Koneen sammutus ei wörki

ripethepooh

Mitähän en nyt taas ole hokannut...
Kone ei suostu sammumaan, ei Käynnistä-valikon kautta, ei ctrl/del kautta, ei komennolla shutdown -s -t 0

En kyllä itsekään tänään suostu, vaikka aatto onkin ;-)

nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllö

7

494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • untokuurna

      Tehtävienhallinta näyttää mikä prosessi kuormittaa järjestelmää niin, että Windows ei kykene sammumaan.
      Lopeta sovellus ja käynnistä msconfig ja poista ko. sovellus käynnistymästä.

    • xpxpxpxpxpxpxpxpxpxp

      Itelläni on ollut myös sama onlgelma äkspeen kanssa...Ongelmana oli ollu tuo acerin crystal eye ajuri jonka olin asentanu koneeseen. Sain korjattua sen poistamalla sen ajurin/ruksaamaan pois sieltä ''msconfig''in käynnistä kohdasta. Ootko mitään menny asentelemaan ennen kun ei ruennut sammumaan?

    • niin se menee

      sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.

      • ripethepooh

        >>>sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.

        ..TTU, kai mä oon sen sammuttanut jo miljoona kertaa vetämällä koko talon virtakaapin pääkytkimestä nollille! Koko kylä pimeenä hetken... SAMMUU ALTA SEKUNNIN! PÖH, ja kiitos tyhjästä neuvosta. Kai ehkä oon jotenkin saanut sammumaan, mutta kun tahdon tehdä JOSKUS sen oikein...

        Muille kiitos vinkeistä, etsitään prosessia...
        Kerron sitten.


      • ripethepooh
        ripethepooh kirjoitti:

        >>>sammuttaa koneen siten että painaa pääkytkintä yli 4 sekuntia, niin johan sammuu ja laakista. muutenkin on parempi tapa sammuttaa kone siten, sammuu varmuudella.

        ..TTU, kai mä oon sen sammuttanut jo miljoona kertaa vetämällä koko talon virtakaapin pääkytkimestä nollille! Koko kylä pimeenä hetken... SAMMUU ALTA SEKUNNIN! PÖH, ja kiitos tyhjästä neuvosta. Kai ehkä oon jotenkin saanut sammumaan, mutta kun tahdon tehdä JOSKUS sen oikein...

        Muille kiitos vinkeistä, etsitään prosessia...
        Kerron sitten.

        Ei löydy mitään proggista joka veisi resursseja.

        Onko mitään aatosta siitä että jossain olisi mulla 'ruksi väärässä ruudusssa' ? ? ?


        nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllö


      • werwerwerwerwerwerwe
        ripethepooh kirjoitti:

        Ei löydy mitään proggista joka veisi resursseja.

        Onko mitään aatosta siitä että jossain olisi mulla 'ruksi väärässä ruudusssa' ? ? ?


        nimim. tietotekniikkaa jo vuodesta -82 mutta silti näin pöllö

        että .NET Frameworkin jotkut vanhemmmat versiot saattaa sekoittaa virranhallinan ja sammutuksen toiminnot. Kantsii kattoa, että viimeisin versio on käytössä. On kokemusta samanlaisesta ongelmasta.
        Windows updaten kauttahan se ilmoittelee jos on tarjolla uudempaa versiota.
        Ja terveellisemmin kuin virrat pois, on sammuttaa kone:
        Käynnistä -> Suorita -> ja kirjoita: shutdown -s -f
        Nimim. vielä pöllömpi ja kokemusta jo 70-luvun puolelta.


      • ripethepooh
        werwerwerwerwerwerwe kirjoitti:

        että .NET Frameworkin jotkut vanhemmmat versiot saattaa sekoittaa virranhallinan ja sammutuksen toiminnot. Kantsii kattoa, että viimeisin versio on käytössä. On kokemusta samanlaisesta ongelmasta.
        Windows updaten kauttahan se ilmoittelee jos on tarjolla uudempaa versiota.
        Ja terveellisemmin kuin virrat pois, on sammuttaa kone:
        Käynnistä -> Suorita -> ja kirjoita: shutdown -s -f
        Nimim. vielä pöllömpi ja kokemusta jo 70-luvun puolelta.

        .NET Framework asiat on kyllä kunnossa.

        shutdown -s -f sammuttaa myllyn. Lisäsin vielä vivun -t 0
        Tein pikakuvakkeen joka hoitaa homman.
        SENSIJAAN shutdown -s -t 0 EI toimi. Miksiköhän? Luulisi toimivan...

        Myöskään, kuten alunperin mainitsin, ei sammu ei Käynnistä-valikon kautta, ei ctrl/del kautta...

        No pääasia on kuitenkin että nimimerkin 'vielä pöllömpi' ohje toimii. Kiitos!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      75
      2226
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      135
      1445
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      149
      1150
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      987
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    Aihe