Postin yrityspalvelut

Itella on kusella!

Täälläkin on varmasti ollut aiheesta keskustelua, mutta näin jouluna menee hermo tähän postin toimintaan. Toimin yrittäjänä Helsingin Lauttasaaressa ja olen juuri muuttamassa toimistoa Espoon Tapiolaan. Itse asun Espoon keskustan lähellä, jonka postikonttori on juuri muuttanut Espoon keskuksen liiketaloo sisätiloihin.

Lauttasaaren Kiviaidankadun posti suljettiin ja muutettiin yhteen toisen Lauttasaaressa sijaitsevan postikonttorin kanssa. Postissa asioiminen hankaloitui jo välimatkankin takia, mutta suurin ongelma on se, että posti ei ole tehty yrityspalveluille. Pakettien lastaaminen on vaivalloista ja kuluttajien joulukorttijonottelut hankaloittavat entisestään asiaa. Viikonloppuna tuli sitten kotiosoitteeseen pyydettyjä yrityspaketteja, joita lähdin tänään hakemaan Espoon Keskustan postista. Pakettiautolla ei liikekeskuksen parkkipaikoille pääse, koska siellä on 2m korkeusrajoitus. Aikani paikkaan haettuani sain paikan Entressen parkkikselta. Siitä sitten 10 asteen pakkasessa jonottamaan joulukorttiasiakkaiden sekaan. Paketteja oli sen verran, etten saanut niitä kerralla kainaloon, joten kahdella kävelykeikalla sitten liikekeskuksesta toiseen ja firmalle.

Näyttää siltä ettei posti välitä pätkääkään palveluista, joista suurimman osan maksaa yritykset. Palvelupisteitä on karsittu, nykyiset pisteet on riittämättömiä palvelemaan kasaantuneita asiakasmassoja puhumattakaan miten niiden palvelut ja tilat pystyisivät palvelemaan yrityksien tavaraliikennettä. Posti on samalla lakkauttanut minusta erinomaisen postinumerokohtaisen postituspalvelun, jolla pienyrittäjä pystyi helposti lähestymään alueensa muita yrityksiä ja kuluttajia. Posti tarjoaa nyt raflaavasti osoitepalveluita, jotka nekin on ylihinnoiteltuja tai jäykkyydessään ihan omaa luokkaansa.

Ollaanko me yrittäjät niin saatanan saamattomia että jaksetaan katsella tällaista paskapalvelua ja maksaa ajan- ja rahan menetykset sen takia ettemme osaa vaatia kunnon palveluita? Nyt kun muutto Tapiolaan on edessä, niin kauhulla mietin miten jatkossa tavaraliikenne hoituu kun ainoa posti on parkkitalohelvetissä eli aina menee aikaa kun siellä suunnassa asioi. Selvitin mahdollisuutta käyttää Otaniemen postia, mutta postihan jakaa alueensa postinumeron mukaan, joten tässä ollaan ja kärsitään.

Alkaa menee hermo totaalisesti tähän pelleylyyn!!!

7

1034

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Paketteja myös

      > kuluttajien joulukorttijonottelut hankaloittavat entisestään asiaa.

      Espoon Lintuvaaran posti on asiamiesposti, jossa myydään niin kahvia, leivoksia, irtokarkkeja, otetaan lottoja vastaan jne. Tänne namijonon ohi pitää niiden pakettiensa kanssa jonottaa. Vaikka paketit ovat jo valmiiksi frankkeerattukin niin karkkijonon ohitse ei tiloissa mahdu mitenkään ohittamaan ja jättämään laatikoitaan tiskille, vaan odotettava on.

      > Ollaanko me yrittäjät niin saatanan saamattomia että jaksetaan katsella tällaista
      > paskapalvelua

      Paremminkin ollaan monet vaan niin hiton pieniä ja persaukisia yrittäjiä.

      Kyllähän Posti/Itella ne paketit mielellään hakisi suoraan firmanne ovelta rahaa vastaan, ja olisi silloin todella helppoa sinullekin. Meilläkään vaan paketteja ei tule läheskään joka arkipäivä, niin se Postin kuski kävisi todella usein turhaan, ja kuitenkin veloittaa joka käynnistä.

    • Vapaa kilpailu

      Itse emme ole käyttäneet postia ja matkahuoltoa vuosiin. Ne ovat kalliita ja palvelu heikkoa. Schenker ja DHL tekevät meille, etsi pakettipalvelut haulla.
      Lähettipalvelut ovat usein myös järkevä vaihtoehto lähialueille.
      Paikallisjakelua tekevät pääkaupunkiseudulla Suomen Suoramainonta ja ympäri maata lähes kaikki urheiluseurat.

      • Säälittävää touhua

        Haaste tässä hommassa on varmasti sama kuin toisen viestin kirjoittajalla eli postia ei lähde edes päivittäin, jolloin postin nouto ei ole vaihtoehto ja sitä kautta epäilen onko DHL:n tyyppinen toimijakaan meille kustannustehokas alkuunkaan. Toinen asia on työn luonne, harvoin nimittäin päivystän paikalla 09-17 eli jos täytyy alkaa päivystelee toimistolla toimitusten noutoa, niin koko homma perustuu vääriin kriteereihin.

        Keskusteltiin just kaverin kanssa kesällä tästä aiheesta kun oltiin saman katon alla muutama kuukausi. Vaikka nuo kuriiripalvelut kuten DHL mainostavat kovasti täsmällisiä toimituksia, niin olen tässä useiden vuosien ajan toiminut niin UPS:n, DHL:n kuin TNT:nkin toimitusten kanssa ja en voi kyllä sanoa, että puhutaan mistään täsmätoimituksista. On hirveän kiva kesähelteillä ajella toimistolle lomalla vastaanottamaan jotain lähetystä, josta on tullut saapumisilmoitus jossa mainitaan "jaossa huomenna 09:00 alkaen" ja huomata että kun on istunut aamusta alkaen toimistolla, eikä mitään tapahdu niin toimitus tulee yleensä just ennen ruuhka-aikaa tai ei ollenkaan. Siinä sitten soitellaan pitkin poikin ja ihmetellään että miksi tässä piti päivystää koko päivä turhan takia.

        Toinen iso ongelma kuriiripalveluissa on toimitusten täsmällisyys. Syksyn aikana olen uuden tuotelinjan takia ottanut vastaan varmasti 30-40 lähetystä, joissa on yleensä 3-5 kollia. Valehtelematta yksi toimitus kolmesta tulee vajavaisena eli lähetti vaan kiireessä toimittaa 2 pakettia, lyöt nimes sähköseen allekirjoitukseen ja kun alat purkaa lähetystä firmalla, niin huomaat että toimituksesta puuttuu yksi kolli. Tää on aivan saatanallisen ärsyttävää varsinkin jos olet päivystänyt vain lähetyksen takia toimistolla jotta pystyt tarkistamaan sen ja toimittamaan heti eteenpäin asiakkaalle ja laskutukseen. Yleensä puuttuva kolli saapuu seuraavana päivänä, mutta onhan tää ihan perseestä, että sen takia saatat olla taas uudestaan päivän kiinni turhaan vain yhden lähetyksen takia.

        Näillä kuriiriyhtiöillä on muissa maissa toimistopisteitä pitkin kaupunkia, johon voit tilata pakettisi aivan kuten postiin. Kun sulla on sopiva aika käydä hakemassa se, niin senkun ajat sinne, noudat paketit ja hoidat eteenpäin. Sama koskee toimituksia, heidän lappu vaan päälle, kuskaus pisteeseen ja menee eteenpäin kuin postilla. Suomessa en tiedä yhdenkään kuriirifirman tarjoavan tällaista palvelua, mutta jos olen väärässä niin valottakaa ihmeessä mistä löytyy. Teen heti sopimuksen.

        Kyllä fakta on tämän päivän hommassa se, että yksikään näistä kuljetuspalveluyrityksistä ei pysty pitämään lupauksiaan edes lähelle sovittua ja tästä syntyy vaan oravanpyörä, jossa me pienyrittäjät maksellaan turhasta ja vaihdellaan palvelutarjoajaa UPS:stä DHL:ään ja parin vuoden kuluttua takas. Mun mielestä tarpeen ja tarjonnan välinen kuilu senkun suurenee ja yritysten palvelulupaukset on täysin katteettomia.

        Tämä ei koske ainoastaan kuljetusfirmoja tai postia vaan valitettavasti nykyään harvoin oikeasti saa sitä mitä tilaa. Siksi ihmettelenkin että samat pellefirmat saa tallustaa markkinoilla vuodesta toiseen kusettaen yrittäjiä ja kuluttajia. Suomi on ihmeellinen yhteiskunta - mukamas hyvinvointi maa, jossa ei ole tietoakaan todellisesta palvelusta tai kåsitteestä "asiakaslupaus".


      • Kefiiri
        Säälittävää touhua kirjoitti:

        Haaste tässä hommassa on varmasti sama kuin toisen viestin kirjoittajalla eli postia ei lähde edes päivittäin, jolloin postin nouto ei ole vaihtoehto ja sitä kautta epäilen onko DHL:n tyyppinen toimijakaan meille kustannustehokas alkuunkaan. Toinen asia on työn luonne, harvoin nimittäin päivystän paikalla 09-17 eli jos täytyy alkaa päivystelee toimistolla toimitusten noutoa, niin koko homma perustuu vääriin kriteereihin.

        Keskusteltiin just kaverin kanssa kesällä tästä aiheesta kun oltiin saman katon alla muutama kuukausi. Vaikka nuo kuriiripalvelut kuten DHL mainostavat kovasti täsmällisiä toimituksia, niin olen tässä useiden vuosien ajan toiminut niin UPS:n, DHL:n kuin TNT:nkin toimitusten kanssa ja en voi kyllä sanoa, että puhutaan mistään täsmätoimituksista. On hirveän kiva kesähelteillä ajella toimistolle lomalla vastaanottamaan jotain lähetystä, josta on tullut saapumisilmoitus jossa mainitaan "jaossa huomenna 09:00 alkaen" ja huomata että kun on istunut aamusta alkaen toimistolla, eikä mitään tapahdu niin toimitus tulee yleensä just ennen ruuhka-aikaa tai ei ollenkaan. Siinä sitten soitellaan pitkin poikin ja ihmetellään että miksi tässä piti päivystää koko päivä turhan takia.

        Toinen iso ongelma kuriiripalveluissa on toimitusten täsmällisyys. Syksyn aikana olen uuden tuotelinjan takia ottanut vastaan varmasti 30-40 lähetystä, joissa on yleensä 3-5 kollia. Valehtelematta yksi toimitus kolmesta tulee vajavaisena eli lähetti vaan kiireessä toimittaa 2 pakettia, lyöt nimes sähköseen allekirjoitukseen ja kun alat purkaa lähetystä firmalla, niin huomaat että toimituksesta puuttuu yksi kolli. Tää on aivan saatanallisen ärsyttävää varsinkin jos olet päivystänyt vain lähetyksen takia toimistolla jotta pystyt tarkistamaan sen ja toimittamaan heti eteenpäin asiakkaalle ja laskutukseen. Yleensä puuttuva kolli saapuu seuraavana päivänä, mutta onhan tää ihan perseestä, että sen takia saatat olla taas uudestaan päivän kiinni turhaan vain yhden lähetyksen takia.

        Näillä kuriiriyhtiöillä on muissa maissa toimistopisteitä pitkin kaupunkia, johon voit tilata pakettisi aivan kuten postiin. Kun sulla on sopiva aika käydä hakemassa se, niin senkun ajat sinne, noudat paketit ja hoidat eteenpäin. Sama koskee toimituksia, heidän lappu vaan päälle, kuskaus pisteeseen ja menee eteenpäin kuin postilla. Suomessa en tiedä yhdenkään kuriirifirman tarjoavan tällaista palvelua, mutta jos olen väärässä niin valottakaa ihmeessä mistä löytyy. Teen heti sopimuksen.

        Kyllä fakta on tämän päivän hommassa se, että yksikään näistä kuljetuspalveluyrityksistä ei pysty pitämään lupauksiaan edes lähelle sovittua ja tästä syntyy vaan oravanpyörä, jossa me pienyrittäjät maksellaan turhasta ja vaihdellaan palvelutarjoajaa UPS:stä DHL:ään ja parin vuoden kuluttua takas. Mun mielestä tarpeen ja tarjonnan välinen kuilu senkun suurenee ja yritysten palvelulupaukset on täysin katteettomia.

        Tämä ei koske ainoastaan kuljetusfirmoja tai postia vaan valitettavasti nykyään harvoin oikeasti saa sitä mitä tilaa. Siksi ihmettelenkin että samat pellefirmat saa tallustaa markkinoilla vuodesta toiseen kusettaen yrittäjiä ja kuluttajia. Suomi on ihmeellinen yhteiskunta - mukamas hyvinvointi maa, jossa ei ole tietoakaan todellisesta palvelusta tai kåsitteestä "asiakaslupaus".

        > Toinen asia on työn luonne, harvoin nimittäin päivystän paikalla 09-17 eli jos täytyy alkaa
        > päivystelee toimistolla toimitusten noutoa, niin koko homma perustuu vääriin kriteereihin.

        Täysin samat kokemukset. Esim. useamalta käyttämältämme tukkurilta ei saa tilattua tavaraa muuta kuin Posin ovelle toimituksena, ei normaalina Postista noutona. Siinä sitten päivystät konttorille sidottuna koko päivän aamu 8:30 lähtien iltaan 15:00 saakka, että milloin se Ovelle -jakelu suvaitsee tulla.

        Jos et sattumoisin ole paikalla silloin kun postin kuriiri käy 08:15, niin sitten paketti kiertää koko päivän kuriirin autossa mukana. Et voi mitään muuta kuin odotella n. 16:00 saakka jolloin kuriiri lopulta vie sen Ovelle-paketin postiin. Ja voit sitten sen käydä sieltä noutamassa, niinkuin noutaisit normaalin noutopostipaketinkin.

        > Näillä kuriiriyhtiöillä on muissa maissa toimistopisteitä pitkin kaupunkia, johon voit
        > tilata pakettisi aivan kuten postiin. Kun sulla on sopiva aika käydä hakemassa se, niin
        > senkun ajat sinne, noudat paketit ja hoidat eteenpäin.

        Olen kysynyt usealta eri kuriirifirmalta että eikö heillä voisi olla edes yksi noutopiste Espoon alueella josta voisi käydä noutamassa pakettinsa. Vaikka laittaisi Pitäjänmäen ja Lauttasaarenkin mukaan kronttiin vielä jos Espoo yksin ei kokonsa puolesta piisaa. Ei ole kuulemma mahdollista. Vaan pitää ajella Vantaalle lentokentän kupeeseen saakka, jos haluaa pakettinsa saada haettua.
        Toinen vaihtoehto taskin on se koko päivän kestävä päivystys toimistolla, että milloin kuriiri ehtii poikkeamaan.

        > Suomessa en tiedä yhdenkään kuriirifirman tarjoavan tällaista palvelua, mutta jos olen
        > väärässä niin valottakaa ihmeessä mistä löytyy. Teen heti sopimuksen.

        En tiedä myöskään. Ihmettelen kun Matkahuollon pakettejakin saa noutaa ainakin SPAR-kaupoista. Mutta kuriirifirmojen paketeille ei muka saa edes 240.000 asukkaan kaupungissa yhtä ainoaa noutopistettä minnekään pystyyn.

        Siksi sitä on edelleenkin kuriirien sijasta vaan Posti/Itellan lieassa. Posti on hiton kalliin tuntuinen paketin kuljettaja, mutta niillä on kuitenkin kiinteät toimipisteet mistä tavaran voi noutaa ja sinne viedä.

        .


    • kustisaatana

      Ei nyt ehkä liity juuri tähän, mutta ainakin siinä mielessä samassa veneessä ollaan että Posti ottaa pattiin.

      Valikoimaan oli tulossa uusi tuote, jonka paino valmistajalta saatujen tietojen mukaan 35kg. Selvittelin postin asiakaspalvelun kanssa että kulkeeko tuon painoinen vielä kohtuuhintaan. No 35kg on kuulemma juuri maksimi mikä menee vielä sopimusasiakkaalla ja puhuttiin jostakin 16-18e hinnasta, taisi sisältää verotkin. Kerkesinpä sitten yhden kuukauden noita toimitella, kunnes tuli lasku taas itellalta. Vittu että tipahdin tuolilta, kun joka saatanan paketti oli merkitty 36kg painoiseksi ja siirretty rullakkokuljetukseksi. Niistä oli sitten veloitettu 64e ilman veroa, joka paketilta. Siinä meni melkeenpä katteet ja kaikki. Ei tartte kysyä otinko yhteyttä siihen suuntaan, mutta vastaukset olivat suorastaan tylyjä tyyliin "Työturvallisuussyistä näin on menetelty, ei mahda mitään. Etkö voi toimittaa tavaroita osissa?" No en voi.

      Ymmärrän, jos postin puntari on näyttänyt 36kg niin se lienee se paino silloin ja en tiiä olisinko edes ollut oikeutettu saamaan ensimmäisen tai toisen toimituksen jälkeen jotakin tietoa että tulee "vähän" lisäkulua. Mutta vituttaa koko laitos kyllä nyt. Matkahuoltoon mars..

      • säälittävää touhua

        Miettikäähän sellaista juttua, että kun tilasin Thomannilta 35kg paketin Suomeen ovelle kuljetettuna, niin sen toimituskulu oli 12 euroa. Sama linja toistuu kirjeissä. Meillä on tuote jonka voi rekisteröidä netissä ja meidän päämies lähettää sen Saksasta postilla Suomeen kahden työpäivän sisällä. Tämä posti maksaa Saksalaiselle toimittajalle sopimushinnalla n. 0.40 euroa.

        Kun sitten toimitan 20 kilon paketin kotimaassa Helsingistä Helsinkiin, niin sen toimituskulut on 16.60e 3.40e postiennakkomaksusta. Tuote saattaa maksaa asiakkaalle 200 euroa ja sen kuljettaminen 10 km päähän saman kaupungin sisällä maksaa 10% tuotteen hinnasta ja lähes 2x enemmän kuin isomman/painavamman tuotteen kuljettaminen Saksasta. Ei mene kaaliin ei sitten alkuunkaan.

        Posti ei voi olla minulle jatkossa vaihtoehto siitä yksinkertaisesta syystä, että se on kallis, täysin kelvoton käytettäväksi noutopalveluna epätäsmällisyyden takia ja kaiken lisäksi konttoreidensa palvelujen osalta menossa 100 vuotta taas taaksepäin.

        Harkitsen vakavasti Schenkerin kanssa keskustelua, siitä olen kuullut hyvää. Kaikki kuriirifirmat on samanlaisia muuten. Tummapukuinen myyntimies tulee hienoinen lupauksineen käymään, kaikki vaikuttaa tosi helpolta siinä vaiheessa ja hinnat kunnossa. Kun sitten alkaa arki, niin homma on kaikkea muuta. Niiden jenkkipohjaiset nettisivut on kaikilla yhtä saatanallisen vaikeita käyttää. Jos et käytä sattumalta jotain palvelua kuukauteen, niin se poistetaan sun käytöstä ja joudut aktivoimaan sen uudestaan. Nettisivujen kautta joutuu rekisteröityy useilla eri tunnuksilla erilaisiin palvelutasoihin ja jos yrität vahingossa ottaa puhelimitse yhteyttä, niin saat jonottaa tunteja tai kukaan ei vastaa. Jos kuitenkin saat langanpäähän jonkun niin voit olla varma että siellä on Tatjana Virosta, joka ei osaa kieltä kunnolla, ei tajua mitään asiakaspalvelusta ja kaiken lisäksi ei edes pysty trakkää sun lähetystä, josta juuri oli tullut aamusta jakeluviesti samaisella koodilla sun sähköpostiin.

        Kysyin tuossa UPS:ltä kesällä, että jos mulle tulee 20 paketin lähetys yhteistoimituksena niin miksi helvetissä teidän systeemi lähettää 20 erillistä viestiä kollikohtaisesti? Eikö nykypäivänä voida yhdistää kollien viivakoodiin yhtä tietoa joka kertoo "kuulun samaan joukkoon, meitä on 20" . Ei kuulemma systeemi taivu.

        Kun neuvottelin sitten sopparia UPS:n kanssa, niin myyntimies kertoi pokkana uudesta palvelusta, jossa UPS voi poistaa paketista kaikki dokumentit ja toimittaa sen jatko-osoitteeseen. Eli käytännössä paketin tullaus jne paprut poistuu mun laskuineen toimituksesta ja ne toimitetaan mulle kirjeitse ja paketti jatkaa matkaa esim asiakkaalle ilman turhia välikäsiä. Kun sitten kysyin että tajuaako ne miten kriiitisestä asiasta on kyse, että jos mun Amerikasta tullut lähetys sisältää tullille meidän ostolaskun ja se menee mun asiakkaalle, niin pahimmassa tapauksessa monen vuoden duunit on vituillaan. Joo kyllä tää on hoidettu ihan asiallisesti.

        Asia jäi kuitenkin pöydälle kunnes kaveri tuli seuraavan kerran tekee sopparia, Kysyin sitten tästä em. palvelusta. Nyt oli eri ääni kellossa. Hän kertoi että tuota vielä hioataan ja että he eivät voi olla varmoja että kaikki dokumentit on todellakin poistettu, joten ei tässä vaiheessa suosittele vielä tätä palvelua.

        Uskottavaa - todella uskottavaa!


      • säälittävää touhua kirjoitti:

        Miettikäähän sellaista juttua, että kun tilasin Thomannilta 35kg paketin Suomeen ovelle kuljetettuna, niin sen toimituskulu oli 12 euroa. Sama linja toistuu kirjeissä. Meillä on tuote jonka voi rekisteröidä netissä ja meidän päämies lähettää sen Saksasta postilla Suomeen kahden työpäivän sisällä. Tämä posti maksaa Saksalaiselle toimittajalle sopimushinnalla n. 0.40 euroa.

        Kun sitten toimitan 20 kilon paketin kotimaassa Helsingistä Helsinkiin, niin sen toimituskulut on 16.60e 3.40e postiennakkomaksusta. Tuote saattaa maksaa asiakkaalle 200 euroa ja sen kuljettaminen 10 km päähän saman kaupungin sisällä maksaa 10% tuotteen hinnasta ja lähes 2x enemmän kuin isomman/painavamman tuotteen kuljettaminen Saksasta. Ei mene kaaliin ei sitten alkuunkaan.

        Posti ei voi olla minulle jatkossa vaihtoehto siitä yksinkertaisesta syystä, että se on kallis, täysin kelvoton käytettäväksi noutopalveluna epätäsmällisyyden takia ja kaiken lisäksi konttoreidensa palvelujen osalta menossa 100 vuotta taas taaksepäin.

        Harkitsen vakavasti Schenkerin kanssa keskustelua, siitä olen kuullut hyvää. Kaikki kuriirifirmat on samanlaisia muuten. Tummapukuinen myyntimies tulee hienoinen lupauksineen käymään, kaikki vaikuttaa tosi helpolta siinä vaiheessa ja hinnat kunnossa. Kun sitten alkaa arki, niin homma on kaikkea muuta. Niiden jenkkipohjaiset nettisivut on kaikilla yhtä saatanallisen vaikeita käyttää. Jos et käytä sattumalta jotain palvelua kuukauteen, niin se poistetaan sun käytöstä ja joudut aktivoimaan sen uudestaan. Nettisivujen kautta joutuu rekisteröityy useilla eri tunnuksilla erilaisiin palvelutasoihin ja jos yrität vahingossa ottaa puhelimitse yhteyttä, niin saat jonottaa tunteja tai kukaan ei vastaa. Jos kuitenkin saat langanpäähän jonkun niin voit olla varma että siellä on Tatjana Virosta, joka ei osaa kieltä kunnolla, ei tajua mitään asiakaspalvelusta ja kaiken lisäksi ei edes pysty trakkää sun lähetystä, josta juuri oli tullut aamusta jakeluviesti samaisella koodilla sun sähköpostiin.

        Kysyin tuossa UPS:ltä kesällä, että jos mulle tulee 20 paketin lähetys yhteistoimituksena niin miksi helvetissä teidän systeemi lähettää 20 erillistä viestiä kollikohtaisesti? Eikö nykypäivänä voida yhdistää kollien viivakoodiin yhtä tietoa joka kertoo "kuulun samaan joukkoon, meitä on 20" . Ei kuulemma systeemi taivu.

        Kun neuvottelin sitten sopparia UPS:n kanssa, niin myyntimies kertoi pokkana uudesta palvelusta, jossa UPS voi poistaa paketista kaikki dokumentit ja toimittaa sen jatko-osoitteeseen. Eli käytännössä paketin tullaus jne paprut poistuu mun laskuineen toimituksesta ja ne toimitetaan mulle kirjeitse ja paketti jatkaa matkaa esim asiakkaalle ilman turhia välikäsiä. Kun sitten kysyin että tajuaako ne miten kriiitisestä asiasta on kyse, että jos mun Amerikasta tullut lähetys sisältää tullille meidän ostolaskun ja se menee mun asiakkaalle, niin pahimmassa tapauksessa monen vuoden duunit on vituillaan. Joo kyllä tää on hoidettu ihan asiallisesti.

        Asia jäi kuitenkin pöydälle kunnes kaveri tuli seuraavan kerran tekee sopparia, Kysyin sitten tästä em. palvelusta. Nyt oli eri ääni kellossa. Hän kertoi että tuota vielä hioataan ja että he eivät voi olla varmoja että kaikki dokumentit on todellakin poistettu, joten ei tässä vaiheessa suosittele vielä tätä palvelua.

        Uskottavaa - todella uskottavaa!

        Ei Itellan hinnoittelu ole mitenkään ihmeellistä kun katsoo vähän Suomen karttaa. Jos valtio omistajana vaatii että 80% postista pitää saada Sotkamosta Hankoon yli yön niin jonkunhan se lysti on maksettava. Maksaja ei ainakaan ole se sotkamolainen lähettäjä.

        Toki kuriiripalveluissakin on rajoitteensa. Niinkin yksinkertaisessa asiassa kuin messukuorman takaisinlähettämisessä on joskus ollut haasteita, kun amerikkalainen kuriiri ei millään suostu ottamaan kuljetettavaksi lähetystä jonka kohde on niinkin eksoottinen paikka kuin Porvoo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

      Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6975
    2. Pakko tulla tänne

      jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

      Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1052
    4. Yksi kysymys

      Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

      Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

      Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

      Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

      tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

      Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

      Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe