Kohulahkon joukoissa on varttunut parisataa lasta. Lahkossa nuoruutensa viettänyt forssalainen seurakuntapastori Ilkka Wiio sanoo, että häntä ja monia muita on mietityttänyt, mitä lapsista tulee isona.
- He ovat sisäistäneet lapsesta alkaen vanhempiensa opit, joita heille on Piirin illoissa ja omissa pyhäkouluissa opetettu. He eivät juurikaan ole yhteydessä ulkopuolisten kanssa. Heidän maailmansa on aina ollut Piirin kontrolloimaa, Wiio kertoo.
Hänen mukaansa lapset ovat todella fiksua porukkaa.
- Jos vanhemmista löytyy kympin keskiarvon oppilaita, niin mihin ne lahjat lapsilla katoaisivat?
Lapsia on opetettu yksityisessä kotiopetuksessa. Lukiota he ovat käyneet julkisella puolella lähinnä iltaisin.
Wiio uskoo, että Piirin vanhemmat haluavat vilpittömästi lastensa parasta, mutta soveltavat Koivuniemen pedagogiikkaa.
- Jäävuoren huippu oli eräs 90-luvulla kuulemani opetus, jossa Muumit ja Asterixit luokiteltiin synniksi. Itse kukin voi miettiä, miten laihdutuskampanja ja vanhempien ristiinsuutelemiset vaikuttavat lasten mieleen.
Wiion mielestä vanhempien ja lasten väleihin ei kuitenkaan saa lähteä väkisin puuttumaan.
- Sellaisia lapsia ja nuoria voidaan auttaa, jotka joskus alkavat kyseenalaistaa vanhempiensa arvoja ja uskomuksia.
(MTV3 - STT)
MUUMIT ovat syntiä!
SYNTIÄ!
2
545
Vastaukset
- Kaheksantoista
Nälkiintyneitä!
Jos muumit ovat syntiä niin sitten on Aku-Ankkakin, sillähän ei ole housuja jalassa:( - hirmuinen.synti
Muumit on yhtä paha kuin aku ankka. Muumeilta puuttuu persereikä niinkuin Akultakin ja se on luonnottomuus ja siksi syntiä, hirveää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071768- 1211667
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188998