Sain hyvät naurut tälle aamua, kun luin Kalevaa (paikallislehti).
Toivottavasti ei kukaan "vejä hernettä nenuun" :)
http://www.kaleva.fi/jari/20.12.2010/0
Jarilla on yleensäkkin aika osuvia piirroksia eri aiheista.
Pien huumoripläjäys
14
454
Vastaukset
Asiaa. ^^
Ihmettelen mitä osuvaa tuossa oli? Ihan vain tiedoksi ellet ole vielä lukenut: Dawkinsin kirja ei kerro mitään joulusta.
Jarilla on tosiaan useinkin osuvia piirroksia, tämä ei ollut sellainen. Olisi voinut valita jotain jouluisempaa lukemista vaihtoehdoksi.Ex-Oululaisena sanoisin, että ihan hyvä pilapiirros. Ei loukkaa paatunutta ateistia. Puhujana oli oikein dosentti, ts lukenut mies. Jari on jäljillä.
tämähän oli kiva, thanks :)
Ihmettelenpä kenen huumorintajulla tuo ei voisi olla hauskaa, minua ainakin nauratti. Jaoin heti veispuukkiin.
- ateistix
siitä kirjasta luettiin? Ihan hauska.
Olen ennenkin kuullut tuon tonttuväitteen. Onko jollain oikeasti jotain tonttuja vastaan?!?! Siis muilla kun uskovaisilla, jotka tietysti voivat helposti pitää tonttuilua pakanuutena...
- Kössönöm
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
Kössönöm kirjoitti:
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
:D
- Thronos
Hauska! Poppana seimessä kutkutti minun nauruhermojani. Kiitos linkistä.
- Rompix
1 :)
Nuo tontut kyllä ihmetyttävät minua...
"- Koko ajan on tapahtunut pientä kasvua uskonnottomien määrässä. He eivät halua osallistua mihinkään uskonnollisuuteen ja heidän puoleltaan tulee usein myös kritiikkiä. Kritiikki kohdistuu joskus myös tonttuihin, mutta erityisesti uskonnollisiin elementteihin, toteaa Iivonen. " -YLE
Miksi tontut eivät halua tonttuja joulujuhlaan? - beenthere ei kirj.
Loistava kuvaus nykytilanteesta:D
Minua ainakin huvittaa tuo pilakuva :) Siinä on pohjimmiltaan kyse myös paljon enemmästä kuin tonttujen korvaamisesta. Siinä otetaan kantaa myös ihmisen hienoon ominaisuuteen, mielikuvituksen rikkauteen. Ihmisluontoon kuulu mielikuvitus, sadut ja monet arkielämän yläpuolelle nousevat fiktiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai979469Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki754924Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.504619Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j82388Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001586- 441424
Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota541340Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441286Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet
🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.471269Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641262