Suomalaisen raviurheilun suurmiehiin kuulunut Tuomo Mäkelä on kuollut vaikean sairauden murtamana.
Hän kuoli torstaiaamuna omassa kodissaan Sastamalan Kiimajärvellä. Mäkelä oli syntynyt Kiikassa 20. helmikuuta 1931.
Tuomo "Tommi" Mäkelä ohjasti raveissa seitsemällä vuosikymmenellä. Mäkelä aloitti ohjastajanuransa vuonna 1949, viimeisen kerran hän ajoi kilpaa 2003.
Mäkelä ohjasti Sato-Sadun ravikuningattareksi vuosina 1960 ja 1962. Lämminveristen tulon myötä Mäkelä niitti myös kansainvälistä mainetta Pohjoismaissa, Keski-Euroopassa ja Neuvostoliitossa.
Mäkelä palkittiin Raviurheilijan kultaisella ansiomerkillä numero yksi. Mäkelä oli ensimmäinen ohjastaja, joka ajoi yhden kauden aikana sata voittoa. Hän oli myös ensimmäinen jäsen Tuhannen voiton klubissa.
HS.
Raviohjastaja Tuomo Mäkelä
on kuollut.
2
1508
Vastaukset
- Osanotot
vaan.
- Anonyymi
Jatkaako kukaan hänen elämäntyötään? Oliko lapsia jotka mahdollisesti ovat kiinnostuneita raviurheilusta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli
Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei1976861- 1592026
- 1131678
- 511380
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️551228Möykkähulluus vaati kuolonuhrin
Nuori elämä menettiin täysin turhaan tällä järjettömyydellä! Toivottavasti näitä ei enää koskaan nähdä Kauhavalla! 😢501098Älä mies pidä mua pettäjänä
En petä ketään. Älä mies ajattele niin. Anteeksi että ihastuin suhun varattuna. Pettänyt en ole koskaan ketään vaikka hu1001064Reeniähororeeniä
Helvetillisen vaikeaa työskennellä hoitajana,kun ei kestä silmissään yhtään läskiä. Saati hoitaa sellaista. Mitä tehdä?6977Tarvitsemme lisää maahanmuuttoa.
Väestö eläköityy, eli tarvitsemme lisää tekeviä käsiä ja veronmaksajia. Ainut ratkaisu löytyy maahanmuutosta. Nimenomaan251944- 41919