laajat aivokammiot

huolestunut_äiti

eli puolivuotiaalla lapsellamme on laajat aivokammiot, todettiin heti syntymän jälkeisen rajun sepsiksen jälkeen. aivokammioiden on tilanne on edelleen ennallaan, hydrokefaliaa ei oo. voiko tällainen tilanne olla pysyvää? kenelläkään kokemusta tällaisesta?
olen äitinä yhtä kysymysmerkkiä, ja surullinen. lääkärin mielestä kuulema huoleen ei ole kun painetta ei ole ja kehitys ok.

2

801

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • huolestunutmamma

Meidänkin n.puoli vuotiiaalla pojalla todettiin laajentuneet aivokammiot,
      käytiin kerran kuussa MRI tutkimuksissa ja 2viikon välein neuvolassa mittaamassa päänympärys.
      Joka palautteessa sanottiin tilanteen olevan sama ja lääkäri sanoi sen palautuvan itsestään ennalleen.
      Kunnes puolen vuoden kuluttua pyysivät konsultointia yliopistollisesta sairaalasta,me siis oltiin keskussairaalassa,
      niin tuli pikainen kutsu leikkaukseen jossa puhkaistiin 3. aivokammion pohja,vasta tämän jälkeen
      tuli diagnoosiksi Hydrokefalus.Mutta en vieläkään tiedä että mikä meillä on aiheuttanut tämän!! :O
      Nyt meillä mennyt puoli vuotta ihan ok,mutta kontrollissa paljastui että ei välttämättä auttanut tämä leikkaus ja nyt tutkitaan ja kuvataan lisää. :(
      Meillä keskussairaalaan matkaa n500km ja yliopistolliseen n.700km,niin sinne sairaalaan ei niin vain päästä jos paineet yhtäkkiä nuosevat.

-Voimia

• huolestunut_äiti

voimia teillekin kovasti. meille ei sanottu yhtään mitään että pitäs seurata pään kasvua, viimeksikin neuvolassa sanottiin että nähdäämpä seuraavan kerran parin kuukauden päästä. ja kysyin vielä näistä laajentuneista aivokammioista tältä neuvolatädiltä, sano ettei oo sellasista ennen kuullutkaan!
        onneksi ite hain tietoa tästä jutusta ja tiedän oireet, jos paineet alkavat nousta. meillä lähimpään neurokirurgille on matkaa 90km, pojan hoidotkin vaan tehdään siellä.
        olisi mukava vaihdella kuulumisia, kun teillä sama tilanne.
        vai?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      152
      2545
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1101
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      299
      923
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      101
      912
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66