Nuoruuteni verihaavat

Jarmo Pelkonen

Tällaista mietin. Muistan lapsuudestani kun olimme ovelta ovelle työssä, esittelemässä vartiotornia ja herätkää lehtiä ympäri maaseutua, minne menimme tilauslinja-autolla. Olin peloissani ja haluton omalla vuorollani esittelemään julkaisuja ventovieraille oven avanneille ihmisille, mutta minun oli se tehtävä koska vierelläni seisoi isäni, jolla oli minuun voimakas auktoriteetti. Niin kuin siihen aikaan tapana oli. Vaikka niistä ajoista on kulunut jo paljon vuosia, muistan kuitenkin sanasta sanaan esitykseni: Päivää, olen vartiotorni ja traktaattiseuran edustaja ja tarkoitukseni on esittää teille seuramme julkaisuja herätkää ja vartiotorni lehteä .. pennin korvauksesta. Onneksi isäni piti suuremmaksi osaksi huolen puhepuolesta ja minä istuskelin tuolilla ja yritin kurkkia televisiosta tullutta ohjelmaa, jos olimme päässeet sisälle saakka. Kerran sunnuntaina kun piti lähteä kentälle, kokoontuminen oli erään ystävän luona, olin nukkuvani pommiin, enkä mennyt koko kokoontumiseen niin tunsin isäni katkeruuden tempustani. Isäni oli huolissaan parhaasta poika kaveristani, peläten hänen olevan huonoa seuraa minulle, joten hän henkisellä yliotteellaan pakotti minut yhdessä hänen kanssaan kaverini kotiovelle. Isäni tarkoituksena oli puhua Jehovasta ja oikeasta uskonnosta. Plimputimme ovikelloa ja minä pelkäsin, häpesin ja halusin kuolla. Helpotus oli suuri, ovea ei avattu, he eivät olleet kotona. Olin todella iloinen. Jostain syystä emme koskaan uusineet käyntiämme. Kerran pelkäsin suunnattomasti, koska isäni oli joutunut jonkinlaiseen konflikti tilanteeseen saarnamatkallamme, meidät sisään ottaneen miehen uhatessa meitä kirveellä. Luikimme vilkkaasti pihalle tuntien kuinka oikeassa me olemme uskomme kanssa, koska se niin muita vihastuttaa. Nykyään isäni ei noteraa minua millään tavalla, olenhan erotettu, siis tuomittu ikuiseen kadotukseen. (lapsuudestani muistan muun muassa sanan kadotus, kuinka sitä analysoitiin
vartiotornin avulla, että kadotus ei ole kidutus, siis johtopäätös helvettiä ei ole). Tämmöistä jutustelua, tätä riittäisi kyllä, jos joku haluaa jatkoa, niin ilmoittele näillä sivuilla. Nyt pitää lähteä mökille....
Jarmo Pelkonen
Suomi - Friday, August 27, 1999 at 14:50:07 (EET DST)

jatkuu.....................

8

861

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lahko ei ole Jumalasta, eikä sen harjoitajat tule pääsemään taivaaseen. Heillä on omanlaisensa raamatun vastaiset tulkinnat ja se on saatanan lahko.
      Heillä ei ole helvettiä, vaikka raamattu siitä suoraan ja monella tavalla varoittaa ja Jeesus itse siitä eniten varoitti, että siellä on itku ja hammasten kiristys. Sekin rikan mies ja lasarus tarina on tosi kuvaus, mitä kuleman jälkeen on.
      He eivät esim ole menossa taivaaseen, kun sinne menee vain ne valitut johtajat, siinä on paljon raamatun vastaista opetusta ja siitä tulisi kääntyä ja Uudestisyntyä Pyhästä Hengestä, niin Jeesus tulee sydämeen.
      Tässä linkissä on siihen ohjeet. http://www.kolumbus.fi/pentti.toikkanen

      • Mun jumala

        Ja sinun uskosi on se ainut ja oikea. Meeppä jonnekkin muslimille kertomaan paremmuuttasi. En kuulu mihkään kirkkoon ja en aio kuuluakkaan. Lue toi juttu uudestaan ja yritä ymmärtää, kuinka joku on kärsinyt jostain fanaattisuudesta. Olet yhtä fanaattinen ton pojan isän kanssa. Ei usko ole jossain raamatussa, se on jokaisessa itsessään. Kuka uskoo mihinkin. Ja sit ollaan me, jotka uskotaan siihen, että maan matonen tulee ja syö meidät, sit kun kuollaan. Siinä sulle uskoa. Voimia teille jotka tunnette olevanne "uskonne" (lahkonne) vankeja:)


      • Estonia vuonna
        Mun jumala kirjoitti:

        Ja sinun uskosi on se ainut ja oikea. Meeppä jonnekkin muslimille kertomaan paremmuuttasi. En kuulu mihkään kirkkoon ja en aio kuuluakkaan. Lue toi juttu uudestaan ja yritä ymmärtää, kuinka joku on kärsinyt jostain fanaattisuudesta. Olet yhtä fanaattinen ton pojan isän kanssa. Ei usko ole jossain raamatussa, se on jokaisessa itsessään. Kuka uskoo mihinkin. Ja sit ollaan me, jotka uskotaan siihen, että maan matonen tulee ja syö meidät, sit kun kuollaan. Siinä sulle uskoa. Voimia teille jotka tunnette olevanne "uskonne" (lahkonne) vankeja:)

        Itäkeskuksessa Medimetro työterveyshuollossa harjoiteltu ja samalla alueella lasten lääkäriasemalla muistaakseni seuraamassa Akaanpää-Penttilää asentamassa korvaventtiilejä lapsille...


    • luostarinen2

      Minä taas en muista menneitä aikoja,sillä minä olin kolarissa ja menetin vasemman jakani onneksi siinä ei ole kipuja moneen kuukauteen ja jos vihloo disberiini tepsii minä olinkin 14v kun se tapahtui,olisin juuri päässyt Vallilan amaattikoiluun levyseppä hitsaajaksi elikkä minun käsityksen mukaan saan eläkkeen levyseppähitsaajan palkan mukaan,se on hyvä palkka.

    • Jehovan todistajat ovat ihmisenä todella mukavia ja eritoten auttavat ihmistä hädässä mielellään. Olen tutkinut jehovantodistajien kanssa muutama vuosi sitten raamattua mutta en ollut samaa mieltä kaikista asioista niin en jatkanut tutkiskelua. He ymmärsivät tämän ja silti he ovat minulle soitelleen,käyneet kylässä ja kysyneet kuulumisia. Tottakai heidänkin uskonossa selvästi on näkyvissä että vedetään heikkoa ihmistä puoleensa ja tarjotaan uskoa totena, mutta tätä samaa on kaikki uskonnot tehneet. JT uskonta vain on niin näkyvästi esillä nyky-yhteiskunnassa ja heidän suhtautuminen eri asioihin on jyrkkä. Minun mielestä jokainen saa uskoa mihin haluaa mutta tärkeintä elämässä on se että tuntee olevansa elossa. Mistä meistä kukaan voi 100% varmuudella sanoa mitä todellisuudessa tapahtuu kuin elämä loppuu. Nauttikaa elämästä ja tehkää asioita mitä haluatte kokea ja jakakaa elämä hienojen ihmisten seurassa. Elämä on vain kasa päiviä jotka häviävät päivä kerrallaan....käytä ne siis harkiten.

    • asdasdasdasdasd

      Ei voi muuta sanoa kuin että uskovaiset hihhulivanhemmat on pahinta mitä lapselle voi tapahtua :(

    • jk

      vainin

    • hihhulikasvatus

      tämä kertomuksesi ei ole vain jehovalaisten kokemusta. olen itse vanhoillislestadiolaisesta perheestä ja tutulta tiuntuu,pakkoseurat, pakkopalmikot kireälle niin että näytin kiinalaiselta ja hallelujaa niin kovasti, että pelotti. naisihmiset halasivat pappia ja huusivat kuin vasikkaa tapettaessa. ja minäpieni rukoilin jumalaa, että tämmöinen loppuisi.pelotti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe