Jatkuva kutina.

Roy Rinkinen

Minulla on ollut jo jatkuvaa kutinaa ihollani, minulla on vain heinä allergia. Lääkärin mukaan minulla on vain kuiva iho, mutta epäilen että ei sillä minulla alkoi kutina 4 kk ennen talvea suunilleen. Mikään rasva ei ole auttanut tai lääke. On jäänyt myös öitä joina en ole saanu nukuttua. Teille tietoa mikä voisi auttaa?

8

1111

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • astma+allergia+atopi

ihotautilääkärin tai allergologin vastaanotolla?

• Roy Rininen

LAbra testeissä.

• ei auta

iho on niin kuiva kuuman kesän (paljon hikoilua) ja nyt yht´äkkisen talventulon myötä kutina vain jatkuu ja pahenee.Kannattaa juoda paljon, on kesä taikka talvi. Eivät perusvoiteet minuakaan auttaneet, ovat liian rasvaisia. Oikein hyvät ja ohuet, melkein vedenomaiset, jotka painuvat ihoon sisälle, ovat hyviä, niin ja -kalliimpia.Käteni eivät ole kuivat, vaikka eniten joutuvat veden kanssa tekemisiin, enkä käytä varsinaista käsivoidetta.
        Enpä tiedä, auttaako sekään, jos jatkuvasti käy lääkärin vastaanotolla. Samaa ainetta jokainen tarjoaa, eri lääkefirmojen mainostajia kun ovat. Pyydä Apteekista kaikista ohuinta voidetta, mitä olemassa on ja kokeile sillä. Älä silti läträä, kun huomaat aineen imeytymisen. Se on rankkaa puuhaa, jos jaksaa vain aina hoidella itseään. Tsemppiä!

• sukulaisella

jotkut syövät pitävät kamalan kutinan päällä.Haimasyöpä?.Mene heti terveyskeskukseen verikokeisiin.Tilaa lääkärille aika ja pyydä verikokeisiin HETI

• kiskiksikiskiksk

sitten osta suihkutettavaa öljyä ja sitä tölväät suihkun jälkeen!

• Taija64

Itselläni oli myös kuiva ja hilseilevä iho. Kokeilin noita www.queenesther.fi tuotteita. Kun nuo eivät sisällä ollenkaan voideteollisuuden jäteöljyjä esimerkkinä parafiiniöljy. Tuo Super power for night on aivan mahtava. Suosittelen

• .

Xyzal 5 mg tai vastaava tuote oli joku toinenkin, mulla tuo reseptillä.

Dermografismus, todettu ihotauti lääkärissä, lääkityksenä Xyzal 5 mg lääkitys jatkuva.

Dermografismus
        Se kuuluu nokosihottumien laajan perheeseen ja taipumus siihen on perinnöllinen.
        Nokkosihottuma on tuttu 15–20 %; le väestöstä.
        Se jaetaan eri tyyppeihin monin eritavoin Akuutti nokosihottuma kestää n.2kk.
        Dermografismus kuuluu kroonisiin nokkosihottumiin.
        Oireisto on monipuolisempi ja mahdollisia syitä paljon enemmän kuin akuutissa nokkosihottumassa.
        Nuorin sairastunut on alle vuoden vanha vanhin yli 80 vuotias.
        Syytä puhkeamisen ei tiedetä.
        Dermografismus on artikkeli Allergia & Astmalehdessä 4 / 97 Ihotautilääkärit antavat sen myös potilaalle.

Mulla se on kutina, joka tekee sekopääksi.
        Lääke pitää sen poissa 25 tuntia pisimmillään, sitten alkaa joten muistan ottaa lääkkeen.

• ko-kö?

Syyhypunkki aiheuttaa jatkuvaa kutinaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      4002
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      141
      1471
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      847
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      62
      770
    Aihe