mietin että ottaisinko aikuisen koiran tuolta kennelistä, en vain tiedä millainen paikka on?
Ystäväni kehui kovasti sillä pentu otettu sieltä ilmeisesti.itse en koira asioista niin ymmärrä.
kiitos jos joku vastaa asiallisesti
Sun Dan kennel, onko kokemusta kennelistä?
170
20860
Vastaukset
- yhbhrtbgrt5gh54
PENTUA! Selvitä ensin itsellesi koira-asioita ja hanki pentu vasta sitten. Tutustu asioihin skl:n kautta, sieltä löytyy paljon tietoa. Ja soita ko kasvattajalle ja käy tutustumassa.
- jouhikainentyttö
ja mun mielestä ok kenneli. en ymmärrä ihmisten krjottelua siitä, vaikka niitä näkeekin täällä joskus.
mulla terve koira ja kaikki ok ja ihana koira
- Iknowit
Kyseistä kenneliä ei ole enää olemassakaan.
- hullujussi & Ville
Minkälaisen koiran? Muistatko nimeä? Kenen omistama koira...mahdoitko ottaa selville? Tarjottiinko sijoitukseen vai oliko uros?
- melissaa
Älkää ottako koiraa häneltä!! kaikki ylläkirjoitetut jutut pitävät valitettavasti paikkaansa! Koko Kenneliä ei taida enää edes olla.
- Anonyymi
Eteenpäin porskuttaa , vuodesta toiseen.
Ja valitettavasti kaikki mitä kirjoitetaan hänestä on totista totta
- Sun down
Ostin aikoinani pennun kyseisestä paikasta. Koira oli valmiiksi sairas. Meni rahaa ja aikaa, että tervehtyi. Kyseinen kasvattaja "pesi kätensä" hommasta. Mitään apuja ei sieltä tullut. Paikkanakin oli silloin hyvin epämääräinen. Itse opin kantapään kautta koiran hankinnan.
- suski5
Suomen kennelliitto, vuolasvirtapalkinto, kasvattajasopimus, sopimus koiran kaupasta, kennelnimi, kennel dalimattas, lyhytkarvainen collie, sileäkarvainen collie, Suomen collieyhdistys,
maksashuntti maksavika maksasairaus synnynnäinen maksashuntti
Ja vielä edelliseen, että ottaisinko vielä toisenkin koiran sieltä samasta paikasta korvaamaan näitä ensimmäisestä koirasta aiheutuvia lääkärikuluja, kun silläkin voi sitten olla joku sairaus. Ja miten se sitten avittaa rahallisesti mitenkään, jos saisikin ilmaiseksi vielä toisenkin koiran elätettäväkseen?! - ihmetteliä
juu ja pennut kasvaa pyhällä hengellä vai,,jokaisen pitää alkaa koiran kasvattajaksi ja näyttelyttää niitä,niin tietää mitä todella kuluu rahaa.älkää hyvät immeiset kommentoiko typerää .asioista joista ette näy tietävän hölän pöläystä ,tunnen myötähäpeää mustmaalia ja kateellisä immeisiä kohtaan .hyi olkoon teitin kanssa.
- aurinko laski
Kyseinen kasvattaja on tuttu vuosien takaa ja ihmettelen, että vielä pystyy jatkamaan toimintaansa sanktioista huolimatta. (Toivottavasti) ei ole kauaskantoista toimintaa. On mopo lähtenyt hanskasta jo aikaa sitten...Oma kuvitelmansa on kyllä aivan toinen.
- Anonyymi
Minulle hän kyllä kertoi avoimesti ja osoitti katumustaan tästä sanktiosta.
Minusta hän vaikutti miellyttävältä ihmiseltä, mutta en kylläkään tunne häntä paremmin. - Anonyymi
Valitettavasti toiminta jatkuu edelleen , koirien olot huonot...
Älkää vaan ottako koiraa tästä kennelistä
- viuvottu
Sieltähän tuo löyty guuglettamalla, porskuttelee yhä etiäpäin... Että näin..:/
- harjishullu
Otin itse kyseisestä kennelistä 2v koiran vajaa 4v sitten. En tiennyt historiasta mutta aika pian sain kuulla ja kokea näitä ikäviä juttuja....... Koiran tullessa mulle oli todella säikky hermostunut ja pelokas koira, kesti kauan ennenkuin tervehtyi suht normaaliksi. Koira on tänäpäivänä aivan ihana koira mutta pelkää eritoten miehiä mutta myös naisia. Kestää kauan ennenkuin päättää että uskaltaako luottaa ja tulla liki. Myös kaikki harjat , kepit sunmuut varrelliset asiat ovat koiralle kauhistus! En haluaisi edes kuvitella mitä siellä on tapahtunut koirille!
- baby82
Minulle tuli vuonna 2004 täysin samalla tavalla käyttäytyvä 4kk ikäinen harjakoira. Joka oli kuulemma ollut jo jossain muussa kodissa, josta palautettiin kasvattajalle. Koira oli todella arka ja eritoten miehiä pelkäsi. Kerran otin käteen kärpäslätkän, en edes ehtiny yrittää huitaista kun koira oli jo sängyn alla ja tärisi monta tuntia. Tein koiran kanssa töitä monta vuotta ja siitä tuli paras yksilö ikinä!
- Mao
Tämän henkilön kasvatustyö alkoi saada erikoisia piirteitä jo hyvin varhain, mutta tuolloin hänellä oli vielä paljon puolesta puhujia. Mielestäni hän ei koskaan ole ollut sen arvostetumpi tai mitään muutakaan, koska olen seurannut hänen toimintaansa joskus melko läheltäkin ja aina on ollut kyllä kyseenalainen suhtautuminen hänen toimiinsa. Itse en myöskään ole huomannut että kovinkaan monen upeiden koirien sukutaulusta hänen pitkän linjan tuotantoaan löytyisi, vaan ehkä se satunnainen yksi ko kennelissä syntynyt eläin.
Jotenkin kummallisesti hänen koirissaan ei myöskään ole mitään sairauksia - vaikkakin taas muiden omistuksessa olevien hänen kasvattiensa kohdalla niitä on siinä missä muidenkin. En luottaisi tämän henkilön sanaan, koirien statukseen tai sukutauluihin tipan vertaa ja kiertäisin muutenkin kaukaa "kaiken" hänen kasvatukseensa liittyvän.
Kuten niin moni sanoikin, niin suomessa on niin paljon kasvattajia, että varmasti löytää sopivan koiran muualtakin.- harjiksia
jos osaa lukea sun dan kotisivuja niin kyllä siellä on ihan nimettynä koirat jotka sairastavat jotain sairautta. Itse en löytänyt kohtaa "minun omistuksessa olevat eivät sairasta mitään"
- Nykyää ranskiksiakin
Taitaa olla nyt sama nainen kyseessä. Itse ollaan etsitty ranskanbulldoggia ja löytyi sitten eri etunimellä pentuja. Muka rek. ja rokotettu ja madotettu. Paikan päällä sitten selvisi että hirveissä oloissa koirat asuvat, Virossa ovat rekisterissä ja rokotepassi oli mutta pitääkö paikkaansa, siitä en tiedä. Innoissamme oltiin ottamassa koiraa mutta kun kuulin juttua kiinanharjakoirien aikaisista ajoista en enää yhtään ihmettele miksi nekin koirat oli niin raukkoina siellä. Tekisi mieli pelastaa koirat pois mutta väärinhän sekin on. Pahalta tuntui jättää pienet vauvat sinne paskan ja lian sekaan kasvamaan mutta ei se muutenkaan toimintaa ymmärrä lopettaa kun jos huhut otetaan tosissaan ja sen takia menettää asiakkaitaan. Oli meillä mukana ihminen joka koirista ymmärtää rakenteesta ja muusta ja sanoi että koirassa ei ollut mitään vikaa. Tunnusteli että on terve ja oli sitä mieltä että pelkän koiran perusteella otettaisiin ehdottomasti. Mutta nyt kun sain tietää sen ryysyläisnaisen taustasta niin tuntuisi väärältä ottaa siltä koira. Etenkin kun joutuu sitten kaikki mad. rok. sun muut hoitamaan itse uudestaan..
- Anonyymi
Kylläpä kirjoitat asiallisesti ja uskottavasti.
- musta lista
On eläintenpito kiellossa ja Suommen kennelliiton mustalla listalla yms yms yms.
Joten, unohda koko juttu.- SunDan
En ikinä ole ollut Eläintenpitokiellossa, joten turhaan levität valheellista tietoa, NIMIMERKKI etkö uskaltanut omalla nimelläsi valheita levittää??
- don't do it
- vielä kysyn
Osoite on Heinolassa?
Miten voi kasvattaa Virossa koiria, saako siis Viron rekkariin ne kummiskin?
- Henriettah
Älkää missään nimessä ottako tuolta koiraa, jollette halua säikkyä ja arkaa koiraa, jota on mahdotonta "parantaa" peloistaan ....
- edelliselle
Sinulle Koira sentään: Sukutaulut eivät kerro, millainen koira on luonteeltaan tai terveydeltään. Eikä se kerro, millaisissa oloissa pentu kasvaa. Kasvattajalla on todella paljon merkitystä siinä, millaisia pennuista tulee, siis muutenkin kuin ulkonäöllisesti.
Sukutaululla ei ole mitään merkitystä, jos pentu on kasvanut ensimmäiset viikkonsa huonoissa oloissa ja sen takia on erittäin arka, huonokuntoinen tai sairas. Kuka vastuuntuntoinen sukutauluista kiinnostunut kasvattaja käyttäisi tällaista koiraa jalostukseen. No vastuuntuntoinen kasvattaja tuskin edes ottaisi pentua sellaisista oloista. Sellaisista oloista ottavat äkkiä pennun halvalla haluavat, joilla ei ole mitään hajua mistään sukutauluista. Eikä pennuilla todennäköisesti edes ole mitään sukutauluja tai papereita oikeasti. Halpa hinta voi kostautua suurilla eläinlääkärikuluilla ja koiran aralla ja huonolla luonteella. Ei ehkä saatukaan ihanaa lempeää lemmikkiä vaan ongelmakimppu.
Tämä kirjoitus ei koske aloituksessa olevaa kenneliä, siitä en tiedä mitään. - SUN DAN
Kiinnostaisi tietää miten olen saanut eläintenpitokiellon?
Myöskin milloin muka koirani on ollut ilman ruokaa ja vettä saati vkl yksin jos koiranhoitajani on aina siis AINA pois ollessani koiriani hoitanut tunnollisesti.
Myöskin kiinnostaa koira joka on säikky ja arka? Minkäköhän niminen kyseinen koira ollut, onko edes kasvanut luonani vai ollut pentue jolle olen lainannut kennelnimeäni?
Kiinnostaa myös lausunto ihmiseltä että koirani asuvat huonoissa olosuhteissa, paskassa ja liassa etc.? Olitte ulkona jossa kyllä oli likaisita niin kuin ulkona on, missä näitte paskaa? edes ulkona ei ollut paskaa koska ne kerätään pois. Saati ette jättäneet pentuja mihinkään vaan otitte miettimisajan päätteeksi virosta tuodun koiran itsellenne. Minulla on maahantuontiluvat kunnossa joten olen laillinen maahantuoja. Koirat oli rokotettu ja madotettu niin kuin eläinpassissa luki joten laitoitte kaksin kertaiset rokotukset TURHAAN!
Kiinnostaisi myös tietää nämä väitteet että koiriani on pidetty huonosti tai kohdeltu huonosti.???? On se helppoa nimettömänä mennä väittämään asioita vaikka ei eds tunne minuaKannattaa miettiä tarkkaan mistä koiran ottaa.
Facebookista löytyy ryhmä: Beware of toydogbreeder from heinola, finland, sekä suomen koirajärjestö/FKA uncensored.- takkis1
muumipeikko76 kirjoitti:
Kannattaa miettiä tarkkaan mistä koiran ottaa.
Facebookista löytyy ryhmä: Beware of toydogbreeder from heinola, finland, sekä suomen koirajärjestö/FKA uncensored.Tuo Beware... ei löytynyt haulla facesta. Voisi saada suoran linkin?
- Anonyymi
Myyt Torila nytkin Kiinanharjakoiran pentua.
Juuri kuulin sukulaiselta että hän oli pelastanu koiransa sirltä,lian ja paskan keskeltä.
Koira oli arka,eritoten pelkäsi uroksia.
Hampaat piti hoitaa oli niin hirveessä kunnossa.
Koira ei koskaan haukkunu sekin outoa.
Mutta muuten ihana ja nykyään terapiakoirana.
- voehanvattu
Juu kovaa tahtiin pentuja tuppaa maailmaan, eli sama touhu taitaa jatkua :( :( :(
- SunDan
Mikähän touhu?
Kasvattaminen?
Todellakin jatkuu :D
- Raitanen55
Olen vienyt jo asiaa eteenpäi
- Suojelija4
Tiedän että jatkuu
- Niimi
Myy ahkerasti harjiksia torissa
- SunDan
Tottakai myyn.
Myöskin annan omaa kennelnimeäni niihin pentueisiin lainaksi joihin uskon :D
Onhan minulla rodusta yli 20 vuoden kokemus
- Ei_ostaja
Älkää hyvät ihmiset maksako varausmaksua ennen kuin olette nähneet pennut niiden kotona. Jos vielä sitten haluatte ostaa pennun niin ostakaa se omaksi. Älkää mielellään tehkö mitään sopimuksia, jotka oikeuttavat siihen, että koiranne viedään teiltä X-ajaksi jonnekin. Koskien näyttelyitä ja pennutuksia. Turvallisinta on omistaa pentu kokonaan itse. Jos pennut nähtyänne teistä tuntuu, että pentu on pakko ostaa, koska sen olot eivät teidän mielestänne ole parhaat mahdolliset niin älkää ostako pentua pelkästä säälistä.
- Annukka2014
Ottaisin....kaiken tämän kateellisten ja pahansuopien ihmisten kirjoittelusta huolimatta menisin paikan päälle ja tekisin omat päätelmäni omin silmin...kuinka moni paskanjauhajista on käynyt oikeesti paikanpäällä.
- nojaa2
Tässä ketjussa on puhuttu näyttely- ja rekisteröintikiellosta. Jos se on totta, niin ei kait sellaista huvikseen jaella eikä sitä varten tarvitse paikan päällä käydä, että voi todeta ketjussa todettuja asioita. Paskanjauhannasta en siis tiedä, mutta kerropas mistä ihmiset täällä tarkalleen ottaen ovat kateellisia olleet?
- SunDan
Hui kamalaa jos on ollut näyttely ja jalostuskielto, et ilmeisesti tiedä kuinka helposti sellaisen suomessa saa.... tai että kuinka monta muutakin kasvattajaa mm kiinanharjakoirissa on sellaisen kärsinyt.
Huomaan että et tiedä asioista yhtään mitään ja silti koet voivasi tuomita... - Harjakasa
SunDan kirjoitti:
Hui kamalaa jos on ollut näyttely ja jalostuskielto, et ilmeisesti tiedä kuinka helposti sellaisen suomessa saa.... tai että kuinka monta muutakin kasvattajaa mm kiinanharjakoirissa on sellaisen kärsinyt.
Huomaan että et tiedä asioista yhtään mitään ja silti koet voivasi tuomita...No kerrohan sinä miten helposti sen saa, kun kokemusta on?
- SunDan
Tiedä ainakin 4 muuta kasvattajaa joilla kiellot ollut, ja todellakin kiellot saa helposti, kiitos tietämättömyytesi :D
- yhäihmettelee
Ensin menee hallitukselle, ja jos he päättävät, niin menee vasta kurinpitolautakunnalle. Ihan helposti ei siis rangaistuksia tule.
Mutta kerro ihmeessä mitkä on ollut kieltoja, jotka on helpolla annettu? Mitkä on olleet syyt?
Jos ei syytä ole tai helposti niitä jaeltaisiin, niin johon siihen ottaisi kantaa jo rotuyhdistyksetkin. Harjakasa kirjoitti:
No kerrohan sinä miten helposti sen saa, kun kokemusta on?
No ainakaan tämä panettelu ja asiaton kirjoittelu ei ole mukavaa ja juuri tällaisten ihmisten takia moni kasvattaja joutuu aiheettomasti kärsimään. Eläinsuojelu viranomaisella on laki ,että jos ilmoituksia tulee on ne sitten aiheellisia tai ei ,niin asia on tarkistettava ja kun tarpeeksi paljon tulee ilmoituksia haitta tarkoituksessa kasvattajaa kohtaan , juuri ne suurilta osin aiheettomat ilmiannot voi johtaa pahimmillaan sanktioihin. Ne jotka todellisuudessa ovat syyllisiä nauravat rinta rottingilla,että ähä nyt ovat tehneet hyvän työn kun ovat saaneet tuhotuksi jonkun lähimmäisen harrastuksen. Kehoittaisin jokaista joka rahankiilto silmissään luulee koiran kasvatuksen olevan tuottoisaa,niin kokeilevan sitä itse ja sitten kirjoittaa aiheesta tietävänä lisää :D Juuri tämä mustamaalaminen on kateutta koska tietämättömänä harrastuksen todellisita kuluista luulee väärin,että rahaa tulee kuin suokuokalla :D Yrittänyttä ei laiteta eli kaikki panetteliat nyt kasvattamaan koiria :D Eiköhän se totuus aukene :D
- Anonyymi
Vanhakasvattaja kirjoitti:
No ainakaan tämä panettelu ja asiaton kirjoittelu ei ole mukavaa ja juuri tällaisten ihmisten takia moni kasvattaja joutuu aiheettomasti kärsimään. Eläinsuojelu viranomaisella on laki ,että jos ilmoituksia tulee on ne sitten aiheellisia tai ei ,niin asia on tarkistettava ja kun tarpeeksi paljon tulee ilmoituksia haitta tarkoituksessa kasvattajaa kohtaan , juuri ne suurilta osin aiheettomat ilmiannot voi johtaa pahimmillaan sanktioihin. Ne jotka todellisuudessa ovat syyllisiä nauravat rinta rottingilla,että ähä nyt ovat tehneet hyvän työn kun ovat saaneet tuhotuksi jonkun lähimmäisen harrastuksen. Kehoittaisin jokaista joka rahankiilto silmissään luulee koiran kasvatuksen olevan tuottoisaa,niin kokeilevan sitä itse ja sitten kirjoittaa aiheesta tietävänä lisää :D Juuri tämä mustamaalaminen on kateutta koska tietämättömänä harrastuksen todellisita kuluista luulee väärin,että rahaa tulee kuin suokuokalla :D Yrittänyttä ei laiteta eli kaikki panetteliat nyt kasvattamaan koiria :D Eiköhän se totuus aukene :D
Olen samaa mieltä, vaikka en nyt ko.kasvattajaa tunnekaan, kuin yhden käynnin verran kotonani.
- Sadman12
Odotan päivää että tämä ihmisten kusetus ja koirien kiusaaminen loppuu. Sun Dan on täysin sokaistunut toiminnassaan eikä tajua että mopo on lähtenyt käsistä aikaa sitten. 4 pentuetta kiellon päättymisen päälle ja vahinkoastumiset kertoo taas jo jotain.
Suosittelisin lämpimästi vaikka 5 vuoden omatoimista breikkiä kokonaan koira-asioista. Perheasiat kuntoon ja sitten ajatus onko hommassa järkeä vai josko vaan pitäisi pari sesseä kodin ilostuttajana. Tosin lemmikinomainen koiran pito ei liene laisinkaan tuttua tässä kohtaa kun niillä pitää tienata.- SunDan
Mitenhän niillä tienataan?
Mitenhän olen ihmisiä kusettanut?
kerroppas sadman kuinka todistat tuon?
Kuule mun perheasia on enemmän kunnossa kuin monella :D
Kerro miten tienata kun ostanut jalostusmateriaalin, näyttelyttää, terveystarkit etc.
toi on vaan sana helinää ja pahan suopaa paskaa.
helppoa se on nimimerkin takana kiusata ;) - Anonyymi
kylläpä joku on nähnyt vaivaa San Dan kennelin mustamalaamiseen.
- Uskoa_ihmisiin
Nyt täytyy kyllä sanoa, että Sun Dan on joutunut liian kovan hyökkäyksen kohteeksi. Kävin heiltä katsomassa pentua ja paikan päällä ei todellakaan ollut mitään pahaa hajua tai jätöksiä sisätiloissa/ulkona. Myönnän, ettei talo ollut yhtä siisti kuin omani, mutta pennuista oli selkeästi pidetty hyvää huolta. Ne olivat terveitä ja iloisia, kuten oli myös niiden emä.
Lisäksi kasvattaja itse kutsui meidät katsomaan pentuja ja en usko, että kukaan näin tekisi, mikäli olisi jotakin piiloteltavaa. Hän kertoi meille todella asiantuntevasti rodun hyvistä puolista sekä asioista, joihin meidän tulee kiinnittää kotona erityistä huomiota.
Voi olla, että menneisyydessä on tapahtunut asioita, jotka ovat jääneet epäselviksi ja jonka takia tälläkin palstalla Sun Dan on saanut osakseen näinkin paljon kritiikkiä. Näin on ollut myös monen yrityksen kanssa; ei tarvita kuin yksi henkilö, jolla on huonoja kokemuksia kirjoittamaan kritiikkiä nettiin ja koko yrityksen imago on mennyttä.
Haluan näin lopuksi sanoa, että omat kokemukseni Sun Danista on aivan päinvastaiset, mitä tällä foorumilla on kirjoitettu ja innoissamme odotamme kotiin pientä energistä, tervettä tehopakkaustamme :)- minelan
Kyllä SAN DAN kennel on nyt haukuttu pystyyn. En tunne kasvattajaa, mutta varmasti joukossa on ylilyöntejä.
Tllä palstalla liioitellaan asioista todella pahasti ja on vaikea erottaa mikä on totta tai tarua.
Kysytään mistä tahansa, niin heti haukutaan pataluhaksi, ilman, ettää ko. pilkkaavat ihmiset saavat nautintonsa.
Käykää ensin vaikka kennelliiton net, jalostustietojärjestelmässä tarkistettavat tiedot, ennen kun alatte parjaamaan ketään. - Anonyymi
Olen samaa mieltä edelisen kirjoittajan kanssa. Tosin pennut vierailivat Susanna HEISKASEN kanssa luonani. ILOISI ja terveennäköisiä pennut olivat.
Niinhän se on, että kun yksi kateellinen aloittaa haukkumisen, niin helposti nämä kanssakateeliset yhtyvät siihen. - Anonyymi
Olet itse edellisen kirjoittaja,eli olet itsesi kanssa samaa mieltä.Liikaa vappu simaa....
- Anonyymi
Minä olen ottanut pennun ko. Kennelistä. Kyselin pennusta illalla ja olisi ollut valmis päästämään minut katsomaan pentua jo seuraavana aamupäivänä, mutten päässyt pitkän matkan takia. Tuskin olisi kerennyt siivota koko kotia siinä välissä. Ärsyttävää kun ihmiset haukkuu ja mustamaalaa, kun ei välttämättä tiedä asiasta mitään. Suomessa on Kuitenki harjakoira piirit pienet ja kun yksi sanoo jotain, niin helposti lähtee rikkinäinen puhelin.
Ja pennusta jonka otin siellä on tullut rohkea ja oikein miellyttävä tyyppi!
- Nihuhh
Kas yllättäen viime syksyn jälkeen syntyneestä neljästä pentueesta ei vieläkään ole rekisteröity.
- Missä-mennään
Nyt olisi kasvattajalla hyvä tilaisuus tulla tänne kertomaan ideastaan näihin pentueisiin, kuinka monta niitä tulee v.2017 olemaan ja miksi tehdä tällä volyymilla pentuja. Joku ideahan täytyy olla, kun astuttaa nartun.
Norskissa näkyy viisi pentuetta.
Kennelliitossa on rekisteröitynä yksi pentue.
1-2-? pentuetta odottaa polveutumismäärityksiä ja tämä/nämä pentueet eivät ole norskissa.
Uroksella Nikita My Joy Dom Risorto näkyy Koiranetissä kaksi pentuetta.
Mielenkiintoista. - Nikale1
Onko joku muukin haksahtanut ottamaan tuolta pennun? Ja ongelmia mm. papereiden saamisen kanssa? Laita meiliä [email protected]
- entykännyten
kävin katsomassa pentuja... ja en ostanut sillä en päässyt edes koirien taloon, vain pihaan ja asuttavaan taloon. Kysyin monta kertaa että koirien taloon tahtoisin nähdä missä pennut asuu niin ei ja ei.. rekisterissä pennut olivat, tai ainakin uskotteli niin. sillä ei ne olleet ees rekattuja eikä sirutettuja sillä ensin ois pitänyt maksaa koira kokonaisuudessaan ja sitten hän rekkaa ja siruttaa. Eikös se mee toisin päin? kummallinen käynti oli, paha mieli sillä petyin koska odotin niin uutta pentua meille
- Harjaliini
Hyvä, että jätit pennun sinne! Suomessa useita oikeasti hyviä ja luotettavia harjis kasvattajia ja heillä pennut rekisteröity ja sirutettu ennen myyntiä. Ovat tukena koko koiran eliniän ja oikeasti kiinnostuneita koiran kuulumisista.
- Ei-harjoja-mullakaan
Kyllähän se kasvattaja on, joka ne pennut rekisteröi kennelliittoon, on sillä sitten jokaselle pennulle ostaja, eli ei. Ei se voi mitenkään olla kiinni siitä, että pentu rekataan vaan siinä tapauksessa, että ostaja maksaa koko kauppahinnan.
Kasvattaja rikkoo tuossa 2011 voimaan tullutta kasvattajasitoumustakin. Ei tarvitse, kuin jonkun rohkean ilmiantaa tämä Kennelliittoon, niin ko. kasvattaja palaa "kasvattamaan" taas Eestiin...
- Eimikäänkennel
Eikö teillä oo muuta tekemistä ku kytätä mitä toiset tekee? Jo on surkeeta elämää! Jos teillä olisi kyseiseltä kasvattaja pentu niin sitten teillä oiskin oikeus avautua,muttei silloinkaan missään suoli24 sivustolla.
Mä en voi ku nauraa täällä. Nimimerkkien takaa huutelu varmaan tuottaa toivottua tulosta?! Voi laps parat! - Tinttara123
Kennelliitto ei oikein saa mitään tehtyä. Paperit saatiin kuluttaja-asiamiehen avulla viimein kun pentu oli jo 1v. Tolkuttoman kauan antaa Kennelliitto roikottaa noita rekisteröintejä, ihme touhua kyllä.
Toivottavaa olisi, että jotenkin saisi tästä tietoa leviämään niin, ettei "maallikkokoiranostajat" haksahda pentua ottamaan ja tukemaan toimintaa.- Missä-mennään
Nyt on pakko kysyä, tietääkö joku ihan oikeasti, onko tälle kasvattajalle syntynyt doberman-, japanese chin- ja vielä joku/jotkut muu/t rotu -pentue? Tällaisia puheita on maailmalla ja kun tapoihini kuuluu aina tarkistaa asiat ennen kuin uskon, niin siksi nyt kyselen, josko täällä olisi joku lukija, joka tietää varmasti. Harjakoirapentueita on useampi vielä rekisteröimättä. Se on faktaa.
- Näinkuultua
Missä-mennään kirjoitti:
Nyt on pakko kysyä, tietääkö joku ihan oikeasti, onko tälle kasvattajalle syntynyt doberman-, japanese chin- ja vielä joku/jotkut muu/t rotu -pentue? Tällaisia puheita on maailmalla ja kun tapoihini kuuluu aina tarkistaa asiat ennen kuin uskon, niin siksi nyt kyselen, josko täällä olisi joku lukija, joka tietää varmasti. Harjakoirapentueita on useampi vielä rekisteröimättä. Se on faktaa.
Viikonloppuna oli Virossa astutettu dobberi.
- Dobermannforever
Dobberipentue on syntynyt maaliskuussa. Dobberi-ihmisenä mielenkiinnon herätti kennelnimi, josta en dobberipiireissä ole kuullut, mutta mielen sopukoissa kyseinen kennelnimi soitti jotain kelloja. Selkeästi hälytyskelloja.
- SunDan
Edelleen odotan todisteita siitä:
että olen JÄTTÄNYT koirat ilman hoitoa, vetta ja ruokaa VKL ajaksi, jopa useampaan kertaan? Milloin tätä on tapahtunut?
että rääkkään koiriani? MILLÄ TAVALLA? hakkaan? milloin & miten?
Että jokaisella nartullani astutan joka juoksusta? ketä ja milloin? Jos olen astuttanut 2 x peräkkäin niin koirat ovat saaneet/ saavat kennelliiton ja lakien mukaiset lepotauot.
Miten jokainen pentuni on huonosti hoidettu ja sairas?
Miten jokainen ihminen jolle olen myynyt 20 vuoden aikana koira on kusetettu ja huijattu?
Miten olen pentutehdas? EI tietääkseni pentutehdas terveystarkasta aikuisia koiria, näyttelytä niitä, kouluta niitä, pentuja rekisteröi, mikrosiruta, terveystarkasta, anna mukaan runsasta pentupakettia yms.
Miten minulla on ollut muka 19 aikuista koiraa kotona ja pentueet päälle? jos minulla on ollut 18 koiraa joihin lukeutui pennut....
miten minun henkilökohtaiset asiat kuuluu teille? raha-asiat? terveys? lapsi yms,
miten muka tiedätte TODELLISUUDESSA minun asiani kun teidän kirjoitukset on IHAN ristiriidassa toistenne kanssa?
Miksi ette tule naamatusten kysymään minulta asioita? vaan mielummin puhutte pahaa ja mustamaalaatte julkisesti? tämä on avoin ja julkinen foorumi....
Miten te tunnutte tietävän minun astutukset? etenkään kun niistä en ole puhunut? eli ehkäpä nyt vain kuvittelette taas...
Miten te voitte väittää että minulla on jalostuikäisiä koiria, kun ette edes tiedä mitä koiria minulla on??? ette edes tiedä rotuja ;)
Ja kaikki tapahtuu NIMIMERKKIEN TAKANA! Niin kuin teidän turhaan tekemät ilmoituksetkin....
Että eiköhän tää ollut tässä...
Susanna Heiskanen
Kennel Sun Dan - SunDan
Niin unohtui, kuka väittää että mun tarvitsee maksaa tuonneista? Kuka väittää että mä maksan itse näyttelyt? yms....
- SunDan
Kysymyksiinne lisäys
Kyllä minulla on kaikki 3 Dobberi narttuani astutettu tammikuussa 2018, kaikki ovat ulkomaan tuonteja ja astutettu ulmomaalaisilla uroksilla. Terveystarkastettuja koiria PEVISA mukaan. Todella kauniit ja hyvä luonteiset koirat. Uroksilla lisäksi todella upeat näyttely ja käyttötulokset.
Samoin on astutettu Kiinanharjakoira narttuni tammikuussa 2018. Terveystarkastettuja koiria, vaikka rotu ei edes kuulu PEVISA. Näyttelyissä menestyneitä koiria. Todella reippaan ja avoimet luonteet sekä kauniit koirat. - SunDan
Mua kiinnostaa myös tietää kuinka moni teistä NIMIMERKILLÄ kirjoittelevista tykkäisi siitä että teitä paneteltaisiin päivästä toiseen tälä tavalla? Kuinka moni ILAHTUISI että ulkonäköä, terveyttä, raha-asioita, asumisasioita, lapsista, siviilisäädystä, eläimistä yms kirjoitellaan julkisesti? Kuinka moni ILAHTUISI että yllytetään rikokseen julkisesti, mm murtautuman kotiin?
Mä voin antaa heti muutaman nimen julkisuuteen niin koittakaa sitten itse elää samassa tilanteessa....- Eiköjoriittäisi
Lopeta nyt hyvä ihminen täällä riehuminen ja puolustelu. Pidät ihan yksin juttua etusivulla.
Minä ainakin olen muiden kirjoittelua järkyttyneempi sinun riehumisestasi täällä. Tämän kaltaiselta keskustelupalstalta en lue muiden neuvoja siitä, mistä pennun ostan, vaan luotan siihen, mitä esimerkiksi jalostustietokannasta saan itse tarkistettua. Poikkeuksen tähän kuitenkin tekee omat kirjoituksesi täällä; niistä minäkin vedän johtopäätöksiä. Teet vain ja ainoastaan hallaa itsellesi. - minelan
Eiköjoriittäisi kirjoitti:
Lopeta nyt hyvä ihminen täällä riehuminen ja puolustelu. Pidät ihan yksin juttua etusivulla.
Minä ainakin olen muiden kirjoittelua järkyttyneempi sinun riehumisestasi täällä. Tämän kaltaiselta keskustelupalstalta en lue muiden neuvoja siitä, mistä pennun ostan, vaan luotan siihen, mitä esimerkiksi jalostustietokannasta saan itse tarkistettua. Poikkeuksen tähän kuitenkin tekee omat kirjoituksesi täällä; niistä minäkin vedän johtopäätöksiä. Teet vain ja ainoastaan hallaa itsellesi.Pienestäpä järkytyt ja aivan naurettavasta syystä.
- TyytyväinenAsiakas
Minulla on kys. kasvattajalta harjis. Erittäin hyvä- ja iloluontoinen, terve yksilö, näyttelytasoa, kaunis riemukas pikku toveri. Kasvattaja on joustava, pentupaketti ruokineen oli valtava, kasvattaja päästää kotiinsa, neuvoo tarvittaessa ja toivoo kuulevansa kasvattinsa elämästä luovutuksen jälkeen. Ei kerrassaan mitään pahaa sanottavaa. En tiennyt tästä parjauskampanjasta, koska en netissä usein viihdy, mutta kasvattajia tunnen, olen kennel- ja jälkikoirakoulutusperheestä itse, enkä ole koirapiireissä kuullut kenenkään puhuvan negatiiviseen sävyyn ko. kasvattajasta. Jos hänellä on ollut liikaa koiria joskus, varsinkin jos hän on itse tuolloin ollut toisaalla ja estynyt niitä hoitamaan, se on ollut väärin ja tuomittavaa, mutta monille, monille eläinten kasvattajille, jalostajille on käynyt alkuvaiheissa niin, että homma on lähtenyt lapasesta, eläinmäärä paisunut liian suureksi. Mutta: uskon kasvattajan ottaneen opiksi, sen osoittaa jo se että hän on ollut tiukkaakin tiukemmassa syynissä ja jatkuvan kyttäyksen alla - tuomioita ei ole tullut. Muitakin kenneleitä on parjattu samassa mittakaavassa, syyttä. Kasvattaminen - yleensäkin eläinten - on rankkaa työtä, koirapiirien omistajatasolla tulisi ehkä tsempata ja auttaa toisiaan enemmän. Vapaaehtoistyötä löytyy monista kenneleistä ja muista eläinpaikoista. Kun itse huomasin, että eräs (ei kyseessä oleva) suureläinten kasvattaja/omistaja alkoi hiukan uupua, tarjouduin auttamaan. Mitä sinä teet? Anonyymi haukkuminen on jotakin, minkä opetat lapsillesi olevan ok ja myönteistä toimintaa, kelpo ajanvietettä, jota harrastetaan perheen voimin? niinkö? Vai haluatko lastesi oppivan hieman kypsempiä käyttäytymis-/puuttumismalleja? Tsemppiä kaikille kasvattajille. Pidetään eläimistä ja toisistamme huolta :) Jos aitoa aihetta puuttumiseen on, tehdään se asiallisesti ja virallisempia teitä.
- 123Dog
Kiinanharjakoirassa ei mitään vikaa. Tyytyväinen olen. Ainoastaan mainitsen jos haluaa paperillisen koiran niin Sun Danilta sellaista ei saa..
- Missä-mennään
Mielenkiintoista. Oletko pitkään odottanut papereita. Taasko on mopo lähtenyt käsistä?
- 123dog
Vuoden verran odottanut, että saan postissa paperit 😅 Koiraa ostaessa tiedostin, että en tule niitä saamaan. Jos pentu olisi rekisteröity niin tietysti paperityö olisi hoidettu kuntoon ennen myyntiä.
Niin ja juuri tämän kyseisen koiran halusin ja siihen olen ollut tyytyväinen. 😍- Missä-mennään
Kuinka paljon maksoit pennustasi?
- LopettakaaTurhaPanettelu
Minä sain Sun Danilta paperillisen (paperitkin sain ongelmitta), rekisteröidyn, hyväluontoisen, älykkään, lapsirakkaan ihanan pennun. Ei mitään ongelmia, hampaat, polvet, luonne, turkki (puuteri) ok el.lääkärin mukaan. Kiitos Sun Dan-kennelille - näin helppoa, älykästä ja oppivaista pentua meidän perheessämme ei ole 45 vuoteen ollut :)
- LopetaHyssyttely
Mitä turhaa panettelua se muka on, jos jollakulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri kuin sinulla? Tosi kiva, että teillä meni kaikki hyvin, mutta muut ovat yhtä oikeutettuja kertomaan niitä vähemmän kivoja kokemuksiaan. Jos jokin on turhaa, niin muiden hyssyttely omien hyvien kokemusten takia.
- SunDaninAsiakas
LopetaHyssyttely kirjoitti:
Mitä turhaa panettelua se muka on, jos jollakulla ei ole käynyt yhtä hyvä tuuri kuin sinulla? Tosi kiva, että teillä meni kaikki hyvin, mutta muut ovat yhtä oikeutettuja kertomaan niitä vähemmän kivoja kokemuksiaan. Jos jokin on turhaa, niin muiden hyssyttely omien hyvien kokemusten takia.
Jokaisella kennelillä epäonnistumisia. Jokaisella kennelillä ostajia, joiden ei kuunaan pitäisi koiraa ostaa. Kaikilla oikeus mielipiteisiinsä, mutta yleistäminen syvältä, tai jonkun ihmisyksilön tuomitseminen muinaisista virheistä. Yksittäiset negatiiviset tapahtumat historiassa eivät saa tehdä koko vuosien jalostustyötä ja sen pääosin myönteistä, tervettä linjaa tyhjäksi.
- TerkkujaESuomesta
Minulla on Sun Dan Boyzone, enkä voisi olla tyytyväisempi. Pentu on rekisteröity asianmukaisesti, paperit saapuivat postitse sovitusti. Luovutuksen yhteydessä sain todella muhkean pentupaketin. Lakatkaa parjaamasta Sun Dan kenneliä. Keskittykää ajamaan niiden kennelien asioita, joissa asiat ovat aidosti huonolla tolalla.
- Hiljenejo
Sinun hyvä kokemus ei EDELLEENKÄÄN pyyhi pois muiden huonoja kokemuksia saati tee huonoja kokemuksia jakavista parjaajia. Lopeta sinä tuo multinikkeily ja ymmärrä, ettei kaikille ole käynyt kommenteista päätellen samoin.
- Missä-mennään
Tiesithän Sun Dan Boyzonen omistaja, että rehellinen aidosti rotua rakastava kasvattaja rekisteröi kaikki pentunsa. Rekisteröimättömien pentujen kaupittelu on todella kaukana laadukkaasta jalostustyöstä.
- Boyzonenomistaja
Missä-mennään kirjoitti:
Tiesithän Sun Dan Boyzonen omistaja, että rehellinen aidosti rotua rakastava kasvattaja rekisteröi kaikki pentunsa. Rekisteröimättömien pentujen kaupittelu on todella kaukana laadukkaasta jalostustyöstä.
No, enpä tiedä..Perheessämme on ollut kennel, vanhempani kehä-/jälkituomareita, kouluttajia, toinen vanhempani ollut Karjalan Palveluskoiraliiton pj kauan, molemmat vanhempani erään yhä toimivan kääpiökoirayhdistyksen perustajia, tällaisen keskellä ja koiralauman keskellä kasvoin, sain oppia, koiria ollut minullakin, omia, vuosikymmeniä. Että aika paljon tiedän. Tiedän senkin, ettei kaikkia pentuja tavattu eikä tavata rekata. Määrätyistä syistä parempi heikkotasoiselle koiralle, että se leikataan, lisääntyminen estetään, ja se saa elellä kotikoirana. Sirua kannatan kaikille, samoin kasvatustyön lopettamista niiden kasvattajien kohdalla, joille näitä ei-onnistuneita, kitahalkioisia, vääräpurentaisia, huonokinttuisia, huonoturkkisia, huononivelisiä, huonoselkäisiä ja -silmäisiä pentuja tuppaa syntymään liiaksi. Silloin ollaan osaamattomuuden äärellä. Itselläni ollut mm. Millan kennelistä 2 eri rotuista rekkaamatonta koiraa. Toinen oli värivirheellinen vääräpurentainen, toinen muuten vaan liian pieni rääpäle. Onnellisen koiranelämän elivät silti.
- EiVoiOllaTotta0
Boyzonenomistaja kirjoitti:
No, enpä tiedä..Perheessämme on ollut kennel, vanhempani kehä-/jälkituomareita, kouluttajia, toinen vanhempani ollut Karjalan Palveluskoiraliiton pj kauan, molemmat vanhempani erään yhä toimivan kääpiökoirayhdistyksen perustajia, tällaisen keskellä ja koiralauman keskellä kasvoin, sain oppia, koiria ollut minullakin, omia, vuosikymmeniä. Että aika paljon tiedän. Tiedän senkin, ettei kaikkia pentuja tavattu eikä tavata rekata. Määrätyistä syistä parempi heikkotasoiselle koiralle, että se leikataan, lisääntyminen estetään, ja se saa elellä kotikoirana. Sirua kannatan kaikille, samoin kasvatustyön lopettamista niiden kasvattajien kohdalla, joille näitä ei-onnistuneita, kitahalkioisia, vääräpurentaisia, huonokinttuisia, huonoturkkisia, huononivelisiä, huonoselkäisiä ja -silmäisiä pentuja tuppaa syntymään liiaksi. Silloin ollaan osaamattomuuden äärellä. Itselläni ollut mm. Millan kennelistä 2 eri rotuista rekkaamatonta koiraa. Toinen oli värivirheellinen vääräpurentainen, toinen muuten vaan liian pieni rääpäle. Onnellisen koiranelämän elivät silti.
Toivottavasti tämä oli surkea vitsi. En ole kuunaan kuullut mitään noin typerää koiraharrastajan suusta, jos olit tosissasi.
Koiria ei ole koskaan, ikinä milloinkaan ollut eikä tule olemaankaan tapana jättää rekisteröimättä siksi, että ne ovat heikompilaatuisia rotunsa edustajia. Ei koskaan, jos on puhtaat jauhot pussissa ja tämä on aivan satavarma asia. Rekisteröinti ei ole tärkeää vain huippuyksilöille, vaan jokainen kotikoirakin tulee olla rekisteröity syistä, jotka jokaiselle järkevälle ovat päivänselviä. EJ-rekisteröinti on vaihtoehto niille heikompilaatuisille, mutta ei todellakaan rekisteröimättömyys. Niin sanotut välipentueet eivät ole koskaan olleet hyväksyttäviä yhdenkään rehdin ja vastuuntuntoisen kasvattajan mielestä. - Tuomarikouluttaja
EiVoiOllaTotta0 kirjoitti:
Toivottavasti tämä oli surkea vitsi. En ole kuunaan kuullut mitään noin typerää koiraharrastajan suusta, jos olit tosissasi.
Koiria ei ole koskaan, ikinä milloinkaan ollut eikä tule olemaankaan tapana jättää rekisteröimättä siksi, että ne ovat heikompilaatuisia rotunsa edustajia. Ei koskaan, jos on puhtaat jauhot pussissa ja tämä on aivan satavarma asia. Rekisteröinti ei ole tärkeää vain huippuyksilöille, vaan jokainen kotikoirakin tulee olla rekisteröity syistä, jotka jokaiselle järkevälle ovat päivänselviä. EJ-rekisteröinti on vaihtoehto niille heikompilaatuisille, mutta ei todellakaan rekisteröimättömyys. Niin sanotut välipentueet eivät ole koskaan olleet hyväksyttäviä yhdenkään rehdin ja vastuuntuntoisen kasvattajan mielestä.Kuinka kauan olet toiminut koirien parissa? Aktiivisesti, näyttelypiiri-sisäpiireissä? 1970- ja 1980-luvuilla oli täysin normia, että heikkokuntoiset penikat myytiin ilman papereita taikka lopetettiin 'hiljaisuudessa'. Hyvä niin, kyse on koirista ja niiden laadun parantamisesta. Ei koske tylppäkuonojen metsään mennyttä jalostusta, eikä sakemanni2000-tyyppisiä 'takajalattomia', usein D-lonkkasia koiria, joiden jalostus menny metikköön 20 v. Usein myös luonteen jalostaminen päässyt unohtumaan täysin. Lyttykuonoiset, mulkosilmäiset sun muut rodut kieltäisin kokonaan. Sun Danin kasvattamat koirat eivät kuulu näihin. Koiria ei tietty saa kaltoin kohdella, mutta käsittääkseni S.H on parantanut tapansa. Kaikki eivät opi virheistään, S.H kenties jotain oppinut? Haukkuminen, lyttääminen hamaan loppuun ei auta mitään. Kennelistä tullut paljon ei-liukuhihnamatskua, jota myydään Apulassa 400 €/pentu. Kennel yrittää, ja kokemusta on. Olisko aika tsempata?
- Anonyymi
Missä-mennään kirjoitti:
Minusta tärkeintä on pentujen hyvät olot. Ei se pentu kärsi, jos papaperit tulevat myöhässä.
Kennel San Dan on nyt haukuttu perin pohjin,
SUSANNA kävi luonani, 4 pentua mukanaan, jotka olivat hyvinhooidettuja ja leikkisiä.
Oli siinä ja siinä, että en ostanut pentua. Eivät edes olleet kalliita, mutta sitten totesin , että yksi koira cihihauha riittää ja kissani Soolo.
- RotuRääkkäystä
Suomen kenneltouhu on kaikkea muuta kuin kehuttavaa...insestikoiria jokaisella kennelillä....
- minelan
Soitin eilen San Dan kennelin omistajalle ja kysyin, mikä on tilanne, puhuvatko häntä prjaavat ihmiset totta. Uskon, että hän puhui rehellisesti ja avoimesti taustastaan. Kertoi, kuinka hänellä oli liikaa koiria rivitalokaksiossaan ym. ym.
Jos hän ei tee rikosilmoitusta parjaamisillenne kirjoitusten johdosta, niin minä teen.
Eihän tuo ole enää normaalin ihmisen käytöstä. Katsokaa hyvät ihmiset ensin peiliin ja kertokaa sille kaikki pahansuopaiset ajatuksenne. - SiinäpäNimi
Kuka antaa koirakasvatilleen nimen Kipu Perseessä? Uros Sun Dan Pain In The Ass. Jouduttu lopettamaan 4-vuotiaana heikon selän vuoksi (mäykkyhalvaus).
- Anonyymi
Minä olen myös ottanut pennun Susannalta, ja aivan ihana koira, niin iloinen, hyväluonteinen ja hyvin sosiaalistettu😊 Aivan varmasti jos toisen otan, niin käännyn Susannan puoleen😊
Ihana ihminen ja aina valmis neuvomaan, kun neuvoa olen tarvinnut ja aidosti kiinnostunut miten koiralla menee😊 Hyvähän sitä on huhu puheiden varassa olla ja levittää sitä p*skaa eteenpäin ilman minkäänlaista tietoa asioiden taustoista. - Anonyymi
Ennen kuin otatte tuosta kennelistä yhtäkään pentua tai aikuista koiraa, niin vaatikaa päästä kennelrakennuksena toimivaan taloon sisään katsomaan niitä koiria niiden omassa tilassaan. Se järkyttävä haju, joka sieltä pistää vastaan, se ulosteen ja ruoan sekamelska siellä lattioilla, se millekään eläimelle sopimaton elinympäristö saa teidät ehkä miettimään asiaa uudestaan. Tehkää mieluummin ilmoitus valvontaviranomaisille, jotta tämä toiminta saataisin loppumaan.
Haju tuntui omassa nenässäni vielä pari päivää käynnin jälkeenkin. Eikä se haju selity sillä, että pennut aina kakkaavat ja pissaavat - kasvattajan tehtävänä on pitää paikat siistinä ja siivota tarvittavaessa useamman kerran päivässä. Eikä tämä ole ainoa kennel, jossa olen käynyt katsomassa pentuja, joten on minulla jonkin verran vertailupohjaa.
Sun Dan kaupittelee tällä hetkellä dopperin pentuja. Älkää ottako niitä säälistä, sillä sama touhu jatkuu muuten. Kun kasvattajalle jää kaikki pennut käsiin, saattaa mieli muuttua ja niitä ei ehkä tuotettaisi enää liukuhihnalta. Mutta jos aina jostain löytyy niille ostaja, homma jatkuu vuodesta toiseen. Valvontaeläinlääkäriltä ei työt lopu.
Julkisesti kasvattaja saattaa esiintyä hyvinkin hyvänä kasvattajana ja käydä näyttelyissä esittelemässä koiriaan, mutta todellisuus siellä kennelissä onkin sitten toinen asia. Hyvän kasvattajan ei tarvitse puolustella itseään tällaisilla keskustelupalstoilla, koska ei ole mitään puolusteltavaa. Hyvän kasvattajan kasvatustyöhön pääsee tutustumaan ja katsomaan myös niitä koirien oloja. Hyvä kasvattaja ei esittele koiriaan pihalla, koska kenneltilat ovat siistit ja kasvattaja on niistä ylpeä.
Eli toiminta ei ole muuttunut ainakaan parempaan suuntaan vuosien takaisesta nykypäivään! - Anonyymi
Ostin Susannalta ensimmäisen kk kääpiömäyräkoirani Sun Dan Blue Angelin (Minttu) vuonna 2007.
Täydellisen ihana luonteinen, reipas ja oppivainen koira...sain nauttia Mintun seurasta liki 8 vuotta, kunnes menehtyi auton alle jäädessään.
Minttu oli koko ikänsä iloinen ja hassu touhottaja.
Minulla ei ole pahaa sanottavaa ko kennelistä...sain paperit sovitusti, sekä tukea tarvittaessa.
Mäyräkoirilla kuten muillakin koiraroduilla on ns rodunomaisia sairauksia, joista otin selvää jo ennen koiran hankintaa...Mintulle tuli epilepsia, jota ei mitenkään voi ennustaa pentuna...siitä selvittiin lääkityksellä, lisäksi tiesin mäyräkoirahalvauksesta, jota ei myöskään voi etukäteen ennustaa.
Iso Kiitos Susannalle Mintusta, joka oli elämäni ensimmäinen ihana pieni mäykky tyttö.
Nykyään touhuilen kahden mäykkypojan kanssa. - Anonyymi
Mikä näitä harjakoiria oikein vaivaa? Nyt on jo toisesta kennelistä otettu koirat huostaan parikin kertaa.
- Anonyymi
no sanoppa muuta... ihme touhua, vaikka omistankin kyseisen rodun koiran.
- Anonyymi
Yhtä asiaa ihmettelen ja suuresti. Dobberi pentue ei ole vieläkään rekisterissä, mistä esim Bono on.
Ensin nartulla näkyi kaksi pentuetta, toinen ns haamuna ja enään ei näy kuin yksi.
Mistä tämä voi johtua? Ovatko viimeisimmät dobberit siis paperittomia?- Anonyymi
Kannattaa kysyä Suomen Kennelliitosta.
- Anonyymi
Otimme ekan koiramme kyseisestä kennelistä 2018.
Kasvattaja halusi väkisin tuoda pennun meille itse ja tyhmyyttämme sekä kokemattomuuttamme suostuttiin.
Heti alkuun selvisi että kaikki ei ole kunnossa.
Pentu pelkäsi aivan kaikkea ja oli täysin tottumaton normaaliin elämään.
Ekalla rokotuksella kävi ilmi että pentu on täynnä matoja sekä molemmat polvet luksoi.
Luvattuja papereita emme myöskään koskaan koirasta saaneet.
Vuoden iässä lukuisten käytöshäiriöiden lisäksi koirasta löytyi perinnöllinen legg perthis ja asian selvittelyn jälkeen kävi ilmi että koiran vanhempia ei ollut koskaan terveystarkastettu.
Tämän jälkeen oli aika päästää rakas perheenjäsen lepoon kivuista ja jatkuvasta stressistä.- Anonyymi
Kuinka paljon näitä koiria onkaan, joiden omistajat eivät ole saaneet papereita. Miksi ei kennelliitto tee asialle mitään?
- Anonyymi
Meille tuli vuotta myöhemmin sueltä koira, jolla mjös todettiin legg perthes..
- Anonyymi
Ottamatta kantaa ketjussa mainittuun kenneliin, mutta itselleni sellainen kennel, joka on saanut kurinpitolautakunnalta sanktiota, on ihan ehdoton. Sanktioita annetaan aniharvoin ja kun niitä annetaan, on jo tosi (joskus jo ulkoinen painekin) kyseessä.
Toinen ehdoton ei itselleni on kennel, jossa pentueita on enemmän kuin 1 vuodessa. Määrä ei ole laadun tae. Eikä myöskään se, että kasvattaja vie pennun omistajalle ilman, että tuleva omistaja on käynyt kasvattajan kotona.
Kolmas on se, että vaikka jostain kennelistä puhutaan palstoilla ja parjataan välillä turhankin ala-arvoiseen sävyyn, niin hyvä kasvattaja ei tuhlaa aikaansa tämän tasoisen palstan juupas eipäs väittelyyn, vaan antaa kasvatustyönsä laadun puhua puolestaan. Hyvä kasvattaja harvoin myöskään myy pentuja torissa tms, hyvät pennut menemättä mainostamatta kaupaksi.- Anonyymi
Edelleenkään toukokuussa syntynyt dobberipentue ei ole saanut papereita.
Ilmossa oli rekisteröity, madotetty yms asianmukaisesti.
Nyt kuitenki ei papereita ole näkynyt edelleenkään, alkaa huumori loppumaan. Miten tässä pitäisi toimia? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Edelleenkään toukokuussa syntynyt dobberipentue ei ole saanut papereita.
Ilmossa oli rekisteröity, madotetty yms asianmukaisesti.
Nyt kuitenki ei papereita ole näkynyt edelleenkään, alkaa huumori loppumaan. Miten tässä pitäisi toimia?Ilmoita kennelliittoon, niin he ottavat asian hoitaakseen ja päättävät lopulta sanktioista. Kennelliitto ei tuollaista hyvällä katso.
Toivottavasti kaikki muutkin paperittoman pennun ostaneet ymmärtävät ilmoittaa asiasta kennelliittoon. Tämän keskustelun perusteella paperittomuus on yleistä, mutta kennelliitto olisi siihen puuttunut, jos omistajat olisivat viitsineet tehdä oikein. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmoita kennelliittoon, niin he ottavat asian hoitaakseen ja päättävät lopulta sanktioista. Kennelliitto ei tuollaista hyvällä katso.
Toivottavasti kaikki muutkin paperittoman pennun ostaneet ymmärtävät ilmoittaa asiasta kennelliittoon. Tämän keskustelun perusteella paperittomuus on yleistä, mutta kennelliitto olisi siihen puuttunut, jos omistajat olisivat viitsineet tehdä oikein.Sun Danin yksi rekattu dobberipentue toukokuulta 2018 löytyy jalostus netistä, onko näissä paperittomissa kyseessä siis toinen toukokuussa syntynyt pentue?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sun Danin yksi rekattu dobberipentue toukokuulta 2018 löytyy jalostus netistä, onko näissä paperittomissa kyseessä siis toinen toukokuussa syntynyt pentue?
Kyllä, tänä vuonna on yksi pentue dobbereita.
- Anonyymi
Tuntuu että vauhti vaan kiihtyy, astuttanut samalla kertaa kolme vai liekkö jo neljä narttua. Miten tuo jaksaa kaikki hoitaa, taitaa täysikasvuisiakin olla toista kymmentä
- Anonyymi
Missä tämä kennel sijaitsee? Onko koirat nykyään hyvissä oloissa?
- Anonyymi
Heinolassa edelleen
- Anonyymi
Meillä on kohta 4-v Sun Dan-koira. Hirveän kiltti omilleen ja kotona, on leikkisä, tottelevainen, älykäs, sohvaperuna. Mutta: ei voi sietää vieraita, ei ihmisiä eikä koiria. On pelännyt alusta asti kaikkea mahdollista tärinään ja allelaskemiseen asti. Alun sosialistaminen jäänyt ilm. kasvattajalta tekemättä täysin. Mikään ei pelkoihin ole auttanut tarpeeksi. Sentään uskaltaa jo ulkona kävellä, eikä vain jumita kauhukohtauksen kourissa :( En osta toista kys. kasvattajalta. Minulla ei ollut nykyistä ostaessani nettiä. Luulin, kuulemani ilmoituksen perusteella, kasvattajaa hyväksi. Jos olisin ollut tietäväisempi, en olisi koiraa Heiskaselta kuunaan ostanut.
Koiramme on myös rotuunsa nähden aivan vääränlainen rakenteeltaan, ja turkki on ihan vääränlainen. Rakastettu perheenjäsen tämä silti on :)- Anonyymi
Tuliko pentuna sinulle ?
Tuttua tuo älytön epäluuloisuus vieraita koiria ja ihmisiä kohtaan. Meillä samaa vaikka aina käynyt paljon vieraita ja liikuttu eri paikoissa pennusta alkaen.
Mitä turkista , miten vääränlainen?
Saitko kenties nakun , mikä ei ollutkaan naku - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuliko pentuna sinulle ?
Tuttua tuo älytön epäluuloisuus vieraita koiria ja ihmisiä kohtaan. Meillä samaa vaikka aina käynyt paljon vieraita ja liikuttu eri paikoissa pennusta alkaen.
Saitko kenties nakun , mikä ei ollutkaan nakuhttps://www.tori.fi/paijat-hame/Kiinanharjakoira_narttupentu_93231361.htm?ca=18&w=112
että semmosta :( - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuliko pentuna sinulle ?
Saitko kenties nakun , mikä ei ollutkaan nakuTuli pentuna, mutta varttuneempana, alle 5 kk vanhana. Ihannepaino kiinanharjakoiralla max 4,5 kg, meidän jötikkä painaa 9,5 kg ja on ISO ja neliön mallinen. Turkki on kiharainen, rastoittuva lampaan turkki. Osa karvoista lyhyitä, osa pitkiä. Kesällä trimmaajamme ansiosta näyttää koiru sentään vähän kiinanharjakoiralta :D , kun ajellaan 3 millin siili.. Puuterihuiskulta koira ei kokoturkissaan todellakaan näytä. Aivan kieron kikkarainen on karva. Hampaista puuttuu osa, osasta hampaista puuttuu kiille, osassa on värivirheitä. 2 krt v hammaslääkärillä. Koira on edelleen reipas ja iloinen ja leikkisä ja oppivainen, mutta vain tutussa ympäristössä tutuille ihmisille. Ulkomaailmaa ja vieraita ihmisiä ja koiria inhoaa/pelkää yhä, vaikka on hieman rohkaistunut harjoitteiden ja siedätyshoidon avulla. Selkeästi koira on ensikuukautensa ollut vain Susannan perheen kanssa, tai vain muiden sisaruspentujen kanssa lähinnä. Ei olla sosiaalistettu, kun olisi sen aika ollut.
- Anonyymi
Mikä tilanne nykyään ?
Doberman pentue ainakin syntynyt - Anonyymi
En ottaisi tältä ihmiseltä mitään koiraa koskaan. Oman kokemukseni mukaan aikuisetkaan eivät ole sisäsiistejä ja ainakaan aiemmin niillä ei ollut edes remmejä, joilla ulkoiluttaa, vain näyttelyhihnat. Lisäksi hermorakenne on osalla koirista hyvinkin heikko. En ymmärrä, miten tämän henkilön touhut saa jatkua vuodesta toiseen.
- Anonyymi
Tämä tässä ihmetyttääkin , jos hänellä vuodesta toiseen toiminta kyseenalaista niin miten voi vaan saada jatkaa ?
Onko jämähdetty vuosien takaisiin asioihin vai mikä on todellinen tilanne ? Onko kukaan päässyt tutustumaan tiloihin tai ottanut pentua ?
- Anonyymi
Ei kannata ottaa kiinanharjakoiraa. Ne ovat suurimmaksi osaksi pelkopurevia räksyjä.
- Anonyymi
Mitä sitä vanhoja vatvomaan , mutta olisiko aika keskittyä tämänhetkiseen tilanteeseen ?
Koiria on , montako niin sitähän ei taida tietää kuin hän itse. Rekkaamattomia pentueita, tai ainakin rekkarit pirun paljon myöhässä. Samoja uroksia pyöritetään joka nartulla kunnes tulee ns käyttökerrat täyteen. Moniko ensikertalainen tajuaa tutkia jalostustietokantaa ja ymmärtää miten väärin samojen koirien jatkuva astutus on.
Jalostukseen käytetyillä ei myöskään ole terveystutkimukset voimassa, tosin eihän rotu ole pevisassa mutta väärin tämä on - Anonyymi
Onko kukaan tänävuonna ottanut pentua saamatta rekkaripapereita ?
- Anonyymi
Onko faktatietoa , mitä sanktioita hänelle tulossa ?
- Anonyymi
Ei kait näitä asioita edes asianomaiselle etukäteen kerrota. Kysy sitten uudestaan kun jotain on jollakulla kertoa. Haloo.
- Anonyymi
Toivon todella että kukaan ei häneltä koiraa ottaisi
Eikä auttaisi narttukoiria ja pentuja hoitamalla.
Niin kauan touhu jatkuu kun avustajia löytyy
Ketjusta on poistettu 95 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2006148Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442857- 442317
- 932079
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382021Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2311427- 771402
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3031387Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131326Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61256