Kellään tarjota urosta astutukseen?

Etsin frettitytölleni kevääksi urosta astutukseen. Tyttö on väriltään soopeli, painaa n. 640g, terve, eloisa, rokotettu sekä luonteeltaan tasapainoinen näätä, hiukan löytyy tuittupäisyyttä, tyttö syntynyt keväällä -09 :)

Toiveena olisi että uros olisi terve, rokotettu, hyvin hoidettu ja ruokittu hyvällä ruualla, olisi tasapainoinen ja ei kantaisi mitään sairauksia tai olisi itse sairas. Sukutaulu olisi aina plussaa ja toiveina olisi ettei näätä ole mäyträ tai panda kuvioinen tai että suvussa ei näitä kuviota olisi. Olisi myös kiva tietää näädän ikä, mistä hankittu ja että onko aikasemmin käytetty astutuksessa.

Jos sinulla on uros jota voisit lainata ensi keväänä käyttöön niin ota yhteyttä säpöllä [email protected], kerro itsestäsi ja millainen näätä sinulla olisi tarjota. Kerron itse myös kaiken oleellisen itsestäni ja näädästäni. Myös astutuspalkkiosta voidaan sopia.

Asumme Helsingissä.

3

567

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hoh hoh

Kyllä taas itkettää kun lukee jonkun selkeästi teinin haluavan pentuja tehtailla. Tuskimpa mitään urosta löydät fretillesi, ainakaan hyvää. Osta suosiolla fretillesi kavari ihan luotettavalta kasvattajalta ja jätä kasvattamiset homman osaaville.

• -

tiedätkös mitä? tällä tavalla on jokaikinen virallinen kasvattajakin aloittanut. nää on semmosia asioita mitä ei voi oppia kirjoista, ja musta on naurettavaa että tänne tulee tommoset "oi olen niin aikuinen ja kypsä" -ihmiset väittämään että heti jos kasvattaja ei ole virallinen niin on fretit huonoja ja sairaita ja surkeissa oloissa ilman ruokaa ja varmaan vielä sisäsiittoisiakin. hei oikeesti ota vaikka yhteyttä ylläolevaan henkilöön ja selvitä onko asiat oikeasti niin ku luulet.

• jippii.fi

Musta on aika ihmeellistä kuinka aina lytätään kaikki muut kuin kasvattajat jotka haluavat näädilleen tehdä pentuja, ymmärään hyvin että tehtailu ei ole millään lailla hyvä juttu enkä itseklkään sitä millään tasolla hyväksy, mutta jotenkin tuntuu että on suorastaan rangaistava rikos jos joku ei-kasvattaja haluaa näädillään pentueen tehdä :/ Itse en siinä mitään pahaa nää jos pennut tehdään asianmukaisesti, eli vanhemmat terveitä, ei sukulaisia keskenään ja että pentujen kasvusta huolehditaan kunnolla ja ruokitaan oikeanmukaisella ruualla.

Se että ei ole kasvattaja ei musta ole mitenkään este sille yhelle tai kahelle pentueelle jos siis ihan asianmukaista on toiminta. Ja tosta osaamisesta sitten taas... Kyllä ne kasvattajatkin joskus sen ensimmäisen pentueena on tehnyt ja on sillon ollut ihan yhtä kokemattomia, kokemalla vaan se kokemus karttuu ;) Teoriassahan noi hommat on hyvä osata, eli tietää miten homma etenee ja toimii ja olla tietosia kaikesta mikä voi mennä väärin, mutta vaikka ois kuinka varautunu ni aina voi sattua ja tapahtua, myös niille kokeneillekkin kasvattajille.

Pointtina tässä kai nyt oli se että musta on typerää lytätä nää muut ei-kasvattajien näädät ja pentu suunnitelmat ihan lyttyyn ja sanoa niitä kuraksi jotka pilaa suomen frettikannan, tietämättä sen enempää näädistä saatikka sitten näätien omistajistakaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se syksy on sitten alkanut

Esimerkiksi tänään sataa aamusta iltaan, ja nytkin.
      Maailman menoa
      43
      935
    2. Minä en ole koskaan

Rakastanut ketään toista yhtä paljon kuin sinua
      Ikävä
      95
      923
    3. Tiesitkö? Jorma Uotisen EX-rakas on Helena Lindgren - Nämä ovat välit nyt: "Me ollaan..."

Jorma Uotinen ja Helena Lindgren olivat avoliitossa v. 1982-1999. Pariskunta oli aikansa näyttävä julkkispari, missä i
      Kotimaiset julkkisjuorut
      19
      775
    4. Vähän pitää

Kiusia ja näyttää
      Ikävä
      116
      731
    5. Anteeksi J-mies

Anteeksi että myötävaikutin siihen että rakastuit minuun, jota et voi koskaan saada. Viimeksi kun näimme ja katselimme t
      Ikävä
      80
      678
    6. Taidat olla

Luovuttanut jo minun suhteeni osalta?
      Ikävä
      43
      621
    7. Olet nainen ollut vaikein rasti

Eniten olet tunteitani myllännyt ja niitä kuluttanut, ja tuottanut. 🤔
      Ikävä
      34
      614
    8. Minä muistan

Minä muistan sinut nauravana. Sellaisena, joka sai tavallisenkin hetken tuntumaan vähän kevyemmältä, kuin huoneeseen ol
      Ikävä
      45
      600
    9. Mä voisin rakastua noihin tähti silmiin

Katseesi on niin lumoava nainen💚.
      Ikävä
      19
      586
    10. Jos tullaan toisiamme vastaan, niin

pitäiskö pysähtyä ja onnitella?
      Ikävä
      46
      568
    11. Kenen viisautta on ollut laittaa tie väärällä murskeella pilalle

Kenen viisautta on ollut kun Siimeksen/Kylmänpurontie pantu pilalle kun on ajettu liian karkeaa mursketta. Rengasliikke
      Hyrynsalmi
      20
      535
    12. Voisiko vielä välillemme jotain kehittyä

Vai heihei ja ei nähdä enää.
      Ikävä
      33
      533
    13. Riittääkö mahkut

Kaivattuusi 🤭.
      Ikävä
      36
      522
    14. Siinä kävi mies nyt niin että tämä ämmä muuttaa ulkomaille

Vuonojen maa kutsuu, joten ei hätää. Et kuule minusta enää. 😂 Lycka till! Ämmä riittää.
      Ikävä
      66
      509
    15. Kerro kolme hyvää asiaa

Kaipaamastasi ihmisestä ja lisää perään onko kaivattusi n vai m 😍
      Ikävä
      25
      502
    16. Ähtäri on taas TV: n ja radion ykkösuutinen

Uusi podcast on julkaistu ja on nyt kuunneltavissa. Mot on tehnyt hyvää työtä! Mikko Savola ja kepu ei ota mitään vast
      Ähtäri
      44
      486
    17. Mitä muuta on olemassa kuin lisääntyminen

Jos mies ei pääse lisääntymään niin mikä hänen osansa elämässä on? mitä jää jäljelle? Hän on vain muiden palvelija kok
      Sinkut
      106
      477
    18. Koska Martina viettää aikaansa lapsiensa kanssa

Äiti vaan juoksee miehen perässä Tallinnassa, Lontoossa, Turussa. Kyllä oli kätilö oikeassa, kun sanoi, että ei olisi ka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      460
    19. Tilanteenne

Onko tilanteenne tällä hetkellä hyvä?
      Ikävä
      44
      454
    20. Pahkalassa tapahtuu

Mitäs on tapahtunut yöllä pahkalan kerrostaloilla.oli poliisia ja ambulanssia taas vaihteeksi
      Parkano
      7
      427
    Aihe