Mitähän en nyt taas ole hokannut...
Kone ei suostu sammumaan, ei Käynnistä-valikon kautta, ei ctrl/del kautta, ei komennolla shutdown -s -t 0
En kyllä itsekään tänään suostu, vaikka aatto onkin ;-)
nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllö
Koneen sammutus ei wörki
7
494
Vastaukset
- untokuurna
Tehtävienhallinta näyttää mikä prosessi kuormittaa järjestelmää niin, että Windows ei kykene sammumaan.
Lopeta sovellus ja käynnistä msconfig ja poista ko. sovellus käynnistymästä. - xpxpxpxpxpxpxpxpxpxp
Itelläni on ollut myös sama onlgelma äkspeen kanssa...Ongelmana oli ollu tuo acerin crystal eye ajuri jonka olin asentanu koneeseen. Sain korjattua sen poistamalla sen ajurin/ruksaamaan pois sieltä ''msconfig''in käynnistä kohdasta. Ootko mitään menny asentelemaan ennen kun ei ruennut sammumaan?
- niin se menee
sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.
- ripethepooh
>>>sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.
..TTU, kai mä oon sen sammuttanut jo miljoona kertaa vetämällä koko talon virtakaapin pääkytkimestä nollille! Koko kylä pimeenä hetken... SAMMUU ALTA SEKUNNIN! PÖH, ja kiitos tyhjästä neuvosta. Kai ehkä oon jotenkin saanut sammumaan, mutta kun tahdon tehdä JOSKUS sen oikein...
Muille kiitos vinkeistä, etsitään prosessia...
Kerron sitten. - ripethepooh
ripethepooh kirjoitti:
>>>sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.
..TTU, kai mä oon sen sammuttanut jo miljoona kertaa vetämällä koko talon virtakaapin pääkytkimestä nollille! Koko kylä pimeenä hetken... SAMMUU ALTA SEKUNNIN! PÖH, ja kiitos tyhjästä neuvosta. Kai ehkä oon jotenkin saanut sammumaan, mutta kun tahdon tehdä JOSKUS sen oikein...
Muille kiitos vinkeistä, etsitään prosessia...
Kerron sitten.Ei löydy mitään proggista joka veisi resursseja.
Onko mitään aatosta siitä että jossain olisi mulla 'ruksi väärässä ruudusssa' ? ? ?
nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllö - werwerwerwerwerwerwe
ripethepooh kirjoitti:
Ei löydy mitään proggista joka veisi resursseja.
Onko mitään aatosta siitä että jossain olisi mulla 'ruksi väärässä ruudusssa' ? ? ?
nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllöettä .NET Frameworkin jotkut vanhemmmat versiot saattaa sekoittaa virranhallinan ja sammutuksen toiminnot. Kantsii kattoa, että viimeisin versio on käytössä. On kokemusta samanlaisesta ongelmasta.
Windows updaten kauttahan se ilmoittelee jos on tarjolla uudempaa versiota.
Ja terveellisemmin kuin virrat pois, on sammuttaa kone:
Käynnistä -> Suorita -> ja kirjoita: shutdown -s -f
Nimim. vielä pöllömpi ja kokemusta jo 70-luvun puolelta. - ripethepooh
werwerwerwerwerwerwe kirjoitti:
että .NET Frameworkin jotkut vanhemmmat versiot saattaa sekoittaa virranhallinan ja sammutuksen toiminnot. Kantsii kattoa, että viimeisin versio on käytössä. On kokemusta samanlaisesta ongelmasta.
Windows updaten kauttahan se ilmoittelee jos on tarjolla uudempaa versiota.
Ja terveellisemmin kuin virrat pois, on sammuttaa kone:
Käynnistä -> Suorita -> ja kirjoita: shutdown -s -f
Nimim. vielä pöllömpi ja kokemusta jo 70-luvun puolelta..NET Framework asiat on kyllä kunnossa.
shutdown -s -f sammuttaa myllyn. Lisäsin vielä vivun -t 0
Tein pikakuvakkeen joka hoitaa homman.
SENSIJAAN shutdown -s -t 0 EI toimi. Miksiköhän? Luulisi toimivan...
Myöskään, kuten alunperin mainitsin, ei sammu ei Käynnistä-valikon kautta, ei ctrl/del kautta...
No pääasia on kuitenkin että nimimerkin 'vielä pöllömpi' ohje toimii. Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä752226- 1331452
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1351445- 1491150
- 105987
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten366902Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82764Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55714Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50683Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67674