lahjoitetaan rahaa

ei provo...

elikkäs tarjolla on 160€ yhteensä joka jaetaan näin eli 80 80€ eli khadelle henkilölle annetaan 80€ tilille.

kirjoittkaa perustelut miksi sinulle/teille pitäisi antaa nämä rahat ja laittakaa pari kuvaa perustelunne tueksi.

rahaa ei tule saamaan semmoset henkilöt jolla on jotain ongelmia päihteiden,pelien ja jne... kanssa, paitsi semmosessa tapauksessa voin harkita jos tämmönen elämä on taakse mennyttä elämää ja on juuri elämän murroksessa eli on päättänyt tehdä parannuksen tämmösestä ja on jättämässä elämästään nämä asiat.

HUOM:

poikkeus ongelma asioissa eli siinä tapauksessa voin harkita rahan antamista tämmöselle henkilölle jolla ongelmia on jos on henki kysessä tai muuta vakavampaa, en muuten ja tämmösellä henkilöllä joka pyytää rahaa on syytä olla hyvä perustelu!

sitten siitä miten päädyin tämmöseen ajatukseen

eli sain tämän idean siitä kun olen päättänyt lahjoittaa 160€ jollekkin hyväntekeväisyys järjestölle mutta päätinkin että koitetaan tämmöstä lahjotus tapaa jos tämä toimii???

eli tämä ei ole feikki! ja jos ei tule yhtään hakemusta niin lahjoitan nämä rahat sitten hyväntekeväisyys järjestölle.

ja jos tuntuu siltä että ihmiset koittavat huijata minua tässä asiassa, ni rahaa ei tule ja tässäkin tapauksessa annan sitten rahat hyväntekeväisyysjärjestölle!

haku aikaa on tämän vuoden loppuun eli viimeinen haku päivä on 31.12.2010 tämän jälkeen uusia hakemuksia ei käsitellä ja ilmoittelen sitten niille henkilöille sähköpostitse jotka valitsin!

tässä sähköposti osoitteeni

[email protected]

mailailemisiin ja jos tämä toimii??? niin meinasin että voin lahjottaa tätä kautta toistekkin rahaa mutta ilmoittelen sitten siitä tulevaisuudessa!

34

3004

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jargonaut

Ajatuksesi on hieno - mikäli olet siis tosissasi - mutta toteutustapa on huono. Rahasta hyötyisivät eniten ihmiset, jotka ovat joutuneet pyytämään rahaa sosiaalihuollostakin, mutta jos siirrät heidän tililleen rahaa, silloin tuo raha vähennetään seuraan kuun tuista, ja heidän sijastaan ainoa hyötyjä on valtio.

Olen itse miettinyt vastaanvanlaista tukemista tässä joulun alla, mutta minulla ei ole pokkaa vaatia heiltä tarkkoja perusteluita. Ei auttamisen kohdetta valita kuin tv-kilpailun voittajaa.

Onko tällä palstalla paljon esim. pk-seudulla asuvia ihmisiä? Jos on, olisikohan kukaan halukas esim tulemaan keskellä kirkasta päivää jonnekin julkiselle paikalle (esim stadin rautatieasema) sovittuna aikana, jossa heille voisi antaa esim 20e jouluruokaa varten. Kenenkään ei olisi tarkoitus siis jäädä ihmeteltäväksi, mutta tulisipahan ainakin todettua, kuka rahan saa, eikä kyse olisi mistään hämärästä vedätyksestä.

• joulumieltä...

auttanut muutamana jouluna siten että olen pääkaupunkiseudeulla tehnyt treffit autettavan kanssa. Ollaan menty kauppaan ja olen ostoskärryyn itse kerännyt ruuat ja maksanut ne. Näin voin olla varma että apu menee oikealla tavalla perille. Ja olen huomannut että autettavat ehkä itsekin arvostaneet avun tällä tavalla paremmin. Jälkeenpäin olen saannut kirjeitä jotka minulla on edelleen tallessa. Saa miehenkin itkemään kun ne lukee....
        t. 44-vuotias mies espoosta...

• jargonaut
        joulumieltä... kirjoitti:

auttanut muutamana jouluna siten että olen pääkaupunkiseudeulla tehnyt treffit autettavan kanssa. Ollaan menty kauppaan ja olen ostoskärryyn itse kerännyt ruuat ja maksanut ne. Näin voin olla varma että apu menee oikealla tavalla perille. Ja olen huomannut että autettavat ehkä itsekin arvostaneet avun tällä tavalla paremmin. Jälkeenpäin olen saannut kirjeitä jotka minulla on edelleen tallessa. Saa miehenkin itkemään kun ne lukee....

Ei hassumpi idea tuokaan. Ja hyvin tehty!

Mutta onko tällä palstalla ihmisiä, jotka olisivat iloisia jonkinlaisesta taloudellisesta tuesta? Luvassa ei siis olisi suurta helpotusta, mutta edes jotain pientä.

• ei provo...

ja ideasi on hyvä mutta ongelma tulee siinä että jos on pienestä kylästä niin kuin minä.
        niin kuka täältä lähtee esim. Helsinkiin tai suurempaa kaupunkiin tapaamann ketään??, kun avustus raha menee pelkkiin matkoihin ja by the way itsellä on lähimpään suuren kaupungiin on 25km matkaa ja helsinkiikin 150km

sitten ei autettavalle jää mitään muuta ku juttu seura kahville :)

jos asuisin helsingissä tai vastaavassa niin tietty tekisin noin mutta sitä mahdollisuutta ei ole ja en halua rahaa jakaa silleen että olisi sama kun itse ostaisi sian säkissä.

ihmisiäkin on monenlaisia ni jos pelkällä avunpyyntö tarjouksella joku pyytää rahaa ni mistä sitä tietää mihin takoitukseen se menee ja tarvitseeko ihminen ees oikeasti apua?? ois se sen takia kiva kuulla vähän perusteita miksi pitäisi auttaa kun netin kautta jakaa rahaa.

ja tosta voi jättää ton kuva jutun pois eli pelkkä perustelu riittäisi onhan se nyt vähän liika vaadittu joku kuva kumminkin luovutettavkasi ventoveiraalle, ei tullut tota ajateltua ihan loppuun :)

ja tossa alempanahan joku sano näin

"40*4
        mökäpyy14.12.2010 17:32
        pist 40e ni ei sossu vähentele keltään mitään ni jotai hyötyäkin sitte. Saahan silki ny jo jotain. "

ni tässähän on ideaa laittaa sitten vähän pienemmän summan ni ei kukaan kysele mitään ja tuu toiselle ongelmia saahan 40€ jotain ja sittenhän ton voisi jakaa 4 henkilölle eli 40 40 40 40€ ja näin useampi saisi hiukan apua :)

• ei provo...
        ei provo... kirjoitti:

ja ideasi on hyvä mutta ongelma tulee siinä että jos on pienestä kylästä niin kuin minä.
        niin kuka täältä lähtee esim. Helsinkiin tai suurempaa kaupunkiin tapaamann ketään??, kun avustus raha menee pelkkiin matkoihin ja by the way itsellä on lähimpään suuren kaupungiin on 25km matkaa ja helsinkiikin 150km

sitten ei autettavalle jää mitään muuta ku juttu seura kahville :)

jos asuisin helsingissä tai vastaavassa niin tietty tekisin noin mutta sitä mahdollisuutta ei ole ja en halua rahaa jakaa silleen että olisi sama kun itse ostaisi sian säkissä.

ihmisiäkin on monenlaisia ni jos pelkällä avunpyyntö tarjouksella joku pyytää rahaa ni mistä sitä tietää mihin takoitukseen se menee ja tarvitseeko ihminen ees oikeasti apua?? ois se sen takia kiva kuulla vähän perusteita miksi pitäisi auttaa kun netin kautta jakaa rahaa.

ja tosta voi jättää ton kuva jutun pois eli pelkkä perustelu riittäisi onhan se nyt vähän liika vaadittu joku kuva kumminkin luovutettavkasi ventoveiraalle, ei tullut tota ajateltua ihan loppuun :)

ja tossa alempanahan joku sano näin

"40*4
        mökäpyy14.12.2010 17:32
        pist 40e ni ei sossu vähentele keltään mitään ni jotai hyötyäkin sitte. Saahan silki ny jo jotain. "

ni tässähän on ideaa laittaa sitten vähän pienemmän summan ni ei kukaan kysele mitään ja tuu toiselle ongelmia saahan 40€ jotain ja sittenhän ton voisi jakaa 4 henkilölle eli 40 40 40 40€ ja näin useampi saisi hiukan apua :)

edellisestä viestistä että se on helppoa auttaa toista niin kun tulee kadulla pyytämään rahaa, ei siinä silloin tarvitse perusteluita itse olen auttanut monia niin kun joku tullut kadulta vaan pyytämään rahaa olipa kerjäläinen tai ei.

ei tommosessa tilanteessa tarvitse mitään taustoita kysellä ja kertoa koska ei niillä ole merkitystä, kun vain sillä on merkitys että haluaa auttaa toista.

ja tämä on mahdotonta netissä jos ei oltaisi netissä niin en kyselisi mitään perusteita :)

• ei provo...
        ei provo... kirjoitti:

edellisestä viestistä että se on helppoa auttaa toista niin kun tulee kadulla pyytämään rahaa, ei siinä silloin tarvitse perusteluita itse olen auttanut monia niin kun joku tullut kadulta vaan pyytämään rahaa olipa kerjäläinen tai ei.

ei tommosessa tilanteessa tarvitse mitään taustoita kysellä ja kertoa koska ei niillä ole merkitystä, kun vain sillä on merkitys että haluaa auttaa toista.

ja tämä on mahdotonta netissä jos ei oltaisi netissä niin en kyselisi mitään perusteita :)

kertoohan avustusjärjestötkin jotain faktoja autettavista, koska jos ei kerrottaisi mihkä rahat menee niin kuka noihin järjestöihin lahjoittaisi mitään???

• joulumieltä...
        ei provo... kirjoitti:

kertoohan avustusjärjestötkin jotain faktoja autettavista, koska jos ei kerrottaisi mihkä rahat menee niin kuka noihin järjestöihin lahjoittaisi mitään???

haluat oikeasti auttaa joulun alla jonkun hädässä olevan. Se on hieno juttu mikäli pystyt muutaman euron antaa pois. Itse löysin itsestäni uusia piirteitä muutama vuosi sitten kun nimenomaan netin kautta pääsin mukaan auttamaan sillä millä pystyin. Huomaat että mitä lähemmäksi joulua päästään niin enemmän avun tarvitsijoita löytyy. Voit toki laittaa heille rahaa tililleen kuten minäkin tehnyt mutta paremmaksi olen todennut että vien ruoakauppaan tai ostamalla jonkun lahjan perheen lapsille mikäli vanhemmilla ei olisi rahaa siihen yhteenkään. Viime vuonna ostin eräälle yksinhuoltajan pojille lahjaksi pulkat muutamalla eurolla tarjoustalosta. Pojat saivat siis ensimmäiset pulkkansa 3 ja 5 vuotiaina. Olen vaan huomannut että rahan antaminen ei aina tuo ruokaa köyhän pöytään. Joillakin se satanen kun vaan valuu sormista läpi ilman tulosta. Mielumin olen ostanut sitten ne ruuat ja lahjat.
        t. 44-vuotias mies espoosta..

• ei provo...
        joulumieltä... kirjoitti:

haluat oikeasti auttaa joulun alla jonkun hädässä olevan. Se on hieno juttu mikäli pystyt muutaman euron antaa pois. Itse löysin itsestäni uusia piirteitä muutama vuosi sitten kun nimenomaan netin kautta pääsin mukaan auttamaan sillä millä pystyin. Huomaat että mitä lähemmäksi joulua päästään niin enemmän avun tarvitsijoita löytyy. Voit toki laittaa heille rahaa tililleen kuten minäkin tehnyt mutta paremmaksi olen todennut että vien ruoakauppaan tai ostamalla jonkun lahjan perheen lapsille mikäli vanhemmilla ei olisi rahaa siihen yhteenkään. Viime vuonna ostin eräälle yksinhuoltajan pojille lahjaksi pulkat muutamalla eurolla tarjoustalosta. Pojat saivat siis ensimmäiset pulkkansa 3 ja 5 vuotiaina. Olen vaan huomannut että rahan antaminen ei aina tuo ruokaa köyhän pöytään. Joillakin se satanen kun vaan valuu sormista läpi ilman tulosta. Mielumin olen ostanut sitten ne ruuat ja lahjat.
        t. 44-vuotias mies espoosta..

ajateltua tätä juttua ja kuten tuolla ylempänä joku sanoi näin

"Olen itse miettinyt vastaanvanlaista tukemista tässä joulun alla, mutta minulla ei ole pokkaa vaatia heiltä tarkkoja perusteluita. Ei auttamisen kohdetta valita kuin tv-kilpailun voittajaa."

ni ite tulin samaan tulokseen kyllähän se on niin että jos tukee näin ni joutuu tukemaan kaikkia, eikä valita seiltä muutamaa autettavaa koska ei se ole muita kohtaan reilua.

eli kyllä se pitää tukea noin kun sanoit ja niin kun joku tulee pyytämään rahaa kadulla niin kuin olen aikaisemmin tehnyt.

"paremmaksi olen todennut että vien ruoakauppaan tai ostamalla jonkun lahjan perheen lapsille mikäli vanhemmilla ei olisi rahaa siihen yhteenkään"

ja tuolla ylempänä on joku sanonut näin myös

"olisikohan kukaan halukas esim tulemaan keskellä kirkasta päivää jonnekin julkiselle paikalle (esim stadin rautatieasema) sovittuna aikana, jossa heille voisi antaa esim 20e jouluruokaa varten. Kenenkään ei olisi tarkoitus siis jäädä ihmeteltäväksi, mutta tulisipahan ainakin todettua, kuka rahan saa, eikä kyse olisi mistään hämärästä vedätyksestä."

näin se pitää tehdä eikä muuten ja samalla lailla kun köyhissä maissa on köyhät ihmiset pyytämässä turistelta rahaa niin tukea ihmisiä näin eikä muuten :)

pahoittelut kaikille että tämä netti juttu ei toimi niin kuin pitäisi, en ajatellut tätä asiaa ihan loppuun asti. ideana hyvä mutta ei toimiva, kaatuu omaan mahdottomuuteensa! :(

ehkäpä apua tarvitsevien pitäisi vaan olla rohkeampi kadulla ja tulla vaan pyytämää ihmisiltä rahaa???

en itse ainakaan katso tätä pahalla ja pyrin aina auttamaan avun tarvitsiaa varojeni mukaan.

se on eri asia sitten kuinka moni kehtaa tulla pyytämään apua??? :)

mutta hyvää joulua kaikille

• joulumieltä...
        ei provo... kirjoitti:

ajateltua tätä juttua ja kuten tuolla ylempänä joku sanoi näin

"Olen itse miettinyt vastaanvanlaista tukemista tässä joulun alla, mutta minulla ei ole pokkaa vaatia heiltä tarkkoja perusteluita. Ei auttamisen kohdetta valita kuin tv-kilpailun voittajaa."

ni ite tulin samaan tulokseen kyllähän se on niin että jos tukee näin ni joutuu tukemaan kaikkia, eikä valita seiltä muutamaa autettavaa koska ei se ole muita kohtaan reilua.

eli kyllä se pitää tukea noin kun sanoit ja niin kun joku tulee pyytämään rahaa kadulla niin kuin olen aikaisemmin tehnyt.

"paremmaksi olen todennut että vien ruoakauppaan tai ostamalla jonkun lahjan perheen lapsille mikäli vanhemmilla ei olisi rahaa siihen yhteenkään"

ja tuolla ylempänä on joku sanonut näin myös

"olisikohan kukaan halukas esim tulemaan keskellä kirkasta päivää jonnekin julkiselle paikalle (esim stadin rautatieasema) sovittuna aikana, jossa heille voisi antaa esim 20e jouluruokaa varten. Kenenkään ei olisi tarkoitus siis jäädä ihmeteltäväksi, mutta tulisipahan ainakin todettua, kuka rahan saa, eikä kyse olisi mistään hämärästä vedätyksestä."

näin se pitää tehdä eikä muuten ja samalla lailla kun köyhissä maissa on köyhät ihmiset pyytämässä turistelta rahaa niin tukea ihmisiä näin eikä muuten :)

pahoittelut kaikille että tämä netti juttu ei toimi niin kuin pitäisi, en ajatellut tätä asiaa ihan loppuun asti. ideana hyvä mutta ei toimiva, kaatuu omaan mahdottomuuteensa! :(

ehkäpä apua tarvitsevien pitäisi vaan olla rohkeampi kadulla ja tulla vaan pyytämää ihmisiltä rahaa???

en itse ainakaan katso tätä pahalla ja pyrin aina auttamaan avun tarvitsiaa varojeni mukaan.

se on eri asia sitten kuinka moni kehtaa tulla pyytämään apua??? :)

mutta hyvää joulua kaikille

oikeassa. Todellinen avuntarvitsija ei omaa rohkeutta tai kehtaa pyytää. Piirre meissä suomalaisissa. Mutta jos sinä sensijaan osoittaisit rohkeutta olla heihin yhteydessä ja tarjota apua. Olkoon sitten raha, ruokakassi tai jokin työsuoritus kuten joulusiivous. Netin välitksellä voi myös auttaa mutta avuntarvitsijoita löytyy usein lähempää kun uskoisikaan. Eivät vain halua ilmaista asiasta ympäristölle. Jos asut kerrostalossa niin varmasti löytyy joku naapuri joka kärsii joulun alla. Voi olla se seinänaapurinperhe jonka tapaat rappukäytävällä päivittäin etkä edes ajatellut asiaa. Myös tuttavapiiistäsi saattaa löytyä ihmisiä jolla asiat ei niin hyvin kun kuvittelit. Monet ahdigossa eläävät eiät kehtaa myöntää sitä tutuilleen. Itse löysin omasta tuttavapiiristäni näitä. Muutaman kympin ruokakassi pelastaa kummasti monen joulun. Myös heille ostettu joulukuusi saattaa olla ensimmäinen heidän lapsilleen. Vein toissajouluna eräälle perheelle joulukuusen koristeineen. Perheellä oli juuri ja juuri rahaa jouluruokiin ja valitettavasti kaljapakkiin. Isäntä kun sijoitti rahansa yhteen lähikuppilaan ja perheelle ei ollut yhtenäkän jouluna aikaisemmin varaa hankkia joulukuusi taikka lahjoja. Sillä kuusella oli enemmän merkitystä perheen lapsille kuin ne muutaman euron lahjat minkä heille annoin.
        Eli tutki tarkkaan ympärillesi niin huomaat että avuntarvitsijoita löytyy lähähmpänä kun uskoisitkaan.

• pzj

Rahan voi lähettää käteisenä.

• mökäpyy

pist 40e ni ei sossu vähentele keltään mitään ni jotai hyötyäkin sitte. Saahan silki ny jo jotain.

• paula

Ihanaa todellakin lukea että on vielä lähimmäisen rakkautta omaavia ihmisiä! Ihan silmät kostuu.

Eksyin tälle sivuille kun etsin tietoa mistä voisin saada apua.Tällä hetkellä olen äitiyslomalla ja kuuden lapsen äiti. Tämän äitiysloman aikana laskut ovat kerääntyneet monen sentin kasaksi, ja perintätoimistot tulleet tutuiksi, kyllähän niitä makselen joka kuukausi mutta tulot ovat niin pienet ja ensimmäisenä hoidan vuokran, ruokaa ja vaatteita lapsille.
      Vanhin lapseni täyttää 18v lokakuussa, sitten 16v,7v., 6v, ja kohta 2v ja 7kk. ikäiset.
      Rankkaa on ollut, odotan että voisin mennä töihin niin tulot nousisivat vähän.
      Miesystävältäni ei paljon apua heru, hän opiskelee toisella paikkakunnalla. Joten käytännössä olen yksinhuoltaja kun kaikki menee minun piikkiin.

Apua on todellakin vaikea pyytää, minulla ei ole rohkeutta pysäyttää ihmisiä kadulla ja pyytää rahaa.
      Minua saa myöskin auttaa, olisin todella kiitollinen!
      FI5612203500508300

Kiitos!
      Paula

• ilkeää-mutta-totta

Paulalle paketti ehkäisyvälineitä?

• Vinkki lahjoittajill

Ajatuksena tämä on hyvä, mutta kuten aiemmin jo todettiin, tilille tuota rahaa ei kannata laittaa, koska sosku katsoo sen tuloksi ja näin ollen saman verran tt-tukea jää saamatta.

Seuraavalla systeemillä homma vois toimia kohtalaisen tarkotuksenmukaisesti: Hanki 4kpl eri kauppojen lahjakortteja (ja jos mahdollista, niillä ei pystyisi hankkimaan alkoholia & tupakkaa). Postita kortit lahjoituksen saajalle, niin he voi itse hankkia kyseisillä korteilla (esim kahteen eri liikkeeseen, pystyy hyödyntämään useampia tarjouksia!) ruokaa joulupöytään, lahjoja lapsille, tms!

Tulipa vielä mieleeni, että esimerkiksi HalpaHalli ei myy ollenkaan alkoholia, eikä tupakkaa - muitakin tämän linjan liikkeitä varmaankin löytyy!

• .--

Ehdotus on hyvä, joku osoite - auttamishaluisia ihmsiä löytyy, yh herättää ainakin sympatiaa.
        Kaikki me tarvitsemme joskus apua.

• 2000tiija

hei haluaisitko antaa minulle rahaa oon raha pulassa kukaan ei haluu autaa mua en juo en käytä mitää aineita oon opiskelija ja laskut painaa hartioita

• Sinulle ei ole

paljoa tarttunut matkaan edes peruskoulusta. Päättelen vaan teksistäsi josta ei saa oikein edes selvää. Heikko esitys, valitettavasti.

• Oho, kirjoitusvirhe
        Sinulle ei ole kirjoitti:

paljoa tarttunut matkaan edes peruskoulusta. Päättelen vaan teksistäsi josta ei saa oikein edes selvää. Heikko esitys, valitettavasti.

itsellänikin. Tai sitten se on tämä vanha näppäimistö joka ei aina tottele.

• Anonyymi

Onko rahapula jo helpottanut vai onko vielä tukitarvetta ?

• täälä pulaa..

Tarten 200 eurua vuokra o myähäsä jo kuukauven päviät eli tuo toukokuun vuorka. Vähän massii kiitos. Nimi. apuja kaivatata.

• Varaton

Olen köyhä 53 ja eläkeläinen nainen. Minulla on iso vanha koira. Olen joutunut edunvalvontaan hapenpuutteesta johtuvan aivovaurion takia.

• Tyhumä

Mistä v.... Tai onnistuitkin kaivamaan 6 vuotta vanhan ketjun.. Tosi se Niilin olet, joudatkin edunvalvontaan..

• työtönmies-43

Jos saisin 80 euroa, menisin kuntosalille 1.5 kuukaudeksi sillä rahalla treenaamaan. Nyt ei ole vasta kun joulukussa varaa itsellä mennä salille.

• KaljaaSaatava

Joisin sen rahan !

• Köyhäjämsästä

Joskus oon haaveillu salaa varsinkin joulun alla että olisipa joku joka lahjoittaisi tai ottaisi jonkun lainan mitä maksan takaisin tai johki kauppaan netissä jonkun ostotilin tietylle summalle mitä maksan takaisin tms. Ihme haaveita:D Rahat riittää ruokiin tai lasten syömisestä en voi tinkiä yhtään mutta omista ruuistani tingin koska pakko mutta taas alkaa joulustressi lahjoista. Enhän minä tarvi mitään itselleni jouluna vaan lapsille. Mutta hyvä on olla haaveita. Mielummin lainaisin kuin ottaisin ilmaiseksi. Saahan sen 70e aina jouluksi sitä vähävaraisten ruokarahaa joka vuosi onneksi mikä on iso apu. Ehkä ne asiat joskus paranee.

• Jäääämsästä

Lisään että jos lotossa voittaisin niin auttaisin itse vähävaraisia koska tiedän millaista se pahimmillaan on.

• Anonyymi

Käviskö lahjakortti mitenkään ?

• Anonyymi

Tulisi meille tarpeeseen auton tankki melkein tyhjä olen opiskelija ja yh äiti

• Anonyymi

Tässä voisi miettiä niin että ei anna rahaa tilille vaan lähettää sellaisia lahjakortteja joilla ei saa ostettua alkoholia ja tupakkaa.

K-ketjusta en tiedä mutta ainakin S-ryhmän Prisma-kaupoilla on tällaisia lahjakortteja.

• Anonyymi

Miksi sossu ei anna sellaisia kortteja, missä on alkoholin ja tupakan ostokielto ?

• Anonyymi

Hei! kaikki apu auttaa, tili sanoo melkeen nollaa ja pitäis töihin päästä kulkemaan 15km yhteen suuntaan, menny taloudelliset asiat huonoks työnvaihdon takia ja hankala saada menot tasaantumaan ja tarttis pystyä muka töihin ajelemaan ja elämään, on velkojakin joista en mainitse julkisesti.

• Anonyymi

No, kannatta kiihdyttää niiden pikavippien ottamista kunnes talous on taas kunnossa.

• Anonyymi

Joku taas kaivanut 12 vuotta vanhan ketjun ;D Luulisi tuon rahan jo jaetun aikaa sitten, jos sitä on edes jaettu, vaan tilit kaapattu...

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1516
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1345
    3. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1006
    4. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      18
      997
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      86
      936
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      876
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      831
    8. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    9. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      811
    10. Kaipaan seuraasi niin

monella eri tavalla ja tasolla. En tiedä mitä tapahtui, mutta niin vain kävi että ihastuin sinuun.
      Ikävä
      17
      740
    Aihe