He voimistuivat heikkoudesta...

...tulivat väkeviksi sodassa, ajoivat pakoon muukalaisten sotajoukot! (Hebr.11:34b)

Tuo lainaamani ote Hebrealaiskirjeestä on mulle erittäin rakas! Kiitos siitä Herra Yeshualle! HalleluYah!

Me elämme ajassa, jossa lukuisat pimeyden henget pyrkivät lannistamaan meitä jatkuvasti ja vaikuttamaan niin, että irroittaisimme edes hetkeksi uskonkatseemme Golgatan keskimmäisestä rististä, jossa näemme uskon silmin Suuren Voittajan: Ylistetyn Valtiaan, Vapahtajamme Yeshua HaMashiach'n kärsimässä meidän sijaisenamme ja lopulta äärimmäisen heikkona ja pohjattoman rakkautensa tähden meitä kohtaaan kuolemassa puolestamme!

Mutta kolmantena päivänä Hän, Isä J-lan voimasta nousi äärettömässä voimassa hallitsemaan kaikkia maan päällä eläviä kansoja! On valtava riemu tietää ja tuntea Yeshua omana rakkaana Mestarina, Herrana ja Vapahtajana!

HalleluYah!

Eikö olekin ihanaa saada olla pelkästä J-lan rakkaudesta ja pohjattomasta armosta pelastettu ja Pyhän Hengen sinetillä sinetöity Yeshuan omaisuudeksi! Mikä ilo ja riemu sen kokemisesta ja muistamisesta syntyykään aina uudelleen ja uudelleen sydämeen, ihan on rinta revetä äärettömästä onnentunteesta! Yippee-Jippi-Yuu!

59

1212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • perkeleellistä menoa

Maksa Yakov itse omat laskusi?
      Mitä sinä syntejäsi muiden niskaan kaadat?
      Etkö ole muka enää syyntakeellinen teoistasi?

• dsfhdfhdfh

tunnetko sinä Yakovin ihan henk.koht kun noin kovia syytöksiä hänelle esitit?

• dskjjhgfdsasdfghjk
        dsfhdfhdfh kirjoitti:

Jokainen aikuinen ihminen vastaa yleensä itse tekojensa seurauksista, eikö?
        Miksi tämä yksi vinkuu heti kuin lapsi tai joku ikiteini Jeesusta apuun kun omatunto hiemankin kolkuttaa? Sovittakoon itse tekonsa.
        Jos olisi rikosoikeudellista asiaa niin se sovitaan raastuvassa.
        Muut omantunnon tuskat mietitään ja sovitaan omassa päässä itsensä kanssa.
        Ihmeellistä vinkumista ja vastuun laistamista aikuiselta mieheltä.

• jhkjklköjlöh
        dskjjhgfdsasdfghjk kirjoitti:

Miksi tämä yksi vinkuu heti kuin lapsi tai joku ikiteini Jeesusta apuun kun omatunto hiemankin kolkuttaa? Sovittakoon itse tekonsa.

Yakovin viesti mielestäni mitään vinkumista ja vastuun laistamista ollut. Ennemminkin lapsenkaltaista uskonsa ja elämänsä ilon ilmaisua.

Paremmalta ja vastuullisemmalta tuo kuulosti kuin satojen tuhansien ilon kiljahdukset kossupullon korkin napsahdettua auki tässäkin maassa.

• dfghjkjhgfdsasgh
        jhkjklköjlöh kirjoitti:

Yakovin viesti mielestäni mitään vinkumista ja vastuun laistamista ollut. Ennemminkin lapsenkaltaista uskonsa ja elämänsä ilon ilmaisua.

Paremmalta ja vastuullisemmalta tuo kuulosti kuin satojen tuhansien ilon kiljahdukset kossupullon korkin napsahdettua auki tässäkin maassa.

Toinen paha ei toista tee sen paremmaksi.
        Viinapullossa asuu tosiaan se "piru", mutta niin asuu siinäkin ajatuksessa jossa vastuu sysätään aina jollekin ulkopuoliselle.
        Ja sokean uskon nimissä on tehty enemmän pahaa kuin kossupäissään.

• jkjkjkjkjkjkjö
        dfghjkjhgfdsasgh kirjoitti:

Viinapullossa asuu tosiaan se "piru", mutta niin asuu siinäkin ajatuksessa jossa vastuu sysätään aina jollekin ulkopuoliselle.

han se on, että ihminen teoistaan on ihan itse vastuussa. Sanoohan raamattukin, että jokaisesta turhasta sanastakin ihminen joutuu tekemään tilin.

Joten en minäkään mitään sokeaa uskoa, sen enempää, kuin kossu pulloakaan kenelekään suosittele. Kummankin kanssa, kun niin helposti tuppaa eläminen menemään överiksi.

"sokean uskon nimissä on tehty enemmän pahaa kuin kossupäissään. "

Tuli vain mieleeni tuosta sokeasta uskosta. Oli se sitten fasismia, kommunismia, kristinuskoa tai mitä tahansa ideologiaa, niin kumpikaan ei useinkaan sulje toisiaan pois. Väittäisin että, sokea ideologismi ja alkoholi saa yhdessä paljon enemmän pahaa aikaan kuin ne erikseen.

• ...syntikuormiesi alla, vaikka täydellinen lunastus ja pelastus on ollut sullekin tarjolla syntymästäsi saakka!

Vain yksi uskon silmin tehty vilkaisu Golgatan ristillä riippuneeseen verta vuotavaan Yeshuaan, J-lan Karitsaan tempaisee kaikki synnin saastat pois sydämestäsi, jos nöyrästi Yeshualta armoa ja anteeksiantoa anelet!

Tee niin tänään ja kuuntele kerrankin sydämesi ääntä!

• dsfhdfhdfh kirjoitti:

Tärkeintä hälle on kuitenkin opetella tuntemaan Herra Yeshua, koska silloin hän saa armollisen vastauksen mieltään vaivaaviin kysymyksiinsä ja pääsee perusongelmastaan eli synneistään eroon kertaheitolla! HalleluYah!

• dskjjhgfdsasdfghjk kirjoitti:

Vai olet sä raahannut perässäsi eli kantanut sydämessäsi vuosikymmenten syntitaakkaasi, vaikka Yeshua on jo ne kaikki sovittanut ja lisäksi perisyntisi, jotka yhdessä upottaisivat sinut Helvettiin!

Mene jo tänään - ja tarkemmin sanoen: MENE HETI PAIKALLA! - uskossa Golgatalle, Yeshuan ristin juurelle ja ota uskossa vastaan se valtava armo ja täydellinen anteeksiantamus, jonka vain voit uskon kautta Yeshuan vereen saada!

Nöyrry, kadu, tee parannus synneistäsi, tunnusta kaikki syntisi Yeshualle ja usko Häneen Herranasi ja Vapahtajanasi!

• jhkjklköjlöh kirjoitti:

...nyt mä pääasiallisena tehtävänäni iloitsen Herrassani kuin suuren saaliin saanut, sillä mikään rikkaus tässä maailmassa ei voi tuoda sitä puhdasta ja taivaallista iloa ja riemua, jonka vain usko kirkastettuun ja ylen korkeaan asemaan korotettuun Herraamme Yeshuaan tuo jokaiselle, joka Häneen uskoo!

Voittovoima on veressä!

HalleluYah!

• dfghjkjhgfdsasgh kirjoitti:

Olipa kerran mies (nimeltä Yakov), joka oli Luojalleen (synti)velkaa niin paljon, ettei olisi kyennyt sitä maksamaan vaikka olisi elänyt 1000-vuotiaaksi, vaan (synti)velka olisi vain lisääntynyt ajan mittaan.

Kun Luoja sitten tuli kerran (1972 Pääsiäisviikon keskiviikkona, iltapäivällä) tapaamaan tuota suurvelallistaan eli Yakov-poloista ja sanoi mulle (siis Yakov'ille): "Totisesti sinä olet suurisyntinen ihminen!", niin Yakov nöyrästi myönsi asian olevan juuri niin, mutta sanoi turvautuvansa kaikessa J-lan armoon!

Kun J-la sen kuuli ihan omin korvin, niin se miellytti Häntä ja Yakov sai KAIKEN SYNTIVELKANSA ANTEEKSI!

Hallelumaleijaah--ooooooh...aaaaaah- HalleluYah!

Lopuksi pieni kysymys sulle:

Kenen armoon SINÄ turvaat sinä suurena tuomiopäivänä (?), jolloin J-la kerää kaikki ihmiset kaikilta aikakausilta eteensä ja antaa armahdettujen päästä luokseen taivaan iloon, mutta heittää kaikki pelastavan armon hyljänneet Helvettiin sovittamaan heidän omia syntejään ajastaikaan halki ikuisuuksien!

• jkjkjkjkjkjkjö kirjoitti:

han se on, että ihminen teoistaan on ihan itse vastuussa. Sanoohan raamattukin, että jokaisesta turhasta sanastakin ihminen joutuu tekemään tilin.

Joten en minäkään mitään sokeaa uskoa, sen enempää, kuin kossu pulloakaan kenelekään suosittele. Kummankin kanssa, kun niin helposti tuppaa eläminen menemään överiksi.

Tuli vain mieleeni tuosta sokeasta uskosta. Oli se sitten fasismia, kommunismia, kristinuskoa tai mitä tahansa ideologiaa, niin kumpikaan ei useinkaan sulje toisiaan pois. Väittäisin että, sokea ideologismi ja alkoholi saa yhdessä paljon enemmän pahaa aikaan kuin ne erikseen.

...mikä tuo rauhan ihmissydämeen ja johdattelee kaikki maan kansat lopulta rauhaan ja sopuisaan rinnakkaiseloon. Niin kauan kuin ihmiset yrittävät itse 'mestaroida' rauhaa omin voimin, on heidän ponnistelunsa tuomittu epäonnistumaan ja ihmiskunnan historia on osoittanut sen todeksi.

Onneksi J-la on antanut meille Raamatussa lujat, taatut ja kaikissa olosuhteissa pitävät lupauksensa sitä, että on tuleva vielä aika (eikä se ole kaukana), jolloin J-lan lähettämä Messias-Kuningas saa hallintaansa Israelin ja kaikki pakanakansat. Hän tuo maan päälle rauhan, jolloin kansat takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi.

Vain usko Yeshua HaMashiach'n sovintovereen tuo rauhan ihmissydämeen ja kun Yeshua saapuu kirkkaudessaan maan päälle, niin Hän tuo rauhan tullessaan koko tähän maailmaan, sillä Hän on Rauhanruhtinas, hebreaksi Sar-Shalom! HalleluYah!

Maranata! Tule Herra Yeshua!

• Yakov kirjoitti:

...syntikuormiesi alla, vaikka täydellinen lunastus ja pelastus on ollut sullekin tarjolla syntymästäsi saakka!

Vain yksi uskon silmin tehty vilkaisu Golgatan ristillä riippuneeseen verta vuotavaan Yeshuaan, J-lan Karitsaan tempaisee kaikki synnin saastat pois sydämestäsi, jos nöyrästi Yeshualta armoa ja anteeksiantoa anelet!

sanottu !!! Ole siunattu !!!!!

• wertyukljhgfd
        jkjkjkjkjkjkjö kirjoitti:

Maailman pahuus on tekijöidensä summa. Joista yksi osaalue on fanatismi. Se on kiistatta pahuuden tekijä, koska se ei pyri harmoniaan eikä yhteisyyteen. Niin kauan kun se on olemassa, se yhtä kiistattomasti saa aihaan pahuuden syvenemistä, laajenemista ja kovenemista.
        Totean sen etten syytä uskovia harhastaan, vaan sen takana olevia voimia.

• jatkuvaaa
        Yakov kirjoitti:

...syntikuormiesi alla, vaikka täydellinen lunastus ja pelastus on ollut sullekin tarjolla syntymästäsi saakka!

Lopeta sinä Yakov se synnin tekeminen ja synnillisten ajatteleminen niin ei tarvitse pyydellä kokoa ajan anteeksi?
        Jos minä loukkaan ihmisiä, niin pyydän itse tekojani heiltä anteeksi. Annan myös anteeksi jos minua loukataan ja asia sovitaan. Ei siinä sinua tai jeesustasi tarvita sotkemassa.

• jatkuvaaa kirjoitti:

Lopeta sinä Yakov se synnin tekeminen ja synnillisten ajatteleminen niin ei tarvitse pyydellä kokoa ajan anteeksi?
        Jos minä loukkaan ihmisiä, niin pyydän itse tekojani heiltä anteeksi. Annan myös anteeksi jos minua loukataan ja asia sovitaan. Ei siinä sinua tai jeesustasi tarvita sotkemassa.

...sydämeesi ja sisimpääsi edes pintapuolisesti.

Sä luulet itse voivasi määrätä mitä milloinkin teet ja luulet voivasi vaeltaa omin voimin ilman syntiä täällä J-lan kiroaman maan päällä.

Sulla on vielä paljon oppimista Tanakh'in kirjoittajien omakohtaisista kokemuksista ja apostoli Paavalin opetuksista.

Tanakh opettaa esim. näin:
        Jeremia:
        10:23 Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.

Siinä vaiheessa, kun olemme oppineet sen totuuden, ettei meidän lihassamme asu mitään hyvää (kuten Paaavali totesi), vaan tämä synnin ja kuoleman ruumis on parantumaton ja sen loppu on että se kuoletetaan. Enpä kerrokaan sulle enempää siitä, miten se kuoletetaan, sillä et voi kiivetä latvasta puuhun.

Paavali tiesi esim. seuraavan:
        Roomalaiskirje:
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Moni uskova tulkitsee Paavalin noissa jakeissa tarkoittavan synnillisiä tekoja, jotka muut ihmiset voivat nähdä. Uskon hänen tarkoittavan pääasiassa synnillisiä AJATUKSIA, jotka lihassa asuva synnin laki vaikuttaa. Jokaisella ihmisellä on koko hänen sisimpänsä Paratiisissa tapahtuneen syntiinlankeemuksen seurauksena perisynnin vuoksi läpikotaisin turmeltunut. Tästä syystä JOKAISEN IHMISEN ON SYNNYTTÄVÄ UUDESTI YLHÄÄLTÄ täysin uudeksi hengelliseksi luomukseksi Yeshua HaMashiach'ssa! Mikään vähempi ei auta, eikä anna ihmiselle mahdollisuutta päästä Paratiisissa kadotettuun jumal'yhteyteen!

Tästä Paavali opetti näin:

2.Korinttolaiskirje:
        5:17 Siis, jos joku on HaMashiach'ssa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Galatalaiskirje:
        6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan UUSI LUOMUS!

Anna siis ENSIN koko risainen elämäsi Yeshualle, niin sen jälkeen Pyhä Henki opastaa sinua elämän tiellä ja ohjaa sinut tuntemaan omien kykyjesi sula mahdottomuus mihinkään aitoon J-lalle kelpaavaan hyvään.

• savonarola kirjoitti:

sanottu !!! Ole siunattu !!!!!

...ole SINÄ siunattu kaksinkertaisella siunauksella alkaen tänään!

• wertyukljhgfd kirjoitti:

Maailman pahuus on tekijöidensä summa. Joista yksi osaalue on fanatismi. Se on kiistatta pahuuden tekijä, koska se ei pyri harmoniaan eikä yhteisyyteen. Niin kauan kun se on olemassa, se yhtä kiistattomasti saa aihaan pahuuden syvenemistä, laajenemista ja kovenemista.
        Totean sen etten syytä uskovia harhastaan, vaan sen takana olevia voimia.

Kerrohan lähemmin ja yksilöi, että mitä "voimia" ja keitä "uskovia" kritiikkisi ja syytöksesi koskevat?

Ps. Fanatisteja eli kiihkoilijoita on näet monenlaista, on hyvää ja väkivallatonta oppia intohimoisesti levittäviä (kuten Yeshua, Hänen apostolinsa ja kaikki me Hänen opetuslapsensa) ja toisessa ääripäässä itsensä (ja siinä ohessa mahdollisimman monia muitakin jopa täysin syyttömiä ihmisiä) räjäytteleviä.

• etkö mieti yhtään?
        Yakov kirjoitti:

...sydämeesi ja sisimpääsi edes pintapuolisesti.

Sä luulet itse voivasi määrätä mitä milloinkin teet ja luulet voivasi vaeltaa omin voimin ilman syntiä täällä J-lan kiroaman maan päällä.

Sulla on vielä paljon oppimista Tanakh'in kirjoittajien omakohtaisista kokemuksista ja apostoli Paavalin opetuksista.

Tanakh opettaa esim. näin:
        Jeremia:
        10:23 Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa.

Siinä vaiheessa, kun olemme oppineet sen totuuden, ettei meidän lihassamme asu mitään hyvää (kuten Paaavali totesi), vaan tämä synnin ja kuoleman ruumis on parantumaton ja sen loppu on että se kuoletetaan. Enpä kerrokaan sulle enempää siitä, miten se kuoletetaan, sillä et voi kiivetä latvasta puuhun.

Paavali tiesi esim. seuraavan:
        Roomalaiskirje:
        7:19 sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        7:24 Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista?
        7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.

Moni uskova tulkitsee Paavalin noissa jakeissa tarkoittavan synnillisiä tekoja, jotka muut ihmiset voivat nähdä. Uskon hänen tarkoittavan pääasiassa synnillisiä AJATUKSIA, jotka lihassa asuva synnin laki vaikuttaa. Jokaisella ihmisellä on koko hänen sisimpänsä Paratiisissa tapahtuneen syntiinlankeemuksen seurauksena perisynnin vuoksi läpikotaisin turmeltunut. Tästä syystä JOKAISEN IHMISEN ON SYNNYTTÄVÄ UUDESTI YLHÄÄLTÄ täysin uudeksi hengelliseksi luomukseksi Yeshua HaMashiach'ssa! Mikään vähempi ei auta, eikä anna ihmiselle mahdollisuutta päästä Paratiisissa kadotettuun jumal'yhteyteen!

Tästä Paavali opetti näin:

2.Korinttolaiskirje:
        5:17 Siis, jos joku on HaMashiach'ssa, niin hän on UUSI LUOMUS; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.

Galatalaiskirje:
        6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan UUSI LUOMUS!

Anna siis ENSIN koko risainen elämäsi Yeshualle, niin sen jälkeen Pyhä Henki opastaa sinua elämän tiellä ja ohjaa sinut tuntemaan omien kykyjesi sula mahdottomuus mihinkään aitoon J-lalle kelpaavaan hyvään.

Lainasit itse Raamatusta >>Jeremia: 10:23 "Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa".

• etkö mieti yhtään? kirjoitti:

Lainasit itse Raamatusta >>Jeremia: 10:23 "Minä tiedän, Herra, ettei ihmisen tie ole hänen vallassansa, eikä miehen vallassa, kuinka hän vaeltaa ja askeleensa ohjaa".

...sä kapinoit J-laa vastaan, eikä se ole terveellistä, koska Hänen vallassaan ovat kaikki sinun tiesi ja myös sinä koko olemuksinesi!

Sulta puuttu todellakin se tärkein eli uudestisyntyminen uudeksi hengelliseksi luomukseksi, voidaksesi tajuta, mistä todella tässä asiassa (Jer. 10:23) on kyse ja mistä on kyse seuraavassa Yeshuan opetuksessa:
        Johanneksen evankeliumi:
        3:3 Yeshua vastasi ja sanoi hänelle (Nikodemukselle): "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan kuningaskuntaa."
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan kuningaskuntaan.
        3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: >>>teidän TÄYTYY syntyä uudesti, ylhäältä

• pyhimys templar
        Yakov kirjoitti:

...sä kapinoit J-laa vastaan, eikä se ole terveellistä, koska Hänen vallassaan ovat kaikki sinun tiesi ja myös sinä koko olemuksinesi!

Sulta puuttu todellakin se tärkein eli uudestisyntyminen uudeksi hengelliseksi luomukseksi, voidaksesi tajuta, mistä todella tässä asiassa (Jer. 10:23) on kyse ja mistä on kyse seuraavassa Yeshuan opetuksessa:
        Johanneksen evankeliumi:
        3:3 Yeshua vastasi ja sanoi hänelle (Nikodemukselle): "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan kuningaskuntaa."
        3:4 Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?"
        3:5 Yeshua vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan kuningaskuntaan.
        3:6 Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
        3:7 Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: >>>teidän TÄYTYY syntyä uudesti, ylhäältä

Et taida ymmärtää jutun juonta lainkaan!
        Olet toisin sanoen hengellisesti sokea.
        Sopii kysyä, miksi niin on?
        Mitä olet tehnyt ettei sinulle avaudu todellisesti ja selvästi asiat?
        Onko sydämesi tilassa vikaa?
        Oletko tehnyt piilossa jotain sellaista mikä estää sinulta näkemyksen?
        Mitä ihmettä sinulle on tapahtunut?
        Kerro?

Onko kenties se mikä sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta sittenkään sitä aidosti?

Mietippä näitä.

ps. minulla ei ole syytä kapinoida ketään vastaan, mutta sen sijaan jopa velvollisuus oikaista väärin käsityksiä.

• pyhimys templar kirjoitti:

Et taida ymmärtää jutun juonta lainkaan!
        Olet toisin sanoen hengellisesti sokea.
        Sopii kysyä, miksi niin on?
        Mitä olet tehnyt ettei sinulle avaudu todellisesti ja selvästi asiat?
        Onko sydämesi tilassa vikaa?
        Oletko tehnyt piilossa jotain sellaista mikä estää sinulta näkemyksen?
        Mitä ihmettä sinulle on tapahtunut?
        Kerro?

Onko kenties se mikä sinusta tuntuu hyvältä ja oikealta sittenkään sitä aidosti?

Mietippä näitä.

ps. minulla ei ole syytä kapinoida ketään vastaan, mutta sen sijaan jopa velvollisuus oikaista väärin käsityksiä.

...Yeshuan omaksi, niin en jatka keskustelua. En ole näet tippaakaan sanakiistojen kipeä :)

Ps. Palaahan keskusteluun sitten joskus, mikäli tahdot oppia tuntemaan Yeshuan Vapahtajanasi, niin saatan jatkaa keskustelua siitä aiheesta kanssasi. Nyt voit Joulun ja Uuden Vuoden aikana pohtia, mitä Isä J-lan Rakkaussanoma Yeshuasta sulle voisi merkitä, nimittäin jos uskoisit siihen...

• Jisreel

Vai mikä sinut noin kiukkuiseksi tekee.

• sadfghjklöä
        Jisreel kirjoitti:

Vai mikä sinut noin kiukkuiseksi tekee.

Perseeni on kunnossa. Maailman yksi suurimmista läpimenneistä valheista (kristiusko)sen tekee että harmittaa.

• hamashaaja
        Yakov kirjoitti:

...mikä tuo rauhan ihmissydämeen ja johdattelee kaikki maan kansat lopulta rauhaan ja sopuisaan rinnakkaiseloon. Niin kauan kuin ihmiset yrittävät itse 'mestaroida' rauhaa omin voimin, on heidän ponnistelunsa tuomittu epäonnistumaan ja ihmiskunnan historia on osoittanut sen todeksi.

Onneksi J-la on antanut meille Raamatussa lujat, taatut ja kaikissa olosuhteissa pitävät lupauksensa sitä, että on tuleva vielä aika (eikä se ole kaukana), jolloin J-lan lähettämä Messias-Kuningas saa hallintaansa Israelin ja kaikki pakanakansat. Hän tuo maan päälle rauhan, jolloin kansat takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi.

Vain usko Yeshua HaMashiach'n sovintovereen tuo rauhan ihmissydämeen ja kun Yeshua saapuu kirkkaudessaan maan päälle, niin Hän tuo rauhan tullessaan koko tähän maailmaan, sillä Hän on Rauhanruhtinas, hebreaksi Sar-Shalom! HalleluYah!

Maranata! Tule Herra Yeshua!

s:ä J-v pääs-t

• mutteri45
        Yakov kirjoitti:

Olipa kerran mies (nimeltä Yakov), joka oli Luojalleen (synti)velkaa niin paljon, ettei olisi kyennyt sitä maksamaan vaikka olisi elänyt 1000-vuotiaaksi, vaan (synti)velka olisi vain lisääntynyt ajan mittaan.

Kun Luoja sitten tuli kerran (1972 Pääsiäisviikon keskiviikkona, iltapäivällä) tapaamaan tuota suurvelallistaan eli Yakov-poloista ja sanoi mulle (siis Yakov'ille): "Totisesti sinä olet suurisyntinen ihminen!", niin Yakov nöyrästi myönsi asian olevan juuri niin, mutta sanoi turvautuvansa kaikessa J-lan armoon!

Kun J-la sen kuuli ihan omin korvin, niin se miellytti Häntä ja Yakov sai KAIKEN SYNTIVELKANSA ANTEEKSI!

Hallelumaleijaah--ooooooh...aaaaaah- HalleluYah!

Lopuksi pieni kysymys sulle:

Kenen armoon SINÄ turvaat sinä suurena tuomiopäivänä (?), jolloin J-la kerää kaikki ihmiset kaikilta aikakausilta eteensä ja antaa armahdettujen päästä luokseen taivaan iloon, mutta heittää kaikki pelastavan armon hyljänneet Helvettiin sovittamaan heidän omia syntejään ajastaikaan halki ikuisuuksien!

on tullut niin kiire, että Jumala pitää lyhentää J-laksi. Eikö jää enää aikaa jokaiselle kirjaimelle, kun pitää alkaa hienostelemaan pitkiä ilmauksia Jeesuksesta Kristuksesta. Ajatteletko, että Pyhä Henki alkaakin korvaamaan
        Jeesus Kristus-nimen jollakin hebrealaisella vastineella. Hei Suomessahan me elämme ja uskomme!

• mutteri45 kirjoitti:

on tullut niin kiire, että Jumala pitää lyhentää J-laksi. Eikö jää enää aikaa jokaiselle kirjaimelle, kun pitää alkaa hienostelemaan pitkiä ilmauksia Jeesuksesta Kristuksesta. Ajatteletko, että Pyhä Henki alkaakin korvaamaan
        Jeesus Kristus-nimen jollakin hebrealaisella vastineella. Hei Suomessahan me elämme ja uskomme!

...tiedät, että eläkeläisillä sitä vasta kiire onkin!!!!!!!!!!

Sen lisäksi mä kunnioitan Isä J-laa niin paaaaaaaaaljon, etten tahdo turhaan lausua, enkä kirjoittaakaan Hänen nimeään millään kielellä. Olisihan vaarana, että mä sun laillasi ivailumielessä erehtyisin tekstini ohesssa turhaan kirjoittamaan Hänen nimensä...

Mitä tulee Suureen ja Ylistettyyn Vapahtajaamme, niin Hänen erisnimiään en tahdo korvata millään ihmisten keksimillä nimillä sen vuoksi, että alkuperäiskirjoituksissa (aramea ja hebrea) on kirjoitettu, ettei MISSÄÄN MUUSSSA NIMESSÄ ole meille tarjolla pelastusta!

Tajuutkohan sä miten tärkeästä asiasta siinä on kyse? Siis ainoastaan Adonai Yeshua HaMashiach Nimessä on meille tarjolla pelastus! Luemme tästä (oikein kirjoitetut) jakeet:

Apostolien teot 4:7-12
        4:7 Ja he asettivat heidät eteensä ja kysyivät: "Millä voimalla tai kenen NIMEEN te tämän teitte?"
        4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!
        4:9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,
        4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Yeshua HaMashiach, HaNostri'n, NIMEN kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.
        4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'
        4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; SILLÄ EI OLE TAIVAAN ALLA >>>MUUTA NIMEÄ

• hamashaaja kirjoitti:

s:ä J-v pääs-t

हमें बताओ तुम कैसे और यह रूसी में कहते हैं

• 我找不到地铁站
        Yakov kirjoitti:

हमें बताओ तुम कैसे और यह रूसी में कहते हैं

你想坐火车还是大巴去那? / 你想坐火車還是大巴去那?

• 我找不到地铁站 kirjoitti:

你想坐火车还是大巴去那? / 你想坐火車還是大巴去那?

...sitä puhuu yli 1,3 miljardia ihmistä, mutta kerrohan mitä tarkoittaa seuraava:

باشد که پروردگار به تو برکت دهد و
        به روز نگه دارید.

• "Mutta usko on luja luottamus siihen, mitä toivotaan,
      ojentautuminen sen mukaan, mikä ei näy." Heb. 11:1

Lainaat Heb. 11. lukua mainitsematta, että koko 11. luku käsittelee USKOA.

Koko yhdennentoista luvun keskeisin jae on mielestäni: "Mutta ilman uskoa
      on mahdoton olla otollinen; sillä sen, joka Jumalan tykö tulee, täytyy uskoa,
      että Jumala on ja että hän palkitsee ne, jotka häntä etsivät."

Paavalin ja Siilaan julistama pelastuksen 'pikaohje' kuului: "USKO Herraan
      Jeesukseen, niin sinä pelastut, niin myös sinun perhekuntasi." Apt. 16:31

"Usko tulee siis kuulemisesta, mutta kuuleminen Kristuksen sanan kautta."
      Room. 10:17. Mielestäni tekisit Yakov viisaasti, jos et sotkisi viesteihisi
      hepreankielisiä kutsumanimiä, jotka ovat suomalaiselle täysin outoja ja
      vaikeuttavat Kristuksen sanan kuulemista. Snobbailuun meistä monilla on
      taipumusta, mutta sitä joutavaa turhamaisuutta ei saisi koskaan ulottaa
      Jeesuksen, meidän Pelastajamme ja Mestarimme NIMEN hämärtämiseen.

En opastaisi sinua tässä asiassa, ellet olisi monesti aikaisemmin ankarasti
      kiivaillut JEESUS-nimeä vastaan. Toivottavasti sinun judaistis-lakihenkinen
      tulkintasi on vapautunut ja sallii kiittää karun suomalaisilla nimillä meidän
      taivaallista Isäämme, Jumalaa sekä Hänen Poikaansa, Jeesusta Kristusta.

Pelastuksemme evankeliumia, taivaan Isältä tullutta hyvää Sanomaa, ei saisi
      peitellä mihinkään toisarvoisiin nimi- tai muihin krumeluureihin. Voit vapaasti
      kritisoida minun tekstiäni ja ilmaisutapaani. Tee vastapalvelus ja anna sinä
      minulle jokin rakentava kehotus, mutta tee se rakkaudessa ilman pelleilyä.

Välttäkäämme yletöntä hötkyilyä ja kaikkea sielullista hillumista jo yksin sen
      takia, että Joulun rauha saisi vähitellen laskeutua köyhiin sydämiimme.

.

• ...pääaiheenaan uskoa ja sen olemusta. Luvussa annetaan meille useita ja loistavia esimerkkejä siitä, mitä oikea ja J-lalle otollinen usko eli luottamus sai muinoin Hänen valituissaan aikaan. Kirjeen kirjoittaja otti nuo lukuisat esimerkit esiin osoittaakseen lukijoille, että samat mahdollisuudet ovat myös meitä varten olemassa, mikäli vaellamme samassa uskon hengessä menettämättä luottamustamme rakkauden J-laan, uskoessamme Hänen Poikaansa Yeshuaan.

Avaukseni on kuitenkin keskitetty nimenomaan seuraaviin sanoihin: "he voimistuivat heikkoudesta", enkä aio nyt mennä tässä keskustelussa laajempaan uskon salaisuuden merkityksen käsittelyyn, mutta sinä saat sen kernaaasti tehdä.

Olen tänä vuonna saanut oppia tuntemaan eri sairauksien ja parin tapaturmankin kautta mitä on olla fyysisesti heikkona ja kerran olin jopa liki kuoleman portteja. On valtavaa ihan käytännössä itse kokemalla huomata se UT:n opetusten ehdoton totuus, että kun J-la riisuu meiltä omat voimamme pois ja terveyden ja vie ihmisen heikkouteen, jossa hänen on hiljaa rukoillen vain odotettava - ehkä kauankin - apua ylhäältä. Sitten kun koittaa se siunattu päivä tai hetki, jolloin apu todella tulee, niin miten suuri kiitollisuus valtaakaan mielen! Nyt voin hyvin, josta annan ehyen kiitoksen Isä J-lalle Yeshua-Nimessä!

Koska sinä ja mo ni muukin tahdotte käyttää Heistä muita kuin hebrealaisia Nimiä, niin se teille suotakoon, sillä kukin meistä tehköön tässäkin asiassa niin kuin hänen oma sydämensä vaatii.

Olkoon seuraava kirjoitukseni lohdutukseksi kaikille niille, joilla juuri nyt on hyvin vaikeaa!

Isä J-la, Korkein istuu edelleen valtaistuimellaan. Hän katselee taivaastaan ja näkee KAIKKI ihmislapset (myös meidät aikuiset) ja Hän tuntee meidän sydämemme (kaikki kivut ja tuskat), Hän, joka on luonut meidän sydämemme. Hän kiinnittää alati katseensa meihin ja tarkkailee meitä, että Hän VOIMALLISESTI auttaisi kaikkia niitä meistä, jotka turvaamme Hänen armoonsa. Voi, miten suuri rakkaus Hänellä onkaan kaikkia meitä kohtaan, jotka halajamme pois täältä kuoleman varjon laaksosta Hänen luoksensa, rakkaan Isämme luo!
        (Ps. 33:13-22)

Jo muinoin psalmista runoili:
        "Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?"
        (Ps. 42:33)

Samaten me kukin huokaamme: "Herra Yeshua, milloin saan minä tulla Sinun luoksesi, taivaskotiini?"

Roomalaiskirje:
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

2.Korinttolaiskirje:
        5:2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        5:4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.

Siunausta jaa rauhaa Yeshuassa!

• dfghdfghfdhd
        Yakov kirjoitti:

...pääaiheenaan uskoa ja sen olemusta. Luvussa annetaan meille useita ja loistavia esimerkkejä siitä, mitä oikea ja J-lalle otollinen usko eli luottamus sai muinoin Hänen valituissaan aikaan. Kirjeen kirjoittaja otti nuo lukuisat esimerkit esiin osoittaakseen lukijoille, että samat mahdollisuudet ovat myös meitä varten olemassa, mikäli vaellamme samassa uskon hengessä menettämättä luottamustamme rakkauden J-laan, uskoessamme Hänen Poikaansa Yeshuaan.

Avaukseni on kuitenkin keskitetty nimenomaan seuraaviin sanoihin: "he voimistuivat heikkoudesta", enkä aio nyt mennä tässä keskustelussa laajempaan uskon salaisuuden merkityksen käsittelyyn, mutta sinä saat sen kernaaasti tehdä.

Olen tänä vuonna saanut oppia tuntemaan eri sairauksien ja parin tapaturmankin kautta mitä on olla fyysisesti heikkona ja kerran olin jopa liki kuoleman portteja. On valtavaa ihan käytännössä itse kokemalla huomata se UT:n opetusten ehdoton totuus, että kun J-la riisuu meiltä omat voimamme pois ja terveyden ja vie ihmisen heikkouteen, jossa hänen on hiljaa rukoillen vain odotettava - ehkä kauankin - apua ylhäältä. Sitten kun koittaa se siunattu päivä tai hetki, jolloin apu todella tulee, niin miten suuri kiitollisuus valtaakaan mielen! Nyt voin hyvin, josta annan ehyen kiitoksen Isä J-lalle Yeshua-Nimessä!

Koska sinä ja mo ni muukin tahdotte käyttää Heistä muita kuin hebrealaisia Nimiä, niin se teille suotakoon, sillä kukin meistä tehköön tässäkin asiassa niin kuin hänen oma sydämensä vaatii.

Olkoon seuraava kirjoitukseni lohdutukseksi kaikille niille, joilla juuri nyt on hyvin vaikeaa!

Isä J-la, Korkein istuu edelleen valtaistuimellaan. Hän katselee taivaastaan ja näkee KAIKKI ihmislapset (myös meidät aikuiset) ja Hän tuntee meidän sydämemme (kaikki kivut ja tuskat), Hän, joka on luonut meidän sydämemme. Hän kiinnittää alati katseensa meihin ja tarkkailee meitä, että Hän VOIMALLISESTI auttaisi kaikkia niitä meistä, jotka turvaamme Hänen armoonsa. Voi, miten suuri rakkaus Hänellä onkaan kaikkia meitä kohtaan, jotka halajamme pois täältä kuoleman varjon laaksosta Hänen luoksensa, rakkaan Isämme luo!

"Minun sieluni janoo Jumalaa, elävää Jumalaa. Milloin saan minä tulla Jumalan kasvojen eteen?"

Samaten me kukin huokaamme: "Herra Yeshua, milloin saan minä tulla Sinun luoksesi, taivaskotiini?"

Roomalaiskirje:
        8:23 eikä ainoastaan se, vaan myös me, joilla on Hengen esikoislahja, mekin huokaamme sisimmässämme, odottaen lapseksi-ottamista, meidän ruumiimme lunastusta.

2.Korinttolaiskirje:
        5:2 Sentähden me huokaammekin ikävöiden, että saisimme pukeutua taivaalliseen majaamme,
        5:4 Sillä me, jotka olemme tässä majassa, huokaamme raskautettuina, koska emme tahdo riisuutua, vaan pukeutua, että elämä nielisi sen, mikä on kuolevaista.

Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.

• Yakov kirjoitti:

...pääaiheenaan uskoa ja sen olemusta. Luvussa annetaan meille useita ja loistavia esimerkkejä siitä, mitä oikea ja J-lalle otollinen usko eli luottamus sai muinoin Hänen valituissaan aikaan. Kirjeen kirjoittaja otti nuo lukuisat esimerkit esiin osoittaakseen lukijoille, että samat mahdollisuudet ovat myös meitä varten olemassa, mikäli vaellamme samassa uskon hengessä menettämättä luottamustamme rakkauden J-laan, uskoessamme Hänen Poikaansa Yeshuaan.

Roomalaiskirje:

2.Korinttolaiskirje:

kanssasi siitä, että olet saanut voimistua heikkoudestasi, se on suuri kiitosaihe.

Nimikysymyksessä, jota hieman väläytin esille, osoitit nähdäkseni ennenkuulumatonta
        suvaitsevaisuutta 'käyttää Heistä muita kuin hebrealaisia Nimiä'. Olen iloinen tuosta
        sinun kannanotostasi, jonka mukaan 'kukin meistä tehköön tässäkin asiassa niin kuin
        hänen oma sydämensä vaatii'.

Rauhaa myös sinulle ja siunausta Jeesuksessa, meidän Herrassamme!

.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

kanssasi siitä, että olet saanut voimistua heikkoudestasi, se on suuri kiitosaihe.

Nimikysymyksessä, jota hieman väläytin esille, osoitit nähdäkseni ennenkuulumatonta
        suvaitsevaisuutta 'käyttää Heistä muita kuin hebrealaisia Nimiä'. Olen iloinen tuosta
        sinun kannanotostasi, jonka mukaan 'kukin meistä tehköön tässäkin asiassa niin kuin
        hänen oma sydämensä vaatii'.

Rauhaa myös sinulle ja siunausta Jeesuksessa, meidän Herrassamme!

.

Vapauksiimme kuuluu edellä mainitun lisäksi itse päättää suhtautumisestamme erilaisiin ruokiin, esim. liharuokiin ja jokaisella on vapaus valita se viikonpäivä, jota tahtoo pitää muita päiviä parempana eli lepopäivänä. Poikkeusryhmiäkin on, sillä esim. sairaanhoitaja pitää vapaana vain ne päivät, mitkä työnantaja hänelle suo. Paavali lisää noihin vapauksiin vain sen, että "kukin olkoon omassa sydämessään varma".

Roomalaiskirje:
        14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Oma käsitykseni (ei siis välttämättä oikeaan osunut mielipide) noista ja niihin verrattavista asioista on se, että voidakseni olla jostakin uskonelämään liittyvästä asiasta omassa sydämessäni VARMA, tulee minun tutkia sitä asiaa nöyrin sydämin ja rukoillen Pyhän Hengen valoa siinä ohessa, kun asiaa Raamattua lukien tutkin ja odotan Herran puhuvan siitä sydämelleni. Moni uskova menee vain johonkin kristilliseen tilaisuuteen ja muodostaa käsityksensä sen mukaan, mitä joku muu ihminen/ihmiset (joskus hyvinkin korkealta ja epäilyttävällä auktoriteetilla) hänelle asiasta opettavat oli opetus sitten oikein tai väärin! On niitäkin, jotka päättävät asioista pelkästään oman sydämensä tunteisiin turvautuen ja se on näissä hengellisissä asioissa ehkä kaikkein petollisinta, sillä VT:ssä on kirjoitettu: "Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä!"

Sananlaskut:
        28:26 Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.

Paavali kirjoitti myös näin: "mutta joka epäröi (että on syntiä syödä liharuokaa) ja kuitenkin syö (sitä), on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä!"
        - Aika selkeä ja samalla ankara opetus ja sitä kannattaa pohtia enemmänkin, jottei omatunto keneltäkään kristityltä huomaamatta paatuisi!

Luemme siitä: Roomalaiskirje:
        14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Paavalin maininta "Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" on syvemmän pohtimisen arvoinen näin Joulun alla, jolloin useimpien kristittyjen ruokapöytä notkuu liharuuista ja osalla meistä Altian tuotteistakin ;=)

• dfghdfghfdhd kirjoitti:

Vanhurskauden siemen kylvetään rauhan tekoina, ja se tuottaa hedelmän niille, jotka rauhaa rakentavat.

Ei kannata tuhlata ruutia uskonveljiin ja -sisariin, vaan tuhlatkaamme heihin sen sijaan sävyisästi armahtavaisuutta ja rakkautta, sillä sitä me kaikki - uskosta osattomat mukaan lukien - tarvitsemme :)

Koskettakoon sinua rakkauden J-la, Poikansa Yeshuan armollisilla käsillä!

• Yakov kirjoitti:

Vapauksiimme kuuluu edellä mainitun lisäksi itse päättää suhtautumisestamme erilaisiin ruokiin, esim. liharuokiin ja jokaisella on vapaus valita se viikonpäivä, jota tahtoo pitää muita päiviä parempana eli lepopäivänä. Poikkeusryhmiäkin on, sillä esim. sairaanhoitaja pitää vapaana vain ne päivät, mitkä työnantaja hänelle suo. Paavali lisää noihin vapauksiin vain sen, että "kukin olkoon omassa sydämessään varma".

Roomalaiskirje:
        14:5 Toinen pitää yhden päivän toista parempana, toinen pitää kaikki päivät yhtä hyvinä; kukin olkoon omassa mielessään täysin varma.
        14:14 Minä tiedän ja olen varma Herrassa Jeesuksessa, ettei mikään ole epäpyhää itsessään; vaan ainoastaan sille, joka pitää jotakin epäpyhänä, sille se on epäpyhää.

Oma käsitykseni (ei siis välttämättä oikeaan osunut mielipide) noista ja niihin verrattavista asioista on se, että voidakseni olla jostakin uskonelämään liittyvästä asiasta omassa sydämessäni VARMA, tulee minun tutkia sitä asiaa nöyrin sydämin ja rukoillen Pyhän Hengen valoa siinä ohessa, kun asiaa Raamattua lukien tutkin ja odotan Herran puhuvan siitä sydämelleni. Moni uskova menee vain johonkin kristilliseen tilaisuuteen ja muodostaa käsityksensä sen mukaan, mitä joku muu ihminen/ihmiset (joskus hyvinkin korkealta ja epäilyttävällä auktoriteetilla) hänelle asiasta opettavat oli opetus sitten oikein tai väärin! On niitäkin, jotka päättävät asioista pelkästään oman sydämensä tunteisiin turvautuen ja se on näissä hengellisissä asioissa ehkä kaikkein petollisinta, sillä VT:ssä on kirjoitettu: "Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä!"

Sananlaskut:
        28:26 Omaan sydämeensä luottavainen on tyhmä, mutta viisaudessa vaeltava pelastuu.

Paavali kirjoitti myös näin: "mutta joka epäröi (että on syntiä syödä liharuokaa) ja kuitenkin syö (sitä), on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä!"
        - Aika selkeä ja samalla ankara opetus ja sitä kannattaa pohtia enemmänkin, jottei omatunto keneltäkään kristityltä huomaamatta paatuisi!

Luemme siitä: Roomalaiskirje:
        14:20 Älä ruuan tähden turmele Jumalan työtä. Kaikki tosin on puhdasta, mutta sille ihmiselle, joka syö tuntoansa loukaten, se on pahaa.
        14:21 Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta ja karttaa sitä, mistä veljesi loukkaantuu tai joutuu lankeemukseen tai heikoksi tulee.
        14:22 Pidä sinä itselläsi Jumalan edessä se usko, mikä sinulla on. Onnellinen on se, joka ei tuomitse itseään siitä, minkä hän oikeaksi havaitsee;
        14:23 mutta joka epäröi ja kuitenkin syö, on tuomittu, koska se ei tapahdu uskosta; sillä kaikki, mikä ei ole uskosta, on syntiä.

Paavalin maininta "Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" on syvemmän pohtimisen arvoinen näin Joulun alla, jolloin useimpien kristittyjen ruokapöytä notkuu liharuuista ja osalla meistä Altian tuotteistakin ;=)

Jos me istumme ei uskova Juutalasisten pöydissä Paavalin maininta "Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" Mutta jos me istumme ei uskovien Suomalaisten pöydissä ja pidämme perinnäissääntöistä kinni Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" Niin ne ei ainakaan uskoon tulee vaan loukkantuu että ei edes saa jouluherkkua syödä jos uskoon tulee. Loukkamisesta on kyse ja taida olla sinä joka koit siinä että judismin saa suuren iskun niin että vihastut niinkuin ylensä on siinä piireissä käsitellä näitä perinnäissäännöt joka menee monesti lähimmäisrakkauden edellä...

Elikä johdatkaamme ei Uskovia tänä Uskoon Paavalin tavoin olkaamme kaikkille kaikkea kaikkeessa jospa voittaisimme joku Jeesuxelle !! Sika on nams !!! : )

• savonarola kirjoitti:

Jos me istumme ei uskova Juutalasisten pöydissä Paavalin maininta "Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" Mutta jos me istumme ei uskovien Suomalaisten pöydissä ja pidämme perinnäissääntöistä kinni Hyvä on olla lihaa syömättä ja viiniä juomatta" Niin ne ei ainakaan uskoon tulee vaan loukkantuu että ei edes saa jouluherkkua syödä jos uskoon tulee. Loukkamisesta on kyse ja taida olla sinä joka koit siinä että judismin saa suuren iskun niin että vihastut niinkuin ylensä on siinä piireissä käsitellä näitä perinnäissäännöt joka menee monesti lähimmäisrakkauden edellä...

Elikä johdatkaamme ei Uskovia tänä Uskoon Paavalin tavoin olkaamme kaikkille kaikkea kaikkeessa jospa voittaisimme joku Jeesuxelle !! Sika on nams !!! : )

...sielujen johdattaminen Yeshuan tuntemiseen. Syöminen ja juominen ovat sen rinnalla toisarvoisia.

Lähetystyöntekijät joutuvat lähetyskentillä syömään ja juomaan melkein mitä tahansa, elääkseen!

Kuitenkin on hyvä toimia tässäkin asiassa periaatteella, "maassa maan tavalla", mihin kirjoituksessasi viittasitkin, mutta säilyttäen sen ohessa itsellään puhtaaan omantunnon, jota kukaan ei voi lahjoa ilman kohtalokkaita seurauksia.

Vihannesruoka terveysjuoma = Danielin resepti jumalallisten näkyjen ja ilmestysten maailmaan, kaikille niille kristityille, jotka ovat niistä kiinnostuneita :)

• Yakov kirjoitti:

...sielujen johdattaminen Yeshuan tuntemiseen. Syöminen ja juominen ovat sen rinnalla toisarvoisia.

Lähetystyöntekijät joutuvat lähetyskentillä syömään ja juomaan melkein mitä tahansa, elääkseen!

Kuitenkin on hyvä toimia tässäkin asiassa periaatteella, "maassa maan tavalla", mihin kirjoituksessasi viittasitkin, mutta säilyttäen sen ohessa itsellään puhtaaan omantunnon, jota kukaan ei voi lahjoa ilman kohtalokkaita seurauksia.

Vihannesruoka terveysjuoma = Danielin resepti jumalallisten näkyjen ja ilmestysten maailmaan, kaikille niille kristityille, jotka ovat niistä kiinnostuneita :)

pystyit tarkkailla olennainen asian mun kirjoitusta. Elikä sielujen pelastus,, eikä judistien tavoitetta, joka on nosta Juutalaiset taivaaseen ohi Jeesuxen Ristinkuoleman. Ole siunattu !!

• savonarola kirjoitti:

pystyit tarkkailla olennainen asian mun kirjoitusta. Elikä sielujen pelastus,, eikä judistien tavoitetta, joka on nosta Juutalaiset taivaaseen ohi Jeesuxen Ristinkuoleman. Ole siunattu !!

...kukas merkillinen uskis onkaan piiloutunut nikkisi taakse?

En tarkoita "merkillisellä" mitään pahaa, vaan erikoista ja persoonallista tyyppiä...
        Hmmm... Katsonkin galleriaasi seuraaavaksi.

Ole sinä siunattu kahdenkertaisella siunauksella, niin että maljasi ylitse valuu ja oikein sormista tippuu!

• Yakov kirjoitti:

...kukas merkillinen uskis onkaan piiloutunut nikkisi taakse?

En tarkoita "merkillisellä" mitään pahaa, vaan erikoista ja persoonallista tyyppiä...
        Hmmm... Katsonkin galleriaasi seuraaavaksi.

Ole sinä siunattu kahdenkertaisella siunauksella, niin että maljasi ylitse valuu ja oikein sormista tippuu!

Olen sen verran vihattu tietyistä piireissä että en ole oikein uskaltanut laitta henkilökohtaisia tietoja nä vuodet jolloin olen ollut nettiaktivisti . )

• savonarola kirjoitti:

Olen sen verran vihattu tietyistä piireissä että en ole oikein uskaltanut laitta henkilökohtaisia tietoja nä vuodet jolloin olen ollut nettiaktivisti . )

...joutuminen ei valitettavasti ole kovin harvinaista sellaisissa uskovien piireissä, joissa on jämähdetty tietylle tasolle, eikä uskalleta tutkia asioita perinpohjin, eikä tahdota edetä pyhityselämässä eteenpäin.

Valitettavan usein me uskovat (en tarkoita sinua, vaan itseäni ja eräitä muita) olemme aivan liian suvaitsemattomia muiden uskovien omistamme poikkeaville näkemyksille myös niissä uskonasioissa, jotka eivät ole pelastuksen ehtona. Kyseessä on eräänlaainen "hengellinen yliherkkyys" ja rakkauden puute. Ymmärrät varmaan mitä sillä tarkoitan.

Pelastukseen vievä tie on nimeltään "Pyhitys".

Is. 35:8 A highway shall be there, and a way, and it shall be called The way of holiness. The unclean shall not pass over it, but is shall be for for him who walks in the Way. Wicked fools will not go there.

Herran tahto on, että etsimme alati Hänen kasvojansa ja silloin pääsemme Hänen ystävikseen, kuten Aabraham muinoin.

Psalmista kirjoitti:

40:16 Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; ne, jotka sinun autuuttasi rakastavat, sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Herra!"

...ja...

70:4 Iloitkoot ja riemuitkoot sinussa kaikki, jotka sinua etsivät; joille sinun apusi on rakas, ne sanokoot aina: "Ylistetty olkoon Jumala!"

Siunausta Yeshuassa!

• ...ja voimattomiksi, muistelkoon apostoli Paavalin saamaa vastausta Herra Yeshualta:

2.Korinttolaiskirje:
      12:9 Ja Hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa." Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että HaMashiach'n voima asettuisi minuun asumaan.

Opimme tuosta sen, että meidän tulisi kerskata mieluummin omasta heikkoudestamme kuin olettamistamme vahvuuksistamme ja VT:ssä meitä opetetaan lisäksi mikä on meidän suurin kerskauksen aiheemme:

Jeremia:
      9:23 Näin sanoo Herra: Älköön viisas kerskatko viisaudestansa, älköön väkevä kerskatko väkevyydestänsä, älköön rikas kerskatko rikkaudestansa;
      9:24 vaan joka kerskaa, kerskatkoon siitä, että hän on ymmärtäväinen ja tuntee minut: että minä, Herra, teen laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Sillä senkaltaisiin minä mielistyn, sanoo Herra.

Tästä me saimme oppia sen, että voimme kerskata myös siitä, että olemme ymmärtäväisiä siksi, että tunnemme Herran, joka tekee laupeuden, oikeuden ja vanhurskauden maan päällä. Eikä siinä kaikki, vaan niin kerskatessamme saavutamme Herran mielisuosion! HalleluYah!

Summasummarum:

Kun me Yeshuaan uskovat kerskaamme omasta heikkoudestamme eli siitä, miten avuttomia me olemme ilman Yeshuaa ja Hänen Pyhän Henkensä apua, voimaa ja johdatusta, niin Yeshua vahvistaa meitä voimallaan ja Hengellään. Kun sitten vielä kerskaamme noiden Jeremian kirjan jakeiden 9:23-24 tavoin, niin saavutamme Herran mielisuosion ja se onkin yli triljoona kertaa arvokkaampaa kuin kaikki tämän maailman katoavat rikkaudet!

HalleluYah!

• Heikko minäkin.

On vain yksi voimakas. Me kaikki olemme heikkoja.

• Heikko minäkin. kirjoitti:

On vain yksi voimakas. Me kaikki olemme heikkoja.

Isä J-la! HalleluYah!

Hän on ainoa täydellisesti viisas ja Hän on ylhäisin kirkkaus. Ei ole ketään Hänen vertaistaan. Hän on ollut ikuisesti sama ja muuttumaton J-la. Muuttumaton siksi, että Hän on täydellinen, Kaikkitietävä ja kaikkialla läsnäoleva J-la, joka täyttää kaikki taivaat ja maan. Hän on täydellinen voimassaan ja rakkaudessaan meitä kohtaan, jotka turvaamme Hänen Poikansa Yeshuan sijaisuhriin puolestamme.

Hänen oikeamielisyytensä vaatii Häntä olemaan myös täydellinen ja leppymätön vihassaan kaikkea vääryyttä ja pahuutta kohtaan. Mikään vääryys, pahuus, iljettävyys, saastaisuus tms. ei saa asua Hänen luonaan.

Isä J-la on delegoinut Pojalleen Yeshualle kaiken vallan taivaassa ja maan päällä ja hyviin käsiin Hän on ne delegoinutkin! Ylistys myös Yeshualle! HalleluYah!

• Jisreel

Taas kirjoitit.

• Tänään täällä Turussa on tullut reippaanpuoleisesti lunta. Mites siellä Pohjois-Suomessa?

Olen pannut merkille, että Herra Yeshua kasvattaa meitä kutakin monessa mielessä samoilla periaatteilla.

Eräässä hengellisessä, sullekin tutussa laulussa sanotaan niistä osuvasti näin: (HL 332, hieman mukaellen)

EI NÖYRÄÄ LAPSEN MIELTÄ

Ei nöyrää lapsen mieltä vain sattumalta saa.
        Ei tuskatta voi Herra niin täysin pelastaa.
        Ett' aina Henkivirrat sydäntä hallitsee,
        ja sielu aatoksissaan Yeshuaa katselee.

Vaan sydäntä jos viiltää, kun uhri vaaditaan.
        Kun kaikki, oma henki myös, alttiiks' annetaan.
        Niin suurempi on riemu, kun Herran käskystä,
        on uhrattu ja saatu todistus Häneltä.

Jos Jeremian lailla sä ahdistuksissa,
        oot' lohdutusta vailla, niin katso murheista,
        kuin Jaakobille vainen on maasta nouseva,
        tie kirkas taivahainen sinulle uskossa!

Myös Aaron vaiti kantaa, kun Herra kurittaa,
        ja murheissakin antaa hän Laille kunniaa.
        Niin kalliit sulle myöskin ne olkoot käskynsä.
        Sä kärsi rukouksin ja kiitä nöyränä.

Mä murheen lainehilla nään kaaren ihanan
        Väreissä hohtavissa taivaalla loistavan.
        Se lupaus on Herran, mi mulle opettaa:
        Hän hyväkseni kerran murheetkin lopettaa.

Ei tyyntä lapsen mieltä vain sattumalta saa.
        Vaan kautta kyyneltulvan käy pyhityksen tie,
        Niin että unelmamme vain Yeshuan luo vie!
        ....

Hyvät tulevat päivät sulle sinne ja siunausta ylenmäärin Yeshuassa!

• Jisreel
        Yakov kirjoitti:

Tänään täällä Turussa on tullut reippaanpuoleisesti lunta. Mites siellä Pohjois-Suomessa?

Olen pannut merkille, että Herra Yeshua kasvattaa meitä kutakin monessa mielessä samoilla periaatteilla.

Eräässä hengellisessä, sullekin tutussa laulussa sanotaan niistä osuvasti näin: (HL 332, hieman mukaellen)

EI NÖYRÄÄ LAPSEN MIELTÄ

Ei nöyrää lapsen mieltä vain sattumalta saa.
        Ett' aina Henkivirrat sydäntä hallitsee,
        ja sielu aatoksissaan Yeshuaa katselee.

Vaan sydäntä jos viiltää, kun uhri vaaditaan.
        Kun kaikki, oma henki myös, alttiiks' annetaan.
        Niin suurempi on riemu, kun Herran käskystä,
        on uhrattu ja saatu todistus Häneltä.

Jos Jeremian lailla sä ahdistuksissa,
        oot' lohdutusta vailla, niin katso murheista,
        kuin Jaakobille vainen on maasta nouseva,
        tie kirkas taivahainen sinulle uskossa!

Myös Aaron vaiti kantaa, kun Herra kurittaa,
        ja murheissakin antaa hän Laille kunniaa.
        Niin kalliit sulle myöskin ne olkoot käskynsä.
        Sä kärsi rukouksin ja kiitä nöyränä.

Mä murheen lainehilla nään kaaren ihanan
        Väreissä hohtavissa taivaalla loistavan.
        Se lupaus on Herran, mi mulle opettaa:
        Hän hyväkseni kerran murheetkin lopettaa.

Ei tyyntä lapsen mieltä vain sattumalta saa.
        Vaan kautta kyyneltulvan käy pyhityksen tie,
        Niin että unelmamme vain Yeshuan luo vie!
        ....

Hyvät tulevat päivät sulle sinne ja siunausta ylenmäärin Yeshuassa!

Aloitin tämänkin aamun. En saanut muuten autoa tallista ulos. En tiedä mitä se valkoinen nöyhtä oli, mutta paljon sitä oli ja taivaalta tippui uutta.
        Löytyykö tuo laulu Tuubista.
        Olet aika mielenkiintoinen henkilö tällä. Aina ei olla samaa mieltä, mutta sinä et tahallai vääristele toisen sanoja etkä kieroile. Olet rehellisesti mitä olet usein oikeassa joskus väärässäkin (minun mielestä), mutta vilpitön molemmissa.
        Ilmeisesti vielä näemme joskus.

• Jisreel kirjoitti:

Aloitin tämänkin aamun. En saanut muuten autoa tallista ulos. En tiedä mitä se valkoinen nöyhtä oli, mutta paljon sitä oli ja taivaalta tippui uutta.
        Löytyykö tuo laulu Tuubista.
        Olet aika mielenkiintoinen henkilö tällä. Aina ei olla samaa mieltä, mutta sinä et tahallai vääristele toisen sanoja etkä kieroile. Olet rehellisesti mitä olet usein oikeassa joskus väärässäkin (minun mielestä), mutta vilpitön molemmissa.
        Ilmeisesti vielä näemme joskus.

Täällä olemme saaneet sitä monen vuoden vähälumisen talven verran korkoineen. Mä otan kiitollisuudella vastaan kaiken sen, mitä meille ylhäältä annetaan, etenkin kun liian lumen poisluonti kuuluu taloyhtiölle!

HalleluYah!

Mä räjäytän nyt jo ennen lupaa uudenvuoden jymypommin (#ZZZ¤XXX#) eli teen Yakov-Leaks paljastuksen:
        Vaikka jotkut luulee mua täydelliseksi, niin mä en vielä ihan oo sellanen, mutta kovaa vauhtia siihen suuntaan mennään!

Mieleeni tuli muuan vitsi, joka pohjaa ilmeisesti tositapahtumaan:

Erääseen seurakuntaan palkattiin uusi paimen ja alussa seurakuntalaiset ylistelivät tätä täydelliseksi, mutta ajan mittaan paimen ei kyennyt pitämään piilossa vajavaisuuksiaan, josta syystä eräs (kateellinen ja paimen-valinnassa toiselle sijalle jäänyt) vanhemmistoveli sanoi kyyneltä kuvaannollisesti silmäkulmastaan pyyhkäisten muille vanhemmistoveljille (paimenen ollessa poissa kuuloetäisyydeltä): "Kaihoisasti ja itkien täytyy todeta, ettei uusikaan paimen ihan täydellinen ole!"

Niin se vaan on täällä epätäydellisyyksien maailmassa, että vain Nasaretilainen Ylipaimen Yeshua yksin on täydellinen!

HalleluYah!

• Jisreel
        Yakov kirjoitti:

Täällä olemme saaneet sitä monen vuoden vähälumisen talven verran korkoineen. Mä otan kiitollisuudella vastaan kaiken sen, mitä meille ylhäältä annetaan, etenkin kun liian lumen poisluonti kuuluu taloyhtiölle!

HalleluYah!

Mä räjäytän nyt jo ennen lupaa uudenvuoden jymypommin (#ZZZ¤XXX#) eli teen Yakov-Leaks paljastuksen:
        Vaikka jotkut luulee mua täydelliseksi, niin mä en vielä ihan oo sellanen, mutta kovaa vauhtia siihen suuntaan mennään!

Mieleeni tuli muuan vitsi, joka pohjaa ilmeisesti tositapahtumaan:

Erääseen seurakuntaan palkattiin uusi paimen ja alussa seurakuntalaiset ylistelivät tätä täydelliseksi, mutta ajan mittaan paimen ei kyennyt pitämään piilossa vajavaisuuksiaan, josta syystä eräs (kateellinen ja paimen-valinnassa toiselle sijalle jäänyt) vanhemmistoveli sanoi kyyneltä kuvaannollisesti silmäkulmastaan pyyhkäisten muille vanhemmistoveljille (paimenen ollessa poissa kuuloetäisyydeltä): "Kaihoisasti ja itkien täytyy todeta, ettei uusikaan paimen ihan täydellinen ole!"

Niin se vaan on täällä epätäydellisyyksien maailmassa, että vain Nasaretilainen Ylipaimen Yeshua yksin on täydellinen!

HalleluYah!

Se taitaa olla.
        Eipä minusta nyt olisi lapiohommiin kun viime yön oksensin. Täällä on paljon ihmisiä sairastunut kummaan oksennustautiin ja nyt se iski minuunkin.
        Nyt on jo pysynyt sisässä puoli litraa piimää ja yksi banaani. Niin ei kukaan ole täydellinen "minustakin puuttuu vikoja" ja toinen epätäydellisyys "aivan harmittaa olla aina oikeassa";;;-)))))). Mitenkähän näistä kahdesta vajavaisuudesta pääsisi eroon.
        Luulen täältä palstaalta löytyvän monta innokasta poistamaan noita vajavaisuuksia. Odotellaan kohta se kiire menee ohi sanoi mies, kun oli kiire junaan.

• Jisreel kirjoitti:

Se taitaa olla.
        Eipä minusta nyt olisi lapiohommiin kun viime yön oksensin. Täällä on paljon ihmisiä sairastunut kummaan oksennustautiin ja nyt se iski minuunkin.
        Nyt on jo pysynyt sisässä puoli litraa piimää ja yksi banaani. Niin ei kukaan ole täydellinen "minustakin puuttuu vikoja" ja toinen epätäydellisyys "aivan harmittaa olla aina oikeassa";;;-)))))). Mitenkähän näistä kahdesta vajavaisuudesta pääsisi eroon.
        Luulen täältä palstaalta löytyvän monta innokasta poistamaan noita vajavaisuuksia. Odotellaan kohta se kiire menee ohi sanoi mies, kun oli kiire junaan.

...ensimmäisenä edellytyksenä on se, että toteaa sinun laillasi, ettei ihan vielä sellainen ole ;=)

Tällaisina epätäydellisinä voimme välillä heittää vähän läppääkin ilman suurempia seuraamuksia.

Tuli mieleen eräs osin hauskakin tapaus Tukholman ajoilta, josta kerroin saunakavereille tänään:

Eräs Jaakob-niminen uskonveljeni asui siellä 1970-luvulla ja kertoi olleensa eräänä iltana rukouksessa vaimonsa kanssa ja saaneensa Herralta viestin sydämeensä kiirehtiä Slussenin laiturille. Sinne tultuaan hän näki ison tukevan miehen itkevän ja aikovan hypätä mereen. Jaakob laski kätensä miehen olkapäälle ja sanoi: "Älä hyppää, sillä J-la rakastaa sua!" Mies vastasi: "Ihanko totta?" ja pillahti oikein kunnolla itkuun. Jaakob vei tuon kodittoman suomalaisen miehen kotiinsa, kylvetti hänet ja antoi puhtaat vaatteet tämän ylle. Hänen vaimonsa teki illallisen miehelle. Mies sai asua heidän luonaan, kunnes sai duunin ja oman vuokra-asunnon kaupungilta.

Mies tahtoi auttaa entisiä asunnottomia juoppokavereitaan ja haali heitä suuren joukon asuntoonsa. Kerran hänen ollessa töissä, nuo juopot alkoivat tapella keskenään ja siinä ohessa hakkasivat vasaralla kaikki hänen kalusteensa, ikkunat ja peilikaapin säpäleiksi. Kun mies tuli asunnolleen, olivat juopot häipyneet ja asunto oli kuin palestiinalaisterroristien jäljiltä. Mies tuli illalla luokseni ja kertoi tapahtumasta. Mä sanoin murheellisena: "Voi, voi, voi sua, sillä nyt sä et enää voi saada kaupungin vuokra-asuntoa!" Mies iski kädellään reiteensä ja sanoi: "Älä sure Yakov, sillä kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!" Sitten hän nauroi, niin että kortteli kaikui! Niihin aikoihin mä muutin Göteborgiin ja mies muutti Turkuun, josta hän sai luterilaisen srk-säätiön tarjoaman hyvän ja edullisen vuokra-asunnon.

Muuttuihan kaikki hänelle lopulta iloksi, vaikkei siltä välillä näyttänyt. Miehen täti oli ollut lähetyssaarnaajana vuosikymmenten ajan muistaakseni Afrikassa, joten tädin rukoukset kantoivat ajallaan kypsää hedelmää!

Ps. Tein äsken Juutalaisuus-foorumille uuden avauksen, jossa kerroin erään toisenkin tositapauksen samassa saunaillassa, kun porukkaa kiinnosti asiat. Poikkea lukemaan! Nyt on aika alkaa rukoilla huomisen aiheita... Hej på dig!

• Jisreel
        Yakov kirjoitti:

...ensimmäisenä edellytyksenä on se, että toteaa sinun laillasi, ettei ihan vielä sellainen ole ;=)

Tällaisina epätäydellisinä voimme välillä heittää vähän läppääkin ilman suurempia seuraamuksia.

Tuli mieleen eräs osin hauskakin tapaus Tukholman ajoilta, josta kerroin saunakavereille tänään:

Eräs Jaakob-niminen uskonveljeni asui siellä 1970-luvulla ja kertoi olleensa eräänä iltana rukouksessa vaimonsa kanssa ja saaneensa Herralta viestin sydämeensä kiirehtiä Slussenin laiturille. Sinne tultuaan hän näki ison tukevan miehen itkevän ja aikovan hypätä mereen. Jaakob laski kätensä miehen olkapäälle ja sanoi: "Älä hyppää, sillä J-la rakastaa sua!" Mies vastasi: "Ihanko totta?" ja pillahti oikein kunnolla itkuun. Jaakob vei tuon kodittoman suomalaisen miehen kotiinsa, kylvetti hänet ja antoi puhtaat vaatteet tämän ylle. Hänen vaimonsa teki illallisen miehelle. Mies sai asua heidän luonaan, kunnes sai duunin ja oman vuokra-asunnon kaupungilta.

Mies tahtoi auttaa entisiä asunnottomia juoppokavereitaan ja haali heitä suuren joukon asuntoonsa. Kerran hänen ollessa töissä, nuo juopot alkoivat tapella keskenään ja siinä ohessa hakkasivat vasaralla kaikki hänen kalusteensa, ikkunat ja peilikaapin säpäleiksi. Kun mies tuli asunnolleen, olivat juopot häipyneet ja asunto oli kuin palestiinalaisterroristien jäljiltä. Mies tuli illalla luokseni ja kertoi tapahtumasta. Mä sanoin murheellisena: "Voi, voi, voi sua, sillä nyt sä et enää voi saada kaupungin vuokra-asuntoa!" Mies iski kädellään reiteensä ja sanoi: "Älä sure Yakov, sillä kyllä tämä tästä vielä iloksi muuttuu!" Sitten hän nauroi, niin että kortteli kaikui! Niihin aikoihin mä muutin Göteborgiin ja mies muutti Turkuun, josta hän sai luterilaisen srk-säätiön tarjoaman hyvän ja edullisen vuokra-asunnon.

Muuttuihan kaikki hänelle lopulta iloksi, vaikkei siltä välillä näyttänyt. Miehen täti oli ollut lähetyssaarnaajana vuosikymmenten ajan muistaakseni Afrikassa, joten tädin rukoukset kantoivat ajallaan kypsää hedelmää!

Ps. Tein äsken Juutalaisuus-foorumille uuden avauksen, jossa kerroin erään toisenkin tositapauksen samassa saunaillassa, kun porukkaa kiinnosti asiat. Poikkea lukemaan! Nyt on aika alkaa rukoilla huomisen aiheita... Hej på dig!

Hieman omakohtaista. Olen siellä joutunut joskus olemaan silloisen työni puolesta. Tapasin myös silloisen "Slussenin kuninkaan" Nyyberin (Nypiksen). Oli hirmu iso kaveri. Täytyykin katsoa mitä olet avannut.

• Jisreel kirjoitti:

Hieman omakohtaista. Olen siellä joutunut joskus olemaan silloisen työni puolesta. Tapasin myös silloisen "Slussenin kuninkaan" Nyyberin (Nypiksen). Oli hirmu iso kaveri. Täytyykin katsoa mitä olet avannut.

(Tulipas noita kirjoitusvirheitä taas paljon)

Ne Juutalaisfoorumin juutalaiset ovat ottaneet mut silmätikukseen ja kun nykyään teen avauksen, saattaa se olla poistettu jo tunnin kuluessa. Ennätys oli kerran 2min ;=)

Lisäksi mua on siellä nimitetty sellaisilla nimillä, etten viitsi Yeshualaisena niitä toistella.

Laitoin saman avauksen uudelleen. Ymmärrän kyllä, että opetukseni oikeamielisyydestä nostaa 'filunki-veikkojen' niskakarvat pystyyn ja sehän oli osittain tarkoituskin. Koska avauksessani on sopivasti myös hyvää sanomaa Yeshuasta, niin he vastustuksestaan huolimatta muistavat sen kertomuksen kerran luettuaan. He ovat muuten oikein hauskaa ja rakastettavaa porukkaa! HalleluYah!

Mä tuon saman avauksen sinne muutaman kerran ja lopulta porukka väsyy pullikoimaan vastaan ja avaus jää jäljelle...

• Jisreel
        Yakov kirjoitti:

(Tulipas noita kirjoitusvirheitä taas paljon)

Ne Juutalaisfoorumin juutalaiset ovat ottaneet mut silmätikukseen ja kun nykyään teen avauksen, saattaa se olla poistettu jo tunnin kuluessa. Ennätys oli kerran 2min ;=)

Lisäksi mua on siellä nimitetty sellaisilla nimillä, etten viitsi Yeshualaisena niitä toistella.

Laitoin saman avauksen uudelleen. Ymmärrän kyllä, että opetukseni oikeamielisyydestä nostaa 'filunki-veikkojen' niskakarvat pystyyn ja sehän oli osittain tarkoituskin. Koska avauksessani on sopivasti myös hyvää sanomaa Yeshuasta, niin he vastustuksestaan huolimatta muistavat sen kertomuksen kerran luettuaan. He ovat muuten oikein hauskaa ja rakastettavaa porukkaa! HalleluYah!

Mä tuon saman avauksen sinne muutaman kerran ja lopulta porukka väsyy pullikoimaan vastaan ja avaus jää jäljelle...

Minäkin kirjoitin siihen jonkun kommentin ja sitten koko aloitus katosi.

• Jisreel kirjoitti:

Minäkin kirjoitin siihen jonkun kommentin ja sitten koko aloitus katosi.

...että foorumilla on sheriffi, mutta piilotettuna ilman tunnuksia.

Muutoin on vaikea ymmärtää avausten noinkin nopeaa katoamista, sillä Ylläpito on yleensä aika hidas reagoimaan lukijoiden lähettämiin poistamisvaatimuksiin, mutta sheriffillä on moderaattorina niin halutessaan mahdollisuus poistaa avaus vaikka heti.

Joitakin vuosia sitten, jolloin sillä foorumilla oli sheriffi, väänsimme usein kättä siitä, että kuuluuko avaukseni foorumille vai ei. Toisinaaan sheriffi väsyi ja antoi avausteni olla, vaikkei pitänytkään niistä.

• Jisreel
        Yakov kirjoitti:

...että foorumilla on sheriffi, mutta piilotettuna ilman tunnuksia.

Muutoin on vaikea ymmärtää avausten noinkin nopeaa katoamista, sillä Ylläpito on yleensä aika hidas reagoimaan lukijoiden lähettämiin poistamisvaatimuksiin, mutta sheriffillä on moderaattorina niin halutessaan mahdollisuus poistaa avaus vaikka heti.

Joitakin vuosia sitten, jolloin sillä foorumilla oli sheriffi, väänsimme usein kättä siitä, että kuuluuko avaukseni foorumille vai ei. Toisinaaan sheriffi väsyi ja antoi avausteni olla, vaikkei pitänytkään niistä.

Useilla palstoilla on sheriffi ilman tunnuksia. Jos sefuksi haluava tahtoo ettei tunnuksia näy niin ne ei näy. Samoin jos palsta on erityisen hankala hallita niin sefu on ilman tunnuksia ylläpidon ehdotuksesta. Se on nykyään näin. Minäkin sheriffeeraan eräässä paikassa eikä lukijat tiedä mitään, ja olen tehnyt sitä jo vajaan vuoden.

• Yakov ei-kirj.
        Jisreel kirjoitti:

Useilla palstoilla on sheriffi ilman tunnuksia. Jos sefuksi haluava tahtoo ettei tunnuksia näy niin ne ei näy. Samoin jos palsta on erityisen hankala hallita niin sefu on ilman tunnuksia ylläpidon ehdotuksesta. Se on nykyään näin. Minäkin sheriffeeraan eräässä paikassa eikä lukijat tiedä mitään, ja olen tehnyt sitä jo vajaan vuoden.

Epäilykseni osoittautui oikeaksi.

Siunausta Yeshuassa!

• mashaaja

tiedät hamasin p:lle?

• .ספר לנו איך אתה אומר את זה ברוסית

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      18
      4261
    2. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      503
      2360
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      142
      1911
    4. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      77
      1505
    5. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      159
      1473
    6. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      9
      1314
    7. Olisitko maailmani?

Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik
      Ikävä
      34
      788
    8. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      10
      771
    9. Nainen, vaikka olen ja asun yksin

Saan silti seksiä aina kun tahdon. :/
      Ikävä
      106