* Joulu on, olkoonkin oieka syntymäpäivä joku toinen, kuin 25 joulukuuta? Jeesus on syntynyt, se on fakta! Koska Hänellä ei ole alkua eikä loppua, niin voihan joulu olla Hänen syntymä päivä, jolloin saamme kunnioittaa Vapahtajaamme.
* Jumalan Poikana Hänellä ei ole ollenkaan syntymäpäivää, koska on A ja O ! Aluton ja Loputon, Iankaikkinen Isä Kaikkivaltias !
* Oikein mukavaa ja leppoisaa hyvän ruuan ja rakkaiden omaisten seurassa, viihtykää, ja ennenkaikkea iloitaan ilon antajasta Jumalan Pojasta kun alentui astumaan tämän maaplaneetan multien päälle, luopuakseen ajaksi Kuninkaallisesta ja Majesteettisesta loistostaan.
* "Pyhänmaan kaupungit kylät,
ihmeisen viestin ne saivat,
kun Jeesus Jumalan Poika,
sanoman taivaasta toi.
Hän syntisi anteeksi antaa,
niin kuin on luvannutkin !"
Rauhaisaa Joulua
23
603
Vastaukset
Jeesus on syntynyt, mutta ei kuitenkaan ole syntynyt ja Jeesuksella on syntymäpäivä, mutta ei ole syntymäpäivää?
Tuota nyt ei kukaan usko, eikä sitä ole Raamatussakaan.* sinulle jouluksi? Hyvää joulua sinullekkin! Muuten, on se Raamatussa, sen verran autan pulmaasi?
- Yösydännä
Johannes 1:1-3
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
Hän oli alussa Jumalan tykönä.
Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Johannes 1:14
Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
Johannes Ilmestys 22:13
Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Johanneksen Ilmestys 22:20
Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!
Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen syntymä juhlaa sinulle Mohikaani_27 ja kaikille muillekkin palstalaisille!
Jeesuksen syntymän juhla ja niin sitä alkukristityt viettivätkin 350-luvulle saakka.
Joulu on vanhempi keskitalven juhla, jolla ei ole kristillistä merkitystä.
alkua eikä loppua! Pojan alku oli "tämä päivä", se, kun Jumala hänet synnytti :
Psalmit 2
7 »Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "S i n ä - o l e t - m i n u n - p o i k a n i,
- t ä n ä - p ä i v ä n ä - minä sinut synnytin."«
Pojan vallan lopusta kertoo apostoli Paavali näin:
1.Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, - s i l l o i n - itse - P o i k a k i n - a l i s t e t a a n - sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa."
Jeesus ei käskenyt juhlimaan lihansa syntymää, vaan sen kuolemaa!
Roomalaiskirje 8
13 "Sillä jos te lihan mukaan elätte, pitää teidän kuoleman; mutta jos te Hengellä kuoletatte ruumiin teot, niin saatte elää."
´Rauhallista Joulua Mohikaanille, Il-Marille, ekivaarille, Pekulle ja kaikille palstalla kirjoittaneille.
Toiv. Jonah- Herra Jumala
on A ja O alku loppu ensimmäinen ja viimeinen.
Ilmestyskirja 1.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilmestyskirja 22.
13. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Jesaja 48.
11. Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.
12. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen. Herra Jumala kirjoitti:
Ilmestyskirja 1.
8. "Minä olen A ja O", sanoo Herra Jumala, joka on ja joka oli ja joka tuleva on, Kaikkivaltias.
Ilmestyskirja 22.
Jesaja 48.
11. Itseni, itseni tähden minä sen teen; sillä kuinka onkaan minun nimeäni häväisty! Kunniaani en minä toiselle anna.
12. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.nämä kolminaisuusoppiin liittyvät asiat voisi edes jouluna jättää käsittelemättä. Jatketaan siten myöhemmin.
Jumalan siunausta ja rauhaa kaikille.Herra Jumala kirjoitti:
Ilmestyskirja 1.
Ilmestyskirja 22.
Jesaja 48.
12. Kuule minua, Jaakob, ja sinä, Israel, jonka minä olen kutsunut: Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.No, jokainen Raamatun ilmoituksiin uskova ihminen ymmärtää, miten totinen Jumala on alku ja loppu. Lue ja ymmärrä sinäkin, miten Jumalan Poika,- Jeesus Kristuskin alistetaan takasin Jumalan vallan alle.
"Kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että ..........J-u-m-a-l-a............o-l-i-s-i............k-a-i-k-k-i........k-a-i-k-e-s-s-a. 1 Kor.15:28
Uskoisitte poloiset mitä Jumala on ilmoittanut Pojastaan ja itsestään, niin tulisitte ymmärtämään laajemmin Pojan,- Jeesuksen Krsituksen tehtävää.ml213 kirjoitti:
No, jokainen Raamatun ilmoituksiin uskova ihminen ymmärtää, miten totinen Jumala on alku ja loppu. Lue ja ymmärrä sinäkin, miten Jumalan Poika,- Jeesus Kristuskin alistetaan takasin Jumalan vallan alle.
"Kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että ..........J-u-m-a-l-a............o-l-i-s-i............k-a-i-k-k-i........k-a-i-k-e-s-s-a. 1 Kor.15:28
Uskoisitte poloiset mitä Jumala on ilmoittanut Pojastaan ja itsestään, niin tulisitte ymmärtämään laajemmin Pojan,- Jeesuksen Krsituksen tehtävää.* Sulle nämä asiat ei vaan ole kirkastuneet, ja elät omassa luulouskossasi.
* Jeesus sanoo sulle, " Isä, minä kiitän ja ylsitän sinua siitä, että olet salannut nämä VIISAILTA JA YMMÄRTÄVÄISILTÄ, ja ilmoittanut ne lapsenmilisille, näin on Isä sinulle hyväksi näkynyt."
* Isä kun ei ole päässyt sulle ilmoittamaan Poikaansa, nioin et voi myöskään Häntä tuntea? Valhe. evankeliumia sinä jurnutat, vaikka kuinka harvennusta yrität avuksesi ottaa. Harhoissasi olet, niin se vaan on Raamatun mukaan.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sulle nämä asiat ei vaan ole kirkastuneet, ja elät omassa luulouskossasi.
* Jeesus sanoo sulle, " Isä, minä kiitän ja ylsitän sinua siitä, että olet salannut nämä VIISAILTA JA YMMÄRTÄVÄISILTÄ, ja ilmoittanut ne lapsenmilisille, näin on Isä sinulle hyväksi näkynyt."
* Isä kun ei ole päässyt sulle ilmoittamaan Poikaansa, nioin et voi myöskään Häntä tuntea? Valhe. evankeliumia sinä jurnutat, vaikka kuinka harvennusta yrität avuksesi ottaa. Harhoissasi olet, niin se vaan on Raamatun mukaan.>>Valhe. evankeliumia sinä jurnutat, vaikka kuinka harvennusta yrität avuksesi ottaa. Harhoissasi olet, niin se vaan on Raamatun mukaan.
Jonah kirjoitti:
>>Valhe. evankeliumia sinä jurnutat, vaikka kuinka harvennusta yrität avuksesi ottaa. Harhoissasi olet, niin se vaan on Raamatun mukaan.
* Jonah, se tässä onkin vaikeutena, niin sinun, kuin muidenkin teikäläisten kanssa keskutelussa, kun se ei voi luonnistua? Ekivaari on keulakuva teille jotka ette tunnusta Jeesusta Jumalan pojaksi, ja se vie keskustelun mahdollisuuden olemattomaksi. Eikä se, että esm. itse kirjoitan aika suoraa tekstiä, ole mitään tuomitsemista, sillä on vain yksi ainoa pelastuksen tie, ja se tie on Jeesus Kristus Jumalan Poika, joka tuli taiaavsta, ei Joosefista eikä maasta ollenkaan. Tämä totuus vie evankeliuminne valheen evankeliumiksi. Jos kieltää Jeesusuksen syntymisen Pyhästä Hengestä neitsyt Marian kautta, on aivan sama mitä senjälkeen puhuu Raamatusta, se vie kaiken mahdollisuuden pelastuksen mahdollisuudesta.
* Meillä on teidän jehovalaisuus uskon omaavien kanssa sovittamaton ristiriita, ja siksi keskustelusta ei hengellisesä mielessä voi koskaan onnistua.
* Me, oikeasti uudestisyntyneet, puhumme täydelisistä täydellisten seurassa, ja te ette oppinne takia voi kuulua tähän kuninkaalliseen pyhään papistoon. Eikä tämä ole mitään tuomiota, eikä myöskään ylpeilyä eikä omahyväisyyttä, eikä lähimmäisen rakkaudettomuutta. Päinvastoin, tämä on rakkautta, että heräisitte ottamaan vastaan täyden evankeliumin, joka on siinä ainoassa siunatussa Jeesus nimessä, ei Joosefin pojan nimessä, vaan Jumalan Pojan, joka on aina ollut Jumalassa ja Jumala Hänessä, sillä Isä ja Poika ovat yhtä, erottamattomat kolminaisuudessa Pyhän Hengen kolmannen Persoonan kanssa.
* Paavalikin sanoo, että on ainoastaan yksi evankeliumi, ja se on sama mitä apostolit ja Jeesus opettavat. Ja se onnistuu vain ja ainoastaan Jeesusken Kristusken sisäisen tuntemisen kautta Pyhän Hengen osallisuudessa. Ja ekivaari on oppinne isänä selkeästi tuonut esille, että Pyhä Henki ei ole Jumala, enempää kuin Poikakaan, vaan ainoastaan Jumalan juoksupoikia molemmat. Ja tälläinen ajattelu on suoraan Saatanasta, siksi me emme voi koskaan keskustella rakentavassa hengessä. Miten Kristus ja Saatana sopivat yhteen?
* Tälläinen vaikutta kovalta puheelta, ei se silti sitä ole, kuin siinä mielessä, että valhe ei sovi evankeliumiin, ja Joosefilaisuus on valhetta, se vie koko perustan keskustella, koska sitä totuutta voi miksikään muuttaa, vaikka kuinka jaaritellaan. Jeesus ON Jumala, saman kunnian ansainnut kuin Isäkin, samoin Pyhä Henki, he ovat hieragiassa samalla tasolla Majesteettisuudessaan ja Kuninkuudessaan ja Jumalana.
Vuoden 2005 joulutervehdyksessä sanoit uuden Jerusalemin tulevan 2006.
"Kaikille Jeesuksen omille: "Ensivuonna Uudessa Jerusalemissa!" t."RO" "
http://keskustelu.suomi24.fi/node/2409392- *jukka.finland
Hajaannuksen aikana juutalaiset sanoivat vuodesta toiseen toisilleen: "Ensi vuonna Jerusalemissa"! Sanojen tarkoitus oli rohkaista ja antaa toivoa. Kuitenkin juutalaiset saivat odottaa tuon "ensi vuonna Jerusalemissa" toteutumista vuosisatoja.
Tulkitsen RitariOlevaisen toivotuksen samalla tavoin rohkaisuksi ja antamaan toivoa uskoville. "Ensi vuonna Uudessa Jerusalemissa". Se vuosi tulee yhtä varmasti kuin juutalaisten toivotus toisilleen toteutui: "Ensi vuonna Jerusalemissa".
Rauhallista joulua. * Sanon kuule veijari tänäänkin, että " kaikki uskovat, ollaan iloisella mielellä, ensivuonna uudessa Jerusalemissamme Jeesuksen kanssa."
*Mohikaani_27 kirjoitti:
* Sanon kuule veijari tänäänkin, että " kaikki uskovat, ollaan iloisella mielellä, ensivuonna uudessa Jerusalemissamme Jeesuksen kanssa."
*Väitit uuden Jerusalemin tulevan 2006.
Ei tullut ja nyt väität tulevan 2011.
Yli-Vainiokin epäonnistui sanoessaan sen tulevan 2000.
Raamattuhan varoittaa teistä vääristä profeetoista.
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.Pe.ku kirjoitti:
Väitit uuden Jerusalemin tulevan 2006.
Ei tullut ja nyt väität tulevan 2011.
Yli-Vainiokin epäonnistui sanoessaan sen tulevan 2000.
Raamattuhan varoittaa teistä vääristä profeetoista.
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.* Jos Hän ei tule ensivuonna, niin silloin sanon taas; "Ensivuonna uudessa Jerusalemissa." Ja snaon niin siihen asti, kunnes se eräänä päivänä on totta, ja usko muuttuu näkemiseksi? Se on toivon odotuksen ilamisu, ikäänkuin se olisi jo tapahtunut, tai on juuri tapahtumassa. Paavalikin kehoittaa ruhkaisemaan tuolla ajatuksella toinen toistamme, jotka odotamme Jeesusta tulevaksi, ihan koska tahansa.
* Matt:24:24. ei liity mitenkään siihen, että odotamme Jeesusta taivaista. Sinä voisit ollakkin yksi pieni antikristus, paitsi, että et kykene tekemään ihmeitä, kuten oikea antikristus tulee tekemään, ja silloin se eksyttää valitutukin, mutta tämä tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunna perustamisen aikaa ennen. Kuitenkin senjälkeen, kun seurakuntana olemme jo taivaassa Jeesuksen ja Jumalan luona.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos Hän ei tule ensivuonna, niin silloin sanon taas; "Ensivuonna uudessa Jerusalemissa." Ja snaon niin siihen asti, kunnes se eräänä päivänä on totta, ja usko muuttuu näkemiseksi? Se on toivon odotuksen ilamisu, ikäänkuin se olisi jo tapahtunut, tai on juuri tapahtumassa. Paavalikin kehoittaa ruhkaisemaan tuolla ajatuksella toinen toistamme, jotka odotamme Jeesusta tulevaksi, ihan koska tahansa.
* Matt:24:24. ei liity mitenkään siihen, että odotamme Jeesusta taivaista. Sinä voisit ollakkin yksi pieni antikristus, paitsi, että et kykene tekemään ihmeitä, kuten oikea antikristus tulee tekemään, ja silloin se eksyttää valitutukin, mutta tämä tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunna perustamisen aikaa ennen. Kuitenkin senjälkeen, kun seurakuntana olemme jo taivaassa Jeesuksen ja Jumalan luona.juuri sinunlaisistasi jotka kertovat omia ennustuksiaan totena.
Matteus nimeää ne vääriksi profeetoiksi.Mohikaani_27 kirjoitti:
* Jos Hän ei tule ensivuonna, niin silloin sanon taas; "Ensivuonna uudessa Jerusalemissa." Ja snaon niin siihen asti, kunnes se eräänä päivänä on totta, ja usko muuttuu näkemiseksi? Se on toivon odotuksen ilamisu, ikäänkuin se olisi jo tapahtunut, tai on juuri tapahtumassa. Paavalikin kehoittaa ruhkaisemaan tuolla ajatuksella toinen toistamme, jotka odotamme Jeesusta tulevaksi, ihan koska tahansa.
* Matt:24:24. ei liity mitenkään siihen, että odotamme Jeesusta taivaista. Sinä voisit ollakkin yksi pieni antikristus, paitsi, että et kykene tekemään ihmeitä, kuten oikea antikristus tulee tekemään, ja silloin se eksyttää valitutukin, mutta tämä tapahtuu vasta tuhatvuotisen valtakunna perustamisen aikaa ennen. Kuitenkin senjälkeen, kun seurakuntana olemme jo taivaassa Jeesuksen ja Jumalan luona.antikristuksesta mitään äläkä ainakaan nimeä kohdetta. Eikä tarvitse sanoa uudesta Jerusalemista mitään. Minusta vaan tuntuu Mohikaani silta että tahtoisin kysyä;OLETKO VALMIS, OLETKO? Onko sydämesi puhdas kaikesta pahasta?
- uuuttttaaaa vuotta
Tervempää mieltä, asiallista asennetta ja kohdalleen viimein saatavaa lääkitystä sinulle, Mohikaani, tälle uudelle vuodelle! Suokoon Luoja, että viimein teet parannuksen ja lopetat itsesi jumalana pitämisen, lopetat vaimosi alistamisen ja perheesi loukkaavan käyttämisen välineenä milloin mihinkin. Anna armo itsellesi ja muille, tule eheään mieheyteen sinäkin.
Shalom! - kalenteritkunniaan
On se kumma, etteivät kirjoittajat katso almanakkaa, ei kai se nyt vaiketa olisi, vaan kirjoittelevat kaikensorttisia joulukirjoituksiaan milloin sattuu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833825
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t322699Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä952164Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian201677Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?251531Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja261488- 281471
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni71444Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu731423- 211300