Huomautusaika ja maksuehto!?!?!??

onko tämä laillista?

Miten ihmeessä voi olla mahdollista kun laskussani on eräpäivä 12.12.2010 ja huomautusaika on 14vrk. maksuehtona lukee 30päivää netto. Tuli tänään tekstiviesti että et ole maksanut laskuasi eräpäivään mennessä joten lisäämme laskuusi 5€. ylimääräisen muistutuskulun, Eikö tuo 14päivää tarkoita juuri sitä että 14päivää voi olla lasku myöhässä ennen kuin tyulee mitään ylimääräistä kulua laskuun? 30 vuorokautta taasen sitä että sinä aikana ei tule ylimääräisiä kuluja maksuun, vai mistä tuo netto tulee siihen? Tässä laskussa ei muuten ole merkitty korkoprosenttiakaan mitä tässä sitten olisi, voiko credit 24 lisäillä korkojaan miten itse haluaa ja periä mitä haluaa vaikka paperissa lukee ihan muuta? Ensimmäinen kerta kun otin 200 vipin sieltä ja tarkoitus on maksaa se loppuviikosta pois mut en mä mitään ylimääräisi ä halua maksaa kun ei laskussakaan lue mitään siitä, mitä nyt kannattaisi tehdä?

6

3799

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksa ajoissa

" Eikö tuo 14päivää tarkoita juuri sitä että 14päivää voi olla lasku myöhässä ennen kuin tyulee mitään ylimääräistä kulua laskuun?"

No eipä tarkoita, ei. Sinulla olisi ollut 14 päivää aikaa huomauttaa, jos laskussa oli joku virhe. Nähtävästi ei mitään virhettä ollut.

Muutenkin on aika typerää yrittää miettiä, että miten noiden eräpäivien kanssa voisi kikkailla. Jos laskussasi on, että eräpäivä on 12. joulukuuta, niin silloin se ON 12. joulukuuta ja siihen mennessä siis sinun pitää lasku maksaa. Nyt on jo 20. joulukuuta eli olet maksusi kanssa yli viikon myöhässä ja 5 euron myöhästymismaksu on aiheellinen.

• kölkäölkölkk

Laskusi eräpäivä ON KUIN ONKIN 12.12.2010 eli sen pitää olla maksettu siihen päivään mennessä tai kyseessä on sopimusrikkomus.
      Huomautusaika 14 vrk tarkoittaa että sinulla on 14 vrk laskun lähettämisestä aikaa huomattaa, jos laskussa on virhe.

Maksuehto 30 pv. netto tarkoittaa, että maksuaika laskutuspäivästä on 30 vrk eteenpäin, mutta samalla on ilmoitettu että eräpäivä on 12.12.2010.

Jos maksuehto olisi esim "30 pv netto, 14pv -2%", saisit 2 % alennuksen, jos maksaisit laskusi 14 vrk kuluessa, mutta maksat koko summan jos maksat 30 pv kuluessa.

Credit24-nettisivuilla on kerrottu lainan ehdot. Erääntyneestä saatavasta (jollainen sinun maksamaton lainasi on) peritään korkolain mukainen viivästyskorko.

• Onko tämä laillista?

Olen silti ymmärtänyt että korko pitää olla laskussa merkittynä jos sille joku korko on?

• sdlkfjskj
        Onko tämä laillista? kirjoitti:

Olen silti ymmärtänyt että korko pitää olla laskussa merkittynä jos sille joku korko on?

Katso lainasopimus ja lainan ehdot.

• C24 kantis
        sdlkfjskj kirjoitti:

Katso lainasopimus ja lainan ehdot.

joka noudattaa 1.12 voimaan tullutta uutta kuluttajaluottolakia ja näyttää ennen lainahakemuksen hyväksymistä lainatiedot eurooppalaisella kuluttajaluototlomakkeella. Lisäksi näyttävät sivujen kautta myös lainan kaikki käsittelykulut, vuosikoron, kokonaismäärän ja lainaerien eräpäivät ja summat, jotka on helppo tulostaa. Lisäksi tiedot näkyy omilla lainatietosivuilla jos haluaa vaikka mennä katsomaan tietoja kesken lainan credit24 sivujen kautta. Itse olen ottanut Credit24stä lainaa 1-2 kertaa vuodessa 2006 lähtien kun avasivat palvelun ja koskaan en ole joutunut miettimään oliko tiedot oikein tai löytyykö lainaehdoista jotain kummallisuuksia kuten egellä tai ecreditilä, jotka on täysiä huijareita

• Hohhoijaa. Nyt oli huono trolli. Et sinäkään noin pölhö voi olla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. R.I.P Marko lämsä

Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi
      Tampere
      62
      4362
    2. Vappu terveiset kaivatullesi

otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡
      Ikävä
      155
      1823
    3. Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut

Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html
      Maailman menoa
      14
      1543
    4. Puskaradio huutaa

Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !
      Suomussalmi
      38
      1317
    5. Miksi aina vain seksiä?

Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau
      Sinkut
      168
      1083
    6. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      58
      929
    7. Vieläkin jaksaa

naurattaa. 😆 🐽🐷🤣 M - N
      Ikävä
      79
      925
    8. Martinalta vakava ulostulo

Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      847
    9. Hei rakas A,

olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en
      Ikävä
      54
      821
    10. Kyllä sitä on tyhmä

Ettei aikoinaan sua ottanut. Huomenta❤️
      Ikävä
      39
      791
    Aihe