Espoo on Helsingin esikaupunki

Näin se vain on

Espoo on kaupungin irvikuva. Eihän kukaan Suomessa ota sitä tosissaan että Espoo olisi Suomen toiseksi suurin kaupunki. Kyllä maallakin ymmärretään että kyseessä on vain Helsingin esikaupunki. Sama koskee tietysti Vantaata.Vai väitättekö että olisi jotain espoolaista kotiseutuylpeyttä?! Heti kun lapsista tulee aikuisia tahtovat he lähiöistä pois todelliseen kaupunkiin, Helsinkiin!

8

712

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Manor House

Espoo on kuuluisa erämaistaan, järvistään ja isoista kartanoistaan, joissa peltoa satoja hehtaareja.

• Junttistadilainen

Minä synnyin Helsingissä ja asuin siellä 39 vuotta. Sitten kypsyin koko mestaan ja muutin landelle pariksi vuodeksi. Nyt olen asunut jo kohta 20 vuotta Espoossa eikä Helsinkiin ole mitään tarvetta muuttaa. Ehkä landelle takaisin, kunhan hommat hellittää.

• Tölikan karbaasi

Persaukinen sipoolainen siellä vingu.

• Espoo_1

Näitä säälittäviä ja lapsellisia provoja ilmestyy tänne aika ajoin. Asialla lienee heikon itsetunnon omaavat maalta pudonneet "hesalaiset". Todellisuus on se, että Helsinki on Espoon kupeeseen syntynyt ahdistava betonighetto, jolla ei ole mitään tekemistä todellisen metropolin kanssa. Se säilyy elinvoimaisena vain valtaamalla uusia alueita (ja ennen kaikkea veronmaksajia) lähialueiltaan.

• Näin se vaan on

Juuri passelin kokoinen, ei liian iso, ei liian pieni. Mitäs Espoo ja Vantaa ovat, lähiöitä lähiöiden perään, Helsingin esikaupunkialuetta. Vai onko edellämainituissa "kaupungeissa" mitään kotiseutuylpeyttä?

• Keskusta - asuja
        Näin se vaan on kirjoitti:

Juuri passelin kokoinen, ei liian iso, ei liian pieni. Mitäs Espoo ja Vantaa ovat, lähiöitä lähiöiden perään, Helsingin esikaupunkialuetta. Vai onko edellämainituissa "kaupungeissa" mitään kotiseutuylpeyttä?

Minun tietääkseni helsingissä on näitä lähiöitä enemmän kun naapurikaupungessa.
        Tässä muutama Malminkartan,Kontula, Itäkeskus,Herttoniemi,Jakomäki,Kannelmäki,Pohjoshaaga,Vuosaari,Konala,Puistola, ym.
        Keskusta on hyvä kunhan se nyt saatais joskus kuntoon, mutta rahapula kai haittaa kun se jokakesä on yhtä rakennustyömaat ja talvella lunta ettei kulkemaan pääse.
        Myöskin kauppoja saisi kehittää ettei tarvisi näihin Vantaan ja Espoon ostoskeskuksiin lähteä, sillä ei minua kiinnosta jokin tusinatuote mihin jopa tää kalleinkauppakin on ajautunut.
        Muuten luitko vielä mikä paikka on turvattomin pääkaupunkialueella?

• olkoon miten on

kunhan pysyt kavereinesi hesan sossun "asiakkaana"

• rx75

Ymmärrän tuollaista umpistadilaisen kommenttia, tosin aika ahdasmielistä.. Ne jotka ovat asuneet betoniviidakossa jossa ei näy kuin seiniä, betonia, autoja, ihmisiä ja pari hassua rauhoitettua puistoa siellä täällä. Meteliä(jos ei asu vanhassa talossa jossa paksut kiviseinät), ruuhkaa.

Hyvin palveluita, baareja ja tietty city-ilmapiiri josta joko pitää tai vihaa.

Mutta kun on syntynyt tai asunut lapsuudesta Espoossa, sinne stadiin muuttaminen on yleensä vain nuorten mieleen ja hekin joko jäävät sinne tai muuttavat joskus pois. Taloudellisesti 200.000 eurolla saa Helsingistä mitä, ehkä yksiön tai kaksion jostain laitakaupungilta - Espoosta kaksiorivarin tai 3-4 huoneen kerrostaloasunnon n. 20min automatkan päässä stadin keskustasta. Sama matka menee helposti itse stadin sisällä liikuttaessa ruuhkissa. Espoo ei ole esikaupunki ja vaikka stadi haluaakin heihin liittyvän Espoon, Vantaan, varsinkin rikkaan Kauniaisen, niin luulen että käteen jää vain Vantaa joka on näistä köyhin. Espoossa ja Kauniaisissa ei ole halua hallituksssa liittyä Helsinkiin ja se tapahtuu vain pakon kautta.

Se miksi nuoret aikuiset usein haluavat stadiin on siinä ilmapiirissä, haluavat toimintaa ja kaiken läheltä. Kyllä ne 30:set alkavat usein jo takaisin rahallisempiin maisemin kaivata, uraihmiset usein ostavat Espoosta sitten isompaa taloa kun ovat helsingissä aloittaneet ekalla asunnolla.

Helsinki on iso lähiö mun mielestä, vain reunoilla on rauhallista seutua - muuten siis pelkkää betonighettoa. Espoossa on lähiöitä ja näiden välissä peltoa ja metsää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      113
      5233
    2. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      67
      5034
    3. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      90
      4104
    4. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      75
      3600
    5. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      60
      3188
    6. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2781
    7. Kerro kolme huonoa ja

kolme hyvää asiaa kaivatustasi? Än yy tee nyt
      Ikävä
      15
      2287
    8. Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen

Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️
      Ikävä
      52
      1904
    9. Rakastatko mua

Vielä?
      Ikävä
      39
      1764
    10. Onko kaivattusi

kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.
      Ikävä
      37
      1628
    Aihe