Pien huumoripläjäys

Sain hyvät naurut tälle aamua, kun luin Kalevaa (paikallislehti).

Toivottavasti ei kukaan "vejä hernettä nenuun" :)

http://www.kaleva.fi/jari/20.12.2010/0

Jarilla on yleensäkkin aika osuvia piirroksia eri aiheista.

14

464

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Asiaa. ^^

• Ihmettelen mitä osuvaa tuossa oli? Ihan vain tiedoksi ellet ole vielä lukenut: Dawkinsin kirja ei kerro mitään joulusta.
      Jarilla on tosiaan useinkin osuvia piirroksia, tämä ei ollut sellainen. Olisi voinut valita jotain jouluisempaa lukemista vaihtoehdoksi.

• Minua ainakin hymyilytti, osuvaa tai ei. :)

• Ex-Oululaisena sanoisin, että ihan hyvä pilapiirros. Ei loukkaa paatunutta ateistia. Puhujana oli oikein dosentti, ts lukenut mies. Jari on jäljillä.

• tämähän oli kiva, thanks :)

• Ihmettelenpä kenen huumorintajulla tuo ei voisi olla hauskaa, minua ainakin nauratti. Jaoin heti veispuukkiin.

• ateistix

siitä kirjasta luettiin? Ihan hauska.

• Olen ennenkin kuullut tuon tonttuväitteen. Onko jollain oikeasti jotain tonttuja vastaan?!?! Siis muilla kun uskovaisilla, jotka tietysti voivat helposti pitää tonttuilua pakanuutena...

• Kössönöm

mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.

• Kössönöm kirjoitti:

mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.

:D

• Thronos

Hauska! Poppana seimessä kutkutti minun nauruhermojani. Kiitos linkistä.

• Rompix

1 :)

Nuo tontut kyllä ihmetyttävät minua...

"- Koko ajan on tapahtunut pientä kasvua uskonnottomien määrässä. He eivät halua osallistua mihinkään uskonnollisuuteen ja heidän puoleltaan tulee usein myös kritiikkiä. Kritiikki kohdistuu joskus myös tonttuihin, mutta erityisesti uskonnollisiin elementteihin, toteaa Iivonen. " -YLE

Miksi tontut eivät halua tonttuja joulujuhlaan?

• beenthere ei kirj.

Loistava kuvaus nykytilanteesta:D

• Minua ainakin huvittaa tuo pilakuva :) Siinä on pohjimmiltaan kyse myös paljon enemmästä kuin tonttujen korvaamisesta. Siinä otetaan kantaa myös ihmisen hienoon ominaisuuteen, mielikuvituksen rikkauteen. Ihmisluontoon kuulu mielikuvitus, sadut ja monet arkielämän yläpuolelle nousevat fiktiot.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen vaalilupaus oli euron bensa

Nyt puhutaan jo kolmen euron bensasta. Kyseessä on Suomen historian törkein vaalipetos.
      Maailman menoa
      92
      2167
    2. Vain vasemmistohallitus saa minut menemään töihin

Änkyräkapitalistien sortaessa kansaa en laita rikkaakaan ristiin. Elän mielummin Kelan tuilla, ja jos niitä leikataan, n
      Maailman menoa
      45
      2122
    3. Maataloustuet perittävä korkojen kera takaisin

Yrittäjiltä jotka ovat myyneet tuotantoaan ulkomaille. Veronmaksajan kustantama tuki on tarkoitettu elintarvikkeiden hi
      Maataloustuki
      50
      1855
    4. Topi osti Askon

Hieno mies. Pelastaa työpaikkoja. Kiitokset myös emännälleen, joka pitää isännän virkeänä. https://www.is.fi/taloussan
      Maailman menoa
      75
      1370
    5. Mitä kirjainta kaipaat?

Pitkästä aikaa tämmöistä. Onko kirjain muuttunut edellisestä. ☺️
      Ikävä
      86
      1271
    6. Kastaa ja upottaa on eri sanat

Kastaa ja upottaa on eri sanat ja niillä on eri merkitys. Eikä Jeesusta haudattu upottamalla maahan kaivettuun kuoppaan
      Kaste
      219
      1151
    7. Uskomatonta touhua!

Ei olis uskonut että kateus yrittäjää kohtaan menee noin pitkälle. TTP:ssa irrotettu sähköjohto jäätelöaltaasta. Kaikki
      Haapavesi
      31
      1100
    8. Oliko se oikeasti epäselvää

sinulle että olin ihastunut sinuun? (Ymmärrän että siitä on aikaa, eikä voi olettaa että kaikkea muistaisi tai että men
      Ikävä
      57
      1043
    9. Miten hän sinua katsoi?

😊😊😊😊😊😊
      Ikävä
      67
      956
    10. Miksi eduskuntatalon portaille sytyttään tänään 8 645 kynttilää?

Oikeus elämään ry järjestää lauantaina 21.3.2026 tapahtuman, jossa Eduskuntatalon portaille sytytetään 8 645 kynttilää.
      Luterilaisuus
      285
      910
    Aihe