Alex-kasi

voisitko vastata!

Uskotko, että enkeleillä on kultaiset kortit joilla he pääsevät sisään taivaanportista?

Uskotko tutkivaan tuomioon E.Whiten opetuksen mukaisesti?

Onko ihmisen ja apinan saada keskenään jälkeläisiä.

Suljetunoven oppiin?

Uskotko E. Whiten olevan jatkuvana ja arvovaltaisena totuuden lähteenä?

Jään mielenkiinnolla odottamaan vastaustasi, koska onhan nyt kyseessä keskustelu adventismista.

28

471

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pienempi Valo

      Enkeleillä kortit kultaisissa koteloissa?

      Onko Ellen G. White ja vuosi 1844 sinulle kynnyskysymys?
      Voitko edes pelastua ilman vuotta 1844?

      Värilliset ihmiset ovat Ellen G. Whiten omien kirjoitusten mukaan apinoiden ja ihmisten jälkeläisiä.
      Uskotko kehitysoppiin, kuten Ellen G. White uskoi apinaristeytysopissaan?

      Oliko Ellen White puoliprofeetta ja profetian henki, kuten adventistit pitkin hampain uskovat tai pikemminkin on opetettu uskomaan?

      Kuka kertoi Ellen Whitelle, että hän olisi pienempi valo, lähes Jumala, vain hiukan pienempi.
      Jeesushan sanoi olevansa maailman valo, joten White oli siis Jeesuksesta seuraava?

      • Olen alexin viesteistä saanut käsityksen, että hän uskoo sielun ku-olemattomuuteen. Sillä kaikki ei-adventistit
        alexin uskomuksen mukaan uskovat sielun kuolemattomuuteen. Adventistihan alex ei voi olla, sillä hän tekee
        tyhjäksi adventistitohtorin puheet toteamalla, että sanokoot Kai mitä hyvänsä ...

        Pietari suuri ei usko sielun kuolemattomuuteen, vaan toteaa sielullisuuden olevan hengellisyyden vastakohta.
        Ja taivaaseenhan nousee hengellinen ruumis, ei sielullinen.

        Juud. 1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        1. Kor. 15:44
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis.
        Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

        Muuten ... et aki tosissasi kuvitellut, että alexilla olisi varaa vastata, rekisteröityneenä ainakaan, sinun
        kiperään kysymykseesi?


      • ei valheeseen vastau
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen alexin viesteistä saanut käsityksen, että hän uskoo sielun ku-olemattomuuteen. Sillä kaikki ei-adventistit
        alexin uskomuksen mukaan uskovat sielun kuolemattomuuteen. Adventistihan alex ei voi olla, sillä hän tekee
        tyhjäksi adventistitohtorin puheet toteamalla, että sanokoot Kai mitä hyvänsä ...

        Pietari suuri ei usko sielun kuolemattomuuteen, vaan toteaa sielullisuuden olevan hengellisyyden vastakohta.
        Ja taivaaseenhan nousee hengellinen ruumis, ei sielullinen.

        Juud. 1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        1. Kor. 15:44
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis.
        Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

        Muuten ... et aki tosissasi kuvitellut, että alexilla olisi varaa vastata, rekisteröityneenä ainakaan, sinun
        kiperään kysymykseesi?

        ettei vastaa mitään valhe kysymyksiin, sillä nuo kysymykset eivät ole adventismia, ne ovat vain valhe kysymyksiä adventismista, ja kai tiedätte että kuka on valheen isä sillä hänessä ei ole totuutta havaittu, eikä myöskään hänen seuraajisaan.Piste


      • hänen puolesta
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen alexin viesteistä saanut käsityksen, että hän uskoo sielun ku-olemattomuuteen. Sillä kaikki ei-adventistit
        alexin uskomuksen mukaan uskovat sielun kuolemattomuuteen. Adventistihan alex ei voi olla, sillä hän tekee
        tyhjäksi adventistitohtorin puheet toteamalla, että sanokoot Kai mitä hyvänsä ...

        Pietari suuri ei usko sielun kuolemattomuuteen, vaan toteaa sielullisuuden olevan hengellisyyden vastakohta.
        Ja taivaaseenhan nousee hengellinen ruumis, ei sielullinen.

        Juud. 1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        1. Kor. 15:44
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis.
        Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

        Muuten ... et aki tosissasi kuvitellut, että alexilla olisi varaa vastata, rekisteröityneenä ainakaan, sinun
        kiperään kysymykseesi?

        puhua hänen puolesta, sillä hän osaa vastata itsekkin häneltä kysyttyihin asioihin. Vai oliko taas kerran niin, että itse kysyit ja ja sitten vastasit omaan kmysymykseesi?


      • eremith32
        hänen puolesta kirjoitti:

        puhua hänen puolesta, sillä hän osaa vastata itsekkin häneltä kysyttyihin asioihin. Vai oliko taas kerran niin, että itse kysyit ja ja sitten vastasit omaan kmysymykseesi?

        Valitettavasti alex ei pysty vastamaan vähänkään syvemmälti henkiseen totuuteen liittyviin kysymyksiin, se olen aivan selvästi pistänyt merkille, koska hänen ymmärryksensä ei riitä syvällisempiin eli ajatusta vaativiin kysymyksiin, ja silloin hän sopii mainiosti adventismi oppiin, joka ei vaadi järkeilyä.


      • 0hi on
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Olen alexin viesteistä saanut käsityksen, että hän uskoo sielun ku-olemattomuuteen. Sillä kaikki ei-adventistit
        alexin uskomuksen mukaan uskovat sielun kuolemattomuuteen. Adventistihan alex ei voi olla, sillä hän tekee
        tyhjäksi adventistitohtorin puheet toteamalla, että sanokoot Kai mitä hyvänsä ...

        Pietari suuri ei usko sielun kuolemattomuuteen, vaan toteaa sielullisuuden olevan hengellisyyden vastakohta.
        Ja taivaaseenhan nousee hengellinen ruumis, ei sielullinen.

        Juud. 1:19 Nämä juuri saavat aikaan hajaannusta, he ovat sielullisia, henkeä heillä ei ole.

        1. Kor. 15:44
        kylvetään sielullinen ruumis, nousee hengellinen ruumis.
        Jos kerran on sielullinen ruumis, niin on myös hengellinen.

        Muuten ... et aki tosissasi kuvitellut, että alexilla olisi varaa vastata, rekisteröityneenä ainakaan, sinun
        kiperään kysymykseesi?

        olen monessa asiassa samaa mieltä


      • eremith32 kirjoitti:

        Valitettavasti alex ei pysty vastamaan vähänkään syvemmälti henkiseen totuuteen liittyviin kysymyksiin, se olen aivan selvästi pistänyt merkille, koska hänen ymmärryksensä ei riitä syvällisempiin eli ajatusta vaativiin kysymyksiin, ja silloin hän sopii mainiosti adventismi oppiin, joka ei vaadi järkeilyä.

        Alex vastaa aloitukseen:
        ##: En usko siten kuin sinä ehkä käsität sen tuhatvuotiskauden mikä on niiden kahden ylösnousemuksen välissä joista Raamattu kertoo.
        Miten Ellen White asian näki, siitä ei minulla ole tarkkaa tietoa,
        mutta Raamattu sanoo että se aika on >TERVEHTYMISEN AIKAA


    • miten kulloinkin

      ihmisille opetetaan ja minkälainmen käsitys hengellisistä asioista on kulloinkin vallalla.

    • porvarin taivas

      No onhan kapitalisteilla oma taivaansa maallisessa yltäkylläisyydessä, ja sen takaa "kultainen kortti" heille: Hehän ovat rakennelleet koko huiman pitkän ajan itselleen materialistista porvarillista taivasta maan päälle.

    • ookona hukassa?

      Evoluutioteoria on selvittänyt jo aikaa sitten, että ihminen on apinan jälkeläinen-

      Sitten evoluutiteoria selittää syntymekanismissa, että sammakkoa suudellessa tulee prinssejä-

      Senverran kannattaa seurata oppikirjoja, että pysyy matkassa ja siinä sitä suljettua ovioppia on yllinkyllin ja kas, näin voimme lopputuloksena todeta, että Ellenin oppi jatkuvana valona kertoo tuosta evoluution syvästä harhasta jatkuvana viestinä.

      Kysy vaikka Bussilta, hän kehhhuu olevana apenan sukua, eikä Jumalan kuva-

      • >>> Kysy vaikka Bussilta, hän kehhhuu olevana apenan sukua, eikä Jumalan kuva >>>

        Bushmanni, kuten ihminen yleensä, on aina ollut ihminen. SInulla lienee jäänyt jotain koulussa oppimatta, mutta se lienee edellytys näissä lahkoissa.

        Jumalaa en ole koskaan livenä nähnyt, niin en osaa sanoa, että olenko kirjaimellinen vai vertauskuvallinen kuva Hänestä. Vai jotain siltä väliltä.

        >>> Sitten evoluutiteoria selittää syntymekanismissa, että sammakkoa suudellessa tulee prinssejä- >>>

        Mistä oppilaitoksista teitä sikiää? Et kai ole opiskellut Pekka Reinikaisen, tuon maanmainion terveyskeskuslääkärin opistossa, vaiko kenties Kimmo Pälikön, tuon maanmainion postikorttitaiteilijan opeissa?

        Vai oletko vain tyypillinen huumorveikkonen?


      • ajan virrasta
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Kysy vaikka Bussilta, hän kehhhuu olevana apenan sukua, eikä Jumalan kuva >>>

        Bushmanni, kuten ihminen yleensä, on aina ollut ihminen. SInulla lienee jäänyt jotain koulussa oppimatta, mutta se lienee edellytys näissä lahkoissa.

        Jumalaa en ole koskaan livenä nähnyt, niin en osaa sanoa, että olenko kirjaimellinen vai vertauskuvallinen kuva Hänestä. Vai jotain siltä väliltä.

        >>> Sitten evoluutiteoria selittää syntymekanismissa, että sammakkoa suudellessa tulee prinssejä- >>>

        Mistä oppilaitoksista teitä sikiää? Et kai ole opiskellut Pekka Reinikaisen, tuon maanmainion terveyskeskuslääkärin opistossa, vaiko kenties Kimmo Pälikön, tuon maanmainion postikorttitaiteilijan opeissa?

        Vai oletko vain tyypillinen huumorveikkonen?

        http://personal.fimnet.fi/laaketiede/hanski.tapiovaara/paleontologiaa.htm

        Eikös se apenasta tuo ihminen nouse ja se sammakkosuudemasta prinssi-satu tule esille, kun tavaa tuota suurta tarinaa! Ihanaa tuo usko, tuollainenkin usko, siinähän sitä pamplataan ja hallelujaa huudetaan.

        Vai mittee oot mieltä? Kaikennäköstä uskoa on ihmisillä ja tarviin uskon harha astui 1800 luvulla kartalle harhauttamaan ihmisiä oikein kunnolla.

        Kyyristellään vain koneella, että selkärankaisuus näkyy alkuapenan muodossa kun peiliin vilkastaan.
        Rapsutellaan vähän kylyjestä siinä matkalla, ei se kauas heitä, meinaan se ajatus-


    • alex-kasi

      #Uskotko, että enkeleillä on kultaiset kortit joilla he pääsevät sisään taivaanportista#?

      Mitä oikein höpiset? Mitkä ihmeen kortit???
      -----

      #Uskotko tutkivaan tuomioon E.Whiten opetuksen mukaisesti?#

      En usko siten kuin sinä ehkä käsität en tuhatvuotiskauden mikä on niiden kahden ylösnousemuksen välissä joista Raamattu kertoo. Miten Ellen White asian näki, siitä ei minulla ole tarkkaa tietoa, mutta Raamattu sanoo että se aika on >TERVEHTYMISEN AIKAA

      • VIELÄ TÄHÄN!

        Miten stuttiinkiin samaan aikaan kirjoittamaan!? Mutta sinä tuomitset kaikki muut paitsi adventistit ja samalla itse et voi uskoa niin hulluun opetukseen kuin Ellenillä/adventtikiorkolla on. Uskon, että nautit joistakin entiselle adventistipapille kuuluvista etuusuiksiista. Loogisesti sinun kirjoituksissasi ei ole mitään logiikkaa: Haluat. että kaikki palvoisivat Elleniä ja Adventtikirkkoa ja samalla itse häpeät adventismia. Voi sua REPPANAA! En vois sääliä edes omaa koiraani kuin sinua! Minulle olet täysi PELLE ja toivottavasti muutkin ymmärtäisivät sen! Alex-kasi on vähän niinkuin eläkkeitään puollustava reppana.
        Varmaan nyt muutat nimimerkkiä, mutta tuskin pääset eroon ikuisesta piimästäsi/piinastasi.
        Pitkään meni, että vastasit, mutta parempi olisi kun et olisi vastannut ollekaan. Liian selvästi paistaa läpi eläkkeellä oleva pappi/verenimijä joka on valmis kaikkeen pelotteluun pitääkseen eläkkeestän kiinni, mutta samalla vähän hävettaa Ellenin opit ja itsekseen mietii: Onneksi on eläkkeellä. eikä enää tarvi opettaa noita harhoja tosina. Mutta, mutta, samalla kalvaa epätietoisuus: Olenhan itse sáanut tohtorinhattuni ja elakkeni juuri tuon harhaopettajan vuoksi.

        PS. Älä turhaan vaivaudu Alex-kasi esittelemään itseäsi ei adventistina. Tunnen sinut ja et todellakaan asu missään Ruotsissa, etkä ole luterialainen. Olet pitkän linjan adventisti, joka nautit sekä arvonannossa ja taloudellisesti lampaittesi adventismissa pysymisessä!


      • ei enään syntymistä!

        Minä en ainakaan odota mitään iankaikkista elämää! Kyllä minulle tämä fyysinen ruumiillinen elämä kirkkaasti piisaa, ei tämä ajallinen elämä mitään ruusuilla tanssimista ole. Toivottavasti minua ei enään "elämän antaja Jumala rankaise toisella fyysisellä ingarnoitumisella enään, vaan antaisi vapauden......F------k.


      • alex-kasi
        VIELÄ TÄHÄN! kirjoitti:

        Miten stuttiinkiin samaan aikaan kirjoittamaan!? Mutta sinä tuomitset kaikki muut paitsi adventistit ja samalla itse et voi uskoa niin hulluun opetukseen kuin Ellenillä/adventtikiorkolla on. Uskon, että nautit joistakin entiselle adventistipapille kuuluvista etuusuiksiista. Loogisesti sinun kirjoituksissasi ei ole mitään logiikkaa: Haluat. että kaikki palvoisivat Elleniä ja Adventtikirkkoa ja samalla itse häpeät adventismia. Voi sua REPPANAA! En vois sääliä edes omaa koiraani kuin sinua! Minulle olet täysi PELLE ja toivottavasti muutkin ymmärtäisivät sen! Alex-kasi on vähän niinkuin eläkkeitään puollustava reppana.
        Varmaan nyt muutat nimimerkkiä, mutta tuskin pääset eroon ikuisesta piimästäsi/piinastasi.
        Pitkään meni, että vastasit, mutta parempi olisi kun et olisi vastannut ollekaan. Liian selvästi paistaa läpi eläkkeellä oleva pappi/verenimijä joka on valmis kaikkeen pelotteluun pitääkseen eläkkeestän kiinni, mutta samalla vähän hävettaa Ellenin opit ja itsekseen mietii: Onneksi on eläkkeellä. eikä enää tarvi opettaa noita harhoja tosina. Mutta, mutta, samalla kalvaa epätietoisuus: Olenhan itse sáanut tohtorinhattuni ja elakkeni juuri tuon harhaopettajan vuoksi.

        PS. Älä turhaan vaivaudu Alex-kasi esittelemään itseäsi ei adventistina. Tunnen sinut ja et todellakaan asu missään Ruotsissa, etkä ole luterialainen. Olet pitkän linjan adventisti, joka nautit sekä arvonannossa ja taloudellisesti lampaittesi adventismissa pysymisessä!

        taas - olen usein ihmitellyt että te teette täällä keskustelemassa - ettehän te mistään keskustele kuitenkaan, arvuuttelette ja esittetlette vaíkka sitten minkälaisia mielikuvituksenne tuotteita muista palstalaisista. Jos pantaisiin kaikki yhdelle paperille mitä minustakin on arvailtu ja luulu niin ei sitä nauramatta lukis kukaan - tuskin sinäkään - niin sekavia nuo teidän höpötyksenne on. Miksei teille puskajusseille kelpaa se mitä ihmiset kirjoittavat? ottaako niin koville että sen takia pitää alkaa sonnan heitto..

        Mutta kuten sanottu väärin arvattu taas yhdeltä puskajussilta (joka ei edes uskalaa kirjoittaa omalla nimimerkillä.

        Minä olen kertonut omasta elämästäni sen verran kuin on tarpeellista, joten oma on vikasi jos et pysy mukana keskustelussa..

        Muuten on ihan ok että olen sinulle " täysi PELLE " - niinkuin asian ilmaisit - ja sen uskonkin todeksi (et kai muuten olisi sitä sieltä pusikosta huudellut) mutta kaikki muu olikin sitten vain tuulesta temmattua potaskaa.. täysin perätöntä suunsoittoa.


      • alex-kasi
        ei enään syntymistä! kirjoitti:

        Minä en ainakaan odota mitään iankaikkista elämää! Kyllä minulle tämä fyysinen ruumiillinen elämä kirkkaasti piisaa, ei tämä ajallinen elämä mitään ruusuilla tanssimista ole. Toivottavasti minua ei enään "elämän antaja Jumala rankaise toisella fyysisellä ingarnoitumisella enään, vaan antaisi vapauden......F------k.

        Et odottanut, olen kirjoittanut elämästä ja kuolemasta niin monesti että sen luulisi olevan aika selvä mitä minä siitä ajattelen.

        Periaatteessahan elämä on suuri aivan uskomaton lahja (jonka ihmiset omilla teoillaan turmelevat) - mitä sanoisit sellaisesta elämästa jossa tiede (tieto) - oikeudenmukaisuus (rakkaus) olivat etusijalla, ilman muttia. Jssa olisi mielenkiintoisia tehtäviä ja toinen auttaisi toistaan (lähimmäisen rakkaus) jossa olisi hallitsija joka olisi oikeudenmukainen (ja haluaisi alamaisilleen vain hyvää) ..

        Etkö haluaisi olla mukana siellä ? osallistua kaikkeen siihen olla osa siitä?
        ---------------

        Nythän on todella niin että ketään ei voi pakottaa elämään oikeudenmukaisuudessa ja rakkaudessa - ne ovat ominaisuuksia jotka voivat toimia ainoastaan vapaudessa, saiksi onkin niin että valinta on ihmisen - haluatko olla mukana vai et. Tosiasiassa voit jo nyt alkaa elämään (totuttelemaan) oikeudenmukaisuuteen ja lähimmäisen rakkauteen - maailman paras opaskirjakin (Raamattu) on tänään lähes jokaisen saatavilla.

        Muuten en voi käsittää miksi ihmiset sanovat, että Jumala rankaisee kun he kärsivät tekojensa seurauksia.
        Sellaista voisi verrata mieheen joka istuu sillä oksalla mitä sahaa poikki ja kun oksa katkeaa sanoo mies: "Jumala miksi rankaisit minua". en tiedä mitä kaikki nämä ikuisen helvetin saarnaajat oikein ajattelevat Jumalasta, mutta minulle Jumala on HYVÄ ja haluaa ihmisellekin hyvää.

        Esimerkiksi kaikki jutut ikuisesta piinasta ovat mielestäni sairaita ja ehdottomasti Raamatun vastaisia taroínoita - ristiriitaisia ja täyttä humpuukia ja sekös muutamia kiusaa että sen sanoo heille. Mutta he itse saavat puhua omasta helvettiin uskostaan - kuinka paljon haluavat..

        Katselin tässä kerran Norjan TV:stä (Vision) jossa yksi mies (kai jonkun lahkon pappi?) oli niin tuohtunut kun ei Norjan evl. kirkko salli kirkoissa enää sunnuntaisin puhua tai opettaa oppia ikuisesta piinasta. Selitti tuohtuneena että ikuinen helvetin piina on olemassa, ja kaipa joku sen sitten uskoi - oo mamma mia - en muuta sano.

        Kukaan ikuisen piinan apostoli ei koskaan keskustele opistaan meidän kanssamme jotka voimme kaataa sen opin helposti - ainakin jos vähänkin on järkeä mukana, mutta kun usko perustuu "ikuisen piinan pelkoon" sitä onkin sitten jo vaikeampi kumota koska heihin ei järki puhe tehoa. Sama asia jos puhutaan lattioilla kokouksissa konttaamisesta tai kielillä puhumisita "haapa laapa hoopo loopo.. ja sitten joku sen sitten "suomentaa", kun se on kuulemma kieltä mitä puhuttiin "itä ambomaalla" noin 2354 vuotta sitten.. ???

        Vakavampia ovat nämä parantajat tyyppi "Benny Hinn" joiden vuositulot liikkuvat kymmenissä miljoonissa dollareissa, mutta jotka eivät kuitenkaan jketään ole parantaneet.

        Mutta Raamattu on ja pysyy. Kannattaa tutkia sitä ilman pelkoa ja oikein uteliaana - ja siten että haluaa tietää mikä on Raamatun sanoma ILMAN spritismisiä lisäkkeitä.

        Raamattu sanoo että Jumala on viisas, oikeudenmukainen ja luotujaan rakastava Luoja jolla on ainolla on kuolemattomuus. Sen kun pitää sen mielessään niin aika helppo on ymmärtää mitä lukee..

        Tämä viisas ja rakkaudellinen Luoja varoitti luomaansa ihmistä valitsemaan oman tiensä sillä jos ihminen ei eläisi Luojansa yhteydessä hän olisi kuoleman oma.. ja Luoja tarkoitti mitä sanoi - sillä vain oikeudenmukaisuudessa (ja siihen sisältyy aina myös puhdas rakkaus) on iankaikkinen elämä mahdollista - se tarkoittaa luonnollisesti samaa kuin elämää Jumalan yhteydessä.

        1. Kor. 15:
        17 Mutta jos Kristus ei ole herätetty, niin teidän uskonne on turha, ja te olette vielä synneissänne.
        18 Ja silloinhan Kristuksessa nukkuneetkin olisivat kadotetut.
        19 Jos olemme panneet toivomme Kristukseen ainoastaan tämän elämän ajaksi, niin olemme kaikkia muita ihmisiä surkuteltavammat.
        20 Mutta nytpä Kristus on noussut kuolleista, esikoisena kuoloon nukkuneista.
        21 Sillä koska kuolema on tullut ihmisen kautta, niin on myöskin kuolleitten ylösnousemus tullut ihmisen kautta.
        22 Sillä niinkuin kaikki kuolevat Aadamissa, niin myös kaikki tehdään eläviksi Kristuksessa,
        23 mutta jokainen vuorollaan: esikoisena Kristus, sitten Kristuksen omat hänen tulemuksessaan;
        24 sitten tulee loppu, kun hän antaa valtakunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman.
        25 Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle".
        26 Vihollisista viimeisenä kukistetaan kuolema.


        alex


      • alex-kasi kirjoitti:

        taas - olen usein ihmitellyt että te teette täällä keskustelemassa - ettehän te mistään keskustele kuitenkaan, arvuuttelette ja esittetlette vaíkka sitten minkälaisia mielikuvituksenne tuotteita muista palstalaisista. Jos pantaisiin kaikki yhdelle paperille mitä minustakin on arvailtu ja luulu niin ei sitä nauramatta lukis kukaan - tuskin sinäkään - niin sekavia nuo teidän höpötyksenne on. Miksei teille puskajusseille kelpaa se mitä ihmiset kirjoittavat? ottaako niin koville että sen takia pitää alkaa sonnan heitto..

        Mutta kuten sanottu väärin arvattu taas yhdeltä puskajussilta (joka ei edes uskalaa kirjoittaa omalla nimimerkillä.

        Minä olen kertonut omasta elämästäni sen verran kuin on tarpeellista, joten oma on vikasi jos et pysy mukana keskustelussa..

        Muuten on ihan ok että olen sinulle " täysi PELLE " - niinkuin asian ilmaisit - ja sen uskonkin todeksi (et kai muuten olisi sitä sieltä pusikosta huudellut) mutta kaikki muu olikin sitten vain tuulesta temmattua potaskaa.. täysin perätöntä suunsoittoa.

        Alex:
        "" Minä olen kertonut omasta elämästäni sen verran kuin on tarpeellista,
        joten oma on vikasi jos et pysy mukana keskustelussa.. ""

        On mahdotonta saada selkoa, mihin alex loppujen lopuksi ja alunalkaen tunnustautuu. Kun hän erosi
        Svenskakyrkanista ja repi perheensä mukaansa, niin hän toitotti olevansa nyt oikea luterilainen.
        Onko hän nyt sitten liittynyt Suomen Tunnustukselliseen Luterilaiseen kirkkoon Ruotsissa, vastaavaan siis, vaiko Luther-säätiön ruotsalaisten ystävien isännöimään systeemiin, jonka piispana täällä Suomessa,
        suomalaisessa provinssissa on Matti Väisänen?

        Joka tapauksessa luterilaisten haukkuminen ja adventistien puolustaminen on vaihtunut adventistien
        mollaamiseen mm. sillä tavalla, että alex Kai Arasolan viesteistä toteaa: "Sanokoot Kai mitä hyvänsä ...".
        Tuntuu siltä ettei alex luota mihinkään muuhun, kuin omiin harmaisiin aivosoluihinsa.


    • Miksi et voi

      vastata yksinkertaiseen kysymykseen? Onko A.V.Kantola oikeassa? JOs vastaisit kieltävästi uskovasta kaikkiin adventistien harhoihin niin samalla vahvistaisit oman oppisi mukaisesti uskovasi ikuiseen piinaan. Koska sinä olet aina hyökännyt niitä vastaan jotka ovat perustellusti kritisoineet Elleniä/adventismia, sillä verukkeella, että sitten te uskotte ikuiseen piinaan. Vaikka kuinka on sitä yrittänyt selittää, että ei välttämättä usko ikuiseen piinaan mutta ei voi hyväksyä adventistien opetustakaan, niin se ei sinulle riitä, vaan, vaihtoehto adventismille on sinun mielestäsi ikuinen piina! Ja mikä eriskummallista sanot, että itse et ole adventisti. Mutta mikään muu tunnustus ei sinulle kelpaa uskoksi Herraan Jeesukseen Kristukseen. Siksi pidän sinua harhaopettajana jota jo¨kaisen Jeesukseen uskovan tulee välttää kuin ruttoa.

      • alex-kasi

        Nytkö AnttiVKantolasta on tullut jonkinlainen uskonmitta?

        Anna mun taas kaikki kestää :))))

        Oma käsitykseni on että palstalla ei ole sen ristiriitaisempaa "uskoa" kuin Antilla on - eihän Antti oikein edes itse tiedä mihin uskoo.. joskus sitä ja joskus tätä.. välillä on uskova_1 aikamme profeetta ja välillä ei.. taitaa olla niin että Antti uskoo ihmisiin .. ensin Riittaan ja sitten Arasolaan .. se tyypillistä etsivälle joka yhä on vanhan uskonsa vanki..

        Siis - vaikka AnttiVKantola minun mielestäni ei useimmiten olekaan oikeassa, se ei muuta minun uskoani sinne eikä tänne - minulle Antti ei todellakaan ole mikään mittatikku - minä uskon Raamattun sanomaan ja se siitä .. ei sitä ketkään hourupäät kaada, mitä he sitten touhuavatkion--- MUTTA en minä myöskään pilkkaa niitä joilla on usko .. hedelmistään heidät tunnetaan.. mikä taas ei tarkoita että en kertoisi suoranaisista vääristelyistä - kuten esimerkiksi usko "ikuiseen piinaan helvetin tulijärvessä" mikä lienee yhä Antinkin usko (jos totta puhutaan) - ei Antin usko ole adventismia ... vaikka hän nimitteleekin sitä "NYKY"-adventismiksi.

        Antin tulisi LOPETTAA, kirjoittamiset muilla kuin omalla nimimerkillään, valehteleminen toisista, uskomasta ikuiseen piinaan, (Mikä tarkoittaa - uskomasta omaan ku-olemattomuuteensa - sillä ikuisen piinan harha on täysin riippuvainen oma-kuolemattiomuus-uskosta -- ilman oma kuolemattomuus harhaa ei ole ikuista piinaakaan)..

        Siinä Antille töitä - kääntyä pois kaikista vanhoista houreistaan ja katua kaikkia pahoja ja valheelisia kirjoituksiaan ja alkaa uusi elämä Jumalan Pojan johdatuksessa..


      • alex-kasi kirjoitti:

        Nytkö AnttiVKantolasta on tullut jonkinlainen uskonmitta?

        Anna mun taas kaikki kestää :))))

        Oma käsitykseni on että palstalla ei ole sen ristiriitaisempaa "uskoa" kuin Antilla on - eihän Antti oikein edes itse tiedä mihin uskoo.. joskus sitä ja joskus tätä.. välillä on uskova_1 aikamme profeetta ja välillä ei.. taitaa olla niin että Antti uskoo ihmisiin .. ensin Riittaan ja sitten Arasolaan .. se tyypillistä etsivälle joka yhä on vanhan uskonsa vanki..

        Siis - vaikka AnttiVKantola minun mielestäni ei useimmiten olekaan oikeassa, se ei muuta minun uskoani sinne eikä tänne - minulle Antti ei todellakaan ole mikään mittatikku - minä uskon Raamattun sanomaan ja se siitä .. ei sitä ketkään hourupäät kaada, mitä he sitten touhuavatkion--- MUTTA en minä myöskään pilkkaa niitä joilla on usko .. hedelmistään heidät tunnetaan.. mikä taas ei tarkoita että en kertoisi suoranaisista vääristelyistä - kuten esimerkiksi usko "ikuiseen piinaan helvetin tulijärvessä" mikä lienee yhä Antinkin usko (jos totta puhutaan) - ei Antin usko ole adventismia ... vaikka hän nimitteleekin sitä "NYKY"-adventismiksi.

        Antin tulisi LOPETTAA, kirjoittamiset muilla kuin omalla nimimerkillään, valehteleminen toisista, uskomasta ikuiseen piinaan, (Mikä tarkoittaa - uskomasta omaan ku-olemattomuuteensa - sillä ikuisen piinan harha on täysin riippuvainen oma-kuolemattiomuus-uskosta -- ilman oma kuolemattomuus harhaa ei ole ikuista piinaakaan)..

        Siinä Antille töitä - kääntyä pois kaikista vanhoista houreistaan ja katua kaikkia pahoja ja valheelisia kirjoituksiaan ja alkaa uusi elämä Jumalan Pojan johdatuksessa..

        Alex vastaa aloitukseen:
        ##: En usko siten kuin sinä ehkä käsität sen tuhatvuotiskauden mikä on niiden kahden ylösnousemuksen välissä joista Raamattu kertoo.
        Miten Ellen White asian näki, siitä ei minulla ole tarkkaa tietoa,
        mutta Raamattu sanoo että se aika on >TERVEHTYMISEN AIKAA


      • Jeeuksen toinen tule
        AnttiVKantola kirjoitti:

        Alex vastaa aloitukseen:
        ##: En usko siten kuin sinä ehkä käsität sen tuhatvuotiskauden mikä on niiden kahden ylösnousemuksen välissä joista Raamattu kertoo.
        Miten Ellen White asian näki, siitä ei minulla ole tarkkaa tietoa,
        mutta Raamattu sanoo että se aika on >TERVEHTYMISEN AIKAA

        Jumalan antama henkäys vain siksi ajaksi kun täällä elämme, kun elämä loppuu niin henki palajaa antajalleen takaisin ja me olemme kuolleita aina siihen asti kunnes Jeesus meidät herättää ja saamme iankaikkisuus ruumiin jossa, menemme Jeesuksen kanssa taivaaseen, ja ne Kristuksen omat jotka elävät Hänen tullessaan muutetaan silmänräpäyksessä ja temmataan pilviin yläilmoihin Hänen kansaan, ja niin me saamme olla aina Herran kanssa.


      • alex-kasi
        Jeeuksen toinen tule kirjoitti:

        Jumalan antama henkäys vain siksi ajaksi kun täällä elämme, kun elämä loppuu niin henki palajaa antajalleen takaisin ja me olemme kuolleita aina siihen asti kunnes Jeesus meidät herättää ja saamme iankaikkisuus ruumiin jossa, menemme Jeesuksen kanssa taivaaseen, ja ne Kristuksen omat jotka elävät Hänen tullessaan muutetaan silmänräpäyksessä ja temmataan pilviin yläilmoihin Hänen kansaan, ja niin me saamme olla aina Herran kanssa.

        Ei siihen montaa riviä tarvittu - luulis nyt Antinkin jo ymmärtävän.

        Se on VALTAVA ERO uskossa jos uskoo olevansa kuolematon ilman Jumalaakin (siis erossa Jumalasta) tai uskoo että kuolemattomuus tulee mahdolliseksi vain Jumalan valtakunnassa.

        Minun mielestäni Adventtikirkon näkemys on paljon raamatulllisempi kuin sellaisten kirkkojen joissa opetetaan ihmisen olevan kuolemattoman sielun joka sitten joko pääsee taivaaseen tai joutuu helvettiin ikuisuuttaan viettämään. Mutta sellainen kuolemattomuus-oppi on ristiriitaisuuksia pullollaan ja siksi siitä ei oikein haluta keskustellakaan. Olisi todella kiinnostavaa tietää, että kuinka moni todella uskoo siihen. Siis >todella< eikä vain nimellisesti.. ja miten he vastaavat niihin hankaliin kysymyksiin jotka automaattisesti seuraavat sellaista oppia.. tai onko niin että he eivät kysele itseltään mitään? MIKSI?


      • eremith32
        alex-kasi kirjoitti:

        Nytkö AnttiVKantolasta on tullut jonkinlainen uskonmitta?

        Anna mun taas kaikki kestää :))))

        Oma käsitykseni on että palstalla ei ole sen ristiriitaisempaa "uskoa" kuin Antilla on - eihän Antti oikein edes itse tiedä mihin uskoo.. joskus sitä ja joskus tätä.. välillä on uskova_1 aikamme profeetta ja välillä ei.. taitaa olla niin että Antti uskoo ihmisiin .. ensin Riittaan ja sitten Arasolaan .. se tyypillistä etsivälle joka yhä on vanhan uskonsa vanki..

        Siis - vaikka AnttiVKantola minun mielestäni ei useimmiten olekaan oikeassa, se ei muuta minun uskoani sinne eikä tänne - minulle Antti ei todellakaan ole mikään mittatikku - minä uskon Raamattun sanomaan ja se siitä .. ei sitä ketkään hourupäät kaada, mitä he sitten touhuavatkion--- MUTTA en minä myöskään pilkkaa niitä joilla on usko .. hedelmistään heidät tunnetaan.. mikä taas ei tarkoita että en kertoisi suoranaisista vääristelyistä - kuten esimerkiksi usko "ikuiseen piinaan helvetin tulijärvessä" mikä lienee yhä Antinkin usko (jos totta puhutaan) - ei Antin usko ole adventismia ... vaikka hän nimitteleekin sitä "NYKY"-adventismiksi.

        Antin tulisi LOPETTAA, kirjoittamiset muilla kuin omalla nimimerkillään, valehteleminen toisista, uskomasta ikuiseen piinaan, (Mikä tarkoittaa - uskomasta omaan ku-olemattomuuteensa - sillä ikuisen piinan harha on täysin riippuvainen oma-kuolemattiomuus-uskosta -- ilman oma kuolemattomuus harhaa ei ole ikuista piinaakaan)..

        Siinä Antille töitä - kääntyä pois kaikista vanhoista houreistaan ja katua kaikkia pahoja ja valheelisia kirjoituksiaan ja alkaa uusi elämä Jumalan Pojan johdatuksessa..

        Sinä sanot uskovasi braamatun sanomaan, mutta et tiedä mitä se sanoo periaatteessa. Ei se kirjain sano ainakaan minulle paljonkaan, tollaisia tarinoita voisi kuka-tahansa kirjoitustaitoinen kirjoitella. Mutta kun sen sisäistää jollakin tapaa käytäntöön, niin löytää itsensä aivankuin 3000-4000 vuoden takaa elämää opettelevien puolipaimentolaisten "ihmisten" joukosta, jotka opettelevat tutustumaan maailmankaikkeuden viestittämään elämän lakiin. Kaikkea hallitseva elämän-hengen laki' opetti tuon ajan kehitys kelpoista ihmistä vastaten hänen aisteilleen, ja siten kehottaen seuraamaan Elämän Hengen ilmentämiä ohjeita.

        Jotta pysyisi "Herran" ulkoisen mahdin suojeluksessa, ja että ihminen oppisi suojelemaan elämää, niin vedessä, maalla syntynyttä elämää - olentoja. Niin ihmisiä kuin eläimiäkin tulee suojella. Taivaallinen demokratia valvoi kaikkea kehityksen alla olevaa elämää maalla, vedessä ja ilmassa. Elämän kulttuuri kehitystä tuli suojella, ja sen suojeliaksi "Herran/Jumalan" edustajana kehittyi ja kasvoi vähitellen ihminen josta muodostui - ingarnoitui fyysinen Jumalan edustaja. Nykyajan vaaleilla valitut presitentit ja hallitukset eivät pysty turvamaan ja suojaamaan ihmisen koskemattomuutta.

        Ja siihen on syynä se, että ihmiset eivä kunnioita kaikkeuden mittaamattomia fysikaallisia lakeja, jotka ovat fyysilliselle ihmiselle elossapysymisen edellytys. Koko fyysillinen maailma edustaa edelleen kehittyvää elämää jossa sen kehittäjä Isä Jumala/Elämän henki luo uutta ihmiselle ratkaistavaksi, oman jättiläismäisen hahmonsa "povesta". Tämän kaiken kosmisen täydellisyyden tuloksena ja rakenteen tärkeimpänä ihmnen pitää itseään, vaikka hänen rakennusaineensa koostuu erillisistä atomeista aina monimutkaisiin molekyyleihin, joista mm. oma ruumimme on koostunut. Lääketiede selvittää sitten kyllä miten tämä atomi ja molekyyli järjestelmä sitten käytännössä toimii.

        Mutta sisältönä on suunnilleen se alue, joka lasketaan kuuluvaksi fysiikan ja kemian piiriin. Ihminen on vain mikrokosmos kaikkeuden mkrokosmoksesta, eli siis koostuu fyysinen muotomme planeettamme halvimmasta materiasta aineesta jota jaloillamme tallaamme. Mutta kuitenkin on vielä tarkoituksen mukaista määritellä pari muuta jotka ovat tähän liitettävä, vaikka olemmekin kovin mitättömistä aineista kootut, ja ne ovat yhtä tiukasti juurtuneet ihmisen subjektiseen ympäristökäsitykseen, kuin edellä mainitut ja määritellyt aineet. Ja niillä tarkoitetaan lähinnä keskenään sen työn ja energian käsitteitä, joista tietenkin jälkimmäinen on ehdottomasti keskeisin ja hallitsevin koko fysiikassa, että sellaista asiaa.


      • tööt!
        eremith32 kirjoitti:

        Sinä sanot uskovasi braamatun sanomaan, mutta et tiedä mitä se sanoo periaatteessa. Ei se kirjain sano ainakaan minulle paljonkaan, tollaisia tarinoita voisi kuka-tahansa kirjoitustaitoinen kirjoitella. Mutta kun sen sisäistää jollakin tapaa käytäntöön, niin löytää itsensä aivankuin 3000-4000 vuoden takaa elämää opettelevien puolipaimentolaisten "ihmisten" joukosta, jotka opettelevat tutustumaan maailmankaikkeuden viestittämään elämän lakiin. Kaikkea hallitseva elämän-hengen laki' opetti tuon ajan kehitys kelpoista ihmistä vastaten hänen aisteilleen, ja siten kehottaen seuraamaan Elämän Hengen ilmentämiä ohjeita.

        Jotta pysyisi "Herran" ulkoisen mahdin suojeluksessa, ja että ihminen oppisi suojelemaan elämää, niin vedessä, maalla syntynyttä elämää - olentoja. Niin ihmisiä kuin eläimiäkin tulee suojella. Taivaallinen demokratia valvoi kaikkea kehityksen alla olevaa elämää maalla, vedessä ja ilmassa. Elämän kulttuuri kehitystä tuli suojella, ja sen suojeliaksi "Herran/Jumalan" edustajana kehittyi ja kasvoi vähitellen ihminen josta muodostui - ingarnoitui fyysinen Jumalan edustaja. Nykyajan vaaleilla valitut presitentit ja hallitukset eivät pysty turvamaan ja suojaamaan ihmisen koskemattomuutta.

        Ja siihen on syynä se, että ihmiset eivä kunnioita kaikkeuden mittaamattomia fysikaallisia lakeja, jotka ovat fyysilliselle ihmiselle elossapysymisen edellytys. Koko fyysillinen maailma edustaa edelleen kehittyvää elämää jossa sen kehittäjä Isä Jumala/Elämän henki luo uutta ihmiselle ratkaistavaksi, oman jättiläismäisen hahmonsa "povesta". Tämän kaiken kosmisen täydellisyyden tuloksena ja rakenteen tärkeimpänä ihmnen pitää itseään, vaikka hänen rakennusaineensa koostuu erillisistä atomeista aina monimutkaisiin molekyyleihin, joista mm. oma ruumimme on koostunut. Lääketiede selvittää sitten kyllä miten tämä atomi ja molekyyli järjestelmä sitten käytännössä toimii.

        Mutta sisältönä on suunnilleen se alue, joka lasketaan kuuluvaksi fysiikan ja kemian piiriin. Ihminen on vain mikrokosmos kaikkeuden mkrokosmoksesta, eli siis koostuu fyysinen muotomme planeettamme halvimmasta materiasta aineesta jota jaloillamme tallaamme. Mutta kuitenkin on vielä tarkoituksen mukaista määritellä pari muuta jotka ovat tähän liitettävä, vaikka olemmekin kovin mitättömistä aineista kootut, ja ne ovat yhtä tiukasti juurtuneet ihmisen subjektiseen ympäristökäsitykseen, kuin edellä mainitut ja määritellyt aineet. Ja niillä tarkoitetaan lähinnä keskenään sen työn ja energian käsitteitä, joista tietenkin jälkimmäinen on ehdottomasti keskeisin ja hallitsevin koko fysiikassa, että sellaista asiaa.

        Raamattu ei siis oman tunnustuksesi mukaan ole Jumalan sanaa. Siksi sinä et ole Jeesuksen seuraaja, vaan pelkkä uskosta osaton pakana. Tee parannus!


      • Jeeuksen toinen tule kirjoitti:

        Jumalan antama henkäys vain siksi ajaksi kun täällä elämme, kun elämä loppuu niin henki palajaa antajalleen takaisin ja me olemme kuolleita aina siihen asti kunnes Jeesus meidät herättää ja saamme iankaikkisuus ruumiin jossa, menemme Jeesuksen kanssa taivaaseen, ja ne Kristuksen omat jotka elävät Hänen tullessaan muutetaan silmänräpäyksessä ja temmataan pilviin yläilmoihin Hänen kansaan, ja niin me saamme olla aina Herran kanssa.

        ""Jumalan antama henkäys vain siksi ajaksi kun täällä elämme""

        Mihin (ihmis)puu kaatuu siihen se maatuu, on elämänkatsomuksesi kansankielelle käännettynä.
        Mutta me uskovaiset olemme enemmän kuin apinoivat ateistit ...

        1. Tess. 5:23
        Mutta itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonansa, ja säilyköön koko teidän henkenne ja sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.

        Me muutumme vaan emme puutu missään kohdin ylösnousemuksessa. Varpaista lakeen kaikki tallella.
        Niin adventisteilla kuin muillakin kristityillä. Mutta teillä ateisteilla ei ole kaikki tallella varpaista lakeen.

        MATTEUS 27.

        50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
        51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
        52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika".


    • kortti käy

      oven avaajana. Se näky oli tietenkin tätä päivää, mutta ihminen kun oli niin tulkitsi väärin, eli luuli olevansa taivaassa. Kyllä profeetatkin erehrtyvät, sillä hekin ovat vain vajavaisia ihmisiä.

      • skreivi

        Nykyään on tosiaankin kortteja, joilla avataan ovija, esimerkiksi laivojen hytit avautuvat usein kortti aukkaisijalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      145
      1950
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      114
      1507
    3. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      92
      1320
    4. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1282
    5. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      89
      1225
    6. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      207
      1111
    7. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      47
      1027
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      98
      1017
    9. Venäjä lähettää 480 tuhannen sotilaan armeijan Suomen rajalle

      Miten Suomessa vastataan Venäjän uhkaan sotilaallisesti
      Maailman menoa
      204
      1002
    10. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      229
      851
    Aihe