Uusperheet pitäisi kieltää lailla!

katkera lapsuus

Kun itse elätte siinä uusien äiti- ja isäpuolten, sisko-ja velipuolten sotkussa, teiltä ei lapsena kysytä mitään. Uusperheet pitäisi ehdottomasti kieltää laissa!
jos lapsen menee tekemään, siitä äiti ja isä yhdessä pitäkööt huolta aikuisikään asti.
Jos tulee ero, uutta puolisota ei oteta samaan talouteen asumaan, saatikka uusia sisko-ja velipuolia.
Käyttäkää ehkäisyä ja hankkikaa aivot!

57

3573

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lähes yksinhuoltaja

      Tässä on niin kaikki totta. Itsellä yhteishuoltajuus ja vuoroviikoin lapset mulla.( 7 ja 10 vuotiaat pojat). Minun luonani lasten ei tarvitse koskaan toivottavasti uusien kasvojen kanssa oppia elämään. Lasten äidin luona pojilla on neljä vierasta sisarpuolta ja isäpuoli, eikä elämä oikein tunnu siellä lapsilleni maistuvan. Ja kovien kiukuttelujen ja itkujen saattelemana joudun sunnuntaisin aina viemään pojat äitinsä luokse. Aika syvältä kouraisee, kun väkisin jätän itkevät lapset, eikä kymmenvuotiaskaan nyt yleensä ihan herkästi lähde enään itkemään. Sitten kun yritän keskustella lasten äidin kanssa, niin päädymme aina samaan tilanteeseen, eli minä hemmottelen lapsia ja sen vuoksi he vain haluavat olla luonani ja että lapsilla on kaikki hyvin heidän uusperheessään ja tulevat kuulluksi. Näin varmaan onkin ihan mahdollisuuksien rajoissa, mutta miksi tämä minun mallini pitää mollata lapsienkin kuullen. Toki minulla varmasti paljon paremmat mahdollisuudet tukea taloudellisesti lasten kasvavia harrastustarpeita ja keskityn lapsiini muutenkin tosi paljon. Pitääkö se huudella muualle ja nimittää sitä lasten hemmotteluksi.Olen jo lapsuudenkodissani oppinut, että vanhemmat ovat läsnä ja olen tosi tiiviin ydinperhelapsuuden saanut kokea. Miksi pitää niinkuin kateellisena huudella tuolla ihmisille, että hankkisi isä jo oman elämän. Jumalauta! Nämä olemassa olevat lapseni ovat minun elämäni, enkä nyt tosiaankaan kaipaa mitään uutta elämää. Ymmärtäisin jos esimerkiksi olisin yrittänyt lapsia saada pelkästää itselleni, mutta kun nimenomaan minä olen meidän tilanteessa se joka haluaa, että molemmat vanhemmat saavat olla lasten elämässä mukana. Olen 35 vuotias ja minulla on aikaa vaikka perustaa uusi perhe, mutta ensin aion saatella nämä jo olemassa olevat lapset siihen ikään, ettei heidän enään tarvitse isänsä luona uusperheeseen elämään alistua. Jotenkin vaan tuntuu ettei tämänikäsille lapsille tee hyvää että uusia vieraita kasvoja pyörii ympärillä.

      • kokemusta on

        Erosin, kun lapseni olivat 5, 10 ja 12v. Jossain vaiheessa yritin uutta avoliittoa, mutta lapset oikuttelivat ja kärsivät niin paljon , että lopetin suhteen vaikka se teki kipeää. Ajattelin, että itse olen ollut osallisena eroon, ei lasten tarvitse enempää kärsiä vanhempien virheistä. Nyt on nuorin jo 25v ja kaikki omillaan, itselläni avoliitto jossa miehellä 3 lasta omillaan elämässä, kaikki yli 30v. Silti tulee ristiriitoja puolin ja toisin suhteissa lapsiin, vain lapsenlapset, joita on yhteensä 10, tulevat tasavertaisena huomioituna molemmin puolin. Kahden kesken ollessamme kaikki asiat toimivat ok, vain aikuisten lasten suhtautuminen toiseen puolisoon ja hänen lapsiinsa, heidän eriarvoinen kohtelu tuo ongelmia. Varsinkin nämä Joulut tuovat ristiriitoja, molempien perinteet ovat niin erilaiset, että yhteistä Joulua on mahdoton järjestää, molemmat viettävät Joulunsa omiensa kanssa omalla tavallaan ja tullaan ilmeisesti aina viettämäänkin. Lapsillakin on niin erilainen arvomaailma keskenään, että eivät halua olla tekemisissä toistensa kanssa, ellei ole pakko kuten esim. perhejuhlissa.


      • Hienoa, että on vielä olemassa noin viisas isä ja mies! Tuo "hanki elämä" on siltä toiselta osapuolelta tosi lapsellista. Ajan henkeä lienee että aina laitetaan oma itse tarpeineen ensimmäiseksi, ja se kai sitten olisi se "hankittu elämä". Voimia, kannustusta sinulle kunnon isä, joka ymmärrät lastesi tarpeet!


      • äitipuoli

        Vastuuntuntoa ja omista lapsista välittämistä, sitä tarvittaisiin paljon enemmän. Ja on ihan viisasta odottaa se hetki kun omat lapset kasvavat riittävän suuriksi. Itse tein sen virheen että avioiduin ja luotin siihen , että miehen sana pitää, että hän viihtyy lasten kanssa. Asia oli aivan päinvastoin, lapsilla ei saanut olla kuluja eikä menoja, kaikki raha, jopa se jonka minä ansaitsen olisi pitänyt valjastaa mieheni harrastusten tukemiseen ja laskujen maksamiseen. Lapsilla oli lupa olla yleisönä tälle keskipisteenä olevalle, silloin juttu luisti, mutta toisinpäin, ei mitään kiinnostusta , ilkeitä huomautuksia ja suoranaista haukkumista milloin mistäkin, vaikka lapseni yrittivät olla kuinka hyvin tahansa. Sitten he lähtivätkin, kumpikin vuorollaan maailmalle ja liian nuorena. Siitä ei hyvää seurannut. Harva mies jaksaa ottaa vastuuta lapsistaan. Saati sitten toisen lapsista.


      • RakkausOnVoimaa

        Jossakin tapauksessa-nuo kaikki on mahdollisia,juuri tuommoisenaan.Siinäkin on oltava tarkkana,mitä tarjoat lapsillesi hoitoviikonaikana.


      • mama13

        Olen todella iloinen että olet isä! Itse olen aviero lapsi ja sain kokea isäpuolen tulon kotiini. Vaikka nyt tulen hänen kanssaan hyvinkin toimeen mutta silloin kaikki meni pieleen ja jouduin lähtmään kotoa ennen aikojaan.

        Sitten tein itse saman virheen. Rakastuin mieheen, joka oli eronnut ja hänellä oli 2 lasta. Luulin että rakkaus voittaa kaikki esteet. Paskat se mitään muutti! Kaikki oli enimmäkseen aika kurjaa ja synkkäää vaikka kuinka yritin. Muut eivät yrittäneet ollenkaan? Lapsia en enää syytä, vaikka en pystynytkään heidän kanssaan luomaan minkäänlaista yhteyttä. Kaduin että olin tunkeutunut siihen perheeseen. Onneksi ei sentään ex vaimon kanssa tarvinnut kahinoida. En puuttunut siihe asiaan ollenkaan.

        Nyt on yhteinen lapsemme jo iso. Ja sen pyhästi päätin ettei hän joudu kokemaan avioeroa, eikä humalaista äitiä eikä varsinkaan isäpuolta! Joten jos liittoni onkin mennyt pahasti pientareen puolelle pidän kiinni siitä vähäisestä tienreunasta kynsin ja hampain. Tytär saa elää perhe lapsuuden ilman riitoja ja pahoinvointia. Kun lapsi on aikuinen ehkä sitten minullakin on lupa enempään.

        Jos ja kun lapsia saadaan ne täytyy pystyä kasvattamaan kunniallisesti, rakastamaan ja hoivaamaan. Minäkin olen pannut monia omia haluja syrjään lapsi on vain kerran lapsi. Ne syvät arvet joita lapsuudessa syntyy eivät parane. Jos aikuisella on kanttia puhua lapselleen mutoksista ja olla koko ajan lapsen kanssa yhteydessä ja kuulla häntä se helpottaa lapsen sopeutumista. Mutta jos lapsi vaan joutuu uuteen perheeseen ilman että kukaan koskaan edes keskustelee lapsen kanssa on lapsi aika yksin maailmassa. Onneksi on onnelllisiakin uusperheitä! Lapsi tarvitsee aikuista koko elämän ajan, vanhemmuus kestää loppuun saakka!


      • Nuori nainen

        Jollain on varmasti huonoja kokemuksia ja toiset sopeutuvat muuttuneeseen elämäntilanteeseen huonommin, mutta ei pidä yleistää. Itse olen kasvanut uusperheessä. Isäni oli naimisissa ennen syntymääni ja sai 4 lasta vaimonsa kanssa. Sitten tuli ero kun vanhin oli n. 13- ja nuorin n. 1-vuotias. Isäni meni parin vuoden päästä uusiin naimisiin oman äitini kanssa ja minä synnyin. Samana vuonna isäni ensimmäinen vaimo sai vielä yhden lapsen jonkun itselleni tuntemattoman miehen kanssa. Kasvoin siis hyvin eriskummallisessa perheessä. 4 sisarustani asuivat äitinsä ja tämän uuden lapsen kanssa kuusistaan ja minä isäni ja äitini kanssa kolmistaan. Sisarukseni olivat meillä joka toinen viikonloppu ja kesälomalla enemmän. He ovat aina tulleet hyvin toimeen minun äitini kanssa eikä ongelmia ole ollut. En ole koskaan tavannut isäni ensimmäistä vaimoa enkä tämän viidettä lasta. Voin sanoa, että meidän tapauksessa kaikki sujui hyvin. Kaikista meistä lapsista on kasvanut tavallisia, tasapainoisia aikuisia. Kaksi vanhinta on naimisissa ja heillä on molemmilla omia lapsia. Itse olen aina harmitellut sitä, etten ole saanut viettää enemmän aikaa sisarusteni kanssa, mutta tällaiset kortit meille jaettiin ja niillä on menty ja mentävä.


      • 18+17
        Nuori nainen kirjoitti:

        Jollain on varmasti huonoja kokemuksia ja toiset sopeutuvat muuttuneeseen elämäntilanteeseen huonommin, mutta ei pidä yleistää. Itse olen kasvanut uusperheessä. Isäni oli naimisissa ennen syntymääni ja sai 4 lasta vaimonsa kanssa. Sitten tuli ero kun vanhin oli n. 13- ja nuorin n. 1-vuotias. Isäni meni parin vuoden päästä uusiin naimisiin oman äitini kanssa ja minä synnyin. Samana vuonna isäni ensimmäinen vaimo sai vielä yhden lapsen jonkun itselleni tuntemattoman miehen kanssa. Kasvoin siis hyvin eriskummallisessa perheessä. 4 sisarustani asuivat äitinsä ja tämän uuden lapsen kanssa kuusistaan ja minä isäni ja äitini kanssa kolmistaan. Sisarukseni olivat meillä joka toinen viikonloppu ja kesälomalla enemmän. He ovat aina tulleet hyvin toimeen minun äitini kanssa eikä ongelmia ole ollut. En ole koskaan tavannut isäni ensimmäistä vaimoa enkä tämän viidettä lasta. Voin sanoa, että meidän tapauksessa kaikki sujui hyvin. Kaikista meistä lapsista on kasvanut tavallisia, tasapainoisia aikuisia. Kaksi vanhinta on naimisissa ja heillä on molemmilla omia lapsia. Itse olen aina harmitellut sitä, etten ole saanut viettää enemmän aikaa sisarusteni kanssa, mutta tällaiset kortit meille jaettiin ja niillä on menty ja mentävä.

        Sinun ei ole koskaan tarvinnut hypätä huushollista toiseen, sinä olet saanut aina olla sekä oman isäsi että oman äitisi kanssa. Et sinä voi puhua niiden sisarustesi suulla jotka ovat joutuneet tuohon ruljanssiin, etkä sinä voi tietää mitä äitisi on tuntenut noita sisarpuoliasi kohtaan ja miten nuo lapset ovat kärsineet teillä ollessaan. Sinä voit puhua vain omasta turvallisesta lapsuudestasi johon ei kuulu elämää äitipuolen arvostelun alla.


    • yruyrquyr

      Monet äidit eivät edes anna lapsiaan isän naiskaverien haukuttavaksi ja nähtäväksi.

      Se on minusta jo loukkaus lapsia kohtaan ja erittäin julmaa, jos pakotetaanl apsi täysin vieraan naisen haukuttavaksi. Siinä monet lapset taantuu ja voivat todella pahoin.

      • Blaaaaaaaaaaaaa.

        lissulla on lääkkeet ottamatta..........


      • raparoiskumaan
        Blaaaaaaaaaaaaa. kirjoitti:

        lissulla on lääkkeet ottamatta..........

        sinä jaahas ja tämä Lissu -tyyppi

        olet monella palstalla käynyt ilmoittelemassa

        lissulla on lääkkeet ottamatta taikka vastaavaa

        lissulla viittaatko naiseen? ainakin naisen nimestäpäätellen

        ovatko omasi lääkkeesi ottamatta? - kun niin monella palstalla käyt samaa toitottamassa?
        hanki oma elämä, äläkä käy tahallisesti asiallisiin keskusteluihin laittelemassa näitä omia typeryyksiäsi, sinut on opittu jo tunnistamaan usealla palstalla häiriköksi


    • urquierqpue

      ole edes olemassakaan.
      Ne on keksittyjä siksi, jotta olisi joku pelastusperhe, joka miehen pelastaa.. mutta lapset kärsii.

      Nämä suureen ääneen kuhisijat, jotka kuvittelevat sen perhemuodon olemassa olon, ovat epätoivoisia ja pelokkaita.
      He kun pelkäävät jäädä ilman perhettä, niin kyhätään kasaan monen mihen monenlapsen avustuksella moinen kommuuni.

      Naapurissa on juuri ponteva nainen joka kuvittelee omivansa koko talon lapset ja miehet. Kertoo uusista perheistään ja voi voi.. luulee et me kaikki uskotaan moiseen.

    • lksaLÄF

      En minäkään ymmärrä, miksi pitää uusperheitä perustaa. Jos lapsen isä ja äiti eivät tule keskenään toimeen, niin eroaminen on sallittua. Joku syy aina eroon on, ja se syy on yleensä molemmissa. Sitten kun taas mennään yhteen jonkun kanssa, niin alkaa ne riidat ja tappelut korkojen kanssa. Lapset saavat kärsiä isä- ja äitipuolistaan sekä uusperhekuvioista.

      • 2+6

        avio ero takana. Meillä ainakin toimii ns uus perhe aivan hyvin tai on pakko toimia meillä ei ole yhteisiä lapsia
        vaimon kanssa mutta yhteensä niitä on 8kpl ikähaarukassa 9-27 vuotiaat kaikilla on vapaus olla siellä missä sillä
        hetkellä tuntuu että on parempi olla ja aika tasan ne viettää aikaansa milloin minkäkin vanhemman luona ja
        aina ei edes yövytä omien vanhempien luona vaan mennään toisen ex-luo elikkä lapset tulee toimeen keskenään todella hyvin. En tiedä miten asia olis jos meillä olisi yhteisiä lapsia.


      • äitipuoli
        2+6 kirjoitti:

        avio ero takana. Meillä ainakin toimii ns uus perhe aivan hyvin tai on pakko toimia meillä ei ole yhteisiä lapsia
        vaimon kanssa mutta yhteensä niitä on 8kpl ikähaarukassa 9-27 vuotiaat kaikilla on vapaus olla siellä missä sillä
        hetkellä tuntuu että on parempi olla ja aika tasan ne viettää aikaansa milloin minkäkin vanhemman luona ja
        aina ei edes yövytä omien vanhempien luona vaan mennään toisen ex-luo elikkä lapset tulee toimeen keskenään todella hyvin. En tiedä miten asia olis jos meillä olisi yhteisiä lapsia.

        tasa-arvoinen yhteiselo, se vaatii viisautta ja ymmärrystä. Mutta harvat pystyvät siihen. Ja kun kerran teillä menee noin hyvin, varmasti myös yhteinen jälkeläinen mahtuu kuvioihin mukaan.


      • ajatelkaa lapsia

        siitä, että lapset, jotka eivät ole vielä kyllin vanhoja lähtemään kotoa, kun sinne roudataan vieras äijä, joutuvat:

        - käymään samassa vessassa kuin äijä, haistelemaan tämän ulosteenhajuja ja astumaan virtsanroiskeisiin
        - syömään samassa pöydässä ventovieraan äijän kanssa, kuuntelemaan ryystämiset ja röyhtäykset
        - kuuntelemaan hetekan kitinät ja ähinät makuuhuoneesta
        - sietämään äijän komentelut ja lähentelyt
        - näkemään, kuinka äiti muuttuu vieraaksi
        - kuuntelemaan äidin ja äijän riidat

        Oman isän, johon on syntymästään asti tottunut, sietää jotenkuten, mutta kyllä vieraan miehen läsnäolo samoissa nurkissa on kehitysikäiselle tytölle hirveä koettelemus ja nuorelle pojalle kapinoinnin aihe.

        Minä en ainakaan, jos olisin murrosikää lähestyvä lapsi, suostuisi jäämään hetkeksikään kahden kesken vieraan miehen kanssa.

        Hyi!


    • Asiat eivät ole aina näin yksinkertaisia kun annat ymmärtää. Aikusella on oikeus myös rakastavaan kumppaniin kuten lapsilla rakastaviin vanhempiin.

      • 12+9

        menee AINA aikuisten oikeuksien edelle. Tai ainakin pitäisi mennä mutta nykyään ihmiset ovat niin itsekkäitä ettei suostuta näkemään muuta kuin oma napa.

        Lasten oikeuksista ja onnesta viis... kunhan itsellä seksiä ja muuta hyvää piisaa.


      • terveisiä uusioista
        12+9 kirjoitti:

        menee AINA aikuisten oikeuksien edelle. Tai ainakin pitäisi mennä mutta nykyään ihmiset ovat niin itsekkäitä ettei suostuta näkemään muuta kuin oma napa.

        Lasten oikeuksista ja onnesta viis... kunhan itsellä seksiä ja muuta hyvää piisaa.

        onnelliset vanhemmat ei tarvitse turhaan kuunnella toisen vanhemman katkeruutta erosta tai biologisten vanhempien jatkuvaa tappelua, nähdä huonoja parisuhteita tms. Itselläni on uusioperhe,joka toimii vallan loistavasti. Ei ne lapset kärsi jos asiat hoitaa mallikkaasti :) ilma katkeruutta oikeiden vanhempien välillä ja uusiokuvioissa on aina etukäteen sovittava kasvatus yms. asiat ihan kuin ns. ydinperheessäkin. Meillä ainakin molempien lapset ovat onnellisa kun heillä on onnelliset vanhemmat ja molempien lapset tykkäävät isä tai äitipuolestaan ja sisarpuolistaan. Asioilla on monta puolta. Erot on surtava niin aikuisten kun lastenkin ensiksi ja sitten vasta uutta rakentamaan. Tässä joku sanoi etteivät lapset halua äidilleen, onkohan siellä ristiriitoja vai johtuisiko moinen esim. isän mustamaalaamisesta tai sitten yksinkertaisesti siitä, että lapset pelkäävät jo valmiiksi eroa äidistään ja ikäväänsä? Katkeruus ainakin paistoi monen kirjoituksesta. Jos itse on onneton,miksi toistenkin pitäisi olla? Ja onko lapsilla äidin luo pitkä matka tms. tilanteeseen apua ja perheet pyöreän pöydän ääreen eikä esitetä marttyyriä, miten hienoo on elää yksin ja toinen tekee väärin jos on onnellinen??????Onneksi meillä ei ole näin, kaikki tulevat keskenään juttuun ja säännöt sovitaan, samat säännöt molemmissa perheissä niin vältytään lasten hämmennykseltä ja never ever ei haukuta exää lasten kuullen, ei edes erotilanteessa, muistakaa se.


      • ei tietoakaan...
        12+9 kirjoitti:

        menee AINA aikuisten oikeuksien edelle. Tai ainakin pitäisi mennä mutta nykyään ihmiset ovat niin itsekkäitä ettei suostuta näkemään muuta kuin oma napa.

        Lasten oikeuksista ja onnesta viis... kunhan itsellä seksiä ja muuta hyvää piisaa.

        Sitten kun muija menee ihan avioliittoon nettitutun ukkelin kanssa joka laittaa mukulat ja muijan kuriin.Uhkaa näet jättää jo jätetyn muijan,ja niin tuo surkimus alistuu kaikkeen mitä uusioisi käskee ja niin on tehtävä mukuloittenkin.Avioonkin mentiin vain sukulaisten ja pikkukaupungin väen takia,jotta ei juorut leviäisi kauemmaksi.Morsiamen äiti kun on muka saanut kristillisen kasvatuksen kun on sata vuotta sitten rippikoulun käynyt.Ei voi kun sääliä niitä penskaparkoja.Muija saa puolestani kärsiäkin.


      • hanki elämä
        12+9 kirjoitti:

        menee AINA aikuisten oikeuksien edelle. Tai ainakin pitäisi mennä mutta nykyään ihmiset ovat niin itsekkäitä ettei suostuta näkemään muuta kuin oma napa.

        Lasten oikeuksista ja onnesta viis... kunhan itsellä seksiä ja muuta hyvää piisaa.

        Miksi olet sitä mieltä että uusperhe-elämä on lasten etujen vastaista ???

        Ja kyllä se uusperheen parisuhde on kuule ihan rakkaussuhde, eikä pelkkää seksiä, ikävä tuottaa
        sulle pettymys, tässäkin asiassa.


      • voi tyhmyyttä voi
        ei tietoakaan... kirjoitti:

        Sitten kun muija menee ihan avioliittoon nettitutun ukkelin kanssa joka laittaa mukulat ja muijan kuriin.Uhkaa näet jättää jo jätetyn muijan,ja niin tuo surkimus alistuu kaikkeen mitä uusioisi käskee ja niin on tehtävä mukuloittenkin.Avioonkin mentiin vain sukulaisten ja pikkukaupungin väen takia,jotta ei juorut leviäisi kauemmaksi.Morsiamen äiti kun on muka saanut kristillisen kasvatuksen kun on sata vuotta sitten rippikoulun käynyt.Ei voi kun sääliä niitä penskaparkoja.Muija saa puolestani kärsiäkin.

        etkö pysty tuottamaan ymmärrettävää tekstiä.......


      • Yks vaan

        Rakkauden hurmassa saattaa lapset sitten unohtua. Ei lapsesta tunnu mukavalta, kun aamukahvipöydässä istuu isän paikalla ihan joku outo mies. Lapsi kyllä alistuu siihen, mutta ei koskaan totu.
        Näin ollen vaatii hirveän suurta itsekkyyttä esim. äidiltä, kun lapsensa alistaa uusperhekuvioon.
        Väittäisin, että jos lapsen on maailmaan tehnyt, niin se ainoa rakastava kumppani on lapsen isä. Jos hänen kanssaan ei onnistu yhteiselo, niin tuskin onnistuu muidenkaan kanssa. Helpommalla pääsee äiti ja lapset kun perheeseen ei sotketa muita ulkopuolisia. Ystäviä voi tietenkin olla, mutta muuten olisi hyvä osata erottaa himo vieraisiin miehiin ja oikea äidin rakkaus lapsiin.


      • masat
        Yks vaan kirjoitti:

        Rakkauden hurmassa saattaa lapset sitten unohtua. Ei lapsesta tunnu mukavalta, kun aamukahvipöydässä istuu isän paikalla ihan joku outo mies. Lapsi kyllä alistuu siihen, mutta ei koskaan totu.
        Näin ollen vaatii hirveän suurta itsekkyyttä esim. äidiltä, kun lapsensa alistaa uusperhekuvioon.
        Väittäisin, että jos lapsen on maailmaan tehnyt, niin se ainoa rakastava kumppani on lapsen isä. Jos hänen kanssaan ei onnistu yhteiselo, niin tuskin onnistuu muidenkaan kanssa. Helpommalla pääsee äiti ja lapset kun perheeseen ei sotketa muita ulkopuolisia. Ystäviä voi tietenkin olla, mutta muuten olisi hyvä osata erottaa himo vieraisiin miehiin ja oikea äidin rakkaus lapsiin.

        ..ainoa rakastava on lasten isä????? et taida elämää tuntea, rakastava isä on juuri se, joka rakastaa. Vai oletko niin naiivi, että luulet siittäjän olevan rakastava isä?


      • mulle on sama
        hanki elämä kirjoitti:

        Miksi olet sitä mieltä että uusperhe-elämä on lasten etujen vastaista ???

        Ja kyllä se uusperheen parisuhde on kuule ihan rakkaussuhde, eikä pelkkää seksiä, ikävä tuottaa
        sulle pettymys, tässäkin asiassa.

        Kaikki tilastot vaan kertovat sitä ikävää tosiasiaa että lapsien asema näissä uusperhe kuvioissa on erittäin ikävä ja karu. Kysykää sitä vaikka päiväkotien henkilökunnalta, lastenvalvojilta tai koulukuraattoreilta!


      • BJONG,BJONK...
        voi tyhmyyttä voi kirjoitti:

        etkö pysty tuottamaan ymmärrettävää tekstiä.......

        Sinähän tyhmä olet kun et tekstiäni ymmärrä.Lueppa eteenpäin,niin huomaat että toiset ovat sen ymmärtäneet.LUKIHÄIRIÖKÖ ???.


      • Hohhoijaa...
        masat kirjoitti:

        ..ainoa rakastava on lasten isä????? et taida elämää tuntea, rakastava isä on juuri se, joka rakastaa. Vai oletko niin naiivi, että luulet siittäjän olevan rakastava isä?

        Kyllä minä ainakin olen sitä mieltä, että lapset hankitaan vain ja ainoastaan rakastavan isän kanssa. On aivan omaa tyhmyyttä, jos käyttää vain jotakin "siittäjää".


    • Ovat helvetin kallis taakka veron maksajille.Kielto ja sakko päälle.

    • Onnelllinen

      Kaikkeenhan on vain yksi totuus? Ei ole olemassa ainoatakaan onnellista uusperhettä...

    • hohhoijaa...

      Koittakaapas nyt ihan oikeasti päättää, että mitä tässä nyt oikein pitäisi tehdä. Juuri muutama päivä sitten luin toiselta palstalta ihan yhtä tulikivenkatkuisen aloituksen, miten pitäisi tehdä laki, jossa yksinhuoltajat velvoitettaisiin avioitumaan uudelleen kahden vuoden sisällä erosta. Ja täällä sitten parutaan ihan päinvastaista asiaa...voi elämän kevät sentään ;DDD

    • Silti!

      Mikään ei todella aiheuta niin paljon sotkua, kun nykyiset uusperheet ja lapset varsinkin molempien puoliskojen edellisistä liitoista tai suhteista olevat lapset. Ja toisaalta mikään ei aiheuta lapsille niin paljon psyykkisiä ongelmia kuin juuri se, että perheessä elää isän tai äidin uusi mies tai vaimo. Vaikka itse olen uusioperheen äiti, toivoisin, että en olisi ikinä tähän ryhtynyt! Mieheni oli kyllä eronnut, kun tapasimme, että syyllinen olen vain siihen, että menin hänen kanssaan avioon ja hankin yhteisen lapsen.

    • kukatätä lukee???

      En jaksanut lukea vastauksia, kun toisen sieltä, toisen täältä, mutta toivottavasti sielläoli edes yksi hyvä vastaus jossain!
      Itse voin omasta henkilökohtaisesta kokemuksestani sanoa että olen onnellinen että äidilläni ja isälläni on uudet puolisot, olisi kamala ajatella että olisin kaikki mitä isälläni olisi ollut (asuin vanhempieni eron jälkeen isälläni, yhtä hyvä olisi ollut äidilläni). Inhoan sydämestäni ajatusta että vanhempani olisivat eläneet kauttani. muutin poikaystäväni kanssa yhteen 18 vuotiaana(myöhemmin aviomieheni ja lapseni isä), isäni oli silloin 45 ja samaten äitini, mitä he olisivat silloin tehneet?? menneet nettitreffeille????? hah, ennemmin uskon että heistä olisi tullut kaappijuoppoja, lähibaarin suur kuluttajia, jotka joka päivä soittelisivat perään ja kyselisivät koskahan niitä lapsenlapsia tulisi hoidettavaksi... Jees, olen onnellinen että vanhemmillani on hyvät toimivat suhteet ja ovat väleissä keskenään.


      ,

      • sex ah sex

        ...Lapset sitä ja lapset tätä...Onneks ei ole mukuloita itsellä elämää rajoittamas ja toisekseen en ikinä huoli miestä jolla on rasitteena toisten muijien kans tehtyjä lapsia! Mulle seksillä on ihan täysin toinen tarkoitus kuin lasten teko ja ehkäisystäkin osaan huolehtia tarpeeksi tehokkaasti:-D


      • Hyvä äiti
        sex ah sex kirjoitti:

        ...Lapset sitä ja lapset tätä...Onneks ei ole mukuloita itsellä elämää rajoittamas ja toisekseen en ikinä huoli miestä jolla on rasitteena toisten muijien kans tehtyjä lapsia! Mulle seksillä on ihan täysin toinen tarkoitus kuin lasten teko ja ehkäisystäkin osaan huolehtia tarpeeksi tehokkaasti:-D

        Kuinka jo kolme kertaa eronnut kahden lapsen äiti yrittää saada miehen muuttamaan luokseen vaikka mies ei ole eikä oman kertomuksen mukaan haluakaan olla edes kaveri naisen lapsien kanssa.mutta kun hän nyt haluaa tämän miehen elättäjäkseen.


    • Silent Waters

      Se, että hankkii lapsen antaakseen sille elämän ei tarkoita sitä, että luopuisi omastaan. Jos sitten elämä lapsen toisen vanhemman kanssa ei toimikaan lapsen syntymän jälkeen, siihen suhteeseen ei voi jäädä vain siksi, että yrittäisi turvata lapsen elämän. Lapsi kun ei koskaan hyödy siitä, että vanhemmat luopuvat itsestään ja omasta hyvinvoinnistaan vain lapsen takia, ja yrittävät pakottaa itsensä sietämään toista vanhempaa.

      Lapsesta huolehtiminen ei ole sitä, että tehdään kuten lapsi sanoo.

      Ehkä näet tämän sitten kun aikuistut ja kokeilet elää aikuisen elämää. Harva vanhempi tekee ratkaisuja piittaamatta lapsestaan pätkääkään. Meistä jokainen yrittää selvitä täällä siten kun parhaiten osaa. Lasten tunteet tulee huomioida ja asioista pitää puhua, mutta lapsi ei määrää miten eletään.

      Jos vain voisin, olisin mielelläni kuolinvuoteellasi kuulemassa kuinka noudatit omia ohjeitasi.

    • Ei mitään lisättävää
      (voisin toki pari tarinaa kertoa mieheni siskosta ja lapsuuden kaveristani, mutta taidan jättää kertomatta)

    • taavaetti punkero

      lapsettomien ihmisten kuvitteellinen muoto olla yhdessä. Kaikki eronneet vaan yhteen ja lapset kans ja eikun perhettä leikkimään, siinä samassa haukutaan kaikkien exät ja anopit, ja kehutaan muille kuinka hyvin tämä perhemuoto toimii kun on aikuisia ja lapsia sinun ja minun hänen ja teidän.. ja kenen muun... sekoitetettu keskenään.
      Parasta on kun kulut puolittuu tai menee moneen osaan... halpaa asumista ym.

    • ehdoton kielto

      Omassa suvussa on nähty näitä ihan liikaa. Ehkä pahimpana tapauksena äitini siskon "uusio perhe", joiden tuloksena kaksi serkkuani kärsivät varmaan loppuelämänsä. Vaikka se pahoinpitelevä isäpuoli on jo hoideltu kylmäksi ihan omien ryyppykavereidensa toimesta vuosia sitten, joutuvat lapset painimaan mielenterveytensä kanssa varmaan koko ikänsä. Terapiaa ja tuskaa. Tottakai kuvioon kuului myös se, että nyrkin ja hellan väliin alistettu biologinen äitinsä aina puolusteli "isäpuolen" tekosia ilmeisesti jätetyksi tulemisen pelossa.
      Ja tämä pahoinpitelijä oli kuitenkin hyvinkin ystävällinen omille biologisille lapsilleen, joita lahjoi paapoi ja helli parhaan kykynsä mukaan. Kuulemma joka kerta kun äijän omat lapset kävi visiitillä serkusten perheessä, näille tarjottiin parasta ja aina heidän lähdettyään tuli valitusta ja pahimmassa tapauksessa turpiin sen vuoksi, kun lapset eivät olleet yhtä mallikkaita ja hyviä kuin nyrkkisankarin omat pennut.
      Ja pari muutakin tapausta on aika läheltä nähty, joten väittäisin väkivallatonta ja onnellista uusioperhettä melkoiseksi harvinaisuudeksi. Mutta toki mahdollista. Voittaahan joku melkein joka kierroksella lotossakin.

    • lasten parahaaksi

      meillä ei ole ksokaan harrastettu moista tapaamismuotoa. Lapset eivät ole kuuna pivänä nähdneet isän naisia, eikä minäkään. Meillä oli alusta asti selvää, että kyseiset naiset eivät tule meille eikä lapset mene isälle mikäli naisia sattuu sielä olemaan eikä muutenkaan saa heitä tavata. Isännaiset eivät kuulu meidän elämään eikä lapsia saa rangaista moisella tavalla että mies hylkää lapset ja vaihtaa heidät vieraaseen naiseen, sehän on loukkaus lapsia kohtaan.

      Meillä on toiminut erinomaisesti ja kaikki ovat onnellisia ja lapset kasvaneet hienosti aikuiseksi, ilman vierasta katkeraa ja haukkuvaa isän naista, jolla ei meidän käsityksen mukaan ole mitään tekemisät meidän perheessä. Mihin heitä me oikein olisimme tarvinneet, kun emme tarvinneet ulkopuolisia naisia sillonkaan kun isä vielä rakasti lapsiaan ja halusi olla heidän kanssaan.

      Nyt kaiksesta kärsii mies itse, kun lapset ovat hänet hylänneet. Semmoisen esimerkin mies lapsilleen antoi, että kun kyllästyy, voi lähtä litomaan eikä tarvi koskaan välittää, nyt lapset ovat ottaneet oppia isästä, ja tehneet samoin.
      Onneksi minä kuulun heidän elämään aina. Minä joka en heitä koskaan hylännyt tai jättäny.

      Mies oli itsekinsitä mieltä ikanaan, että hänen naiset ovat huonoa seuraa lapsillemme, ja piti heidät piilossa ja poissa meiltä.

      Mietin usein että mitä olisi nyt jos lapset olisivat saaneet luvan olla isän naiseten seurassa, ja jättää minut? Emmekä olisi lasten kanssa koskaan enää nähneet tai jouluja viettäneet ja synttäreitä? He saivat valita kenen luona ovat, ja minut valitsivat tottakai.

      Meillä tämä täys kielto isän naisista oli niin hyvä ja oikea ratkaisu, että pakko kertoo että asiat voi ratkaista monin eri tavoin, ja tämä tapa oli meille se ainut ja oikea, ja kaikki siksi että rakastamme lapsiamme, emmekä halunneet kenenkään ulkopuolisen ihmiset sotkea elämäämme, ja tässä tapauksessa kyse oli isän naisista, joita emme halunneet emmekä koskaan ole tarvinneet elämäämmme, varsikaan lapset eivät ole tarvinneet eikä koskaan halunneet. Enkä minä. Onneksi mies oli samaa mieltä.

      • 17+3

        vitsin heitit, ex ukkos olis kannattanut ampua itsensä jos vielä antaa noin sairaan naisen määrätä elämäänsä
        eron jälkeen.


      • Aikuinen äiti

        ..äiti olet?

        Kun opetat lapsesi siihen, että oma elämä loppuu siihen, kun tekee lapsia?
        Mitä viestit sillä lapsillesi, kun luovut KAIKISTA omista tarpeistasi heidän takiaan?
        Mikä saa sinut nimeämään ex-puolison uuden kumppanin katkeraksi, haukkuvaksi naiseksi, jos et ole sellaista ikinä tavannutkaan?
        Mikä viestitti lapsille, että heidän isänsä olisi hylännyt heidät, jos isänsä otti vain eron SINUSTA?
        Ja millainen äiti olet, jos pidät hyvänä sitä, että lapset eivät ole tekemisissä enää isänsä kanssa?

        Et ole muuta kuin katkera, haukkuva ja lasten kautta elävä narsisti, joka käyttää lapsiaan vain itsensä jatkeena. Yrititkö puhua lapsille hyvää näiden isästä, kun tämä mies jätti sinut? Lasten reaktio vain kertoo siitä, että olet tehnyt kaikkesi myrkyttääksesi lapsesi ex-miestäsi vastaan.

        Viestisi perusteella nämä "isän naiset" olisivat olleet lastesi elämässä todennäköisesti niitä ainoita terveitä ihmisiä, jotka olisivat voineet kasvattaa lapsillesi tapoja, arvoja ja ihmissuhdemalleja.
        Olet kuvottava, kun edes kutsut itseäsi äidiksi.


      • onnellinen ydin perh
        Aikuinen äiti kirjoitti:

        ..äiti olet?

        Kun opetat lapsesi siihen, että oma elämä loppuu siihen, kun tekee lapsia?
        Mitä viestit sillä lapsillesi, kun luovut KAIKISTA omista tarpeistasi heidän takiaan?
        Mikä saa sinut nimeämään ex-puolison uuden kumppanin katkeraksi, haukkuvaksi naiseksi, jos et ole sellaista ikinä tavannutkaan?
        Mikä viestitti lapsille, että heidän isänsä olisi hylännyt heidät, jos isänsä otti vain eron SINUSTA?
        Ja millainen äiti olet, jos pidät hyvänä sitä, että lapset eivät ole tekemisissä enää isänsä kanssa?

        Et ole muuta kuin katkera, haukkuva ja lasten kautta elävä narsisti, joka käyttää lapsiaan vain itsensä jatkeena. Yrititkö puhua lapsille hyvää näiden isästä, kun tämä mies jätti sinut? Lasten reaktio vain kertoo siitä, että olet tehnyt kaikkesi myrkyttääksesi lapsesi ex-miestäsi vastaan.

        Viestisi perusteella nämä "isän naiset" olisivat olleet lastesi elämässä todennäköisesti niitä ainoita terveitä ihmisiä, jotka olisivat voineet kasvattaa lapsillesi tapoja, arvoja ja ihmissuhdemalleja.
        Olet kuvottava, kun edes kutsut itseäsi äidiksi.

        vaikka isä hylkää lapsensa tai vaihtaa vieraisiin tuntemattomiin omituisiin naisiin omat lapset! Hetkeksi pysähtyy ja mietityttää, millainen isä on oikeesti, ja miski kyllästyi lapsiinsa ja hylkäsi. Miten joku omituinen ulkopuolinen henkilö voi olla omia lapsiaan parempi. Ei kukaan hyvä isä niin tee.

        Olemme kaikki katkeria yllä olevasta asiasta, jos isä lapsensa hylkää ja heihin kyllästyy, niin ei sellasita miestä kauaa kannata surra.

        Kyllä saa olla isän kanssa tekemisissä, mutta mies hylkäsi heidät eikä halua koska vieraat naiset estää ja vieraannuttaa.

        Kyllä se mies on ihan itse lapsensa jättänyt en minä ole osallinen ollut, ei mun kuulu tuputtaa väkisin lapisa.
        Siihen emme lähteneet mukaan että miehen vieraat naiset tulevat meille tai muuten olisivat lastemme kanssa tekemisissä, heitä me emme tarvi elämäämme sotkemaan. Mieheltä en ole koskaa lapsia kieltänyt, mutta naisiaan ei lapsille ole lupa esitellä eikä meille tulla.

        Olen ollut lapsilleni niin hyvä äiti, että monet katkerina juuri siksi mollaakin. Hyvälle äidille ollaan kateellisia, ja siksi lapseni ovatkin mahtavia ihmisiä, kun eivät ole miehen naiset päässeet heitä haukkumaan eikä tahallaan sotkemaan heidän elämää, ksoka emme päästä heitä meille emmekä lasten liki. Meille paras ratkaisu.


      • Aikuinen äiti
        onnellinen ydin perh kirjoitti:

        vaikka isä hylkää lapsensa tai vaihtaa vieraisiin tuntemattomiin omituisiin naisiin omat lapset! Hetkeksi pysähtyy ja mietityttää, millainen isä on oikeesti, ja miski kyllästyi lapsiinsa ja hylkäsi. Miten joku omituinen ulkopuolinen henkilö voi olla omia lapsiaan parempi. Ei kukaan hyvä isä niin tee.

        Olemme kaikki katkeria yllä olevasta asiasta, jos isä lapsensa hylkää ja heihin kyllästyy, niin ei sellasita miestä kauaa kannata surra.

        Kyllä saa olla isän kanssa tekemisissä, mutta mies hylkäsi heidät eikä halua koska vieraat naiset estää ja vieraannuttaa.

        Kyllä se mies on ihan itse lapsensa jättänyt en minä ole osallinen ollut, ei mun kuulu tuputtaa väkisin lapisa.
        Siihen emme lähteneet mukaan että miehen vieraat naiset tulevat meille tai muuten olisivat lastemme kanssa tekemisissä, heitä me emme tarvi elämäämme sotkemaan. Mieheltä en ole koskaa lapsia kieltänyt, mutta naisiaan ei lapsille ole lupa esitellä eikä meille tulla.

        Olen ollut lapsilleni niin hyvä äiti, että monet katkerina juuri siksi mollaakin. Hyvälle äidille ollaan kateellisia, ja siksi lapseni ovatkin mahtavia ihmisiä, kun eivät ole miehen naiset päässeet heitä haukkumaan eikä tahallaan sotkemaan heidän elämää, ksoka emme päästä heitä meille emmekä lasten liki. Meille paras ratkaisu.

        Äidinkieli tutuksi.
        Hienosti kiersit jokaisen sinulle esittämäni kysymyksen.

        "ei mun kuulu tuputtaa väkisin lapisa"
        Jos koet isyyden tukemisen ja lapsien yhteyden säilymisen molempiin vanhempiin "tuputtamiseksi", niin se kertookin sinusta kaiken.

        Hyvä äiti? Heh...hyvä vitsi ennemminkin. Kerroppa nyt erinomaisuudessasi, mikä on hyvä äiti.
        Ei äitiys ole sitä, että sinä vetelet kasvatuslinjoja yksinäsi ja päätät siitä, miten kumppanisi ja lapsesi elävät eron jälkeen. Sinä päätät vain siitä, mitä teillä tapahtuu et siitä, mitä ex-puolisosi tekee omalla ajallaan lasten kanssa.
        Hieman suuruudenhullu tapaus olet.


      • Blaaaaaaaaaaa.
        onnellinen ydin perh kirjoitti:

        vaikka isä hylkää lapsensa tai vaihtaa vieraisiin tuntemattomiin omituisiin naisiin omat lapset! Hetkeksi pysähtyy ja mietityttää, millainen isä on oikeesti, ja miski kyllästyi lapsiinsa ja hylkäsi. Miten joku omituinen ulkopuolinen henkilö voi olla omia lapsiaan parempi. Ei kukaan hyvä isä niin tee.

        Olemme kaikki katkeria yllä olevasta asiasta, jos isä lapsensa hylkää ja heihin kyllästyy, niin ei sellasita miestä kauaa kannata surra.

        Kyllä saa olla isän kanssa tekemisissä, mutta mies hylkäsi heidät eikä halua koska vieraat naiset estää ja vieraannuttaa.

        Kyllä se mies on ihan itse lapsensa jättänyt en minä ole osallinen ollut, ei mun kuulu tuputtaa väkisin lapisa.
        Siihen emme lähteneet mukaan että miehen vieraat naiset tulevat meille tai muuten olisivat lastemme kanssa tekemisissä, heitä me emme tarvi elämäämme sotkemaan. Mieheltä en ole koskaa lapsia kieltänyt, mutta naisiaan ei lapsille ole lupa esitellä eikä meille tulla.

        Olen ollut lapsilleni niin hyvä äiti, että monet katkerina juuri siksi mollaakin. Hyvälle äidille ollaan kateellisia, ja siksi lapseni ovatkin mahtavia ihmisiä, kun eivät ole miehen naiset päässeet heitä haukkumaan eikä tahallaan sotkemaan heidän elämää, ksoka emme päästä heitä meille emmekä lasten liki. Meille paras ratkaisu.

        voi kun olet tyhmä.


      • Aikuinen äiti
        Blaaaaaaaaaaa. kirjoitti:

        voi kun olet tyhmä.

        Huippu älykkäitä vastauksia sinulta.

        I rest my case ; )))))


      • näin meillä aina on
        Aikuinen äiti kirjoitti:

        Äidinkieli tutuksi.
        Hienosti kiersit jokaisen sinulle esittämäni kysymyksen.

        "ei mun kuulu tuputtaa väkisin lapisa"
        Jos koet isyyden tukemisen ja lapsien yhteyden säilymisen molempiin vanhempiin "tuputtamiseksi", niin se kertookin sinusta kaiken.

        Hyvä äiti? Heh...hyvä vitsi ennemminkin. Kerroppa nyt erinomaisuudessasi, mikä on hyvä äiti.
        Ei äitiys ole sitä, että sinä vetelet kasvatuslinjoja yksinäsi ja päätät siitä, miten kumppanisi ja lapsesi elävät eron jälkeen. Sinä päätät vain siitä, mitä teillä tapahtuu et siitä, mitä ex-puolisosi tekee omalla ajallaan lasten kanssa.
        Hieman suuruudenhullu tapaus olet.

        sitä mieltä että hänen naiset ovat erittäin huonoa seuraa meidän lapsille, ja halusi itsekin pitää naisensa pois meidän kotoonta, eikä ole koskaan tuonut niitä meille, emmekä me ole nähneet heistä ketään.
        Mies kunnioittaa mietä niin paljon, että säästi meidät moisilta katkerilta naikkosiltaan.

        Nytkun lapset ovat aikuisia, ovat hylänneet isän kun isä hylkäsi lapsensa aikanaan. Mutta paljon siinä on syytä niillä naikkosillakin, jotka estivät miestä tulemasta lasten kotiin, koska me olimme heille niin suuri uhka ja he olivat kateellisia meille.

        Mutta minä en koskaan hylännyt lapsiani, siksi olemmekin edelleen läheisiä, mutta mise tässä eneiten menetti.


      • lissu on mielisairas
        näin meillä aina on kirjoitti:

        sitä mieltä että hänen naiset ovat erittäin huonoa seuraa meidän lapsille, ja halusi itsekin pitää naisensa pois meidän kotoonta, eikä ole koskaan tuonut niitä meille, emmekä me ole nähneet heistä ketään.
        Mies kunnioittaa mietä niin paljon, että säästi meidät moisilta katkerilta naikkosiltaan.

        Nytkun lapset ovat aikuisia, ovat hylänneet isän kun isä hylkäsi lapsensa aikanaan. Mutta paljon siinä on syytä niillä naikkosillakin, jotka estivät miestä tulemasta lasten kotiin, koska me olimme heille niin suuri uhka ja he olivat kateellisia meille.

        Mutta minä en koskaan hylännyt lapsiani, siksi olemmekin edelleen läheisiä, mutta mise tässä eneiten menetti.

        hoitoon


    • säälittävää sekoilua

      mutta oikeesti tuommoista ei ole olemassakaan. Nuo puolikkaat on keksitty epätoivoisessa mielentilassa, kun itsellä ei ole mitään, niin kuvitellaan että on kaikkien maailman lasten äiti, tai mummo tai täti serkku tai tms....

      Ei ole kuin yksi perhe, se johon on syntynyt. Kun vanhemmat eroo, ei tule toista perhettä, ei voi olla toista.

      Monet lapsettomat haluavat vaan leikkiä koitia, kun ei ole omia lapsia, joten he keksivät puolikkaat siksi, että se tuntuisi omatla... vieraat lapset.
      Katkeraa ja pelkoa...

      Ei lapsi ymmärrä mikä on puolikas... hän on kokonainen, hänen äiti on konainen ja isä kokonainen...

      Katkeraa kuvitella että ottaa toisten perheet tosta noin vaan. Perhe tehdään itse ei sitä mistään oteta.

      • oot säälittävä

        lissu-rukka


    • Onnellinen30

      Tottakai lapselle olisi parasta asua onnellisessa, toimivassa perheessä biologisten vanhempiensa kanssa. Totuus on vain niin, että nämä TÄYDELLISET YDINPERHEET päätyvät hyvin usein eroon (lähes puolet avioliitoista päätyy eroon). Se miksi parisuhteet päätyvät eroon, niin syitä on monenlaisia hyviä ja huonompia. Hyviä syitä eroon on esimerkiksi se, että jompikumpi vanhemmista on alkoholisti, väkivaltainen tai persoonallishäiriöinen narsisti.

      Kun parisuhde päätyy eroon, niin monelle tulee ennemmin tai myöhemmin uusi kumppani. Kuviossa saattaa olla lapsia toisella tai molemmilla, joka haastaa parisuhteen aikuisia kypsään vanhemmuuteen ja henkiseen kasvuun. Jos aikuiset osaavat hoitaa hyvin asiansa, niin eron myrskyjen jälkeen uusioperhe voi olla hyvin onnellinen. Luepa meidän tarina Onnellinen uusperhe osa 1 ja onnellinen uusperhe osa 2. Kirjoitin tarinani tuodakseni tähän valituksen keskelle näkemyksen, että onnellisia uusperheitä on varmasti olemassa ihan yhtä lailla kuin ydinperheitä.

      Kyllä useimmat vanhemmat huolehtivat lapsistaan myös eron jälkeen. Lapsista huolehtiminen ei kuitenkaan tarkoita sitä, että aikuisen tulisi elää elämäänsä pelkästään lapsille lasten aikuisikään asti. Minusta se ei ole lapsen edun, eikä aikuisen edun mukaista. Jos uusi parisuhde on onnellinen, niin se toimii hyvänä parisuhde mallina perheen lapsille. Kuten ehkä tiedätkin, niin lapset imevät vaikutteet ja mallit ympäristöstä. On valtavan tärkeää, että lapsi näkee kotonaan miten rakastava ja hyvä parisuhde toimi. Kun aikuinen saa rakkautta kumppaniltaan ja jakaa kasvatusvastuun toisen aikuisen kanssa, niin lasten kasvattaminen ei koidu hänelle ylivoimaiseksi taakaksi. Onnelliset vanhemmat tarkoittaa onnellista kotia ja onnellisia lapsia.

      En tiedä mikä sinun taustasi on. Tekstistä voisi päätellä, että olet elänyt uusperheessä ja kokenut sen melkoisen negatiiviseksi. Elämä ei ole niin mustavalkoista kuin kirjoitat. Perhe voi olla onnellinen ja onneton olipa kyseessä ydinperhe tai uusperhe.

    • valotuikku

      Jokainen meistä on yksilöllinen ja jokainen perhe on ainut laatuaan. Itse elän uusperheen toisena aikuisena. Kaikki kiperät kysymykset olen itsekin käynyt läpi. Lasteni isä ei ole koskaan halunnut tavata lapsiaan, hänelle naiset ovat olleet asia numero yksi. Nykyinen mieheni on siis miehen malli lapsilleni. Jos eläisin edelleen yksinhuoltajana olisivat asiat paljon huonommin. En voisi esim. tehdä vuorotyötä, koska ei lapsia (kouluikäisiä) voi jättää yksin. Sukuni on hyvin pieni ja lasten isovanhemmat joko kuolleet tai sairaita. Yksinhuoltajana olisin siis sossutukien käyttäjä ja lapseni eläisivät köyhyysloukussa. Entä mistä tulisi se miehen malli? Nyt uusperheessä eläessäni olen pystynyt tekemään töitä ja osallistumaan myös taloudellisesti täysillä yhteiseen elämään. Onko joku sanonut, että elämä on helppoa? Kyllä ydinperheissäkin omat vaikeudet on. Uusperheissä kasvaa onnellisia lapsia, jos heille suodaan siihen mahdollisuus. ;)

      • et voi olla äiti!

        tai sitten olet käännyttänyt miehen omia lapsiaan vastaan ja aika julmalla tavalla.

        Ei kukaan täysjärkinen mies jätä omia lapsiaan, ei vaikka mikä olisi, ellei kukaan siihen painosta, kuin sinä olet tehnyt.
        Aika rohkeeta tekstiä kirjoitit, uskon että provoilu mielessä.

        Täytyy olla tunteeton ja täysin tossu mies, jos alistuu sun toiveisiin, kenties uhkailun seurauksena.

        Miten kummassa olet ottanut moisen miehen? Etkä naisena, äitinä mieti lasten asemaa ollenkaan, jos itse joudut joskus yksinlasten kanssa?

        Mutta toisen siivellä on helppo elää varsinkin kun kosto koskee vain miehen lapsia.


      • valotuikku
        et voi olla äiti! kirjoitti:

        tai sitten olet käännyttänyt miehen omia lapsiaan vastaan ja aika julmalla tavalla.

        Ei kukaan täysjärkinen mies jätä omia lapsiaan, ei vaikka mikä olisi, ellei kukaan siihen painosta, kuin sinä olet tehnyt.
        Aika rohkeeta tekstiä kirjoitit, uskon että provoilu mielessä.

        Täytyy olla tunteeton ja täysin tossu mies, jos alistuu sun toiveisiin, kenties uhkailun seurauksena.

        Miten kummassa olet ottanut moisen miehen? Etkä naisena, äitinä mieti lasten asemaa ollenkaan, jos itse joudut joskus yksinlasten kanssa?

        Mutta toisen siivellä on helppo elää varsinkin kun kosto koskee vain miehen lapsia.

        Minun ex-mieheni on narsisti eikä voi sietää lapsiaan, koska ei voi sietää minua! Hän on aina nähnyt meidät yhtenä pakettina. Täysijärkinen hän ei ole. Itse yritin kaikin tavoin saada häntä tapaamaan lapsiaan, siinä onnistumatta. Lopulta oli pakko luovuttaa, koska lapsille alkoi tulla oireita....Nyt vanhin lapseni, melkein täysi-ikäinen ymmärtää kyllä asian laidan. Niin ikävää kuin se onkin. Monet itkut olen itekenyt lasteni vuoksi ja syyllistänyt itseäni, kun olen sellaisen miehen kanssa ollut. Mutta narsistiset piirteet tulivat esiin vasta lasten synnyttyä, kun mies ei enää ollutkaan huomion kohde numero yksi!

        Uusperheitäkin on joka lähtöön. Nykyisen mieheni ex on yrittänyt kaikin tavoin kääntää lapset minua vastaan eikä voi hyväksyä sitä, että hänen lapsensa viihtyisivät kanssani.


      • oot kuvotus
        et voi olla äiti! kirjoitti:

        tai sitten olet käännyttänyt miehen omia lapsiaan vastaan ja aika julmalla tavalla.

        Ei kukaan täysjärkinen mies jätä omia lapsiaan, ei vaikka mikä olisi, ellei kukaan siihen painosta, kuin sinä olet tehnyt.
        Aika rohkeeta tekstiä kirjoitit, uskon että provoilu mielessä.

        Täytyy olla tunteeton ja täysin tossu mies, jos alistuu sun toiveisiin, kenties uhkailun seurauksena.

        Miten kummassa olet ottanut moisen miehen? Etkä naisena, äitinä mieti lasten asemaa ollenkaan, jos itse joudut joskus yksinlasten kanssa?

        Mutta toisen siivellä on helppo elää varsinkin kun kosto koskee vain miehen lapsia.

        miten tyhmä voi ihminen olla


    • Anonyymi

      Aloittajan kanssa samaa mieltä. Nykyään on ihan liian hyväksyttyä sekoittaa lasten mielet aikuisten kyvyttömyydellä elää sinkkuna eron jälkeen kunnes lapset ovat aikuisia. Pitäisi lailla kieltää uusioperhekuviot!

      • Anonyymi

        Mistä näitä aivopieruja tulee, ihmisille on annettava uusi mahdollisuus perustaa perhe jonkun toisen kanssa , jos esim entinen kuolee, sairastuu niin, ettei edes osaa puhua, tai toinen on väkivaltainen, juoppo narkkari, ei huonosta valinnasta saa kärsiä lopun elämäänsä.
        Kunnon vastuunsa tuntevat ihmiset hoitaa vanhemmuuden siitä huolimatta.


      • Anonyymi

        No tuumasta toimeen ei, kun keräämään nimiä kansalaisaloitteeseen , ja viet sen eduskuntaan, et saa siihen, kun oman nimesi, noin idioottiin aloitteeseen ei kukaan nimeään laita.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe