Mistäs voi ladata Vistan?

tuutelituu

Mistäs voi ladata vistan ku ostamani koneen mukana ei asennuslevyjä tullut mukaan. Tottakai Microsoftilla joku paikka tämänkaltaisille latauksille on, jotta ei tarvisi ostaa kahteen kertaan lisenssiä?

6

399

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miten niin tottakai? Eihän Microsoft sinulle ole sitä käyttöjärjestelmän lisenssiä myynyt, vaan tietokoneesi valmistaja/myyjä. Hehän vastaavat myös käyttöjärjestelmän teknisestä tuesta, ei MS.

      Pyydä tietokoneesi valmistajalta palautuslevy(t). Ne maksavat jotain, mutta vähemmän kuin Microsoftin oma myyntituote...

      • tuutelituu

        Kone on muutamia vuosia vanha eikä takuu enää ole voimassa..


      • tuutelituu kirjoitti:

        Kone on muutamia vuosia vanha eikä takuu enää ole voimassa..

        Eihän tällä ole mitään tekemistä takuun kanssa, vaan sen, kuinka kauan valmistajaa ja maahantuojaa kiinnostaa tuotteitaan tukea.

        Jos ei kiinnosta edes rahasta, niin ei sitten...


    • ncjkndcds88kjdsn

      Kaiva tietokoneesi käyttöohje esille jostain minne olet sen laittanut, todennäköisesti manuaali löytyy myös koneesi kiintolevyltä. Tai käytä googlea. Etsi ohje kuinka teet tehdasasetusten palautuksen tietokoneesi palautusosiolta.

      Ja ne palautuslevyt poltetaan itse. Siihenkin löytyy ohjeet samasta paikasta kuin itse palautusohjekin.

      • tuutelituu

        Kyseessä oli jo sammuneen kannettavan vista-lisenssin hyödyntäminen, ja tällä koneella johon nyt asensin vistan, oli aiemmin XP johon ei palautuslevykekkään enää purrut NTDLR tiedoston vioittumisen vuoksi(tällaiset ongelmat muuten ihan normaaleja windowsissa).

        Tästä palstasta ei liiemmin apua ollut, mutta joo, vähän säälittää tämän palstan modeja, jotka 2 avaustani suoran latauslinkin kysyessäni poistettiin.. ikään kuin Windowsin lataaminen itsessään olisi jokin rikos. se että meitä laillisia käyttäjiä täällä sorretaan joidenkin satunnaistan laittomien käyttäjien vuoksi, on todella pöyristyttävää.


    • ExxonMaxxon

      Jos levyjä ei tule mukana niin ne tulis tehdä itse kuten käyttöohjeissa (joita et kenties lukenut ja heitit roskiin) neuvotaan, aikanaan kun ostin HP:n koneen niin siinä oli vielä erikseen softakikkare joka muistutti asiasta ja opasti kädestä pitäen että miten prosessi tehdään.

      Sille ei tietenkään sitten voi mitään jos ohjeita ei lueta tai tuollaisten softien kohdalla klikataan vaan joo ei kiitos.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe