Uusi boxer-moottori Nykyinen boxer-moottori
Moottorityyppi: 4-sylinterinen DOHC 4-sylinterinen DOHC
Kuutiotilavuus: 1995 cm3 1994 cm3
Puristussuhde: 10,5 10,2
Syl.halk. x isk. pit.: 84 x 90 mm 92 x 75 mm
Maksimiteho: 109 kW 109 kW
Maksimivääntö: 196 Nm 191 Nm
No missä on 2.5 faktalaatikko?
Tuo iskunpidennys on tervetullut sillä nyt alkaa vetää myös heti kun kone käy.
Uusi moottori 2 ja 2.5
24
10178
Vastaukset
- paalusu
uusia. Esim kampiakselia ja muita moottorikomponentteja kevennetty polttoaineen säästösyistä. Kestävyys testataan taas kuluttajilla. Bokseridieselkin ollut markkinoilla vasta kaksi vuotta, hirveää säätöä koko ajan. Iskunpidennys kuitenkin tervetullut idea, jos alavääntöä saadaan lisää. Tuskinpa cvt tulee dieseliin v 2012, siinä olisi liian paljon järkeä.
- forre
On se diisseli ollut myynnissä jo alkuvuodesta 2008, elikkä kohta 3 vuotta, jos tarkkoja ollaan. Eikä niiden kestävyydessä taida mitään isija ongelmia olla, kytkimiä ja hiukkassuodattimia lukuun ottamatta.
Eipä tuo kehitysvauhti mikään kovin huima ole ollut noiden bensa koneiden kanssa, mutta nyt taisi tulla ensimmäine todellinen parannus 20:neen vuoteen. - röipis
...on isompi juttu kulutukseen kuin monikaan tajuaa. Ihmeen vähän asiaa on pähkäilty nettikeskusteluissa. Subarukin pitää aika matalaa profiilia uudesta moottorista. Esim. suurimman väännön kierroslukua ei ole näkynyt. Johtuuko sitten siitä, että uusi moottori on tulossa alkuun Foresteriin ja muissa malleissa mennään vanhalla lyhytiskuisella ainakin hetken aikaa. Numeroita maahantuojan sivuilta hinnastosta 2,0 bansamalleille:
Forester MY10,5 (man & AT): noin 199g/km
Forester MY11 (man & AT): noin 175g/km. Automaatin tyypistä ei tarkemmin, lienee vielä perinteinen. mikä sitten CVT:llä, 165g/km? Jää nähtäväksi...
Impreza&Legacy: noin 195g/km paitsi CVT: 185g/km.
En usko että bokseriperiaatteella on juuri mitään tekemistä Subarun bensa-autojen ehkä hiukan kilpailijota suurempaan kulutukseen, vaan suurin syy on lyhytiskuisissa "kierroskoneissa". Käytännön kulutuksia varmaan kasvattaa myös merkin imagon ja ominaisuuksien perusteella valikoitunut käyttäjäkunta;) Normikulutusten ja netistä luettujen perusteella bokseridieselin kulutus on hyvin kilpailukykyinen ja vertailukelpoinen muiden merkkien kanssa, nelivetojen kärkipäätä. Dieselissä sylinterimitat ovatkin samaa luokka kuin muissa:
BoxerD: 86x86 (D x isku) vrt.
VAG 1,6TD: 79,5x81 (nykyaikaisempi VAG)
VAG 2,0TD: 81x96 (vanhempaa perua)
Honda 2,2D: 85x97 (uudehko)
Tuossa muutama sattumanvarainen vertailukohta millin osia pyöristäen. Miksi ihmeessä bokseri sinällään kuluttaisi rivimottoria enempi??? Moottorin lämpiäminen voi ehkä olla aavistuksen hitaampaa sylinterien "hajasijoituksen" takia kuin rivikoneissa, mutta muuta en keksi ja tasaisempi käynti taas eduksi. Jos joku kuplan matalaviritteinen ilmajäähdytteinen bokseri on kuluttanut kilpailijoita enempi, niin se johtuu muusta kuin bokserista ja on historiaa.
Bensamoottoreissa ei 2000-luvun normiautoista mahda löytyä muita yhtä lyhyiskuisia koneita kuin Subarulla, edes "urheilullisilla" Alfa-Romeolla, BMW:llä tai Hondalla? En jaksa pöyhiä, jos joku tietää niin korjatkoon. Uskoisin että tuo moottorimuutos tekee Subarusta suurelle yleisölle selvästi aiempaa kiinnostavamman merkin, kun bensamoottorienkin kulutus tulee samalle viivalle muiden kanssa. Moottorien luonne voi tietysti vähän muuttua, mistä joku voi olla pahoillaan, ja uudessa kehitelmässä saattaa olla pikkuviilausta kuten aina. Enkä epäile, etteikö muillakin uudistuksilla olisi vaikutusta kulutukseen, mutta iskusuhteen muutos on minusta se avainasia.
Pahoittelen etten osaa vastata alkuperäiseen kyysymykseen, kiinnostaisi minuakin. Eikä tämä ole mikään provokirjoitus, kunhan pähkäilen ääneen. Ei myöskää ole tarkoitus edistää tai haitata Subarun myyntiä. Jostakin syystä kuusitähtinen merkki jaksaa kiinnosta meikäläistä vaikka muulla nyt ajankin;) - forre
röipis kirjoitti:
...on isompi juttu kulutukseen kuin monikaan tajuaa. Ihmeen vähän asiaa on pähkäilty nettikeskusteluissa. Subarukin pitää aika matalaa profiilia uudesta moottorista. Esim. suurimman väännön kierroslukua ei ole näkynyt. Johtuuko sitten siitä, että uusi moottori on tulossa alkuun Foresteriin ja muissa malleissa mennään vanhalla lyhytiskuisella ainakin hetken aikaa. Numeroita maahantuojan sivuilta hinnastosta 2,0 bansamalleille:
Forester MY10,5 (man & AT): noin 199g/km
Forester MY11 (man & AT): noin 175g/km. Automaatin tyypistä ei tarkemmin, lienee vielä perinteinen. mikä sitten CVT:llä, 165g/km? Jää nähtäväksi...
Impreza&Legacy: noin 195g/km paitsi CVT: 185g/km.
En usko että bokseriperiaatteella on juuri mitään tekemistä Subarun bensa-autojen ehkä hiukan kilpailijota suurempaan kulutukseen, vaan suurin syy on lyhytiskuisissa "kierroskoneissa". Käytännön kulutuksia varmaan kasvattaa myös merkin imagon ja ominaisuuksien perusteella valikoitunut käyttäjäkunta;) Normikulutusten ja netistä luettujen perusteella bokseridieselin kulutus on hyvin kilpailukykyinen ja vertailukelpoinen muiden merkkien kanssa, nelivetojen kärkipäätä. Dieselissä sylinterimitat ovatkin samaa luokka kuin muissa:
BoxerD: 86x86 (D x isku) vrt.
VAG 1,6TD: 79,5x81 (nykyaikaisempi VAG)
VAG 2,0TD: 81x96 (vanhempaa perua)
Honda 2,2D: 85x97 (uudehko)
Tuossa muutama sattumanvarainen vertailukohta millin osia pyöristäen. Miksi ihmeessä bokseri sinällään kuluttaisi rivimottoria enempi??? Moottorin lämpiäminen voi ehkä olla aavistuksen hitaampaa sylinterien "hajasijoituksen" takia kuin rivikoneissa, mutta muuta en keksi ja tasaisempi käynti taas eduksi. Jos joku kuplan matalaviritteinen ilmajäähdytteinen bokseri on kuluttanut kilpailijoita enempi, niin se johtuu muusta kuin bokserista ja on historiaa.
Bensamoottoreissa ei 2000-luvun normiautoista mahda löytyä muita yhtä lyhyiskuisia koneita kuin Subarulla, edes "urheilullisilla" Alfa-Romeolla, BMW:llä tai Hondalla? En jaksa pöyhiä, jos joku tietää niin korjatkoon. Uskoisin että tuo moottorimuutos tekee Subarusta suurelle yleisölle selvästi aiempaa kiinnostavamman merkin, kun bensamoottorienkin kulutus tulee samalle viivalle muiden kanssa. Moottorien luonne voi tietysti vähän muuttua, mistä joku voi olla pahoillaan, ja uudessa kehitelmässä saattaa olla pikkuviilausta kuten aina. Enkä epäile, etteikö muillakin uudistuksilla olisi vaikutusta kulutukseen, mutta iskusuhteen muutos on minusta se avainasia.
Pahoittelen etten osaa vastata alkuperäiseen kyysymykseen, kiinnostaisi minuakin. Eikä tämä ole mikään provokirjoitus, kunhan pähkäilen ääneen. Ei myöskää ole tarkoitus edistää tai haitata Subarun myyntiä. Jostakin syystä kuusitähtinen merkki jaksaa kiinnosta meikäläistä vaikka muulla nyt ajankin;)Tosiaan tuosta 2,5 moottorista ei löydy paljoa mitään tietoa, mutta eipä se tule edes myyntiin täällä foresterin keulalla, harmi sinänsä, koska moni haluaisi hieman enemmä voimaa esim. vaneen tai asuntovaunun vetoon, ja turbo kun on sitten taas liian kallis vaihtoehto.
Selvähän se on että haluavat vielä myydä Legasyjä vanhalla moottorilla niin kauan kun niitä varastossa on, näinhän ovat toimineet ennenkin, nyt tarvi forester pientä myynnin piristystä.
Täsmälleen samaa mieltä ole tuosta boxerikoneen kehityksestä, iskun pituudella tehdään paljon taloudellisuuden hyväksi. Kuitenkin boxeri on kevytmassainen kampiakseliltaan, myös kitkat on vähäisemmät, samoin värinät vähäisemmät, niin se on aivan kilpailukykyinen myös taloudellisuudessa tämän uudistuksen vuoksi. Vielä kun olisivat ottaneet käyttään vastaava järjestelmän kuten toyotan "valvematic", niin olisi joku desi voinut tulla lisää säästöä.
Mitä mulla on kokemusta Subarujen lämpiämisestä, siis bensakoneiden, niin kyllä ne tosi nopeasti ovat lämminneet, tämä diesel käykin sitten puoli vuotta liian kylmänä näissä oloissa.
Varmaan cvt-vaihteisto tulee seuraavaan päivitykseen, tuon jo todella vanhahtavan automaatin tilalle. - paalusu
forre kirjoitti:
Tosiaan tuosta 2,5 moottorista ei löydy paljoa mitään tietoa, mutta eipä se tule edes myyntiin täällä foresterin keulalla, harmi sinänsä, koska moni haluaisi hieman enemmä voimaa esim. vaneen tai asuntovaunun vetoon, ja turbo kun on sitten taas liian kallis vaihtoehto.
Selvähän se on että haluavat vielä myydä Legasyjä vanhalla moottorilla niin kauan kun niitä varastossa on, näinhän ovat toimineet ennenkin, nyt tarvi forester pientä myynnin piristystä.
Täsmälleen samaa mieltä ole tuosta boxerikoneen kehityksestä, iskun pituudella tehdään paljon taloudellisuuden hyväksi. Kuitenkin boxeri on kevytmassainen kampiakseliltaan, myös kitkat on vähäisemmät, samoin värinät vähäisemmät, niin se on aivan kilpailukykyinen myös taloudellisuudessa tämän uudistuksen vuoksi. Vielä kun olisivat ottaneet käyttään vastaava järjestelmän kuten toyotan "valvematic", niin olisi joku desi voinut tulla lisää säästöä.
Mitä mulla on kokemusta Subarujen lämpiämisestä, siis bensakoneiden, niin kyllä ne tosi nopeasti ovat lämminneet, tämä diesel käykin sitten puoli vuotta liian kylmänä näissä oloissa.
Varmaan cvt-vaihteisto tulee seuraavaan päivitykseen, tuon jo todella vanhahtavan automaatin tilalle.että pitempi-iskuinen diesel cvt tulee markkinoille 2014. Ekodiiseli ehkä 2016. Kataisen päiväkäskystä diesel muuttuu ekodieseliksi v 2014, kalliimpaa vanhaa dieseliä toki on saatavissa kuluttajaystävälliseen hintaan 2 egee/litra. Katsoin juuri kristallipallosta. Tuhannen taalan kysymys, kuka uskaltaa ostaa dieselkoneen, joka ei syö ekodieseliä.
- voihan vätys
paalusu kirjoitti:
että pitempi-iskuinen diesel cvt tulee markkinoille 2014. Ekodiiseli ehkä 2016. Kataisen päiväkäskystä diesel muuttuu ekodieseliksi v 2014, kalliimpaa vanhaa dieseliä toki on saatavissa kuluttajaystävälliseen hintaan 2 egee/litra. Katsoin juuri kristallipallosta. Tuhannen taalan kysymys, kuka uskaltaa ostaa dieselkoneen, joka ei syö ekodieseliä.
Paalusu :lla huonosti asiat? Oletko ostanut huonon auton vai oletko harkinnut vasta ostoa.
Kaikilla noilla ajaa myös ekodieselillä jos on pakko,joku 10% lisäys rypsiöljyä ei tuohon kestävyyteen taida paljoa vaikuttaa.
Subarun maahantuoja ja tehdas eivät kuitenkaan anna lupaa ajaa roskarasvasta tehdyillä polttoaineilla. - paalusu
voihan vätys kirjoitti:
Paalusu :lla huonosti asiat? Oletko ostanut huonon auton vai oletko harkinnut vasta ostoa.
Kaikilla noilla ajaa myös ekodieselillä jos on pakko,joku 10% lisäys rypsiöljyä ei tuohon kestävyyteen taida paljoa vaikuttaa.
Subarun maahantuoja ja tehdas eivät kuitenkaan anna lupaa ajaa roskarasvasta tehdyillä polttoaineilla.kyllä pahasti väärässä. Ob:ssä on polttoainekorkin suojaläpässä kissan kokoinen ekodieselkieltomerkki. Maininta: tässä autossa ei voi käyttää ekodieseliä on myös kirjasessa. Ei voi olla huomaamatta. Mitenkähän takuu, jos tuon takia laukeaa, saattaa käydä kylmät. Tuo ekodiesel on vain ajan kysymys. Varmaan viherpiipertäjät virittelevät jo verkkojaan.
- voihan vätys
paalusu kirjoitti:
kyllä pahasti väärässä. Ob:ssä on polttoainekorkin suojaläpässä kissan kokoinen ekodieselkieltomerkki. Maininta: tässä autossa ei voi käyttää ekodieseliä on myös kirjasessa. Ei voi olla huomaamatta. Mitenkähän takuu, jos tuon takia laukeaa, saattaa käydä kylmät. Tuo ekodiesel on vain ajan kysymys. Varmaan viherpiipertäjät virittelevät jo verkkojaan.
Tottahan takuu raukeaa vaikka pistät pisarankin tankkiin,mutta eri asia on se,että kestääkö kone 10% paistinrasvapiristyksen.
- Legasy
Moi
Ei mun mielestä subaru bensiini moottorin kampiakselia ole kevennetty. - Legasy
röipis kirjoitti:
...on isompi juttu kulutukseen kuin monikaan tajuaa. Ihmeen vähän asiaa on pähkäilty nettikeskusteluissa. Subarukin pitää aika matalaa profiilia uudesta moottorista. Esim. suurimman väännön kierroslukua ei ole näkynyt. Johtuuko sitten siitä, että uusi moottori on tulossa alkuun Foresteriin ja muissa malleissa mennään vanhalla lyhytiskuisella ainakin hetken aikaa. Numeroita maahantuojan sivuilta hinnastosta 2,0 bansamalleille:
Forester MY10,5 (man & AT): noin 199g/km
Forester MY11 (man & AT): noin 175g/km. Automaatin tyypistä ei tarkemmin, lienee vielä perinteinen. mikä sitten CVT:llä, 165g/km? Jää nähtäväksi...
Impreza&Legacy: noin 195g/km paitsi CVT: 185g/km.
En usko että bokseriperiaatteella on juuri mitään tekemistä Subarun bensa-autojen ehkä hiukan kilpailijota suurempaan kulutukseen, vaan suurin syy on lyhytiskuisissa "kierroskoneissa". Käytännön kulutuksia varmaan kasvattaa myös merkin imagon ja ominaisuuksien perusteella valikoitunut käyttäjäkunta;) Normikulutusten ja netistä luettujen perusteella bokseridieselin kulutus on hyvin kilpailukykyinen ja vertailukelpoinen muiden merkkien kanssa, nelivetojen kärkipäätä. Dieselissä sylinterimitat ovatkin samaa luokka kuin muissa:
BoxerD: 86x86 (D x isku) vrt.
VAG 1,6TD: 79,5x81 (nykyaikaisempi VAG)
VAG 2,0TD: 81x96 (vanhempaa perua)
Honda 2,2D: 85x97 (uudehko)
Tuossa muutama sattumanvarainen vertailukohta millin osia pyöristäen. Miksi ihmeessä bokseri sinällään kuluttaisi rivimottoria enempi??? Moottorin lämpiäminen voi ehkä olla aavistuksen hitaampaa sylinterien "hajasijoituksen" takia kuin rivikoneissa, mutta muuta en keksi ja tasaisempi käynti taas eduksi. Jos joku kuplan matalaviritteinen ilmajäähdytteinen bokseri on kuluttanut kilpailijoita enempi, niin se johtuu muusta kuin bokserista ja on historiaa.
Bensamoottoreissa ei 2000-luvun normiautoista mahda löytyä muita yhtä lyhyiskuisia koneita kuin Subarulla, edes "urheilullisilla" Alfa-Romeolla, BMW:llä tai Hondalla? En jaksa pöyhiä, jos joku tietää niin korjatkoon. Uskoisin että tuo moottorimuutos tekee Subarusta suurelle yleisölle selvästi aiempaa kiinnostavamman merkin, kun bensamoottorienkin kulutus tulee samalle viivalle muiden kanssa. Moottorien luonne voi tietysti vähän muuttua, mistä joku voi olla pahoillaan, ja uudessa kehitelmässä saattaa olla pikkuviilausta kuten aina. Enkä epäile, etteikö muillakin uudistuksilla olisi vaikutusta kulutukseen, mutta iskusuhteen muutos on minusta se avainasia.
Pahoittelen etten osaa vastata alkuperäiseen kyysymykseen, kiinnostaisi minuakin. Eikä tämä ole mikään provokirjoitus, kunhan pähkäilen ääneen. Ei myöskää ole tarkoitus edistää tai haitata Subarun myyntiä. Jostakin syystä kuusitähtinen merkki jaksaa kiinnosta meikäläistä vaikka muulla nyt ajankin;)Moi
Subarun boxer moottoriin johtavat pitkät imukanavat niistä johtuu ben-
siinin runsaanpi kulutus näin on ollut aina.Jos tuo 7,5l/100km kohden
yhtään pitää paikkaansa verailu samankokoisiin suv autoihin on
kärkikaartia. - Legasy
paalusu kirjoitti:
kyllä pahasti väärässä. Ob:ssä on polttoainekorkin suojaläpässä kissan kokoinen ekodieselkieltomerkki. Maininta: tässä autossa ei voi käyttää ekodieseliä on myös kirjasessa. Ei voi olla huomaamatta. Mitenkähän takuu, jos tuon takia laukeaa, saattaa käydä kylmät. Tuo ekodiesel on vain ajan kysymys. Varmaan viherpiipertäjät virittelevät jo verkkojaan.
Moi
Tuo naftatankin korkin vieressä oleva teksti ei ole sitä mitä tarkoitetaan olen tarkistanut asian subarun maahantuojalta Tero Yli-
paavalniemeltä. - Sarjaimijä
Legasy kirjoitti:
Moi
Subarun boxer moottoriin johtavat pitkät imukanavat niistä johtuu ben-
siinin runsaanpi kulutus näin on ollut aina.Jos tuo 7,5l/100km kohden
yhtään pitää paikkaansa verailu samankokoisiin suv autoihin on
kärkikaartia.Mitenkäs se runsaampi kulutus johtuisi pitkistä imukanavista? Muissakin merkeissä joissa on muuttuvapituuksinen imusarja, niin kanavat ovat pidemmät alemmilla kierroksilla (lisää vääntöä) ja lyhyemmät korkeilla kierroksilla (lisää tehoa).
- subberman
Legasy kirjoitti:
Moi
Ei mun mielestä subaru bensiini moottorin kampiakselia ole kevennetty.Pitkät imukanavat heikensivät polttoainetaloutta kaasarimallissa, ruiskupeleissä vähemmän.
- Legasy
Sarjaimijä kirjoitti:
Mitenkäs se runsaampi kulutus johtuisi pitkistä imukanavista? Muissakin merkeissä joissa on muuttuvapituuksinen imusarja, niin kanavat ovat pidemmät alemmilla kierroksilla (lisää vääntöä) ja lyhyemmät korkeilla kierroksilla (lisää tehoa).
Sarjaimijä moi.
Imusarjan muoto tulisi olla sellainen,että siinä syntyisi mahdollisimman
pieni painehäviö,ja ilma jakaantuisi mahdollisimman tasaisesti eri sylin
terien kesken.Epätasainen ilmatäytös vaikuttaa sylinterien välisiin seos
suhteisiin,joka laskee moottorin suorituskykyä.Ja jos suorituskyky las
kee tietää tämä suoraa-asiaa kulutukseen.Tätä Subaru on yrittänyt
korjata monella konstilla.Subarun moottorin imusarjan putket tulevat
kummaltakin puolen moottoria ja ovat pitkät muihin rivimoottoreihin
verrattuna, imusarjan putket tulevat samalta puolelta kaikki. - Legasy
subberman kirjoitti:
Pitkät imukanavat heikensivät polttoainetaloutta kaasarimallissa, ruiskupeleissä vähemmän.
Moi.
Pitää paikkansa ,pitää huomioida boxer kone oikelta ja vasemmalta
puoleta tulevat imusarjan putket ovat olleet aina heikkous koska muodon pitää ollasellainen ettei synny painehäviöitä mitä pidempimatka sitä enempi häviöitä sylinterien välisiin seossuhteisiin
rivimoottoreissa imusarja samallapuolella. - Sarjaimijä
Legasy kirjoitti:
Moi.
Pitää paikkansa ,pitää huomioida boxer kone oikelta ja vasemmalta
puoleta tulevat imusarjan putket ovat olleet aina heikkous koska muodon pitää ollasellainen ettei synny painehäviöitä mitä pidempimatka sitä enempi häviöitä sylinterien välisiin seossuhteisiin
rivimoottoreissa imusarja samallapuolella.Onko tämä nyt sitten ymmärrettävä niin, että rivikoneissa joissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja kanavat ovat pidemmät alemmilla kierroksilla (siis yleisimmälle käyttöalueelle lisää vääntöä) tämä ratkaisu ei olekaan hyvä polttoainetalouden kannalta vaan ainoastaan moottorin käyntiominaisuuksien?
Mulla oli ennen Subarua Xsara 2.0 VTS ja vaikka siinä on rivinelonen, niin imusarja on "mahtipontisen kokoinen" TM:ää lainatakseni. Pitkä siis ala- ja keskikierroksilla. - Legasy
Sarjaimijä kirjoitti:
Onko tämä nyt sitten ymmärrettävä niin, että rivikoneissa joissa on muuttuvapituuksinen imusarja ja kanavat ovat pidemmät alemmilla kierroksilla (siis yleisimmälle käyttöalueelle lisää vääntöä) tämä ratkaisu ei olekaan hyvä polttoainetalouden kannalta vaan ainoastaan moottorin käyntiominaisuuksien?
Mulla oli ennen Subarua Xsara 2.0 VTS ja vaikka siinä on rivinelonen, niin imusarja on "mahtipontisen kokoinen" TM:ää lainatakseni. Pitkä siis ala- ja keskikierroksilla.MOi
Muutuvanpituisilla imusarjoilla on saatu korjattua koko väännön
aluetta ylä ja alakierroksilla mikä varmasti vaikuttaa poltoaineen
taloudellisuuteen koska vääntö on laajalla aluella hyvä.Tätä Subaru
hakee laajammalla vääntöalueella venttiilien ja muiden toimien kanssa
imuputkien kohdalla Subarulla ei ole paljon mahollisuuta lyhentää
jos katsot koneen rakennetta,venttiilien ajoituksilla ruiskutus ja palotilojen muotolluilla ja muilla vesikiero systeemeillä parannusta - 2.5cvt
forre kirjoitti:
Tosiaan tuosta 2,5 moottorista ei löydy paljoa mitään tietoa, mutta eipä se tule edes myyntiin täällä foresterin keulalla, harmi sinänsä, koska moni haluaisi hieman enemmä voimaa esim. vaneen tai asuntovaunun vetoon, ja turbo kun on sitten taas liian kallis vaihtoehto.
Selvähän se on että haluavat vielä myydä Legasyjä vanhalla moottorilla niin kauan kun niitä varastossa on, näinhän ovat toimineet ennenkin, nyt tarvi forester pientä myynnin piristystä.
Täsmälleen samaa mieltä ole tuosta boxerikoneen kehityksestä, iskun pituudella tehdään paljon taloudellisuuden hyväksi. Kuitenkin boxeri on kevytmassainen kampiakseliltaan, myös kitkat on vähäisemmät, samoin värinät vähäisemmät, niin se on aivan kilpailukykyinen myös taloudellisuudessa tämän uudistuksen vuoksi. Vielä kun olisivat ottaneet käyttään vastaava järjestelmän kuten toyotan "valvematic", niin olisi joku desi voinut tulla lisää säästöä.
Mitä mulla on kokemusta Subarujen lämpiämisestä, siis bensakoneiden, niin kyllä ne tosi nopeasti ovat lämminneet, tämä diesel käykin sitten puoli vuotta liian kylmänä näissä oloissa.
Varmaan cvt-vaihteisto tulee seuraavaan päivitykseen, tuon jo todella vanhahtavan automaatin tilalle.onhan joku venttilien säätö jo nykysen leka 2.0 mallis,ainakin subarun omien sivujen mukaan.ja 2.5 imusarjarja säätyy kierrosten mukaan.
Onko kellään mitään tietoa koska tätä uutta moottoria saadan Legacyyn?
- "forre"
Kun tiedetään että se tulee syksyllä uuteen Imppuun, niin ei siinä enään kauaa mene että se on Legacyn keulalla. Subarullakin on jonkinlaista taloudellista järkeä toiminnassa, eikä ole taloudellisesti viisasta pitää kahta samankokoista moottorimallia tuotannossa.
- unfvå4å+
ei tää mulla oleva 2.5 cvt tunnu ainakaan alakierroksilta kuolleelle ja subarun omien sivujen mukaan siinä on yli 200nm käyrös 1500-5500 rpm.Toki tuo portaaton automaatti on helmiloota.Ja se kulutus,ei yli 9,2 vielä vienyt.
- Anonyymi
Uusi parannettu 2.5 kone tulee nyt.yli 250nm jes!
Saisipa tuon koneen myös foresteriin.- Anonyymi
Silti kulutus vielä 8.6 l/100 km yhdistetty ja päästö 193 g.
Samaa museokamaa kuin kaikki aiemmatkin.
Mutta sähköauto yli 400 nm väännöllä tulossa 2025. Toyotan tekniikalla tietysti. - Anonyymi
saisipa ja tietysti ilman hybridiä, ostaisin heti jos hinta alle 45t
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau394627Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html473270Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens343236Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4912856Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin2112084Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1511957- 471696
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat301577Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61311- 781262