Sain hyvät naurut tälle aamua, kun luin Kalevaa (paikallislehti).
Toivottavasti ei kukaan "vejä hernettä nenuun" :)
http://www.kaleva.fi/jari/20.12.2010/0
Jarilla on yleensäkkin aika osuvia piirroksia eri aiheista.
Pien huumoripläjäys
14
451
Vastaukset
Asiaa. ^^
Ihmettelen mitä osuvaa tuossa oli? Ihan vain tiedoksi ellet ole vielä lukenut: Dawkinsin kirja ei kerro mitään joulusta.
Jarilla on tosiaan useinkin osuvia piirroksia, tämä ei ollut sellainen. Olisi voinut valita jotain jouluisempaa lukemista vaihtoehdoksi.Ex-Oululaisena sanoisin, että ihan hyvä pilapiirros. Ei loukkaa paatunutta ateistia. Puhujana oli oikein dosentti, ts lukenut mies. Jari on jäljillä.
tämähän oli kiva, thanks :)
Ihmettelenpä kenen huumorintajulla tuo ei voisi olla hauskaa, minua ainakin nauratti. Jaoin heti veispuukkiin.
- ateistix
siitä kirjasta luettiin? Ihan hauska.
Olen ennenkin kuullut tuon tonttuväitteen. Onko jollain oikeasti jotain tonttuja vastaan?!?! Siis muilla kun uskovaisilla, jotka tietysti voivat helposti pitää tonttuilua pakanuutena...
- Kössönöm
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
Kössönöm kirjoitti:
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
:D
- Thronos
Hauska! Poppana seimessä kutkutti minun nauruhermojani. Kiitos linkistä.
- Rompix
1 :)
Nuo tontut kyllä ihmetyttävät minua...
"- Koko ajan on tapahtunut pientä kasvua uskonnottomien määrässä. He eivät halua osallistua mihinkään uskonnollisuuteen ja heidän puoleltaan tulee usein myös kritiikkiä. Kritiikki kohdistuu joskus myös tonttuihin, mutta erityisesti uskonnollisiin elementteihin, toteaa Iivonen. " -YLE
Miksi tontut eivät halua tonttuja joulujuhlaan? - beenthere ei kirj.
Loistava kuvaus nykytilanteesta:D
Minua ainakin huvittaa tuo pilakuva :) Siinä on pohjimmiltaan kyse myös paljon enemmästä kuin tonttujen korvaamisesta. Siinä otetaan kantaa myös ihmisen hienoon ominaisuuteen, mielikuvituksen rikkauteen. Ihmisluontoon kuulu mielikuvitus, sadut ja monet arkielämän yläpuolelle nousevat fiktiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait783402Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso41304Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani41081- 261056
Kirjoittaisit edes jotain josta tiedän
Varmasti oletko se oikeasti sinä. Tänään tälläinen olo. 68810Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es44762Mistä tietää, onko hän se oikea?
Siitä, kun sitä ei tarvitse miettiä. Siitä, kun hänen olemassa oleminen ja ajatteleminen saa hymyilemään. Siitä, kun ha60744Miten voitkin olla aina niin fiksu
...aina niin huomaavainen, kärryillä ja kartalla. Yritän etsimällä etsiä sinusta jotain vikaa, että saisin pidettyä sydä45739Oot kyl rakas
Et tiiäkkään miten suuri vaikutus sulla on mun jaksamiseen niin töissä, kun vapaallakin❤️. Oot täysin korvaamaton. En t29683Sofia Zida puhuu rehellisesti suhteesta Andy McCoyhin: "Se on ollut mulle tavallaan..."
Sofia ja Andy, aika hellyttävä parivaljakko. Sofia Zida on mukana Petolliset-sarjassa. Hänet nähtiin Yökylässä Maria Ve4667