Sain hyvät naurut tälle aamua, kun luin Kalevaa (paikallislehti).
Toivottavasti ei kukaan "vejä hernettä nenuun" :)
http://www.kaleva.fi/jari/20.12.2010/0
Jarilla on yleensäkkin aika osuvia piirroksia eri aiheista.
Pien huumoripläjäys
14
432
Vastaukset
Asiaa. ^^
Ihmettelen mitä osuvaa tuossa oli? Ihan vain tiedoksi ellet ole vielä lukenut: Dawkinsin kirja ei kerro mitään joulusta.
Jarilla on tosiaan useinkin osuvia piirroksia, tämä ei ollut sellainen. Olisi voinut valita jotain jouluisempaa lukemista vaihtoehdoksi.Ex-Oululaisena sanoisin, että ihan hyvä pilapiirros. Ei loukkaa paatunutta ateistia. Puhujana oli oikein dosentti, ts lukenut mies. Jari on jäljillä.
tämähän oli kiva, thanks :)
Ihmettelenpä kenen huumorintajulla tuo ei voisi olla hauskaa, minua ainakin nauratti. Jaoin heti veispuukkiin.
- ateistix
siitä kirjasta luettiin? Ihan hauska.
Olen ennenkin kuullut tuon tonttuväitteen. Onko jollain oikeasti jotain tonttuja vastaan?!?! Siis muilla kun uskovaisilla, jotka tietysti voivat helposti pitää tonttuilua pakanuutena...
- Kössönöm
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
Kössönöm kirjoitti:
mutta lapsena minä ihan oikeasti uskoin, että tonttuja on olemassa ja ne kyttäävät aina joulun alla mitä minä teen. Ei kiva tunne ollenkaan. Ihmekös se sitten oli, etten koskaan kovin kummoisia lahjoja saanut.
:D
- Thronos
Hauska! Poppana seimessä kutkutti minun nauruhermojani. Kiitos linkistä.
- Rompix
1 :)
Nuo tontut kyllä ihmetyttävät minua...
"- Koko ajan on tapahtunut pientä kasvua uskonnottomien määrässä. He eivät halua osallistua mihinkään uskonnollisuuteen ja heidän puoleltaan tulee usein myös kritiikkiä. Kritiikki kohdistuu joskus myös tonttuihin, mutta erityisesti uskonnollisiin elementteihin, toteaa Iivonen. " -YLE
Miksi tontut eivät halua tonttuja joulujuhlaan? - beenthere ei kirj.
Loistava kuvaus nykytilanteesta:D
Minua ainakin huvittaa tuo pilakuva :) Siinä on pohjimmiltaan kyse myös paljon enemmästä kuin tonttujen korvaamisesta. Siinä otetaan kantaa myös ihmisen hienoon ominaisuuteen, mielikuvituksen rikkauteen. Ihmisluontoon kuulu mielikuvitus, sadut ja monet arkielämän yläpuolelle nousevat fiktiot.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun503364Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko5522078Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia
jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si841976Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei171960- 201588
Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo431528- 281386
Millainen kaivattusi luonne on?
Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?901349Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.
Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.1281307KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar481230