Korujuttu?

Millaisista koruista tykkäätte? Kultaa? Hopeaa?

Minä tykkään kultaan upotetuista korukivistä riipuksissa. Sormuksia en paljon käytä, kihlasormukset kyllä on aitoa lapinkultaa, paikan päältä ostetusta kullasta teetetyt.
Kalevalakoruista en oikein piittaa, mulle liian raskaan tyylisiä.Pidän enemmän sirommista jutuista.Mulla on kyllä yksi Kalevalakorun filigraanisydän mutta käytän sitä tosi harvoin.

15

686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • runsaasti koruja

No mulla on keltakultaa ja valkokultaa. Pääasiassa kaulaan, ranteeseen, sormiin sekä nilkkaan.
      Siis paksuja ketjuja sekä rannerenkaita, koristeltuina timanteilla, kuten sormuksissakin.
      Kesällä noi nilkkaketjut on ihan mukavia.
      Ai niin, kaksi lahjaksi saatua kultaista rintaneulaa. Niille harvemmin on käyttöä. Niissäkin timantteja.
      Olen myöskin koruistani tehnyt erillisen testamentin.

• verottaja muistaa hy

Älä laita sitä testamenttia yleiseen jakoon tai muistat verottajaa hyvin...tai ne perijät muistaa.
        Kannattaa jakaa ne korut ennen kuolemaa, niin verottaja ei saa niistä jo kertaalleen veroja maksetuista tuplaverotusta (alvithan on jo maksettu).
        Kaverille kävi tosi huonosti kun oli perinyt kasan arvotavaraa, niin tää perittävän tollo oli kanssa tehnyt oman liitteen krumeluureista, kenelle menee mitäkin..........siinä nappasi verottaja sitten roiman osuuden (kymppitonneissa) itselleen. Mukana oli mm.pöytähopeita, antiikkia ja koruja...........
        Tästä opimme sen, että lisäliitettä ei todellakaan kannata tehdä tai jos tekee, niin sitä ei kannata laittaa tallelokeroon, koska silloin se tulee takuulla ilmi ja verottaja vie osuuden.
        Kannattaa jakaa noi ennen kuolemaa tai antaa lahjana hyvissä ajoin............
        Niitä kun ei hautaan saa kuitenkaan................

• Mä en hirveesti tykkää kultakoruista, hopeakorut on mun makuuni enemmän...no talvella tulee käytettyä kultaisiakin...

Onhan Kalevalakoruissakin nykyään ihan sirojakin..?

Kalevalakoruista mun tän hetkiset suosikit löytyy noista
      Vanamo, lumikukka ja lumihiutale

• runsaasti koruja

Toi on muutes aika jännä juttu: mun bestiksellä on kulta- ja hopeakoruja. Mutta se ei viihdy niissä kultakoruissa eikä siis käytä niitä. Ja kun olen vuosikymmeniä häntä seurannut, niin hänelle ei kultakorut jotenkin sovi: en osaa selittää. Mutta hopeakorut ovat hänen juttunsa näin niinkuin ulkopuolisen silmäänkin.
        Aika hassua mun mielestä.
        Ja mulle käy vain kultakorut. Aika ihmeellisiä juttuja - heh heh.

• runsaasti koruja kirjoitti:

Toi on muutes aika jännä juttu: mun bestiksellä on kulta- ja hopeakoruja. Mutta se ei viihdy niissä kultakoruissa eikä siis käytä niitä. Ja kun olen vuosikymmeniä häntä seurannut, niin hänelle ei kultakorut jotenkin sovi: en osaa selittää. Mutta hopeakorut ovat hänen juttunsa näin niinkuin ulkopuolisen silmäänkin.
        Aika hassua mun mielestä.
        Ja mulle käy vain kultakorut. Aika ihmeellisiä juttuja - heh heh.

Niin se on mullakin itsestä ainakin tuntuu, että hopeakorut sopii mulle paremmin kuin kulta, ja niissä viihdyn...Mä nyt muutenkin olen ''mustavalkoinen ihminen'', niin ehkä se hopea istuu paremmin...

• diamond.............

Meikäläisella on kaikenlaisia koruja, hopeaa, valko-keltakultaisia, eri jalokivillä ja puolijalokivillä.
      Isoo ja pientä. Sormukset eivät ole kaikki edes käytössä yhtaikaa, vaan vaihtelen niitä fiiliksien mukaan, tosin helmikorut ovatkin sitten vain juhla käytössä. Helmet kun eivät kestä hajusteita, eivätkä muita kemikaaleja..........
      Omat lempparit ovat timantit, sinisafiiri ja ametisti.
      Kalevala koruja on myös pronnssisena ja hopeisena.
      Siellä on paljon hennompiakin koruja mallistossa nykyään kuin ennen..........
      Sitten itse teen lasikoruja (lasihelmi)...lahjaksi ja myytäväksi.
      Materiaalihinnan olen jo tekemilläni koruilla saanut, joten kaikki korut, mitä nyt teen ovat sitten "ilmaisia"....
      Jokainen koru on uniikki ja valokuvvan kaikki tekemäni luomukset.
      Kun en halua "krääsää" ostaa kavereille, niin teeen heille korut lahjaksi.......

• ...kulta ei jotenkin vaan sovi minulle ollenkaan, kultaiset korut jää pitämättä. Pronssisia Kalevalakoruja olen saanut lahjaksi ja perinnöksi ja tykkään niistä kyllä, vaikka en niitä paljon muuten pidä kuin kansallispuvun kanssa. Muuten tykkään eniten hopeisista saamelaisaiheisista koruista, varsinkin aurinkojutuista.

Arkena en kyllä koruja juuri käytä, paitsi rihkamariipuksia.

• En ole mikään erikoisemmin koruihminen,vaikka toki niitä löytyykin ja pidettyä tulee.Itse en muista ostaneeni yhtään.Lahjaksi saatuja,suurin osa vissiin perinteisesti toiselta sukupuolelta :D
      Niinkään koruissa ei merkkaa materiaali,vaan se muoto.Tosin valkokulta ehkä eniten viehättää,ja niistä nuo nimettömänkin on.

Kalevalan koruista kyllä pidän,mutta jotenkin itsellä niitä vierastan.Ehkä se koko aikoinaan teki,mutta nythän saa paljon sirompiakin.
      Tuo f.sydän sarja on minustakin kaunis,ja voipi joskus siitä joku vielä itselle eksyäkkin. Pari Kalevalaa löytyy.Toinen tosi vanha,jonkinlainen hopeinen palloviritys, ja toinen on pronssinen käärmesormus.Se onkin yksi mun lempparikoruista,ja pidetyimmästä päästä.
      Kaulakoruja pidän aika vähän,lähinnä sormuksia,rannekoruja ja kesällä nilkkakoruja.

• Virtuaalikoneistaja

Kaulassa ketju jossa riipuksina sydän, tennismaila ja Afrikka, toisessa korvassa kaksi nappia ja yksi ketjukorvis, toisessa korvassa yksi ketjukorvis ja joskus satunnaisesti ranneketju.

Korviin ei käy hopea, eikä edes valkokulta, molemmat aiheuttavat tulehduksen.

• Myy-Pikkuinen

minä tykkään ja jotkut kalevalan sormuksista on tosi upeita. Hirvenpää sormus on mielestä hieno.

• issu56

muuttui hopeafaniksi, kun hopeisten kunniaksi ostettiin meille uudet sormukset ja nyt ainoa kultainen mulla on ketju, jossa on aito helmiriipus. Sain tuon vuosia sitte kasvatin omistajalta lahjaksi ja siitä saakka se on kaulassa ollut.
      Sormukset samoin kuin korviksetkin on hopeaa.
      Kalevalakorusetin sain lahjaksi kun täytin tasavuosia, mutta ne ei oikein ole mun juttuni, vaikka kauniia ovatkin.

• Isoisäni vihkisormus vasemmassa nimettömässä ja SS-Wiking sormus (1942) oikeassa keskisormessa.

• aa-koo

paskalle eikä sinnekään jos ei taho, kas ko voi ain paskoo pökkiinsäkkii

• aa-koo kirjoitti:

paskalle eikä sinnekään jos ei taho, kas ko voi ain paskoo pökkiinsäkkii

Monille se nyky-Suomessa valitettavasti on: "paskantaminen, parasta mitä voi tehdä housut jalassa!" :D

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      167
      1414
    2. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      40
      1005
    3. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      38
      725
    4. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      640
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      28
      632
    6. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      626
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      20
      612
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      607
    9. Ajatteletko ollenkaan minua

Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      30
      577
    10. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      17
      563
    Aihe