Jälkeenjääny kunta

c4mu5u48385yci3i5

Noniin elikkä olin kirkonkylällä viikonloppuna. Ensinnäkin kun yritin ylittää jalkakäytävää, niin oletin että valot vaihtuvat itsestään (kuten meillä pääkaupunkiseudulla), mutta ei. Saatana odotin siin tiesn varres 2min ja sit painoin sitä helvetin nappia, oho vihreeseen vaihtu.. kas eikös nää ole -80 luvun malleista uuditunu...?

Seuraavana päivänä päätin mennä bussilla ja menin pysäkille. Sit heti nous pieni ihmetys kun pysäkillä ei näy mitkä bussit menevät ja minne. Saatana näkyy vaa sininen merkki jossa valkonen bussi, hienoa. Mistä ne nurmijärveläiset tiedätte minne menette??! Noh ei vielä mitään, kun astuin bussiin (joka oli korsisaaren isännöimä linja), huomasin että stop-painikkeen löytäminen oli ensinnäkin haaste... sit piti siitä kaukosäätimestä löytää se ja siinä mietiskellessä se sitte löyty kun hätäpäissää paino jokaista pysäkille saavuttuaan. MIKSI NE EIVÄT OLE ESILLÄ?! kuten esim. tankona penkin nurkalla?

En tuu sitte enään koskaa käymään kunnassanne. Ei helvetti uudistukaa nykyaikaan!

t: sivistynyt pääkaupunkiseudun asukas

19

1475

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ketjun aloittaja

      Unohdin mainita, että Klaukkala on ainoaa taajamaa joka on tällä hetkellä jotenkin edes asumikelpoista. Kirkonkylä ja Rajamäki helvetinmoista peltoa ja metikköä. Ymmärrän miksi klaukkalalaiset kutsivat itseään klaukkalalaisiksi eikä nurmijärveläisiksi, mutta itse onneksi olen Espoolainen!

      • Voi meitä

        Tämä on paras joululahja minulle ja myös muille nurmijärveläisille. Siis kysyt varmaan mikä? Se, että tommoiset yksinkertaiset espoolaiset kusipäät eivät muuttaisi tänne.
        On sinulla pienet murheet.


      • dd

        "itse onneksi olen Espoolainen! "

        Tämä kertookin jo oikeestaan kaiken. Espo0 112


    • ent.busil kulkija.

      Kiitos et kirjoitit!!!!!!!!!!
      Näin meillä nurmijärvellä, kun yksin oikeus on korsisaarella. Aikataulukirjat ei pidä paikkaansa, sit todella piipit hakusessa, millon ei toimi ym. Autot näillä päivittäis vuoroilla, aataminaikuiset ja sen kuntoiset. Hinnat kyllä on 2020 luvuta. Bussi- pysäkeiltä meillä ei pääse kuin helsinkiin-ja takas. Syrjäkylillä kulkee bussi aamusta ja illasta. Ei voi erehtyä minne on menossa.
      Ymmärrän täysin ulkopaikkakunnasta poikkeavia ihmisiä,et olette hukassa täällä nurtsin viidakossa.

      • klaukkalalainen

        Aivan yhdyn tähä espoolaisen viisaan miehen (aloittajan) päätökseen... Olen klaukkalan espoon rajan tuntumilla asunut jo 16 vuotta ja kouluun pääseminen tuotta hankaluuksia kun nurmijärven lippu on nii helvetin kallis jopa KELA:n korvauksien kanssa. PK-seudulla kuljeksin paljon ja ulkopaikkakuntalaiselta se maksaa maltaita.

        Ja sitte sinä kenen viestiin juuri vastasin, olet oikeassa. Korsisaaren linjat ovat perseestä suoraan sanoen. Istun tuolla harjulan pysäkillä joka ikinen kerta sen 20 minuuttia yliaikaa kun korsisaaren bussilla nähtävästi menee senkin verran päästä klaukkalan keskustasta 4km tänne. En syytä tuosta kuskeja vaan ymmärrän millasilla romukasoilla vielä korsisaari ajaa. 5km on seuraavalle pysäkille matkaa josta mainitsin jo äsken, saatanan kallista...!


      • klaukkalalainen kirjoitti:

        Aivan yhdyn tähä espoolaisen viisaan miehen (aloittajan) päätökseen... Olen klaukkalan espoon rajan tuntumilla asunut jo 16 vuotta ja kouluun pääseminen tuotta hankaluuksia kun nurmijärven lippu on nii helvetin kallis jopa KELA:n korvauksien kanssa. PK-seudulla kuljeksin paljon ja ulkopaikkakuntalaiselta se maksaa maltaita.

        Ja sitte sinä kenen viestiin juuri vastasin, olet oikeassa. Korsisaaren linjat ovat perseestä suoraan sanoen. Istun tuolla harjulan pysäkillä joka ikinen kerta sen 20 minuuttia yliaikaa kun korsisaaren bussilla nähtävästi menee senkin verran päästä klaukkalan keskustasta 4km tänne. En syytä tuosta kuskeja vaan ymmärrän millasilla romukasoilla vielä korsisaari ajaa. 5km on seuraavalle pysäkille matkaa josta mainitsin jo äsken, saatanan kallista...!

        No turhaan haukutte Nurmijärveä,, taitaa vaan olla niin että olette tottunut liian hyvään. Ei tämä mikään Helsinki ole. Bussit eivät todellakaan ole 20min myöhässä eikä pysäkkien väli ole 5km. Kannattaa ostaa silmälasit jotta näkee aikataulusta milloin bussit kulkee. Kyllä Nurmijärveltä löytyy jotain satumaisen kaunistakin mitä ei muualta löydy,käy vaikka katsomassa www.pirunpaja.com


      • h777t6t6t6g6tg
        phelenius kirjoitti:

        No turhaan haukutte Nurmijärveä,, taitaa vaan olla niin että olette tottunut liian hyvään. Ei tämä mikään Helsinki ole. Bussit eivät todellakaan ole 20min myöhässä eikä pysäkkien väli ole 5km. Kannattaa ostaa silmälasit jotta näkee aikataulusta milloin bussit kulkee. Kyllä Nurmijärveltä löytyy jotain satumaisen kaunistakin mitä ei muualta löydy,käy vaikka katsomassa www.pirunpaja.com

        Vai niin. Miksi sitten jokaikinen bussi on sen 10-20min myöhässä jolla itse menen. Lähinnä meinaan että täältä pääsee vain Helsinkiin, mutta ei Espooseen? Leppävaaraan/Espoon keskukseen menon aikana saat ajaa sen 6km 339 bussilla Espoon Lahnukseen ja odottaa 21 siellä toiset 20 minuuttia huonolla tuurilla. Eipä mitään, iltapaivään siirtyessä nämä liikkuvat n. 2h välein ja sellanen aika bussipysäkillä vissiin ei ole oikein mukavaa?

        "Kannattaa ostaa silmälasit jotta näkee aikataulusta milloin bussit kulkee"
        Voisiko näitä lisätä pysäkeille, jotta näkisi ihan paikan päältäkin. Lähinnä tuota tarkoitin. Pk-seudun puolella tämäkin on osattu ottaa huomioon ettei kaikkeen voi valmstautua "kato netistä" asenteella.

        Haluan vielä lisätä tähän kysymyksen; mikä tekee nurmijärven lipusta niin kalliin? Ulkopaikkakuntalaiselle pk-seudun lippukin tulee 5x halvemmaksi ja saat kertamaksulla käyttää joukkoliikennettä vaikka yhden pysäkillisen verran umpeutumisaikaan saakka. Nurmijärvellä systeemi on huono ja korttiin ladataan "matkoja" eikä täällä ole läheskään niin helppoa liikkua. Olen asunut Nurmijärvellä pitkän ajan (yli 10 vuotta) jo enkä tiedä vieläkään esim. missä on Rajamäki, Kirkonkylä jne. kun tuonne ei ole koskaan ollut mitään asiaa. Kaipa siellä asiat ovat sitten yhtä huonosti kuin meillä täällä Espoon ja Vantaan välissä.


      • h777t6t6t6g6tg
        h777t6t6t6g6tg kirjoitti:

        Vai niin. Miksi sitten jokaikinen bussi on sen 10-20min myöhässä jolla itse menen. Lähinnä meinaan että täältä pääsee vain Helsinkiin, mutta ei Espooseen? Leppävaaraan/Espoon keskukseen menon aikana saat ajaa sen 6km 339 bussilla Espoon Lahnukseen ja odottaa 21 siellä toiset 20 minuuttia huonolla tuurilla. Eipä mitään, iltapaivään siirtyessä nämä liikkuvat n. 2h välein ja sellanen aika bussipysäkillä vissiin ei ole oikein mukavaa?

        "Kannattaa ostaa silmälasit jotta näkee aikataulusta milloin bussit kulkee"
        Voisiko näitä lisätä pysäkeille, jotta näkisi ihan paikan päältäkin. Lähinnä tuota tarkoitin. Pk-seudun puolella tämäkin on osattu ottaa huomioon ettei kaikkeen voi valmstautua "kato netistä" asenteella.

        Haluan vielä lisätä tähän kysymyksen; mikä tekee nurmijärven lipusta niin kalliin? Ulkopaikkakuntalaiselle pk-seudun lippukin tulee 5x halvemmaksi ja saat kertamaksulla käyttää joukkoliikennettä vaikka yhden pysäkillisen verran umpeutumisaikaan saakka. Nurmijärvellä systeemi on huono ja korttiin ladataan "matkoja" eikä täällä ole läheskään niin helppoa liikkua. Olen asunut Nurmijärvellä pitkän ajan (yli 10 vuotta) jo enkä tiedä vieläkään esim. missä on Rajamäki, Kirkonkylä jne. kun tuonne ei ole koskaan ollut mitään asiaa. Kaipa siellä asiat ovat sitten yhtä huonosti kuin meillä täällä Espoon ja Vantaan välissä.

        "Eipä mitään, iltapaivään siirtyessä nämä liikkuvat n. 2h välein ja sellanen aika bussipysäkillä vissiin ei ole oikein mukavaa?"

        Nurmijärven linjat siis harvenevat.


      • h777t6t6t6g6tg
        h777t6t6t6g6tg kirjoitti:

        "Eipä mitään, iltapaivään siirtyessä nämä liikkuvat n. 2h välein ja sellanen aika bussipysäkillä vissiin ei ole oikein mukavaa?"

        Nurmijärven linjat siis harvenevat.

        "Ulkopaikkakuntalaiselle pk-seudun lippukin tulee 5x halvemmaksi"

        Nurmijärven lippuun verrattuna. Pk-seudun asukkaalle se on vielä halvempi, jopa 30%


      • Anonyymi
        phelenius kirjoitti:

        No turhaan haukutte Nurmijärveä,, taitaa vaan olla niin että olette tottunut liian hyvään. Ei tämä mikään Helsinki ole. Bussit eivät todellakaan ole 20min myöhässä eikä pysäkkien väli ole 5km. Kannattaa ostaa silmälasit jotta näkee aikataulusta milloin bussit kulkee. Kyllä Nurmijärveltä löytyy jotain satumaisen kaunistakin mitä ei muualta löydy,käy vaikka katsomassa www.pirunpaja.com

        On kyllä oikeassa siinä, että Korsisaaren liput ovat aivan saatanan kalliita. Olen asunut Nurmijärvellä koko ikäni ja liput olivat sopivan hintaisia viimeksi joskus 2000-luvun alussa. Nyt pitää pelkästä uimahalliin kulkemisesta maksaa 5,50 euroa suuntaansa. HSL:n alueella liput on puolet halvempia, esim. Myyrmäen uimahalliin pääsee Vantaan rajalta 2,95 eurolla. Minä ja perheeni emme suostu maksamaan niitä Korsisaaren suolaisia hintoja, menemme mieluummin omalla autolla Kivistöön ja sieltä HSL:n lipulla. Emme tule koskaan käyttämään Korsisaarta ennen kuin lippujen hinnat alenevat lähemmäs PK-seudun tasoa.

        Sen siitä saa, kun kunta suosii yhtä ainoaa yritystä vuodesta toiseen. Monopoliasemassa oleva yritys voi nostaa hintojaan pilviin eivätkä kunnan asukkaat voi sille mitään, kun sopimus on tehty jotain kymmeneksi vuodeksi. Pitäisi tehdä kansanäänestys, että koko kunta liitettäisiin HSL-alueeseen ja Korsisaarelta lähtisi vihdoin se monopoliasema alta.


    • :))

      kun ei "sivistynyt" pärjää maalla, eikä pysty näkemään mitään muuta vaihtoehtoa kuin sellaisen mihin itse on tottunut.
      Oisko Nurmijärvellä liikennevaloissa se "helvetin nappi", koska täällä ei joka valojen vaihteessa jalankulkijoita ole ylittämässä tietä, niin miksi turhaa siten ruuhkauttaa autoliikennettä huudattaen punaisia..hmm.
      Mutta totta linja-autot ovat aivan mahdoton keino liikkua täältä mihinkään, pakko olla oma auto, ja minulle tämä sopii enemmän kuin hyvin. Eipä tarvi kitistä hinnoista, huonosta palvelusta, tasosta ja aikatauluista. Itse voi ostaa juuri sellaisen auton kun haluaa, ja mennä silloin kuin se itselle sopii. Ja sekin positiivista ettei täällä keskellä peltoa ole juuri ruuhkiakaan, ei paha!
      Ja kyllä kauniiden, rauhallisten maisemien ympäröimänä mieli lepää.
      Mukavaa jatkoa sinullekin ja p.s. älä ihmeessä poistu kehäteiden sisäpuolelta, saattaisit kompastua niinkuin nenän varttaan katseleville usein käy :)

    • u

      Tämä elo täällä Nurmijärvellä on ihan tekokultaista; kaikesta annetaan niin niin ruusuinen kuva. Mutta mutta.Paikkakuntalaiset katselevat pitkin nenänvartta muuttajaa.Aluksi tunsin itseni avaruusolioksi miltei. kunnens keksin tuijottaa takaisin yhtä pontevasti. Varmaan nää kompastuis jos tänne muuttais väkeä Suomen ulkopuolelta. Ja kaikkihan miltei täällä ovat sukua toisilleen. Kertoohan sekin jotain. ?.

    • pirkko123

      Hienoa! Sivistynyt Espoolainen kaiken tarjottimella saanut kermaperse tulee valittamaan kun ei kukaan asenna suurinpiirtein digitaalisia aikataulusysteemejä pysäkeille. Meilläpäin ei olla niin uusavuttomia etteikö voisi katsoa etukäteen netistä tai kirjasesta aikatauluja. Täällä ei mennä pysäkille odottelemaan seuraavaa bussia vaan sinne mennään sitten kun bussi menee. Hyvin toimii! Täällä myös tervehditään bussikuskia toisinkuin helsingin ja muun paskan eteläsuomen paikallisbusseissa! Joku siitä muinoin kirjoittikin hesarissa.

      Mitä tulee esimerkiksi niihin liikennevalojen nappeihin, se nyt jo selvennettiinki.

      Ja itse ainakin paljasjalkaisena Nurmijärveläisenä (Klaukkalalaisena) olen tyytyväinen siihen että tonttien ja talojen hinnat on melkein pilvissä, eipähän tänne raahaudu kaiken maailman rappiokansaa helsingin Kalliosta. Nousisivatpa vielä lisää!!Itseänihän se ei liikuta tippaakaan koska löytyy järvenrantaa ja peltoa mihin voin sitten pykätä taloni kun siltä tuntuu, ja IHAN hinnoista piittaamatta! Tervetuloa!

      • dcr4f4f4rf4rf

        ^ Nyt mua hävettää olla Nurmijärveltä ylemmän postauksen jälkeen..


    • maijukka222

      No mua ei! Miksi jonkun espoolaisen täytyy tulla tänne nillittämään kun ei uusavuttomana löydä itselleen bussiaikatauluja? Espoosta löytyy kyllä lääniä minne rakentaa ja missä hillua, ei tarvitse mollata muita paikkoja vain siksi että on itse tollo. Seisokoot vaikka loppu ikänsä ja odottakoon sitä liikennevalojen vaihtumista jos ei jaksa sormeaan sen verran nostaa.

    • paliasjalakane kans

      Ainaski yks hyvä puali täs on.
      Ei tarvip pelkää, et se rutisija muuttaa tänne.

    • 8+20=28

      Miä olen kans paliasjalakane enkä yhtät tykkäk kyttyrää, jos toi alottaja ei enää tut tänne. Onhas se tiätysti hianoo olla espoolainen ihan isolla eellä.
      Mei tää Nurmijärvel ollaan sev verran sivistymättömii, et mei kirjotetaav vaa kaupunkijen nimet isoil alkukirjaimil. Ei mei osata arvostaa kaupunkilaisii ihmistä kummempina.

    • kfjfudu

      Sinähän sen sanoit , sivistymättömiä.

    • Anonyymi

      Näkeepähän taas miten hyvin asiat ihmisillä on kun tämmöisestä asiasta palaa sulakkeet. Terveisin tyytyväinen kirkonkyläläinen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      27
      2351
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      79
      1736
    3. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      222
      1062
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      18
      989
    5. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      934
    6. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      61
      911
    7. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      122
      891
    8. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      43
      829
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      11
      771
    10. On ilta jälleen joten

      Uusi iltaketju tähän. Mukavaa iltaa vaan. Susi se täällä aina yksin tallustaa. 😊🐺🌃🌙☕🧡
      Ikävä
      118
      720
    Aihe