spaup.org on nyt endtime.net ?

Joku minua kritisoiva totesi että endtime.net ja Helinä Jokinen edustavat adventistista uskonpuhdistusliikettä.
Koetin tarkistaa ja etsiä senkaltaisia yhteyksiä, mutta Google ei enää nykyisin näköjään löydä spaup.orgioita,
eikä paimensauvakaan enää toimi vaikka näytille tulee kun googlettaa. Vaikka mitään uudelleenohjausta ei
ole toteutettu, uskoisin että mainitsemani puhdasoppisten seitsemäspäiväläisten sivustot on korvattu
hyökkäävämmällä, endtime.net sivustolla. Sama pieni pyhäinjäännös tuntuisi olevan kyseessä. Mutta kun
ovat niin okkultistisen salamyhkäisiä - toisin kuin Adventtikirkon väki - eipä heistä selkoa saa.

http://paimensauva.wordpress.com/
http://www.spaup.org/index.php

http://www.endtime.net/kinfof.htm
You can read more about these and other subjects in the following documents - Finnish version :
* Taistelu Kulissien Takana
* Vallan Huipulla
* Kuninkaan paluu...
* Olemme Sodassa
* Maria-ilmestykset
* Varoitus ekumeenisesta yhteistyöstä!
* Varoitus karismaattisesta liikkeestä!
* Vapaus Vaarassa!
* Israel lopunaikana


SPAUP

Toijalassa ainakin periaatteessa (0?), vuodesta 1991 --- http://www.uskonnot.fi/yhteisot/view?orgId=622
Se on siis tämä: SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN ADVENTISTIEN KANSAINVÄLINEN LÄHETYSSEURAKUNTA USKONPUHDISTUSLIIKE
- no joo siis tämä on se spaup.org ja se näyttää olevan puhdistettu pois, mikään linkki siihen ei toimi
- ovat tokkkiisa PERIAATTEESSA olemassa, lakipuoli on kunnossa, mutta siihen se sitten jääkin, sapatinlepoon --> http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/1991/19910971

Olen lähes varma että tuo spaup porukka on keskittänyt endtime.net unelmaan ja juoksee traktaattien kera.
Helinähän kuvasi maailmaa tulipalotaloksi, josta vain pitää kaikki kiireesti repiä ulos ja se on siinä.

Kyseinen uskonpuhdistusliike ja ilmeisesti endtime.net niinmuodoin näyttää jäävän ihan tekopyhäksi
pelkäksi periaatteeksi, nääs kun ei tunnu olevan YHTÄKÄÄN jäsentä, vaikka on rekisteröidytty
komeasti uskonpuhdistusliikkeeksi ...
http://users.abo.fi/tmartika/suomiuskonto/tutkimustilastoja.html

Niinkuin ei yksikään suomalainen tahdo tunnustaa seisovansa endtime.net sivuston takana, ei myöskään
yksikään suomalainen näytä kehtaavan tunnustautua seitsemännen päivän uskonpuhdistuksen edustajaksi!
Virallinen Adventtikirkko on sittenkin siis hyvin hoitanut leiviskänsä ja se tunnustetaan ja siihen tunnustaudutaan.

Eh, ehkä lopunajan ehjeh-kirkkoakaan ei sittenkään tule, eh-ehkä vain pelottelevat hyväuskoisia?

LOPUNAIKA JA KOTIMAA-LEHDEN KESKUSTELUPALSTA - siellä samaistetaan EGW:n ja muiden lopunaikaoppi -
http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?bid=354&id=11443

Antti,
tutkiva journalisti

38

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7.7.7.7.7.7. 7.
      • Kiitos sulle Jeesuksemme
        kallis vapahtajamme
        Kun sä tulit vieraaksemme
        paras joululahjamme
        http://www.youtube.com/watch?v=KIP77CdXmBE

        Jumala itse sanoo että sana rististä on hullutusta - ei järkeileviin vetoavaa.
        Mutta se on lahja moninkin tavoin lahjattomille. Joulu on järjetön lahjajuhla.

        Luuk. 1:53 Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois.

        Mark.10:21
        Niin Jeesus katsoi häneen ja rakasti häntä ja sanoi hänelle: "Yksi sinulta puuttuu:
        mene, myy kaikki, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaassa;
        ja tule ja seuraa minua".
        22 Mutta hän synkistyi siitä puheesta ja meni pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.
        23 Silloin Jeesus katsoi ympärilleen ja sanoi opetuslapsillensa: "Kuinka vaikea onkaan niiden, joilla on tavaraa, päästä Jumalan valtakuntaan!"


    • Täysissä ruumiin ja sielun voimissa oleva Helinä Jokinen kirjoittaa blogissaan:

      "Jos joku alkaa rähinöidä nyt Kaukon Allénin maalauksia vastaan, kehoitan tutustumaan niihin ennen kuin sanoo yhtäkään sanaa. Nimittäin Jerusalemin yliopiston professori (nimen saa julkaista Kauko Allén itse, jos katsoo sen aiheelliseksi) on vieraillut Kaukon luona Haukkavuorella Piikkiössä ja nähnyt koko kabbalasarjan. Professori antoi taiteilijalle lausunnon, jonka mukaan hänen töissään on TÄYDELLINEN KABBALAJÄRJESTELMÄ ilman virheitä. Huomionarvoista oli myös se, että kyseinen professori oli säikähtänyt nähdessään oman salaisuutensa esitettynä vapaan taiteilijan ateljeessa Suomessa avoimesti. Hän arveli, että joku oli vuotanut tiedon Allénille. Ja tärkeintä kaikessa oli hänen ankara kieltonsa esittää ja paljastaa tuota tietoa eteenpäin."
      http://kultaomenia.blogspot.com/2010_12_01_archive.html


      Mutta minä en maalauksia enkä mystiikkaa lähde arvioimaan saati sitten hylkäämään Raamatun sanan ja
      sen sijaan ja sitä vastaan etsimään totuutta jostain maalauksista ja mystiikasta tahi salatieteistä.
      JUURI TUOLLA TAVALLA tapahtui ihmisen lankeaminen jo alussa - tahdottiin syödä kaikenlaisen salatun
      tiedon puusta ja senjälkeen oli aina mielessä: "Onko Jumala todella sanonut ..." Eli onkohan Jumala
      sittenkään ihan noin sanonut kuin mitä vaikkapa Raamatussa lukee. Kiehtovampaa olisi tieto jostain muusta
      puusta.

      Jeesus on elämän puu.

    • KRISTUKSEN KÄSKYLÄISIÄ JA JUMALAN SALAISUUKSIEN VARTIOIMISTA

      1.Kor.4:1
      Niin pitäköön jokainen meitä Kristuksen käskyläisinä ja Jumalan salaisuuksien huoneenhaltijoina.
      2 Sitä tässä huoneenhaltijoilta ennen muuta vaaditaan, että heidät havaitaan uskollisiksi.

      Muun muassa Psalmi 42 avautuu vain nöyrille ja lapsenmielisille ...
      http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ps. 42:1&rnd=1292444484600

      10 (42:11) Minun luitani jäytää, kun viholliseni minua häpäisevät, sanoen minulle kaiken päivää: "Missä on sinun Jumalasi?"
      11 (42:12) Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.

    • Hj:n tuorein blogiajatus on luja kanto kaskessa ja hän tarkoittaa sillä ikivanhaa yhä elävää hepreankieltä.

      Tosiasiallisesti Helinä selostaa ja väittää, että SUNNUNTAI on luja kanto kaskessa.

      Minä en vain ole koskaan tavannut kiihkomielisesti sunnuntaita pyhittäviä ihmisiä.

      http://kultaomenia.blogspot.com/2010/11/kanto-kaskessa.html

      • Helinä Jokinen eikun jatkaa vänkäämistään - tuorein kommentti yhteisestä Jumalasta hänen yksityisessä blogissaan ...
        "" Koko blogini syntyi juuri siitä löydöstä, että "MINÄ OLEN" = EHJEH! ""

        Niin siinä voi käydä kun okkultismin syövereihin vajotaan - aletaan etsiä epäoleellisia ja mystillisiä perusteita.

        Mutta Jumala vastasi tuossa vaiheessa kysyvälle Moosekselle, että minä olen se joka minä olen.
        Kun mitään varsinaista nimeään ei Jumala siinä ilmoittanut, joutui Mooses kansalle ilmoittamaan
        JHVH-nimen, lyhyesti Minä Olen. Ja sehän on kattavin mahdollinen nimi, sillä Hän on aina ollut, on A ja O,
        alku ja loppu. Uusi Testamentti sitten sanoo suoraan, kuka se alun alkaen ja loppujen lopuksi oli, se joka
        sitten johdatti Israelin Egyptistä Luvattuun Maahan ...

        1. Kor. 10:4
        ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi;
        ja se kallio oli Kristus.

        Ei nimi miestä pahenna.
        Antti


      • Anonyymi

        Pitkä en tykkää että tätä Toijalan seurakuntaa te haukutte se on oikee seurakunta perusteita Jeesus Kristus kalliolle . Jaana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä en tykkää että tätä Toijalan seurakuntaa te haukutte se on oikee seurakunta perusteita Jeesus Kristus kalliolle . Jaana

        Miksi ihmeessä nostit kymmenen vuotta vanhan keskustelun takaisin?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitkä en tykkää että tätä Toijalan seurakuntaa te haukutte se on oikee seurakunta perusteita Jeesus Kristus kalliolle . Jaana

        Tänää yksi sisko tuli Suomeen pitämän saarnoja


    • paimensauvasivut

      Hei Antti-veli,

      Rauhaa Herrassa! En käy tällä sivustolla juuri koskaan, jostain syystä tulin tänne eilen illalla ja näin nuo kommenttisi. Sain kehoituksen, Pyhän Hengen vaikutuksesta, näin uskon, vastata.

      Minä olen tuon paimensauva-sivuston ylläpitäjä. Läheinen omaiseni nukkui pois jonkin aikaa sitten, ja se oli niin vaikea kokemus minulle etten ole kyennyt ko. sivustoa kunnolla ylläpitämään. Lisäksi jossain vaiheessa siinä surutyön aikana kävin näillä sivuilla, ja kauhukseni huomasin miten ko. paimensauva-sanomaa riepoteltiin täällä. Otin suurella vaivalla suomentamani tutkistelut alas. Minulla ei yksinkertaisesti ollut mitään resursseja silloin käsitellä asiaa ja Herra tietenkin ymmärtää tämän. Eli mitään sen dramaattisempaa tähän ei liity. Noita muita arvailuja mitä esitit en tunnista, siis en tiedä noista muista sivustoista ja ryhmistä yhtään mitään.

      Minuunkaan ei liity mitään sen mystisempää. Olen ihan tavallinen perheenäiti, seitsemännen päivän adventtikirkon jäsen. Tämä ennustettu lisäys adventtitotuuteen tuli omalle kohdalleni kymmenisen vuotta sitten, ja Herra on laskenut sydämelleni tehtävän kertoa siitä muillekin adventisteille. Sanoma on adventisteille tarkoitettu.

      Kiitos Herralle, nyt olen jälleen täysissä sielun, ruumiin ja hengen voimissa, ja pystyn vastaamaan kyselijöille niin kuin kuuluu.

      Jatketaan tästä Herran viinitarhassa sillä paikalla minkä Herra on meille itse kullekin osoittanut.

      paimensauva sivuston ylläpitäjä

    • Fniss!

      Onko Antti jo saanut yhteyttä spaupiin? Uusivat vain sivustoaan ja siksi ei välillä toiminut.

      Tallessa ovat vielä spaupilaiset ja pitävät sapattikoulua ainakin Toijalassa näköjään.

      Sinullahan ei niin mahottoman ptkä matka olisiTurusta käydä paikanpäällä tutustumasa. Vai oletko käynytkin?


    • Valon Viesti

      Uskonpuhdistusta tarvitaan.
      Ja en ihmettele, että jotkut pitkänkin linjan adventistit ovat liittyneet uskonpuhdistajiin.

      Mutta se uskonpuhdistus on kuitenkin jäänyt keskeneräiseksi näilläkin uskonpuhdistajiksi itseään nimittävillä.
      On vain vanhaan vaatteseen pantu muutamia uusia paikkoja.
      Ja se on sitten mukamas siinä.

      • Anonyymi

        Se on oikee seurakunta missä olen Toijala mastotie 10 kauko ja Kari vei seurakunta rajata ja johti nikolitsiin minäki oli siinä viisi vuotta se on perustu hiekalle veli Vladimire selitti tosi hyvin se on perus on kalliolle . Näihin unet selvisi äitini kanssa


    • Paavo Virtaniemi

      Luopukaa omasta kunniastanne ja nöyrtykää tekin ottamaan vastaan viimeisen uskonpuhdistusliikkeen löytämä raamatullinen totuus. Suurten kirkkokuntien katolisperäiset edehdykset eivät johda pelastuksen tielle. Adventistien uranuurtajat olivat Jumalan johdossa ja heille annettiin E.G.Whiten kautta viimeinen erityinen armon ja rakkauden sanoma tälle maailmalle. Tämä sanoma kantaa ajan loppuun saakka.
      Sielunvihollinen yrittää vesittää tämän sanoman kannattajiensa välityksellä, koska hän vihaa totuutta. Hänen tahtonsa on hukuttaa niin monta seuraajaansa kuin mahdollista. Jeesus haluaa pelastaa niin monta kuin suinkin mahdollista.

    • paimensauvasivut

      Hei Paavo-veli,

      Rauhaa Herrassa! Heillä oli viimeinen sanoma? Oletko tietoinen seuraavasta viitteestä: "Ennustuksen täytyy toteutua. Herra sanoo: 'Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennenkuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Joku on tuleva Eliaan hengessä ja voimassa, mutta hänen ilmaannuttuaan ihmiset saattavat sanoa: "Sinä olet liian innokas, sinä et tulkitse Raamattua oikein. Salli
      minun sanoa, miten sinun tulee sanomaasi opettaa.'" - Testimonies to Ministers, s. 475 (EGW)

      Miten on mahdollista, että tämäkin todistus on mennyt adventtiseurakunnaltamme ohi? Siksi, että todistuksia ei lueta eikä niitä arvosteta. Myös parissa muussa EGWn teoksessa viitataan lisäsanomaan, ja tulevaisuudessa tulevaan sanomaan. Se, mitä seurakunta nyt virallisesti opettaa, ei yksinkertaisesti riitä lopun aikojen varalle. Esim. Vanhassa Testamentissa on profetioita, jotka monet muut protestanttiset liikkeet näkevät selvästi että ne odottavat toteutumistaan. Oma seurakuntamme historiallistaa lähes kaiken tai sitten sanotaan etteivät ko. aiheet ole pelastuksen kannalta oleellisia.

      • PYH!

        väitteesi on puppua. EGW sanoo suoraan, että kyllä riittää.


      • PYH!

        ja pyh! Vanhassa testamentissa on profetioita, jotka eivät koskaan tule toteutumaan, koska ne oli ehdollisia.


      • paimensauvasivut
        PYH! kirjoitti:

        väitteesi on puppua. EGW sanoo suoraan, että kyllä riittää.

        “There is yet much precious truth to be revealed to the people in this time of peril and darkness, but it is Satan’s determined purpose to prevent the light of truth from shining into the hearts of men. If we would have the light that has been provided for us, we should show our desire for it by diligently searching the word of God. Precious truths that have long been in obscurity are to be revealed in a light that will make manifest their sacred worth; for God will glorify His word, that it may appear in a light in which we have never before beheld it. But those who profess to love the truth must put to the stretch their powers, that they may comprehend the deep things of the word, that God may be glorified and His people may be blessed and enlightened. With humble hearts, subdued by the grace of God, you should come to the task of searching the Scrip-tures, prepared to accept every ray of divine light, and to walk in the way of holiness.”—Counsels on Sabbath School Work, p. 25


    • paimensauvasivut

      Tiedoksi:

      http://paimensauva.wordpress.com/

      sivut toimivat taas. Pistän sinne mahdollisuuksien mukaan mielenkiintoisia adventisteille suunnattuja Raamatun tutkisteluja, siis käännöksiä Paimensauvasanomasta. Yritän myös laittaa sinne muita kristittyjä kiinnostavia aiheita.

      Siunausta kaikille!!
      paimensauvasivujen ylläpito

      • PYH!

        meitä ei sun harhaoppiset löpinäs kiinnosta.


      • paimensauvasivut
        PYH! kirjoitti:

        meitä ei sun harhaoppiset löpinäs kiinnosta.

        Ottakaamme vaarin Gamalielin neuvosta: Apt. teot 5:38, 39.


      • paimensauvasivut

        Jos "se propagandasi" viittaa sivuihini, niin mieleeni nousivat seuraavat raamatunjakeet: Sananl. 18:13; Joh. 7:51; 1 Tess. 5:21.

        En aio käydä debattia (väitellä) täällä. Sellaisten kanssa, joilla on asiallisia kysymyksiä, tietysti keskustelen mielelläni, mutta en tällä palstalla. Ainoa syy, miksi ylipäätään vastasin viestiketjun alussa esitettyihin olettamuksiin on se, että jos joku rehellinen sielu adventtiliikkeessä sattuu ketjua lukemaan, niin hän nyt tietää missä mennään.


      • Helinä Jokinen

        En edelleenkään vastaa endtime.net-sivuista, Antti V. Kantola... omista blogeistani kylläkin. Ehkä sinun kannattaisi opetella sisälukutaitoa, Antti-veli... ellet halua tulla tuomituksi valehtelusta ja asioiden vääristelystä Jumalan viimeisellä tuomiolla.


    • Sapatti-adv.srk?

      Mutta eepuhan on sapattiadventtiseurakunann johtaja jossain päin ..

      eepu*
      *
      Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
      Sinä ULOSKUTSUTTU Liity; ”Suomen Ekklesia Sapattiadventtiseurakuntaan” ja Tulkaamme Yhdeksi Jumalan Seurakunnaksi!
      *
      ♥ MARANATA! ♥

      Luukuttamista ..
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/200030

    • Helinä Jokinen

      Tutkiva sekoittaja... sanoisin sinusta, Antti V. Kantola!

      En aio ryhtyä kanssasi mihinkään väittelyihin, mutta tämän pienen tiedotteen haluan kirjoittaa lukijoillesi.

      Endtime.net-sivuista ei todellakaan vastaa "yksikään suomalainen", vaan norjalainen.

      Ehjeh-kirkosta en ole nähnyt edes unta enkä ole sellaisesta kirjoittanut sanaakaan blogeillani. En näet kannata mitään kirkkoja!

      TUOMIO ON JUMALAN!

      • Helinä Jokinen

        Norjalainen Abel Struksnes on ylläpitänyt endtime.net-nimistä sivustoa aikanaan, mutta on joutunut sittemmin vaihtamaan nimeä.
        Jos joku toinen henkilö on ominut itselleen tuon saman nettiosoitteen, siitä minulla ei ole tietoa. Hän vastaa siitä kerran kaikkinäkevän Jumalan silmien edessä.


    • Helinä Jokinen

      Sallittakoon vielä tämä kommentti:
      Minä EN ole johtamassa ihmisiä okkultismiin, Antti V. Kantola, vaan varoittamassa okkultistisista ilmiöistä kristillisyydessä!

      • Anonyymi

        Seitsemännen päivän adventistien uskonpuhdistusliike (SPAUP) Suomessakin näyttää olevan ihan voimissaan.
        Viralliselle Suomen adventtikirkolle tietysti se on kuin sepeli kengässä, se hiertää.
        Koska niitä erkaantuneita ryhmiä siitä maallistuneesta ja hengettömästä adventtikirkosta on olemassa, vaikka adventtikirkko pyrkii kaikin keinoin niitä ryhmiä mollaamaan ja saattamaan ne huonoon valoon seurakunnan jäsentensä silmissä, ettei vain kukaan alkaisi kiinnostumaan niistä ryhmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitsemännen päivän adventistien uskonpuhdistusliike (SPAUP) Suomessakin näyttää olevan ihan voimissaan.
        Viralliselle Suomen adventtikirkolle tietysti se on kuin sepeli kengässä, se hiertää.
        Koska niitä erkaantuneita ryhmiä siitä maallistuneesta ja hengettömästä adventtikirkosta on olemassa, vaikka adventtikirkko pyrkii kaikin keinoin niitä ryhmiä mollaamaan ja saattamaan ne huonoon valoon seurakunnan jäsentensä silmissä, ettei vain kukaan alkaisi kiinnostumaan niistä ryhmistä.

        Helluntailaisista on erkaantunut sellainen ykseyshelluntailaiset jotka eivät tunnusta kolminaisuusoppia ja ovat jo siten samassa sarjassa esim. jehovien ja mormonien kanssa. Muitakin on kuten Islamilaisuuskin.

        Helluntailaiset on tietysti jakautuneet kristillisellä kentällä niihin seurakuntiin jotka ovat osa helluntaikirkkoa ja niihin jotka eivät ole liittyneet helluntaikirkkoon vaan ovat järjestäytyneet helluntai kansa ry alaisuuteen. Molemmilla on omat erilliset kesäjuhlansa jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaisista on erkaantunut sellainen ykseyshelluntailaiset jotka eivät tunnusta kolminaisuusoppia ja ovat jo siten samassa sarjassa esim. jehovien ja mormonien kanssa. Muitakin on kuten Islamilaisuuskin.

        Helluntailaiset on tietysti jakautuneet kristillisellä kentällä niihin seurakuntiin jotka ovat osa helluntaikirkkoa ja niihin jotka eivät ole liittyneet helluntaikirkkoon vaan ovat järjestäytyneet helluntai kansa ry alaisuuteen. Molemmilla on omat erilliset kesäjuhlansa jne.

        On se niin mieltä lämmittävää, miten tämä usko yhdistää kristittyjä.
        Miksei maailmasta löydy samanlaista yhteishenkeä kuin kristityillä?


      • Anonyymi

        Missäköhän päin Suomea nuo spa-up YouTube lähetykset on nauhoitettu, tietääkö joku?
        Voisin hyvin kuvitella käyväni joskus tervehtimässä, jos sielläpäin olisi kulkua. Vaikuttavat hyviltä, vaatimattomilta ja rakastavilta ihmisiltä. Olen katsonut/kuunnellut heidän sapattikoulujaan netistä.


    • Anonyymi

      Adventismi on spiritismiä ja pahojen henkien palvontaa. Adventistit eivät ole Jeesuksen seuraajia. Adventistien jumala on riivaaja, josta adventistit käyttävät nimeä, sapatti.
      adventti(pastori) itse kirjoitti: "Sapatti on vastassa Jumalan luomassa Uudessa taivaassa ja maassa, joten et sitä karkuun pääse sielläkään, vaan se yhä kummittelee ja pelottelee sinua yhtä paljon kuin täälläkin, koska vihaat ja halveksit Jumalan tahtoa ja käskyjä. Heille sana sapatti on kuin punainen vaate härän eteen, alkaa kova mylmiminen ja loan heitto niitä kohtaan".
      SAPATTI ON ADVENTISTIEN MUKAAN ELÄVÄ HENKIOLENTO.

      • Anonyymi

        Kyllähän adventistit tunnustaa kolminaisuusopin ja Jeesuksen aseman sellaisena kuin se raamatussa kerrotaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllähän adventistit tunnustaa kolminaisuusopin ja Jeesuksen aseman sellaisena kuin se raamatussa kerrotaan.

        Mitenkäs se katolisten kirkkoisien keksimä kolminaisuusoppi oikein menikään...?

        Ai niin, Jeesus on Marian Jumala +Isä + mies, joka siitti itsensä ja pullahti sitten ulos Marian kohdusta tähän maailmaan aivan samanlaisena ihmisenä kuin me kaikki muutkin ihmiset täällä maan päällä olemme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs se katolisten kirkkoisien keksimä kolminaisuusoppi oikein menikään...?

        Ai niin, Jeesus on Marian Jumala Isä mies, joka siitti itsensä ja pullahti sitten ulos Marian kohdusta tähän maailmaan aivan samanlaisena ihmisenä kuin me kaikki muutkin ihmiset täällä maan päällä olemme.

        Kyllä siitä syntyy vain paskanMaariat, kun mies itseänsä ryhtyy siittämään.
        Taipuisa jäykkänä (puolikova) ja riittävän pitkä vehje, niin onnistuuhan se ja jumalille ei mikään ole tietenkään mahdotonta, joten 'piece of cake'.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1590
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1279
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1275
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1258
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1253
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1234
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1200
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1170
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1146
    Aihe