Oma hevonen?

osaamaton?

Elikkös olen miettinyt jo pidemmän aikaa että ostaisin oman hevosen. Olen kohta 15 vuotta ja harrastanut n. 4½ vuotta ratsastusta säännöllisesti. Mutta mieltäni askarruttaa se että olenko valmis ottamaan oman hevosen? Ja mietin myös sitä että olisiko väärin ostaa hevonen jos se menisi jollekkin tallille, kun itse ei ole kotona mahdollisuutta pitää hevosta tai on mutta vanhemmat eivät anna ottaa kotiin hevosta. Kuinka paljon noin vuodessa tulisi maksamaan hevosen pitäminen jos tekisi itse siivoisi karsinan ja jotain pikku askereita. En ole itse aivan varma osaisinko ruokkia itse hevosen, mutta olen kuitenkin ruokkinut joskus hevosia kun minulle on kerrottu miten paljon ruokaa pitää antaa tai mitä ruokaa antaa. Heiniä olen kuitenkin jakanut hevosille aika paljon. Mutta askarruttaa se että osaisinkohan minä kuitenkin hoitaa hevosta ja minulle olisi oma hevonen. Minulla on ollut kerran hoitohevonen, mutta lopetin sen koska raadoin niskalimassa talilla tekemässä töitä ilmaiseksi enkä saanut edes ratsastaa hevosella ollenkaan! :( Ja ratsastusksen opettaja on sanonut minulle monta kertaa että pärjäisin oman hevosen kanssa mutta epäilen sitä koska en osaa ruokkia hevosia kunnolla. :/

Mutta jos viitsitte vastata minulle olisin tosi kiitollinen!

5

357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppa helper

      Ensiksikkin: EI olisi väärin jos hevonen menisi toiselle tallille, monilla tutuillani/ystävilläni on hevonen tai useampi ja ne eivät ole siellä niiden kotona vaan jossain toisella tallilla, se ei olisi väärin kunhan jaksaisit käydä siellä joka päivä... (ratsastamassa, ja hoitamassa) en tiedä yhtään siitä hinnasta että paljonko se tekisi vuodessa, mutta se ei tekisi paljon, jos tekisit tallityöt itse. Yleensä suurin osa rahasta menee hevosen ruokaan, ja satuloiden yms hankkimiseen. SITTEN: Olen aivan varma että osaat lopulta ruokkia hevosesi, kysyt siltä jolta ostat hevosen, että mitä ruokaa sille yleensä annetaan, ja sitten ekoilla kerroilla käskisit vaikka äitisi tai jonkun ystäväsi (jotka osaavat käsitellä, ja ruokkia hevosia) auttaa sinua, lopulta osaat homman itse! :) ÄLÄ turhaan huoli siitä ruokkimisesta, kyllä se siitä, pitää vain kokeilla ja harjoitella sitä. Menin itse kerran ystävälleni, joka pyysi minua auttamaan heosten ruokinnassa, sanoin ensn että en minäkään kunnolla osaa, mutta kun teimme sen yhdessä, kaikki alkoi sujua päivä päivältä paremmin! :) Tsemppiä sinulle hevosen kanssa :D !!! Asia ei kyllä minulle kuulu, mutta uteliaisuuttani kysyn, minkä rotuisen hevosen aikoisit ottaa? Ruunan, tamman vaiko orin? Ja minkä nimisen?? :) PS: olet mielestäni valmis ottamaan hevosen!

      • osaamaton?

        Kiitos sinulle ystävälliselle ihmiselle.
        Hevosen täytyisi olla ehdottomasti suomenhevonen, ja ruuna olisi sopiva. Nimestä en vielä tiedä mutta täytyy katsella vielä sopivaa kandinaattia. Mutta tiedättekö te missä olisi suomenhevosia myynnissä, (kohtuu hintaan)


      • O_Oguvjulöj
        osaamaton? kirjoitti:

        Kiitos sinulle ystävälliselle ihmiselle.
        Hevosen täytyisi olla ehdottomasti suomenhevonen, ja ruuna olisi sopiva. Nimestä en vielä tiedä mutta täytyy katsella vielä sopivaa kandinaattia. Mutta tiedättekö te missä olisi suomenhevosia myynnissä, (kohtuu hintaan)

        Jos tahot suomenhevosen niin mene tähän osoitteeseen : suomenhevoset. fi niin sieltä löydät varmasti mieleisesi hepan hinnat ovat 2000- 8000 e.


    • n1e1e1a

      ja jos epäilet ettet ole valmis vielä ihan omaan hevoseen kannattaa myös miettiä ylläpitoa:)

      • Kerttuliisa

        Jos epäilet ruokintataitojasi niin senkin puolesta kannattaa ehdottomasti viedä tallille missä on ammattilaisia töissä ja tietää ruokinnasta.
        Suosittelisin myös että ottaisit ensin ylläpitohevosen jotta saat tuntumaa siihen mitä se sitten tulee oikeasti olemaan. Ja tietysti pyydät entisestä kodista ruokamäärät mitä hevonen on saanut. Ja otathan huomioon sen että mikäli liikutat enemmän kuin vanhassa kodissa, että saa riittävästi rehuja (tässä voit kysyä sitten tallilta johon hevosesi tulee asumaan)
        Toivottavasti löydät kopsun.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      18
      1545
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1315
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1212
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1112
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1045
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1026
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      999
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      991
    Aihe