Jatkuva kutina.

Roy Rinkinen

Minulla on ollut jo jatkuvaa kutinaa ihollani, minulla on vain heinä allergia. Lääkärin mukaan minulla on vain kuiva iho, mutta epäilen että ei sillä minulla alkoi kutina 4 kk ennen talvea suunilleen. Mikään rasva ei ole auttanut tai lääke. On jäänyt myös öitä joina en ole saanu nukuttua. Teille tietoa mikä voisi auttaa?

8

986

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+allergia+atopi

      ihotautilääkärin tai allergologin vastaanotolla?

      • Roy Rininen

        LAbra testeissä.


      • ei auta

        iho on niin kuiva kuuman kesän (paljon hikoilua) ja nyt yht´äkkisen talventulon myötä kutina vain jatkuu ja pahenee.Kannattaa juoda paljon, on kesä taikka talvi. Eivät perusvoiteet minuakaan auttaneet, ovat liian rasvaisia. Oikein hyvät ja ohuet, melkein vedenomaiset, jotka painuvat ihoon sisälle, ovat hyviä, niin ja -kalliimpia.Käteni eivät ole kuivat, vaikka eniten joutuvat veden kanssa tekemisiin, enkä käytä varsinaista käsivoidetta.
        Enpä tiedä, auttaako sekään, jos jatkuvasti käy lääkärin vastaanotolla. Samaa ainetta jokainen tarjoaa, eri lääkefirmojen mainostajia kun ovat. Pyydä Apteekista kaikista ohuinta voidetta, mitä olemassa on ja kokeile sillä. Älä silti läträä, kun huomaat aineen imeytymisen. Se on rankkaa puuhaa, jos jaksaa vain aina hoidella itseään. Tsemppiä!


    • sukulaisella

      jotkut syövät pitävät kamalan kutinan päällä.Haimasyöpä?.Mene heti terveyskeskukseen verikokeisiin.Tilaa lääkärille aika ja pyydä verikokeisiin HETI

    • kiskiksikiskiksk

      sitten osta suihkutettavaa öljyä ja sitä tölväät suihkun jälkeen!

    • Taija64

      Itselläni oli myös kuiva ja hilseilevä iho. Kokeilin noita www.queenesther.fi tuotteita. Kun nuo eivät sisällä ollenkaan voideteollisuuden jäteöljyjä esimerkkinä parafiiniöljy. Tuo Super power for night on aivan mahtava. Suosittelen

      • .

        Xyzal 5 mg tai vastaava tuote oli joku toinenkin, mulla tuo reseptillä.

        Dermografismus, todettu ihotauti lääkärissä, lääkityksenä Xyzal 5 mg lääkitys jatkuva.

        Dermografismus
        Se kuuluu nokosihottumien laajan perheeseen ja taipumus siihen on perinnöllinen.
        Nokkosihottuma on tuttu 15–20 %; le väestöstä.
        Se jaetaan eri tyyppeihin monin eritavoin Akuutti nokosihottuma kestää n.2kk.
        Dermografismus kuuluu kroonisiin nokkosihottumiin.
        Oireisto on monipuolisempi ja mahdollisia syitä paljon enemmän kuin akuutissa nokkosihottumassa.
        Nuorin sairastunut on alle vuoden vanha vanhin yli 80 vuotias.
        Syytä puhkeamisen ei tiedetä.
        Dermografismus on artikkeli Allergia & Astmalehdessä 4 / 97 Ihotautilääkärit antavat sen myös potilaalle.

        Mulla se on kutina, joka tekee sekopääksi.
        Lääke pitää sen poissa 25 tuntia pisimmillään, sitten alkaa joten muistan ottaa lääkkeen.


    • ko-kö?

      Syyhypunkki aiheuttaa jatkuvaa kutinaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      72
      1414
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1237
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1175
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      75
      1115
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      69
      977
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      78
      783
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      725
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      722
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      376
      722
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      676
    Aihe