Historia toistaa itseään.

Valon aikaa

Raamatun kertomuksen mukaan käärme petti naisen Eedenin puutarhassa.
Adventtikirkossa on käynyt juuri samoin.
Käärme petti Ellen G. White-nimisen naisen USA:ssa, jota maata monet pitävät nykyään maanpäällisenä eedeninä.
Ellen G. White antoi kielletyn hedelmän miehelleen ja hänkin söi.

Adventtikirkossa enemistön muodostavat naiset ja he ovat usein pettäneet omat miehensäkin adventismin harhaan. Adventistit ovat huomanneet olevansa alasti ja ovat yrittäneet itse kyhätä joitain "lehtiä ja kirjoja" häpeänsä peitoksi.

61

1753

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valvova

      Lisään vielä, että kuten eedenissä käärme lupasi, että tulette kuten Jumala tietämään hyvän ja pahan.
      Samoin adventistit uskovat ja kerskuvat, että he tietävät hyvän ja pahan kuten Jumala itse ja paljon paremmin kuin muut uskovat.

      • kaikki lahkot ja

        eriseurat, joita lutterin kirkon sisällälläkin on pilvin pimein. Vl.läläiset ja pietistit lienevät näistä kaikkein pahimpia kiihkoilijoita ja toisten tuomitsijoita?


      • Valon Taikaa
        kaikki lahkot ja kirjoitti:

        eriseurat, joita lutterin kirkon sisällälläkin on pilvin pimein. Vl.läläiset ja pietistit lienevät näistä kaikkein pahimpia kiihkoilijoita ja toisten tuomitsijoita?

        Lutherilaisuudesta, pietismistä, lestadiolaisuudesta, mormooneista, babtisteista, jehovantodistajista ja Ellen G. Whitesta.

        Babyloniaa sanan varsinaisessa merkityksessään.
        He, jotka ovat jo juoneet Jumalan vihan maljan.


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        Lutherilaisuudesta, pietismistä, lestadiolaisuudesta, mormooneista, babtisteista, jehovantodistajista ja Ellen G. Whitesta.

        Babyloniaa sanan varsinaisessa merkityksessään.
        He, jotka ovat jo juoneet Jumalan vihan maljan.

        Kovin huonosti tunnet teologiaa ja kirkkohstoriaa. Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa.

        Timo


      • Valon Taikaa
        TimoFlink kirjoitti:

        Kovin huonosti tunnet teologiaa ja kirkkohstoriaa. Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa.

        Timo

        syntyneet kultit ja lahkot, joihin adventismikin lukeutuu, ovat kaikki saaneet toisiltaan vaikutteita.
        Samoin on adventistien "äitihahmo" Ellen G. White imenyt jo "äidin maidossa" silloisten eri lahkojen ja kulttien käsityksiä.
        Kun otetaan huomioon vielä E. Whiten sairaus ja taipumus pakkomielteisyyteen kirjoittaa ja kopioida toisilta, voidaan varmuudella pitää Whiten kirjoituksia ja muilta aikalaisiltaan lainattuja käsityksiä eksytyksenä. Jumalan pilkkana.
        Juuri Ellen G. White edustaa kaikista aikalaisistaan "puhtaimmilaan" sekoitusta, eli babyloniaa.


      • Valvova
        TimoFlink kirjoitti:

        Kovin huonosti tunnet teologiaa ja kirkkohstoriaa. Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa.

        Timo

        Kirjoitit:-----"Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa"-----.
        Kuuluuko valhejuutalaisen ollakkin valehtelija?

        http://www.ellenwhiteexposed.com/kaspersen/egw_eng11.htm


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        syntyneet kultit ja lahkot, joihin adventismikin lukeutuu, ovat kaikki saaneet toisiltaan vaikutteita.
        Samoin on adventistien "äitihahmo" Ellen G. White imenyt jo "äidin maidossa" silloisten eri lahkojen ja kulttien käsityksiä.
        Kun otetaan huomioon vielä E. Whiten sairaus ja taipumus pakkomielteisyyteen kirjoittaa ja kopioida toisilta, voidaan varmuudella pitää Whiten kirjoituksia ja muilta aikalaisiltaan lainattuja käsityksiä eksytyksenä. Jumalan pilkkana.
        Juuri Ellen G. White edustaa kaikista aikalaisistaan "puhtaimmilaan" sekoitusta, eli babyloniaa.

        Tämä sinun propagandasi ei perustu faktaan, vaan fiktioon. Suosittelen tutkimaan asiaa uudestaan.

        Timo


      • Valvova kirjoitti:

        Kirjoitit:-----"Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa"-----.
        Kuuluuko valhejuutalaisen ollakkin valehtelija?

        http://www.ellenwhiteexposed.com/kaspersen/egw_eng11.htm

        En valehtele. Kyseisen nettisivun väite on puppua. Varsinkin, kun Ellen Whitella on historiallisesti hyvin vähän tekemistä Adventtikirkon opillisten näkemysten kanssa. Ne olivat suurimmaksi osaksi valmiit ennen kuin Ellen White niistä kirjoitti mitään.

        Timo


      • Valon Taikaa
        TimoFlink kirjoitti:

        En valehtele. Kyseisen nettisivun väite on puppua. Varsinkin, kun Ellen Whitella on historiallisesti hyvin vähän tekemistä Adventtikirkon opillisten näkemysten kanssa. Ne olivat suurimmaksi osaksi valmiit ennen kuin Ellen White niistä kirjoitti mitään.

        Timo

        http://www.kotiposti.net/~raamattu/kristinusko/suuntaukset/#tapaus_adventtikirkko_ts_seitsemannen_paivan_adventistit

        Sekoitus=babylon.
        Tähän Raamatun babyloniin kuluu myöskin nykyinen adventismi ja adventtikirkko.

        Kyllä nyt Timo on niin, että ainut, joka täällä "puppuilee" olet sinä itse.
        Astu vain rehdisti peilin eteen ja pysähdy.
        Vai oletko jo niin sokea, ettet näe enää itseäsikään?

        Lue ilmestyskirjasta Laodikean silloiselle kristittyjen yhteisölle kirjoitettu neuvo näkösi saamiseksi.
        Muista! Mitään et saa ilmaiseksi, vaan sinun tulee ostaa.


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        http://www.kotiposti.net/~raamattu/kristinusko/suuntaukset/#tapaus_adventtikirkko_ts_seitsemannen_paivan_adventistit

        Sekoitus=babylon.
        Tähän Raamatun babyloniin kuluu myöskin nykyinen adventismi ja adventtikirkko.

        Kyllä nyt Timo on niin, että ainut, joka täällä "puppuilee" olet sinä itse.
        Astu vain rehdisti peilin eteen ja pysähdy.
        Vai oletko jo niin sokea, ettet näe enää itseäsikään?

        Lue ilmestyskirjasta Laodikean silloiselle kristittyjen yhteisölle kirjoitettu neuvo näkösi saamiseksi.
        Muista! Mitään et saa ilmaiseksi, vaan sinun tulee ostaa.

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo


      • Valon Taikaa
        TimoFlink kirjoitti:

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo

        aikanaan Jeesukselle.
        Ja Jeesus meni tällä kertaa murheellisena pois.

        Kukaan ei voi pakottaa tulemaan uskoon ja kääntymykseen.
        Sekin on Jumalan lahja sinulle.
        Vapaus olla uskomatta tosiasiaan on meillä kaikilla.


      • aikuisena liittynyt
        Valon Taikaa kirjoitti:

        aikanaan Jeesukselle.
        Ja Jeesus meni tällä kertaa murheellisena pois.

        Kukaan ei voi pakottaa tulemaan uskoon ja kääntymykseen.
        Sekin on Jumalan lahja sinulle.
        Vapaus olla uskomatta tosiasiaan on meillä kaikilla.

        luulevat tietävänsä adventistien opin paremmin kuin mitä Timo, minä yhdyn Timoon että siksi minäkin liityin adventtikirkkoon koska adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.


      • alifariseus
        TimoFlink kirjoitti:

        Kovin huonosti tunnet teologiaa ja kirkkohstoriaa. Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa.

        Timo

        tässä yhdistelmässä :"Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. ".


      • Valon Taikaa
        aikuisena liittynyt kirjoitti:

        luulevat tietävänsä adventistien opin paremmin kuin mitä Timo, minä yhdyn Timoon että siksi minäkin liityin adventtikirkkoon koska adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.


      • minäkin samanmieline
        aikuisena liittynyt kirjoitti:

        luulevat tietävänsä adventistien opin paremmin kuin mitä Timo, minä yhdyn Timoon että siksi minäkin liityin adventtikirkkoon koska adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.

        Kun tarkoin katsot vaihtoehtoja, ensimmäinen ajatus on raamatullinen lepopäivä.
        Kaste Kristukseen uskoontulon jälkeen on myös olemassa.
        Sana, jota ammennetaan raamatusta, on raamatullisin, että sielu joka syntiä tekee, on kuoltava ja vain Jeesus henkilökohtaisena Vapahtajana antaa ikuisen elämän.
        Jeesus kuoli sijaisena sen kuoleman, mikä minun syntini olisi surmannut minut.
        Sain armosta syntini anteeksi ja sovintoveri julistaa minutkin vanhurskaaksi, koska Hän vanhurskautti minut.
        Koska näissä pienissä esimerkeissä on vaihtoehtoihin esimerkiksi katsominen, voisinko jotain muuta edustaa, koska muut eivät ole samanmielisiä.

        Siksi itseinkin olen adventin uskontunnustuksen kanssa samanmielinen.


        Jeesus lunastuksellaan on seurakunnan pää ja rukoilee kaikkien puolesta, jotka uskovat Häneen ja Hänen sovitukseensa ja se sovitus RIITTÄÄ.

        Väittääköhän vastaväittäjät sovitusoppia vastaan jatkuvasti?


      • kysyn.
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        ja lunastuksen kohde, jossa olemme vanhurskautetut??


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Sinulla on erikoinen tapa keksiä huuhaaväitteitä minusta henkilönä. En ole pakana enkä ole koskaan ollut. Olen ollut uskossa pienestä pojasta lähtien ja ennen Adventtikirkkoon liittymistä olin uskova luterilainen.

        En ole koskaan väittänyt livenä kuunnelleeni tuon listan jokaista puhujaa, mutta varsin montaa olen ainakin kerran elämässäni.

        Timo
        "vain" teologian tohtorin tutkinnon suorittanut


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Sanon vielä sen, että jos todella olet yli 50 vuoden ajan kuunnellut, niin sitten et ole oppinut mitään koko elinaikanasi

        Todellinen Jeesuksen seuraaja ei kirjoittele nimimerkkien taakse piiloutuen valheita toisista ihmisistä nettiin tai herjaa heitä.

        Timo


      • alifariseus kirjoitti:

        tässä yhdistelmässä :"Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. ".

        Kokonaisuus.

        Timo


      • näin voi käydä...
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Valon Taikaa, olet voinut kuunnella kaikki nuo puheet ja käydä muissakin adventistien kokouksissa, mutta koska olet mennyt sinne vain arvostelu mielessä ja silmät ummessa ja korvat tukittuina niin et ole mitään saanutkaan yhtä tyhjänä olet saanut lähteä kuin olet sinne mennytkin, näin käy ihmiselle joka ei haluakkaan kuulla totuutta vaan haluaa kuulla sitä mikä on mieluista lihalle.
        Ei Pyhä Henki aukaise kenenkään korvia ja silmiä väkisten joka ei halua kuulla mitä raamattu opettaa, hän saa olla kuulematta.


      • Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Sanon sen, että jos todella olet yli 50 vuoden ajan kuunnellut, niin sitten et ole oppinut mitään koko elinaikanasi!

        Todellinen Jeesuksen seuraaja ei kirjoittele nimimerkkien taakse piiloutuen valheita toisista ihmisistä nettiin tai herjaa heitä.

        Oppiminenkin on lahja, joka annetaan vain sydämensä avaavalle.


      • Hengen yhteys
        kysyn. kirjoitti:

        ja lunastuksen kohde, jossa olemme vanhurskautetut??

        Näiden adventtikulttisaarnaajien puheista puuttui Herran eläväksi tekevä Henki.
        Enkä ihmettele, että elämää ei sieltä löytynyt 50-vuoden aikanakaan.
        Vaikka olisit kuunnellut niitä saarnoja tuhat vuotta, ei niistä mitään hengellistä olisi irronnut.


      • piip!!!
        Hengen yhteys kirjoitti:

        Näiden adventtikulttisaarnaajien puheista puuttui Herran eläväksi tekevä Henki.
        Enkä ihmettele, että elämää ei sieltä löytynyt 50-vuoden aikanakaan.
        Vaikka olisit kuunnellut niitä saarnoja tuhat vuotta, ei niistä mitään hengellistä olisi irronnut.

        niin, että se Henki puuttuu sinulta itteltäs, ku tuollasii kirjoitat


      • Vain palvelija
        TimoFlink kirjoitti:

        Sinulla on erikoinen tapa keksiä huuhaaväitteitä minusta henkilönä. En ole pakana enkä ole koskaan ollut. Olen ollut uskossa pienestä pojasta lähtien ja ennen Adventtikirkkoon liittymistä olin uskova luterilainen.

        En ole koskaan väittänyt livenä kuunnelleeni tuon listan jokaista puhujaa, mutta varsin montaa olen ainakin kerran elämässäni.

        Timo
        "vain" teologian tohtorin tutkinnon suorittanut

        Tohtorit olivat Jeesuksellekkin aikanaan vain käärmeiden sikiöitä.


      • Näin on marjat
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Adventisti ylifariseus_1:sen kirjoituksia ei Valon Taikaa pysty kumoamaan, niin Raamattuun perustuvia hänen kirjoituksensa on.
        Sinä et pärjää Raamatun tuntemuksessa hänelle et sitten alkuunkaan.

        Kyllä meidän isi tietää mistä puhuu ja kirjoittaa.


      • TimoFlink kirjoitti:

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo

        >>> Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. >>>

        Pidä vain tiukka asenne, sillä oppihan se meidät pelastaa ja sen mahdollinen raamatullisuus, eikös niin?

        Tosin koska mikään jumala ei ole luonut ihmistä, eikä muutakaan elämää n. 6000-10000 vuotta sitten, niin periaatteessa tämän johdosta on täysin yhdentekevää, että mitä shivaa tai buddhaa sinä vapaa-ajallasi palvoskelet.

        Minun täytyy tuoda sinulle vielä suru-uutisia, sillä nuoren maan kreationismilla menee nykyisin USA:ssa erityisen heikosti ja sepä varmaan viiveellä tulee tuntumaan myös sinun bisnesyrityksesi hommissa kohta puoliin.

        >>> Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään. >>>

        Sinä tunnet sen valheellisen hutun, jolla sinut on saatu aivopestyä tämän amerikkalaisen bisnesyrityksen kuukausipalkkaiseksi virkailijaksi. Et sinä mitään muuta siitä tunne.

        Fiktiota on vaikkapa se, että jokin henkiolento olisi taikonut tänne elämää 6000 vuotta sitten. Se on fiktiota, jonka kohta ymmärtävät sinun lapsesikin, kun taapertavat koulutietä eteenpäin.


      • opetuslapseus
        TimoFlink kirjoitti:

        Sanon vielä sen, että jos todella olet yli 50 vuoden ajan kuunnellut, niin sitten et ole oppinut mitään koko elinaikanasi

        Todellinen Jeesuksen seuraaja ei kirjoittele nimimerkkien taakse piiloutuen valheita toisista ihmisistä nettiin tai herjaa heitä.

        Timo

        Hänkin pilkkasi aikansa teologian tohtoreita ja maistereita.


      • alifariseus
        TimoFlink kirjoitti:

        Kokonaisuus.

        Timo

        mielestäni ei mikään kristillinen ryhmä ole toista raamatullisempi, se että valitsee jonkin erityiskohdan sieltä, toisen täältä, noudatettavaksi ei luo "raamatullisuutta".
        Tismalleen niin miten ensimmäiset kristityt elivät ei enää voi elää ja kaiken lisäksi ensimmäisten kristittyjen parissakaan ei ollut yhtä raamatullista oppia, se kuten Raamattukin muotoutui vasta myöhemmin eikä koskaan yhdeksi ristiriidattomaksi opiksi, vaan moniksi jo alunalkaen.
        Mikä oli VT:n kirjoitusten mukainen tapa elää ja olla juutalainen kristinuskon syntyaikaan tai sitä ennen, eihän sellaistakaan ollut, vaikka olisi ollut 900 vuotta aikaa kehittää ja yhden kansan piirissä.


      • &/()!!!
        Vain palvelija kirjoitti:

        Tohtorit olivat Jeesuksellekkin aikanaan vain käärmeiden sikiöitä.

        et Timo vois haastaa sut oikeuteen herjauksesta.


      • #€%&/()!!
        opetuslapseus kirjoitti:

        Hänkin pilkkasi aikansa teologian tohtoreita ja maistereita.

        hän sanoi totuuden joidenkin häntä vastustaneiden sydämen tilasta. Sinä et ole Jeesus.


      • häh??
        opetuslapseus kirjoitti:

        Hänkin pilkkasi aikansa teologian tohtoreita ja maistereita.

        Jeesus on antanut sulle jonku oikeuden herjata muita ihmisiä?????


      • Valon aikaa
        &/()!!! kirjoitti:

        et Timo vois haastaa sut oikeuteen herjauksesta.

        Haastavat oikeuteen ja sitten vielä häviävät oikeudessa.
        Niin on enimmäkseen käynyt.
        Mistä sekin kertonee?


      • Joten näin on!
        TimoFlink kirjoitti:

        En valehtele. Kyseisen nettisivun väite on puppua. Varsinkin, kun Ellen Whitella on historiallisesti hyvin vähän tekemistä Adventtikirkon opillisten näkemysten kanssa. Ne olivat suurimmaksi osaksi valmiit ennen kuin Ellen White niistä kirjoitti mitään.

        Timo

        Näin Timo peruu hieman valheitaan, siis ehdottomasti E G- kuuluu adventismin opillisten kohtien järjestelyyn aivan ehdottomasti. Joten näin se menee


      • lahkolaiset adventis
        näin voi käydä... kirjoitti:

        Valon Taikaa, olet voinut kuunnella kaikki nuo puheet ja käydä muissakin adventistien kokouksissa, mutta koska olet mennyt sinne vain arvostelu mielessä ja silmät ummessa ja korvat tukittuina niin et ole mitään saanutkaan yhtä tyhjänä olet saanut lähteä kuin olet sinne mennytkin, näin käy ihmiselle joka ei haluakkaan kuulla totuutta vaan haluaa kuulla sitä mikä on mieluista lihalle.
        Ei Pyhä Henki aukaise kenenkään korvia ja silmiä väkisten joka ei halua kuulla mitä raamattu opettaa, hän saa olla kuulematta.

        Miten siellä adventtilahkossa voi totuutta kuulla kun siellä ei koskaan totuutta puhuta, tiedän tuon asian hyvin, sillä olen itsekkin ollut tuon tympeän lahkon jäsenenä 30 vuotta, ja erossa onneksi jo toiset lähes 30 vuotta, olen paljon lähempänä "totuutta," nyt kun en adventistina tiennyt siitä mitään, koska vain adventismi oppia "syötettiin" kuulijoille.


      • piip!
        bushmanni kirjoitti:

        >>> Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. >>>

        Pidä vain tiukka asenne, sillä oppihan se meidät pelastaa ja sen mahdollinen raamatullisuus, eikös niin?

        Tosin koska mikään jumala ei ole luonut ihmistä, eikä muutakaan elämää n. 6000-10000 vuotta sitten, niin periaatteessa tämän johdosta on täysin yhdentekevää, että mitä shivaa tai buddhaa sinä vapaa-ajallasi palvoskelet.

        Minun täytyy tuoda sinulle vielä suru-uutisia, sillä nuoren maan kreationismilla menee nykyisin USA:ssa erityisen heikosti ja sepä varmaan viiveellä tulee tuntumaan myös sinun bisnesyrityksesi hommissa kohta puoliin.

        >>> Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään. >>>

        Sinä tunnet sen valheellisen hutun, jolla sinut on saatu aivopestyä tämän amerikkalaisen bisnesyrityksen kuukausipalkkaiseksi virkailijaksi. Et sinä mitään muuta siitä tunne.

        Fiktiota on vaikkapa se, että jokin henkiolento olisi taikonut tänne elämää 6000 vuotta sitten. Se on fiktiota, jonka kohta ymmärtävät sinun lapsesikin, kun taapertavat koulutietä eteenpäin.

        jumalankieltäjä eli ateisti. No, pilkkaa sinä vain Jumalaa. Saat sen mukaisen lopun.


      • Erottaudu heistä!
        aikuisena liittynyt kirjoitti:

        luulevat tietävänsä adventistien opin paremmin kuin mitä Timo, minä yhdyn Timoon että siksi minäkin liityin adventtikirkkoon koska adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista.

        Vaikka olisit kuinka raamatullinen, niinkuin Timokin väittää olevansa, niin se ei suinkaan sinua pelasta? Jos sinä sillä perusteella uskot, että kun adventistit uskovat pelastuvansa iankaikkiseen elämään sillä että ovat kirjaimellisia raamatullisia, niin kyllä olet joutunut pahaan eksytykseen, jossa ei ole kuin se Jeesuksen vertauksissa eli Matteuksen evankeliumissa mainittu vertaus, jossa tulee vain "ulosheitetyksi", jossa jatkuu se itku ja hammasten kiristely". Ja näin on totuus.


      • annu42
        TimoFlink kirjoitti:

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo

        Siunausta sinulle ja hyvää alkanutta vuotta. Kiitos lyhyistä ja totuudenmukaisista vastauksistasi. Uskossa eteenpäin, kunnes Jeesus saapuu.


      • annu42
        Valon Taikaa kirjoitti:

        Hän on pakana.
        Kysyppäs Timolta, että milloin hän lankesi adventismin harhaoppiin.

        Valitettavasti minun täytyy tuottaa sinulle pettymys.
        Olen kuunnellut ja lukenut adventistien puheita ja kirjoituksia ja yli 50-vuoden ajan.
        Olen osallistunut lukematttomiin sapattikoulu- ja raamatuntutkistelutilaisuuksiin adventtikirkoissa ympäri Suomen ja tutustunut vanhoihinkin adventtikirkon kirjanoppineiden käsityksiin puhumalla kasvotusten heidän kanssaan.
        Tässäpä muutamia, joiden puheita ja adventistina olemista olen seurannut ja kuunnellut:

        Wiljam Aittala, Reino Oksanen, Olavi Peltonen, Onni Peltonen, Erkki Luukko,
        Unto Hongisto, Pekka Peltonen, Pekka Pohjola, Sulo Halminen, Onni Halminen,
        Onni Määttänen, Matti Markkanen, Toivo Markkanen, Kai Arasola, Matti Miettinen,
        Olavi Rouhe, Leo Haapalo, Erkki Haapasalo, Toivo Seljävaara, Toivo Ahonen jne.

        Jos Timo voi väittää, että hän "livenä" on kuunnellut ja seurannut kaikkia em. adventtikultin puhujia ja pastoreita, niin hän valehtelee.
        Timolla on vielä "korvantaustat märkänä", joten hän imee vielä äidin maitoa.

        Puhu asioista, niistä täällä pitäsisi keskustella.


      • Sana on totuus.
        alifariseus kirjoitti:

        mielestäni ei mikään kristillinen ryhmä ole toista raamatullisempi, se että valitsee jonkin erityiskohdan sieltä, toisen täältä, noudatettavaksi ei luo "raamatullisuutta".
        Tismalleen niin miten ensimmäiset kristityt elivät ei enää voi elää ja kaiken lisäksi ensimmäisten kristittyjen parissakaan ei ollut yhtä raamatullista oppia, se kuten Raamattukin muotoutui vasta myöhemmin eikä koskaan yhdeksi ristiriidattomaksi opiksi, vaan moniksi jo alunalkaen.
        Mikä oli VT:n kirjoitusten mukainen tapa elää ja olla juutalainen kristinuskon syntyaikaan tai sitä ennen, eihän sellaistakaan ollut, vaikka olisi ollut 900 vuotta aikaa kehittää ja yhden kansan piirissä.

        Maailman tie nyt ajassa on mieletön, kun sen oppeja kumartaa ja rakastaa saadakseen kaiken sen, mitä se tarjoaa.

        Jumalan tie on alkujaan itsensä kieltäminen ja lähimmäisen rakastaminen, sekä eläminen Hänen tahdossaan.

        Sekö sinusta on vanhanaikasta?

        Luulisin, että pari askelta pakkia olisi tänään paikallaan.


      • alifariseus
        Sana on totuus. kirjoitti:

        Maailman tie nyt ajassa on mieletön, kun sen oppeja kumartaa ja rakastaa saadakseen kaiken sen, mitä se tarjoaa.

        Jumalan tie on alkujaan itsensä kieltäminen ja lähimmäisen rakastaminen, sekä eläminen Hänen tahdossaan.

        Sekö sinusta on vanhanaikasta?

        Luulisin, että pari askelta pakkia olisi tänään paikallaan.

        joka ei olisi ottanut oppiaan juuri maailmasta -mistä muusta? Kun tietää jonkin uskonnon /lahkon syntyajan ja paikan voi nähdä mistä mikin sen oppi on saatu ja yhdistetty. Ei ole mitään uutta auringon alla. Alkuperäinen oli ja meni tuhansia vuosia sitten.
        Onhan Raamatussa paljon hyviä neuvoja mutta on myös huonoa, aikaansa sidottua. Kristinusko oman ilmoituksensa mukaan tuli korjaamaan vanhentuneena pitämäänsä. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse siinä mitä Flinkiltä kysyin, vaan siitä miten mikään kristillinen ryhmä olisi toista "raamatullisempi"- miten edes olla raamatullinen kun kirja on täynnä ristiriitaisuuksia? Saako perustaa haaremin vai onko paras olla avioitumatta lainkaan? Pitääkö pitää juutalainen sapatti vai onko sunnuntai kristitylle sopivin. Jos pitää sapatin pitääkö sen rikkoja kivittää ja jos, ei miksi yksi käsky on voimassa, toinen ei? Miten sapatti pyhitetään, mikä on UT:n ohje? Saako kaikkea lihakaupasta löytyvää syödä vai eikö saakaan? Juutalaiset kyllä popsivat lihaa, lakikin määräsi sen, sekö ei olekaan raamatullista?


      • USKOVAINEN..
        alifariseus kirjoitti:

        joka ei olisi ottanut oppiaan juuri maailmasta -mistä muusta? Kun tietää jonkin uskonnon /lahkon syntyajan ja paikan voi nähdä mistä mikin sen oppi on saatu ja yhdistetty. Ei ole mitään uutta auringon alla. Alkuperäinen oli ja meni tuhansia vuosia sitten.
        Onhan Raamatussa paljon hyviä neuvoja mutta on myös huonoa, aikaansa sidottua. Kristinusko oman ilmoituksensa mukaan tuli korjaamaan vanhentuneena pitämäänsä. Siitä ei kuitenkaan ollut kyse siinä mitä Flinkiltä kysyin, vaan siitä miten mikään kristillinen ryhmä olisi toista "raamatullisempi"- miten edes olla raamatullinen kun kirja on täynnä ristiriitaisuuksia? Saako perustaa haaremin vai onko paras olla avioitumatta lainkaan? Pitääkö pitää juutalainen sapatti vai onko sunnuntai kristitylle sopivin. Jos pitää sapatin pitääkö sen rikkoja kivittää ja jos, ei miksi yksi käsky on voimassa, toinen ei? Miten sapatti pyhitetään, mikä on UT:n ohje? Saako kaikkea lihakaupasta löytyvää syödä vai eikö saakaan? Juutalaiset kyllä popsivat lihaa, lakikin määräsi sen, sekö ei olekaan raamatullista?

        tietysti luvallista, sille joka ei usko mitä Raamatussa on kirjoitettu, mutta joka uskoo että Raamattu on Jumalan Sanaa, niin hän tahtoo totella Raamatun sanaa koska hän uskoo että Raamattu on Jumalan ilmoitusta ihmisille.


      • jussi 66
        TimoFlink kirjoitti:

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo

        Tunnetko Timo Jeesuksen henkilökohtaiseti?

        Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä?

        Onko Jeesuksen sisäinen tunteminen saanut täyttää sinut?


      • sanoistasi...
        jussi 66 kirjoitti:

        Tunnetko Timo Jeesuksen henkilökohtaiseti?

        Oletko täyttynyt Pyhällä Hengellä?

        Onko Jeesuksen sisäinen tunteminen saanut täyttää sinut?

        Parempi olla vastaamatta, ettet joutuisi valehtelemaan.


      • Valon Taikaa
        TimoFlink kirjoitti:

        Sanon vielä sen, että jos todella olet yli 50 vuoden ajan kuunnellut, niin sitten et ole oppinut mitään koko elinaikanasi

        Todellinen Jeesuksen seuraaja ei kirjoittele nimimerkkien taakse piiloutuen valheita toisista ihmisistä nettiin tai herjaa heitä.

        Timo

        Että sieltä adventtikirkoista olisi voinut jotain hyvää ja hyödyllistä oppia.
        Tyhjät astiat kun vain kolisevat. Mutta kolinaakin täytyy käydä kuulemassa, jotta se oikea ääni selvemmin erottuisi.
        Siellä adventtikultin idelogiatilaisuuksissa täytyy olla hyvin varovainen, ettei se "tuomitsemisen" henki tarttuisi.
        Se on niin salakavalaa hapatusta.
        Mutta on hyvä, että olen istunut sapattikouluissa, niin et pääse syyttämään valehtelijaksi ja etten muka ietäisi kulistanne ja vain oletan.
        Voisin jopa kerskata, että tunnen kulttisi paremmin kuin sinä itse.
        Mutta kerskaan kuitenkin vain Jeesuksesta.

        Valheita en ole kenestäkään kirjoitellut, vain totuuksia.

        Todellinen Jeesuksen seuraaja voi myös olla anonyymi, kuten se, joka koski Jeesuksen viitanliepeeseen tai se jonka oikea käsi ei tiennyt mitä vasen teki.

        Eikös tuo salailu ole enemminkin teidän kulttinne helmasynti?


      • Valon Viesti
        TimoFlink kirjoitti:

        Tuonkin nettisivun teksti on puppua. Minulle on aivan yhdentekevää kuinka monta nettisivua laitat luettavaksi. Väitteenne sekä adventistien teologian laadusta että Ellen Whiten roolista siinä ovat ollaan puppua kaikki nämä vuodet, jotka olen tätä palstaa seurannut. Yksi nettisivu lisää ei muuta mitään.

        Olen ja pysyn seitsemännen päivän adventistina, koska uskon vakaasti ja vankkumatta, että adventistinen teologia on kaikkein raamatullisin kaikista mahdollisista vaihtoehdoista. Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään.

        Timo

        ---"Tunnen kirkkoni teologian jo niin hyvin, kuten myös sen historian, että teidän fiktionne ei enää pure minuun mitenkään."---

        Olen kuunnellut paljon kirkkonne teologien käsityksiä ja jokaisella tuntuu olevan hieman omanlaisensa teologia.
        Suuri joukko kirkkonne teologeista eivät usko edes Ellen G. Whiteen profetian henkenä.
        On myös niitä teologejanne, jotka eivät usko kolmiyhteiseen Jumalaan ja myös niitä, jotka uskovat Jumalan valitsevan ne ihmiset, jotka tulevat kerran pelastumaan. Armon valintaan.

        Adventismi on jakautunut moniin eri seuroihin ja kuppikuntiin ja niiden kaikkien hallitseminen on ollut pääkonferensillenne mahdoton työ.
        Hajanainen on teologianne ja riitaisia ovat eri seuranne.
        Monet ovat jättäneet adventismin juuri kiekkonne sisäisten teologisten riitojen vuoksi.

        Tuoreessa muistissa on vielä kirkkokuntanne 1980-luvun kriisi, jossa koko adventtiliike oli luhistua mahdottomuuteensa. "Tekohengityksellä" liikettänne pidetään kuitenkin vielä elossa ja pystyssä.
        Kuinkahan mahtaa liiketoiminnallenne käydä nyt Ted Wilsonin aikakaudella?


      • TimoFlink kirjoitti:

        Kovin huonosti tunnet teologiaa ja kirkkohstoriaa. Adventismi on teologisesti yhdistelmä luterilaisuutta, kalvinismin arminiolaista haaraa ja anabaptismia. Mormoneilla tai Jehovan toditajilla ei ole mitään tekemistä seitsemännen päivän adventistien teologian kanssa.

        Timo

        No eipä ole millään kristillisillä kirkoilla tai seurakunnilla mitään yhteistä tämmöisten adventismioppien kanssa:

        http://uskonasioita.blogspot.com/search/label/ovensulkijat


      • TimoFlink kirjoitti:

        En valehtele. Kyseisen nettisivun väite on puppua. Varsinkin, kun Ellen Whitella on historiallisesti hyvin vähän tekemistä Adventtikirkon opillisten näkemysten kanssa. Ne olivat suurimmaksi osaksi valmiit ennen kuin Ellen White niistä kirjoitti mitään.

        Timo

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9282213/45534862
        vastaukseni TimoFlinkKäyttäjän viestit24.8.2010 12:58 ALKUUN
        >> Omistatko kuinka monta Ellen Whiten kirjaa?

        Kaikki julkaistut The Complete Published Ellen G. White Writings research edition tietokoneohjelman kirjat, artikkelit, pamfletit jne.

        >> Miksi olet adventisti?

        Uskon Adventtikirkon sanomaan.

        >> Tulitko adventistileirillä uskoon?

        En, vaan pikkupoikana jo. Adventtikirkkoon liityin kasteessa 22-vuotiaana.

        Timo

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000014777170
        koska
        Kirjoittanut: Timo Flink 11.3.2006 klo 22.06
        uskon Ellen Whiten olevan oikea profeetta ja korottavan Kristusta. Tämän kyllä jo tiedät.
        Timo Flink

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000013&posting=22000000013481349
        teologeista
        Kirjoittanut: Timo Flink 22.1.2006 klo 11.33
        Todellisuudessa suurin osa teologeistamme uskoo tutkivaan tuomioon ja Ellen Whiten profeetalliseen rooliin. Lähes kaikki johtavat teologimme ovat ATS:n jäseniä (http://www.atsjats.org/) ja sen jäseneksi ei pääse, ellei allekirjoita edellämainittuja asioita. Sanoistasi kuulsi katkeroituneisuus. Mihin olet loukkaantunut ja voinko auttaa?

        Timo Flink
        ATS:n jäsen


      • Annu***
        Valon Taikaa kirjoitti:

        aikanaan Jeesukselle.
        Ja Jeesus meni tällä kertaa murheellisena pois.

        Kukaan ei voi pakottaa tulemaan uskoon ja kääntymykseen.
        Sekin on Jumalan lahja sinulle.
        Vapaus olla uskomatta tosiasiaan on meillä kaikilla.

        Olen sen verran kauan ollut adventisti, etteivät minuakaan tällaiset linkit heiluttele. Elämme lopun aikaa, sen huomaa kaikesta. Tällaista tapahtuu, joten ei se mitään uutta ole. Eksyttäjä yrittää parjaamalla saattaa meitä häpeään, mutta kuka se onkaan, joka sitä tekee? Kuinka voisi karvaasta lähteestä tulla makeaa vettä? Sitä suu puhuu, mitä sydän on täynnä. Nuo kirjoitukset eivät rakenna, vaan tuottavat kirjoittajalleen iloa, joka ei ole Jumalasta.

        Uskoontuleminen on yksin Jumalan teko, joten siihen ei kenelläkään muulla kuin itse henkilöllä ja Jumalalla ole osallisuutta. Se on suostumista Jumalan alaisuuteen, syntien hylkäämiseen, hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta ja armon vastaanottamisen seurauksena on onnellinen olo Jumalan lapsena tapahtuipa mitä tahansa.

        Tällaisen henkilön kanssa kuin "Valon taikaa" on mahdoton keskustella. Miksi keskustelisinkaan, koska onhan minulla paljon parempi opettaja Pyhä Henki seuranani kaiken aikaa.
        Kiitos sinulle Timo, että joskus jaksat oikoa asioita, vaikka ei se mitään tuota, kun opetus menee ohi kuin vesi hanhen selästä. Kuitenkin kirjoituksia lukevat ymmärtäväiset saavat lisää tietoa, joten ei kirjoituksesi hukkaan menen.
        Terv. Annu


      • Anonyymi

        Rajoita vähän


    • Ihmiskunnan historiassa odotettiin Lunastajaa uhriksi ja nyt odotetaan Lunastajaa takaisin voittajana.
      Aivan erilaisessa odotuksessa ollaan, paitsi että juutalaiset odottavat yhä Messiaan ensimmäistä tulemista.
      Kaikki Raamatun profeetat ennustivat Jeesuksen tulosta, uuden ajan profeetallinen henki muistuttaa
      Jeesuksen kuninkaallisesta paluusta. Adventistien johdolla kolmen enkelin sanoma saa yhä enemmän
      vastakaikua.

      Miksi syyttelet naisia, sinä joka teit syntiä jo AADAMISSA?

      Hoos. 6:7 Te rikoitte liiton Adamissa, olitte siellä minulle uskottomia.

      • Hengen täyteys

        Adventismissa se on näkynyt jo 150 vuotta.
        Hengettömyyttä ja kirjaimen uskoa on adventtikirkon toiminta.
        Täysin turhaa.

        En ihmettele, että vaikka joku on kuunnellut näitä adventistien "veteraanisaarnaajia" yli 50 vuotta, niin hän ei ole heidän esittämistään ideologioista mitään saanut.

        He ovat vain julistaneet kulttinsa harhoja, joten ei niistä mitään voi saadakkaan.
        Täysin turhaan ovat nämäkin saarnaajat suutansa piesseet.
        Ei ole sillä ollut Jumalan siunausta, kun valheita ovat julistaneet hengettöminä.


      • #€%&/()
        Hengen täyteys kirjoitti:

        Adventismissa se on näkynyt jo 150 vuotta.
        Hengettömyyttä ja kirjaimen uskoa on adventtikirkon toiminta.
        Täysin turhaa.

        En ihmettele, että vaikka joku on kuunnellut näitä adventistien "veteraanisaarnaajia" yli 50 vuotta, niin hän ei ole heidän esittämistään ideologioista mitään saanut.

        He ovat vain julistaneet kulttinsa harhoja, joten ei niistä mitään voi saadakkaan.
        Täysin turhaan ovat nämäkin saarnaajat suutansa piesseet.
        Ei ole sillä ollut Jumalan siunausta, kun valheita ovat julistaneet hengettöminä.

        valheen levittäjä taas inisee.


      • "tööt!" tööt!"
        #€%&/() kirjoitti:

        valheen levittäjä taas inisee.

        Pois eestä, adventisti tulee!


      • Hengen Täyteys
        #€%&/() kirjoitti:

        valheen levittäjä taas inisee.

        "#€%&/()" merkkisi ja nikkisi on selvästi valheellista ininää.


    • Valon aikaa

      Tähän ideologiaan adventtiteologia perustuu ja on perustunut jo 160-vuotta.
      Ellen G. Whiten idelogiaa paikkaillaan uusilla palasilla.
      Vanha kuohtana kuitenkin säilytetään keinoja kaihtamatta.

      • turkishattu

        Siitä alla olevasta suden nahasta, vai siitä päällä olevasta lampaan taljasta, jolla halutaan peittää se susi?


      • totuus esiin
        turkishattu kirjoitti:

        Siitä alla olevasta suden nahasta, vai siitä päällä olevasta lampaan taljasta, jolla halutaan peittää se susi?

        Siitä päällä olevasta uudesta lampaanvillasta leikataan palasia siihen alla olevaan sudenturkkiin.
        Näinhän se kirjava sudenturkki tulee vähitellen esiin sen reikäisen lammasturkin alta.
        Hukkapalojakin syntyy runsaasti, joten peittävyys on huono.


    • saku798

      Seitsemännen päivän adventtiliike alkoi v.1844 voimakkaana Jumalan uskonpuhdistusliikkeenä samoin kuin aikanaan edeltäjänsä luterilaisuus,baptismi,seitsemännen päivän baptismi ja metodismi.

      Seitsemännen päivän adventtiliike on kaikkein uusin näistä uskonpuhdistusliikkeistä.Ellen White oli voimakas evankelista ja Jumalan sanansaattaja,joka johti lukemattomia ihmisiä Jeesuksen luokse.Hän myös kirjoitti lähes 50 kirjaa,joista jotkut mm.Tie Kristuksen Luo ja Suuri Taistelu ovat saaneet aivan valtavan levikin.Tie Kristuksen Luo-kirja on yksi maailman luetuimpia hengellisiä kirjoja.

      Ellen White on tällä hetkellä tietääkseni maailman luetuin naiskirjailija hengellisen kirjallisuuden saralla.Ellen White korosti kaikessa Jeesusta ja hänen opetuksensa on kaikin puolin Raamatun mukaista.Samoin seitsemännen päivän adventtiliikkeen oppi on on täysin Raamatullinen.

      Yleensä kun ihmiset parjaavat Seitsemännen Päivän Adventtiliikettä(joka Suomessa on rekisteröity nimellä Suomen Adventtikirkko)niin syytteet joita esitetään ovat valheellisia tai sitten johtuvat siitä että kyseiset parjaajat ovat kohdanneet ns.luopioadventistin(joita ikävä kyllä seurakunnassamme on runsaasti niinkuin muissakin seurakunnissa)joka on puheillaan tai toiminnallaan antanut seurakunnasta väärää kuvaa.

    • aito ADVENTISTI

      >>>>>ns.luopioadventistin(joita ikävä kyllä seurakunnassamme on runsaasti niinkuin muissakin seurakunnissa)joka on puheillaan tai toiminnallaan antanut seurakunnasta väärää kuvaa.

    • Anonyymi

      Aloittajan sekopäiset valheet eivät hetkauta.

    • Anonyymi

      Onko EGW haudattu taivaaseen?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe