Kannattaako ostaa Bayliner ?

OSTAWA .,-.,-.,-.,.-

Mitä kokemuksia teillä muilla veneilijöillä on Bayliner veneistä?
Kiinnostaisi ostaa alle 12 000e:n bayliner ja kyselen, tekeekö noilla yhtään mitään?
ÄLKÄÄ alkako tuputtamaan mitään muita merkkejä, vaan kertokaa kokemuksia/näkemyksiä!
Vene kiinnostaa ulkonäöllisesti ja toiseksi, koska tässä on keskimoottori josta itse pidän enemmän.
2000-sarja kiinnostaa, eli 2155,2052, tai joku muu 2xxx.

- Miten noiden mercruisereiden kestävyys ja luotettavuus?
- Kulutus?
- Tyyppivikoja koneissa/ veneissä?
- Merikelpoisuus?

104

11932

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 22

      Kulutustietoihin pitää tietää ainakin vene, moottori ja haluttu nopeus ym.

      • hifistellään sitten

        Eli tarkoitin siäperämoottoria...
        JA kyllä kulutustietoihin pitää tietää vene, moottori jne....ELI NIITÄ TEIDÄN KOKEMUKSIA 2xxx- sarjan baylinerilla ja siinä ollella moottorilla, oli se sitten 130hp, 170hp tai 230 hp, tjsp.


      • Anonyymi
        hifistellään sitten kirjoitti:

        Eli tarkoitin siäperämoottoria...
        JA kyllä kulutustietoihin pitää tietää vene, moottori jne....ELI NIITÄ TEIDÄN KOKEMUKSIA 2xxx- sarjan baylinerilla ja siinä ollella moottorilla, oli se sitten 130hp, 170hp tai 230 hp, tjsp.

        Höpö höpö..


    • 9870

      Tuolla budjetilla ja merikelpoisuutta haettaessa kannataisi tutkia purjeveneitä, esim 5000 euron H-veneen sisarveneellä on ylitetty Atlantin valtameri. 12 000 eurolla saa kaikenlaisia h-venettä tilavampia matkapursia.

      Esimerkiksi Visbyssä ei juurikaan näy suomalaisia moottoriveneitä, sen sijaan suomalaisia purjeveneitä on kesäisin siellä kymmeniä.

      Jos kuitenkin päädyt hankkimaan halvan moottoriveneen, jotta saisivat ihmiset nukkua rauhassa satamissa, kannatta hommata prutku apukoneeksi. Edes juopotteleva meluava porukka ei ole niin ärsyttävä kuin herätä aamuyöstä merivartioston bayliner hinausporjektiin.

      • kuutsalonpoika

        Joo vist dom är där, purjehtiminenhan on sellaista vasenkätisten hommoo. Ja näkee niitä purkkareitakin merivartioston hinauksessa. Ja merivartiostolla on moottoriveneet!


      • rt57
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Joo vist dom är där, purjehtiminenhan on sellaista vasenkätisten hommoo. Ja näkee niitä purkkareitakin merivartioston hinauksessa. Ja merivartiostolla on moottoriveneet!

        Merivartiostolla alle 12000 euron veneet, älä naurata.


      • kuutsalonpoika
        rt57 kirjoitti:

        Merivartiostolla alle 12000 euron veneet, älä naurata.

        Visbyssä alle 12 tuhannen euron suomalaisia purjeveneitä? Luin kerran onnettomuustutkintaraportin, kun joku onneton oli ostanut halvan purkkarin Ruotsista, ja toi sitä Suomeen. Olis senkin kannattannu vaikka ostaa paska Bayliner Suomesta, etsintäalue olis ollut paljon pienempi.
        Ja on sitä Atlantti ylitetty soutuveneelläkin!


      • v685467
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Visbyssä alle 12 tuhannen euron suomalaisia purjeveneitä? Luin kerran onnettomuustutkintaraportin, kun joku onneton oli ostanut halvan purkkarin Ruotsista, ja toi sitä Suomeen. Olis senkin kannattannu vaikka ostaa paska Bayliner Suomesta, etsintäalue olis ollut paljon pienempi.
        Ja on sitä Atlantti ylitetty soutuveneelläkin!

        hehheh, kävin suomesta purjeveneellä visbyssä ja takaisin. Ko vene myytiin muutama vuosi sitten 8000 eurolla. Monta kertaa olen herännyt suomen rannikolla siihen, että konevikaista tai polttoaineen loppumisen takia kulkemisen lopettanutta baylineriä tai vastaavia on hinailtu keskellä yötä vierassatamaan.


      • 8XXX
        v685467 kirjoitti:

        hehheh, kävin suomesta purjeveneellä visbyssä ja takaisin. Ko vene myytiin muutama vuosi sitten 8000 eurolla. Monta kertaa olen herännyt suomen rannikolla siihen, että konevikaista tai polttoaineen loppumisen takia kulkemisen lopettanutta baylineriä tai vastaavia on hinailtu keskellä yötä vierassatamaan.

        No jo on, ja näitä tolloja riittää.


      • kuutsalonpoika
        v685467 kirjoitti:

        hehheh, kävin suomesta purjeveneellä visbyssä ja takaisin. Ko vene myytiin muutama vuosi sitten 8000 eurolla. Monta kertaa olen herännyt suomen rannikolla siihen, että konevikaista tai polttoaineen loppumisen takia kulkemisen lopettanutta baylineriä tai vastaavia on hinailtu keskellä yötä vierassatamaan.

        Itselläni on ollut monta kertaa se ongelma, ettei vierasvenesatamassa ole saanut unen päästä kiinni (ilman etanolipuudutusta) kun ne purjeveneet (masto ja vaijerit ym.) pitävät sellaista kauheaa kilkatusta ja kalinaa koko yön. Tämä on tapahtunut lähinnä juuri silloin, kun ko. veneiden polttoainetta (eli tuulta) tuntuisi olevan tarjolla.
        Muutenkin ihmetyttää nuo purjeveneilijät, ovat täälläpäin liikkeellä lähinnä vain tyynellä ilmalla konevoimalla, ja jos olisi tuulta tarjolla pysytään laiturissa.


      • kuutsalonpoika
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Itselläni on ollut monta kertaa se ongelma, ettei vierasvenesatamassa ole saanut unen päästä kiinni (ilman etanolipuudutusta) kun ne purjeveneet (masto ja vaijerit ym.) pitävät sellaista kauheaa kilkatusta ja kalinaa koko yön. Tämä on tapahtunut lähinnä juuri silloin, kun ko. veneiden polttoainetta (eli tuulta) tuntuisi olevan tarjolla.
        Muutenkin ihmetyttää nuo purjeveneilijät, ovat täälläpäin liikkeellä lähinnä vain tyynellä ilmalla konevoimalla, ja jos olisi tuulta tarjolla pysytään laiturissa.

        Osta vaan Bayliner. Mutta älä mene Visbyyseen, sillä paikan vasenkätisellä yhteisöllä on sellainen henkinen vaikutus suomalaisiin, että saatat saada pakkomielteen lopettaa veneily ja myydä veneesi pilkkahintaan.


      • b56789
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Itselläni on ollut monta kertaa se ongelma, ettei vierasvenesatamassa ole saanut unen päästä kiinni (ilman etanolipuudutusta) kun ne purjeveneet (masto ja vaijerit ym.) pitävät sellaista kauheaa kilkatusta ja kalinaa koko yön. Tämä on tapahtunut lähinnä juuri silloin, kun ko. veneiden polttoainetta (eli tuulta) tuntuisi olevan tarjolla.
        Muutenkin ihmetyttää nuo purjeveneilijät, ovat täälläpäin liikkeellä lähinnä vain tyynellä ilmalla konevoimalla, ja jos olisi tuulta tarjolla pysytään laiturissa.

        Olen käynyt purjeveneellä myös kuutsalossa ihan viime vuosina, eipä tullut vastaan noin huonosti käyttäytyvää hemmoa.


      • gfr68
        kuutsalonpoika kirjoitti:

        Itselläni on ollut monta kertaa se ongelma, ettei vierasvenesatamassa ole saanut unen päästä kiinni (ilman etanolipuudutusta) kun ne purjeveneet (masto ja vaijerit ym.) pitävät sellaista kauheaa kilkatusta ja kalinaa koko yön. Tämä on tapahtunut lähinnä juuri silloin, kun ko. veneiden polttoainetta (eli tuulta) tuntuisi olevan tarjolla.
        Muutenkin ihmetyttää nuo purjeveneilijät, ovat täälläpäin liikkeellä lähinnä vain tyynellä ilmalla konevoimalla, ja jos olisi tuulta tarjolla pysytään laiturissa.

        Ei taida moottoriveneilijöistä olla miestä sanoa kolinasta tai mennä itse laittamaan kolisevat nostimet saalinkien kautta mastoon. Laki kotirauhasta pätee myös veneisiin.


      • ????????????????????
        gfr68 kirjoitti:

        Ei taida moottoriveneilijöistä olla miestä sanoa kolinasta tai mennä itse laittamaan kolisevat nostimet saalinkien kautta mastoon. Laki kotirauhasta pätee myös veneisiin.

        ?????????????????????????????


      • 20
        v685467 kirjoitti:

        hehheh, kävin suomesta purjeveneellä visbyssä ja takaisin. Ko vene myytiin muutama vuosi sitten 8000 eurolla. Monta kertaa olen herännyt suomen rannikolla siihen, että konevikaista tai polttoaineen loppumisen takia kulkemisen lopettanutta baylineriä tai vastaavia on hinailtu keskellä yötä vierassatamaan.

        Vai että "monta kertaa". Tuo on paksuhko vale. Jos kerran eläessäsi olet sattunut sellaisen näkemään, niin sekin on jo paljon.


    • Kuten huomasit, kysyjä "OSTAWA .,-.,-.,-.,.-", keskustelut saattaa joskus vähnä rönsyillä :)

    • yksi keskusteluvastaukseni. Noistahan löytyy aika monta juupas epääkun pistät hakukenttään Bayliner.

      Jos ei 2755 ole liian iso niin suosittelisin sitä, mahtava vene (hinta/laatu/ominaisuudet). 2155 on vähän töpöhäntä 2455 ihan ok.

      kokemuksia hieman pienemmistä. 2455 Beikku, 230hv OMC/V8, kulutus 1.5L/maili matkanopudella 20-22. Sitten 2755 Beikku , 235hv OMC/8 , 1.7L. Kaveri ajoi samat lomat 2655 Beikulla joka on leveämpi, painavampi ja isompi. Varmaan juuri tuota kysymääsi kokoa. Kone 260hv OMC/8 kulutus 2L.

      Ajot 88-92 kaasari koneilla, tuskin ruiskukaan tuosta paljoa putoaa. Veneet käytössa uutena, 2755 oli tosin neljä vuotta.

      Noissa ei ole mitään kikkaa joten kysymykseesi tuosta ei iloa ole. Jos kulutus poikkeaa noista "huimasti" niin jotain voi olla pielessä. Energiaa kun kuluu kun noita painoja siirretään.

      • 8+6

        Bayliner on hyvä retkivene kaikinpuolin. Lyömättömät tilat kokoluokassaan sekä yleensä suomiveneeseen on jo edellisten toimesta näprätty riittävät varusteet. Kulutus on matkanopeudella noin 50 litraa/h. Huoltoa vaatii samoin kuin muutkin sisämoottorit. Keväisin tarkastan tekniikan, vahaan veneen, vaihdan öljyt, suodattimet ja joka kolmas kevät vesipumpun siipirattaan. Loppu räpelöinti riippuu innosta ja käytettävissä olevasta ajasta.
        En oikein osaa venettä moittia, aina on lähtenyt kun on ollut tarvetta.


      • Jorma K.
        8+6 kirjoitti:

        Bayliner on hyvä retkivene kaikinpuolin. Lyömättömät tilat kokoluokassaan sekä yleensä suomiveneeseen on jo edellisten toimesta näprätty riittävät varusteet. Kulutus on matkanopeudella noin 50 litraa/h. Huoltoa vaatii samoin kuin muutkin sisämoottorit. Keväisin tarkastan tekniikan, vahaan veneen, vaihdan öljyt, suodattimet ja joka kolmas kevät vesipumpun siipirattaan. Loppu räpelöinti riippuu innosta ja käytettävissä olevasta ajasta.
        En oikein osaa venettä moittia, aina on lähtenyt kun on ollut tarvetta.

        Kaikkien kirjoitusten äiti Jorma K. Andalusian apukeisari, toimituksen tsupparin apulainen ja kondylooma, kateellisten kourija ynnä paljon muuta mitä kadehtia


      • Alkuperäinen kysyjä
        Jorma K. kirjoitti:

        Kaikkien kirjoitusten äiti Jorma K. Andalusian apukeisari, toimituksen tsupparin apulainen ja kondylooma, kateellisten kourija ynnä paljon muuta mitä kadehtia

        Aivan vitun järkeviä vastauksia....KERTOKAA NIITÄ OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIA BAYLINEREISTA, moottorien tyyppivikoja, kestävyys, jne.


      • 18
        Alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Aivan vitun järkeviä vastauksia....KERTOKAA NIITÄ OMAKOHTAISIA KOKEMUKSIA BAYLINEREISTA, moottorien tyyppivikoja, kestävyys, jne.

        idioottimainen kuin ovat vastauksetkin olleet. Beikuissakin on käytetty useita eri moottorivalmistajia, ja vanhemmissa menossa jo useampikin kone. Kestävyys taas riippuu oikeastaan pelkästään käytöstä ja huoltotoimenpiteistä - niin veneellä kuin moottorillakin.


      • vihaan idiootteja
        18 kirjoitti:

        idioottimainen kuin ovat vastauksetkin olleet. Beikuissakin on käytetty useita eri moottorivalmistajia, ja vanhemmissa menossa jo useampikin kone. Kestävyys taas riippuu oikeastaan pelkästään käytöstä ja huoltotoimenpiteistä - niin veneellä kuin moottorillakin.

        Siis sulla on todellakin ymmärrys hukassa...Haluaisin vain tietoa, miten jollakin herra X:llä on oma vene/konepaketti toiminut(Kulutus,huoltokustannukset,jneeeee), niin tietäisin ostanko samanlaisen paketin. YKSINKERTAISTA!


      • 12
        vihaan idiootteja kirjoitti:

        Siis sulla on todellakin ymmärrys hukassa...Haluaisin vain tietoa, miten jollakin herra X:llä on oma vene/konepaketti toiminut(Kulutus,huoltokustannukset,jneeeee), niin tietäisin ostanko samanlaisen paketin. YKSINKERTAISTA!

        "tietäisin istaisinko samanalaisen . . . . . " ;) Ei helvetii näitä tolloja.


      • ylipäällikkö.
        12 kirjoitti:

        "tietäisin istaisinko samanalaisen . . . . . " ;) Ei helvetii näitä tolloja.

        OPETTELE APINA KIRJOITTAMAAN!!!


      • vihaan idiootteja kirjoitti:

        Siis sulla on todellakin ymmärrys hukassa...Haluaisin vain tietoa, miten jollakin herra X:llä on oma vene/konepaketti toiminut(Kulutus,huoltokustannukset,jneeeee), niin tietäisin ostanko samanlaisen paketin. YKSINKERTAISTA!

        Niin kysymyksen asettelu on mennyt pieleen.

        Vanhassa veneessä voi olla uudehko moottori, ja sitä on ylläpidetty huolella. Tai siinä on vanha elinkaarensa päässä oleva moottori, ja kunnossapidon laiminlöynnit tekevät siitä loputtoman työmaan.

        Lähtökohtaisesti saat paljon vastinetta rahalle, alkuperäiset heikon laadun aiheuttamat ongelmat on jo korjattu, ja vanhan bensaraudan uusii halvalla. Toisaalta voit saada todellisen ikuisuusprojektin.

        Eli veneyksilö ratkaisee, eikä sen kuntoa voi todeta muulla tavoin kun haastattelemmalla myyjää, ja tutkimalla vene perusteellisesti. Ja lisäksi tietysti kuitit ulkopuolisen, ja ammattitaitoisen, telakan tekemistä huolloista antaa jonkinlaista turvaa.


    • retkeiliä

      jos olette löytäneet bayliner 2155 hyvän yksilön, millä hyvänsä moottorilla ja hinta kohdallaan varusteisiin ja kuntoon nähden niin suosittelen lämpimästi,taatusti rahalle vastinetta ja romun saa 10,000e,lla siistin ja priimakuntoisen 15,000e
      että silleen

      • Leo lesepää

        Bayliner 2155 huomattavasti pehmeämpi ajettava aallokossa kuin suomalaiset aquador ja Bella vastaavassa kokoluokassa. Sisätilojen vertailua ei edes kannata aloittaa. Kaikkia noita ajaneena huonossa kelissä voin sanoa että harmittaisi todella paljon jos olisin ostanut esim. aq 21 wa:n pienillä tiloilla ja huonolla ajettavuudella korkeaan hintaan. Tyynissä lätäköissä varmaan mukavampi ajella aquadorilla koska kuljettajalle enemmän statusta venemerkistä kuin ameeriikan mossella.


    • ex-purjehtija

      No miten kävi ostiko ? Mua kiinnostaa 2455 tai vastaava diesel koneella.Mitä on arvoisa raati tästä mieltä ?

      • Hode

        Mulla ollut 2455 230 hv bensalla ja fsd groupin gm 6,2 dieselillä 160 hv.. Bensa hiljaisempi ja mielyttävämpi ajella. Diesel kuluttaa vähän vähemmän samaa nopeutta ajettaessa, mutta häviää huippunopeudessa n. 10 km/ h. Diesel ongelma konehuoneen ilmanvaihto. Kun lämpö konehuoneessa nousee, tehot tippuu selvästi. Jos tykkää lipua hiljaa, diesel etu kasvaa. Tällä hetkellä ajelen taas 5,0 L 230 hv bensalla. Viikonloppuna ajoin 4 henkilön kuormalla 180 km keskinopeudella 45 km / h. Bensaa meni tasan 180 litraa eli litra / km ja 40 l/h.


      • kaksneljäviisviis

        Meillä 2455 5.8/230hv bensakasilla. Kulutus matkavauhdilla hiukan alle 2 litraa/mpk.

        Jos on hyvä yksilö, niin kyllä saa paljon venettä ja tiloja siihen rahaan. Osia saa hyvin,

        Vaikea uskoa että diesel olisi hintansa väärti tässä luokassa. Yli puolta litraa ei mailikulutus tipu, eli ei kannata taloudellisesti. Pyytävät kovia hintoja.

        Se on kuitenkin daycruiseri eikä mikään matkailualus.


      • paapelinkirous
        Hode kirjoitti:

        Mulla ollut 2455 230 hv bensalla ja fsd groupin gm 6,2 dieselillä 160 hv.. Bensa hiljaisempi ja mielyttävämpi ajella. Diesel kuluttaa vähän vähemmän samaa nopeutta ajettaessa, mutta häviää huippunopeudessa n. 10 km/ h. Diesel ongelma konehuoneen ilmanvaihto. Kun lämpö konehuoneessa nousee, tehot tippuu selvästi. Jos tykkää lipua hiljaa, diesel etu kasvaa. Tällä hetkellä ajelen taas 5,0 L 230 hv bensalla. Viikonloppuna ajoin 4 henkilön kuormalla 180 km keskinopeudella 45 km / h. Bensaa meni tasan 180 litraa eli litra / km ja 40 l/h.

        Hou hode, ootko päässyt kulutuksessa kapalliseen kilokyynärällä? Mun beikulla se kulutus onnistuu mach 2 EXP-3 nopeudella. Aika hyvin liukuvalta veneeltä joka painaa tyhjänä lähes 70 sentneriä. Leivisköissä siis muutaman kerran enemmän.


      • Fsdretghhjj
        paapelinkirous kirjoitti:

        Hou hode, ootko päässyt kulutuksessa kapalliseen kilokyynärällä? Mun beikulla se kulutus onnistuu mach 2 EXP-3 nopeudella. Aika hyvin liukuvalta veneeltä joka painaa tyhjänä lähes 70 sentneriä. Leivisköissä siis muutaman kerran enemmän.

        Sinusta tuo oli hauska, kaikki lukijat ovat kuitenkin oikeassa, oikeastaan tuo ei ollut yhtään hauska, jopa tylsä. No saitpa kulutettua tylsää aikaasi keskellä yötä kirjoittaaksesi tuon typeryyden.


      • paapelinkirous
        Fsdretghhjj kirjoitti:

        Sinusta tuo oli hauska, kaikki lukijat ovat kuitenkin oikeassa, oikeastaan tuo ei ollut yhtään hauska, jopa tylsä. No saitpa kulutettua tylsää aikaasi keskellä yötä kirjoittaaksesi tuon typeryyden.

        Sun viesti oli hauska kun et ymmärtänyt että kyseessä oli kannanotto vakiintuneiden mittayksiköiden käytön puolesta.

        Hode pisti veneilijät kalkyloimaan maamitoista merimittoihin jotta hänen tekstinsä viestin saisi esille. Osoitin vain että löytyy sitä muitakin nykyveneilylle irrelevantteja yksiköitä kuin beikkumiesten maamitat.

        Omasta viestistänikin merkityksen saa esille kun suorittaa muuntolaskelmia, ihan kuin hodenkin viestistä. Yhtä hauskoja molemmat.


      • Reikä päässä
        Hode kirjoitti:

        Mulla ollut 2455 230 hv bensalla ja fsd groupin gm 6,2 dieselillä 160 hv.. Bensa hiljaisempi ja mielyttävämpi ajella. Diesel kuluttaa vähän vähemmän samaa nopeutta ajettaessa, mutta häviää huippunopeudessa n. 10 km/ h. Diesel ongelma konehuoneen ilmanvaihto. Kun lämpö konehuoneessa nousee, tehot tippuu selvästi. Jos tykkää lipua hiljaa, diesel etu kasvaa. Tällä hetkellä ajelen taas 5,0 L 230 hv bensalla. Viikonloppuna ajoin 4 henkilön kuormalla 180 km keskinopeudella 45 km / h. Bensaa meni tasan 180 litraa eli litra / km ja 40 l/h.

        Mahtaakohan bensakoneellakaan olla asiat ok tuolla ilmanvaihdolla? Mielestäni kahden solmun ero huipuissa kuulostaa tosi pieneltä jos bensakone on 230hv ja diesel 160hv. Olisiko bensapuolella muutama hevonen laitumella liiallisen lämmön takia?


      • 21
        Reikä päässä kirjoitti:

        Mahtaakohan bensakoneellakaan olla asiat ok tuolla ilmanvaihdolla? Mielestäni kahden solmun ero huipuissa kuulostaa tosi pieneltä jos bensakone on 230hv ja diesel 160hv. Olisiko bensapuolella muutama hevonen laitumella liiallisen lämmön takia?

        Sulla tosiaan on reikä päässä, jos et ymmärrä diesel ja bensakoneen eroja.


      • Monta apinaa
        paapelinkirous kirjoitti:

        Sun viesti oli hauska kun et ymmärtänyt että kyseessä oli kannanotto vakiintuneiden mittayksiköiden käytön puolesta.

        Hode pisti veneilijät kalkyloimaan maamitoista merimittoihin jotta hänen tekstinsä viestin saisi esille. Osoitin vain että löytyy sitä muitakin nykyveneilylle irrelevantteja yksiköitä kuin beikkumiesten maamitat.

        Omasta viestistänikin merkityksen saa esille kun suorittaa muuntolaskelmia, ihan kuin hodenkin viestistä. Yhtä hauskoja molemmat.

        Tsekkaapa laskusi uudestaan, koomikko. Nyt mä vaan rupesin, kun tuo sun viestisi on niin ihqun hauska....


      • Reikä päässä
        21 kirjoitti:

        Sulla tosiaan on reikä päässä, jos et ymmärrä diesel ja bensakoneen eroja.

        No en sitten ilmeisesti ymmärrä. Kertoisitko minulle? Tiedän vain että mitään dieselhevosvoimia ei ole olemassa. Dieselissä on myös parempi hyötysuhde, joten se tuottaa vähemmän hukkalämpöä per tuotettu kWh. Myös mistään dieselin paremmasta väännöstä on turha selittää. Huipputeholla sillä ei ole merkitystä vaikka väite paikkansa pitäisikin.

        Väitän että 160hv diesel tuottaa vähemmän hukkalämpöä kuin 230hv bensakone. Lisäksi sen kipon pitäisi mielestäni kulkea 70 ylimääräisenä hevosvoimalla enemmän kuin 2 solmua nopeammin.

        Kertoisitko nyt, se moottorimies, minulle ne mainitsemasi dieseltekniikan erot?

        (myönnän että koneiden jäähdytyksissä voi olla eroa, luulisin kyllä että merkkarin tms. raakavesijäähdytys ei ole niin paljoa tehokkaampi kuin tuon dieselin makeavesisysteemi)


      • Hode
        paapelinkirous kirjoitti:

        Sun viesti oli hauska kun et ymmärtänyt että kyseessä oli kannanotto vakiintuneiden mittayksiköiden käytön puolesta.

        Hode pisti veneilijät kalkyloimaan maamitoista merimittoihin jotta hänen tekstinsä viestin saisi esille. Osoitin vain että löytyy sitä muitakin nykyveneilylle irrelevantteja yksiköitä kuin beikkumiesten maamitat.

        Omasta viestistänikin merkityksen saa esille kun suorittaa muuntolaskelmia, ihan kuin hodenkin viestistä. Yhtä hauskoja molemmat.

        Ketkä ei vielä veneilyä harrasta, pääsee varmaan paremmin jyvälle näistä beikkumiehen maamitoista. Myös nää mun ipad systeemit ja navionics kartat näyttää nopeuden ja matkan kilometreinä. Voi varmaan muuttaakin asetuksista? Kappa ja kilokyynärmitat mulle vieraita, täytyy varmaan perehtyä niihinkin. Selvennyksenä fanaatikoille: Huippunopeusero n. 5 solmua dieselin ja bensan välillä. Keskinopeudella 24 šolmua bensankulutus 1,85 L / mpk. Ajomatka oli n. 97 mpk. Tuntikulutus sama 40 l/h kuin maamitoilla :)


      • Hode
        Reikä päässä kirjoitti:

        No en sitten ilmeisesti ymmärrä. Kertoisitko minulle? Tiedän vain että mitään dieselhevosvoimia ei ole olemassa. Dieselissä on myös parempi hyötysuhde, joten se tuottaa vähemmän hukkalämpöä per tuotettu kWh. Myös mistään dieselin paremmasta väännöstä on turha selittää. Huipputeholla sillä ei ole merkitystä vaikka väite paikkansa pitäisikin.

        Väitän että 160hv diesel tuottaa vähemmän hukkalämpöä kuin 230hv bensakone. Lisäksi sen kipon pitäisi mielestäni kulkea 70 ylimääräisenä hevosvoimalla enemmän kuin 2 solmua nopeammin.

        Kertoisitko nyt, se moottorimies, minulle ne mainitsemasi dieseltekniikan erot?

        (myönnän että koneiden jäähdytyksissä voi olla eroa, luulisin kyllä että merkkarin tms. raakavesijäähdytys ei ole niin paljoa tehokkaampi kuin tuon dieselin makeavesisysteemi)

        Se nopeusero oli N. 10km/h eli n. 5 solmua. Ero johtui siitä, että perävetolaite /välitys pysyi samana, mutta diesel ei kierrä niin paljon kuin bensa. Pintaan molemmat nousi tehoerosta huolimatta suunnilleen yhtä hyvin. Dieselissä oli myös merivesijäähdytys. Dieselin ilmantarve on suurempi kuin bensan.


      • 34
        paapelinkirous kirjoitti:

        Sun viesti oli hauska kun et ymmärtänyt että kyseessä oli kannanotto vakiintuneiden mittayksiköiden käytön puolesta.

        Hode pisti veneilijät kalkyloimaan maamitoista merimittoihin jotta hänen tekstinsä viestin saisi esille. Osoitin vain että löytyy sitä muitakin nykyveneilylle irrelevantteja yksiköitä kuin beikkumiesten maamitat.

        Omasta viestistänikin merkityksen saa esille kun suorittaa muuntolaskelmia, ihan kuin hodenkin viestistä. Yhtä hauskoja molemmat.

        No joko taas on joku idiootti väittämässä, ettei veneilyssä ja merellä yleensäkin voisi käyttää aivan yhtä hyvin km ja km/h kuin mpk ja solmua.

        Sellaista ihmistä ei Suomessa pitäisi olla, joka ei ymmärtäisi, mitä on 45 km/h. Ihan sama nopeus se on kuin maallakin. Muuntolaskut on täysin turhia.

        Itse asiassa on aika tyhmää käyttää mpk ja solmu -yksiköitä, koska km ja km/h ovat JOKAISELLE tuttuja ja selkeitä => nimenomaan vanhojen yksiköiden käyttö vaatii konversiota.


      • 2 x kad44
        34 kirjoitti:

        No joko taas on joku idiootti väittämässä, ettei veneilyssä ja merellä yleensäkin voisi käyttää aivan yhtä hyvin km ja km/h kuin mpk ja solmua.

        Sellaista ihmistä ei Suomessa pitäisi olla, joka ei ymmärtäisi, mitä on 45 km/h. Ihan sama nopeus se on kuin maallakin. Muuntolaskut on täysin turhia.

        Itse asiassa on aika tyhmää käyttää mpk ja solmu -yksiköitä, koska km ja km/h ovat JOKAISELLE tuttuja ja selkeitä => nimenomaan vanhojen yksiköiden käyttö vaatii konversiota.

        Joo, ja viralliset nopeus kyltit ovat Suomen vesi alueilla Km/h vaikka kaikki muut navigointi määreet ovat nautisia eli asteet, minuutit, sekunit(kaapelin mitta) solmua ja merimailia. Mikähän on ollut logiikka virainomaisilla tässä, taitaa olla IMON määräys?


    • Bayliner2

      Ostimme Tänä kesänä Baylinerin 2150 OMC 230HV koneella, päädyimme tähän "pätkämalliin" ihan yksinkertaisesti veneen kunnon perusteella, mielestämme hintalaatusuhde kohtasi tässä veneessä parhaiten. Omat vinkit venettä ostaessa olisi seuraavat. Markkinoilla on ihan hirveitä veneitä, selvittäkää ihan ensin millasessa käytössä vene on ollut niin sanottu viihdevene ei todellakaan palvele matkavene käytössä, se tuli huomattuu :) eli jos etsitte "matkavenettä" niin ensimmäisenä varmistatte että kyseinen vene on ollut siinä käytössä, sen jälkeen aletaan puhuu kunnosta, varusteista (mitkä toimii ja mitkä ei) Sisätiloissa on iso ero onko se tämä pätkä 2150 vai 2455 tässä 2455 on HYVIN paljon isompi "takahytti" ja jää tilaa "keittiön" ja keulapöydän väliin enemmän, jos esim on pariskunnasta kyse niin tämä pätkämalli käy hyvin niin kuin meilläkin tämä takahytti on vaan tavaransäilytystä varten, se tiloista ja onhan tossa 2455 mallissa septitankit ym ym ym.. Mitä tulee ajettavuuteen niin 2455 on ehdottomasti parempi, lähtee liukuun helpommin ja pysyy plaanissa paremmin, myös kulutus on pienempi kuin 2150, kulutuksesta kaikki aina kyselee KYLLÄ NÄMÄ VENEET KULUTTAVAT PALJON, meillä menee noin 30l - tunnissä matkavauhdin ollessa 22 solmuu (en oo tarkkaan mitannu) Mutta millä pystyt edes pikkasen tiputtamaan kulutusta LAITTAKAA SE MUIJA SINNE KEULAAN SIKSI AIKAA KUN NOSTATTE PLAANIIN ;) ei oo iso vaiva! soppaa säästyy huomattavasti kun ei tarvii yhtään kyntää ero on huomattava, opeteltaa trimmilevyjen asennot ja KONEEN sen oppii päivässä kun jaksaa nostella plaaniin sen 15-20 kertaa päivän aikana (palkitsee myöhemmin) niin ja tavarat tietysti sinne keulaan kans matkan ajaksi ne kerkee sit saaressa laittaa paikalleen ;) Sitten kaikkien laitteitten käyttöön ja veneen OMIIN nikseihin, käyttäkää aikaa vanhanomistajan kanssa jippojen oppimiseen niin kaikkea ei tarvii oppia kantapäänkautta, pääsette heti nauttimaan siitä veneestä, kun kyse on näinkin vanhoista veneistä ne on kaikki yksilöitä. Mihin nyt itse panostin niin AKKUIHIN ostakaa uudet akut aina vaikka ne ois viimekesänä uusittu sillon tiedätte varmasti sen että ette ole ekassa saaressa jumissa ;) Näistä veneistä saa pienellä työllä paljon käytännöllisempiä kun ovat "vakiona" vähän itsetehtyy hyllyä, kaappia ym ym sekin palvelee sit pitkässä juoksussa kun homma toimii.. LASKEKAA AINA se 1000-1500€ siihen veneen ostohinnan päälle niin saatte ne akut ja kaikki tämmöset pakolliset kuntoo, sit voitte olla rauhallisin mielin sen ensimmäisen kesän, talvella on sit aikaa tehdä siitä veneestä "oman näkönen" Mitä tulee koneisiin niin ehdottomasti kaikki sytkäpuolen asiat tarkistakaa! ja kyselkää siltä myyjältä mitä ja koska on tehty, onko ollut ongelmia ja mitä ne on ollut... Siiten omat kokemukset veneestä, olen hyvin tyytyväinen ollut kyseiseen vehkeeseen, me ostimme veneen perheeltä kenellä oli vene ollut käytössä 14v EtSIKÄÄ semmoisia" tosiaan ekan päivän käytin pelkästään veneen niksien oppimiseen okei se 130 litraa siinä leikkiessä meni mut hyvin pääs jyvälle veneestä.. meillä kävi sinänsä tuuri kaikki toimii hienosti (vielä) :D

      Toivottavasti tästä oli jollekkin hyötyä ja mielellään vastailen lisääkin jos jollain jotain kysyttävää jäi (siltä osin kun tiedän) SUOSITTELEN KYSEISTÄ VENETTÄ edellyttäen et on hyvin pidetty!. Me maksoimme veneestä 9000€ laitamme talvella sen 3000-4000€ niin meillä on OMASTA mielestä upea vene sen jälkeen :)

    • Tämmönen vaiva

      Moro kaikille.

      Itselläni on 2150 bayliner, semmosta kyselisin et "haahuileeko" muilla keula, niin sanotussa "juoppovauhdissa" ? noin 5-9km h. Todella rasittava ajaa hiljasissa nopeuksissa. Onko tälle vaivalle mitään tehtävissä?

      Kiitos vaustauksista.

    • Haahuilee

      Kyllä "haahuilee", se ei ole vika vaan ominaisuus liukuvissa veneissä. Jos sulla on trimmitasot, paina niitä alas, ja seuraa kierroluku- ja/tai nopeusmittaria, huomaat kun kulku kevenee . . . nopeus kasvaa, ja "haahuilu" vähenee. Kyse ei ole suuresta nopeuden kasvamisesta :)

      • Jsk1234

        Hyvä vinkki, kiitos, pitää kokeilla.

        Itse olen tähän mennessä ratkaissut asiaa näin. Asensin ratin sillä tavalla, että se on oikeansuuntainen. Elikä suoraan menevä suunta löytyy todennäköisimmin melko keskeltä. Sitten tuulen suunnan ja aallokon mukaan hiukan hienosäätöä. EIKÄ SAA ruveta koko ajan korjailemaan. Kun sopiva suunta löytyy, niin vene ajaa loivaa s-kirjainta koko ajan puolelta toiselle haahuillen, mutta suunta pysyy kohtalaisesti. Ainoastaan silloin tällöin nopea korjausliike ja samantien palautus alkuperäiseen ratin asentoon riittää. Onhan tämä hiukan rasittavaa. Mutta veneessä on niin paljon muuta hyvää, että ei se haittaa.

        Plaanaa kauniisti, ja se jos mikä on kivaa. Vaikea olisi kuvitella, että jaksaisi jollain uppiksella tai keppiveneellä höylätä Airistoa ylös ja alas. Siihen menisi suuri osa viikonlopun rajallisesta ajasta. Bensan kulutus ei ole mikään ongelma, koska sitä myydään huoltoasemilla. Ja itse asiassa tuo 265 (5.0mpi) vaikuttaisi syövän 1,7 - 1,8 L/maili, eli ei paha. Kesällä viereen tuli vene, joka söi 5 litraa mailille diiseliä. Ei se kulutus ollut kyllä hänellekään ongelma.


    • Trimmi1

      Meillä on kans tommonen 2155 beikku.. Trimmi lopetti toimintansa kuin seinään.

      Olisko kellään ideoita mistä päin vikaa voisi etsiä?

      OMC 5.0 Copra koneena.

      • Monta paikkaa

        Trimmipumpustakaan ei siis kuulu minkäänlaista "ääntä", että pyörisi, tai jotain "ääntä"? Jos pumppu tuntuu pyörivän, öljyt vähissä ja jossain vuoto.
        Jos ei mitään kuulu pumpusta, johto poikki/irti?, trimmi "senderi" tullut matkansa päähän?, trimmi"nappula rikki? - tai sitten vaan yksinkertaisesti pumppu sanoi työsuhteensa irti.


      • Trimi1
        Monta paikkaa kirjoitti:

        Trimmipumpustakaan ei siis kuulu minkäänlaista "ääntä", että pyörisi, tai jotain "ääntä"? Jos pumppu tuntuu pyörivän, öljyt vähissä ja jossain vuoto.
        Jos ei mitään kuulu pumpusta, johto poikki/irti?, trimmi "senderi" tullut matkansa päähän?, trimmi"nappula rikki? - tai sitten vaan yksinkertaisesti pumppu sanoi työsuhteensa irti.

        Tosiaan ei pumpusta kuulu mitään. "koelaudasta" ja ohjauslaitteesta kokeillu säädellä mut ei mikään sano mitään.

        Onkohan tolle olemassa omaa sulaketta (tai siis varmaa on) missähän moinen voisi olla? Tosiaan noi piuhat täytyy ajankanssa käydä läpi.

        Kiitos ehdotuksista seuraavaksi kun veneelle menee niin täytyy käydä noi läpi mitä ehdotit.


    • biilineri_1952

      omassa 1952 vm. '89 beikussa, jossa OMC 2,3L Cobra-vetari ( siis alkuperäinen tekniikka ): Ohjauslaitteessa jonkinverran klappia. Vetolaitetta voi kääntää hieman suuntaan ja toiseen, kun kääntää suoraan vetarista. Ohjausvaihteessa ( rattiputkessa ), on kiristysruuvi, jolla saa tuota klapin vaikutusta jonkinverran pienennettyä. Kyllä "haahuilee" tämä pikku-beikkukin, soutunopeuksilla ajaessa. Tuo metodi toimii hyvin, että ei koske rattiin. Antaa "haahuilla" puolelta toiselle. Antaa korjata suuntaansa paatti itse. :-D

    • Tämmönen vaiva

      Kiitokset vastauksista tästä "haahuilusta" eli levyt alas ja kädet polville :)

      • Haahuilee

        Näin se "homma" hoituu :)


    • Jäykkä1

      Oisko kellään tiedossa ohjaustehostinta omc 5.0l copra. Tai vinkkejä mistä kannattais lähtee hakee.

    • trimmi1

      Kyselin tossa aikasemmin vinkkejä trimmin korjaamiseen..

      Vika löytyi, siellä oli 50a sulake palanu, nyt toimii taas (helpolla pääs)

    • Alkup.kysyjä vastaa.

      Nyt on vuosi mennyt oman beikun kanssa vesillä ja voin sanoa, että en ole katunut ostostani. Oma 27 jalkainen pelaa todella kivasti isommassakin tuulessa ja aallokossa. Tuo yllämainittu "haahuilu" pätee kaikkiin tasaperäisiin veneisiin ja suunnan löydyttyä ruoriin ei ole koskemista...

      Etsin aluksi 21-24 jalkaista venettä, mutta sopivan yksilön tultua esille ostin hieman isomman veneen, enkä ole katunut! Nyt mahtuu muitakin veneilijöitä istumaan iltaa veneeseen, tai muutama matkustaja lisää.

      • 21-26 ?

        Itselläkin on ollut hakusessa (ensimmäiseksi omaksi veneeksi) lähes koko syksyn 21-24 jalkainen Bayliner, mutta eipä ole sopivaa yksilöä tullut vielä eteen joten olen ihan rauhassa jatkanut etsiskelyä. On pari kertaa käynyt mielessä siirtyä etsimään 26 -> jalkaisia veneitä, mutta mietityttää miten paljon nousee käyttökustannukset esim. polttoainekulut yms. kun siirtyy tuohon noihin 26jalkaisiin. Painoa niissä tuntuu ainakin olevan rutkasti lisää ( 1000kg) Se toki tuo mukanaan heti syksyn ja kevään kuljetusongelmat. Tuollaisen 2255:den (1800kg) saisi vielä vedettyä itsekkin trailerilla talveksi kotiin eikä tarvitsisi tilata kuljetusta. Merellä kyllä on varmasti mukavampi ja turvallisempi tuollainen hieman pidempi ja raskaampi vene. Minun käyttö on varmaankin vain rauhallista ajelua ja joskus joku pieni vkl matka vaimon kanssa jonnekkin lähisatamaan. Tietenkin nälkä kasvaa syödessä ja hankitaan siten taas isompi vene kun tiedetään minkälaista venettä minä oikesti tarvitsen..


    • Bayliner tottakai

      Mun mielestä sun kannattaa ostaa bay lineri.Ei se voi huono olla,ku niitä on tehty niin älyttömän paljon.Monia paljon kalliimpii on tehty paljon vähemmän.Jos saat isolla kasilla,niin kandee ottaa se.On meinaan äänet vähän toista luokkaa ku noissa pienemmissä,ja on se vähän eri vehe muutenkin.Jos joku tyrkyttää jotain nokipataa,no kyllähän sä tiedät,millä tavalla se osasto on suuntautunut.Sääli kun sitä ei enään saa ääneen sanoa.Mun kokemuksella voit kyllä olla aika varma näistä hemmoista beikku rintamalla että tavara on,mitä ne sanovat sen olevan.Ainakin just noi jotka joutuvat luopumaan isoista kaseista.Sen tietää,että niistä ei luovu kukaan,ellei ole tosi pakottavaa syytä.Siinä ei paljon viitti edes tinkimään ruveta,ku tietää,että veli on pakkoraossa,meinaan jos vähänkään on säädyllinen kaveeri kohtaan.Joka tapauksessa homma rulettaa ihan eri levelillä kun näiden yamariini ym.tyyppien kanssa,jotka yrittää kusettaa ja viilaa linssiin joka mutkassa niiden naurettavien vehkeiden kanssa.Sitä paitsi pimeessäkin on liian valosaa,että niillä kehtais ajaa.Joku sääliin taipuvainen vois niitä sääliäkkin,mutta meitsi ei.Muhikoon liemessään.Etköhän näillä pärjää.Ilmottele ku homma on klaari,niin päästään krympaamaan.

    • Yksi tapa

      Miksikäs ei mikäli hinta on kohdallaan,jota se harvoin on.Itse ostin 21jalkasen n.vuosi sitten,eli yksi kesä on takana.Ostin valmiiksi konevikaisen 10v.vanhan ja laitoin siihen uuden long block moottorin 5.0 kasin siis samanlainen kun alkuperänen oli.Vetolaite on alkuperäinen,purettiin kuitenkin ja käytiin läpi.Veneen jouduin hakemaan muualta,koska täältä ei löydy ,ainakaan järkevällä hinnalla.Mutta tommosen kuljetus ei ihmeitä maksa euroopan alueella.Kymmenen vuotias halpis uudella koneella,kun hinta jäi kuitenkin ...........täällä myytävien joihin todennäköisest joutuu aika nopeasti tekemään remonttia oli pienen vaivan arvoinen.Halpikselle tuli se hinta minkä nimikin edellyttää.

    • Bayliner tottakai

      No joo.No onhan toi pikkulohko eli säälikasi parempi ku joku bricks strattoni mutt kyll mä silti sanon,että vaihda kone.Esim.jos sulla vaikka on Capri Cuddy niin menee hyvä vene ihan hukkaan tollasella nuhapumpulla jonka tehot on jotain 260hp kai suunnilleen.Kuule ihan vaan itses takii pistä isolohko sinne pilssiin nyt talvipuhteena.Sata varmaa että et kadu ja oot ilonen että kuuntelit viisaan neuvoa.Kato mulla sentään on aika väkevä kokemus tästä hommasta.Sitä paitsi vajaa teho on aina risgaapeli juttu kun ollaan vesillä.Ja muutenkin tollasen mini kasin äänet on niin hepposet että tulee oikeesti paha olo sun puolesta kun joudut niitä kuuntelemaan.Onhan se tietysti aika noloa.Mutta toimeen vaan ja olo on heti jo parempi kun oot saanut sen röpöttimen pois Beikusta ja hävitettyä niin hyvin kun mahdollista.Sen jälkeen vaan kasi piste kakkosta hakemaan ja muista ottaa samalla tilpehöörit kuiville putkille siis silent choise palikat.Näillä neuvoilla saat systeemin pelaamaan ja mä olen saletti että ens kesänä vasta hiffaat,mitä on oikee veneily kun on kunnon vehkeet eikä tartte häpeillä.

    • MKS3

      Moro!Mulla jo kolmas Beikku ja mitään perusvikoja ei ole ollut,Käytetyssä veneessä ratkaisevaa on se kuinka hyvin se on huollettu!!!Ainoa mihin ei kannata seota on OMC vetolaitteilla varustettu veve.Mercruiser,Volvo ovat perusvarmoja hyvin huollettuna.Sellaiset veneet joihin on asennettu joku vanha auton diesel kone kannattaa varoa.

      • Kianto

        Mikäs siinä OMC:ssä vikana on?


      • jotainrajaa

        Nää jutut OMC:n huonoudesta taitaa juontaa paljon siitä että jengi ei osaa niitä huoltaa. Esim peräöljyn täyttöä ei tehdä kuten kaikissa muissa sieltä alapropusta.
        Samaa rautaa ne on kun mercruiseritkin, huolto on vaan hieman eri.


    • Biilineristi..

      Kokemusta OMC-tekniikasta vuodesta 1998. Tuolloin jo 9-vuotias Beikku tuli ostettua.
      EI mitään ongelmia tekniikan kanssa ikinä. Eikä muutenkaan. Vene pelannut ongelmattomasti.

    • No problemos

      Sama homma, ei ongelmia Beikusta, eikä OMC;stä.

      • sportage

        Ajoin 7 vuotta ikivanhalla OMC:n sähköperällä olevalla veneellä, kerran meni ylävaihde omaa hölmöyttä rikki, muuta vikaa ei ollut, vaihteet toimivat hienosti, ilman mitään rutinoita, mainio laite kaikkiaan.


      • T.Umputtaja
        sportage kirjoitti:

        Ajoin 7 vuotta ikivanhalla OMC:n sähköperällä olevalla veneellä, kerran meni ylävaihde omaa hölmöyttä rikki, muuta vikaa ei ollut, vaihteet toimivat hienosti, ilman mitään rutinoita, mainio laite kaikkiaan.

        No mut toi "sähköperä" onkin paljon luotettavampi, kuin normaali malliset !! lisäksi tosi hiljainen ; )


      • ABF
        T.Umputtaja kirjoitti:

        No mut toi "sähköperä" onkin paljon luotettavampi, kuin normaali malliset !! lisäksi tosi hiljainen ; )

        Sähköperä on todella hyvä, kuten kaikki perälaitteet oikean kokoisten moottorien jatkeeksi, kun niihin kuuluvat laitteet ovat kunnossa ja niitä käytetään järkevästi.


    • ray

      Onkohan alkuperäinen kirjoittaja vuodelta tammikuulta 2011 ostanut sen Baylinerin?

      • ray

        siis tammikuulta 2011

        :)


      • ABF
        ray kirjoitti:

        siis tammikuulta 2011

        :)

        Sehän ei enää olekaan se relevantti asia :)


    • Veneilijä

      - Miten noiden mercruisereiden kestävyys ja luotettavuus? VASTAUS: Meidän Bayliner 2052 Mercruiset vm. -95 (peruskorjattu) on tosi hyväkuntoinen. Ollaan kerran karille ajettu, ei tullut potkuriin kuin vain sahausnaarmu. Eli aika kestäviä.

      - Kulutus? VASTAUS: Mercruiserin kulutus on ok. Meillä se on, sanotaanko n. 3 tunnissa saa noin 20l muistaakseni pulittaa, riippuen matkanopeudesta tietysti. Mutta kulutus pääosin on suht. Hyvä!

      - Tyyppivikoja koneissa/ veneissä? VASTAUS: Meillä ei ole, hyvin toiminut niin kuin pitääkin!

      - Merikelpoisuus? VASTAUS: omaa venettä käytämme järvivedessä. Baylinerissa on hyvä vaakuus, eli ei isotkaan aallot paljoa vaikuta, kun on painava vene. Muuten merivedessä niin kuin muissakin veneissä tulee se pohja vähän kuluuntumaan enemmän meriveden suolan takia..

      • Pyyliiteri

        Tämähän oli hauskasti kirjoitettu ; ) Monta asiavirhettä, mutta ilmeisesti vähän "kieliposkella" lähetetty.


    • Heh heh he he heh he

      NO kyllähän meitä muita vähän hymyilyttää nuo ameriikanveneet. Kuskin ego ja koneen kulutus on aika isoja, kaikki muu pientä. Avomerelle ei järkevä noilla ohutmuoveilla uskalla eikä osamaksupelleillä ole edes varaa. Siksi ne postaileee enimmäkseen laiturissa tai ajaa satama-altaassa.

      • 454_merccruiser

        Tarkennatko, nimimerkki "Heh heh he he heh he", mitä tarkoitat tuolla "kaikki muu pientä"-kommentillasi. Odotamme mielenkiinnolla.


      • Buster-mies
        454_merccruiser kirjoitti:

        Tarkennatko, nimimerkki "Heh heh he he heh he", mitä tarkoitat tuolla "kaikki muu pientä"-kommentillasi. Odotamme mielenkiinnolla.

        kaikilla jenkkiveneilijöillä on pieni muna. Olen tämän tarkistanut.


      • kas tässä:
        454_merccruiser kirjoitti:

        Tarkennatko, nimimerkki "Heh heh he he heh he", mitä tarkoitat tuolla "kaikki muu pientä"-kommentillasi. Odotamme mielenkiinnolla.

        materiaalivahvuudet, merikelpoisuus, ymmärrys, tyylitaju


      • ABF
        kas tässä: kirjoitti:

        materiaalivahvuudet, merikelpoisuus, ymmärrys, tyylitaju

        isommille vesille nuo Ameriikan laitteet ovat pääsääntöisesti tehty, kuin Suomipaatit, joten olisi mukavaa saada jotain järkiperäistä perustelua väitteellesi.


      • älämolo
        ABF kirjoitti:

        isommille vesille nuo Ameriikan laitteet ovat pääsääntöisesti tehty, kuin Suomipaatit, joten olisi mukavaa saada jotain järkiperäistä perustelua väitteellesi.

        Käy joskus Ammeriikassa katsomassa montako Pyyliiteriä siellä merestä löydät ;O)
        Ne on tehty Wal Mart kansalle ja vientiin wannabe veneilijöille joilla ei ole varaa muuhun..


      • Idiootille !!
        älämolo kirjoitti:

        Käy joskus Ammeriikassa katsomassa montako Pyyliiteriä siellä merestä löydät ;O)
        Ne on tehty Wal Mart kansalle ja vientiin wannabe veneilijöille joilla ei ole varaa muuhun..

        Suosittelisin sinulle käynti vaikkapa vain Floridassa, missä tahansa venemarinassa - löydät kymmeniä, tai satoja Baylinereita vesillä. Yleensä paljolti tietysti amerikkalaiseen tapaan, veneet lasketaan vesille vasta kun lähdetään veneilemään, mutta määrä on runsas, sillä Bayliner on ollut useina vuosina myydyin vene 7-10 metrin luokassa jenkeissä.


    • Heräsi kuolleesta

      Eiköhän tää 2011 alkanut keskustelu ole jo päättynyt kauppoihin?

    • Ivert

      Hain Bayliner 265 veneen Rotterdamista ajamalla Suomeen. Kelit viime kesänä kovin kehnot.
      Vene kyllä kesti vaikka kevyeksi on rakennettukin. Bensaa ei saanut MISTÄÄN Ruotsin jälkeen. Varoitukseksi jos joku suunnittelee reissua.
      -ei ole mitään mieltä verrata purjevenettä ja nopeaa liukuvaa moottorivenettä, molemmissa on puolensa. Kokemusta on viidettä vuotta purjeveneellä, CA 40, Välimerellä.
      Kari Pitkänen

      • onko_tosi

        Eikö suomesta enää saa bensaa?


    • mertenWartburg

      On noi beikut ja samanmalliset muut jenkit ihan hirveitä nakkikioskeja vesillä mielestäni. En voi ymmärtää että joku sellaisen viitsii ostaa kun oikeita veneitäkin on tarjolla ;)

      • Hankintahintoihin nähden Beikussa, enemmän venettä kuin yleisesti ottaen muissa.


      • interwebberi

        Sehän se on ongelma kun kaikilla ei ole niitä perintörahoja millä mällätä. Sillon pitää ostaa parasta mitä käytettävissä olevalla rahalla saa ja beikku kyllä lunastaa paikkansa siinä kategoriassa.


    • Kandee

      Ota pikavippi ja osta bayliner.

      • KandeeKandee

        ainoo Kandee on ostaa pikavippi ja ottaa bayliner


    • BaylinerinKippari

      Hauska katsoa millaisia ennakkoluuloja ihmisillä on Baylinereista kuin muistakin vastaavista amerikkalaisista veneistä. Niitä verrataan bustereihin, purjeveneisiin sekä muihin esim. Suomalaisiin veneisiin jotka on varmasti suunniteltu jokainen omanlaiseensa käyttöön (kalastus, purjehtimisesta nauttiminen, yhteyskäyttö tms.). Itselläni on jo 27 vuotta meriä kyntänyt Bayliner 2450 jolla olen itsekin ollut joskus kovemmassa kelissä sään yllättäessä, turvallisesti sillä on päässyt kotiin. Veneeni on juuri oikeanlainen minulle täyttäen ne kriteerit joita asetan veneelleni. Pääsen ottamaan aurinkoa veneelle, kalastelemaan veneellä, viettämään mukavaa viikonloppua veneellä josta löytyy wc, pentteri, aurinkokansi ja hyvät nukkumatilat. Kaikinpuolin mukava paatti omaan käyttötarkoitukseensa.

    • Bayliner

      Itsellä myös hakusessa Bayliner merelle 2052 tai sitten 2155. Meitä on ajoittain jopa 6 henkeä.
      Joten roiskesuojaa pitää olla ja hieman sisätilaa. Pienempi on kevyempi ja helpompi nostaa trailerilla. Kun taas isommassa paremmat sisätilat. Suomen kesät ovat kylmiä ja kosteita joten lämppäri on myös hyvä olla. Koneet ovat nyt mitä ovat (mitä isompi sitä enemmän kuluttaa)
      Bayliner on hintaansa ja kokoonsa nähden edullinen ja niissä on sisätiloja.

    • Lsksjfv

      On se. Ikkunoiden tiivistys on eräs heikko lenkki. Ikkunat alkavat vuotamaan ja sitten niitä saa irroitella ja tiivistelmä uudelleen. Muuten tiloiltaan loistavia veneitä. En myöskään sekaantuisi OMCn koneisiin. Eivät ole niin toimintavarmoja kuin kilpailijat.

      • Omc

        OMC käytti samoja perusmoottoreita kuin kilpailijatkin. Moottorit kestää. Kestää vetolaitteetkin, mikäli niistä osataan pitää huolta ja huoltaa oikein.


      • vasta14vuottasamaomc

        Varsinkin ne pahamaineiset GM pikkulohkot tietää aina milloin ne on asennettu OMC vetolaitten kanssa . On se ihme, että pelaavat ihan erilailla paremmin Mercruiserin, VolvoPentan ja jopa Yamahan kanssa.


      • OMC460KC

        Ne plexi-ikkunat kun ottaa kerran irti ja riivistää asiallisesti, ja lisää kiinnitysryyveja kolminkertaisella tiheydellä alkuperäiseen kiinnitykseen, ei sen jälkeen tarvitse koskaan enää tehdä sitä samaan veneeseen uudelleen.
        Tiloiltaan tosiaan kilpailijoitaan huomattavasti tilavampi.
        Moottorit eivät tosiaankaan tiedä, ovatko OMC; vaiko muiden "leimoilla" varustettuna, eivätkä tunnista perälaitteitakaan.
        OMC-perälaite on aivan hyvä, mutta sillä on erikoispiirteensä kuten muidenkin perälaitteissa. Vaativat myös huoltoa kuten muidenkin. Missään mielessä eivät ole huonompia tai heikompia kuin kilpalijoidensakaan.


    • artegora

      älä vain osta Baylineriä ei niillä tee YHTÄÄNMITÄÄN.

      • Palstatontuu.linjoilla

        Tiedätkö mistä Baylineristä on edes kyse, oletko koskaan sellaista omistanut, ja/tai sellaisessa ollut? Kommentistasi päätellen, et !


    • mullaolibeikku

      Beikku on parhautta.
      Kaduttaa, kun myin pois ja ostin mukamas laadukkaamman veneen, jossa on laittoa riittänyt....

    • pure.jenkkii

      osta ihmeessa Beikku!

      mun paatti näyttää hyvältä kun tuon sen sun avokiulun viereen

      • mullaolibeikku

        Ei se sun paattis näytä sen paremmalta, vaikka sen nostais kaatikselle.
        Osta vaan sinäkin tollanen hienoilla linjoilla ja hyvillä tiloilla varustettu Beikku ni ei tartte kadehtia!


    • Anonyymi

      Ostin bayliner cabri 2052 v4 3.0
      Tehty täydellinen huolto ! Ei käynnisty laturi, puola, akku ym.. vaihdettu. Ajaa 50-100m sammuu eikä käynnisty uudestaan ? Otin vanhat bensat pois ,kipinä tulee. Kaasaria rn ole vielä putsannut !!
      Onko kellään kokemuksia vastaavasta ongelmasta?

      • Anonyymi

        Joo kokemusta on. "kannattaako ostaa baylineri" no ei kannata. Jos saat sen käymään kannattaa välittömästi hankkiutua siitä eroon.


    • Anonyymi

      Uutenakin turhan pehmeä ja nyt runkokin antanut periksi. Yleensä ongelmaveneitä, joita ajelevat ngelmaveneilijöt.

    • Anonyymi

      Ompahan paskaa keskustelu

      • Anonyymi

        Onpas heikkoa kielen osaamista!


    • Anonyymi

      Baylainer on hyvä vene, onhan se tehty jenkeissä.

    • Anonyymi

      Joo, ilman muuta pay linear ja isolohko kaksilla. Kyllä kelpaa päästellä kun kateelliset toljottaa menoa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1857
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1709
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1553
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1256
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1176
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1151
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      9
      1150
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      8
      1139
    Aihe