Mukavaa KAMAA....
http://www.youtube.com/watch?v=MW07TV5JfMc
Piristävää vaihtelua Jt-keskusteluun,
JAUHOLAKIT ;D
"Turha sanoo, ettei Jumalaa ole!"
28
578
Vastaukset
- Ihme ja kumma
joka perusteleekin kantansa.
"Turha sanoo,ettei Jumalaa ole"
Jumala paransi hänet huumeitten käytöstä?
Psygologit ei siihen pystyneet....>>Jumala paransi hänet huumeitten käytöstä?>>
Vaikea sanoa, kun asiaa ei voi mistään tarkistaa. Itse tiedän myös tapauksia, joissa pitkään tupakkaa, alkoholia tai huumeita käyttäneet henkilöt ovat menestyksellisesti onnistuneet jättämään nuo addiktinsa taakseen ilman uskoa jumalaan. Joten ei tuo mikään yksiselitteinen/objektiivinen todiste ole jumalan toiminnasta, eikä edes jumalan olemassaolosta.
Mutta subjektiivinen todiste se Ritulle varmasti oli, ja hyvä niin.
Kyllä "jumala" on varmasti olemassa. Nimittäin ihmismielissä psykologisella tasolla. Eihän monikaan meistä varmasti kiistä sellaisenkaan ilmiön olemassaoloa kuin "omatunto", vaikka siitä ei voida saada suoranaisia mittaustuloksia. Meidän mielissä toimivia psykologisia entiteettejä ei kuitenkaan pitäisi automaattisesti sekoittaa ihmisen ulkopuolisessa maailmassa toimiviin kokonaisuuksiin, eikä varsinkaan makro-luokan kosmologisiin ilmiöihin, joita emme tunne.
Toisin sanoen siitä seikasta, ettemme tiedä jotakin, ei loogisesti päästä sellaiseen ajatukseen, että tuon tuntemattoman takana pitäisi olla yli-inhimillinen persoonallinen olento, Jumala. Me emme vain tiedä vielä, emmekä kaikkia asioita varmaan koskaan.
Itse (entisenä uskovana) ajattelen nykyään aikuisen ihmisen jumal-uskosta hieman samansuuntaisesti kuin Matti Hyrc:
"Tyypillistä on, että Jumalaan ihminen tulee sijoittaneeksi mielikuvan vanhemmasta ja itse asettuu lapsen rooliin."
http://jumalasuomi.tripod.com/jumalasuhde.htm- jep jep
Hyvä juttu että on päässyt kamoista eroon. Parempi olla uskossa kuin aineissa.
- ent. resupekka
Kova taistelu oli päästä alkoholista eroon.
En vietä joulua enkä synttäreitä, joten en anna lahjojakaan...
Luterilainen sukulainen tuumasi, että paras lahja minkä voit antaa lapsillesi ja
lapsenlapsillesi,
on se että pysyt raittiina etkä enää örvellä kännissä...
Lähiympäristökin on tyytyväinen ;D
Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina. ent. resupekka kirjoitti:
Luterilainen sukulainen tuumasi, että paras lahja minkä voit antaa lapsillesi ja
lapsenlapsillesi,
Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.vietä edes lapsesi syntymäpäiviå??
- ent.resupekka
MarkkuP kirjoitti:
vietä edes lapsesi syntymäpäiviå??
päiviä ;d
Raamatusta olen kyllä löytänyt kaksi mainintaa syntymäpäivistä.
Kummassakin tapauksessa oli kyseessä sellainen ihminen, joka ei ollut Raamatun Jumalan palvoja.
Johannes Kastaja tapettiin näihin toisiin synttäreihin liittyen.
Jotenkin ikävä vivahde liittyy mielestäni näihin Raamatun "synttärikertomuksiin" :(
Rakastan lapsiani, ja vietämme aikaa yhdessä kun se on mahdollista.
Autan heitä myös rahallisesti kun pystyn,( lahjoja en osaa ostaa...-mieluisia ?)
kukkia kyllä annan :)
Lapsenlapsilleni annan lahjoiksi leluja, värikyniä...yms... - Markku_Meilo
ent. resupekka kirjoitti:
lapsenlapsillesi,
Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.>>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.
Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi. - ohion
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.
Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.että Jehova olisi auttanut heitä alkoholisoitumaan?
Saatanalla on houkutuksia, yksi niistä alkoholi...
Maailmallisten juomatapojen ihannointi johtaa kyllä valitettavasti alkoholisoitumiseenkin.
Alkoholismi on hyvin yleistä nykyisin.
Mainokset kertovat että alkoholi olisi mukava seurustelujuoma.....
Ei kannata uskoa sellaista. - pullotPOIS
ohion kirjoitti:
että Jehova olisi auttanut heitä alkoholisoitumaan?
Maailmallisten juomatapojen ihannointi johtaa kyllä valitettavasti alkoholisoitumiseenkin.
Ei kannata uskoa sellaista.alkoholisoitumisesta,ohhoh.
Että sellastakin tekee, Meilon mielestä.
Suurin osa alkoholistiksi päätyneet
lienevät päässeet siihen muista syistä........
Yleensä huono seura.....
kannattas mieluummin lukea Raamattua sen viininlipittelyn sijaan,
saati että rupee kiljua tekemään :D - Markku_Meilo
ohion kirjoitti:
että Jehova olisi auttanut heitä alkoholisoitumaan?
Ei kannata uskoa sellaista.>>[syytät] että Jehova olisi auttanut heitä alkoholisoitumaan?
Missä syytän? Ennemmin kehun Jehovan monialaisuutta, tuomalla esiin vaihtoehtoisia esimerkkejä Jehovan vaikutuksesta juopotteluun. Jos joku jehovantodistajaksi miellettävä kertoo Jehovan avulla raitistuneensa, niin miksi ei saa tuoda esille Jehovan avulla alkoholisoituneita?
Kaiken kokemani ja kuulemani jälkeen saldoni on se, etten tunne tai tiedä ensimmäistäkään henkilöä, joka olisi raitistunut jehovantodistajuuden avulla (en toki väitä ettei heitä olisi). Sen sijaan olen tuntenut ja tiennyt lukuisan määrän alkoholiongelmaisia jehovantodistajia. Itse asiassa kun muistelen nuorruuttani niin vasta nyt olen herännyt siihen määrään närkästelyä, jota kuulin aikuisten ja esimerkillisiksi luokittelemieni jehovantodistajien juopottelusta.
>>Saatanalla on houkutuksia, yksi niistä alkoholi...
Yksi monoa viinasta hiljan saanut jt valitteli enolleen (ei-jt), että ei joisi, mutta Saatana pakottaa hänet juomaan. Jos asia olisi kiistatta noin, niin tottahan Alkosta saisi silloin viinaa Saatanan piikkiin.
Kokonaan oma asiansa on se jos Saatana on mielikuvitusolento, niin silloin on Jehovakin.
>>Maailmallisten juomatapojen ihannointi johtaa kyllä valitettavasti alkoholisoitumiseenkin.
Jehovantodistajuus opettaa hyvin tehokkaasti ryyppäämään turvallisessa jt-seurassa, pois nk. maailmallisten juomatapojen ulottuvilta. On tekopyhää viitata maailmallisten juomatapojen ihannointiin kun juopottelua harjoitellaan jo alun perin jt-seurassa. - viinaa inhoava
pullotPOIS kirjoitti:
alkoholisoitumisesta,ohhoh.
Yleensä huono seura.....
saati että rupee kiljua tekemään :DIlmankin voi elää.
Ei ole edes elintarvike, vaan päinvastoin:
Kuolintarvike.
Kun ajattelee alkoholisairauksia, väkivaltaa, tappoja ja
rattijuoppouksia ja sen uhreja,
on aika outoa, että sitä pidetään
SEURUSTELUJUOMANA,huh-huh! - Markku_Meilo
pullotPOIS kirjoitti:
Yleensä huono seura.....
saati että rupee kiljua tekemään :D>>[Harvoin olen kuullut Jehovaa syytettävän jonkun] alkoholisoitumisesta,ohhoh.
Joo ei mullekaan tule heti mieleen tuollaista syytetyn.
>>Että sellastakin tekee, Meilon mielestä.
Itse asiassa en syyttänyt vaan esitin kunnioitusta: "Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan."
>>Yleensä huono seura.....
Jehovantodistajat seurustelevat jehovantodistajien kanssa. Jos joku nk. maailmallinen kääntyy jehovantodistajaksi ja katsotaan, että Jehova on pelastanut maailmallisen enemmältä juopottelulta, niin miksi Jehova ei pelastaisi jehovantodistajia? Ovatko jehovantodistajat sittenkin huonoa seuraa jehovantodistajille, koska oman kokemukseni mukaan jehovantodistajuus on altistanut useamman alkoholinkäytölle kuin pelastanut juopottelulta.
Jos sitten Jehova käsitetään mielikuvitusolennoksi, niin silloin Jehova ei tietenkään edistä jehovantodistajien juopottelua, vaan todella se huono seura, eli jehovantodistajuus. Silloin mielikuvitusolento ei myöskään auta juoppoa, vaan juoppo psyykkaa itsensä mielikuvitusolennon avulla irti viinasta. Ja siihen hommaan käy Jeesuskin hyvin tehokkaasti, ainakin jos helluntailaisten juttuihin on luottaminen. - Tsot-tsot
Markku_Meilo kirjoitti:
>>[syytät] että Jehova olisi auttanut heitä alkoholisoitumaan?
Missä syytän? Ennemmin kehun Jehovan monialaisuutta, tuomalla esiin vaihtoehtoisia esimerkkejä Jehovan vaikutuksesta juopotteluun. Jos joku jehovantodistajaksi miellettävä kertoo Jehovan avulla raitistuneensa, niin miksi ei saa tuoda esille Jehovan avulla alkoholisoituneita?
Kaiken kokemani ja kuulemani jälkeen saldoni on se, etten tunne tai tiedä ensimmäistäkään henkilöä, joka olisi raitistunut jehovantodistajuuden avulla (en toki väitä ettei heitä olisi). Sen sijaan olen tuntenut ja tiennyt lukuisan määrän alkoholiongelmaisia jehovantodistajia. Itse asiassa kun muistelen nuorruuttani niin vasta nyt olen herännyt siihen määrään närkästelyä, jota kuulin aikuisten ja esimerkillisiksi luokittelemieni jehovantodistajien juopottelusta.
>>Saatanalla on houkutuksia, yksi niistä alkoholi...
Yksi monoa viinasta hiljan saanut jt valitteli enolleen (ei-jt), että ei joisi, mutta Saatana pakottaa hänet juomaan. Jos asia olisi kiistatta noin, niin tottahan Alkosta saisi silloin viinaa Saatanan piikkiin.
Kokonaan oma asiansa on se jos Saatana on mielikuvitusolento, niin silloin on Jehovakin.
>>Maailmallisten juomatapojen ihannointi johtaa kyllä valitettavasti alkoholisoitumiseenkin.
Jehovantodistajuus opettaa hyvin tehokkaasti ryyppäämään turvallisessa jt-seurassa, pois nk. maailmallisten juomatapojen ulottuvilta. On tekopyhää viitata maailmallisten juomatapojen ihannointiin kun juopottelua harjoitellaan jo alun perin jt-seurassa.>>>>Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. >>>>
Näin herra Mielo kirjoitti aikaisemmin.Kyllä mielestäni sanot että Jehova auttoi
alkoholisoitumaan......?
Ei ole Jehovan vika, jos ihminen päättää juopotella, vaikka
on lukenut Raamatusta, ettei Jehova sitä hyväksy.
Alkoholismi on yleistä lähes kaikissa piireissä, ei Jt:t ole sille immuuneja, jos rupee viinan kanssa läträämään.
Järkevää olisi lopettaa kokonaan.
säästyyrahat ja terveys.
Ja henki...... - Markku_Meilo
Tsot-tsot kirjoitti:
>>>>Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. >>>>
Näin herra Mielo kirjoitti aikaisemmin.Kyllä mielestäni sanot että Jehova auttoi
alkoholisoitumaan......?
Alkoholismi on yleistä lähes kaikissa piireissä, ei Jt:t ole sille immuuneja, jos rupee viinan kanssa läträämään.
säästyyrahat ja terveys.
Ja henki......>>Kyllä mielestäni sanot että Jehova auttoi
alkoholisoitumaan......?
Lähden siitä logiikasta, että jos halutaan esittää Jehovan jotenkin toimineen jehovantodistajuuden kannalta katsottuna tuhoon tuomitun maailmallisen, niin eikös Jehovan olettaisi sitten toimivan samoin "hengellisessä paratiisissa elävän maailman onnellisimman kansana" jäsenen kohdalla? Jos Jehovan katsotaan pelastelevan jehovantodistajien hyljeksimiä, muttei omiaan, niin olemme entistä syvemmällä tässä ironian suossa.
>>Ei ole Jehovan vika, jos ihminen päättää juopotella, vaikka
Olen uskonnoton, enkä todellisuudessa usko mielikuvitusolentojen vaikuttavan ihmisten juomiseen tai juomattomuuteen. Kyse onkin siitä, että uskovaiset yltävät uskomattomiin suorituksiin ajatuksissaan kun jumlan piikkiin laitetaan henkilökohtaiset asiat, vaikka samoja asioita on liian kanssa siinä porukassa, johon halutaan pelastua.
Siinä missä juoppo, johonkin seurakuntaan liityttyään, esittää jumalan parantaneen hänet, niin siisnä samassa seurakunnassa juopottelu tapahtuukin Saatanan vaikutuksesta? Siis jumala pelastaa juopon seurakuntaan, jossa Saatana pakottaa seurakuntalaisia juomaan?
Kyse ei siis ole siitä, että kehottaisin ketään juomaan, tai että ihannoisin juopottelua, vaan siitä kaksoisajattelusta, jonka avulla uskovaiset elävät elämäänsä. - juuh, niin se menee
ent. resupekka kirjoitti:
lapsenlapsillesi,
Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.Jepu, jos Jehova saa sinut pysymään raittiina, niin hyvä niin.
Ei kannata piitata noista syyllistäjistä synttäreiden ym. suhteen, kyllä niitä on ikävämpiäkin kohtaloita maailmassa kuin se ettei synttäreitä vietetä.
Varsinkin luterilaiset ovat kovin innokkaita syyllistämään siitä etteivät todistajat vietä joulua tai syntymäpäiviä, vaikka ne eivät ole maailman suurin asia.
Luterilaiset voisivat myös itse noudattaa uskonnon vapautta. - risukasaankin...
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Kyllä mielestäni sanot että Jehova auttoi
alkoholisoitumaan......?
Lähden siitä logiikasta, että jos halutaan esittää Jehovan jotenkin toimineen jehovantodistajuuden kannalta katsottuna tuhoon tuomitun maailmallisen, niin eikös Jehovan olettaisi sitten toimivan samoin "hengellisessä paratiisissa elävän maailman onnellisimman kansana" jäsenen kohdalla? Jos Jehovan katsotaan pelastelevan jehovantodistajien hyljeksimiä, muttei omiaan, niin olemme entistä syvemmällä tässä ironian suossa.
>>Ei ole Jehovan vika, jos ihminen päättää juopotella, vaikka
Olen uskonnoton, enkä todellisuudessa usko mielikuvitusolentojen vaikuttavan ihmisten juomiseen tai juomattomuuteen. Kyse onkin siitä, että uskovaiset yltävät uskomattomiin suorituksiin ajatuksissaan kun jumlan piikkiin laitetaan henkilökohtaiset asiat, vaikka samoja asioita on liian kanssa siinä porukassa, johon halutaan pelastua.
Siinä missä juoppo, johonkin seurakuntaan liityttyään, esittää jumalan parantaneen hänet, niin siisnä samassa seurakunnassa juopottelu tapahtuukin Saatanan vaikutuksesta? Siis jumala pelastaa juopon seurakuntaan, jossa Saatana pakottaa seurakuntalaisia juomaan?
Kyse ei siis ole siitä, että kehottaisin ketään juomaan, tai että ihannoisin juopottelua, vaan siitä kaksoisajattelusta, jonka avulla uskovaiset elävät elämäänsä.Markku Meilo, minusta uskonnottoman elämä on tosi ankea.
Tiedän kokemuksesta.
Nyt kun olen löytänyt Raamatun ja Jehovan, elämänlaatuni on parantunut huomattavasti.
Uskonnottomalle elämä loppuu hautaan.
Minä iloitsen ylösnousemustoivosta, ja Paratiisi-ajatuksesta.
Kestää sen tosisurkean "reaalielämän", mikä minulla on kestettävänä.
Jos pitäisi elää vain lääketieteen antamilla avuilla ja lääkkeillä,
olisin jo tappanut itseni...
Jumala on Rakkaus :) - Markku_Meilo
risukasaankin... kirjoitti:
Markku Meilo, minusta uskonnottoman elämä on tosi ankea.
Tiedän kokemuksesta.
Nyt kun olen löytänyt Raamatun ja Jehovan, elämänlaatuni on parantunut huomattavasti.
Uskonnottomalle elämä loppuu hautaan.
Minä iloitsen ylösnousemustoivosta, ja Paratiisi-ajatuksesta.
Kestää sen tosisurkean "reaalielämän", mikä minulla on kestettävänä.
Jos pitäisi elää vain lääketieteen antamilla avuilla ja lääkkeillä,
olisin jo tappanut itseni...
Jumala on Rakkaus :)>>Markku Meilo, minusta uskonnottoman elämä on tosi ankea.
Tiedän kokemuksesta.
Melkoista yleistämistä, mutta antaa mennä. Minusta uskonnollisessa valheessa eläminen on tosi ankeaa, tiedän sen kokemuksesta.
>>Nyt kun olen löytänyt Raamatun ja Jehovan, elämänlaatuni on parantunut huomattavasti.
Nyt kun pääsin eroon Vt-seuran valheellisuudesta, niin elämänlaatuni parani enemmän kuin huomattavasti.
>>Uskonnottomalle elämä loppuu hautaan.
Saatan olla väärässäkin, mutta kaikkien tuntemieni uskovaisten elämä on loppunut hautaan.
>>Minä iloitsen ylösnousemustoivosta, ja Paratiisi-ajatuksesta.
Jos on tarvetta ja halua itsensä psyykkaamiseen, niin eihän siinä mitään pahaa ole. Jos olisit ollut vaikka 1900-luvun alussa haltioitunut Vt-seuran oppeihin, olisit uskonut siionistisesti ja odottanut pääseväsi taivaaseen viimeistään 1925. Sanailustasi päätellen olet alkanut iloita vasta vuoden 1935 jälkeen, joten saisiko kysyä mistä maailmanlopusta olet aloittanut ilointisi; n. 1942, 1951, 1954, 1975, 1984, 1989, 1994 vai 2000, vaiko myöhemmin? Itseltäni ensimmäinen on jäänyt kokematta, kaikki muut olen klaarannut hengissä ja "pian" odottelen uusia.
>>Jumala on Rakkaus :)
Niinpä, oletettu Raamatun jumala antoi rakkaudestaan käytännön esimerkin melko tarkkaan kuusi vuotta sitten kun jumlan luomaksi esitetyt mannerlaatat hieman liikahtivat ja reilu 200000 ihmistä kuoli. Tosin kansasilaipappi Fred Phelps katsoi hyökyaallon ruotsalaisten syyksi, koska Borgholmin pastori Åke Green tuomittiin viharikoksesta. Mutta ei niin paljon pahaa, ettei hyvääkin, myös Koraanin jumalan rakkaus ilmeni samassa hyökyaallossa, ainakin jos on uskomista saudi Arabian korkeimpaan uskonnolliseen elimeen kuuluvan sheikin ajatukseen siitä, että lomakohteissa harrastettiin seksiä, joka ei ollut Koraanin jumalan mieleen. - helena_
pullotPOIS kirjoitti:
Yleensä huono seura.....
saati että rupee kiljua tekemään :D'Harvoin olen kuullut Jehovaa syytettävän jonkun
Yleensä huono seura'
Niinhän se on - alkoholistit ovat huonoa seuraa, vaikka kuinka ovat Vartiotorni-seuran suosiossa. - Pikku kommentti
Markku_Meilo kirjoitti:
>>Jehova antaa minulle voimaa pysyä raittiina.
Jehovaa onkin viinan suhteen syytä kunnioittaa monipuolisuudestaan. Tunnen ja tiedän useammankin henkilön, joita Jehova on auttanut alkoholisoitumaan. Ainakin kaksi karviankaveriani on Jehovan avulla juopottelemalla pääsyt hengestään. Toinen nk. mallikelpoisena tosi kristittynä tunnettu oli Karvialla niin raivoisa raittiusintoilija, että viittauskin oluenjuontiin sai hänet ylittämään itsensä. Toinen taas ei olisi yksin oppinut juomaan, mutta seurakunnan kypsät veljet opettivat hänelle kotiviinin valmistuksen jalon taidon. Sen opittuaan hän pävöityi ratti- sekä tavalliseksi teokraattiseksi juopoksi.Joskus kun olen lukenut näitä kirjoituksiasi niissä on ollut ituakin - mutta aivan liian usein annat noille alemmille tunteillesi vallan. Niinkin nytkin, kuinka ihmeessä oikein ajattelet? Ethän sinä usko Jumalaan, mutta kuitenkin syyttelet Jumalaa ja teet sen todennäköisesti vain saadaksesi panetella Jehovan todistajia...
- mitäs me dokut...
Alkoholismi on yleistä lähes kaikissa piireissä, ei Jt:t ole sille immuuneja,
jos rupee viinan kanssa läträämään.
säästyyrahat ja terveys.
Ja henki......
Vai on se Vt-seuran vika.. ja Jehovan?
no, itsessään juopssahan ei vikaa ole, vai mitä, heluna? - niinpäs onkin!
Jumal TYk_TYk-TYKKÄÄ SUSTA ! ;D
- JOH. 3:16
Hysshhh...hiljaa...
Meilo ja diovmorf suuttuvat jos joku sanoo ääneen että Joh. 3:16 on totta...!
16 Sillä Jumala rakasti maailmaa niin paljon, että hän antoi ainosyntyisen Poikansa, jottei kukaan häneen uskova tuhoutuisi, vaan hänellä olisi ikuinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan, jotta hän tuomitsisi maailman, vaan jotta maailma pelastuisi hänen välityksellään.
18 Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita. Joka ei usko, on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainosyntyisen Pojan nimeen.
http://www.watchtower.org/fi/raamattu/joh/chapter_003.htm - tuopillinen olutta
Ei nyt nimitellä ketään dokuksi.Alkoholin käytöstä.Älkää hyvät ihmiset viitsikö kaikkea jauhaa.Ei viinapullo ole mikään tuttipullo.Itse se pitää huulilleen nostaa.Ottaa viinaa suuhun ja sitten nielaista.Mitä me sille voimme jos joku sortuu alkoholiin?Se oli henkilön valinta,joka siihen sortui.Toivoa vaan täytyy,että ihmiset joille tulee vastaavanlaisia ongelmia voisivat"nousta".Ei juopottelun aloittamisesta kannata toisia syyttää.Ei asiasta kannata mitään järjestöä,saati yhteisöä syyttää.Isot ihmiset.
- lumikolakaveri
-- Ethän sinä usko Jumalaan, mutta kuitenkin syyttelet Jumalaa ja teet sen todennäköisesti vain saadaksesi panetella Jehovan todistajia...----
Olen tehnyt saman ällistyttävän havainnon että ihmiset,
jotka sanovat etteivät
USKO Jumalaan, syyttävät seuraavassa lauseessa Jumalaa kaikesta pahasta mikä suinkin mieleen juolahtaakaan.
Elin montakymmentä sellaisen ihmisen kanssa-oli tosi rasittavaa kuunnella sitä valitusta :(
R.I.P.
Kait se helpottaa omaa oloa kun saa purkaa johonkin pahaa mieltään..sivullisten oloa se pahentaa ja tekee vähintäänkin olon vaivaantuneeksi :((
Aurinkoista kesää KAIKILLE-valittakaa nyt sielunne pohjasta ;D
Talven pakkasissa lumia kolatessa on kiva kesääkin muistella ja jupista kuinka oli kamala helle..murr... ;D - talvehtinut
Kyllä sellaiset traumat,joita ihminen on jossain laitoksessa saanut pitäisi purkaa.Ei kateeksi käy niitä ammatti-ihmisiä,jotka työkseen sellaisia purkavat.Tai yrittävät purkaa.Kyllä ihmisiä on rattijuoppouteen sortunut.Lainaan tähän n.s.Sortavalan käännöstä Roomalaisille 5:12"Sentähden,niinkuin yhden ihmisen kautta synti tuli maailmaan,ja synnin kautta kuolema,ja niin kuolema on tullut kaikkiin ihmisiin,koska kaikki ovat syntiä tehneet-"Rattijuoppouteen on siis sortunut myös ihmisiä uskontoon tai uskonnottomuuteen katsomatta.Ei sen nyt pitäisi niin merkillinen asia olla.Annetaan mieluummin toisten virheiden olla.Meillä jokaisella ihmisellä on jotain virheitä.
- Alllliiikkkkiiiiiaaa
M:M.Kysymys kuuluu:Kukas siellä Karvialla niin kova raittiusmies oli? Ajatteletko,että siellä ei ole muita ollut kuin arvoisa nimimerkki M.M.On ollut.Oliko hän kenties avo vai pakkopuolella?Mihin vuosihaarukkaan mahtuu?No eihän näihin kenenkään nyt nimiä tarvitse,eikä saakaan laittaa.Aikaisempia kirjoitelmiasia voisin täsmentää eräässä toisessa blokissa.
- tööt.tööt.
Vaikeneminen on myöntymisen merkki?Vai onko asia niin?Edellä olevassa kysytään ankaraa raittiusmiestä.Oliko siellä sellainen?Epäilen.En ole tullut sieltä ketään rattijuoppoa tuntemaan.Muita juoppoja vielä vähemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3942812Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata762229Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.1121775Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f1891481- 771472
- 1091445
- 271437
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva191323- 801287
Paula Koivuniemi täyttää tänään 78 vuotta! Sydämelliset onnittelut!
Paula Koivuniemi, tuo suomalaisen iskelmän ikoninen artisti, täyttää tänään 78 vuotta. Muutaman vuoden estradeilta pois401246