, muuten on tuuliajolla. Voi mennä johonkin soluun, tai johonkin toimintaan mukaan, kuten teetupatyöhön yms.

        höpön pöppöä nuo uskonnolliset höpötykset.Miten tulla uudestaan kun ei ole minnekään edes lähtenyt.


      • ekstittekö
        totuus7 kirjoitti:

        Väärien profeettojen ja henkien erottajien toiminta pilaa monen ihan tavallisten ihmisen elämän seurakunnissa ja seurakuntien ulkopuolella.Profeetat kun tuppaavat olemaan vain ulkopuolisten juorujen levittäjiä.Häpeällisiä sontiaisia.

        Näissä seurakunnissa on valitettavasti niin että näiden keksimät valheet ja juorut muuttuvat todeksi heti kun niihin uskotaan ja uskovaisiinhan uskotaan hallelujaa aamen aamen aamen. Totuus on toisen lainen pahat vaparit.


      • Rääkätty
        valaistu Kristuksess kirjoitti:

        Seurakunnissa on aina niinsanottuja kiipijöitä ja kiusaajia jotka pilkkaavat oman pään jutuillaan toisia.Varo näitä ;Vapaakirkko, Helluntailaiset Babtistit,Adventistit,jehovat,mormoonit.Usko pyhänhengenkautta Jeesukseen ja jeesuksenkautta Jumalaan. Isä meidän joka olet taivaissa pyhitetty olkoon sinun nimesi.

        Varo myös luterilaisia. Minåkin jouduin lapsena henkisen ja ruumiillisen pahoinpitelyn ja seksuaalisen pahoinpitelyn kohteeksi, ollessani våkisin kastettu luterilaiseen kirkkoon. Siellä ei myöskään tultu lohduttamaan kun olin masennuksen kourissa myöhemmin, vaikka muka tekevät diakonityötä. Ei heitä näkynyt missään lohduttajina. Joten VARO luterilaisia.


      • Anonyymi
        ekstittekö kirjoitti:

        Näissä seurakunnissa on valitettavasti niin että näiden keksimät valheet ja juorut muuttuvat todeksi heti kun niihin uskotaan ja uskovaisiinhan uskotaan hallelujaa aamen aamen aamen. Totuus on toisen lainen pahat vaparit.

        Kuule näin on myös sosiaaliseurakunnassa. Olen itse syntynyt ja kasvanut sosiaalivirastomarinadissa. Sosialiviraston kaikkein tolkuttomimmatkin lausunnot oli heille pyhiä totuuksia.


      • Anonyymi
        ihmis ilkiöille kirjoitti:

        Ihmis jumalat on kaikista pahinpia ilkiöitä eri seurakunnissa.

        Hyvä!
        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
        Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.
        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä
        .....................
        Tutkikaa raamattujanne, ja yrittäkääpä löytää tieto, että Jeesus olis papin virkaan asettaja. Ellei sitä löydy, sillä Jeesus ei asettanut virkaan pappeja ja papistoa apostoleineen yleensä vaan Jeesuksella oli opetuslapsia joille tehtäväksi Jeesus antoin kouluttaa opettamalla uusia; kristillisiä opetuslapsia. Kristityt esiintyvät kristillisinä vaikka eivät ole ja on todella ihmeellistä, että raamattua lukevat uskovaiset eivät ymmärrä pappiensa olevan saman uskontunnustuksen kaltaisia kuin seurakuntalaisetkin ja sen lisäksi papit ennen vanhaan antoivat pappisvalan mutta kun huomasivat aijojen kuluessa, että valan antamisen on Jeesus kieltänyt niin pappisvala muutettiin pappislupaukseksi. Ja kristityt on hyvillään, kun eivät tarvitse raamattua lukea muuta kuin mitä saa ja tahtoo uskoa / luulla tärkeäksi pelastumisen toivossa. Jeesuksen antaman tietojen mukaan niitä vääriä profeettoja on loputtomiin jopa seurakuntalaisten joukoissa VAIKKA heistä ja papeista Jeesus selvästi raamattussa opettaa mm näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        Ei pitäs olla vaikeaa ymmärtää ja tietoa voi täydentää vaikkapaMatt:23-26ja lukemalla tarkkaan vain ja ainoastaan Jeesuksen evankeliumit joita raamatussa on neljä (noin 18:sta) mutta osittain väärennettyillä teksteillä.
        Väärennöksiä on suhteellisen helppo paljastaa mm tekemällä itselleen selväksi mm, että Jumala ja Jeesus samasta asiasta anna erillaisia vastauksia.
        ....
        Lue uudestaan tarkoin ja mieti sisällön merkitys.
        Ellet huomannut, että "tahdon" lupauksen merkitys otetaan papilta pois "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" jota Jumala ja Jeesus ei ole käskenyt saarnata ja opettaa!
        Ellet ymmättä vieläkään niin lue uudestaan.
        HUOM! Älkää kumminkaan tuomitko pappejannekaan sillä hekin ovat saman uskontunnustuksen antaneita ja saman kaltaisia uskossaan. Tosin, jotku heistä luopuu virastaan, ilmeisesti omantunnon pakottamina mutta eivät uskalla astua esiin henkilökohtaisista syistään...
        Täällä tietoa papin virkaan asettamisista jota ei ainakaan vielä Jeesus ole suorittanut:
        http://www.espoonseurakunnat.fi/web/at-kirkko/dr-evl/-/asset_publisher/6zWq9pT51KjO/content/miten-kouluttautua-papiksi-;jsessionid=110C1244145A5E450441D045F5EA04FE/22354
        "Papin virkaan edellytetään tieteellistä teologian maisterin tutkintoa, jonka suorittaminen kestää keskimäärin 5–7 vuotta. Omalla ahkeruudella tai sen puutteella voi toki vaikuttaa hyvin paljon siihen, kauanko opiskelu kestää. Teologian maisterin tutkinnon voi suorittaa Suomessa kolmessa paikassa: Helsingin yliopistossa (molemmilla kotimaisilla), Itä-Suomen yliopistossa ja ruotsinkielisenä Åbo Akademissa. Lisäksi vihittävältä papilta edellytetään mm. ordinaatiokoulutuksen suorittamista, joka ei ole kovin pitkä ja vaihtelee hiippakunnittain."


    • Yksi tie kaksi ...

      Itse olet omilla aivoillasi ajatellut ja yhteisöön liittynyt vai teitkö tuon ratkaisun vain tuon miehen vuoski. Siis et ollut otettu niinkään hengellsisitä asioista vaan todellinen motiivisi oli tuo mies. En epäile, jos moinen "herätys" kariutuu ja tuottaa pettymyksen. Omaa typeryyttäsi saat katua.

      • : )

        kirjoitti. Ensin tuli usko ja sitten mies. Ihminen tekee ratkaisuja eri motiiveista ehkä joskus ei ole muuta vaihtoehtoa. Typeryys tai ei, nyt on päässyt pois tuosta lahkosta ja silloin pitää tukea eikä haukkua.
        Läheltä olen seurannut miten koukutus toimii eikä siitä ihan noin vain irrottauduta. Sydämen äänellä voi olla lähellä Jumalaa ilman Jeesustakin. Kristinusko ei tee autuaaksi sillä ihminen ei ole irrallaan Jumalasta vaikka uskoisi mihin. Kun tunnustaa ettei ole irrallaan voi olla lähellä ilman dogmeja ja ihan hyvin käy kaikille portin toisella puolella. Pelon kautta uskominen ei ole aitoa uskoa.
        Tsemppiä elämälle ja onneksi lapsillakin on vielä mahdollisuus valita oman tiensä, valon tie.


      • Kostan vielä
        : ) kirjoitti:

        kirjoitti. Ensin tuli usko ja sitten mies. Ihminen tekee ratkaisuja eri motiiveista ehkä joskus ei ole muuta vaihtoehtoa. Typeryys tai ei, nyt on päässyt pois tuosta lahkosta ja silloin pitää tukea eikä haukkua.
        Läheltä olen seurannut miten koukutus toimii eikä siitä ihan noin vain irrottauduta. Sydämen äänellä voi olla lähellä Jumalaa ilman Jeesustakin. Kristinusko ei tee autuaaksi sillä ihminen ei ole irrallaan Jumalasta vaikka uskoisi mihin. Kun tunnustaa ettei ole irrallaan voi olla lähellä ilman dogmeja ja ihan hyvin käy kaikille portin toisella puolella. Pelon kautta uskominen ei ole aitoa uskoa.
        Tsemppiä elämälle ja onneksi lapsillakin on vielä mahdollisuus valita oman tiensä, valon tie.

        Ensin tulee usko,sitten sitä tahtoo hakeutua uskovien yhteyteen,kuulla sananopetusta,palvoa Jumalaa.Näin teinkin,mutta erehdyin menemään kouvolan vapaaseurakuntaan,ja jouduin henkiseen helvettiin.Kaarinan johtama valheuskovien ryhmä,jota myös juoruryhmäksikin sanottiin,otti minut silmätikukseen,syynä oli kommenttini menestysteologiasta,jota vastustan.Alkoi juoruilu,panettelu ja henkinen väkivalta,yhdessäkään kokouksessa jossa käviin en heiltä välttynyt.He ottivat oikein velvollisuudekseen juoruilun ja panettelun,ja loukkauksia sain kuulla,ja usein .Tämä johti siihen,että masennuin,en tiedä miksen jo alkuvaiheessa lähtenyt pois sieltä,tahdoin kai varmistua,tai toivoin että tilanne muuttuisi,mutta ei muuttunut.Erosin kyseisestä pirukerhosta,ja myönnän että vihaksi on alkanut pistää jo se kun kuulenkin mainittavan kouvolan vapaakirkko.Varoitankin kaikkia siitä seurakunnasta,että pysykää niistä erossa,ja on näemmä ollut huonoja kokemuksia sieltä muillakin.


      • tunutsahiv
        Kostan vielä kirjoitti:

        Ensin tulee usko,sitten sitä tahtoo hakeutua uskovien yhteyteen,kuulla sananopetusta,palvoa Jumalaa.Näin teinkin,mutta erehdyin menemään kouvolan vapaaseurakuntaan,ja jouduin henkiseen helvettiin.Kaarinan johtama valheuskovien ryhmä,jota myös juoruryhmäksikin sanottiin,otti minut silmätikukseen,syynä oli kommenttini menestysteologiasta,jota vastustan.Alkoi juoruilu,panettelu ja henkinen väkivalta,yhdessäkään kokouksessa jossa käviin en heiltä välttynyt.He ottivat oikein velvollisuudekseen juoruilun ja panettelun,ja loukkauksia sain kuulla,ja usein .Tämä johti siihen,että masennuin,en tiedä miksen jo alkuvaiheessa lähtenyt pois sieltä,tahdoin kai varmistua,tai toivoin että tilanne muuttuisi,mutta ei muuttunut.Erosin kyseisestä pirukerhosta,ja myönnän että vihaksi on alkanut pistää jo se kun kuulenkin mainittavan kouvolan vapaakirkko.Varoitankin kaikkia siitä seurakunnasta,että pysykää niistä erossa,ja on näemmä ollut huonoja kokemuksia sieltä muillakin.

        Uskon että olit Lahden Vapaaseurakunnassa. Siellä miehetkin anteeksi tai tuhkamunatkin juoruaa kuin ämmät.Vältä tätä seurakuntaa demoonisena seurakuntana.


      • Sovat
        : ) kirjoitti:

        kirjoitti. Ensin tuli usko ja sitten mies. Ihminen tekee ratkaisuja eri motiiveista ehkä joskus ei ole muuta vaihtoehtoa. Typeryys tai ei, nyt on päässyt pois tuosta lahkosta ja silloin pitää tukea eikä haukkua.
        Läheltä olen seurannut miten koukutus toimii eikä siitä ihan noin vain irrottauduta. Sydämen äänellä voi olla lähellä Jumalaa ilman Jeesustakin. Kristinusko ei tee autuaaksi sillä ihminen ei ole irrallaan Jumalasta vaikka uskoisi mihin. Kun tunnustaa ettei ole irrallaan voi olla lähellä ilman dogmeja ja ihan hyvin käy kaikille portin toisella puolella. Pelon kautta uskominen ei ole aitoa uskoa.
        Tsemppiä elämälle ja onneksi lapsillakin on vielä mahdollisuus valita oman tiensä, valon tie.

        Ois hyvä jos kirjoitettas että mies hakee seurakunnasta naista tai nainen hakee seurakunnasta miestä, vakavalla tarkoituksella. On totta ettei seurakunta ole lemmeniskupaikka. Ensin usko, sitten kaste, ja pyhänhengenkaste ja kielillä puhuminen.Herran johdattamana voit saada aviopuolison jossain vaiheessa.


      • ulkopuolinen se

        Eihän ihminen itse valitse mitään.


    • kokemusta on...

      Kuuluin nuorena erääseen Pohjois-Savon kaupungin vapaaseurakuntaan. Kävin kokouksissa paljon.Petyin todella uskoviin.

      Meno varsinkin nuorilla seurakuntalaisilla oli kaikkea muuta kuin hengellistä, naivat ja pettivät toisiaan, mustamaalasivat ja puhuivat selän takana. Eräskin yli kolmekymppinen uskova rouva alkoi odottaa lasta parikymppiselle pojalle ym.
      Muutin toiselle paikkakunnalle myöhemmin enkä ole enää vapaaseurakuntaa kaivannut, enkä perään kysellyt , saati että olisin tilaisuuksissa käynyt.

      Muutoinkin koko seurakunnan puitteet ja ilmapiiri olivat jotenkin likaisia ja ahdistavia. Olen onnellinen että eroon pääsin.

      • Vapaa lähtemään

        "naivat ja pettivät toisiaan, mustamaalasivat ja puhuivat selän takana. Eräskin yli kolmekymppinen uskova rouva alkoi odottaa lasta parikymppiselle pojalle ym."
        - Onko todella muillakin vastaavia kokemuksia? Itse olen törmännyt samaan ilmiöön "vapiksessa" Etelä-Suomessa.
        Kun kohteena oli oma vaimoni vanhemman miespastorin toimesta, eikä mikään puhe auttanut kun äijän jalkoväliä kuumotti niin pirusti, niin päätimme lähteä.


      • Anonyymi
        Vapaa lähtemään kirjoitti:

        "naivat ja pettivät toisiaan, mustamaalasivat ja puhuivat selän takana. Eräskin yli kolmekymppinen uskova rouva alkoi odottaa lasta parikymppiselle pojalle ym."
        - Onko todella muillakin vastaavia kokemuksia? Itse olen törmännyt samaan ilmiöön "vapiksessa" Etelä-Suomessa.
        Kun kohteena oli oma vaimoni vanhemman miespastorin toimesta, eikä mikään puhe auttanut kun äijän jalkoväliä kuumotti niin pirusti, niin päätimme lähteä.

        Uskovien parisuhteissa menoa moneen suuntaan.Avioliittoja useita peräkkäin.Lapsia useammista suhteista.Srk kaikki kelpasi,eikä ollut mitään,kun uskovat toistamiseen alttarille astelivat.Seurustelukumppani haetaan,vaikka vankilasta.Parisuhteisiin pyrittiin,mutta sitten erottiin ja suhteita useampia.Parempi pysyä yksinään,kun haavoittaa muita.


    • nardialaiset

      Lahden vapaaseurakunnan pitäisi valita totuus.Miespuolisia narsisteja täynnä koko seurakunta.Vaimot väsyneitä ja ahdistuneita. Lapset suurimalta osin pelokkaita ja pakko leikittyjä.Varokaa tällaisia sairaiden ihmisten mielivaltaisia uskon lahkoja.Päänsisällä kehitellään mitä ihmeellisempiä panetteluja toisten viattomien ihmisten kunnian ja maineen hävittämiseksi.Nyt on sanottava tosi paskaa sakkia kaikki tyynni.Varkaita, juoppoja,valehtelijoita, valheen uskojia ja juorujen levittäjiä. Kännykän tekstiviestillä juorutaan kaikkea valhetta, sekä kutsutaan silmäätekevät paikan päälle.Kuinkahan paljon e.u. ruokakassi muonaa menee rikkaille vapaakirkkolaisille noin niinku leipomiseen?Miksi ette auta pikkuveskun rannassa olevia nuoria raittiuteen ja jeesuksen luo . On mukavampaa painella mökille ja matkoille kuin auttaa tulevaa sukupolvea parannukseen.Oma viikonloppuvapaus on näköjään uskovalle tärkeämpää, kuin olla nuorille luotettava lähimmäinen.

    • hande-56

      Minä olen sitä mieltä että täällä rakkaassa Suomen maassa on näitä seurakuntia
      pilvin pimein,on jos minkäkin nimikkeen alla. Sitten koittetaan omia jos milläkin painostus keinolla omiin looseihin. Herra Jeesus etsii omiaan,he kuljeksivat tuolla toreilla ja aitovierillä,arkoina pälyillen. Ei he liiku tuolla seurakuntakokouksissa.Tottahan sitä rakennutaan sielläkin,mutta ei valitettavasti kaikki. Jeesus on sydäntentuntija, ei meidän ulkoinen habitus mitään meinaa ja ne meidän puheet ja nämä kirjoitukset.
      Jeesus rakastaa varmati sorrettuja,vainottuja,väärinymmärettyjä,ja kaienlaisia siipeensä saaneita,uskonnonuhrejakin.Mutta myös niitä itseriitoisia,narsisteja,rahapohatoita,omahyväisiä,kaikkitietäviä,ym. no heissä on ehkä enempi työtä.
      Siks toisekseen tuolla aikaisemmissa viesteissä on mainittu että on luopunut.
      Taidamme kaikki olla luopioita,täytyy luottaa että Herra Jeesus vie kohdallamme loppuun alkamansa työn.Kunnia ja ylistys Israelin Pyhälle Jeesuksen kautta.

      • omra

        Jeesus vie hitaasti, mutta varmasti työnsä loppuun. Armosta me olemme hänen luo palanneet ja armosta saatu synnit anteeksi.


      • niin silloin
        omra kirjoitti:

        Jeesus vie hitaasti, mutta varmasti työnsä loppuun. Armosta me olemme hänen luo palanneet ja armosta saatu synnit anteeksi.

        Muistan myös noihin kirjoituksiin vedoten, että Lahden Vapaakirkossa oli eräs paikallisliikenteen matkalippujen tarkastaja, joka oli luvattomien valheiden levittäjä. Näin maalla asuvana, muistan keskusta puolueen ja vapaakirkon ja vapaakirkko oli maatalojen uskonnollinen koti. Maatalojen lapset kun lähtivät kaupunkiin oppikouluun tai töihin, niin uskonahjo oli Vapaakirkko.


    • sudhamra

      Etsikää ensin taivasten valtakunta, niin sen myötä saatte kaiken sen mitä tarvitsette.Armossa teillä on kaikki, sanoo Jeesus.

    • tv7 pummaus kielto

      Mitä ovat nämä nykyiset tv7 kerjääjät ja pummit. Siellähän pitäisi anoa pyhää henkeä, eikä rahaa. Tuntuu niin maallisilta torimyyjiltä koko poppoo, aina soita tähän numeroon niin osallistut herran työhön rahoita meidän palkankorotukset ja sitten lietsotaan psykolokista pahaa tunnetta että avaa lompakkosi sinäkin joka siellä sohvalla istut ja katselet näitä lähetyksiä.Eikö Herra Jeesus pidäkkään huolta rukoilemalla niinkuin sairaatkin paranee rukoilemalla niin pitäisi tedänkin tyytyä rukouksella saatavaan tulon lisään tai olla ilman.Miten ihmeessä sairaat paranee rukoilemalla, mutta rukoilemalla ette kuulema saa rahaa toimintaanne, vaan julkisesti pummaatte kuvaruudussa rahaa.Enhän minä sitä kieltää voi, mutta tuntuu niin käsittämättömältä tuo usko kerjäämiseen, jos kerran Jumala haluaa tuon toimia, kyllä hän ilman pummaamista antaisi siihen varat. Mutta kun siellä on niitä ahneita sijoittajia taustalla jotka haluaa suurempia voittoja ne ihmiset saavat nämä onnettomat hölmöt pummaamaan kuvaruudussa omaksi häpeäkseen.

      • tietoa vailla

        Kertokaa mistä seikoista erottaa oikean uskon seurakunnissa ja mistä erottaa väärän uskon . Tiedosta kiitollinen, Jeesuksen kunniaksi.


      • Teoistavanhurskaaksi
        tietoa vailla kirjoitti:

        Kertokaa mistä seikoista erottaa oikean uskon seurakunnissa ja mistä erottaa väärän uskon . Tiedosta kiitollinen, Jeesuksen kunniaksi.

        Treellä vuonna 1978. Nainen tuli pyytämään apua, hän sanoi ettei ole koko päivänä syönyt mitään, he antoivat soskun osoitteen ja selittivät minulle ettei uskovaisia voida käyttää hyväksi.
        Tämän jälkeen en ikinä mennyt sinne.
        Nykyään autetaan nälkäisiä.


      • kerjäläiset tv7ssa

        edelleen tämä polvijärven pummi huijaa ihmisiä sanomalla että sinä joudut kärsimään niistä säästöistäsi jos et niitä anna meille herran työhön mitäs sinä niillä siellä säästössä teet


      • Anonyymi
        tietoa vailla kirjoitti:

        Kertokaa mistä seikoista erottaa oikean uskon seurakunnissa ja mistä erottaa väärän uskon . Tiedosta kiitollinen, Jeesuksen kunniaksi.

        Ei ole väärää uskoa mutta on eri Jumalia:
        Eksytettyinä kristityt palvelevat todellisia Herrojaan kristillisten Kaikkivaltiaiden Pyhään Nimiin Heitä ja Heidän Pyhää Henkeä pilkaten. Joten laittomuudella on laittomuuden teot maallisenkin Lain suhteen:
        https://www.minilex.fi/a/rikoslaki-ja-jumalanpilkka
        Ja kun tuohon kristittyjen laittomuuteen liittää kristillisten Kaikkivaltiaan Jeesuksen antaman opin tiedot niin totuus kristittyjen eksyttäjistä on varmuus...
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        24:23 "Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
        24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
        ((( viitaten mm Apostolien teot:13:6 tekstiin.)))
        ...kun vielä lisää kristittyjen laittomuuksista esimerkiksi esiin kristittyjen esiintymiset kristillisten Kaikkivaltiaan Jumalan, Kaikkivaltiaan Jeesuksen sekä Heidän Pyhän Hengen Nimeen kehitysmaissa laittomuuksia tehden; sillä Kaikkivaltiaat eivät ole kristittyjä lähettäneet Heidän Nimeen tappamaan ja tapattamaan syyttömiä ihmisiä... lapsiakaan...:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot
        /lukekaa linkin tiedot, 2000-luvun murhista....
        Joten, kristityillä on paavalilais-luterilaisuuden Saatana Jumalana ja Barjeesus syntienne sovittajana:
        https://www.gotquestions.org/Suomi/saatana-taman-maailman-jumala.htm
        Ja kristittyjen Barjeesus:
        "Apostolien teot:13:6 Ja kun he olivat vaeltaneet kautta koko saaren Pafoon asti, tapasivat he erään juutalaisen miehen, noidan ja väärän profeetan, jonka nimi oli Barjeesus."
        -
        Johanneksen evankeliumi: 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni."
        Jeesuksen evankeliumia; Matteuksen mukaan:
        25:41 "Menkää pois minun luotani, te kirotut, ikuiseen tuleen, joka on varattu Saatanalle ja hänen enkeleilleen."


    • Muistissa on.

      Tarttis todella alkaa toimia oikein käytännössä ja tehdä jotakin niille juoruilijoille,panettelijoille,ja todistetusti väärille profeetoille.Ehkäpä näytän esimerkkiä ja aloitan Kouvolan vapaakirkosta maksan kalavelat korkojen kanssa.7X7 VAROKAA VALEHTELEVAT PANETTELIJAT JA JUORUILIJAT.!!!!!

    • Muistissa on.

      Mietin vakavasti asiaa,ja päätin antaa asian Jumalan käsiin,sillä olen väsynyt katkeruuteen.Totta on,että olen kärsinyt paljon vainoa kouvolan vapaaseurakunnan taholta,mutta rangaistus siitä ei ole minun asiani vaan Jumalan.Pysyttelen siis erossa maallistuneista seurakunnista ym yhteisöistä,ja erilläni kaikesta mikä rikkoo tai ahdistaa.Annan siis anteeksi minua vastaan rikkoneille ja julkisesti,tässä ja nyt.Hyvää kevään jatkoa kaikille.

    • rengas 77

      Ei ole mitään jeesusta eikä Jumalaa, vaan ihminen eli seurakuntalaiset tekee niitä jumalan töitä, milloin ilkeitä juoruja, milloin vaikka iloisia asioita. Koko asia selkisi kun vapaaserakuntalaiset ja helluntailaiset paljasti sen salaisuuden, se on mielenkiintoinen salaisuus.Joten katsokaa vanhemmistoa, niin näette vaikuttajat höpön pöppöä koko touhu. Herkempiä ja tyhmiä sekä höynäytettäviä jallataan. Tässä esimerkki. Olipa kerran aviomies joka meni helluntaiseurakuntaan. Tuli ilta ja mies meni rukouskokoukseen ja rukoili.Herra minulla on niin huonot renkaat autossa saisinko uudet renkaat autooni mies siis rukoili ääneen. Siinä vieressä oli seurakunnan vanhemmistoa niin yksi meni ja soitti tuntemaansa rengasfirmaan ja sanoi renkaiden koon ja osoitteen mihin viedä renkaat, sekä maksu tulee kirkolta.Kun mies meni kotiin niin vaimo sanoi että joku toi sinulle uudet renkaat autoosi. Näin tämä saatiin näyttämään jumalan teolta, vaikka sen järjesteli ihmiset aamen.

    • Huokaus.

      Onko Lahden Vapaakirkossa ollenkaan oikeita Jeesukselle kelpaavia uskovaisia. Vaikuttaa nämä kirjoitukset palstoilla sellaiselta pahan esikartanolaumalta.

      • hellari ihmettelijä

        Eräällä kalliolassa aikanaan asustaneella pekka nimisellä perheen päällä, oli monta pakastinta siellä vanhassa navetassa. Minua ihmetytti tämä helluntai perhe muutenkin, kun niillä pli miljoona lainat, ja tämä pekka oli jakeluauton kuski ja hänen vaimonsa kauppa apulainen ja miljoona lainat. Sinne kalliolaan tuotiin niihin pakastimiin lapin luvatonta lohta, ja salakaadettua hirveä ja peuraa.Pisnesmies pekka ei kuitenkaan onnistunut vaikka julisti että Jeesus tulee huomenna silloin meiltä on velat pois, mutta niin ei käynyt Jeesusta ei näkynyt eikä rahaa ollut maksuihin niin konkurssi. Pakomatka häpeällistä konkurssia karkuun meni Israeliin asti. Siellä matkailu huijaus toimimaan. Rehellisyyttä ei tästä pekasta taida koskaan löytyä sillä katselin hänen videonsa niinkuin hän olisi joku helluntain suurmies mutta todellisuudessa hän oli pieni hellari huijari.


      • tietävän ystävä
        hellari ihmettelijä kirjoitti:

        Eräällä kalliolassa aikanaan asustaneella pekka nimisellä perheen päällä, oli monta pakastinta siellä vanhassa navetassa. Minua ihmetytti tämä helluntai perhe muutenkin, kun niillä pli miljoona lainat, ja tämä pekka oli jakeluauton kuski ja hänen vaimonsa kauppa apulainen ja miljoona lainat. Sinne kalliolaan tuotiin niihin pakastimiin lapin luvatonta lohta, ja salakaadettua hirveä ja peuraa.Pisnesmies pekka ei kuitenkaan onnistunut vaikka julisti että Jeesus tulee huomenna silloin meiltä on velat pois, mutta niin ei käynyt Jeesusta ei näkynyt eikä rahaa ollut maksuihin niin konkurssi. Pakomatka häpeällistä konkurssia karkuun meni Israeliin asti. Siellä matkailu huijaus toimimaan. Rehellisyyttä ei tästä pekasta taida koskaan löytyä sillä katselin hänen videonsa niinkuin hän olisi joku helluntain suurmies mutta todellisuudessa hän oli pieni hellari huijari.

        Tautia pitää olla jos alkaa hellari kiipiäksi.


      • Anonyymi
        hellari ihmettelijä kirjoitti:

        Eräällä kalliolassa aikanaan asustaneella pekka nimisellä perheen päällä, oli monta pakastinta siellä vanhassa navetassa. Minua ihmetytti tämä helluntai perhe muutenkin, kun niillä pli miljoona lainat, ja tämä pekka oli jakeluauton kuski ja hänen vaimonsa kauppa apulainen ja miljoona lainat. Sinne kalliolaan tuotiin niihin pakastimiin lapin luvatonta lohta, ja salakaadettua hirveä ja peuraa.Pisnesmies pekka ei kuitenkaan onnistunut vaikka julisti että Jeesus tulee huomenna silloin meiltä on velat pois, mutta niin ei käynyt Jeesusta ei näkynyt eikä rahaa ollut maksuihin niin konkurssi. Pakomatka häpeällistä konkurssia karkuun meni Israeliin asti. Siellä matkailu huijaus toimimaan. Rehellisyyttä ei tästä pekasta taida koskaan löytyä sillä katselin hänen videonsa niinkuin hän olisi joku helluntain suurmies mutta todellisuudessa hän oli pieni hellari huijari.

        Jos löydätte rehellisen kristityn papin niin kertokaa siitä toisillekkin näyttöineen!
        https://www.studio55.fi/hyvinvointi/article/nama-ammatit-vetavat-puoleen...
        Narsistit hakeutuvat ammatteihin, joissa he saavat nauttia vallasta ja ihailusta.
        Narsisteista kirjan kirjoittanut Drew Keys kertoo lighthouse.org-nettisivustolla, mitkä ammatit houkuttavat narsisteja. Yhteistä niille kaikille näyttää olevan tarkoitus suojella, auttaa ja johtaa ihmisiä. Tällaisia ammatteja arvostetaan niin paljon, ettei niissä työskenteleviä ihmisiä ymmärretä, haluta tai uskalleta kyseenalaistaa. Se sopii vallanhimoiselle narsistille hyvin.
        – Lääkäri
        – Sairaanhoitaja
        – Lakimies
        – Uskonnollinen johtaja
        – Opettaja
        – Psykoterapeutti
        – Poliisi
        – Elämänvalmentaja
        – Esimies
        – Poliitikko
        – Lippukunnan johtaja
        – Sosiaalityöntekijä
        – Vartija
        – Urheiluvalmentaja
        – Vapaaehtoistyöntekijä
        .....................
        Tutkikaa raamattujanne, ja yrittäkääpä löytää tieto, että Jeesus olis papin virkaan asettaja. Ellei sitä löydy, sillä Jeesus ei asettanut virkaan pappeja ja papistoa apostoleineen yleensä vaan Jeesuksella oli opetuslapsia joille tehtäväksi Jeesus antoin kouluttaa opettamalla uusia; kristillisiä opetuslapsia. Kristityt esiintyvät kristillisinä vaikka eivät ole ja on todella ihmeellistä, että raamattua lukevat uskovaiset eivät ymmärrä pappiensa olevan saman uskontunnustuksen kaltaisia kuin seurakuntalaisetkin ja sen lisäksi papit ennen vanhaan antoivat pappisvalan mutta kun huomasivat aijojen kuluessa, että valan antamisen on Jeesus kieltänyt niin pappisvala muutettiin pappislupaukseksi. Ja kristityt on hyvillään, kun eivät tarvitse raamattua lukea muuta kuin mitä saa ja tahtoo uskoa / luulla tärkeäksi pelastumisen toivossa. Jeesuksen antaman tietojen mukaan niitä vääriä profeettoja on loputtomiin jopa seurakuntalaisten joukoissa VAIKKA heistä ja papeista Jeesus selvästi raamattussa opettaa mm näin:
        Jeesuksen evankeliumia Luukkaan mukaan:
        20:45 Ja kaiken kansan kuullen hän sanoi opetuslapsillensa:
        46 "Kavahtakaa kirjanoppineita, jotka mielellään käyskelevät pitkissä vaipoissa ja haluavat tervehdyksiä toreilla ja etumaisia istuimia synagoogissa ja ensimmäisiä sijoja pidoissa,
        47 noita, jotka syövät leskien huoneet ja näön vuoksi pitävät pitkiä rukouksia; he saavat sitä kovemman tuomion".
        Ei pitäs olla vaikeaa ymmärtää ja tietoa voi täydentää vaikkapaMatt:23-26ja lukemalla tarkkaan vain ja ainoastaan Jeesuksen evankeliumit joita raamatussa on neljä (noin 18:sta) mutta osittain väärennettyillä teksteillä.
        Väärennöksiä on suhteellisen helppo paljastaa mm tekemällä itselleen selväksi mm, että Jumala ja Jeesus samasta asiasta anna erillaisia vastauksia.
        ....
        Lue uudestaan tarkoin ja mieti sisällön merkitys.
        Ellet huomannut, että "tahdon" lupauksen merkitys otetaan papilta pois "siihen perustuvassa evankelis-luterilaisen kirkon tunnustuksessa" jota Jumala ja Jeesus ei ole käskenyt saarnata ja opettaa!
        Ellet ymmättä vieläkään niin lue uudestaan.
        HUOM! Älkää kumminkaan tuomitko pappejannekaan sillä hekin ovat saman uskontunnustuksen antaneita ja saman kaltaisia uskossaan. Tosin, jotku heistä luopuu virastaan, ilmeisesti omantunnon pakottamina mutta eivät uskalla astua esiin henkilökohtaisista syistään...
        Täällä tietoa papin virkaan asettamisista jota ei ainakaan vielä Jeesus ole suorittanut:
        http://www.espoonseurakunnat.fi/web/at-kirkko/dr-evl/-/asset_publisher/6zWq9pT51KjO/content/miten-kouluttautua-papiksi-;jsessionid=110C1244145A5E450441D045F5EA04FE/22354
        "Papin virkaan edellytetään tieteellistä teologian maisterin tutkintoa, jonka suorittaminen kestää keskimäärin 5–7 vuotta. Omalla ahkeruudella tai sen puutteella voi toki vaikuttaa hyvin paljon siihen, kauanko opiskelu kestää. Teologian maisterin tutkinnon voi suorittaa Suomessa kolmessa paikassa: Helsingin yliopistossa (molemmilla kotimaisilla), Itä-Suomen yliopistossa ja ruotsinkielisenä Åbo Akademissa. Lisäksi vihittävältä papilta edellytetään mm. ordinaatiokoulutuksen suorittamista, joka ei ole kovin pitkä ja vaihtelee hiippakunnittain."


    • Ahti Purkki

      Ei ole ,sillä Jeesukselle kelpaava uskova ei mene,tai jos erehtyy menemään Lahden tai kouvolan vapaakirkkoon ei siellä voi pitkään viipyä,sillä mitä yhteistä on saatanalla ja Jumalalla.Jumala ei ole milloinkaan käskenyt istua pari kertaa viikossa jonkun Jumalattomien juorukellojen ja narsististen panettelijoiden,väärien profeettojen,kirottujen ym ym,joukossa,vaan tee se mikä hyvää on.Jos Herra käskee niin mene ja julista heille parannuksen tekoa,ja sen jälkeen kun ovat pyhityselämässä mukana oikeaa uskovien yhteyttä.Jumala ei asu ihmiskäsin rakennetuissa temppeleissä.Jumalan Pyhän Hengen temppeli on ihminen.Mene pois niistä maallistuneista kirkkokunnista ja etsi Herraa vielä kun hänet löytää voidaan,samoin pyrin itse tekemään,vaikka kuolisin marttyyrina vaikken sen arvoinen olekaan.Ei kaikki jotka huutaa herra herra peri Jumalan valtakuntaa,vaan he jotka tekevät taivaallisen isämme tahdon.Pelastun siis itse tai en,varoitan sinua kuitenkin,pysy erilläsi näistä seurakunnista.

    • Kaunisrietasonnellin

      ÄLKÄÄ antako aivopestä itseänne!
      Minä pilasin elämäni uskovien seuroissa !
      Nykyisin olen onnellinen ja jopa ryyppään välillä:D

      • sairasta menoa

        Mitenkäs saa aviopuolison selvä järkiseksi omilla aivoilla ajattelevaksi, kun eräs seurakunta on saanut miehen mielen otteeseensa? Pitääkö viedä psykiatriseen hoitoon väkisin?


      • hatutta

        Tunnen sinut Bio D


      • Anonyymi
        sairasta menoa kirjoitti:

        Mitenkäs saa aviopuolison selvä järkiseksi omilla aivoilla ajattelevaksi, kun eräs seurakunta on saanut miehen mielen otteeseensa? Pitääkö viedä psykiatriseen hoitoon väkisin?

        Ota selvää,mikä häntä niin ahdistaa,että pitää etsiä apua yliluonnollisista?


    • traintrain

      Pysykää erossa noista huijareista. Täyttä sontaa niiden toiminta. Vanhuksilta lähtee järki ja sitten rahat. Tosin näyttää ne saavan sekaisin nuorempienkin päät. Jokainen voi uskoa ihan ilman että siihen pitää sotkea tuollaista siivestelyä.

    • ihan vapaa.

      Oman kokemukseni perusteella vapaakirkossa on tosi vapaata - siis saa tehdä mitä lystää - ei ole uskontunnusta eikä synnintunnustusta

      jokainen uskoo niinkuin tykkää

      ja niinkuin eräs vaapakirkollinen sanoi oli erään Pastorin mielestä Joulussa tärkeintä YHDESSÄ SYÖMINEN !

      Se mitä ihmettelin oli että heidän jumalanpalveluksissaan AINA PUHUTTIIN RAHASTA ja nimeomaan KUOLLEIDEN TESTAMENTEISTA. ilam niitä ei se poppoo pystyssä pysyisi.

      solussa oli aluksi hyvä vetäjä joka perheineen muutti pois ja tilalle tuli kaksi taitamatonta, joten läksin sieltä ovet paukkuen - minulle oli varmistettu paikka istua sohvan nurkassa hiljaa kuuntelemassa näiden muiden juttuja, kun he suureen ääneen nauroivat ja melskasivat - sitten loppurukoukseen otin rohkeasti osaa ja rukoilin ääneen ja toin esiin omat asiani.

      TUNNUSTA KRISTITTY tietää että jokaiselle paikalla olijalle tulee pienryhmässä antaa aikaa kertoa omat asiansa. Tulee kannustaa heikkoja - TÄMÄ ON RAAMATUN KÄSKY

    • tuuli

      hei!
      minäkin liityin vapaakirkkoon mutta se alkoi ahdistamaan aika lailla minun sairauteni puhkesi näissä tilanteissa.
      minulle uskoteltiin haen jotain paikkaa ja esittelen rintojani.
      ja en riitä ja ym ym mulla puhkesi illuusio sairaus joka on vielä päällä.
      ja aktiot...minusta ajettiin henkiä 30 mm valtonen asialla.

      minun piti mennä naimisiin ylistyksen johtajan kanssa mutta hänellä oli jo toinen kuvioissa.minua aina painostettiin johonkiin suuntaan.
      jatkuva syyllisyyden tunne.
      lähdin kaikista pois 2005 ja en ole mennyt näihin enää koska eivät voi edes selvittää asioita ja tervehtiä.mäkin käyn nyt baarissa ja meikkaan ja etsin omaa elämää jos haluat kirjoittaa kirjoita [email protected]

    • merkkikö otsassa

      Nämä uskovaiset tekevät näitä paholaisensa merkkejä ihmisten oikeisiin käsiin vaikka mitään merkkejä ei oikeasti olekkaan. Mielivaltaisia paholaisia nämä uskovaiset namu sedät ja tädit.

      • Ahti Purkki

        No ei ne tee paholaisen merkkejä kuitenkaan,mutta toimivat monet heistä hyvin salakavalasti,tehden työtä paholaiselle.Esimerkkinä väärät profeetat joita on kaikkialla,ja he saavat paljon pahaa aikaan.Narsisseista ollaankin jo puhuttu,ja panettelijoista,joita inhoan sydämeni pohjasta,koska levittävät valheita.Sanottakoon myös että seurakunnissa on aitojakin pyhityselämässä olevia kristittyjä,jotka ei tee pahaa kelleen.Noin 15 vuoden aikana tapasin uskovien joukosta 50 profetiaa jotka oli osoitettu minulle.Niistä 48 oli valheellisia,1 epävarma koska sijoittui tulevaisuuteen,mutta yksi oli oikea ja aika ihmeellinenkin,muttei siitä sen enempää.Profetioita ei pidä vaientaa,mutta ne pitää koetella,ja jos varmasti oli väärä profeetta kyseessä,vedä turpiin,tai kivitä se.


      • odotellaan taas
        Ahti Purkki kirjoitti:

        No ei ne tee paholaisen merkkejä kuitenkaan,mutta toimivat monet heistä hyvin salakavalasti,tehden työtä paholaiselle.Esimerkkinä väärät profeetat joita on kaikkialla,ja he saavat paljon pahaa aikaan.Narsisseista ollaankin jo puhuttu,ja panettelijoista,joita inhoan sydämeni pohjasta,koska levittävät valheita.Sanottakoon myös että seurakunnissa on aitojakin pyhityselämässä olevia kristittyjä,jotka ei tee pahaa kelleen.Noin 15 vuoden aikana tapasin uskovien joukosta 50 profetiaa jotka oli osoitettu minulle.Niistä 48 oli valheellisia,1 epävarma koska sijoittui tulevaisuuteen,mutta yksi oli oikea ja aika ihmeellinenkin,muttei siitä sen enempää.Profetioita ei pidä vaientaa,mutta ne pitää koetella,ja jos varmasti oli väärä profeetta kyseessä,vedä turpiin,tai kivitä se.

        Ahti Purkille. Eipä se turpiinveto tuo muuta kuin sille turpiinvetäjälle tunne vamman jonkunajan kuluttua. Jos tiedät näitä valehtelijoita niin sehän on vain hyvä sillä voit kyseenalaistaa näiden profetiat. Yksi väärä profeetta on Pauli Rahkonen baptistsista toisia on monia mutta tämä Viktor Limenko on myös pisnes uskovainen. Lahden vapaakirkolliset jumaloivat Lahja Aaltosta HERÄTYS TULOO. Siinä niitä onkin paraasta päästä . Ei kuulunut eikä näkynyt herätystä kesällä 2012. Uskon puutekko.


      • Apua tarvitseva
        odotellaan taas kirjoitti:

        Ahti Purkille. Eipä se turpiinveto tuo muuta kuin sille turpiinvetäjälle tunne vamman jonkunajan kuluttua. Jos tiedät näitä valehtelijoita niin sehän on vain hyvä sillä voit kyseenalaistaa näiden profetiat. Yksi väärä profeetta on Pauli Rahkonen baptistsista toisia on monia mutta tämä Viktor Limenko on myös pisnes uskovainen. Lahden vapaakirkolliset jumaloivat Lahja Aaltosta HERÄTYS TULOO. Siinä niitä onkin paraasta päästä . Ei kuulunut eikä näkynyt herätystä kesällä 2012. Uskon puutekko.

        Justiinsa joo, minäkin menin Vapaaseurakuntaan ja työttömänä hain lohtua epäväkaaseen elämään ja tulevaisuuteen. Otin vastaan uskon (aijemmin lapsuudessa olen käynyt Adventistien kokouksissa ja Uskon Jumalan olemassaoloon sekä Jeesukseen Vapahtajanani). Muttapa, Pastori saarnaa työttömille että älkää etsikö töitä vaan etsikää Jumalaa koko sydämestänne niin olette saava kaiken Jumalalta taivaista eikä teiltä ole mitään puuttuvan. Nyt 4-vuotta leipäjonossa oleva seurakunnan täysvaltaisena jäsenenä en ole saanut apua mistään, en ylhäältä enkä soskusta, en työkkäristäkään. Suussa risat hampaat eikä ole varaa silmälaseihin, aina ei ole edes leipää. Pastorin mielestä Jeesus on maksanut velkamme että laskutkin pitäisi jättää Jeesukselle ja terveyskeskus ja lääkäri laskut maksamatta. Jeesus on lunastanut minut ja muut ja maksanut kaikki velkamme ristillä!! Jätä kaikki asiasi Jeesukselle ja Jumalan kaikkivoiviin käsiin niin hän hoitaa kyllä kaiken mitään ei tule sinulta puuttumaan taivaalta tipahtaa työpaikka ja toimeentulo kaikki asiat Herra hoitaa. Minulla ei ole yhtään ystävää, en käy kapakoissa enkä missään kuin seurakunnassa olen täysin pudonnut yhteiskunnanulkopuolelle enkä tiedä miten tästä loukusta selviän!? Mitä neuvoksi nyt? Apua tarvitseva. Olen valmis 9 euron työharjoittelu/kokeiluihinkin, miten kertoa ilmaista asia työkkärissä että seurakunnan pastori alisti nöyryyteen ja kuuliaisuuteen ja minä tottelin sokeasti kuin idiootti. Apua todella nyt heti, auttakaa! Hyvät neuvot, mitä tehdä, miten päästä loukusta pois ja töihin? Vapari.


      • juudanJP
        Apua tarvitseva kirjoitti:

        Justiinsa joo, minäkin menin Vapaaseurakuntaan ja työttömänä hain lohtua epäväkaaseen elämään ja tulevaisuuteen. Otin vastaan uskon (aijemmin lapsuudessa olen käynyt Adventistien kokouksissa ja Uskon Jumalan olemassaoloon sekä Jeesukseen Vapahtajanani). Muttapa, Pastori saarnaa työttömille että älkää etsikö töitä vaan etsikää Jumalaa koko sydämestänne niin olette saava kaiken Jumalalta taivaista eikä teiltä ole mitään puuttuvan. Nyt 4-vuotta leipäjonossa oleva seurakunnan täysvaltaisena jäsenenä en ole saanut apua mistään, en ylhäältä enkä soskusta, en työkkäristäkään. Suussa risat hampaat eikä ole varaa silmälaseihin, aina ei ole edes leipää. Pastorin mielestä Jeesus on maksanut velkamme että laskutkin pitäisi jättää Jeesukselle ja terveyskeskus ja lääkäri laskut maksamatta. Jeesus on lunastanut minut ja muut ja maksanut kaikki velkamme ristillä!! Jätä kaikki asiasi Jeesukselle ja Jumalan kaikkivoiviin käsiin niin hän hoitaa kyllä kaiken mitään ei tule sinulta puuttumaan taivaalta tipahtaa työpaikka ja toimeentulo kaikki asiat Herra hoitaa. Minulla ei ole yhtään ystävää, en käy kapakoissa enkä missään kuin seurakunnassa olen täysin pudonnut yhteiskunnanulkopuolelle enkä tiedä miten tästä loukusta selviän!? Mitä neuvoksi nyt? Apua tarvitseva. Olen valmis 9 euron työharjoittelu/kokeiluihinkin, miten kertoa ilmaista asia työkkärissä että seurakunnan pastori alisti nöyryyteen ja kuuliaisuuteen ja minä tottelin sokeasti kuin idiootti. Apua todella nyt heti, auttakaa! Hyvät neuvot, mitä tehdä, miten päästä loukusta pois ja töihin? Vapari.

        HEI, sinä! Ihan järkkyä touhua oikeasti,eikö olekkin! Olen itsekin samanlaisessa tilanteessa,TOSIN minun kohdallani kävi näin:tulin uskoon, täytyin Pyhällä Hengellä,sain ensin menestysteologista opetusta Jumalan persoonasta ja sitten sain toisenlaista opetusta hellareilta jolloin vaaka heilahti toiseen laitaan ja sitten kävinkin taas baareissa vastoin omaatuntoani ja tuomitsin itseni helvettiin,vaikkei Jumala niin tehnyt,seurasi vanhoissa jutuissa rypemistä ja sitten tein kovasti parannusta.Kestin hellareissa muutaman vuoden aivopestävänä jonka jälkeen tajusin, että olen yksin,työtön,rahaton,ilman mitään konkreettista tukiverkkoa,opinnot keskeyttäneenä jotta voisin julistaa evankeliumia-pelkkiä katteettomia lupauksia ja huuhaata tunnekuohua ja hetkellistä' maallisten huolien unohtamista oli heillä tarjota-ainoastaan palkkapaimenia. Leipäjonot on nähty, juorukellot kuultu,työkkäristä orjatyötäkin haettu,kun itsetunto latistettiin niin alas seurakunnassa, mutta kun hain eläkkeelle,en päässyt..Nyt olen kokenut väkivaltaisen avioliiton narsistin uskovaisen kanssa,kuten aloittajakin,mutta minulta vietiin valtion toimesta lapsi,eron seurauksena jäi vuokrarästit ja jäin asunottomaksi,olin tuolloin jo uudelleen raskaana,perusturva ei antanut mitään tukea,pelkkää perintää,lopulta sain toiselta pklta eräästä pienestä srksta tukea ihmisiltä,jotka olivat olleet itse joskus hyvin tukalissa tilanteissa,mutta hellareilta jotka olin tuntenut vuosia,en saanut MITÄÄN muuta kuin ylenkatsetta! Että siihen pirulliseen yhteisöön en enää sitoudu,muutama hyvä sentään joukosta löytyyy,mutta harvassa ovat. Älä missään tapauksessa jää odottamaan,että kukaan hellari tai vapislainen auttaisi, jos ovat tietoisia mietteistäsi/tilanteestasi mutta eivät jo ole toimineet! Mene puhumaan jollekin diakonissalle taikka lähde opiskelemaan aikuispuolelle,mutta älä mihikään työkkärin juttuihin(ne eivät ole kuin ajan ja jaksamisen haaskuuta)ja ota oma elämäsi hallintaan-seurakunta ei tarjoa sitä tukea mitä heikoilla oleva ihminen tarvitsee-kirkosta voit löytää ehkä paremminkin kuuntelevia ihmisiä vaikka pastoreista ja muutamista yksilöihmisistä-Hän johdattaa heitä,kun he kulkevat rukoillen-tartu Sanaan! Siunausta matkaan!


      • oltti
        odotellaan taas kirjoitti:

        Ahti Purkille. Eipä se turpiinveto tuo muuta kuin sille turpiinvetäjälle tunne vamman jonkunajan kuluttua. Jos tiedät näitä valehtelijoita niin sehän on vain hyvä sillä voit kyseenalaistaa näiden profetiat. Yksi väärä profeetta on Pauli Rahkonen baptistsista toisia on monia mutta tämä Viktor Limenko on myös pisnes uskovainen. Lahden vapaakirkolliset jumaloivat Lahja Aaltosta HERÄTYS TULOO. Siinä niitä onkin paraasta päästä . Ei kuulunut eikä näkynyt herätystä kesällä 2012. Uskon puutekko.

        Olen vuosikymmeniä kuullut ja lukenut väärien profeettojen viestejä herätyksestä,ei tullut yksikään.Sen sijaan on tullut paha.Seurakunnat/kirkot ovat täyttyneet ihmisistä jotka eivät ole kristittyjä,eivät ole eivätkä edes tahdo pyhityselämään.Saarnatkin ovat "tule sellaisena kuin olet ja jää semmoiseksi kuin olet".Parannuksen tekoa ei vaadita eikä kehoiteta lainkaan.Hirvittävää henkistä väkivaltaa kokevat pyhityselämässä olevat näiden pahanpalvojien keskuudessa.Siksikö uskon lahjan ihminen saisi,että liittyy tähän pahuuden joukkoon.? Uskovien yhteyttä voisi etsiä,eikä seurakuntayhteyttä,silloin uskonelämä rikastuisi,ja pyhityselämässä pääsisi enemmän eteenpäin.Pahoista ajatuksista syntyy myös pahat teot,kuten valheet,väkivalta henkinen ja fyysinen,juorut,pahat seurat ym ym.Jonain päivänä tulee puhdistus,ja se tulee korkeimman kädestä.


    • ranttanplan luu

      Voi voi näitä kirkkojen seurakuntia. Ainakin erään kaupungin vapaakirkon serakuntalaiset tekee vääriä diaknooseja ihmisten sexuaalisuudesta. On vaikea uskoa käsite; tie, totuus ja elämä sillä tie on mutta totuutta ei ja jonkinmoinen aivopesty elämä. Hyi miten kieroja ovat ihmiset tässä maailmassa. Valheiden ja ilkeyksien paholainen oli Markku Hallikas lahesta.

    • ai-ai-ai

      Miten se rokin kuunteleminen, meikkaaminen, baareissa ramppaaminen liittyy siihen, että on jättänyt uskonnot taakseen tai jonkun seurakunnan taakseen?

      Minä uskon Jumalaan, en käy missään seurakunnissa, kun ei kiinnosta, mutta ei kyllä kiinnosta missään määrin terasseillakaan roikkuminen tai oluen kittaaminen tai rokin kuunteleminen ja kuka jaksaa vääntää pakkelia naamaansa?

      Terasseilla ärsyttävät kaljanhuuruiset ihmiset, teennäiset sellaiset, kateelliset sellaiset, arvostelevat sellaiset, kälättävät ämmät, tyhjännaurajat.

      Baareissa roikkuu lökäpöksyäijiä, punaniskasellaisia, jotka mittailevat jokaisen naisihmisen, joka ovesta sisään tulee, yäk.

      Korkeintaan autossa ajellessa kuuntelen musiikkia ja rokki on kyllä melkein järjestään sellaista, että radio menee kyllä kiinni heti, kun sellaista sontaa tuutista tulee, kuka sitä jaksaa työpäivänsä päätteeksi kuunnella jotain niin rasittavaa, kun on ensin kuunnellut ihmisten löpinöitä koko päivän? Mutta ei silti, kyllä radio hiljenee äkisti kaikenmaailman muustakin äänisaasteesta. Hiljaisuus on niin ihanaa.

      Meikkaamista en oikein jaksa käsittää, joskus nuorena tuli maskaraa tökittyä silmiin ja punaa huuliin, kun muut aivopesi, että se on tärkeetä enkä mielestäni ollut yhtään sen kummoisemman näköinen kuin nytkään. Ketä varten ne ämmykät meikkaa?

      Kun on siistit vaatteet, puhdas iho ja hiukset ei nyt ihan hampsota joka suuntaan, niin ihan mukiinmeneviltä suurin osa näyttää. Miksi pitää vetää sellainen kuolleennäköinen pintakerros ihon päälle, kun oma iho on ihan hyvä, kun ei vedä sitä tupakkaa posket lommollaan ja kittaa sitä siideriä ja kaljaa ylenmäärin eikä vietä öitään tunkkaisissa baareissa eikä roiku yömyöhään terasseilla. Ois se muuten hauskaa nähdä, kun otettaisiin eukkojen hiuksista pois nämä "ah niin ihanat värimaailmat", että mitä sieltä alta paljastuisikaan? Hyvin tavallisia tyttölöisiä. Mutta saahan sitä naamaria pitää päällään ja kuvitella jotain olevansa.

      Elämänvalinnoista ja huonosta itsetunnosta se johtuu, miksi ihmiset on niin happamia ja oireellisia. Monet vaan keksii yhtäkkiä syyttää jotain uskontoja tai jotain muuta ulkoista juttua elämänsä surkeudesta, kun kyse on vaan siitä, että valitsee oikeita asioita.

      Eihän usko Jumalaan tarkoita sitä, että pitää pitää olla seurakunta-aktiivi tai käyttäytyä muiden sanelemien ulkoisten ohjeiden mukaan tai ylipäätäänkään liikkua juuri tietyissä porukoissa. Vai sitäkö se joidenkin mielestä on?

      Miten jotkut osaavat muuten kääriä itsensä johonkin pakkopaitaan seurakuntaa ajatellen? Minä olen jo vuosikymmeniä käynyt eri seurakunnissa eikä minua siellä ole koskaan kukaan pakottanut yhtään mihinkään ja jos joku yrittäisi, niin heipat vaan! Jos ei osaa suodattaa ihmisten puheita ja ottaa sieltä sitä, minkä kokee hyväksi ja oikeaksi, niin eihän tässä maailmassa voi elää. Jokapuolelta tulee tuutintäydeltä kaikenmaailman oikeassa olijoiden mielipiteitä ja jos niihin kaikkiin takertuu tai antaa omaa arvomaailmaansa muuttaa, niin johan sitä pyörii kuin hyrrä sinne tänne.

      • Tuohitorvi

        Hyvin sanottu,ja totta.Sanat olivat kuin minun suustani.Toivotan kaikille hyvää kesän jatkoa,ja ja neuvoni on,että unohdetaan ne kärsimämme vääryydet seurakunnissa.Nykyään monet seurakunnat/kirkot ovat ajautuneet eroon Jumalan yhteydestä,ja heidän seuransa ei houkuttele eikä ole edes suositeltavaa.Uskovien yhteys on varmasti hyvä asia,ja tärkeää myös,mutta siihen riittää jo kaksi ihmistä.Jeesus sanoi"Siellä missä kaksi tahi kolme kokoontuu minun nimessäni,siellä olen heidän keskellänsä".Oma kokemukseni on että voimallisimmin olen hänet ,käytän sanaa "tuntenut" sillä inhoan sanaa "kokea", paikoissa joissa maallistuneet seurakunnat eivät olisi uskoneet Hänen olevan.Kun etsitte Jeesusta Kristusta,löydätte hänet sieltä missä syntiset ovat ja missä sorretut ja kurjat elävät eksyksissä ja toivottomina,vielä vailla pelastusta.Jumala on aloittanut jo omiensa erottamisen/(pelastamisen) näistä seurakuntalaitoksista,se on maailmanlaajuista,ja enteilee jotakin suurempaa.Voimme odottaa vainojen lisääntyvän,ja samalla myös armon ja pyhityksen,johon kuuluu kipeältä tuntuva puhdistuskin,joka koskettaa kaikkia,mutta ensin Jumalan valittuja.Jeesus kehoitti rukoilemaan voimaa kestää tulevat koettelumukset,ja etenkin lopun aikoina sillä silloin erotetaan akanat jyvistä.Tämän puhdistuksen jälkeen ei seurakuntia nykymuodossaan ole olemassa.


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu, nimimerkki ai-ai-ai 30.06.2013 13:12. Olen täysin samaa mieltä ja haluaisinpa tutustuakin Sinuun, mutta se ei liene mahdollista. Olen jo vanha vaikka en mieleltäni.
        Hyvää jatkoa Sinulle ja toivoisin, että Sinun kaltaisiasi tervejärkisiä olisi enenmmänkin. Paljon, paljon enemmän!
        Terveisin sinkku-ukko 75 v


      • Anonyymi

        Paras kijoitus koko ketjussa


    • totuutta alttarille

      Itku välillä pääsee kun ajattelen niitä viattomia lapsia jotka ovat joutuneet vapaakirkkojen pedofiilien kynsiin näillä niinsanotuilla lähetysmailla. Tosisurkeeta mutta te vaikenette asiasta ja otatte tilalle paikkakunnan juorut että nämä pedofiilit jäisivät laskeutuvan tomun suojiin. Tuokaa nämä seurakuntanne oikeat pahat ihmiset esiin älkääkä pilkatko viattomia heteroita vapaakirkkojen seuroissa niinkuin Rantahakala on tehnyt jo pitkän aikaa..

      • Jeesukseen uskova

        Vapaaseurakunta ja helluntalaiset varmaan pahinpia. Jehovat ovat pelkkiä viulunsoittajia eivät usko Jeesukseen, heillä taitaa olla Jahve se korkein. Vaikka Raamattu sanoo että kukaan ei voi tulla Jumalan tykö muutoin kun Jeesuksen kautta ei siis edes Jeesuksen äidin Marian kautta. Lestadiolaiset myös ahdasmielisiä eivät mukaudu tähän maailman aikaan yhteiskuntaan jossa elämme tänä päivänä. Saatananpalvontamusiikki on tietenkin pahasta ja väkivaltaleffat, kyllä sieltä telkusta tulee ihan asia ohjelmiakin. (eräs lestadiolaisopettaja koulussa saarnasiettä Telvisio on sellainen saatanan sontaluukku!) Mieleen jäänyttä hapatusta.


      • antakaa anteeksi
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Vapaaseurakunta ja helluntalaiset varmaan pahinpia. Jehovat ovat pelkkiä viulunsoittajia eivät usko Jeesukseen, heillä taitaa olla Jahve se korkein. Vaikka Raamattu sanoo että kukaan ei voi tulla Jumalan tykö muutoin kun Jeesuksen kautta ei siis edes Jeesuksen äidin Marian kautta. Lestadiolaiset myös ahdasmielisiä eivät mukaudu tähän maailman aikaan yhteiskuntaan jossa elämme tänä päivänä. Saatananpalvontamusiikki on tietenkin pahasta ja väkivaltaleffat, kyllä sieltä telkusta tulee ihan asia ohjelmiakin. (eräs lestadiolaisopettaja koulussa saarnasiettä Telvisio on sellainen saatanan sontaluukku!) Mieleen jäänyttä hapatusta.

        Henkilökohtainen suhde Jumalaan pelastaa.Jeesuksen nimessä ja golgatan työllä meillä on pelastus.

        Nyt on vain niin että olemme sosiaalisia Jumalan lapsia luonnostamme koska Jumala on sosiaalinen ja olemme Hänen kuviansa.

        Kun ihminen tulee uskoon on hyvä olla jonkin seurakunnan yhteydessä.Mutta se ei tarkoita sitä että täytyy olla sen jäsen.
        Miksi? Koska mikään yksittäinen seurakunta ei vie meitä perille.Seurakunta on universaalinen KOKO kristuksen morsian.

        Minä olin ennen Jehovan todistaja.Tämä lahko sai minulle paljon pahaa aikaan.Perheeni,jopa lapseni hylkäsi minut.Olin suvun "musta lammas".

        Siltä lähdön jälkeen olin joitain vuosia agnostikko,kunnes Jumala kutsui minut Jeesuksessa takaisin laumaansa,ei Jehovan todistajien joukkoon vaan taivaallisen seurakuntansa yhteyteen.

        Olen viime vuosina käynyt vapaakirkossa,jossa uusi vaimoni tuli jäseneksi vuosi sitten.

        Olen tullut toisenlaiseen johtopäätökseen vapaakirkosta.Se on hyvinkin tervehenkinen seurakunta jossa minua kohdellaan aidosti veljenä.
        Olen heille ihminen Jumalan lapsi,niin kuin he itsekin ovat.

        Jos ihminen alkaa keskittymään rikkomuksiin ja virheisiin menee elämä kamalaksi.

        "Antakaa toisillenne anteeksi" sanoi Vapahtaja.
        Hän on armollinen minulle,sinulle ja kaikille omilleen,mutta vain sillä ehdolla että annamme toisille anteeksi.

        YLE TV fem 12.9.2013 klo21:00


      • Ahti Purkki
        antakaa anteeksi kirjoitti:

        Henkilökohtainen suhde Jumalaan pelastaa.Jeesuksen nimessä ja golgatan työllä meillä on pelastus.

        Nyt on vain niin että olemme sosiaalisia Jumalan lapsia luonnostamme koska Jumala on sosiaalinen ja olemme Hänen kuviansa.

        Kun ihminen tulee uskoon on hyvä olla jonkin seurakunnan yhteydessä.Mutta se ei tarkoita sitä että täytyy olla sen jäsen.
        Miksi? Koska mikään yksittäinen seurakunta ei vie meitä perille.Seurakunta on universaalinen KOKO kristuksen morsian.

        Minä olin ennen Jehovan todistaja.Tämä lahko sai minulle paljon pahaa aikaan.Perheeni,jopa lapseni hylkäsi minut.Olin suvun "musta lammas".

        Siltä lähdön jälkeen olin joitain vuosia agnostikko,kunnes Jumala kutsui minut Jeesuksessa takaisin laumaansa,ei Jehovan todistajien joukkoon vaan taivaallisen seurakuntansa yhteyteen.

        Olen viime vuosina käynyt vapaakirkossa,jossa uusi vaimoni tuli jäseneksi vuosi sitten.

        Olen tullut toisenlaiseen johtopäätökseen vapaakirkosta.Se on hyvinkin tervehenkinen seurakunta jossa minua kohdellaan aidosti veljenä.
        Olen heille ihminen Jumalan lapsi,niin kuin he itsekin ovat.

        Jos ihminen alkaa keskittymään rikkomuksiin ja virheisiin menee elämä kamalaksi.

        "Antakaa toisillenne anteeksi" sanoi Vapahtaja.
        Hän on armollinen minulle,sinulle ja kaikille omilleen,mutta vain sillä ehdolla että annamme toisille anteeksi.

        YLE TV fem 12.9.2013 klo21:00

        Totta puhuen tuntemukseni oli kun luin viestisi rauhoittava.Anteeksianto on tietysti tärkeää,jo itsemme ja oman mielenterveytemmekin takia.Löytää sitten kukin oman paikkansa mistä löytyykin,se on hyvä.Itse pysyttelen kotonani.Syy on se,ettei täällä ole rukouspiirejä,tai en ole kuullutkaan että olisi.Muutin korpeen kauas kaikesta pahasta,ja kauas seurakunnista.Toinen asia,vaikken vapaaseurakunnista pidäkään,sillä monet niistä on menestysteologisen eksytyksen alla,en silti hyväksy täällä erään kirjoittajan väittämää että vapaat suunnat olisi täynnä pedofiilejä.Jumalan voin kohdata paikassa missä tahansa,ja aivan yllättäenkin,ei siihen tarvita ihmiskäsin rakennettuja temppeleitä.Metsä ja luonto yleensä on rukoushuoneeni,tai usein myös sauna,jossa minun on hyvä olla.


      • ulkosuomalainen1
        Ahti Purkki kirjoitti:

        Totta puhuen tuntemukseni oli kun luin viestisi rauhoittava.Anteeksianto on tietysti tärkeää,jo itsemme ja oman mielenterveytemmekin takia.Löytää sitten kukin oman paikkansa mistä löytyykin,se on hyvä.Itse pysyttelen kotonani.Syy on se,ettei täällä ole rukouspiirejä,tai en ole kuullutkaan että olisi.Muutin korpeen kauas kaikesta pahasta,ja kauas seurakunnista.Toinen asia,vaikken vapaaseurakunnista pidäkään,sillä monet niistä on menestysteologisen eksytyksen alla,en silti hyväksy täällä erään kirjoittajan väittämää että vapaat suunnat olisi täynnä pedofiilejä.Jumalan voin kohdata paikassa missä tahansa,ja aivan yllättäenkin,ei siihen tarvita ihmiskäsin rakennettuja temppeleitä.Metsä ja luonto yleensä on rukoushuoneeni,tai usein myös sauna,jossa minun on hyvä olla.

        Ahti Purkki

        Missä Asut.

        En itse asu Suomessa, mutta tulen kyllä käymään.

        Tahtoisin vaikka käydä korvessa itsekin.

        Jos saat tämäs viestin, vastaa, niin jutellaan.

        tässä on sähköpostini kalle100 (at) hmamail.com


      • Anonyymi
        Jeesukseen uskova kirjoitti:

        Vapaaseurakunta ja helluntalaiset varmaan pahinpia. Jehovat ovat pelkkiä viulunsoittajia eivät usko Jeesukseen, heillä taitaa olla Jahve se korkein. Vaikka Raamattu sanoo että kukaan ei voi tulla Jumalan tykö muutoin kun Jeesuksen kautta ei siis edes Jeesuksen äidin Marian kautta. Lestadiolaiset myös ahdasmielisiä eivät mukaudu tähän maailman aikaan yhteiskuntaan jossa elämme tänä päivänä. Saatananpalvontamusiikki on tietenkin pahasta ja väkivaltaleffat, kyllä sieltä telkusta tulee ihan asia ohjelmiakin. (eräs lestadiolaisopettaja koulussa saarnasiettä Telvisio on sellainen saatanan sontaluukku!) Mieleen jäänyttä hapatusta.

        JHVH on hebrelainen Jumalan nimi, joka on kirjoitettu konsonanteilla. Kun nimi lausutaan, siihen lisätään vokaalit. Hebrean kielioppisääntöjen mukaan sanassa tulee olla vähintään kolme vokaalia ja konsonanttien H ja V välissä tulee olla o-vokaali, joten sana ei ole Jahve. JHVH kirjoitetaan oikein muodossa Jehova. Jos Jahve olisi oikea muoto JHVH:sta, niin Jumalan Pojan nimikin olisi Jaasus, mutta koska oikea muoto on Jehova, niin sen takia Jumalan Pojan nimikin on Jeesus.

        Uuden testamentin teksteissa on Jehova käännetty usein sanaksi Herra. Kyseessä voi olla myös Adonai, mutta Jehovaa esiintyy myös.

        Kun Paavali kirjoitti, että kaikkien on tunnustettava Jeesus Kristus on Herra, niin Paavali siteerasi jaetta Joelin kirjasta, jossa Herra on muodossa Jehova. Ei ole epäselvää sen asian suhteen, että jokaisen on tunnustettava, että Jeesus Kristus on Jehova. Sinä eikä Jehovan todistajat eivät sitä tee, minkä he eivät pelastu vaan joutuvat tuliseen järveen.

        Room 10:9 Jos sinä suullasi tunnustat, että Jeesus on Herra, ja sydämessäsi uskot, että Jumala on herättänyt hänet kuolleista, olet pelastuva.
        ---
        13 Onhan kirjoitettu: "Jokainen, joka huutaa avukseen Herran nimeä, pelastuu."

        Silloin kun Vanhan testamentin teksteissä on "Herra, Herra", se on yleensä Adonai Jehova tai Jah Jehova tai Jehova Jehova. Herra, Herra on nimiyhdistelmä, mistä ei tietääkseni kertaakaan puutu nimi Jehova. Kuten Jeesus itsekin sanoi, niin Jeesus Kristus on Adonai Jehova.

        Matt 7:21 "Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.

        Ps 68:20 Jumala on meille pelastuksen Jumala. Herra, Herra pelastaa kuolemasta.

        Kun Raamatussa sanotaa Herra Jeesus, niin se tarkoittaa Jehova Jeesus. Paavali kertoi, miten Jehova Jeesus tekee paluun ja viittasi samalla Jesajan kirjaan, jossa kerrotaan Jehovan paluusta.

        2 Tess 1:7 kun Herra Jeesus väkevien enkeleittensä kanssa ilmestyy taivaasta
        8 tulenlieskojen keskellä ja rankaisee niitä, jotka eivät tunne Jumalaa eivätkä suostu olemaan kuuliaisia Herramme Jeesuksen evankeliumille.

        Jes 66:15 Katso, Herra saapuu tulenlieskassa, hänen vaununsa ovat kuin pyörretuuli. Hänen vihansa purkautuu tulenhehkuna, hänen jyrinänsä liekkeinä. [2. Tess. 1:8]
        16 Niin Herra toteuttaa oikeutensa tulella, hänen miekkansa lyö ihmissukua, ja monet kaatuvat sen lävistäminä:
        17 nuo, jotka puhdistautuvat ja valmistautuvat palvontatarhojen menoihin johtajansa ympärillä, nuo, jotka syövät kaikkea iljettävää, sian lihaa, rottia -- minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa, ja he kaikki saavat loppunsa, sanoo Herra.

        Herra Jeesus on alkukielellä Jehova Jehoshua. Kreikaksi se olisi Jehova Jeesus.


      • Anonyymi

        Lapset avuttomia,koska itse ei kykene päättämään asioistaan,vaan perheen päätäntävallassa ja srk päättää otetaanko srk:n.Lapsella ole aikaa olla ja kehittyä ,vaan pitäisi olla aikuisena, että uskonratkaisu tehty ja noudattaa normeja.Lapsi monasti pikkuvanha liitetty srk ,ennen aikuisuusikää itsenäistä päätöstä ei kysytä automaattisesti jäsen.


    • herran tyrät rytkyy

      Jeesus jakaa proopuskoja vapaakirkossa ja hellareissa. sillä on päässään miliisin hattu ja se kyssyy jotta usot sie, jotta mie oon lihaks tullu jumala, joka vaikuttaa aikuiskasteen ja hurmion kautta profeetan hengessä kuolleita herättäen ja kielillä puhuen jotta auts auts hadai hadai tohatsu menkää pois te kyykäärmeiden sikiöt ja tämän maailman oppineet sillä päivä on lähellä jolloin peffat tervataan ja aidot jumalan lapset saavat simaa, jossa on puolet kotimaisia rusinoita. 2.Ilm.666:mc2

    • Freedom"!!
      • Ahti Purkki

        Ei se elämä mene uskossa ja pyhityselämässä hukkaan,silloin sen vasta löytää.Hukkaan elämä menee räkäisissä kapakoissa istuskellessa huonossa seurassa.Minulla on siitä omakohtaista kokemusta ennen uskoontuloani koko elämä men pilalle,ja tuskaa tunnen siitä että elämäni kapakoissa istuen pilasin tuolloin..


    • totuudessa

      olen uskova enkä kuulu mihinkään seurakuntaan.olen todennut paremmaksi vaihtoehdoksi pysyä poissa tällaisista sairaista yhdyskunnista,joissa hallinnoi yleensä täydellisesti kilahtaneet ihmiset,jotka kuvittelevat parantavansa sairaita,puhuvansa jollain raamatullisella kielellä,omaavat henkien erottamisen lahjoja,manipuloivat herkkäuskoisia ihmisiä uskomaan valheisiin.meno alkaa olla jo ihan saatanallista vapaissa kirkkosuunnissa.eräässäkin tällaisessa kirkossa toimii pastorina vanha narkkari,joka on jopa sunnuntain jumalanpalvelusta vetäessään pitänyt yllään moottoripyöräliiviä liperit kaulassa.mielestäni todellista jumalanpilkkaa.surullista.

      • Tuohitorvi

        Se on kyllä surullista.niin moni heistä pyrkiikin sananopettajaksi vaikkei ole edellytyksiä sanaa opettaa,eikä taitoa koska pyrkivät opettamaan niitäkin jotka losaavat raamattunsa lähes ulkoa,tutkittuaan sitä kymmeniä vuosia.Paljon on pahaa auringon alla,ja vielä enemmän turhuutta.Turhia seurakuntia,kirkkoja ja perkeleellistä vainoa.


      • Jatkoa...
        Tuohitorvi kirjoitti:

        Se on kyllä surullista.niin moni heistä pyrkiikin sananopettajaksi vaikkei ole edellytyksiä sanaa opettaa,eikä taitoa koska pyrkivät opettamaan niitäkin jotka losaavat raamattunsa lähes ulkoa,tutkittuaan sitä kymmeniä vuosia.Paljon on pahaa auringon alla,ja vielä enemmän turhuutta.Turhia seurakuntia,kirkkoja ja perkeleellistä vainoa.

        Lopun ajan uskovat, jotka elävät laittomuudessa ja luopumuksessa ovat sielullisia ja lihallisia, jotka hylkivät todellista Pyhän Hengen toimintaa. He luulevat olevansa Hengen johdossa, mutta heitä johdattaa heidän sielullisuutensa sekä valhehenget.Osa lopun ajan uskovista "tappaa" henkisesti lähimmäisensä katkeruuden vihalla, joka on täyttänyt heidän sydämensä.Jeesus sanoi Matteuksen evankeliumin luvussa 24, että kun laittomuus pääsee valtaan kylmenee monien uskovien rakkaus. Kreikan tekstissä on sana anomia, joka tarkoittaa laittomuutta, lain rikkomista, lain halveksumista sekä olla tietämätön laista. Orthodox Jewish Brit Chadasha (juutalaisten UT) käyttää sanaa mufikarut, joka tarkoittaa laittomuutta, eli olla ilman lakia ja rikkoa lakia vastaan. Lopun ajan uskovien luopumus tapahtuu pääosin sen tähden, että uskovat rikkovat Jumalan lakia vastaan sekä hylkäävät sen.


    • kristitty 1

      Hei
      Tämä viesti on 4 vuotta vanha .Mikä on tämänhetkinen tilanteesi oletko löytänyt kristityn tien vai palvotko saatanaa .Rauhan saat vain Jumalan sanan ja sovitustyön kautta 1 kor.10.31 sanoo söittepä siis tai joitte tai teittepä mitä hyvänsä .Tehkää kaikki Jumalan kunniaksi kol 3.17 ja kaikki minkä teette sanalla tai työllä ,kaikki tehkää Herran Jeesuksen nimessä, kiittäen Isää Jumalaa hänen kauttansa.
      Lue myös 1kor.6.19-20
      Monikaan meistä ei haluaisi nöyrtyä ei kulkea kuin oman halunsa ja mielihyvänsä mukaan .Jumala katsoo asiat iankaikkisen elämän näkökulmasta mutta ihminen ei nää kuin tämän maailman asiat eikä suostu Jumalan suunnitelmaan.

    • Kysynvain

      Entäpä hurskaat luterilaiset,jotka julistetaan kasteen perusteella autuaaksi jopa taivaaseen asti. Niin kuultiin tänäänkin kuolleista. Mistä mahtaa pappiparkaa tietää onko ok. vainajat päässeet taivaaseen?

      • Anonyymi

        ihmisellekö Jumala on antaisi oman tuomiovaltansa !! hei haloo !!

        tällaisia nää lahkot, tekevät "mitan"

        "millä mitalla te mittaatte, sillä teille mitataan"
        ja
        "Älkääkä tuomitko, niin ei teitäkään tuomita, ; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekkään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan"
        Luuk: 6: 37


    • Kysynvain

      Niin tämä ei ollut Polvijärven kirkosta,vaan muualta.

    • alkaaväsyä

      haistakaa kaikki vittu ja paska nyt oikeesti. vittu ku tuohoatte mielenterveyden. sanon nyt suoraan ja rumasti !

      kyllä jeesuksellakin meni hermot maanpäällä ollessaan monet kerra tämmösten takia !!!

      onneksi itellä on sydämmen usko ja muut mitkä riittää, raamatun neuvon mukaan. enkä kulje seurakunnissa enää. noh .. ihmisiähän kaikki vain on. kai sitä uskovakin voi olla päästään sekaisin ja eksyksissä. pääasia että on pelastus raamatun mukaisella tavalla, hyvin yksinkertainen ja helposti ymmärrettävä asia.. en ymmärrä miten ihmiset rakentaa omia sekavia oppeja ja riitoja niiku tyhjästä. ja suomessa etenkin on vanhanaikainen lakihenkinen uskonnollisuus joka ei tunnu lähtevän ihan oikeistakaan uskovista, koska se on niin juurtunut suomalaisiin. ja maailmassa olevat asiat on jumalan lahjoja, pitää vain oikein ymmärtää ja oivaltaa yms.. mikään ei itsessään ole myöskään syntiä. ja kyllä sen nyt järki sanoo jo ettei tietenkään voi tehdä ihan mitä vain. myönnän etten toimi ihan herran tahdon mukaan NYT, koska menee hermot. sanon kyllä suoraan että vituttaa koko suomen uskovien tila ja se kun vääränlainen hengellisyys ja uskonnollisuus, ja lähes kaiken maallisen tuomitseva ja kieltävä lakihenkisyys ei lopu. ei toki myöskään kaikkea voi salliakkaan .
      en ole jeesus, mutta kyllä olen vahvasti sitä mieltä että olis herralla paljon sanomista suomen uskon tilasta.
      sori vaan nyt sanon kyllä suoraan, ei pahalla

    • ihmettelevä

      Se on kumma juttu kun vapaakirkon ns.ruokaloihin liittyy joku jengi joka alkaa tekeen kiusaa siellä käyville ihmisille,ruoka on ok ja sen jako mutta asiakkaat ei tajua että siellä ollaan kunnolla tappouhkauksilla ja kaikilla nämä terrorit iskevät uhriinsa.Ja uskon sijaan nämä ovatkin kaljaveikkoja pahimmasta päästä.Munan puutteet ja kyrpätynnyri nimeä käytetään naisista ja he hokevat sitä uhrilleen niin että tämä henkisesti väsyy.Siis haukkuvat ihmisiä uhrilleen joka ei kestä semmosta.
      Kuuluuko tämä vapaakirkon toimintaan?

    • omakohtainen

      ne monet Saarnamiehet. . . eivät ole itsekään omakohtaisesti kokeneet mitään Pyhän Hengen Aitoutta, - ovat ehkä eronneet Vapaamuurareista, - pettyneet kun eivät ole Aitoa Armoa oikeasti kokeneet, niin.

      Ensimmäiseksi, se Omakohtainen kokemus heiltä puuttuu !! Vaan, kun yleensä niihin saarnavirkoihin valitaan Hyvännäköisä puhujia, "pakkohan" niiden on pönkittää jollain lailla itseään, kun itsekin etsivät. . .-
      Se joka on Armon kokenut, - ei Takuuvarmasti tuomitse.... että Olet Tehnyt Syntiä, niinpä !!! Kaikki tekee syntiä joka päivä, Jumalan edessä: Ei ole "helmasyntiä", , tms. Jumala tietää Aivan Kaiken, jopa: hiuskarvatkin meidän päässä laskettu!" !! Ja se on Tosi.

      • Anonyymi

        Seurakunnat, joissa saarnattiin ja jotkut kokivat srk työn omakseen,heikkona hetkinä siirtyvät toisesta srk:sta toiseen kokemusta työstä ja vastuusta vähän.Porukoita,jotka pitivät toisten asioita ominaan ,joku sai koulu- tai työpaikan heti nousi,miksi meidän ei saanut.Vanhat menneet muistettiin,mut olisi anteeksiannettujen muisteloita moni jäi pois samaten nuoret kasvoivat omilleen,eivätkä halunneet muistella menneitä.Srk johto tai vanhimistoa toimintaa vain,mutta ei yhteisön hengelllistä tilaa seurattu.Uusia srk syntyy sinne ja tänne,mutta moni jäänyt yksikseen,ellei löydä uusimalla suhteensa Jumalaan ja paikkansa srk yhteydestä.


    • Anonyymi

      Mitä saaduille lapsille nykyään kuuluu?

      • Anonyymi

        onhan se niin, että: "sairaalloinen lakihenkisyys, ON sairasta".

        - lahkoissa kai "pakko" olla lakihenkinen "hameen pituuteen asti", siellä ei vaan LUOTETA jäseniinsä, jos ei lähes kirjata taululle, vielä uudet "kymmenen käskyä" ="erinäissäännöt" !


    • Anonyymi

      Lapset kuuluvat Vapaaseurakuntaan? Siis Vapaakirkko on ihan tavallinen rekisteröity yhdistys jonka jäsenrekisterit ovat täysin epävirallisia papereita ja ne elävät omaa elämäänsä. Aina ei ole edes varmuutta jäsenluettelon olemassaolosta.

      • Anonyymi

        Rekisteröity yhdistys :Lapsetko menevät itse täyttämään hakupaperit,kuten luin toisesta järjestöstä paperissa luki itse haettava jäsenyyttä.Säännöissä tekstii,että ymmärtää,mihin hakee,kuka lasten puolesta liittyy,ku lukutaito viel kateis.Moni automaattijäsen on jonkun huoltajan mukaan helppo ottaa jäseneksi eikä omakohtaista päätöstä voipi paperijäsenenä ulkopuolisena ja unohduksissa olevana,joten olisi hyvä jäsenasiat olla järjestyssäännösten mukaisia, jopa tarkastustakin varten,jos säännöksiin puututaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rekisteröity yhdistys :Lapsetko menevät itse täyttämään hakupaperit,kuten luin toisesta järjestöstä paperissa luki itse haettava jäsenyyttä.Säännöissä tekstii,että ymmärtää,mihin hakee,kuka lasten puolesta liittyy,ku lukutaito viel kateis.Moni automaattijäsen on jonkun huoltajan mukaan helppo ottaa jäseneksi eikä omakohtaista päätöstä voipi paperijäsenenä ulkopuolisena ja unohduksissa olevana,joten olisi hyvä jäsenasiat olla järjestyssäännösten mukaisia, jopa tarkastustakin varten,jos säännöksiin puututaan.

        Järjestöissä julkisivu ja arkitodellisuus ovat kaksi eri asiaa. Sääntö on sääntö ja käytäntö on käytäntö. Oleellisinta on arkitodellisuus eli kuinka paljon se lapsi siellä vapaaseurakunnassa toimii.

        Minäkin varmaan olen ja olen ollut ties kuinka monessa järjestössä jäsenenä tietämättäni.

        Lapset ovat ikänsä puolesta vajaavaltaisia. Jäsenyys on heidän vanhempiensa päähänpistos.


    • Anonyymi

      "Mies oli todella narsisti."

      Viestisi on täynnä psykokulttuurista retoriikkaa. Niinhän siinä käy kun uskomusjärjestelmän jokin osa (tässä uskonto) sortuu, jäljelle jääneet osat nostaa päätää.

      Yleensä uskovaiset ovat kovia päänsäätäjiä siis kiinnostuneet päänsisäisistä asioista. Monet muut ihmiset taas säätävät todellisuutta.

      Uskontoon kuuluu itsenäisen ajattelun puuttuminen ja sama pätee myös psykokulttuuriin jossa psykologit ovat uusi papisto.

    • Anonyymi

      mITÄ SITTEN itse kiersin telttakokoukset kaatamis juhlat jne...MITÄ SITTEN.

    • Anonyymi

      Tämä on tyypillinen valehtelija. Ei mitään konkreettista. On luonnollista, että jos arvomaailmat eriytyvät näin paljon, niin liitosta tulee vaikeaa. On inhottavaa, kun aletaan uskonnon tai jonkun yhteisön niskaan laittamaan syitä. Jos jotain kiinnostaa hengelliset traumat tai hengellinen väkivalta, kannattaa lukea oikeasti tällaisen kriisin läpikäyneen tarinaa. Toki niissäkin on ylilyöntejä.

      Tuossa on yksi tervehenkinen epäterveen uskonnollisuuden tunnusmerkit:

      https://youtu.be/EWesNYxnZR8

      Ps. Kuulun itse vapaaseurakuntaan. En haidaa tätä

      • Anonyymi

        ei mikään ihme, jos laittavatkin uskonlahkon syyksi, sillä jotkut lahkot VAATIVAT, että: puoliso pitää valita omasta seurakunnasta. . ., - puolison valinta sentään olisi oikeus olla oma yksityisasia.
        Vaan, kun lahkoon menet, - yksityisyytesi loppuu, niin se menee.


      • Anonyymi

        "uskonnon niskaan"

        - olihan kyseessä, seurakunnan saarnaaja mies.

        ei siis tavis rivijäsen


    • Anonyymi

      Herra jumala sentään mitä meininkiä lahkokirkossa. Kaikki ulospäin muka kirkautta ja pyhää. Oh...

      • Anonyymi

        Sama meininki muissakin yhteisöissä oli lahkolaisia tai ei. Vain lapset ovat aitoja niinkauan kuin ovat lapsia.


    • Anonyymi

      Hyvää huomenta aloittaja-äitsykkä! Ja Isä Jumalan siunausta vuodelle 2021! Isä Jumalan siunaus elämästä rikkaan tekee - ei oma vaiva siihen mitään lisää.

      No kuinka ne elämänkurvit ja kuviot ovat selkiytyneet tämän 10 vuoden aikana, kun olet saanut vapauden elämää rassaavasta avioliitostasi ja hankalasta aviomiehestäsi?

      Olen itse seurakunnasta eronnut uskovainen, mutta eipä Jumala eikä Jumalan Poika, Kristus Jeesus, ole jäänyt ikäänkuin unholaan, vaan huomioi tarpeeni päivittäin sen seurauksena, että kuljen rukoillen ohjausta asioihini.
      Eikä Sinunkaan kannata ns. nakata lusikkaa nurkkaan tuossa vapaudessasi, vaan pitää Jumala mielessä ja housut jalassa, vaikka joskus pubissa oluet kävisit siemailemassakin.
      Meinaan Isä Jumala ei kutsumistaan ja valitsemistaan ja armolahjain antamistaan kadu, vaikka meistä itsestämme tuntuisi miltä kulloinkin tuntuu. Ja vaikka jotkut rohkenevat alkaa meitä tuomitsemaan jopa sinne kuumalle puolelle valitsemamme elämäntyylin seurauksena, niin ei anneta niitten tuomioiden hetkauttaa meitä mihinkään suuntaan, vaan katsotaan ainoastaan Kristukseen Jeesukseen, sillä hänessä ja hänen kauttansa meille on luettu pelastus syntiemme anteeksiantamuksessa.
      Että joskus alamaissa ollessasi ei kun vaan pää pystyyn, (se ylempi), niin siitä se kirkastuu ja elämänkurvit lutviutuvat jokseenkin tyydyttävään kondikseen.

      Terweisin Steyr.

      • Anonyymi

        Koin eilen mielenkiintoisen kokemuksen,kun menin rukouskokoukseen,kohta aloin tuntemaan ahdistusta,en pystynyt rukoilemaan,niinkuin kotona olen pitkiä aikoja rukouksessa ja rukoilen johdatusta.Lähdin pois ja kun oven suljin,tunsin valtavaa riemua ja vapautta.Sain vahvistuksen sille,mitä olin saanut,minun tieni on toinen.Aivan kuin olisin vapautunut vankilasta,iloitsin kaikista vastaantulijoista.Hän johdattaa,kun me kuljemme rukoillen.


    • Anonyymi

      Kiitos osoittamastasi avomielisyydestä. Annoit kaltaistesi ajatuksia miettineille tukea päätöksen tekoon...

    • Anonyymi

      Ketkä yleensä ovat niin kiinnostuneita uskonnosta? Ne jotka eivät halua tai kykene ajattelemaan asioista itsenäisesti.

      Ketkä sitten ovat lahkoissa (tai ylipäätään missä tahansa) suuna ja päänä? Ei viisaat eikä hyveelliset vaan itsevarmat. Usein itsevarmuus ja tyhmyys on yhtä aikaa tapissaan.

    • Anonyymi

      Kokemuksia Kouvolan Vapaaseurakunnasta.

      Homma ei toimi niinkun pitäisi. Eli Pyhän Hengen johdatuksessa.

      Takahuoneessa tehdään seurakunnan palkkalistoilla aivan muiden yhdistysten bisneksiä. Parannusta synneistä ei saarnata.

      Profetian henkeä ei sallita, vaikka seurakunta on hukassa.

      Koronan pelko on ylittänyt Herran pelon.

      Kasteelle menoakin saa uskova odottaa kuukausia, vaikka on uskonsa jo teioilla näyttänyt toteen.

      Evankeliointia ei tueta millään tapaa.

      Aina kun on kyse rahasta, puhujaa kuullaan, muutoin naureskellaan jopa Jumalaa pilkkaaville vitseille.

      Korruptio rehottaa. Vuosikokous ei mene lain mukaan, jos haluat tutkia papereita niin sinulle näytetään vain osa, niin että pastori on vieressä tarkkaamassa. Aletaan tarjota lahjuksia että hiljentyisit autoa, yms. Jos tarjoat apuasi johonkin joka ei liity rahantekoon, esim. opetuksiin ja saarnoihin, tai haluat järjestää nuorille iltoja raamatunlukuun, jne, tukea ei tule, mitään ei järjestetä. Ei vaikka kustannuksia ei syntyisi.

      Seurakunnan piikkiin saat kyllä ruuat lähipitseriasta tai thaimaalaisesta ravintolasta, vaikka kaappi olisi täynnä riisiä ja tonnikalaa ja hernekeittoa.

      Opetuslapseuskurssikin keskeytyy kesken kurssia, ihan ilman syytä.

      Minua ei kasteen jälkeenkään edes kirjoitettu seurakuntaan kirjoille, mikä nyt näin jälkikäteen on hyvä asia.

      Ainoa mitä voin suositella on rukousillat joissa rukoillaan ja kuunnellaan mitä Herra haluaa sanoa seurakunnalle, mutta varmaan löytyy parempi seurakunta tähänkin hommaan, ja tuskimpa enää edes järjestävät tuollaisia iltoja koronan pelossa.

      Etsikää itse uskovat ystävät, joissakin seurakunnissa niitä saattaa jopa olla. Luottakaa yksin Herraan sillä Häneen yksi voi luotta..

      Älkää antako näitten satanistiseurakuntien polkea uskollisuuttanne Kaikkivaltiaalle!

      Pyhä Hengen viitoittamaa Kristus tie, on käytävä loppuun asti, ja yksin ylitämme kuoleman virran, Jumalan kanssa!

    • Anonyymi

      Ketkä yleensä nousevat johtajiksi porukassa kuin porukassa?

      Ei viisaat eikä hyveelliset vaan itsevarmat.

    • Anonyymi

      Kuinka voit syyttää vapaaseurakuntaa avioliittosi ongelmista,tuon kirjoituksen perusteella vaikuttaisi siltä että puolisosi on tehnyt valintoja jotka eivät ole rakentaneet liittoanne..Menehän nyt itseesi ja ryhdistäydy.Älä syytä muita,vaan katso itseesi ja palaa VAPAHTAJAN LUOKSE,armon kerjäläisenä.

      • Anonyymi

        ihan samaa paskaa on helluntailaisuus ja yleensäkin nämä "suljetut" lahkot, niissä kova tarve aina tietää, mikä on toiselle ihmiselle parasta, öh, öh.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan samaa paskaa on helluntailaisuus ja yleensäkin nämä "suljetut" lahkot, niissä kova tarve aina tietää, mikä on toiselle ihmiselle parasta, öh, öh.

        lahkoissa toimitaan jopa siihen malliin, että jos Suomi ei olisi uskonnonvapaa maa, niin monet niiden , tekemiset, vääristelyt ja sanomiset luettais jo ihmisoikeusrikkomuksiin, siis jos lahkoon menet ole antanut elämäsi oikeammin sanottuna : lahkolle !!!


    • Anonyymi

      Äitini oli taipuvainen kirkon uskovaisuuteen ja sitä hän meille opetti alle kouluikäisiä ollessamme. Tavoite ei tuottanut tulosta. Myöhemmin isä oli kirkonpalvelija, kaivoi vainajien leposijat, hän soitti kirkonkellot jne. Isän sairauksien vuoksi "tuurasin''' hänen töitään. Isäni oli henkeen ja vereen työvänliikkeen mies, mutta ei kommunisti.

      Eräälle kylän tunnetuimmalle henkilölle kaivaessani leposijaa, ilmestyi kaivannon reunalle naapurimme rouva sanoen, siinäpä perit isäsi ammatin. Olihan jo vaarini tehnyt samaa työtä vanhuudessaan, koska eläkkeitä ei varmaan ollut olemassakaan, joilla olisi toimeen tullut.

      Asiaan siis, vastasin rouvalle, niinpä sitten kaivan sinullekin viimeisen leposijan. Olikohan vastaus pahentava tai kunniaansa alentava, kun rouva lähti mitään sanomatta kaivannon reunalta.

      En ollut mikään hyvä nuori, eli kapinahenki kuplaili elämässä monessa muodossaan. Pientä törttöilyä jne. Kuitenkin päädyin perheenisäksi ja työmieheksi sekä ammattilaiseksi, jota työnjohto kadehdi. Sen jälkeen opiskelua työn ohessa 133 opintoviikkoa, päädyin prosessiteollisuuden laitteiden ylläpidon ja kunnossapidon suunnittelijan tehtäviin, kiitettävin arvosanoin.

      Usean kaltaista estettä esimiehetkin heittävät ammatissa etenemisen tielle. Ihmettelen sitä, ja perustetta sille en oikein ole löytänyt. Syy lienee oma tyhmyys, kun päätin edetä, vaikka sitä ei työkaverit tai kakki työnjohdossa eivät hyväksyneet. Osaston insinööri oli kuitenkin ajatusteni takana innostavana persoonana, ja myöhemmin terästehtaan johtajana.

    • Anonyymi

      Monelle tuttua.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe