Koulukiusaaminen!!!

tyttö joka ei enään koskaan...

Ku mä olin nuorempi (yläasteella), niin mua kiusattiin. Mun paras kaveri autto mua kauheesti. Se oli ainut ihminen joka oikeesti tuki mua ja joka välitti. Mä en aina edes ottanut itteeni, mut mun kaveria satutti kaikki mitä mulle sanottiin tai tehtiin. Koko ysiluokan se onnistu salaamaan multa sen, et sitä sattu. Viimisinä koulupäivinä mä tajusin, et sitä sattuu oikeesti. Se rupes puhuu kuinka kaikki vois olla toisin jos se tappais ittensä. Se oli tosi vaikutusvaltanen tyyppi ja melkein kaikki piti siitä. Lähes kaikki koulun pojat oli joskus ollu ihastuneita siihen. Se oli todella mukava ja puolusti aina heikompia. Se kuunteli toisten huolia ja autto niitä ja siihen pysty luottaa täysin. Sit jossain vaihees se alko muuttuu. Se ei ollu enää oma iloinen itsensä. Se oli kuunnellu niin paljon muita, et se alko murtuu, ku kukaan ei ymmärtäny sitä. Sil oli muutenki ollu henkilökohtaisia ongelmia. Se kävi psykiatril joka viikko. Se rupes saamaan jotain ihme kohtauksia. Se saatto itkee monta tuntii (ei tietenkää kenenkää edessä), se sai hengitysvaikeuskohtauksii ahdistuksen takii ja se lähetteli kaikille kavereilleen ihan ihme viestejä siitä et ne ei sais koskaan jättää sitä ja et ne ymmärtäny mitä sen päässä liikku. Se halus aina selvittää kaikki asiat ite ja mieluiten yksin. Se yritti huutaa apua, mut kukaan ei ymmärtäny sen vihjailuja. Se ei kehannu kertoo suoraan et se oli totaalisesti murtunu. Viimisellä viikolla peruskoulussa se tappo ittensä. Sen mutsi löys sen huoneest kirjeen minkä se halus, et meijän koulun jokainen oppilas näkis. Siinä se kiitti kaikkia kiusaajia siitä et ne oli tuhonnu sen elämän pelkästään sillä, et ne kiusas sen kaverii. Sit se viel muistutti kaikkii, jotka se oli nostanu jaloilleen ku niit oli kiusattu. Näist tyypeist oli tullu pahimpia koulukiusaajia. Se kirje oli kauheen pitkä ja siin se kerto miks se oli ajautunu siihen tekoon. Jokainen koulun oppilas näki sen. Ei kestäny kauaa ku mulle lateli anteeks pyyntöjä, mut se oli jo liian myöhästä! Kiusaajien ois pitäny ajatella ennen ku ne teki mitään. Mä en enää saanu parasta kaveriani takaisin. Mä en oo koskaan tavannu, enkä varmaan tuu tapaakkaan yhtä kilttiä, suvaitsevaista ja ihanaa ihmistä!!! Se oli just päättämäs peruskoulua, mut ei jaksanu loppuun asti. Se ois menny lukioon. Se halus näyttelijäks tai psykiatriks. Se ois halunnu paljon lapsia ja eläimiä. Se rakasti elämää yli kaiken! Se nosti monta ihmistä jaloilleen ja autto aina muita. Maailma olis paljon ihanampi paikka, jos kaikki olis samanlaisii. Meil oli luokkakokous muutama vuos sitte ja ilmapiiri oli ankee. Se tyttö oli piristäny kaikkia pelkällä naurullaan. Se keksi aina jotain hauskaa, eikä antanu tunnelman latistua. Se ei antanu yhenkää ihmisen masentua. Sitä jäi suree varmaan miljoona ihmistä, koska kaikki oikeesti rakasti sitä!!! Mä en pysty vieläkään käsittelee tätä aihetta ilman kyyneleitä. Kiusaajat miettikää ensin ja tehkää vast sitte! Sillä ootte jo menettäny maailman ihanimman ihmisen!!!!

15

2083

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iidu

      Mä en pysty sanoo mitään. Sen verran alko itseänikin hävettää... vaikken ole syyllinen, oot oikeassa, kaikkien ihmisten pitäs olla tuollaisia...

    • hoitaja

      näitä riittää !!!! Nimittäin tuulesta temmattuja tarinoita oletko koskaan aikonut "hyödyntää" taipumustasi tarinoida?

      Kirjoita tarinasi muistiin ja lähetä ne johonkin nuorten lehteen tai kustantajalle pienellä hiomisella niistä voisi tulla ihan viihdyttävää lukemista mutta älä leiki toisten ihmisten tunteilla tarinasi kaltainen asia on varmasti jollekkin ihan todellinen sinulle vain joku "sairas" halu nähdä mitä sinulle vastataan!!!!

      • sä oikee

        ha ha... mikäs sä olet hoitsuna tuomitsemaan ketään tai kenenkään kirjoituksia...mietippä ite vähän, että jos tämä on totta niin miten paljon loukkaat kirjoittajaa??

        eikös tänne saa kirjoittaa mitä tykkää?


      • ei-hoitaja
        sä oikee kirjoitti:

        ha ha... mikäs sä olet hoitsuna tuomitsemaan ketään tai kenenkään kirjoituksia...mietippä ite vähän, että jos tämä on totta niin miten paljon loukkaat kirjoittajaa??

        eikös tänne saa kirjoittaa mitä tykkää?

        Hoitaja näyttää laittaa ihmeellisä viestejään sinne sun tänne. Onko jotain ongelmia? Paranoidisuutta?


      • hoitaja
        ei-hoitaja kirjoitti:

        Hoitaja näyttää laittaa ihmeellisä viestejään sinne sun tänne. Onko jotain ongelmia? Paranoidisuutta?

        se vaivan nimi on Paheksunta !!!


      • syön vanhan hattuni
        ei-hoitaja kirjoitti:

        Hoitaja näyttää laittaa ihmeellisä viestejään sinne sun tänne. Onko jotain ongelmia? Paranoidisuutta?

        on totta !!!!
        Olette tekin melkoisia pässejä kun ette näe eroa keksitylle tarinalle ja totuudelle, ajattelisitte itte miltä tollanen juttu OIKEASTI tuntuu jos sattuu kohalle...huh huh....mitähän kakroita tekin oikeen olette.
        Kyllä toi hoitsu oli ihan oikeassa että tollasten tarinoiden väsääminen tänne on ihan kipeetä touhua!
        Tällä palstalla näkyy näitä tarinoitsijoita tällä kuolemalla mässäilyllä piisaavan....


      • jantsu
        syön vanhan hattuni kirjoitti:

        on totta !!!!
        Olette tekin melkoisia pässejä kun ette näe eroa keksitylle tarinalle ja totuudelle, ajattelisitte itte miltä tollanen juttu OIKEASTI tuntuu jos sattuu kohalle...huh huh....mitähän kakroita tekin oikeen olette.
        Kyllä toi hoitsu oli ihan oikeassa että tollasten tarinoiden väsääminen tänne on ihan kipeetä touhua!
        Tällä palstalla näkyy näitä tarinoitsijoita tällä kuolemalla mässäilyllä piisaavan....

        Tällä palstalla näyttää vierailevan tuomistsijoita. Pitäisikö koulukiusatun kertoa, kuinka "kivaa" koulussa oli? Silloin menisi perille. Asiat ovat vakavia. Vakavina ne on otettavakin. Itse uskon 100 % tähän asiaan, olen nähnyt vastaavaa sukulaispiireissä. Koulukiusaus on liiankin yleistä nykyään. Ja näin se saakin jatkua, kun asiaa ei oteta vakavasti.


      • jantsu

        Mikä p sua oikein vaivaa. 6 vuotta VAAN opiskellut, on täällä fiksumpaaakin porukkaa.


      • koulukiusattu

        Hoitaja, opiskele vaan lisää ja ärsytä meitä. Onko sua koskaan koulukiusattu? Ellu ja keskustelun aloittaja jopa puhuvat asiaa, mitä sinä et osaa. Koulukiusattu.


      • hoitaja
        jantsu kirjoitti:

        Mikä p sua oikein vaivaa. 6 vuotta VAAN opiskellut, on täällä fiksumpaaakin porukkaa.

        mielenkiintoista......heh heh......
        MISSÄ olen maininnut tässä viestiketjussa opiskelleeni 6 vuotta??? (ja kyllä somaattisella puolella 3v. opintoja ja 3v. psykiatria/psykologia erikoistuminen > ja tietysti lisäksi perusopinnot ennen terveysalan oppilaitosta)

        Hauskaa huomata kuinka tähän kirjoitukseen näitä kommenteja ilmestyy aina samoihin aikoihin kun tuohon omaisen kuolemaankin :-D


      • Kiusattu
        koulukiusattu kirjoitti:

        Hoitaja, opiskele vaan lisää ja ärsytä meitä. Onko sua koskaan koulukiusattu? Ellu ja keskustelun aloittaja jopa puhuvat asiaa, mitä sinä et osaa. Koulukiusattu.

        Kokemuksesta voin sanoa, että koulukiusaaminen kannattaa ottaa vakavasti. Ja puuttua asiaan, jos sellaista huomaa. Itseäni kiusattiin koko ala-aste ja yläaste. Eli n. 9 vuotta! Muitakin kiusattiin, mutta mielestäni lievemmin. Lähinnä pojat kiusasivat, mutta jonkin verran tytötkin. Vain yksi kiusaaja siirtyi ala-asteen jälkeen eri kouluun kuin minä. En uskaltanut puhua kiusaamisesta kellekkään. Häpesin. Vaikka kiusaajien olisi pitänyt olla häpeissään! Opettaja ehkä ala-asteella huomasi, mutta ei ehkä pitänyt sitä niin vakavana. Eikä puuttunut asiaan.

        Kiusaamisen jälkeen olin arka ja hiljainen. Koulussa kun oli tottunut siihen, että kun avasi suunsa sai kuulla heti kommenttia "Mitä piipität!" ym. Ja sitten ihmeteltiin kun olin hiljainen ja kiusattiin siitä! "Kas se osaa puhua!". Asiointi jopa puhelimitse oli hankalaa. Pelkäsin ihmisiä ja mokaamista kauheasti. Yritin olla täydellinen. Mielistelin kaikkia ihmisiä. Halusin, että minusta pidetään. Yritin olla mahdollisimman "normaali" ja en kertonut kellekkään, että minua on joskus kiusattu. Varsinkin esiintymistilanteet olivat ylivoimaisia ja vieläkään en pidä niistä.

        Kiusaaminen vaikuttaa pitkään. Olen jo huomattavasti muuttunut parempaan päin, mutta vieläkin se vaikuttaa.

        Ottakaa kiusaaminen vakavasti! Sillä voi olla pitkäaikaisia tai vakavia seurauksia!


    • ellu

      Olin uusperheesssä, jossa samalla luokalla oleva "puolisiskoni" teki kaikkensa. Uskalsin myöntää asian vasta monen vuoden jälkeen. Kyse oli siitä, etä äitini ihastui eronneena hänen isäänsä, ja toiselta puolelta samoiten. Hän poisti ystäväpiirini kostokseen äidilleni. Eli minulta vietiin kaikki. Olen edelleen yksin tämän takia, liiankin. Puhu vaan enemmän näistä asioista, niin aion itsekkin tehdä.

      • xxxxx

        No niin. Kyllähän näitä uusperhesyndroomia on ollut. Luota omaan sukuusi, jätä "puolisiskot" tai sitten jätä sukusikin. Varmasti äitisi kuitenkin tykkäs miehestään. Katsele avarasti omaa elämää....


    • äiti

      Omaa lastani on koulukiusattu, eli Puhu siitä, SE ON TÄRKEÄÄ!!!!

    • opo

      Yritä nyt itse jaksaa ettei käy niinkuin hänelle.
      Itse olen ollut opinto-ohjaajan sijaisena ja kuuunnellut monenmoisia ihmiskohtaloita juuri nuorten parissa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 184
      1981
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      143
      1458
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1194
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1153
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1119
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    Aihe