Forester vikaa, mutta missä

forre diesel

Alla -09 diesel forre, mittarissa vähän alle 100 tkm. Ajon aikana noin 15-20 min ajon jälkeen syttyy sekä moottorin että ajonvakautusjärjestelmän merkkivalot ja tietenkin cruiseri menee pois päältä. Ihme vika ja ilmeisesti pakkasilla on vaikutusta, koska nyt vasta on on tuollaista oiretta alkanut esiintymään.
Varoitusvalot eivät sammu vaikka sammuttaa ja käynnistää uudestaan, mutta olen huomannut että ehkä lämmin talli sammuttaa varoitusvalot, mutta en ole ihan varma kun ei ole omaa tallia.

Auto toimii ihan moitteetta vaikka varoitusvalot palavat, kone vetää normaalista jne.

Onko muilla vastaavasta kokemuksia?

37

11894

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • diagnostiikki palikk

      tuulilasin legasy diesel ilmoitteli liian vähästä öljymäärästä ja vaati varoitusvalon sammumisekseen lämpimän öljyn muistaakseni 80astetta ennekuin kuittautui ja sen saavuttamiseksi piti olla lämmin talli eli ei diesel pahemmin lämpene edes tyhjäkäynnillä. Luulisi nyt lämpiävän jos kaikki ohjaamoläpö poistetaan ja sähkö härpäkkeet päälle kuormittamaan konetta tyhjäkäynnille että lämmöt nousee ja itse sisälle kahville puoleksi tunniksi.
      Helppo koettaa varmuudeksi .

      • "forre"

        Eikä lämpiä. Mikään dieseli ei lämpene juuri yhtään vain paikoillaan raksuttamalla, vaikka kuinka olisi sähkön tuotanto täysillä. Kovaa ajoa se vaatii.


    • glk.

      nuin uusi auto,miksi et vie takuuhuoltoon?luuletko täältä saavasi korjausohjeet ja itse korjaat.

      • pettynyt111111111

        eli tyyppivika, ei ole forre talviauto...


    • Kokemusta on

      Pakkasista ongelma johtuu. Viime talven pakkasilla mulla oli kaksi kertaa tämä ongelma. Johtuu jonkin hiukkassuodattimen anturin jäätymisestä. Ekalla kerralla putsasivat ja kuivattivat anturin Toisella kerralla vaihtoivat ko. anturin. Eilen ilmeni sama vika jälleen. Tänään taas anturi putsattiin ja kuivattiin. Tehdas on kuulemma tietoinen ongelmasta. Uudenlainen " lämmitettävä "anturi tulossa, mutta ei ollut vielä saatavilla.

      • subbe 2.0

        Eli kaikilla palanut moottoriöljyn tason varoitusvalo? Itselläni se syttyi tänään ja öljynlisäys ei muuttanut tilannetta.. akun käytin irti, eikä valo sammunut. Onko niin että lämmittelen moottorin kuumaksi, vai tyrkkäänkö porakoneella lampun sammuksiin.. :D


      • subbe 2.0
        subbe 2.0 kirjoitti:

        Eli kaikilla palanut moottoriöljyn tason varoitusvalo? Itselläni se syttyi tänään ja öljynlisäys ei muuttanut tilannetta.. akun käytin irti, eikä valo sammunut. Onko niin että lämmittelen moottorin kuumaksi, vai tyrkkäänkö porakoneella lampun sammuksiin.. :D

        Nyt on testattu. Huudatin 2500 kierroksilla kunnes moottori lämpesi 87 asteeseen..sammutin..annoin seisahtaa 5 minuuuttia ja käynnistin uudelleen. Valo sammui ja kaikki hyvin.


    • ongelmat

      ...samat on ongelmat -09 diesel Forressa, 43 000 ajettu. Kahdesti on lava-auto pihasta hakenu pajalle. Autolla voi ajaa, välillä valot sammuu ja välillä palaa ku joulukuusessa...maahantuoja ja tehdas ilmeisesti miettii josko laitettas kampanjakutsu em. ongelmiin. Hassua ku ei ole mitään vaikutusta auton toimintaan näillä ongelmilla, paitsi cruise ei toimi moottorielektroniikan valon palaessa!!!

      • Forester 2008 TD

        Minullakin syttyi moottorin vikavalo viime talvena kerran, jolloin cruise ei toiminut. Luin vikakoodit EOBD-testerillä joka näytti vikakoodia. Vikakoodi oli (P14xx) en enää muista tarkkaan, mutta kysyin Subaru huollosta koodista. Koodi liittyi EGR:ään. Ilmeisesti pakkanen ja kova lumipyry sai EGR- venttiilin jäätymään.
        Huollosta sanottiin ettei autoa tarvise sen takia korjaamolle tuoda.
        Nollasin vikakoodin EOBD-testerillä, eikä se ole enään ilmestynyt viime talven jälkeen. Vikavalolamppu sammuu myös itsestään kun on tarpeeksi monta kylmäkäynnistystä ja lämpimäksi ajoa ilman vian ilmestymistä uudestaan.


    • ilmainen apu

      takuukorjaukseen heti ennenkuin on myöhäistä, muista että olet vastuussa että asiat korjautetaan heti ennekuin tapahtuu jotain isompaa.

      • Subbe sulattamolle

        Arvaappa miksi? No siksi että on jo vetelät housussa. Nyt äkkiä vahinko kiertämään ja jokin oikea auto tilalle.


      • avitalapiolla
        Subbe sulattamolle kirjoitti:

        Arvaappa miksi? No siksi että on jo vetelät housussa. Nyt äkkiä vahinko kiertämään ja jokin oikea auto tilalle.

        mikäli on vetelät housussa, VAIHDA HOUSUT TAI PESETÄ NE MAMMALLA.

        Kauanko olet ongelmasta kärsinyt?


      • Ex-Suppo
        avitalapiolla kirjoitti:

        mikäli on vetelät housussa, VAIHDA HOUSUT TAI PESETÄ NE MAMMALLA.

        Kauanko olet ongelmasta kärsinyt?

        Eläppä hermostu. Tiedän vain että Subarun huoltojärjestelmä ei ole kaikkein parasta A-laatua. Aina on tökkinyt, vain kahta korjaamoa lukuunottamatta tässä maassa.

        Siksi kehotan - kokemuksesta - myymään auton heti pois, kun on saanut sen korjattua säälliseen kuntoon ja jokin toinen merkki tilalle - mieluummin sellainen vielä, jonka jälleenmyyntiarvokin säilyy hiukkasen pikkasen paremmin kuin Suppon. Se kun ei säily. Ja mitä se kertoo?


      • Sama Subbe jo 7,5v
        Ex-Suppo kirjoitti:

        Eläppä hermostu. Tiedän vain että Subarun huoltojärjestelmä ei ole kaikkein parasta A-laatua. Aina on tökkinyt, vain kahta korjaamoa lukuunottamatta tässä maassa.

        Siksi kehotan - kokemuksesta - myymään auton heti pois, kun on saanut sen korjattua säälliseen kuntoon ja jokin toinen merkki tilalle - mieluummin sellainen vielä, jonka jälleenmyyntiarvokin säilyy hiukkasen pikkasen paremmin kuin Suppon. Se kun ei säily. Ja mitä se kertoo?

        Vaihda Meseen. Sitähän mainostettiin lauseella "sen tärkein ominaisuus on jälleenmyyntiarvo" tms. Ja tärkeähän se voi ollakin, jos muut ominaisuudet ovat mitä ovat, Mesessä esim. maaliviat ja ruoste.


      • weeweedee
        Ex-Suppo kirjoitti:

        Eläppä hermostu. Tiedän vain että Subarun huoltojärjestelmä ei ole kaikkein parasta A-laatua. Aina on tökkinyt, vain kahta korjaamoa lukuunottamatta tässä maassa.

        Siksi kehotan - kokemuksesta - myymään auton heti pois, kun on saanut sen korjattua säälliseen kuntoon ja jokin toinen merkki tilalle - mieluummin sellainen vielä, jonka jälleenmyyntiarvokin säilyy hiukkasen pikkasen paremmin kuin Suppon. Se kun ei säily. Ja mitä se kertoo?

        En omista Subarua vaan olen ajellut toisenmerkkisillä. Voin sanoa että nykyiset autot ovat enemmän tai vähemmän paskoja, enemmänkin on kysymys siitä pääseekö pienillä vai suurilla korjauksilla.

        Olisin mielummin ilman autoa koska minua ei kiinnosta paskojen korjauttaminen saati maksaa romuraudasta kovaa hintaa. Anteeksi voimakas kielenkäyttöni mutta niin se vain on, nykyautot on paskoja.


      • Forester 2008 TD

        Auto ollut määräaikaishuollossa pari kertaa tuon vikakoodin ilmestymisen jälkeen. Vikakoodi ei ole ilmestynyt sen koommin. Autolla ajettu 70 tkm ja hyvin pelaa ei mitään ongelmia, loistava auto.


      • rreerrere
        Forester 2008 TD kirjoitti:

        Auto ollut määräaikaishuollossa pari kertaa tuon vikakoodin ilmestymisen jälkeen. Vikakoodi ei ole ilmestynyt sen koommin. Autolla ajettu 70 tkm ja hyvin pelaa ei mitään ongelmia, loistava auto.

        minkälaista ajoa ja paljonko kulutus? -ja ihan rehelliset vastaukset sillä subaru harkinnassa.


      • Yx vaan
        rreerrere kirjoitti:

        minkälaista ajoa ja paljonko kulutus? -ja ihan rehelliset vastaukset sillä subaru harkinnassa.

        Kolmatta päivää hajuhaittaa. Wunderbaumilla autan. Muuten niin helvatin hyvä auto, mutta näissä uusissakin se vanha ongelma, jota ei saa unohtaa:
        Kytkin haisee, jos vähänkään on kovempaa ajoa. Pakko välttää tilannetta, jossa auton joutuu pakittamaan suht kovillla kierroksilla (esim. lumessa): Sisälle tulee paha kytkimen haju, jonka saamisessa pois meneekin ihan jonkin aikaa. Kytkin ei haise normaaliajossa. Eli raska kuorma tai lumeen jäät kiinni-> tiedät jääneesi. Subarun perusongelma jo vuosia.

        Plussat:
        Hyvin lämpiää, kulutus 6.5-7.5=diesel. Ovet auenneet kahtena talvena aina, vaikka auto on ulkona. Eli olishan tuo täydellinen ilman kytkinongelmaa...kele. Kytkin kyllä saattaa kestää ajoa vaikka 200 tuhatta, mutta sen kanssa on oltava pahuksen tarkkana tuon hajuhaitan vuoksi.


      • Kolinaa dieselistä
        Yx vaan kirjoitti:

        Kolmatta päivää hajuhaittaa. Wunderbaumilla autan. Muuten niin helvatin hyvä auto, mutta näissä uusissakin se vanha ongelma, jota ei saa unohtaa:
        Kytkin haisee, jos vähänkään on kovempaa ajoa. Pakko välttää tilannetta, jossa auton joutuu pakittamaan suht kovillla kierroksilla (esim. lumessa): Sisälle tulee paha kytkimen haju, jonka saamisessa pois meneekin ihan jonkin aikaa. Kytkin ei haise normaaliajossa. Eli raska kuorma tai lumeen jäät kiinni-> tiedät jääneesi. Subarun perusongelma jo vuosia.

        Plussat:
        Hyvin lämpiää, kulutus 6.5-7.5=diesel. Ovet auenneet kahtena talvena aina, vaikka auto on ulkona. Eli olishan tuo täydellinen ilman kytkinongelmaa...kele. Kytkin kyllä saattaa kestää ajoa vaikka 200 tuhatta, mutta sen kanssa on oltava pahuksen tarkkana tuon hajuhaitan vuoksi.

        Mulla kesti vm 2008 Subaru Diesel Legacyssä kytkin n. 20 000 km. Kytkin ei kestänyt, koska moottorinohjaus tökki. Kytkin ehti mennä piloille. Moottorinohjauspäivitys tehtiin sitten, tosin kertomatta sitä minulle. Eipä enää sammunut niin herkästi liikkeelle lähtiessä jne.

        Aika pian auto meni vikakoodiin tämän jälkeen. EGR-osaa piti odottaa viikkotolkulla. Yritettiin siinä korjaillakin välillä heh heh. EGR-venttiili tuli sitten vihdoin. No auto toimi taas n. kuukauden. Sitten loppukruunaus: moottori uusiksi (takuuseen tietty) enkä ehtinyt ajaa edes 40 000 km. Moottorinpuolikasta sitten saikin odottaa loppukevään kesään asti.

        Ei enää ikinä Subarua. Kaupan purku olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kun ei käynyt niin ei käynyt....päädyin sitten merkin vaihtoon.

        Tulen aina tilaisuuden tullen kertomaan Subarun palvelusta ja korkeasta laadusta.


      • äkstee
        Kolinaa dieselistä kirjoitti:

        Mulla kesti vm 2008 Subaru Diesel Legacyssä kytkin n. 20 000 km. Kytkin ei kestänyt, koska moottorinohjaus tökki. Kytkin ehti mennä piloille. Moottorinohjauspäivitys tehtiin sitten, tosin kertomatta sitä minulle. Eipä enää sammunut niin herkästi liikkeelle lähtiessä jne.

        Aika pian auto meni vikakoodiin tämän jälkeen. EGR-osaa piti odottaa viikkotolkulla. Yritettiin siinä korjaillakin välillä heh heh. EGR-venttiili tuli sitten vihdoin. No auto toimi taas n. kuukauden. Sitten loppukruunaus: moottori uusiksi (takuuseen tietty) enkä ehtinyt ajaa edes 40 000 km. Moottorinpuolikasta sitten saikin odottaa loppukevään kesään asti.

        Ei enää ikinä Subarua. Kaupan purku olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kun ei käynyt niin ei käynyt....päädyin sitten merkin vaihtoon.

        Tulen aina tilaisuuden tullen kertomaan Subarun palvelusta ja korkeasta laadusta.

        Mullapa on ollutkin hyvä säkä.
        Olen ajanut 22 vuoden aikana neljällä Subarulla n. 540 tuhatta kilometriä.

        Ensimmäiseen vaihdettiin vetonivel akku, tähän uusimpaan lisäilmajärjestelmän venttiili.

        Korjaamolla tai huollossa ei ole tarvinnut käyttää noiden vikajuttujen lisäksi muutoin kuin määräaikaishuolloissa.
        Ja palvelukin on ollut asiallista.

        Ja jos ne nuo dieselit sitten ovat huonompia, niin siinäpä minulle yksi syy pysyä jatkossakin bensavehkeissä.


      • "forre"
        Kolinaa dieselistä kirjoitti:

        Mulla kesti vm 2008 Subaru Diesel Legacyssä kytkin n. 20 000 km. Kytkin ei kestänyt, koska moottorinohjaus tökki. Kytkin ehti mennä piloille. Moottorinohjauspäivitys tehtiin sitten, tosin kertomatta sitä minulle. Eipä enää sammunut niin herkästi liikkeelle lähtiessä jne.

        Aika pian auto meni vikakoodiin tämän jälkeen. EGR-osaa piti odottaa viikkotolkulla. Yritettiin siinä korjaillakin välillä heh heh. EGR-venttiili tuli sitten vihdoin. No auto toimi taas n. kuukauden. Sitten loppukruunaus: moottori uusiksi (takuuseen tietty) enkä ehtinyt ajaa edes 40 000 km. Moottorinpuolikasta sitten saikin odottaa loppukevään kesään asti.

        Ei enää ikinä Subarua. Kaupan purku olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kun ei käynyt niin ei käynyt....päädyin sitten merkin vaihtoon.

        Tulen aina tilaisuuden tullen kertomaan Subarun palvelusta ja korkeasta laadusta.

        Kaksi Subarua omistaneena on saanut todeta että palvelun laadussa tosiaan olisi toivomista, mittään ei tiedetä, mitään ei haluta, mitään ei osata, jos on kyse jostakin muusta kuin öljynvaihdosta. Onnekseni autoni pelasivat suht hyvin, mutta myyjän asennevamma ajoi vaihtamaan merkkiä, hyvä niin, olis voinut tulla ongelmallinen dieseli-viritelmä.


      • Yx vaan
        Kolinaa dieselistä kirjoitti:

        Mulla kesti vm 2008 Subaru Diesel Legacyssä kytkin n. 20 000 km. Kytkin ei kestänyt, koska moottorinohjaus tökki. Kytkin ehti mennä piloille. Moottorinohjauspäivitys tehtiin sitten, tosin kertomatta sitä minulle. Eipä enää sammunut niin herkästi liikkeelle lähtiessä jne.

        Aika pian auto meni vikakoodiin tämän jälkeen. EGR-osaa piti odottaa viikkotolkulla. Yritettiin siinä korjaillakin välillä heh heh. EGR-venttiili tuli sitten vihdoin. No auto toimi taas n. kuukauden. Sitten loppukruunaus: moottori uusiksi (takuuseen tietty) enkä ehtinyt ajaa edes 40 000 km. Moottorinpuolikasta sitten saikin odottaa loppukevään kesään asti.

        Ei enää ikinä Subarua. Kaupan purku olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kun ei käynyt niin ei käynyt....päädyin sitten merkin vaihtoon.

        Tulen aina tilaisuuden tullen kertomaan Subarun palvelusta ja korkeasta laadusta.

        Tuo moottorinohjaussofta olisi muissa merkeissä päivitetty kampanjana, mutta Subaru ei kampanjoi. Siispä itsellänikin ohjausofta päivitettiin huollossa kun älysin kysyä. Tosin ei se sitäkään ennen tökkinyt. Eli jopas on ollut huonoa tuuria Legacyn kanssa. Itselläni ei ole tosiaankaan Forressa mennyt edes pottimoa. Se on kyllä kahden talven jälkeen aika hyvin Suomen oloissa. Nuo hajuhaitat vaan harmittaa kun maahantuoja ei tee mitään. Asiakkaan vika kun menee pahaan paikkaan ja antaa autonsa sammua sekä luistattaa kytkintä....


      • kari a
        Yx vaan kirjoitti:

        Tuo moottorinohjaussofta olisi muissa merkeissä päivitetty kampanjana, mutta Subaru ei kampanjoi. Siispä itsellänikin ohjausofta päivitettiin huollossa kun älysin kysyä. Tosin ei se sitäkään ennen tökkinyt. Eli jopas on ollut huonoa tuuria Legacyn kanssa. Itselläni ei ole tosiaankaan Forressa mennyt edes pottimoa. Se on kyllä kahden talven jälkeen aika hyvin Suomen oloissa. Nuo hajuhaitat vaan harmittaa kun maahantuoja ei tee mitään. Asiakkaan vika kun menee pahaan paikkaan ja antaa autonsa sammua sekä luistattaa kytkintä....

        Sitä varten takuut ovat.
        Jos kaikki toimisi kuin vanhanajan junan vessa,niin mitä takuulla tekisi.
        Ajoin forrella 103 tuhatta ei,mennyt kytkin,ei kone,eikä tarvinnut korjata ainoastaan kallistuksenvakaajan kumit män vaihtoon 95 tuh. kohdalla.
        Cabiniin tuli kyllä joko viskon tai kytkimen haju ,kun aika-ajoin rymysin hangessa mutta mitään ei mennyt rikki ja toimii vieläkin.
        Uusikin tuli Subarun Diisselillä....


      • "forre"
        kari a kirjoitti:

        Sitä varten takuut ovat.
        Jos kaikki toimisi kuin vanhanajan junan vessa,niin mitä takuulla tekisi.
        Ajoin forrella 103 tuhatta ei,mennyt kytkin,ei kone,eikä tarvinnut korjata ainoastaan kallistuksenvakaajan kumit män vaihtoon 95 tuh. kohdalla.
        Cabiniin tuli kyllä joko viskon tai kytkimen haju ,kun aika-ajoin rymysin hangessa mutta mitään ei mennyt rikki ja toimii vieläkin.
        Uusikin tuli Subarun Diisselillä....

        Tuosta ole ihan eri mieltä, kaikki tavallisen ihmisen, palkkatyössä käyvän ostamat autot ovat sarjavalmisteisia, samoin materiaalit ovat samaa koko sarjassa. Jos materiaali on huonoa, ja muutenkin joku osa on suunniteltu liian heikoksi, kuten kytkin, niin kyllä se tulee kaikista saman sarjan autoista hajoamaan ennen keskimääräistä käyttömatkaa. Ainoa mikä autoissa on yksilö, on sen käyttäjä ja hänen tapansa käyttää autoa, samoin olosuhteet ovat hyvin erilaisia.
        Autonvalmistajat käyttävät laatuvaatimuksissaan ppm-järjestelmää, mikä tietysti sallii muutaman valmistusvirheellisenkin komponentin miljoonasta, mutta harvoin niitä "susia" osuu samaan autoon yhtä enempää.


      • kalle kustaa
        "forre" kirjoitti:

        Tuosta ole ihan eri mieltä, kaikki tavallisen ihmisen, palkkatyössä käyvän ostamat autot ovat sarjavalmisteisia, samoin materiaalit ovat samaa koko sarjassa. Jos materiaali on huonoa, ja muutenkin joku osa on suunniteltu liian heikoksi, kuten kytkin, niin kyllä se tulee kaikista saman sarjan autoista hajoamaan ennen keskimääräistä käyttömatkaa. Ainoa mikä autoissa on yksilö, on sen käyttäjä ja hänen tapansa käyttää autoa, samoin olosuhteet ovat hyvin erilaisia.
        Autonvalmistajat käyttävät laatuvaatimuksissaan ppm-järjestelmää, mikä tietysti sallii muutaman valmistusvirheellisenkin komponentin miljoonasta, mutta harvoin niitä "susia" osuu samaan autoon yhtä enempää.

        Keravalla oli aikoinaan hyvä ja osaava huolto. Liekö vieläkin?
        Nelja Subarua oli ja kaikki siellä huollatin /korjautin.
        Aina ne piti vaan vaihtaa /myydä muualle kuin merkkiliikeeseen. Ei puhuttu samaa kieltä välirahoista. Subaru kannatti ostaa vähän ajettuna muiden merkkien halleista.
        Vähän harmittaa lukea noita "ei tyypillisiä subarukokemuksia nykyään"
        Voiko maahantuoja politiikallaan pilata luotettavan merkin maineessa olevan auton
        kunniakkaan historian...
        Taisin tehdä oikein 2008 kun en sellaista esisarjan dieselsubbea uskaltanutkaan ottaa.
        kytkinhän taas niissä on aina haissut. En minä niitä tosin rikki saanut.

        Ehkäpä nelivetoTDIskodani kohta aloittaa hajoamisen (90.000km takana) , niin voinen harkita taas Subarua;) tosin Legacyn uusi farkkukoppa on vain jotenkin kollon näköinen ....minusta.


      • ennen kuin
        Yx vaan kirjoitti:

        Kolmatta päivää hajuhaittaa. Wunderbaumilla autan. Muuten niin helvatin hyvä auto, mutta näissä uusissakin se vanha ongelma, jota ei saa unohtaa:
        Kytkin haisee, jos vähänkään on kovempaa ajoa. Pakko välttää tilannetta, jossa auton joutuu pakittamaan suht kovillla kierroksilla (esim. lumessa): Sisälle tulee paha kytkimen haju, jonka saamisessa pois meneekin ihan jonkin aikaa. Kytkin ei haise normaaliajossa. Eli raska kuorma tai lumeen jäät kiinni-> tiedät jääneesi. Subarun perusongelma jo vuosia.

        Plussat:
        Hyvin lämpiää, kulutus 6.5-7.5=diesel. Ovet auenneet kahtena talvena aina, vaikka auto on ulkona. Eli olishan tuo täydellinen ilman kytkinongelmaa...kele. Kytkin kyllä saattaa kestää ajoa vaikka 200 tuhatta, mutta sen kanssa on oltava pahuksen tarkkana tuon hajuhaitan vuoksi.

        valittelet kytkintä kyllä se kuskista on kiinni palaako kytkin vai ei. Ei ole yhtään kytkintä mennyt viel ja parhaalla on jo menty 300tkm. Ei se auton huudatus auta menossa, väärä auto sulle. Osta automaatti niin sitten voi luistattaa.


      • kari a
        ennen kuin kirjoitti:

        valittelet kytkintä kyllä se kuskista on kiinni palaako kytkin vai ei. Ei ole yhtään kytkintä mennyt viel ja parhaalla on jo menty 300tkm. Ei se auton huudatus auta menossa, väärä auto sulle. Osta automaatti niin sitten voi luistattaa.

        Tarkoitin juuri käyttöä, en yksittäin tehtyä autoa.
        Materiaalivikoja esiintyy niin yksittäisissä kappaleissa ,kuin pitkissäkin sarjoissa,riippuu osittain siitä kuinka tiukalle tarjouskilpailu on viety osien hankinnassa. Autonvalmistajat tuskin tekevät joka nippeliä itse.
        Tietysti myös laadunvalvonnalla ja testauksella on osansa asiassa ja myös lipsahduksia autoja kiireessä markkinoille työntäessä sattuu.


      • Subarulla aina
        Kolinaa dieselistä kirjoitti:

        Mulla kesti vm 2008 Subaru Diesel Legacyssä kytkin n. 20 000 km. Kytkin ei kestänyt, koska moottorinohjaus tökki. Kytkin ehti mennä piloille. Moottorinohjauspäivitys tehtiin sitten, tosin kertomatta sitä minulle. Eipä enää sammunut niin herkästi liikkeelle lähtiessä jne.

        Aika pian auto meni vikakoodiin tämän jälkeen. EGR-osaa piti odottaa viikkotolkulla. Yritettiin siinä korjaillakin välillä heh heh. EGR-venttiili tuli sitten vihdoin. No auto toimi taas n. kuukauden. Sitten loppukruunaus: moottori uusiksi (takuuseen tietty) enkä ehtinyt ajaa edes 40 000 km. Moottorinpuolikasta sitten saikin odottaa loppukevään kesään asti.

        Ei enää ikinä Subarua. Kaupan purku olisi ollut ainoa järkevä vaihtoehto, mutta kun ei käynyt niin ei käynyt....päädyin sitten merkin vaihtoon.

        Tulen aina tilaisuuden tullen kertomaan Subarun palvelusta ja korkeasta laadusta.

        Tule vain kertomaan ja kadehdi meitä subarukuskeja.


    • hehjooh

      auto joka on dieselmoottorilla varustettu ei oo ikinä talviauto XD

    • forestervm11

      Täällä tismalleen sama vika,samat toiminnot virhetilassa/valot mittarissa palavat.Vika oli hyvin yksinkertainen korjata.Ei tarvi käyttää huollossa.Vika ei korjaannu virhekoodin poistolla obd:stä.Vika tulee takaisin.

      Korjaustoimenpide kestää 5min ja on aivan toisenlainen.

    • Dpf välivaihe

      Ja tmäkin ketju olisi poissa jos olisi auto viety dpf tyhjäyksen ja uudelleen ohjelmointiin . Moottori toimisi raikkaammin ja veisi vähemmän dieseliä ja ehdottomasti olisi mukavampi käytössä eikä tulisi ongelmia katsastuksessa turhake dpf kanssa.

    • Eivekseli4veto

      Koeajoin forester diesel 13 kolme keltasta valoa alkoi palamaan. Itsellä autpäkki diesel 08 .Alavääntö oli heikko ja kytkin todella pahanhajuinen. Uusi ohjelma autoi. Nokkaketju vaihdetiin. Ei näemmä ole ikuinen. 165000 nytmitarissa. Hyvä auto ajaa, mutta kallis pitää. Mieli tekis vaihtaa toiseen nelikkoon. Kunhan löytyy parempi.

      • Ferkutisti

        Miten niin kallis pitää, mikä siitä niin kalliin tekee?


    • Alfonso

      Ensimmäisissä diesel subaruissa on tuohon pakkasella valon syttymiseen tehdas korjaus suosituksena kuulema siirtää dpf.n anturin lähemmäksi dpf.ää jolloin sinne ei pääse kertymään kosteutta ja jäätymään. Itsellä oli sama vika ja ongelma hävisi kun anturia lämmitti puhaltimella...vikailmoituskin oli p14xx mut en itsekään muista loppua..ilmamäärään se kuitenkin muistaakseni viittasi.

    • Anonyymi

      Sama vika ilmeni Outbacissa -07, ABS- ja luistonestomerkkivalot syttyivät muutaman ajokilometrin jälkeen.
      Merkkikorjaamossa etsittiin syytä vikaan. Mm. jarruvalokytkin oli vaihdettu, testerin mukaan akku oli ok. Arveltiin syyn löytyvän johtojen liitoksissa seuraavan käynnin yhteydessä.
      Pahoiteltiin, että vikaa ei pysytty korjaamaan. Tämän jälkeen vakionopeudensäädin lakkasi toimimasta .
      Sain vinkin, että akun perusteellinen lataus saattaisi auttaa. Kytkin ylläpitovaraajaan 48 10 tunniksi ja se auttoi. Kaikki toimii nyt moitteettomasti.
      Kysymys kuuluu - Oliko merkkiliikkeen akkutesteri rikki (paperitulostus näytti kolmen kohdan testissä ok), voiko merkkiliikkeen huollon ammattitaitoon luottaa.

      • Anonyymi

        Itselläni on 2010vm Subaru Outback ja samat merkkivalot syttyivät, eli mottorin- ABS- ja luistoneston valot. Vikakoodiksi antaa P1380. Autoon on kyllä vaihdettu jokunen kuukausi sitten uusi akku, tiedä sitten siitä?


    • Anonyymi

      Moi,on mutta lvaan lauhoilla keleillä syttyy nuo valot,pakkasilla pelittää legacy 09 2.0tdi elikkä joku anturi siellä temppuilee.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

      kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      214
      2829
    2. Yh:n pihalla aina eri auto

      Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      126
      2702
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

      Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      78
      1773
    4. Exän käytös hämmentää (taas)

      Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      237
      1332
    5. Olet minua

      vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      63
      1308
    6. Milloin se sitten

      On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      47
      1098
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

      Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1011
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

      Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      861
    9. Sä tiedät rakas

      Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä
      46
      833
    10. Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."

      Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka
      Tv-sarjat
      6
      833
    Aihe