Supermyrsky iskee jouluna Suomeen !

LUNTA TULEE !!

Suomeen iskee joulupyhinä väkevä lumimyräkkä.

- Ajokeli on jouluaattona erittäin huono.

Sadealue saapuu Suomeen Etelä-Ruotsista ja Norjanmereltä aattoiltana. Myräkän povataan iskevän joulupäivänä koko Suomeen.

Liikennettä hankaloittaa se, että sadealueiden saapuessa sää lauhtuu voimakkaasti.

- Yli parinkymmenen asteen pakkanen voi muuttua lähes nollakeliksi.

182

14540

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä olen norjassa

ja täällä satoi lunta metrin verran viikonloppuna, se lumisade on matkalla sinne.

• kuiskaaja111

täällä on30 astetta lämmintä brisbanessa

• (`o´)

Olen jo laudottanut ikkunat, varannut battereita radioon ja kärrännyt kaljat sisälle!

• GiselWe

Pakko sanoa, että Helsinki-Vantaan todellisia sankareita ovat ne kaverit, jotka auraavat kenttää ja hoitavat muutenkin lumen poistosta.

Nostan hattua teille.

Pääsin vihdoin takaisin kotiin Lontoon täydellisestä kaaoksesta, lopulta Pariisin kautta. On taivaalinen tunne kun kone laskeutui Hki-Vantaalle ja huomasin komean letkan jotakin isoa aurauskalustoa imuroimassa kenttää puhtaaksi. kaikki oli niin viimisen päälle kunnossa täällä koko Suomessa.

Tällaisiin pieniin itsestään selvyyksiin kiinnittää huomiota vasta kun huomaa jossakin asioiden hoidon olevan ihan pyllyllään.

ps. mikähän mahtaa olla näiden lentokenttäauraajien osoite, voisin lähettää joulukortin tai sähköpostia?

• se hyvä...
        GiselWe kirjoitti:

Pakko sanoa, että Helsinki-Vantaan todellisia sankareita ovat ne kaverit, jotka auraavat kenttää ja hoitavat muutenkin lumen poistosta.

Nostan hattua teille.

Pääsin vihdoin takaisin kotiin Lontoon täydellisestä kaaoksesta, lopulta Pariisin kautta. On taivaalinen tunne kun kone laskeutui Hki-Vantaalle ja huomasin komean letkan jotakin isoa aurauskalustoa imuroimassa kenttää puhtaaksi. kaikki oli niin viimisen päälle kunnossa täällä koko Suomessa.

Tällaisiin pieniin itsestään selvyyksiin kiinnittää huomiota vasta kun huomaa jossakin asioiden hoidon olevan ihan pyllyllään.

ps. mikähän mahtaa olla näiden lentokenttäauraajien osoite, voisin lähettää joulukortin tai sähköpostia?

että kenttä hoidetaan mutta eikös ne kaverit ole sinne sitä varten palkattu? Että lähetä samalla joulukortti kaikille muillekin jotka tekevän sen työnsä johon heidät on palkattu. Jos ne kaverit kävisi auraamassa sitä kiitorataa ihan ilmaiseksi hyväntekeväisyytenä niin sitten voisi puhua sankaruudesta, muuten kait kyse on normaalista työelämästä. Tai, en tiedä sitten hesassa se työn tekeminen niin kuin se kuuluu tehdä jotenkin niin harvinaista että sitä pitää pitää sankarillisena.

• X

• brisbanelainen
        kuiskaaja111 kirjoitti:

täällä on30 astetta lämmintä brisbanessa

Niin on, mutta sataa päiväkaudet. Taas valkeni uusi vetinen päivä. Eipä se haittaa, vesi on kallisarvoista.

• Future is near

täällä tuli lunta 7,8 metriä.. kaikki kävelee snorkkelit naamalla.. ei näy ku pukenpäiä liikkuvan kaduilla..
        pakkasta on 76.9 astetta ja ihmiset on pallo hukassa, paitsi tietysti ne jotka osaa elää ihan itekki ilman viranomaisia ja palveluita .. :)

• Kävin siellä 92
        brisbanelainen kirjoitti:

Niin on, mutta sataa päiväkaudet. Taas valkeni uusi vetinen päivä. Eipä se haittaa, vesi on kallisarvoista.

ja samalla reissulla surffiksessa ja Isassa olin 3 kuukautta.

• Kokoomuslainen _
        se hyvä... kirjoitti:

että kenttä hoidetaan mutta eikös ne kaverit ole sinne sitä varten palkattu? Että lähetä samalla joulukortti kaikille muillekin jotka tekevän sen työnsä johon heidät on palkattu. Jos ne kaverit kävisi auraamassa sitä kiitorataa ihan ilmaiseksi hyväntekeväisyytenä niin sitten voisi puhua sankaruudesta, muuten kait kyse on normaalista työelämästä. Tai, en tiedä sitten hesassa se työn tekeminen niin kuin se kuuluu tehdä jotenkin niin harvinaista että sitä pitää pitää sankarillisena.

lähettää kiitoskortin ennemmin kuin maksaa palkkaa ja odottaa että kaikki on hoidettu valmiiksi.

• viru valge 80%
        (`o´) kirjoitti:

Olen jo laudottanut ikkunat, varannut battereita radioon ja kärrännyt kaljat sisälle!

mä litkin votkaa

• Pohojois-Pohojanmaa
        (`o´) kirjoitti:

Etelän miehet olis soittanu pelastushelikopterin paikalle kun varpaita olisi alkanut palelemaan.
        Vaan oli jännä jääkerros naamassa ku hiki jääty. :)

• Jarmo28
        Pohojois-Pohojanmaa kirjoitti:

Etelän miehet olis soittanu pelastushelikopterin paikalle kun varpaita olisi alkanut palelemaan.
        Vaan oli jännä jääkerros naamassa ku hiki jääty. :)

Lehtien paisuttelua. Pekka Poutakin sano, että tulee vähän lunta muttei mitään myrskyä. Ja tuuli ei kuulemma edes pöllytä lunta.

Ps. Mukavaa touhua tuo joulukuusen haku kovalla pakkasella kun moottorikelkka reistailee. :)

• Kuivelo32
        Jarmo28 kirjoitti:

Lehtien paisuttelua. Pekka Poutakin sano, että tulee vähän lunta muttei mitään myrskyä. Ja tuuli ei kuulemma edes pöllytä lunta.

Ps. Mukavaa touhua tuo joulukuusen haku kovalla pakkasella kun moottorikelkka reistailee. :)

Samaa mieltä...

• Jouluna!!!
        Kuivelo32 kirjoitti:

Samaa mieltä...

Sen nimi on Suomen Uusi Perustuslaki.

Tämän uuden lain myötä Suomi on alistunut pelkäksi EU:n torppariksi. Eduskunta häärii jatkossa melkein vain EU-säädösten kanssa, ja valvoo että orjat tottelevat lääke- ja öljyteollisuuden luomaa EU-diktatuuria. (ihmettelitkö mm. omaa sairausvirastoamme, kuinka se on lääkejättien rahoittama huijauspuoti?)

Tämä myrsky siis tappoi suomen, olemme enää pelkkä EU:n osavaltio. Viimeinen mahdollisuus kumota tämä voi olla äänestäminen kevään vaaleissa?

• Kuunteli?
        Jouluna!!! kirjoitti:

Sen nimi on Suomen Uusi Perustuslaki.

Tämän uuden lain myötä Suomi on alistunut pelkäksi EU:n torppariksi. Eduskunta häärii jatkossa melkein vain EU-säädösten kanssa, ja valvoo että orjat tottelevat lääke- ja öljyteollisuuden luomaa EU-diktatuuria. (ihmettelitkö mm. omaa sairausvirastoamme, kuinka se on lääkejättien rahoittama huijauspuoti?)

Tämä myrsky siis tappoi suomen, olemme enää pelkkä EU:n osavaltio. Viimeinen mahdollisuus kumota tämä voi olla äänestäminen kevään vaaleissa?

Suomalaiset ovat niin kiinni sähköviihteessä että heillä ei ole "aikaa" ottaa itse selvää asioista. Siksi vallanpitäjät nauravat tiellään pankkiin ja pystyttävät pysyvää, kumoamatonta feodaali-diktatuuria maahamme:

http://riikkasoyring.puheenvuoro.uusisuomi.fi/30067-perustuslaki-mc

• lunta---

täällä ei sada

• Olarissa,

lähes Suomen etelä-kärjessä, täälläkään ei sada.

• hypermyrsky

Ei täälläkään sada

• olarissa
        Olarissa, kirjoitti:

lähes Suomen etelä-kärjessä, täälläkään ei sada.

eilen tuli kylläkin lunta koko päivän, siis juksaat.

• SuomessaKrunik

Kylläne Suomalaiset kaikkialle "kerkiää"...heh heh

• OutoaKieltäPuhua
        olarissa kirjoitti:

eilen tuli kylläkin lunta koko päivän, siis juksaat.

Ennustaa Illalla... heh heh...

JK:joskus hiiuhtelin kouluun talvisäässä/tuuli/satoi/pakkanen/ja nyt oun huippujätkä?
        Kyllä on mukava ollut.(Joskus ajattelin muuttaa Gotlannin saarelle,talvi vähäluminen yleensä).Mutta kuitenkin pohjoismainen.

• Minä en

Niin millaiset "näkymät",on?
        JK:taitaa todella olla lumiset?Etelämanner kait "hiämöttää",horisontissa.Serkkupoika on Gambiassa,Joulumatkalla.

• mä pelkään>>>

ei kai vaan myrrsky tuu

• Tulossa on

• kaikki kelit passaa

talvella pitääkin lumen leijailla ja pakkasen paukkua. sitä on toivottu jatkuvasti ja nyt tulossa,niin
      on kitinä alkanut jälleen.
      mitä te oikein ajattelette,luonnonvoimille ei vain mahda mitään,joten natinat ja voivotukset turhia.
      omistatteko asenneongelmia?

• cv

oletko yhteiskunnan elätti jota taksi tuo ja vie ja kansa maksaa...

• Super-Idiooti

Oletko ap mahdollisesti iltapäivälehdessä töissä? Ainakin otsikko on kuin suoraan lööppinikkarin kynästä! Mistä keksi tuon "Supermysrkyn"? Tulee siis kova lumipyry ja sää lauhtuu samalla. No voi hui kamalaa! Ja ihan täällä Suomessa!

• pervitsaat..

tulla vaan lunta tupaan ja jäitä porstuvvaan perkele kyll jämpti on niin saatana, minä en mökistäin lähe kun jalateellä perk..sato sitten vaikka puukkoja jumalauta niin..

• paskaaa
        pervitsaat.. kirjoitti:

tulla vaan lunta tupaan ja jäitä porstuvvaan perkele kyll jämpti on niin saatana, minä en mökistäin lähe kun jalateellä perk..sato sitten vaikka puukkoja jumalauta niin..

Voiko olla turhempaa hommaa kuin lumityöt, vettä lapioidaan, hölmöläisten hommaa !

• länsivenäjäläinen
        paskaaa kirjoitti:

Voiko olla turhempaa hommaa kuin lumityöt, vettä lapioidaan, hölmöläisten hommaa !

1. Ota kuntoilun kannalta tai jotenkin muuten positiivisesti pukeudu huolellisesti ja hanki laadukkaat lumityöntekovälineet.
        2. Tee lumityöt kännissä.
        Maksa, että joku muu tekee ne puolestasi.
        3. Ala jotenkin kiristämään naapurin Äijää, ja uhkaat paljastuksilla jos se ei tee lumitöitäsi, tai uhkaat tappaa sen ellei lumityöt maistu.
        4. Viimeisenä keinona, jos mikään ei onnistu, osta lumikengät ja kahluusaappaat.
        Minä valitsin ensimäisen vaihtoehdon ja asennoiduin uudelleen. Ei ole oikein paljon vituttanut sen jälkeen. Vähän vaan. Lunta kyllä sataa taivaalta vituttaa tai ei.
        (ekana kokeilin vaihtoehtoa 2 yhden talven.)

• opi kirjoittamaan

töissä vaan olen oppinut AIKOINAAN koulussa kirjoittamaan suomenkieltä niin jotta sitä tajuaa tyhmemmätkin ihmiset.

• ...

mitähän suomenkieltä se "supermyrsky" on? Tai iltapäivä lehti? Ettet vaan ole lappeen Rannasta?

• niinpä niin

Siihen aikaan kun minä olin koulussa, talvella joko satoi tai tuiskutti lunta. Ei kukaan puhunut mistään supermyrskyistä. Mikähän on seuraava aste supermyrskystä ja josko silloin viimeinkin Helsinki peittyisi ikilumeen :D.

• se...
        niinpä niin kirjoitti:

Siihen aikaan kun minä olin koulussa, talvella joko satoi tai tuiskutti lunta. Ei kukaan puhunut mistään supermyrskyistä. Mikähän on seuraava aste supermyrskystä ja josko silloin viimeinkin Helsinki peittyisi ikilumeen :D.

ihan tavallinen lumisade on sitten varmaan regularmyrsky ;)

• gfhj
        niinpä niin kirjoitti:

tuo oli hyvä kommentti.sääliksi käy nuo hesalaiset kun eivät saa lumia pois kaduilta...

• Tule sinä sitten
        gfhj kirjoitti:

tuo oli hyvä kommentti.sääliksi käy nuo hesalaiset kun eivät saa lumia pois kaduilta...

Traktorillasi auttamaan, koska täällä olisi myös sinulle töitä. Ei tarvitse syljeskellä kattoon ja tukiaisilla pelata, tule tositoimiin!

• säässä

No jouluaattonahan tavataan pysyä kotona, antaa lumen tulla

• biretr

Tuleeko myrsky vai tuleeko vain kova lumisade. Myrskyn tuuliraja on 21m/s ja" supermyrskyyn" vaaditaan jo reilusti yli 30m/s tuulennopeutta.

• pulukkinen
        biretr kirjoitti:

Tuleeko myrsky vai tuleeko vain kova lumisade. Myrskyn tuuliraja on 21m/s ja" supermyrskyyn" vaaditaan jo reilusti yli 30m/s tuulennopeutta.

super... hyper...mega...onkohan suomessa ollut koskaan aikaisemmin talvea,ei varmaan.Talvella on
        sitä outoa valkoista höttöä joka paikasssa ja lämpömittari menee miinukselle aika reippaasti, pidetäänkö
        nykyihmistä täysin uusavuttomana hölmönä.

• näen on närreet

Voe teitä etelän vouhottajjie!!! . . . Sataa muutaman lumihiutalleen, niin se o mukamas supermyrsky!!!!

• kollaaja

Mukavaa että talvella sataa lunta oppii Hesan pikkutakki pojat tekeen lumitöitä.

• Cabe Andersson

"Supermyrsky" etusivulla myy paljon enemmän lehtiä kuin pelkkä "lumipyry"...rahat pois kuluttajakarjalta...

• Kerrostaloasukki
        Cabe Andersson kirjoitti:

"Supermyrsky" etusivulla myy paljon enemmän lehtiä kuin pelkkä "lumipyry"...rahat pois kuluttajakarjalta...

Lumityöt on hyvää hyötyliikuntaa. ;)

• tuon että
        kollaaja kirjoitti:

Mukavaa että talvella sataa lunta oppii Hesan pikkutakki pojat tekeen lumitöitä.

ee ne hesassa ossaa lunta kolata saati sitten lapioija...mites muuten ne aatot on lumen alla...

• näen on närreet
        Cabe Andersson kirjoitti:

Vaikuttaa enempi niinpäin, että toimittajan maalimankuva on vääristynyt. . . Väkisinkin tulee mieleen, et siinä lehdessä on kaikki avokit toimittajina!

. . . Supermyrsky . . . hah!

• lapionmyyjä
        Kerrostaloasukki kirjoitti:

Kunhan löytyisi vekselinhyväksyjiä sanoi lumiaatami kaupassansa.

• ..................
        Kerrostaloasukki kirjoitti:

Tässähän olisi Romanian romaaneille työtä.
        Eipä taida kiinnostaa.

• hyväksikäytettyjä
        .................. kirjoitti:

Tässähän olisi Romanian romaaneille työtä.
        Eipä taida kiinnostaa.

Vois hyvinkin kiinnostaa, kun eivät enää saaneet tehdä töitä hiihtokeskuksessa. Saipahan mokoma paistatella julkisuudessa reppanoiden kustannuksella.

• Piip piiip

Ufot sieppas toessapäevänä! Ollii onneks kommeeta tyttöjä, sanovat, että tulehhan kyitiin niin näätetään sulle tähtiä ja planeettoja!
      Vuan olj Marssin pinnalla hiton kylymee varmaan lähemmäs -200C. Tytöt puki mulle semmosen lämpöhaalarin vae mikä lie lämpöpuku ollu! Ja niin ja semmone joku happinuamarj!
      Sitte siellä ufossa kylyvettiin ihan yhessä niillä olj siellä oekeen saanakii vae mikä lie ollu mutta kuumoo siellä olj! Nii ja seksikästä!
      Alakuun vähä ujostutti poekoo vuan sittenhä ku alakuu piästii nii ee meenannu loppua tulla!
      Toevat sitte väsyneen ihan kotiportille asti. Tuohon nuapurin postiluatikon viereen kurraattivat ajjoo.
      Jäe siihe lummeen melekoset jälet ku tytöt ampasivat takas taevaalle!
      Lumi vuan pöllys! Lupasivat hakkee uunna vuonna toesennii kerran!
      Sitte käävää kuulema kuun takapuolj kurkkoomassa ja Veenus...Ne vähä vihjas, että ne asuisj Veenuksessa.
      Isäsä pittää siellä jottae matkaeluyritystä ja minä oesin kunniavieras siellä.
      Pittääki lähtee lämpömittarj ostamaan että suapi tarkat lukemat ens kerralla.
      Tietääkö kukkaa mistä saes ostettua mittareita jotka kestäs tuommoset 150- -200C!

• palmutko pitäs kasva

Mehän ollaan suomessa,eikö täällä kuulukki olla talvi?

• Edelleenkään ei ole koko sadealuetta olemassa Wetterzentralen kartoissa, olen saurannut kyseistä sääpalvelua jatkuvasti viiden vuoden ajan ja pidän sitä aika luotettavana. Kyseisen ennusteen mukaan täällä jatkuu -20 asteen pakkaset, sunnuntaina lauhtuisi melkein koko maassa -10- -15 asteen tienoille eikä sada. Vasta vuoden vaiheessa lauhtuisi enemmän ja sataisi jonkin verran.

• sherratonic

myrsky tuli jo silloin kun katainen ja kaarti päätti luotottaa eu-pankkeja SEKÄ SIJOITTAJIA. eihän se lumisade ole kuin toisaikaista ja sulaa keväällä ?? mutta taloudellinen sulaminen on faktaa...ja pysyvä ilmiö murenevassa eu:ssa.

• syvän sävyt
        sherratonic kirjoitti:

myrsky tuli jo silloin kun katainen ja kaarti päätti luotottaa eu-pankkeja SEKÄ SIJOITTAJIA. eihän se lumisade ole kuin toisaikaista ja sulaa keväällä ?? mutta taloudellinen sulaminen on faktaa...ja pysyvä ilmiö murenevassa eu:ssa.

Siis mene ja käy vaatekaapillasi ja anna lumelle rukkaset ja ala maamme herraksi.

• Hannes vuan

Ei sitten enää siirappimaisempaa ilmausta osta keksiä kuin supermyrsky. Mitenköhän sekin on määriteltävissä missä menee se tavallisen myrskyn ja tuon povatun raja? Eteläsuomalainen on aina kusessa kun lunta pukkaa metrinkin ja pohjoisen väki kärventyy ku lämpötila rikkoo hellerajan, mutta ihan superia, mielenkiintosta,.............., tai sitten ei.

• pyryttää

Myrskyt nimitetään nimipäivän mukaan yleensä ( esim. Manda ). Nyt kun ei ole 25. päivä joulukuuta kenenkään nimipäivä, varmaan SUPER sitten.

• JK

Kukaan ei vielä tiedä joulun säästä eihän osata vielä ennustaa säätä paria vuorokautta edemmäksi, säätiede on vasta edistynyt sille asteelle että voidaan jälkeenpäin kertoa miksi kävi niinkuin kävi

• -myrskynmerkki-

"Siihen aikaan kun minä olin koulussa, talvella joko satoi tai tuiskutti lunta. Ei kukaan puhunut mistään supermyrskyistä. Mikähän on seuraava aste supermyrskystä ja josko silloin viimeinkin Helsinki peittyisi ikilumeen :D."

Ehkä liioiteltu, mutta mitä olivat sitten viime kesän myrskyt, jos eivät supermyrskyjä? Ainakaan minä en ole 54 vuoden aikana edes kuullut moisista kotimaassa..
        Jos talvimysrkystä tulisi noihin kesän myrskyihin verrattava voimaltaan ja / tai lunta tulisi kerralla 50 cm lisää, niin miksei voisi puhua supermyrskystä?
        En minäkään tosin moiseen usko, mutta meikäläisen uskolla ei ole yhteyttä luonnonvoimiin..

• -myrskynmerkki-
        -myrskynmerkki- kirjoitti:

"Siihen aikaan kun minä olin koulussa, talvella joko satoi tai tuiskutti lunta. Ei kukaan puhunut mistään supermyrskyistä. Mikähän on seuraava aste supermyrskystä ja josko silloin viimeinkin Helsinki peittyisi ikilumeen :D."

Ehkä liioiteltu, mutta mitä olivat sitten viime kesän myrskyt, jos eivät supermyrskyjä? Ainakaan minä en ole 54 vuoden aikana edes kuullut moisista kotimaassa..
        Jos talvimysrkystä tulisi noihin kesän myrskyihin verrattava voimaltaan ja / tai lunta tulisi kerralla 50 cm lisää, niin miksei voisi puhua supermyrskystä?
        En minäkään tosin moiseen usko, mutta meikäläisen uskolla ei ole yhteyttä luonnonvoimiin..

"super... hyper...mega...onkohan suomessa ollut koskaan aikaisemmin talvea,ei varmaan.Talvella on
        sitä outoa valkoista höttöä joka paikasssa ja lämpömittari menee miinukselle aika reippaasti, pidetäänkö
        nykyihmistä täysin uusavuttomana hölmönä."

Olet oikeassa, mutta vain osittain. Suomessa on tosiaan talvi joka vuosi, mutta ei Etelä-Suomessa. Olen asunut Pk-seudulla 30 vuotta ja sinä aikana täällä ei ikinä ole ollut niin paljon lunta kuin viime talvena. Eikä muistanut moista talvea täällä ikänsä asunut, 68 vuotias tuttunikaan.

Jos lunta tulee tähän malliin, niin viime talvi oli vain esimakua. Myös tässä tapauksessa voi aivan hyvin puhua supertalvesta lumen suhteen.

• jep..
        -myrskynmerkki- kirjoitti:

"super... hyper...mega...onkohan suomessa ollut koskaan aikaisemmin talvea,ei varmaan.Talvella on
        nykyihmistä täysin uusavuttomana hölmönä."

Olet oikeassa, mutta vain osittain. Suomessa on tosiaan talvi joka vuosi, mutta ei Etelä-Suomessa. Olen asunut Pk-seudulla 30 vuotta ja sinä aikana täällä ei ikinä ole ollut niin paljon lunta kuin viime talvena. Eikä muistanut moista talvea täällä ikänsä asunut, 68 vuotias tuttunikaan.

Jos lunta tulee tähän malliin, niin viime talvi oli vain esimakua. Myös tässä tapauksessa voi aivan hyvin puhua supertalvesta lumen suhteen.

jos helsinkiin tulee kerran sadassa vuodessa saman verran lunta kuin lappiin joka vuosi niin ollaan lööpit suurena kirkumassa että suomessa on supertalvi...lol.

• f.p.h

Juuri sanottiin säätiedoituksessakin että mitään "supermyrskyä" ei tule, vain lunta satelee jouluna. Kaikesta pitää aina hysteerisesti vouhottaa..

• Pissislehti...

AAAAARGGGGHHHHH !

SE ON SUPERMYRSKY ! ! !

PAHEMPI KUIN BATMANMYRSKY !

• haaha
        Pissislehti... kirjoitti:

AAAAARGGGGHHHHH !

SE ON SUPERMYRSKY ! ! !

PAHEMPI KUIN BATMANMYRSKY !

Aiheutit muutamalla kirjaimella naurumyrskyn, kyllä lämmittää.

• Meteorologikin..,.

Tällä hetkellä 2010 luvulla pystytään "ennustamaan" tehokkaasti säätilojen muutokset manneralueittain, jopa maakohtaisesti ja valtioiden alueella vielä kaupungeittain/osavaltioittain.

Tietotekniikka aikakautena kohta puoliin pystytään varmaankin myös muuttamaan säätä? Vaikka sitä ovat jo ns, Supervallat tehneet....?

• satakoon

lynx vaan käyntiin ja nunnukka nunnukka lailailai... korkeintaan etelä suomi on jumissa jos tulee 10cm enempi...
      met täällä maalla mennään mihin halutaan vaikka satais vanhoja akkoja...

• vai mitä

Onk nää niitä haarp kokeiluja? Niin on mennyt kummallisiksi säätilat välillä...

• Takametsän Hombre

Justiinsa joku sääprofeetta,taisi olla Matti Huutonen ennusti töllössä korkeapainetta ja kireää pakkasta
        eikä puhunu mitään lumipyrystä saatikka mistään supermyrskystä.

• tykkää lumesta

muista kun olin nuori koululainen nii luntahan oli oikein paljonki.. mut nyt kummastuttaa et mitä pahaa lumes oh, kyl sitä saa tulla nii paljon kuin vaa taivas antaa....

• ihmeen.

Supermyrsky? Eihän se ole myrsky,jos sää lauhtuu. On tainnut medialla mennä puurot ja vellit sekaisin,kun supermyrskyistä kirjoittelee.......

• 9999
        ihmeen. kirjoitti:

Supermyrsky? Eihän se ole myrsky,jos sää lauhtuu. On tainnut medialla mennä puurot ja vellit sekaisin,kun supermyrskyistä kirjoittelee.......

Jep, jep.

• LUNTA TUPAAN..

vähintään 30 - 50 cm vuorokaudessa etenkin itä-suomeen kaakkoon.

Varautukaa kaikkien aikojen pahimpaan ajokeli/ulkonaliikkumis myrskyyn.

• panopekka71

AIVAN SAMA!! ETEENPÄIN MENNÄÄN SILTI!!!

• mikailmari

Täten ilmoitan asiattomasta viestistä, joka oli iltapäivälehden kannessa. Lumisateesta ei voi käyttää nimitystä SUPERMYRSKY, koska sellaista ei esiinny missään päin maailmaa, siis ei Suomessakaan. Po. nimihirviö kuuluu elokuvamaailmaan ja epäilenkin, että lehden painossa joku vääräleuka on tarkoituksella ujuttanut sanan etusivulle, vaikka se olisi pitänyt mainita kulttuurisivulla, missä käsitellään uutta skifielokuvaa. No sattuuhan näitä, joskus saattaa löytyä esim. hammastikku maksapasteijasta. En minä sillä, mutta kyllä pääkaupungissa taannoin vierrailleena täytyy siellä asuville ihmisille nostaa sinnikkyydestä lakkia, jossain Ranskassa olisi varmaan jo tuollaisen lumimäärän vuoksi lakkoiltu ja vaikka kuinka paljon.

• keliä Pukkaa..,.,

tällä hetkellä Norjan länsipuolella, siirtynee Jouluksi Suomeen lunta tulee n, 35- 60 cm vuorokaudessa vähintään.

• Vittuuntunut lapioon

Jyväskylän pohjoispuolelle...?

• Kollaa kesti

Ei jumaliste. Eikö tässä maassa ole enää SUOMALAISIA jotka kestää neljä vuodenaikaa valittamatta. Pikku pakkanen ja muuta kymmenen senttiä lunta ja väki on sekaisin kuin seinäkello. Karaiskaa itseänne puudelit.

• Rovaniemelä

Lunta ei ole palion paskaakhan, vaikka passais kait se tännekki sajella.. Se on merkillistä, että sitä kuttuthan teiläpäin katastrofiksi ja oikein suurmyrskyksi. Ei se vain ole täälä koskhan propleemaksi asti yltäny. Lapio on keksitty.

• mää vaa miätiskele

Kyl se on nii, et mitä enemmä sataa lunt ni sitä enemmä belarus (traktori) pyörii pihas ja mitä enemmä on pakast ni sitä enemmä prasutetaa puit hellas ni kyl sitä sit jo pärjääki vallan hianost! Asenne se on se mikä ratkasee eikä luantoäitee. Tarttee vaa ol hiuka varuillais ettei satu mittää vahinkoi, ko sairaalaanki on 70 km matka vaik asutaanki iha lounais-suames ja pahal kelil ei välttämät kyl autot kulje ennen ko tiet saaraa auratuiks...

Ja lopuks viäl, et ei mul ol sään kans mittää välii muute, ko et vesi ei ol hyväks kom baatin al, eli kuiva sää ko o ni kaik on hyvi.

• Ocrt

Suomessa on jouluna hirmupakkaset. Sinäkin saat vetää kahdet villahousut jalkaan.. Katotaanpa vaan.

• A

Mikään tunnu sen paremmalta kun pääsee tekeen oikein kunnon lumityöt ennen joulusaunaa. Tänä jouluna loppu litisevät etelän vetelät! :D

• Vai supermyrsky.

Kuitenkin normaali lumisade.

• Iltalööppi paskaa

Ilta sontijoitten "myyvää" lööppipaskaa...
      Luuseri toimivoitten lööppipaskaa....
      Paha sitä on aurata lööppipaskaa....
      Oikein on ostamatta ostamatta lööppipaskaa....

• eestilainen

....kaikesta vaan valitetaan.
        Olkaa perkelee onnellisia mitä teillä on. Onneksi ei tule jouluna vettä. Missä se optimisti on?:)

• #¤#%#¤"#¤"#¤%¤!!!!!!
        eestilainen kirjoitti:

Olkaa perkelee onnellisia mitä teillä on. Onneksi ei tule jouluna vettä. Missä se optimisti on?:)

Perkele tarvii tulla tänne valittamaan.

• jyrkein
        eestilainen kirjoitti:

Muistelin vanahoja Suomi-filmejä, kun niissä oli talavikuvissa reilusti lunta. Siitä tuli mieleen, että nyt pitää laittaa elokuvamiehet töihin ottamaan kunnon lumikuvia varastoon tulevia vesitalavia varten, ne on sillon eksotiikkaa. Sopivalla leikkauksella voi tehä talavifilmejä vaikka juhannuksena, kun on raakafilimiä varastosa.

• lumiukkot
        jyrkein kirjoitti:

Muistelin vanahoja Suomi-filmejä, kun niissä oli talavikuvissa reilusti lunta. Siitä tuli mieleen, että nyt pitää laittaa elokuvamiehet töihin ottamaan kunnon lumikuvia varastoon tulevia vesitalavia varten, ne on sillon eksotiikkaa. Sopivalla leikkauksella voi tehä talavifilmejä vaikka juhannuksena, kun on raakafilimiä varastosa.

ei ole ikinä vielä kokeneet kunnon talvea ja jos tulee vähän reilummin lunta ja tuulee niin
        se on Supermyrskyä ja liikenne on heti jumissa, onhan näitä kovia talvia ollut ennenkin!

• lumiukko liikentees

Eli on tiedossa hyvin romanttinen joulu kun kyyhötetään mökeissä ja katsellaan kun lumi tukkii kulkuaukot ulkomaailmaan. Ei voi muuta kuin toivottaa turvallista ja rauhallista joulua liikenteessä.. malttia mieleen ja kyllä niitä jouluja tulee uusiakin jos ei sinne määränpäähän tunnin tarkkuudella ehdi.. Joskus sitä miettii missä on se kuuluisa joulurauha ja muiden ihmisten huomioon ottaminen joulun aikaan luuraa, kun ei se ainakaan liikenteestä löydy. Lumista ja kaunista joulua kaikille! p.s. Maltti on joulunakin valtti..

• zamaani

oli ilta-sanomien otsikossa n.viikko sitten.Ei se ennen kyllä ollut sitä,mutta jos eteläsuomeen sitä vähän tipahtelee,niin sehän on kauheaa.Yrittäkää nyt lipsutella niillä kitkat renkailla varovasti.

• UnetonSeattlesta

luin ja nyt tiedän, mitä suomalaiset ajattelevat supermyrskystä. Itsestäni ajattelen, että voisi olla parempaakin tekemistä, mutta oli siellä pari hauskaakin. Ufojutusta odotan jatkoa, josko vaikka päästäisiin itse asiaan.

• luntaeitarvitaenää

Jouluksi luvattiin poutaa ja kireitä pakkasia, että katohan uudestaan sammokoistasi ne ennusteet, apina!

• Terv. muuttolintu

Täällä Fuengirolassa on saman verran lämmintä mitä siellä pakkasta. Ainut mikä harmittaa, on että ei koko ajan paista aurinko ja saattaapa jopa joskus sataakin. Ihan ukkostakin oli toissayönä.
      Nauraa saa noille roskalehtien "hirmupakkasille", pari- kolmekymmentä astetta. Kun olin kakara, niin talvella oli kolme- neljäkymmentä astetta muutaman viikon joka talvi, eikä lumen puute häirinnyt eläinlääkärin moottorikelkkailua. Meni yli kaikkien aitojenkin, kylän ainoalla kelkallaan.

Siellä nyt ovat varmaan kaikki katot romahtaneet, kun lunta enemmän kuin viime vuonna? Meillä maalla ei sortunut ainutkaan hyyssin katto lumesta, vaikka oli kuinka huterasti tehty ja sitä lunta oli ihan oikeasti paljon. Liekö koskaan, missään, ikinä ok-talon katto sortunut sataneen lumen painosta? Saa laittaa linkkiä, jos joku tietää. Terassin pleksejä ei sentään lasketa.

Muistakaa ajella varovasti "superostosviikonlopun" jälkeenkin siellä nietoksissa vaikka Enska kuolikin. Hyvä että teillä riittää siellä rahaa ihan ennätysmäärin törsättäväksi. Sitä ei aina oikein uskoisi kun lukee tätä foorumia. Ollaan niin köyhiä että. ihan miljoonia köyhiä. Mukamas.
      Täällä on viisi miljoonaa työtöntä, prosentteina kaksikymmentä ja keskipalkka huitelee kahdeksassa sadassa eurossa, jos sattuu työpaikka olemaan.

Niin että HYVÄÄ JOULUA vain sinne pohjolaan! Kyllä te siellä pärjäätte, kun olot eivät sentään ole talvisodan ajan luokkaa ja silloinkin pärjättiin. Mistähän muuten silloin maristiin? Vai oltiinko kiitollisia, että isät ja veljet säilyivät hengissä Taipaleella ja kuka missäkin ja jos ei säilynyt, niin sentään vapaus säilyi, mikä mahdollisti Suomen nousun peräti maailman parhaaksi paikaksi asua ja elää?

Kesällä taas nähdään, tai ennemminkin, jos hyppäätte koneeseen ja tulette tänne. Sinnitelkää kuitenkin huhtikuuhun, niin ei tarvitse vesisateessa värjötellä.

Niin ja tietysti ONNELLISTA UUTTA VUOTTA! Sellainen kun on useimmille tulossa uutisten mukaan. Ei sitä kannata elämäänsä pilata turhista valittamalla.

• ihmiset´´´´

• ewte

Vuonna 1933 pieni tyttö joutui murhaajan uhriksi. Murhaaja hautasi tytön elävältä maahan toistaen samalla sanoja: “Toma sota balcu”

Nyt kun olet nähnyt ja toistanut mielessäsi nämä sanat, tulet tapaamaan murhatun tytön. Ensi yönä, kun olet nukahtanut, tyttö ilmestyy makuuhuoneeseesi kattoon ja tukehduttaa sinut samalla tavalla kuin hän tukehtui itse.

Jos kirjoitat tämän eteen päin, hän jättää sinut rauhaan. Hyvät tekosi palkitaan

• ei lunta kiitos

vie pitää lähtee ostaa lumikolaa ja lapiooo

• huolissaankin

suomeen vai vain etelään

• sininen väri

"Viherterroristit" kertoo kun talvi leuto että nyt tulee kasvihuoneilmiö ja tuhoo koko maapallon.
      Nyt kun pari talvee on ollut pakkasia niin ne käänsivät kelkkansa ja sanoivat että tämä se vasta on sitä kasvihuoneilmiötä. No huumeiden avulla nämäkin jutut tulee mielikuvituksen tuotteina..
      Toivottavasti ei Suomen kansa äänestä näitä pirun seinille manaajia enää seuraavissa vaaleissa.
      Suomen työttömyys johtuu kun viheriät pääsi asettamaan päästörajat maahamme ja nyt teollisuus
      pakenee kun joutuu aiheettomasti maksamaan niitä.- Tämä on totuus ilman huumehöyryjä.

• APUVAAA

vie taas joutuu lumi töihin

• mihin päin...?

myrsky iskee suomeen ja

• talven tyttö.

Hyvä vaan että Eteläläisetkin saa lunta oikeen kunnolla.Ovat aika avottomia lumen kanssa.

• Tota tota
        talven tyttö. kirjoitti:

Hyvä vaan että Eteläläisetkin saa lunta oikeen kunnolla.Ovat aika avottomia lumen kanssa.

Jumankauta että on hauskaa kun etelän varikset saa lunta. Satais vaan vielä 2 metriä lisää. Kyllä Hesakin on noita Siperian kaupunkeja, ei auta mikään..... hah hah hah haa...............

• Talvella on lunta

tupruttaa, joulukin lähestyy

• Paska maa Suomi

tulee supermyrsky Suomeen saadaan taas vaihteeksi nähdä kun jyväjemmarit ja metsän omistajat NAUKUVAT AVUSTUKSIA kun metsät on pilalla, VITTU mitä PASKAA mites tavan duunari saa lisää korvauksia kun on työttömänä....? Kyllä noille paska maajusseille työnnetään euroo, muttei Ei duunarille...?

• xDuunari l.potkittu

Niitä "avustuksia" nautaan vakuutusyhtiöltä, joille on sitä varten maksettu vakuutusmaksuja.
        Aivan vastaavia ovat duunareiden ay-maksut, joista sitten saa ansiosidonnaista.
        Sitä vähän ihmettelen, että miksi duunarit ottavat "vakuutuksensa" kaikkein kalleimmasta "yhtiöstä", joka kaiken muun lisäksi ajaa heidän työpaikkansa rajojemme ulkopuolelle. Ansiotason nousu ei voi perustua siihen, että alimman koulutustason duunareille vaaditaan kovaa palkkaa, kymmen- tai tuhatkertaista kiinalaiseen verrattuna, vaan se parempi ansio täytyy tulla työstä johon jokainen ei pääse ja pysty. Koulutus ja osaaminen on ainoa kestävä tie parempaan elintasoon.
        Suurten lakkojen ja korotusten seurauksena on aina yt-neuvottelut ja väen potkiminen pellolle, niin ikävää kuin se onkin. Eli ay-liike se vasta "lunta" luokin duunarin porstuaan.

• tuiskuttaa...

lunta tulee

• (´_´) nyyh,,

mihin me joudummekaan kun myrsky tulee....

• Jos Luoja haluaisi hukuttaa Suomen lumeen Hän taatusti myös onnistuisi siinäkin tehtävässä. Taivaalta vain yksinkertaisesti sataisi niin paljon lunta ettei kukaan sitä ehtisi luoda taikka viedä pois..
        Olemme Luojan ja luonnonilmijöitten armoilla oikeesti..eikä feikisti myös Suomessa sekä Euroopassa, emmekä minkään börssin tai pankkiireitten.
        Luin kerran lehdestä että, stadissa on joskus ollut sellaisia laitteita joissa oli tuli alla ja lumi poltettiin niissä miski ei moisia myydä taloyhtijöille nykyään?

• ei kai taas..

vieläkö tuoa lunta pukkaa tulemaan, mihin päin sitä tulee...??

• M. Kelkkailija

Lunta tulee vielä monta kuukautta. Yleensä moottorikelkalla pääsee vasta maaliskuussa liikenteeseen, joten siihen asti sitä tulee lisää.

• luomaan.,.,.

taas joutuu lunta

• osuu...

mihin päi suomee myrsky

• tuiskuttaa....

taasko sitä lunta tulla

• paljon...,

lunta ja

• VIHER-PUHALLUS!!!!!!

OLEMME SIIS MAKSANEET LIIKAA ANEITA ILMASTOKASSAAN, NYT TULEE JO LIIKAA PAKKASTA LUMITUISKUA!!
        PALAUTTAKAA HETI KANSALAISTEN RAHOJA TAKAISIN ILMASTON LIIKASUOJELUN MERKEISSÄ !!

VAI HÖYNÄYTETTIINKÖ MEITÄ VAIN MAKSAJIKSI ?!

BULLSHIT, ANNA RAHAA KIRKOLLE, PÄÄSET TAIVAASEEN. -> ILMASTONSUOJELUUN JA RIKKAAT PELASTUU SEKÄ NAURAA KESKILUOKALLE, *TANA!

• kunnolla>>>

kerrankin lunta

• satanut>>>>>

lunta

• fwq

siinä oli talvi! vihdoin räntää hesaa.n

• proilskl

...lööppejä, joilla saadaan hyväuskoisia panikoimaan ja ostamaan lehteä. Kohta tulee superpakkaset, hellekevät, tulipalokesä....

• Kesää kohti>><

jouluksi riittävästi juomaa ja ruokaa

• mihin päin?

taasko lunta tulloo lissää

• hötsönsötsön

Luojan luoma lumenluoja Luojan luomaa lunta loi.Hyvää pakkas ja lumi Joulua kaikelle kansalle.

• avartavaa
        hötsönsötsön kirjoitti:

Luojan luoma lumenluoja Luojan luomaa lunta loi.Hyvää pakkas ja lumi Joulua kaikelle kansalle.

Hesalaiset on ollut liian pitkään ilman kunnon talvea, nyt kaikki pikku puuskat ja lumisateet on jo super-/hypermyrskyjä, naurattaa - antaa tulla vaan!

• okkri
        avartavaa kirjoitti:

Hesalaiset on ollut liian pitkään ilman kunnon talvea, nyt kaikki pikku puuskat ja lumisateet on jo super-/hypermyrskyjä, naurattaa - antaa tulla vaan!

Tulispa kunnon myrsky ,jossa tuulen lukema nousisi yli 50m/s ja olisi pakkasta 40 astetta ja sataisi metri lunta niin minä menisin maastoon telttailemaan ja lukisin Jerry Cottonia kynttilän valossa . Lapsille olot saisivat olla silloin samaan aikaan ihanteelliset ulkoleikkejä varten.

• myrskynsilmässä

supermyrsky on perseessä kun rupinen sian ihra paskaksi muuttuu

• pläääääh

Vai oikein supermyrsky ja oikein iskee kas kun ei hyper tai superhyper kunhan nyt tulis edes parikymmentä senttiä. turhaa hössötystä taas kerran.
      Norjas metri ruottis puolmetriä ei sitä meille paljoo jää.

• ÅÅÅÅå

Kaikki äkkiä kauppaa ruokaa, kynttilöitä, pattereita, olutta hamstraamaan tulee sellanen myrsky että sähköt viikon poikki liikenne sekasorrossa ja junat seisoo seuraavaan kevääseen asti jos sitä ees tulee.

• kimir

"Supermyrsky iskee jouluna Suomeen !"
      En ole koskaan kuulut moisesta ainakaan suomessa,olisikohan niitä uni juttuja ei ainakaa viestin loppu teksti viittaa supermyrskyyn.

• superia 1 paketti

taisi olla iltalehden otsikko se "supermyrsky".

• turhuuttaa

norjasta mitään myrskyä, tuo on taas sitä suomi24 keksimää puppua että saatais keskustelua aikaan jonnin joutavista asioista

• supersiivous

Mulla tulee SUPERKAKKA.

• vaan..,

lisäää lunta tupaan

• PERKELEEE

päivänä SUURI MYRSKY RINTAMA iskee Suomeen, lunta tulee n, 35 - 50 cm vuorokaudessa likkuminen ulkona on ERITTÄIN VAIKEAA JOPA MAHDOTONTA.

• jippii,.,..

oikein paljon

• lisäää,,.

lunta tule

• vaan...

semmoinen kummoinen myräkkä että helsinkiläiset joutuisivat jäämään kotiinsa jouluna. Yleensähän he joukolla kirmaavat maalle koska automaattisesti olettavat että maalla asuvat sukulaiset varmaankin heitä haluaa nähdä ja palvella koko joulunpyhien ajan...(niin pienenä vinkkinä, aika usein ne sukulaiset eivät vain kohtelaisuussyistä viitsi sanoa että te voisitte edes jonain juhlapyhänä pysyä siellä kotonanne ettekä tule meidän nurkkiin loisimaan...).

Erikoista muuten että vaikka Helsinki on maailman paras paikka asua ja olla ja etenkin siellä asuva väki on maailman ihaninta niin miksei juhlapyhinä maaseudulla asuvat ihmiset tule Helsinkiin sukulaistensa luokse
      vaan liike on aina toisinpäin? Käsi sydämelle hesalaiset, oletteko koskaan edes vakavissanne ehdottaneet että tänä vuonna voisittekin koko suku tulla vaihteeksi meille? Miksihän sieltä snadista pitää lähteä kiireenvilkkaa pois aina kun vaan on pari ylimääräistä päivää vapaata?

• Tosi on

Miksi se on jotain ihmeellistä, jos Suomessa sataa lunta varsinkin Etelä Suomessa? Ei pidä luulla, että ollaan jossain banaani tasavallassa vaikka hallituksen toimet siihen viittaavat ja murjaaneja on pilvin pimein ostoskeskuksissa/ asemilla.

• aina,,.,

paljon nyt,,,,.,

• Tosi on

Ja tuntuu kiristyvän yötä kohden on ihan tyyntä.

• lisää tulee>><

juuri kun on saanut edelliset suuret lumet pois

• tulee.,.,

mihin päin lunta

• MYRSKY TULEE

jälleen koko SUOMEEN Ilmatieteen laitoksen myrsky peruutus on väärä.

• lunta saadaan..,.

vieköön taasko lisää

• hallelujaa!!!

MENEE VAIN HELSINKIIN::! KOSKA SIELLÄ ASUVAT KAIKKI IDIOOTIT

• jiippppii

lunta,pääsee hiihtämään

• lunta tupaan..,

saadaan jälleen

• valkeaa joulua

oletko ennustaja sammakko mies? ellei sada lunta/myrskyä, niin varmmankin on tyyntä eikä sada lunta!

• lomalla 1kk

olen Japanissa

• Onneksi Japanissa?

Suoraan sanottuna olen onnellisempi Suomessa.

• tulee jälleen,..

lunta

• lisää,.,

lunta sataa

• apuuva..!

johon on kelit

• olla...

pitää

• KOLATAAN!!

26 - 27.12.10 iskee rankkaa, rankempi lumimyrsky Suomi neidon ylle.

• suomeen

iskee

• 9 mm

taas ..! Täällä näköjään on taas NÄITÄ PLAKIOIJIA ilmestynyt kirjoittelemaan kun oma AIVOTON TOIMINTA EI RIITÄ

• MORE½½!!!

MORE, MORE and

• lisääää.,

tulee helvetisti

• lisää Suomeen..

tulla jälleen lunta

• saadaan taas.,,.,

lunta

• keli||\\\

menee koko

• kunnolla taas..,

lunta tulee

• joulua vaan kaikille

täällä seuduilla ei kyllä näkynyt, ainakaan vielä ei ole näkyvillä.
        kovin paljoa ei kyllä kaipaa lunta, ainakaan jos paljon tulee.. muuten saa sadella. parempi kuin jos vain vettä sataisi:o)
        kaipaan niitä lapsuuden talvia, milloin oli leijailevia lumisateita. nykyään jos sataa niin sitä usein tosiaan tulee pikkasen liikaa

• Ei paukkupakkasille
        joulua vaan kaikille kirjoitti:

täällä seuduilla ei kyllä näkynyt, ainakaan vielä ei ole näkyvillä.
        kovin paljoa ei kyllä kaipaa lunta, ainakaan jos paljon tulee.. muuten saa sadella. parempi kuin jos vain vettä sataisi:o)
        kaipaan niitä lapsuuden talvia, milloin oli leijailevia lumisateita. nykyään jos sataa niin sitä usein tosiaan tulee pikkasen liikaa

Ennenvanhaa oli lumisia talvia ja pakkatakin oli reippaasti. Ihanteellisin talvi olisi, kun pakkasta ei olisi enempää kuin -10C ja lunta reippaasti. Tulis ny nollakelejä, että vois tehdä lumiukkoja.

• tulee lisää,.,

tietysti lunta

• rghtdsg

tee jotain ettei sitä satais:o\

• alkoooo

lumimyrsky

• Vero Pakolainen

Lunta näkyy olevan sopivasti tuolla Sierra Nevadan huipulla. Sitä sopii ihailla tästä sohvalta ja aurinko lämmittää mukavasti jalkoja tässä sohvapöydällä. Ulkona on viisitoista varjossa ja auringossa varmaan tuplat, joten kiva keli näin talveksi. Brändy vielä vilkastuttaa verenkiertoa ja valoisaa on kaksi kertaa kauemman kuin siellä pakkasessa.
      Mitä te siellä tuskailette, tulkaa tänne kaikki jotka voitte.

• raikaa.,.,

että

• LISSÄÄÄ<<<

LUNTA PUKKAA

• TULEMAAN!!!

RUPEAA LUNTA

• aurinkoa vaan

Pitäiskö sanoa...
        ettei sitä lunta enää tarvita oikein mihinkään...
        kun sitä tuli jo.

• lunta tulloooo

ihanaaa

• kaaheetalvijuu

tässä maassa ollut lumipyryjä,melki joka talvi,so what.....mitä tuosta nyt hösläämään..

• olla talvella...

lunta pitää

• känkkää satasesta!

VOOOUUUUUHHHHUUUUUUUUU!!!!! lähtee autolla mahtavat sladit!!!!!

• ei suomalainen

Kauppojen jne. varkaat. Juoppot, sossunpummeja. Kaikki nyt hop, hop lapiot käteen ja se persee ulos.

• paljoonn

lunyaa

• paljoooon<<<

tulooooo

• lunta hirveesti<>>

tullooo

• dgsdg

mikä myrsky? ei oo näkyny

• paljoooon

tulooooooo

• ilmaaa,.,

karrmeaaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      69
      2261
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1752
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1440
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1437
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      242
      1373
    6. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1232
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1205
    8. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      369
      1183
    9. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1175
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      336
      1128
    Aihe