Miksi olet adventtikirkon jäsenenä?

nimiadventisti

Mitä etuja saat adventtikirkon jäsenyydestä?
Tulitko uskoon sapattina adventtikirkossa?
Jos et osaa vastata kysymyksiin niin olet aivopesty "adventismiin" tai pelkkä nimiadventisti :(

48

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • suden pennut

      Jehovan todistajatkin tietävät että minkä takia he ovat jehovia mutta entäs adventistit?

    • Mutta vastaan nyt sinulle jos se nyt mitään sinua hyyödyttää, Ensinnäkin mitä etuja minä saan jäsenyydestä: Én nimä ole etujen takia liittynyt seurakuntaan, vaan siksi koska adventisteilla on raamatullisin oppi.
      Toinen kysymys.Tulinko uskoon sapattina: En tullut sapattina uskoon tulin keskiviikko iltana, en missään seurakunnassa,Jeesus kohtasi minut aivan kotona, pestessäni ilta ruokalu astioita.
      Nyt sinä saat päätellä itse olenko aivopesty, vai pelkkä nimiadventismi, siinäpä sinulle pohtimista.

      • eksyksissä!

        Eikös elämän pitäisi olla uskoa itsessään? Uskohan on alkanut silloin viimeistään kun me kasvamme ikuisiksi. Eli elämä on itsessään uskoa, ei siihen jollakin erikoisella menetelmällä tulla tai uskoa aloiteta johon lahkoon liittymällä. Päinvastoin, silloin usko elämään menetetään, koska lahko laatii ehdot "uskoon" tulolle. Olet joutunut vain eksytykseen.


      • Minäpä vastaan kysyjän puolesta tuon keskustelukumppanisi puolesta: et ole uskossa.

        Ehkä tulit tiskatessasi uskoon ehkä et. Mutta eipä se usko kauaa kestänyt, kun et enää osannut erottaa hyvää ja pahaa, vaan käärmeen tullessa adventtikirkon edustajan tai kirjallisuuden muodossa, päättelit lihassasi, että se on hyvä.

        Teit saman minkä Eeva paratiisissa. Eeva uskoi käärmettä ja katsoi hedelmän hyväksi ja söi. Sinä uskoit käärmettä ja katsoit adventismin hyväksi ja omaksuit sen.


      • 16 + 19 = ?

        niin miksi sinne Adventtiseurakuntaan menit?


      • Valon aikaa
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        niin miksi sinne Adventtiseurakuntaan menit?

        ja liittyi adventtikulttiin.
        Yksinkertaista.
        Paadutti sydämensä Jumalan kutsulle ja liittyi ulkokultaisuuteen yhdessä muiden adventtikirkon jäsenten kanssa.
        Laveampi tie houkutteli.
        Ei tahtonut "anne-elina" liittyä Jeesukseen.
        Adventtikirkon lavea tie on hokutellut muitakin jäsenyyteensä.
        Muita he kyllä osaavat opastaa, mutte itse he eivät liikuta "eväänsäkkään", jotta tulisivat uskoon.


      • Fniss!
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        niin miksi sinne Adventtiseurakuntaan menit?

        Anne-elinahan kertoi sen jo: koska adventisteilla on kaikkein raamatullisin oppi.


      • Fniss!
        Valon aikaa kirjoitti:

        ja liittyi adventtikulttiin.
        Yksinkertaista.
        Paadutti sydämensä Jumalan kutsulle ja liittyi ulkokultaisuuteen yhdessä muiden adventtikirkon jäsenten kanssa.
        Laveampi tie houkutteli.
        Ei tahtonut "anne-elina" liittyä Jeesukseen.
        Adventtikirkon lavea tie on hokutellut muitakin jäsenyyteensä.
        Muita he kyllä osaavat opastaa, mutte itse he eivät liikuta "eväänsäkkään", jotta tulisivat uskoon.

        Miten kaitaa tietä sinä kuljet? En ole oikein saanut käsitystä siitä. Olen ymmärtänyt, että sinä olet niitä "kristittyjä" jotka voivat elää laidasta laitaan, retostella synnissä minkä ehtii ja silti pelastua.


      • Valon aikaa
        Fniss! kirjoitti:

        Miten kaitaa tietä sinä kuljet? En ole oikein saanut käsitystä siitä. Olen ymmärtänyt, että sinä olet niitä "kristittyjä" jotka voivat elää laidasta laitaan, retostella synnissä minkä ehtii ja silti pelastua.

        Kaikki me olemme synnistä "siinneet" ja jumalan kirkautta vaille, olitpa sitten omasta mielestäsi kuinka hyvä ja täydellinen adventisti tahansa.

        Elän todella laidasta laitaan ja silti Jumala on armollinen ja pelastaa minut.
        Eikö olekkin hieno asia?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."

        Siihen minä luotan ja uskon.

        Saathan sinä uskoa itseesi.


      • Valon aikaa
        Fniss! kirjoitti:

        Anne-elinahan kertoi sen jo: koska adventisteilla on kaikkein raamatullisin oppi.

        Vain Kristus voi pelastaa.
        Joten se Raamatullinen OPPI ei mitään hyödytä.

        Ja mikä on mielestäsi Raamatullinen oppi?


      • Fniss!
        Valon aikaa kirjoitti:

        Kaikki me olemme synnistä "siinneet" ja jumalan kirkautta vaille, olitpa sitten omasta mielestäsi kuinka hyvä ja täydellinen adventisti tahansa.

        Elän todella laidasta laitaan ja silti Jumala on armollinen ja pelastaa minut.
        Eikö olekkin hieno asia?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."

        Siihen minä luotan ja uskon.

        Saathan sinä uskoa itseesi.

        Sitten haluaisin tietää mitä sinä sillä lavealla tiellä tarkoitat, jota adventistit mielestäsi kulkevat? Mistä päättelet, ettei Jumalan armo riittäisi meillekin? Vai pidätkö itseäsi niin syntisenä, että armo riittää nippa nappa peittämään vain sinun syntisi?


      • Fniss!
        Valon aikaa kirjoitti:

        Vain Kristus voi pelastaa.
        Joten se Raamatullinen OPPI ei mitään hyödytä.

        Ja mikä on mielestäsi Raamatullinen oppi?

        Raamatullinen oppi? Tiedätkö sinä mikä yleensä on Raamattu? Katsos se on se kirja, josta sinä voit lukea mikä ero on Jumalan tahdolla ja sinun omalla tahdollasi. Sieltä sinä opit tuntemaan Jeesuksen. Jos et Raamattua tunne, niin sinun Jumalasi on sinun itsesi luoma jumala eikä Raamatun Jumala, sinun Kristuksesi on sinun mielikuvituskristuksesi.


      • Valon aikaa
        Fniss! kirjoitti:

        Sitten haluaisin tietää mitä sinä sillä lavealla tiellä tarkoitat, jota adventistit mielestäsi kulkevat? Mistä päättelet, ettei Jumalan armo riittäisi meillekin? Vai pidätkö itseäsi niin syntisenä, että armo riittää nippa nappa peittämään vain sinun syntisi?

        Kun te "pidätte" ne 10 käskyäkin. Niin te ainakin kehutte tekevänne.
        Tehän opetatte, että 10-käskyjen rikkominen on syntiä?

        Vai pidättekö niitäkin vain huulillanne, mutta sydämenne on niistä kaukana?
        Eikös se juuri ole sitä laveata tietä, kun puhuu yhtä ja tekee kuitenkin toisin?


      • Valon aikaa
        Fniss! kirjoitti:

        Raamatullinen oppi? Tiedätkö sinä mikä yleensä on Raamattu? Katsos se on se kirja, josta sinä voit lukea mikä ero on Jumalan tahdolla ja sinun omalla tahdollasi. Sieltä sinä opit tuntemaan Jeesuksen. Jos et Raamattua tunne, niin sinun Jumalasi on sinun itsesi luoma jumala eikä Raamatun Jumala, sinun Kristuksesi on sinun mielikuvituskristuksesi.

        Ja siihen ei tarvita Raamattua.

        Jeesuksen tuntemiseen tarvitaan henkilökohtainen suhde.

        Monet tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä,
        silti tuntematta Jeesusta?

        Jokaisella ihmisellä on erillainen käsitys Jumalasta ja Jeesuksesta ja sehän on juuri sitä rikkauta se.
        Samoin oli 12 opetuslapsenkin kohdalla. Hekin näkivät kaikki Jeesuksen eri tavalla.


      • Valon aikaa kirjoitti:

        Ja siihen ei tarvita Raamattua.

        Jeesuksen tuntemiseen tarvitaan henkilökohtainen suhde.

        Monet tuntevat Raamatun paremmin kuin sinä,
        silti tuntematta Jeesusta?

        Jokaisella ihmisellä on erillainen käsitys Jumalasta ja Jeesuksesta ja sehän on juuri sitä rikkauta se.
        Samoin oli 12 opetuslapsenkin kohdalla. Hekin näkivät kaikki Jeesuksen eri tavalla.

        että kyllä minä kohtasin henkilökohtaisesti Jeesuksen silloin keskiviikko iltana ja Hän on johdattanut minua kaikki nämä vuodet ja neuvonut kulkemaan tätä elämän kaitaa tietä kohti taivas kotia.
        Rauhallista Joulua teille kaikille. Anne-Elina.


      • 16 + 19 = ?
        Fniss! kirjoitti:

        Anne-elinahan kertoi sen jo: koska adventisteilla on kaikkein raamatullisin oppi.

        Ei noppia raamatulliseksi pelkkä kirjaimeen uskominen ja virheelliseen, vanhentuneeseen maailmankuvaan uskominen tee. Ei pelkkä pölvästiys mitään raamatullisuutta ole.


      • 16 + 19 = ?
        anne-elina kirjoitti:

        että kyllä minä kohtasin henkilökohtaisesti Jeesuksen silloin keskiviikko iltana ja Hän on johdattanut minua kaikki nämä vuodet ja neuvonut kulkemaan tätä elämän kaitaa tietä kohti taivas kotia.
        Rauhallista Joulua teille kaikille. Anne-Elina.

        syyttänyt? MInäkin ain kysyi, että jos tiskatessasi uskoon tulit niin miksi Adventtikirkkoon liityit. Onhan muitakin kirkkoja ja seurakuntia pilvin pimen, aina Ortodokkseista, Roomalaiskatolisista, ja luterilaisista helluntalaisiin ja ties mihin kristittyjen populaatioihin.


      • Fniss!
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        syyttänyt? MInäkin ain kysyi, että jos tiskatessasi uskoon tulit niin miksi Adventtikirkkoon liityit. Onhan muitakin kirkkoja ja seurakuntia pilvin pimen, aina Ortodokkseista, Roomalaiskatolisista, ja luterilaisista helluntalaisiin ja ties mihin kristittyjen populaatioihin.

        Eivät nuo mainitsemasi ole raamatullisia siinä mielessä, että he pitävät ihmisen asettamaa pyhäpäivää, eikä raamatullista. Samoin he uskovat Raamatun vastaisesti ikuiseen, loppumattomaan helvetin kidutukseen. Monta muutakin outoa noissa joissakin on, niinkuin kuvien palvominen, ihmisten (pyhimysten) palvominen, kuolleitten puolesta rukoileminen...


      • tööt!
        uskova_1 kirjoitti:

        Minäpä vastaan kysyjän puolesta tuon keskustelukumppanisi puolesta: et ole uskossa.

        Ehkä tulit tiskatessasi uskoon ehkä et. Mutta eipä se usko kauaa kestänyt, kun et enää osannut erottaa hyvää ja pahaa, vaan käärmeen tullessa adventtikirkon edustajan tai kirjallisuuden muodossa, päättelit lihassasi, että se on hyvä.

        Teit saman minkä Eeva paratiisissa. Eeva uskoi käärmettä ja katsoi hedelmän hyväksi ja söi. Sinä uskoit käärmettä ja katsoit adventismin hyväksi ja omaksuit sen.

        isästä perkeleestä, joten höpise mitä höpiset.


      • tööt!
        Valon aikaa kirjoitti:

        Kaikki me olemme synnistä "siinneet" ja jumalan kirkautta vaille, olitpa sitten omasta mielestäsi kuinka hyvä ja täydellinen adventisti tahansa.

        Elän todella laidasta laitaan ja silti Jumala on armollinen ja pelastaa minut.
        Eikö olekkin hieno asia?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut..."

        Siihen minä luotan ja uskon.

        Saathan sinä uskoa itseesi.

        heittelet koko ajan muita ihmisiä kivillä. Olet henkisesti sairas panettelija ja omahyväinen farisealainen.


      • tööt!
        Valon aikaa kirjoitti:

        Kun te "pidätte" ne 10 käskyäkin. Niin te ainakin kehutte tekevänne.
        Tehän opetatte, että 10-käskyjen rikkominen on syntiä?

        Vai pidättekö niitäkin vain huulillanne, mutta sydämenne on niistä kaukana?
        Eikös se juuri ole sitä laveata tietä, kun puhuu yhtä ja tekee kuitenkin toisin?

        Raamatusta, että 10 käskyn rikkominen on syntiä....


      • Fniss! kirjoitti:

        Eivät nuo mainitsemasi ole raamatullisia siinä mielessä, että he pitävät ihmisen asettamaa pyhäpäivää, eikä raamatullista. Samoin he uskovat Raamatun vastaisesti ikuiseen, loppumattomaan helvetin kidutukseen. Monta muutakin outoa noissa joissakin on, niinkuin kuvien palvominen, ihmisten (pyhimysten) palvominen, kuolleitten puolesta rukoileminen...

        vastasikin että he pitävät ihmisen asettamaa pyhäpäivää, uskovat loppumattomaan helvetin kidutukseen ja monia muitakin oppia heillä on jotka eivät perustu näin sanoo Herra. kun tulin uskoon rukoilin, Jumala johdata minut totuuden tielle, sillä miehen mielestä on oikea monikin tie mutta lopulta se on kuoleman tie Sananl.14:12. Tämä Raamatun kohta puhutteli minua syvästi, kun kävin seurakunnassa jossa ei pidetty edes Jumalan käskyjä arvossa, selitettiin vain että Jeesus on ne poistanut, jota minä en uskonut, koska minulle oli jo luterilaisessa kodissani opetettu lapsesta lähtien.



      • anne-elina kirjoitti:

        vastasikin että he pitävät ihmisen asettamaa pyhäpäivää, uskovat loppumattomaan helvetin kidutukseen ja monia muitakin oppia heillä on jotka eivät perustu näin sanoo Herra. kun tulin uskoon rukoilin, Jumala johdata minut totuuden tielle, sillä miehen mielestä on oikea monikin tie mutta lopulta se on kuoleman tie Sananl.14:12. Tämä Raamatun kohta puhutteli minua syvästi, kun kävin seurakunnassa jossa ei pidetty edes Jumalan käskyjä arvossa, selitettiin vain että Jeesus on ne poistanut, jota minä en uskonut, koska minulle oli jo luterilaisessa kodissani opetettu lapsesta lähtien.

        Tuo Raamatun lause puhutteli sinua niin paljon, että päätit etsiä sen miehen mieleisen kuoleman tien, adventismin.


      • Fniss!
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuo Raamatun lause puhutteli sinua niin paljon, että päätit etsiä sen miehen mieleisen kuoleman tien, adventismin.

        Kyllähän se mies, Jeesus, kuoleman tien kulki, mutta elämään Hänen tiensä meidät johtaa. Lähde sinäkin samalle tielle, viimeinkin.


      • 16 + 19 = ?
        Fniss! kirjoitti:

        Eivät nuo mainitsemasi ole raamatullisia siinä mielessä, että he pitävät ihmisen asettamaa pyhäpäivää, eikä raamatullista. Samoin he uskovat Raamatun vastaisesti ikuiseen, loppumattomaan helvetin kidutukseen. Monta muutakin outoa noissa joissakin on, niinkuin kuvien palvominen, ihmisten (pyhimysten) palvominen, kuolleitten puolesta rukoileminen...

        taida o9mata kovinkaan syvällistä tietoa noista muista kirkkokunnista. Olet ehkä vain kuunnellut sen mitä oma krkkosi nopettee noista oisista . Menisit itse tutustumaan noihin toisiin kirkkokuntiin, etkä vain kuuntelisi niitä vastustavia omia oppineitasi. - Voi muistaa senkin sananparren, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat".


      • Fniss!
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        taida o9mata kovinkaan syvällistä tietoa noista muista kirkkokunnista. Olet ehkä vain kuunnellut sen mitä oma krkkosi nopettee noista oisista . Menisit itse tutustumaan noihin toisiin kirkkokuntiin, etkä vain kuuntelisi niitä vastustavia omia oppineitasi. - Voi muistaa senkin sananparren, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat".

        Ei tosiaankaan niin kovin syvällistä tietoa. Senverran vain, että suvussani on ortodokseja ja olen heidän kanssaan keskustellut. Tiedän heidän näkemyksensä pyhäpäivästä ja ihmisen kuoleman jälkeisestä tilasta joka ei ole raamatullinen.

        Roomalaiskatolilaisista tiedän sen saman. Vai olenko väärässä? Ovatko he muuttaneet oppiaan? Plus, että heillä on pyhimyksiksi julistettuja kuolleita ihmisiä, joita he rukoilevat.

        Luterilaisessa kirkossa olen käynyt joitakin kertoja. Viimeksi kun kävin, niin pappi luki äänneen Peppi Pitkätossua. Edellisen kerran kävin erään lapsen hautajaisissa lut. kirkossa ja pappi kertoi vainajan olevan Nangialassa (Astrid Lindgrenin kirjasta sekin) sillä hetkellä ja olevan nyt siellä onnellinen.

        Helluntailaisten kokouksissa olen käynyt erään tuttavani kanssa useitakin kertoja. Heissä on uudestisyntyneitä Jumalan lapsia niinkuin tuttavanikin on. On myös niitä, jotka kunnioittavat sapatin pyhyyttä, vaikka suurin osa ei.


      • Outsider*
        uskova_1 kirjoitti:

        Ennen olin tuosta sinun isästäsi, mutta tulin uskoon elokuussa -81 ja isä vaihtui Jumalaan.

        Tervetuloa tööttiadventisti sinäkin isinvaihtoon. Tässä ohjeet: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        Varmaa on kuitenkin se, että hän on käärmeen lumoama nainen, joka uskoo Pietismin olevan
        jotain uskon kanssa olevaa tekemistä. Tutkimukseni mukaan Pietismi usko perustuu uskotellun Helvetin peloittelu ohjelmaan. Se on sielusairaitten uskonto, koska tämä Helvetti kidutuksineen
        ilmaantuu uuteen Testamenttiin vasta Kreikkalaisten Raamatun kirjoittajien toimesta. Jeesuksen
        Helvetti oli Ge-Hinnomin laakso joka toimi Helvetin esikuvana. Sairas aivotoiminta ei käsitä eroa Järkeen menevän todellisuuden välillä.

        Tällä palstalla Riitta toimii Demoonisena Ylipapittaren osassa. Tämä osa tomii hyvin hänelle, koska
        hänellä on valtava Rakkaus Helvettiä kohtaan. Olen huomannut Riitalla olevan valtava Helvetti
        toitotus toisin ajattelioita kohtaan. Riitta kuvittelee olevansa kaiken tietäjä, kuitenkin totuus on hänestä se, että hän on nolla asteella omien aivojensa käytössä. Hän käyttää totena vain Pietismin
        mantroja, jotka ovat harhaisista harhaisempia mitä olen joutunut kohtaamaan. Tämä tietävä
        Riitta uskoo jopa Jeesuksen vertauksetkin totena. Jo tästä huomaa, että kovin on eksynyt tämä nuori neitonen. Toivotetaan kaikille hyvää Vuoden lopun Juhlien aikaa.


      • Jumalan tie
        Valon aikaa kirjoitti:

        ja liittyi adventtikulttiin.
        Yksinkertaista.
        Paadutti sydämensä Jumalan kutsulle ja liittyi ulkokultaisuuteen yhdessä muiden adventtikirkon jäsenten kanssa.
        Laveampi tie houkutteli.
        Ei tahtonut "anne-elina" liittyä Jeesukseen.
        Adventtikirkon lavea tie on hokutellut muitakin jäsenyyteensä.
        Muita he kyllä osaavat opastaa, mutte itse he eivät liikuta "eväänsäkkään", jotta tulisivat uskoon.

        ei ole lavea tie se on tie on hyvin kaita ja harvat ovat jotka siitä sisälle käyvät, siksipä he etsiikin kevyempää tietä mutta se kevyt lavea tie ei vie perille.


      • benedi
        uskova_1 kirjoitti:

        Ennen olin tuosta sinun isästäsi, mutta tulin uskoon elokuussa -81 ja isä vaihtui Jumalaan.

        Tervetuloa tööttiadventisti sinäkin isinvaihtoon. Tässä ohjeet: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        Nenonen on samaan aikaan syntinen ja vanhurskas, ja silti on kihloissa
        Kristuksen kanssa!

        Eiköhän se Jeesus Nenosen kanssa tiellä kulkiessaan saa hävetä
        silmät päästään, kun morsian väittää olevansa vanhurskas ( laissa kulkeva)..ja samaan aikaa,
        rikkoo lakia, eli tekee syntiä!

        Jopa oli oivallus!!


      • benedi
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        taida o9mata kovinkaan syvällistä tietoa noista muista kirkkokunnista. Olet ehkä vain kuunnellut sen mitä oma krkkosi nopettee noista oisista . Menisit itse tutustumaan noihin toisiin kirkkokuntiin, etkä vain kuuntelisi niitä vastustavia omia oppineitasi. - Voi muistaa senkin sananparren, että "kenen leipää syöt, sen lauluja laulat".

        Minä olen elämän leipä" Jeesus, joka sitä leipää syö, sillä ei ole nälkä!

        Jeesus meni sapattina synagookaan, tee sinä samoin!

        Synagookan voi pitää kotonaan ihan yksin!


      • tööt!

      • tööt!
        uskova_1 kirjoitti:

        Tuo Raamatun lause puhutteli sinua niin paljon, että päätit etsiä sen miehen mieleisen kuoleman tien, adventismin.

        siihen sinun pakanuuteesi vaikka kuinka ruikutat. Me seuraamme Jeesusta, emme sinua.


      • annu42
        uskova_1 kirjoitti:

        Minäpä vastaan kysyjän puolesta tuon keskustelukumppanisi puolesta: et ole uskossa.

        Ehkä tulit tiskatessasi uskoon ehkä et. Mutta eipä se usko kauaa kestänyt, kun et enää osannut erottaa hyvää ja pahaa, vaan käärmeen tullessa adventtikirkon edustajan tai kirjallisuuden muodossa, päättelit lihassasi, että se on hyvä.

        Teit saman minkä Eeva paratiisissa. Eeva uskoi käärmettä ja katsoi hedelmän hyväksi ja söi. Sinä uskoit käärmettä ja katsoit adventismin hyväksi ja omaksuit sen.

        Tällaista tekstiä on ihana lukea.
        >>> lainaus alkaa hänen blogistaan:
        "Raamattua lukemalla, rukoillen ja kahden kesken Jeesuksen kanssa aikaa viettämällä saat vastauksia kysymyksiisi, rauhaa ja iloa elämääsi. Voit kääntyä kaikissa asioissasi Jeesuksen puoleen, Hän haluaa osallistua sinun elämääsi ja auttaa ja johdattaa sinua. Uskoon tuloa verrataan Raamatussa kihlaukseen. Olet kihloissa Jeesuksen kanssa. Ajattele miten kihloissa oleva ihminen käyttäytyy; hän haluaa seurustella ja viettää aikaa kihlattunsa kanssa, hän haluaa miellyttää kihlattuaan, hän kertoo kaikille miten ihana tämä kihlattu on, hän kurkottautuu mielessään tulevaan avioliittoon. Raamatussa puhutaankin Karitsan (=Jeesus) häistä, joita uskovat juhlivat taivaassa yhdessä Jeesuksen kanssa."

        Näihin sanoihin on aivan helppo uskoa. Tällä lailla jatkaen... toivossa!!!


      • Aamen...
        annu42 kirjoitti:

        Tällaista tekstiä on ihana lukea.
        >>> lainaus alkaa hänen blogistaan:
        "Raamattua lukemalla, rukoillen ja kahden kesken Jeesuksen kanssa aikaa viettämällä saat vastauksia kysymyksiisi, rauhaa ja iloa elämääsi. Voit kääntyä kaikissa asioissasi Jeesuksen puoleen, Hän haluaa osallistua sinun elämääsi ja auttaa ja johdattaa sinua. Uskoon tuloa verrataan Raamatussa kihlaukseen. Olet kihloissa Jeesuksen kanssa. Ajattele miten kihloissa oleva ihminen käyttäytyy; hän haluaa seurustella ja viettää aikaa kihlattunsa kanssa, hän haluaa miellyttää kihlattuaan, hän kertoo kaikille miten ihana tämä kihlattu on, hän kurkottautuu mielessään tulevaan avioliittoon. Raamatussa puhutaankin Karitsan (=Jeesus) häistä, joita uskovat juhlivat taivaassa yhdessä Jeesuksen kanssa."

        Näihin sanoihin on aivan helppo uskoa. Tällä lailla jatkaen... toivossa!!!

        annu42 hakemalla hakee, että eiköhän tästäkin naisesta (Riittasta) jotain hyvää löydä..

        Riittaa sen sijaan hakee VIKAA - jospa jotain vikaa löytäis - se on Riittan uskontoa.. Tuomitkaa että teidätkin tuomittaisi - sillä millä tuomiolla te tuomitsette sillä teidätkin tuomitaan.. Aamen


      • eremith32
        benedi kirjoitti:

        Nenonen on samaan aikaan syntinen ja vanhurskas, ja silti on kihloissa
        Kristuksen kanssa!

        Eiköhän se Jeesus Nenosen kanssa tiellä kulkiessaan saa hävetä
        silmät päästään, kun morsian väittää olevansa vanhurskas ( laissa kulkeva)..ja samaan aikaa,
        rikkoo lakia, eli tekee syntiä!

        Jopa oli oivallus!!

        Tämä benedi ei panettelustaan ja riivaaja hengest'ää pääse irti, koska se on iskostunut hänen sielunsa elämään adventisminä ollessaan. Hän ei näe kenessäkään toisessa, joka ei hänen sairasta oppiaan voi hyväksyä; - mitään oikeaa vaikka esittäisi kuinka Jeesuksen Kristuksen vapauttavaa elämän oppia käytännön tiellä.


      • eremith32
        16 + 19 = ? kirjoitti:

        syyttänyt? MInäkin ain kysyi, että jos tiskatessasi uskoon tulit niin miksi Adventtikirkkoon liityit. Onhan muitakin kirkkoja ja seurakuntia pilvin pimen, aina Ortodokkseista, Roomalaiskatolisista, ja luterilaisista helluntalaisiin ja ties mihin kristittyjen populaatioihin.

        Näin todellakin on, että ei kirkkoon tarvitse liittyä, koska siinä piilee suuri vaara menettää omakohtainen usko, joten olisi kaikkein varminta pysyä omakohtaisena Kristuksen seuralaisen. Koska eivät eivät kirkot hyväksy esim, Jeesuksen Kristuksen elämän-oppia.


      • eremith32
        tööt! kirjoitti:

        siihen sinun pakanuuteesi vaikka kuinka ruikutat. Me seuraamme Jeesusta, emme sinua.

        Tämä tööt ja fniss, ei ole koskaan tunteneet Jeesuksen Kristuksen elämän opista yhtä kaikki mitään! He käyttävät vain hänen nimeään kirjoituksiinsa, ja siten halventavat hänen todellisen elämäntöynsä merkitystä, koska yrittävät hyvin karskilla tavalla liittää hänet likaiseen saastaisella tavalla ilmaisemaansa häpeälliseen kulttioppiinsa, heillä ei ole itsetuntoa lainkaan.


      • kokouksiaan taivaast
        uskova_1 kirjoitti:

        Ennen olin tuosta sinun isästäsi, mutta tulin uskoon elokuussa -81 ja isä vaihtui Jumalaan.

        Tervetuloa tööttiadventisti sinäkin isinvaihtoon. Tässä ohjeet: http://uskonasioita.blogspot.com/2008/11/miten-voit-pelastua.html

        Riitta on kirjoittanut tässä takavuosina, kuinka hän päässessään taivaaseen, sinne Jumalansa luo, käy jokaisena sapattina helvettin kauhuja katselemassa.

        Tämä totuus ei pala tulessakaan Riitan todistuksessa, Kasille aikoinaan suunsa tunnustuksella todisti.

        Kuka ja ken täällä tunnustaa saman jumalan nimeen, mitä Ritta edustaa, voi sanoa aamenensa?

        Henkilökotaisesti uskon Raamatun sanaan, että murhaajalla ei ole iankaikkista elämää, koska sitä armolahjaa ei sanan mukaan hänelle anneta. Murhaaja ei ole raamatunmukaan ominlupineen päässyt elämänpuulle, syönyt sen hedelmää ja näinollen eläisi iankaikkisesti.
        Murhaajalle tulee osa, minkä Malakiakin kirjassaan kirjoittaa Sebaotin saattavan tulessa loppuun joka polttaa tuhkaksi Herran omien jalkojen alle.

        Siksi uskon siihen, että Niin on Jumala maailmaa rakastanut, että antoi Ainokaisen Poikansa, ettei yksikään joka HÄneen uskoo hukkusi vaan..... saisi ...... iankaikkisen.... elämän.

        ja näin on, että Jumala saattaa synnin päätökseen ja tuhoaa kaiken muistoistakin maailmankaikkeudesta ja luo Uuden taivaan ja maan.

        Tätä voittoa ei Riitta tunnusta Jumalan kykeneväksi suorittamaan, vaan jättää rienaajalle iankaikkisen elämän osan, langenneniden kanssa olemaan ja vieläpä aikoo juhlia käynneillään tuota osaa tarkastelemassa, kuin Hitlerin Aatu keksitysleireissä.

        Irtisanoudun täysin Riitan taivasosuudesta siihen taivasosuuteen, minkä Raamattu opettaa Kristuksessa saatavaksi armosta, Hänen sovitustyönsä kautta.

        Tässä Riitta kiristele hampaitaan ja käy sotaa täysin rinnoin, ettei totuus Jumalan voitosta astuisi kirkkaana esiin.


    • Uudistuin sapattina Kaarinan Piikkiön Toivonlinnan Adventtikirkossa.
      Siinä seurakunnassa mitä Helinä Jokinen ennen rakasti, mutta nykyisin vihaa yli kaiken.

      • Fniss!

        Eiköhän, Antti, tuo "vihaa yli kaiken" ole Helinästä puheen ollen aivan liian drastinen ilmaisu.


      • Joulu rauhaa..

        Oletko alkanut taistelun Helinä Jokista vastaan?

        Rauhoitu hyvä mies, vai tarvitsetko aina jonkun jota panettelet?


      • Kaikkihan ne muualta adventismiin eksyneet ovat uudistuneet, sitä kutsutaan Raamatussa pahemmaksi tulemiseksi ja parilla muullakin määreellä, jotka voit lukea tästä:

        "Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:20-22)


      • ??????????????
        uskova_1 kirjoitti:

        Kaikkihan ne muualta adventismiin eksyneet ovat uudistuneet, sitä kutsutaan Raamatussa pahemmaksi tulemiseksi ja parilla muullakin määreellä, jotka voit lukea tästä:

        "Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:20-22)

        Miksi sinä olet mennyt rapakkoon rypemään? Vai eikö sinua lie vielä pestykään? Päätä vain valeltu?


      • uskova_1 kirjoitti:

        Kaikkihan ne muualta adventismiin eksyneet ovat uudistuneet, sitä kutsutaan Raamatussa pahemmaksi tulemiseksi ja parilla muullakin määreellä, jotka voit lukea tästä:

        "Sillä jos he meidän Herramme ja Vapahtajan Jeesuksen Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi. Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä. Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa." (2 Piet 2:20-22)

        ainakin Uskova1_ tuot omaa sanomaasi, olen lukenut senverran kirjoituksiasi, etten voi yhtyä noin kaunaiseen uskoon millään tavalla, vaan jos annat Jeesuksen puhdistaa sydämmesi tuosta kauna hengestä niin sitten voimme keskustella uskosta.

        Uskova ihminen tuo esille hyvää mutta minä en ole nähnyt tuovan sinun mitään hyvää esille uskostasi, vaan minunkin uskoani sanot vain käärmeen uskoksi, vaikka en uskokkaan niinkuin sinä käärmeen sanaan Ette suinkaan kuole vaikka syöttekin kieletyn puun hedelmästä. Uskon Jumalan sanaan kun Jumala sanoi: Älkää syökö siitä älkääkö koskeko siihen, ettette kuolisi.


    • Nikodemus 50

      Toivonlinnan koulu---Kallioniemi ja Sapattikoulut ! Tässä sosiaalisen "koukun" juuret!
      Olen elänyt yli 30-vuotta liikkeessä ja 20-vuotta sen ulkopuolella ja voin kertoa ettei uskonnosta ollut juurikaan kysymys niinkään kuin sosiaalisesta kanssakäymisestä, kun oltiin "synnytty sukuun".
      Suurin osa ei tunne EGW:tä, tai EI ole sisäistänyt 28 oppipykälää; vaan he elävät sapatista toiseen "tapalahkona" jonka kulttiarvo on ed.m. hankkeissa.

      Siihen sitten voi lisätä "lentopallorallin" ja "polunkävijätoiminnan". Ilman näitä harrastuksia, liike olisi kuollut jo kauan sitten. Nuorena se meni, mutta aikuisena ei älyllinen rehellisyys enää antanut vastakaikua liikkeessä pysymiseen. Perusteet ovat heikot....en opettanut enää lapsilleni "sisäpiirileikkejä", koska ulkopuolella ne ovat terveemmällä pohjalla...

      yst terv ex-adventisti 50-v.

      • Oberettiko

        Hienostipa formuloit ja rehellisesti. Tämä lienee tuhansien ex-adventistien kokemus. Näistä toiminnoista hyötyyjät sitten jäävät pettämään itseään....tai kenties kuin hevonen laput silmillä juosten jaksavat paremmin eteenpäin lääkkeiden ja eläkkeen turvin...?

        Suurin osa nimittäin tuntemistani sinne jäävistä ovat sairauseläkkeellä..tai eläkkeellä aikuiseksi tultuaan...


      • katuva huoltaja

        Lämpimät onnittelut.

        Eräskin äiti katui syvästi, että oli laittanut lapsensa Toivonlinnan kouluun,
        kasvatuslaitokseen, jossa lapsia kohdeltiin sen mukaan, kenen adventtikirkon pastorin tai työntekijän lapsesta kulloinkin oli kysymys. Heidän tekemisiään katsottiin läpi sormien ja he saivat todistuukisiinsa paremmat arvosanat, kuin muut "tavikset".
        "Pärstäkertoimen" mukaan kohdeltiin.

        Kallioniemen leiritila oli myöskin oiva ja syrjäisä paikka, missä lapsia esim. lastenleireillä oli helppo käyttää hyväksi.
        Ei ihme, että adventismiin syntyi kuin sieniä sateella uusia pedofileja ja muita seksuaalisesti poikkeavia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      325
      3847
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      274
      2206
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      111
      1535
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      94
      1390
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1383
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1247
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1218
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      49
      1058
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1054
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      66
      942
    Aihe