Miten elää kristittynä homona?

JJoonatan

Olen taustaltani monipuolisesti luterilainen ja rapiat päälle. On körttiläisyyttä, evankelisuutta, viidesläisyyttä ja nyt viime aikoina karismaattisia vaikutteita uskonnollisesti neutraalin lapsuudenkodin päälle. Seksuaalisesti tulin heti puberteetissa pamahdin voimakkaasti homoksi ja heti perään riparilla uskoon, joissa sitten oltu vaihtelevalla menestyksellä.
Minulla ei ole ollut vaihtoehtoja. En ole muuttunut rukouksesta. Kun olen kuullut, että itsetyydytys on kuolemansynti, on melkein itku päässyt ajatellessani lopullista kohtaloani. Varsinkaan teininä ja opiskeluaikana se ei ollut ainoastaan kerran päivässä toimintaa, joka oli pakon sanelemaa.
Helsinkiläisenä olen silloin tällöin tullut kosketukseen homomaailman kanssa, kerran myös jonkun Aslanin keskusteluryhmän kautta. Kaikki kokemukset ovat olleet tavalla tai toisella epätyydyttäviä, vaikka olen niihin vilpittömällä mielellä lähtenyt. Ne eivätkä ole johtaneet mihinkään positiiviseen lopputulokseen, sen enempää tyyliin ”living happily ever after” kuin ”paranemiseenkaan”.
Tiedän, että jotkut tulkitsevat Raamatun homoseksikiellon siten, että se koskee ainoastaan anaaliyhdyntää (älä makaa miehen kanssa kuten naisen kanssa maataan). Tällöin kahden miehen eroottinen seksuaaliseen tyydytykseen johtava hieronta olisi hyväksyttävää. En tiedä, toivottavasti:)...kenelle voisi ehdottaa, että joku (miesopiskelija) tekisi käytännöllisen teologian gradun aiheesta?
Ajatella, millaista olis heterona, jos joka kerta, kun olis ollut hyvää seksiä (omassa kotona siis), niin ei tarttis tuntea häpeää, vaan vois ajatella, että tulipa taas noudatettua Jumalan lakeja. Tulisi sitä vähemmästäkin hurskaaksi ja vois uudella innolla kirjoittaa tänne, millaisia ne homot oikein on!
Oma elämäntapani on johtanut siihen, että olen äärimmäisen yksin. Siinä kristillisessä yhteisössä, jossa pääasiassa käyn, minua monet pitävät jonkinlaisena kummajaisena. Olen ulkonaisesti sopiva aviomieskandidaatti ja ikäni puolesta minun pitäisi olla aviossa ja perheenisä, mutta käyn tilaisuuksissa aina yksin. Toki siellä sitten tapaa ihmisiä. Tunnen myös aivan fantastisen naisen, joka on myös kiinnostunut minusta, mutta minulla ei ole oikeutta mennä mukaan johonkin, mihin minusta ei kuitenkaan ole!
Monessa suhteessa asiani ovat hyvin. Jumala on siunannut minua terveydellä, hyvällä ammatilla ja työpaikalla, joten en mitenkään väitä olleeni pahnan pohjimmaisena, kun talentteja jaettiin. Homoseksuaalisuutta lukuun ottamatta minulla olisi hyvä elämä! Ja kaikkein tärkeintä minulle olisi se, että Jumala pitäisi minusta kiinni eikä koskaan hylkäisi homouden eikä muun syyn takia!
Pyydän anteeksi, jos tämä keskustelu on jo käyty, mutta en löytänyt sellaista, ja minulle tämä on ainakin ensimmäinen kerta. Luin kyllä evl. pastorin fantastisen kirjoituksen aiheesta ”Voiko oikeasti olla homo ja uskovainen”. Kiitos sulle siitä, ja mahtavaa tietää, että sellaisia pappeja on. Sun ammatissa on ehkä helpompi löytää positiivisia puolia homoudesta kuin mulla, mutta tietenkin pyhien kirjoitusten äärellä sullakin on ollut omat taistelusi.
Jos samoin uskovia ihmisiä on, miten olette asian ratkaisseet vai oletteko ylipäätään ratkaisseet? Yksi tapa päästä lähemmäksi Jumalaa voisi olla rukoilemalla yhdessä.
Tämmösissa ajatuksissa on joulu mennyt ja vuosi vaihtunut, miten teillä?

48

2412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a234234524

Kannattaa vaan heti jättää naurettavuudet ja viisastua.. elämäsikin helpottuu samalla huomattavasti. Ateistiksi siis.

• fgj

kyllä sä nyt runkkaa saat. en ole uskonnollinen, mutta jos jumala on ihmisen luonut, niin runkkaaminen on normaalia, eikä kiellettyä, sama asia homoudessa, jumala ei ole raamattua kirjoittanut, vaan tavalliset ihmiset, ja varmasti myös jumala ei olisi samaa mieltä joistakin asioissa raamatussa (sanoin näin, vaikka en jumalaan uskokkaan)

• balanssia

kristitty olen minäkin, luterilainen,jolle kalleinta ja arvokkainta elämässä henk.koht.suhde Krseen.
      omat kipuni teeman tiimoilta kipuillut ja osittain balanssin saavuttanut. kysyit miten elää kristittynä homona, vastaan lyhyesti, syvästi yksin, mutta nauttien seksuaalisuudesta kuin kaikesta muustakin elämään liittyvästä. en ole vielä kohdannut naista, jonka kanssa jakaa tämä elämään luonnollisena osana kuuluva kokeminen. hakeutumalla tutustumaan - olemaan mukana - toisten joukossa, ihmisenä ihmisten kanssa nostamatta teemaa silmätikuksi, suhtautuen ennakkoluulottomasti toisiin itseä arvostaen.

• JJoonatan

Ateistin neuvoon vastaisin, että miten voi samanaikaisesti ryhtyä ateistiksi ja ”jättää naurettavuudet ja viisastua”. Ateismi ei ole mun mielestä looginen maailmanselitys. Sen ymmärrän, että ateistin ei tarvitse olla vastuussa Korkeammalle Olennolle, jos kieltää Jumalan kaiken luojana ja kaikkivaltiaana. Sikäli välttää moraalisen vastuun ja pääsee helpommalla toistaiseksi.

Kiitos vaan, runkkari, luvasta saada runkata:) Se on tosiaan varmaan aika tavallista, eikä mullekaan oikeastaan Elämän suurin Ongelma vaan ennemminkin pakon sanelema ratkaisu yhteen niistä monista;) Siihen ei kai ole vielä luterilaisella kirkolla yksiselitteistä kantaa, mutta siitä ei toisaalta ole kehittynyt samanlaista kirkkoa jakavaa kiistaa kuin homoseksuaalisuudesta. Kuinkahan moni eroaa kirkosta - tai jää jäljelle - jos TV2 järjestää runkkuillan...:)

Erityinen kiitos homoseksuaaliselle naiselle vastauksestasi! Siinä on mahtavasti tiivistä ja lohdullista asiaa. Jäänkin odottelemaan kommentteja sekä naisilta että miehiltä samoin kuin vastauksia omaan kysymykseeni, joka aloitti keskustelun.

Ollaanko me muuten kristittyjä homoja vai homoseksuaalisia kristittyjä? Tarkemmin ajatellen kannatan jälkimmäistä vaihtoehtoa vaikka keskustelun otsikoksi laitoinkin "Miten elää kristittynä homona?"

Tulin myös ajatelleeksi sitä, miksi Jeesus ei koskaan sanonut mitään suoraan homoseksuaalisuudesta. Onko kukaan löytänyt vastausta tähän? Teologit hoi! Onko piispoja langalla?

• Exhellari86
        JJoonatan kirjoitti:

Ateistin neuvoon vastaisin, että miten voi samanaikaisesti ryhtyä ateistiksi ja ”jättää naurettavuudet ja viisastua”. Ateismi ei ole mun mielestä looginen maailmanselitys. Sen ymmärrän, että ateistin ei tarvitse olla vastuussa Korkeammalle Olennolle, jos kieltää Jumalan kaiken luojana ja kaikkivaltiaana. Sikäli välttää moraalisen vastuun ja pääsee helpommalla toistaiseksi.

Kiitos vaan, runkkari, luvasta saada runkata:) Se on tosiaan varmaan aika tavallista, eikä mullekaan oikeastaan Elämän suurin Ongelma vaan ennemminkin pakon sanelema ratkaisu yhteen niistä monista;) Siihen ei kai ole vielä luterilaisella kirkolla yksiselitteistä kantaa, mutta siitä ei toisaalta ole kehittynyt samanlaista kirkkoa jakavaa kiistaa kuin homoseksuaalisuudesta. Kuinkahan moni eroaa kirkosta - tai jää jäljelle - jos TV2 järjestää runkkuillan...:)

Erityinen kiitos homoseksuaaliselle naiselle vastauksestasi! Siinä on mahtavasti tiivistä ja lohdullista asiaa. Jäänkin odottelemaan kommentteja sekä naisilta että miehiltä samoin kuin vastauksia omaan kysymykseeni, joka aloitti keskustelun.

Ollaanko me muuten kristittyjä homoja vai homoseksuaalisia kristittyjä? Tarkemmin ajatellen kannatan jälkimmäistä vaihtoehtoa vaikka keskustelun otsikoksi laitoinkin "Miten elää kristittynä homona?"

Tulin myös ajatelleeksi sitä, miksi Jeesus ei koskaan sanonut mitään suoraan homoseksuaalisuudesta. Onko kukaan löytänyt vastausta tähän? Teologit hoi! Onko piispoja langalla?

Kirjoituksesi osoittavat mielestäni mahtavaa, kypsää punnintaa johon tulisin mukaan jos pystyisin. Oman helvettini olen kyllä jo käynyt maan päällä ja sekin on opettanut jotain. Kokemukseni ja tuntemukseni olivat jossain vaiheessa melko yhteneviä "Sakun tarinan" kanssa - olethan lukenut sen?

Sanot: "Sen ymmärrän, että ateistin ei tarvitse olla vastuussa Korkeammalle Olennolle, jos kieltää Jumalan kaiken luojana ja kaikkivaltiaana. Sikäli välttää moraalisen vastuun ja pääsee helpommalla toistaiseksi."

Mielestäni käsityksesi on aika mustavalkoinen. Se yhtyy ajatukseen, että ateisti olisi vapaa moraalin kahleista ja että etiikka ja moraali olisivat sidoksissa jumalakäsitykseen. Mielestäni olet siinä väärässä, sekä empiirisesti että periaatteessa: 1) empiirisesti siksi, koska mikään tutkimus ei vahvista sitä, että uskovaisten moraali olisi ylevämpää, korkeampaa tai muuten parempaa (olen tietoinen määritteitteni epätieteellisyydestä) kuin ateistien, ja 2) moraalin ulkoistaminen jumalalle voidaan nähdä myös ihmisen itseensä kohdistuvan vastuun vähentämisenä ("en enää tee minä, vaan synti joka minussa asuu": muistinvaraisesti Paavalia ja Roomalaiskirjettä siteeraten).

Samantyyppistä argumetnointia esiintyy kreationismi - evoluutio -akselilla: ajatellaan, että evoluutioteoria ei voi olla totta, koska siitä seuraisi käsitys ihmisestä "vain" eläimenä, vailla mitään luomakuntakohtaista erityislaatua. Argumentointi on samantyyppistä, kuin entisellä uskonystävälläni, joka sanoi, että minun pitäisi uskoa jumalaan, sillä muuten olen kauheassa ahdistuksessa kuoleman hetkellä, vailla toivoa ikuisesta elämästä. Vastasin hänelle, että ikuinen elämä ei muutu yhtään todellisemmaksi, olin kuolemani hetkellä sitten miten ahdistunut tahansa. Samoin kuvitelma siitä, miten alhainen ja epämoraalinen evoluutioteoria sitten onkin, se ei muuta sitä yhtään todemmaksi tai epätodemmaksi. Teoria tai fakta ei kerro mitään siitä, miten asioiden TULISI olla - ne eivät ole moraalisia kannanottoja vaan yrityksiä selittää maailmaa ympärillämme.

• JJoonatan
        Exhellari86 kirjoitti:

Kirjoituksesi osoittavat mielestäni mahtavaa, kypsää punnintaa johon tulisin mukaan jos pystyisin. Oman helvettini olen kyllä jo käynyt maan päällä ja sekin on opettanut jotain. Kokemukseni ja tuntemukseni olivat jossain vaiheessa melko yhteneviä "Sakun tarinan" kanssa - olethan lukenut sen?

Sanot: "Sen ymmärrän, että ateistin ei tarvitse olla vastuussa Korkeammalle Olennolle, jos kieltää Jumalan kaiken luojana ja kaikkivaltiaana. Sikäli välttää moraalisen vastuun ja pääsee helpommalla toistaiseksi."

Mielestäni käsityksesi on aika mustavalkoinen. Se yhtyy ajatukseen, että ateisti olisi vapaa moraalin kahleista ja että etiikka ja moraali olisivat sidoksissa jumalakäsitykseen. Mielestäni olet siinä väärässä, sekä empiirisesti että periaatteessa: 1) empiirisesti siksi, koska mikään tutkimus ei vahvista sitä, että uskovaisten moraali olisi ylevämpää, korkeampaa tai muuten parempaa (olen tietoinen määritteitteni epätieteellisyydestä) kuin ateistien, ja 2) moraalin ulkoistaminen jumalalle voidaan nähdä myös ihmisen itseensä kohdistuvan vastuun vähentämisenä ("en enää tee minä, vaan synti joka minussa asuu": muistinvaraisesti Paavalia ja Roomalaiskirjettä siteeraten).

Samantyyppistä argumetnointia esiintyy kreationismi - evoluutio -akselilla: ajatellaan, että evoluutioteoria ei voi olla totta, koska siitä seuraisi käsitys ihmisestä "vain" eläimenä, vailla mitään luomakuntakohtaista erityislaatua. Argumentointi on samantyyppistä, kuin entisellä uskonystävälläni, joka sanoi, että minun pitäisi uskoa jumalaan, sillä muuten olen kauheassa ahdistuksessa kuoleman hetkellä, vailla toivoa ikuisesta elämästä. Vastasin hänelle, että ikuinen elämä ei muutu yhtään todellisemmaksi, olin kuolemani hetkellä sitten miten ahdistunut tahansa. Samoin kuvitelma siitä, miten alhainen ja epämoraalinen evoluutioteoria sitten onkin, se ei muuta sitä yhtään todemmaksi tai epätodemmaksi. Teoria tai fakta ei kerro mitään siitä, miten asioiden TULISI olla - ne eivät ole moraalisia kannanottoja vaan yrityksiä selittää maailmaa ympärillämme.

Kiva, että jaksoit lukea vuodatukseni, ja että myös tulit mukaan keskusteluun. Todella toivon, että myös jatkat minun ja toivottavasti monen muun kanssa tästä aiheesta.
        Luulen, että moni lukijoista voi samastua siihen, mitä kirjoitat omasta helvetistäsi. Ainakin minä voin, vaikka on mahdotonta verrata kahden eri ihmisen tuntemuksia, koska ne riippuvat niin paljon itse kokemustaustasta ja henkilön sielunelämän rakenteesta ja herkkyydestä. Kieltämättä ihmisillä, jotka heittivät väliin pari riviä, joissa kehottivat unohtamaan kaikki turhanpäiväiset, aikansa eläneet jutut, tuntuisi jollain tavalla olevan helpompaa. En kuitenkaan ole vakuuttunut enkä vielä tällä puheella vaihtaisi osia heidän kanssaan!
        En ollut kuullut mitään ”Sakun tarinasta”, mutta löysin sen netistä ja aion kyllä lukea sen. Sehän näyttää olevan palstan sheriffin käsialaa. Olen pari kertaa aikaisemmin käynyt tällä palstalla jopa osallistumalla hieman kirjoittamiseenkin, mutta aika pian väsyin siihen. Viimeksi kun kävin täällä, gayfin kertoi aika riipaisevia tarinoita elämästään.
        Jos materialisti on henkilö, jonka mielestä kaikki on materiaa ja sattumanvaraista, niin ei ole erityistä, pakottavaa syytä moraaliin ja etiikkaan. Miksi pitäisi olla jotenkin korkea moraali ja etiikka, jos on sitä mieltä, että maailmassa kaikki on sattumanvaraista? Mistä ateisti saa käsityksen siitä, että jokin on hyvää ja jokin toinen asia pahaa?
        En väitä, etteikö monella ateistilla voisi olla ”korkea” moraali. Se riippuu heidän sielunrakenteestaan ja kasvatuksestaan (joka on tähän asti ollut länsimaissa voimakkaasti kristillisyyden vaikutuksen alaista).
        En tunne vertailevia tutkimuksia uskovaisten ja materialistien moraalista. Varmaan aika vaikea vertailla, koska ensinnäkin kuka on (100%) uskovainen tai ateisti? Ja millä tavalla sitten itse vertailu tehtäisiin?
        En ole ihan mieltänyt mitään tuntemaani uskontoa siten, että siinä moraali ulkoistettaisiin jumalille tai Jumalalle. Ainakin kristinuskossa on aivan peruskäsite sekä päivittäinen parannus että viimeinen tuomio, jotka kohdistuvat ihmisiin, ei Jumalaan, joka päinvastoin on se tuomari. Mulle ihan riittää kristinuskon esittämät moraaliset vaatimukset eli ”laki” enkä ollenkaan koe, että niitä olisi liikaa ulkoistettu. Jos olisi, niin eikö meillä kristityillä homoilla olisi paljon helpompaa?
        Voin taas yhtyä sinun viimeisessä kappaleessa esittämiisi ajatuksiin. Ei tietenkään iankaikkisen elämän todellisuus riipu sinun tai minun ahdistuneisuudestani kuoleman hetkellä tai millä tahansa muulla hetkellä. Toisaalta meidän epäilyksemme eivät tee iankaikkista elämää epätodennäköisemmäksi. Eivätkä teoriat tai faktat voi olla moraalisia kannanottoja, vaikka ne voivat ehkä johtaa sellaisiin. Näissä kaikissa ollaan samaa mieltä!

• Viltti
        JJoonatan kirjoitti:

Kiva, että jaksoit lukea vuodatukseni, ja että myös tulit mukaan keskusteluun. Todella toivon, että myös jatkat minun ja toivottavasti monen muun kanssa tästä aiheesta.
        Luulen, että moni lukijoista voi samastua siihen, mitä kirjoitat omasta helvetistäsi. Ainakin minä voin, vaikka on mahdotonta verrata kahden eri ihmisen tuntemuksia, koska ne riippuvat niin paljon itse kokemustaustasta ja henkilön sielunelämän rakenteesta ja herkkyydestä. Kieltämättä ihmisillä, jotka heittivät väliin pari riviä, joissa kehottivat unohtamaan kaikki turhanpäiväiset, aikansa eläneet jutut, tuntuisi jollain tavalla olevan helpompaa. En kuitenkaan ole vakuuttunut enkä vielä tällä puheella vaihtaisi osia heidän kanssaan!
        En ollut kuullut mitään ”Sakun tarinasta”, mutta löysin sen netistä ja aion kyllä lukea sen. Sehän näyttää olevan palstan sheriffin käsialaa. Olen pari kertaa aikaisemmin käynyt tällä palstalla jopa osallistumalla hieman kirjoittamiseenkin, mutta aika pian väsyin siihen. Viimeksi kun kävin täällä, gayfin kertoi aika riipaisevia tarinoita elämästään.
        Jos materialisti on henkilö, jonka mielestä kaikki on materiaa ja sattumanvaraista, niin ei ole erityistä, pakottavaa syytä moraaliin ja etiikkaan. Miksi pitäisi olla jotenkin korkea moraali ja etiikka, jos on sitä mieltä, että maailmassa kaikki on sattumanvaraista? Mistä ateisti saa käsityksen siitä, että jokin on hyvää ja jokin toinen asia pahaa?
        En väitä, etteikö monella ateistilla voisi olla ”korkea” moraali. Se riippuu heidän sielunrakenteestaan ja kasvatuksestaan (joka on tähän asti ollut länsimaissa voimakkaasti kristillisyyden vaikutuksen alaista).
        En tunne vertailevia tutkimuksia uskovaisten ja materialistien moraalista. Varmaan aika vaikea vertailla, koska ensinnäkin kuka on (100%) uskovainen tai ateisti? Ja millä tavalla sitten itse vertailu tehtäisiin?
        En ole ihan mieltänyt mitään tuntemaani uskontoa siten, että siinä moraali ulkoistettaisiin jumalille tai Jumalalle. Ainakin kristinuskossa on aivan peruskäsite sekä päivittäinen parannus että viimeinen tuomio, jotka kohdistuvat ihmisiin, ei Jumalaan, joka päinvastoin on se tuomari. Mulle ihan riittää kristinuskon esittämät moraaliset vaatimukset eli ”laki” enkä ollenkaan koe, että niitä olisi liikaa ulkoistettu. Jos olisi, niin eikö meillä kristityillä homoilla olisi paljon helpompaa?
        Voin taas yhtyä sinun viimeisessä kappaleessa esittämiisi ajatuksiin. Ei tietenkään iankaikkisen elämän todellisuus riipu sinun tai minun ahdistuneisuudestani kuoleman hetkellä tai millä tahansa muulla hetkellä. Toisaalta meidän epäilyksemme eivät tee iankaikkista elämää epätodennäköisemmäksi. Eivätkä teoriat tai faktat voi olla moraalisia kannanottoja, vaikka ne voivat ehkä johtaa sellaisiin. Näissä kaikissa ollaan samaa mieltä!

Whou, enpä tiennyt että netissä löytää tällaisiakin homokeskusteluja! Mukavaa vaihtelua sen kaiken =) jälkeen. JJoonatan, ensinnäkin haluan sanoa että jos Joonatan on oikea nimesi niin se on kaunis ja tuo mieleen erään Leijonamielen. Toiseksi, en tiedä miten vastata pohdintoihisi muuten kuin kertomalla omia ajatuksiani uskosta ja homoseksuaalisuudesta, kerroit että olet äärimmäisen yksin ja se vain herätti minussa ajatuksia. En tiedä voiko sitä kutsua helvetiksi mitä itse olen käynyt läpi hyväksyessäni identiteettiäni, maailmassa on niin paljon pahempia ongelmia kuin suomalaisen opiskelijan sydänsurut mutta totta kai ne kaikkein tärkeimmät asiat painaa kaikkein eniten.
        Olen ollut osin uskossa ja osin nähnyt maailman melko puhtaasti tieteen näkökulmasta. (Luonnontieteilijänä minulle esimerkiksi evoluutio on kristallinkirkasta ja auttaa näkemään luonnon aina vain ainutlaatuisempana ja meidät ihmiset aivan yhtä arvokkaina kuin jos meidät olisi luomiskertomuksen mukaan luotu. Se, että tiedämme miten pakkanen piirtää ikkunaan kukkia tai kuinka sateenkaari syntyy ei vähennä niiden kauneutta ja arvoa:)) Tahtoisin ajatella, että jokainen voi toteuttaa Jeesuksen oppeja elämässään olemalla toisille kiltti, kuuntelemalla, auttamalla ja rakastamalla. Henkilökohtainen uskoni ei riitä siihen, että ajattelisin Jessen tarkkaavan meidän jokaista ajatusta ja tekoa ja motiivia, kukaan ei ole täydellinen eikä sellaiseen tarvi pyrkiäkään. Olen homo ja jos Jumala on olemassa niin sellaiseksi hän on minut tehnyt, eikä kellään ihmisellä, itseni mukaan lukien, ole oikeutta murtaa minua minkään muunlaiseksi. Jos rakastat elämässäsi, teet toisille niin kuin toivot itsellesi tehtävän ja osaat asettua toisten asemaan ajattelematta itseäsi, niin en voi käsittää miten Jeesusta voisi kiinnostaa kehen rakastut tai kenen kanssa haluat harrastaa seksiä. Seksikin on minusta vain luonnollisen tarpeen tyydyttämistä, sekä läheisyydenkaipuun että puhtaan halun, enkä ymmärrä sen syntisyyttä (jota jotkut tuntuvat toitottavan). Niin kauan kuin ei satuta ketään ja kunnioittaa toista ihmistä, niin miksei ruumiistaan saisi nauttia?

Puuh, kauhe vuadatus sanos turkkulaine, mutta summaus omista ajatuksistani: hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, älä murehdi tulevasta Elämästä yhtä paljon kuin siitä että elät täällä hyvän elämän ja keskity rakkauden kaksoiskäskyyn. Muuta en osaa sanoa, kun en osaa sitäkään että missä tilassa oma uskoni on nyt, koitan vain elää hyvää elämää ja toivon, että jos joku minua siitä vielä vaatii tilille niin ehkä Hän ymmärtää.

• JJoonathan
        Viltti kirjoitti:

Whou, enpä tiennyt että netissä löytää tällaisiakin homokeskusteluja! Mukavaa vaihtelua sen kaiken =) jälkeen. JJoonatan, ensinnäkin haluan sanoa että jos Joonatan on oikea nimesi niin se on kaunis ja tuo mieleen erään Leijonamielen. Toiseksi, en tiedä miten vastata pohdintoihisi muuten kuin kertomalla omia ajatuksiani uskosta ja homoseksuaalisuudesta, kerroit että olet äärimmäisen yksin ja se vain herätti minussa ajatuksia. En tiedä voiko sitä kutsua helvetiksi mitä itse olen käynyt läpi hyväksyessäni identiteettiäni, maailmassa on niin paljon pahempia ongelmia kuin suomalaisen opiskelijan sydänsurut mutta totta kai ne kaikkein tärkeimmät asiat painaa kaikkein eniten.
        Olen ollut osin uskossa ja osin nähnyt maailman melko puhtaasti tieteen näkökulmasta. (Luonnontieteilijänä minulle esimerkiksi evoluutio on kristallinkirkasta ja auttaa näkemään luonnon aina vain ainutlaatuisempana ja meidät ihmiset aivan yhtä arvokkaina kuin jos meidät olisi luomiskertomuksen mukaan luotu. Se, että tiedämme miten pakkanen piirtää ikkunaan kukkia tai kuinka sateenkaari syntyy ei vähennä niiden kauneutta ja arvoa:)) Tahtoisin ajatella, että jokainen voi toteuttaa Jeesuksen oppeja elämässään olemalla toisille kiltti, kuuntelemalla, auttamalla ja rakastamalla. Henkilökohtainen uskoni ei riitä siihen, että ajattelisin Jessen tarkkaavan meidän jokaista ajatusta ja tekoa ja motiivia, kukaan ei ole täydellinen eikä sellaiseen tarvi pyrkiäkään. Olen homo ja jos Jumala on olemassa niin sellaiseksi hän on minut tehnyt, eikä kellään ihmisellä, itseni mukaan lukien, ole oikeutta murtaa minua minkään muunlaiseksi. Jos rakastat elämässäsi, teet toisille niin kuin toivot itsellesi tehtävän ja osaat asettua toisten asemaan ajattelematta itseäsi, niin en voi käsittää miten Jeesusta voisi kiinnostaa kehen rakastut tai kenen kanssa haluat harrastaa seksiä. Seksikin on minusta vain luonnollisen tarpeen tyydyttämistä, sekä läheisyydenkaipuun että puhtaan halun, enkä ymmärrä sen syntisyyttä (jota jotkut tuntuvat toitottavan). Niin kauan kuin ei satuta ketään ja kunnioittaa toista ihmistä, niin miksei ruumiistaan saisi nauttia?

Puuh, kauhe vuadatus sanos turkkulaine, mutta summaus omista ajatuksistani: hyväksy itsesi sellaisena kuin olet, älä murehdi tulevasta Elämästä yhtä paljon kuin siitä että elät täällä hyvän elämän ja keskity rakkauden kaksoiskäskyyn. Muuta en osaa sanoa, kun en osaa sitäkään että missä tilassa oma uskoni on nyt, koitan vain elää hyvää elämää ja toivon, että jos joku minua siitä vielä vaatii tilille niin ehkä Hän ymmärtää.

Tuntuu minustakin mahtavalta tavata netin keskustelupalstalla tavalla tai toisella samalla aaltopituudella olevia lähimmäisiä. Ehkäpä kenelläkään meistä ei ole (vielä:=)) lopullista totuutta, mutta ehkä lähestymme sitä omilta tahoiltamme. Tai sitten emme, paha mennä sanomaan, mutta ainakin on merkitystä, että on ihmisiä, joille samanlaisten asioiden pohtimisella on merkitystä.

Viltti, Joonatan ei ole oikea nimeni, mutta minäkin pidän siitä paljon. Ja kun piti avata anonyymimaili, omaksuin sen itse itselleni silloin. Olet oikeassa, Astrid Lindgren on kirjoittanut upean ja herkän seikkailun Veljeni Leijomieli, jossa Joonatan pelastaessaan veljensä hengen menehtyy itse. Sitten on vielä Lokki Joonatan, jossa Joonatan on erilainen lokki kuin kaikki muut lokit. Raamatussa on Samuelin kirjoisssa kuvaus Joonatanin ja Daavidin ystävyydestä ja ystävyysliitosta ja rakkaudesta. Esim. 1 Sam 18:1 "Kun hän oli lakannut puhumasta Saulin kanssa, kiintyi Joonatan kaikesta sielustaan Daavidiin, ja Joonatan rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa." ja 2 Sam 1:26 "Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus". http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Varmaan globaalista näkökulmasta katsottuna meidän ongelmamme eivät ole niitä vaikeimpia, varsinkin kun monilla on meidän ongelmat potenssiin x ja sitten vielä nälänhädät ja luonnonkatastrofit päälle. Silti homoseksuaalisuus ja siihen suhtautuminen on kristillisessä viitekehyksessä jotenkin erikoisasemassa, kuten tässä on jo hieman juteltukin;).

Kreationismi vs luominen ei ole mulle erityinen ongelma. Toi mitä kirjoitat kuulostaa järkevältä ja voin sen allekirjoittaa. Luulen, että kreationistitkin ovat samaa mieltä sun kanssa kirjoittamastasi. Joskus kuitenkin kun kuuntelee kreationistien argumentteja, niin tuntuu siltä, että kehitysprosessi ei menisi aivan darwinistien esittämällä tavalla.

Seuraavaksi tuletkin aivan ydinkysymyksiin. Jätän sen ratkaisemisen sinun ja mahdollisen jatkokeskustelun tehtäväksi:). Eilen istuin stadin 14B bussissa jotain puolenpäivän jälkeen, ja suhari kuunteli radiosta keskustelua sen verran kovalla, etten voinut olla sitä kuulematta. Matkani oli lyhyt, ja ohjelma oli jo alkanut, mutta sen verran pääsin jyvälle, että keskustelijat olivat vapaa-ajattelijoita. Aihe eteni asiasta toiseen, joissa vapaa-ajattelijat ovat oikeassa ja kristityt väärässä.

Yksi juttu oli, miten Jeesus-myytti on ihan sama kuin yksi toinen pakanallinen, perusteluja ei erityisemmin ollut muuta kuin, että joulua on ruvettu viettämään samaan aikaan kuin pakanallista talvijuhlaa. Se kyllä onkin musta väärin; minusta joulua pitäisi viettää Jeesuksen syntymän aikaan eikä piristämään meidän kaamostamme.

Mielenkiintoisempi väite oli se, kun yksi keskustelija sanoi, että kristityillä on tuo rakkauden kaksoiskäsky, mutta he eivät sitä tarvitse, koska he rakastavat toisia ihmisiä muutenkin. Perustelu oli se, että lajinkehityksessä elossa säilymisen kannalta on välttämätöntä, että ihmiset rakastavat toisiaan: piste! Voiko asian näin perustella? Minusta joskus tuntuu, että se menee aivan päinvastoin: pysyäkseen hengissä (ja joskus ihan muuten vaan) ihmiset lahtaavat toisiaan sen kun ehtivät!

Olisko se uskon ydin tosiaan siinä toivossa, että Hän ymmärtää? Mutta miksi kaikki piti tehdä niin vaikeaksi, ettei kukaan muu tajua mitään, edes tässä rakastamisen hommassa?

• viisaampi
        JJoonathan kirjoitti:

Tuntuu minustakin mahtavalta tavata netin keskustelupalstalla tavalla tai toisella samalla aaltopituudella olevia lähimmäisiä. Ehkäpä kenelläkään meistä ei ole (vielä:=)) lopullista totuutta, mutta ehkä lähestymme sitä omilta tahoiltamme. Tai sitten emme, paha mennä sanomaan, mutta ainakin on merkitystä, että on ihmisiä, joille samanlaisten asioiden pohtimisella on merkitystä.

Viltti, Joonatan ei ole oikea nimeni, mutta minäkin pidän siitä paljon. Ja kun piti avata anonyymimaili, omaksuin sen itse itselleni silloin. Olet oikeassa, Astrid Lindgren on kirjoittanut upean ja herkän seikkailun Veljeni Leijomieli, jossa Joonatan pelastaessaan veljensä hengen menehtyy itse. Sitten on vielä Lokki Joonatan, jossa Joonatan on erilainen lokki kuin kaikki muut lokit. Raamatussa on Samuelin kirjoisssa kuvaus Joonatanin ja Daavidin ystävyydestä ja ystävyysliitosta ja rakkaudesta. Esim. 1 Sam 18:1 "Kun hän oli lakannut puhumasta Saulin kanssa, kiintyi Joonatan kaikesta sielustaan Daavidiin, ja Joonatan rakasti häntä niinkuin omaa sieluansa." ja 2 Sam 1:26 "Minä suren sinua, veljeni Joonatan; sinä olit minulle ylen rakas. Rakkautesi oli minulle ihmeellisempi kuin naisen rakkaus". http://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible

Varmaan globaalista näkökulmasta katsottuna meidän ongelmamme eivät ole niitä vaikeimpia, varsinkin kun monilla on meidän ongelmat potenssiin x ja sitten vielä nälänhädät ja luonnonkatastrofit päälle. Silti homoseksuaalisuus ja siihen suhtautuminen on kristillisessä viitekehyksessä jotenkin erikoisasemassa, kuten tässä on jo hieman juteltukin;).

Kreationismi vs luominen ei ole mulle erityinen ongelma. Toi mitä kirjoitat kuulostaa järkevältä ja voin sen allekirjoittaa. Luulen, että kreationistitkin ovat samaa mieltä sun kanssa kirjoittamastasi. Joskus kuitenkin kun kuuntelee kreationistien argumentteja, niin tuntuu siltä, että kehitysprosessi ei menisi aivan darwinistien esittämällä tavalla.

Seuraavaksi tuletkin aivan ydinkysymyksiin. Jätän sen ratkaisemisen sinun ja mahdollisen jatkokeskustelun tehtäväksi:). Eilen istuin stadin 14B bussissa jotain puolenpäivän jälkeen, ja suhari kuunteli radiosta keskustelua sen verran kovalla, etten voinut olla sitä kuulematta. Matkani oli lyhyt, ja ohjelma oli jo alkanut, mutta sen verran pääsin jyvälle, että keskustelijat olivat vapaa-ajattelijoita. Aihe eteni asiasta toiseen, joissa vapaa-ajattelijat ovat oikeassa ja kristityt väärässä.

Yksi juttu oli, miten Jeesus-myytti on ihan sama kuin yksi toinen pakanallinen, perusteluja ei erityisemmin ollut muuta kuin, että joulua on ruvettu viettämään samaan aikaan kuin pakanallista talvijuhlaa. Se kyllä onkin musta väärin; minusta joulua pitäisi viettää Jeesuksen syntymän aikaan eikä piristämään meidän kaamostamme.

Mielenkiintoisempi väite oli se, kun yksi keskustelija sanoi, että kristityillä on tuo rakkauden kaksoiskäsky, mutta he eivät sitä tarvitse, koska he rakastavat toisia ihmisiä muutenkin. Perustelu oli se, että lajinkehityksessä elossa säilymisen kannalta on välttämätöntä, että ihmiset rakastavat toisiaan: piste! Voiko asian näin perustella? Minusta joskus tuntuu, että se menee aivan päinvastoin: pysyäkseen hengissä (ja joskus ihan muuten vaan) ihmiset lahtaavat toisiaan sen kun ehtivät!

Olisko se uskon ydin tosiaan siinä toivossa, että Hän ymmärtää? Mutta miksi kaikki piti tehdä niin vaikeaksi, ettei kukaan muu tajua mitään, edes tässä rakastamisen hommassa?

1. Kor. 6:9
        Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset.
        Kyllä mielestäni aika selkokielellä tämä on sanottu, hekumoitsijat ts. itsensätyydyttäjät ja
        miehimykset ts. homot.
        1Tim.1
        8 Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.
        Aika kovaan joukkoon on homot samaistettu, samalle viivalle tappajien keskelle.
        Mutta kaikelle on olemassa anteeksianto ja uuden elämän alku kun ihminen kääntyy pahoilta teiltänsä ja tekee parannuksen.

Joh. 8:11
        ....Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

siun

• ilkka...
        viisaampi kirjoitti:

Vai ettekö tiedä, etteivät väärät saa periä Jumalan valtakuntaa? Älkää eksykö. Eivät huorintekijät, ei epäjumalanpalvelijat, ei avionrikkojat, ei hekumoitsijat eikä miehimykset.
        Kyllä mielestäni aika selkokielellä tämä on sanottu, hekumoitsijat ts. itsensätyydyttäjät ja
        miehimykset ts. homot.
        1Tim.1
        9 ja tiedetään, että lakia ei ole pantu vanhurskaalle, vaan laittomille ja niskoitteleville, jumalattomille ja syntisille, epähurskaille ja epäpyhille, isänsä tappajille ja äitinsä tappajille, murhamiehille,
        10 haureellisille, miehimyksille, ihmiskauppiaille, valhettelijoille, valapattoisille ja kaikelle muulle, mikä on tervettä oppia vastaan.
        Mutta kaikelle on olemassa anteeksianto ja uuden elämän alku kun ihminen kääntyy pahoilta teiltänsä ja tekee parannuksen.

....Niin Jeesus sanoi hänelle: "En minäkään sinua tuomitse; mene, äläkä tästedes enää syntiä tee".

siun

näinhän se on.. jumala tarjoaa liittoa, (ei sopimusta) tietä pelastukseen jeesuksen kautta. me voimme vain hylätä, tai hyväksyä liiton. se on siis liitto, ei sopimus. eli ehdoista ei ole ihmisen mahdollista neuvotella. se on liitto jeesuksessa kristuksessa. ja jokaisen on tehtävä valinta.

• allicapina
        viisaampi kirjoitti:

miehimykset ts. homot.
        1Tim.1

siun

Samassa joukossa ovat valehtelijat ynnä kaikki muut, jotka tekivät pieniä syntejä. Siis Sinun mukaasi myös valehteleminen on verrattavissa murhaan. Vai halusitko kuitenkin lukea, kuin Piru raamattua, että saisit syyllistettyä jotakin pientä ryhmää. Voi Voi, jos kirkosta erotettaisiinkin kaikki valehtelijat, nehän saavat päivittäin niin paljon pahaa aikaan verrattuna esim. tuohon pikku ryhmään, jota on niin helppo syyllistää. Eivätkä tee kelleen mitåån pahaa!Valehtelijoiden erottaminen ja ainakin eriarvoisena pitäminen kirkossa olisi hyvin suotavaa, säästyisimme paljolta pahalta päivittäin.Valehtelijoiden vihkiminen ja siunaaminenkin olisi kiellettävä. Pahoja ovat, moni kärsii heidän takiaan??

Perverssit ja seksuaalisesti näivettyneet pitäisi myös karkottaa jonnekin kauas, nehän ne on jotka kokoajan miettii toisten sänkyhommia ja pilaavat ilmaa. Eikö Siperia olis oikea paikka, taitavat olla sisäisesti jäässä jo muutenkin. Hys sinne vaan.nyristelemään oikein joukolla. Saataisiin me normaalit elintilaa.

• -dlkämbn

jonkin 2000 v. vanhan stoorin kahlita elämäänne. Ei sovi enää nykyaikaan. Miksi kaikki pitää nähdä kieltojen valossa?

• †♥

Mielestäni homona kristittynä pitää elää ennen kaikkea luottaen armoon ja sovitukseen ja olemalla rehellinen Jumalan edessä ratkaiseepa kysymyksen uskon ja homoseksuaalisuuden sovittamisesta millä tavalla tahansa.

Jotkut eivät pysty sovittamaan homoseksuaalisuuden "toteuttamista" uskoonsa ilman valtavia omantunnontuskia (kohtuuttomia, sanoisin) ja valitsevat selibaatin. Jotkut tulkitsevat Raamattua toisin eivätkä pidä Raamatussa mainittuja "homoseksuaalisten tekojen" kuvauksia ja "motiiveja" omaan homoseksuaaliseen suhteeseensa ja rakkauselämäänsä liittyvinä asioina. Eli summa summarum: Tämä on omantunnon kysymys.

• Selkeyttä kehiin

Johan olet mutkalle itses väsännyt! Elä elämääsi ja anna toistenkin elää omaansa ilman että heidän tekemisiinsä takerrut.

• viisaampi

Minun raamattu opettaa, että tällaisia ei ole. On homoja tai kristittyjä.
        Jos joku muuta sanoo tai opettaa, ei osaa lukea raamattuaan tai ei ole ikinä
        raamattua edes avannut.
        Jeesus opettaa, että:
        2.Kor.6:16 "Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        Eli ei ole runkkaamalla tarkoitettu ruumista häväistävän kuin ei myöskään sillä, että joku työntää tähän temppeliin semmoista, mikä ei sinne kuulu.
        Homous on henkivallan tekoja, ei mikään perimä tms. Aivan kuten alkoholismikin.
        Ja sen takia luullaan, että nämä ovat geeneissä, kun isäpappakin oli homo tai holisti.
        2. Moos. 20:5
        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        Ja usein nämä teot kulkevat suvussa juuri em. takia.
        Jeesus myös opetti ennen taivaaseen astumista:
        Joh. 14:27
        "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        Ja jos kenellä on rauha, ei tarvitse runkata eikä homostella, tehdä niitä tekoja, jotka on kauhistus Herralle. Ei tarvitse olla orja, vaan voi tehdä sitä mitä itse tahtoo.
        2. Piet. 2:18-19
        "Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
        ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on."
        Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

siun

• aseksuaali amatsoni

Kiitos sulle hienosta kirjeestäs. Voit olla mielestäni onnellinen, kun sulla yleensä on tunteita/toiveita löytää jonku.. ihan sama mitä lajia mun mielestä. Hienointa elämäs on se, kun voi jakaa elämäänsä ja kokemuksiaan jonkun kanssa.. Mun elämä on menny niin, että parin avioliiton ja muutaman suhteen jälkeen en jaksa innostua enää aiheesta seksi/parisuhde... Rakkausfilmien seksikohtaukset ,puhumattakaan eroottisista filmeistä, tuntuu lähinnä naurettavilta.. Sulla on sentään vielä toivoa :) Miksi mikätahansa rakkaus sitte olis väärin??? Jos se on aitoa ja uskollista ja kantaa toisesta huolta? Uskikset ei koskaa pidä älämölöä vaikka maksullisten naisten himokkaista naista-alistavista kristityistä asiakkaista..? Tai vanha setä/nuori likka kierousseksistä.. Sekö ny sitte olis oikeempaa ku niinkö "mies ja nainen" -seksiä?? Ei kässää....?? Onnea sulle, vaikutat ihanalta tyypiltä, löydä omasi

• allicapina
        viisaampi kirjoitti:

Minun raamattu opettaa, että tällaisia ei ole. On homoja tai kristittyjä.
        Jos joku muuta sanoo tai opettaa, ei osaa lukea raamattuaan tai ei ole ikinä
        raamattua edes avannut.
        Jeesus opettaa, että:
        2.Kor.6:16 "Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".
        Eli ei ole runkkaamalla tarkoitettu ruumista häväistävän kuin ei myöskään sillä, että joku työntää tähän temppeliin semmoista, mikä ei sinne kuulu.
        Homous on henkivallan tekoja, ei mikään perimä tms. Aivan kuten alkoholismikin.
        Ja sen takia luullaan, että nämä ovat geeneissä, kun isäpappakin oli homo tai holisti.
        2. Moos. 20:5
        Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
        Ja usein nämä teot kulkevat suvussa juuri em. takia.
        Jeesus myös opetti ennen taivaaseen astumista:
        Joh. 14:27
        "Rauhan minä jätän teille: minun rauhani-sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.
        Ja jos kenellä on rauha, ei tarvitse runkata eikä homostella, tehdä niitä tekoja, jotka on kauhistus Herralle. Ei tarvitse olla orja, vaan voi tehdä sitä mitä itse tahtoo.
        2. Piet. 2:18-19
        "Sillä he puhuvat pöyhkeitä turhuuden sanoja ja viekoittelevat lihan himoissa irstauksilla niitä, jotka tuskin ovat päässeet eksyksissä vaeltavia pakoon,
        ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on."
        Jaak. 1:5
        Mutta jos joltakin teistä puuttuu viisautta, anokoon sitä Jumalalta, joka antaa kaikille alttiisti ja soimaamatta, niin se hänelle annetaan.

siun

Anoa Tosossaan Jumalalta viisautta, kyllä sinäkin varmaan sitä saat, ellet nyt tässä elämässä niin joskus! !ei ole kovin fiksua heittää omaa ahdasmielisyyttä raamatun tekstin joukkoon, mutta ano sitä viisautta,,eiköhän se ymmärrys kasva!

• hinkalo

Mistä voisi lukea mainitsemasi kirjoituksen, josta sanot: "---evl. pastorin fantastisen kirjoituksen aiheesta ”Voiko oikeasti olla homo ja uskovainen”?

• Teologianylioppilas

Ikävää, että et ole voinut iloita seksuaalisuudestasi vaan että koet siitä jotenkin huonoa omaatuntoa uskosi tähden :(. Itse en näe homoutta enkä itsetyydytystä syntinä (tosin jos itsetyydytyuksestä on muodostunut riippuvuus, joka häiritsee normaalia elämää eikä enää tunnu hyvältä, niin voisi puhua synnistä?). Jumala hyväksyy kaikenlaiset luoksensa, kaikki saavat tulla Hänen luokseen.

Be strong in weakness! Toivon sulle kaikkea hyvää!

• jeeeeeeekkkk

Jokaisella on oma kiusauksensa. Homoilla halu homoseksiin ja monella heterolla halu vieraan naisen syliin. Syntejä on vaikka muille jakaa, joten kannattaa lähteä kilvoituksen tielle.
      Raamatussahan sanotaan. on niitä, jotka ovat jo syntymässään avioon kelpaamattomia, ja niitä jotka ihminen on tehnyt avioon kelpaamattomaksi.
      Homoseksuaalisuus on yksi tällainen syntymässä saatu ominaisuus ja siten homot ovat avioon kelpaamattomia. Se ei kuitenkaan vähennä heidän ihmisarvoaan. Mikään ei ole kamalampaa kun kaappihomomies, joka homoutensa salatakseen menee naisen kanssa naimisiin. Voi sitä tuskan määrää mitä sellaisesta suhteesta tulee.
      Pysy siis kristittynä ja hyväksy homoutesi mutta älä toteuta sitä taipumustasi. Sinun on parempi elää Jumalan kaskyjen mukaan kun loppuikäsi kärsiä siitä, että olet rikkonut Jumalan tahtoa vastaan.

• on raamatun mukaan kielletty eli syntiä, vaikka joku liberaalipappi kirjoittaisi siitä gradun. Ihmiset puhuu ja kirjoittaa monenlaista, raamattu on ainoa auktoriteetti. Minä olen aina ajatellut karismaatikkona (40 v), että homous ja lesbous ovat henkivalta. Uskon myös, että Jumala auttaa sinut vapauteen homoudesta, kun et luovuta. Tiedäthän, että paljon paranee sairaita tänä päivänä erilaisista sairauksista. Tapasin kerran nuorena eräällä leirillä miehen ja keskustellessamme PH ilmoitti, että mies on homo. Kysyinkin häneltä, onko sinulla naisystävää. Hän sanoi, ettei ole ollut 8 vuoteen. Se vahvisti minulle, että PH henki oli sen ilmoittanut minulle. Kuulin eräältä naiselta, että tämä mies oli tosiaan homo. Hän kertoi myös, että oli nähnyt unen, että tästä miehestä tulee hänen aviopuolisonsa.
      Kuulin muutaman vuoden kuluttua, että tämä hänen unensa oli toteutunut. He menivät naimisiin ja saivat lapsia. Näin sinullekin tulee käymään, jos et anna periksi. Muista, että usko on luja luottamus jne. Siunausta sinulle!

• opetuslapsi -

Meillä on kaikilla oma ristimme kannettavana.Niin se vaan on.Sinun syntisi on homous eikä heillä ikävä kyllä ole taivas-osuutta.On parempi,että yksinkertaisesti vain menet naisen kanssa ja unohdat homostelun.Ei ole sinun vikasi,että olet homo,mutta Jumala voi parantaa sinut.Minussa itsessänikin on paljon vikaa,olen ihmisten hylkimä,en tiedä kelpaanko Jumalallekkaan.Olen uskovainen,eronnut nainen.Minusta olen sen mieheni hylkäämisen ansainnut,koska katsoin toista miestä himoiten enkä voi antaa itelleni anteeksi.

• yks vaan kun tietää

Noh..lähdetäänpä siitä mitä kotoa puuttui kun toista katsoit himoiten? Kyllähän katsoa saa muttei sen pidemmälle tarvitse edes mennä. Ei tuollaisen takia mies voi hylätä. Jos lankesit vähän syvemmälle viettelyksen pauloihin, niin siitä voi mies sisuuntua ja ottaa eron. Viestissäsi ymmärrät miestäsi, joka sinusta otti eron, mutta ymmärrätkö yhtään itseäsi?
        Jumala rakastaa sinua kuitenkin, koska jokainen meistä on syntinen eikä kukaan kelpaisi Jumalalle tekojensa takia. Sen takia justiinsa sinäkin saat ottaa vastaan Kaikkivaltiaan armon ja uskoa syntisi jo unohdetuksi.
        Sinun miehesi voi sinut tuomita mutta Jumala vapauttaa ja armahtaa, koska Jumala on rakkaus. Hän kyllä tietää miten sielun vihollinen rakkaudella ihmislasta huijaa. Ymmärrä siis että Jumala ei sinua ole tuominnut ja jatka elämääsi taivaallisen Isän lapsena, joka on katunut ja syntinsä anteeksi saanut.

• gayfin ei kirj.

"On parempi,että yksinkertaisesti vain menet naisen kanssa ja unohdat homostelun."

Minä tein näin, rukoilin ja pyysin jumalalta että ottaisi homouden pois, parikymmentä vuotta. Ei kuulunut eikä näkynyt jumalia avuksi, sen sijaan homouteni pilasi monen ihmisen elämän.

JÄTÄ EHDOTTOMASTI NAIMISIIN MENO SIKSI AIKAA ETTÄ TEIDÄT MITÄ OLET (ja ole rehellinen itsellesi!)

• allicapina

Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen opetuslapsi, niin nyt täytyy sanoa, että nyt opetukset eivät ole menneet jakeluun. Jeesushan opetti, että käskyistä tärkein on lähinmäisen rakkaus. Ja suurin niistä on rakkaus , sanoi Jeesus. Onneksi meillä Kaikilla syntisillä on herranamme armollinen hyvä ja anteeksiantava Jeesus Kristus. Ja hän ei tuomitse. Jos joku sanoo rakastavansa Sinua, niinkuin Jeesus sanoi rakastavansa meitä, niin ei hän asettanut siihen mitään ehtoja. Ei todellakaan. Tuomarit ja tuomitsijat kuuluu maanpäälliseen järjestykseen, mutta ei Jeesuksen armoon. Kyllä Sinäkin opetuslapsi opit vielä rakastamaan ja se on ihana tunne, koska se vapauttaa ihmisen olemaan oma rakastettava itsensä, jota toisenkin, toistenkin on helppo rakastaa.

• jepuvaan
        gayfin ei kirj. kirjoitti:

"On parempi,että yksinkertaisesti vain menet naisen kanssa ja unohdat homostelun."

Minä tein näin, rukoilin ja pyysin jumalalta että ottaisi homouden pois, parikymmentä vuotta. Ei kuulunut eikä näkynyt jumalia avuksi, sen sijaan homouteni pilasi monen ihmisen elämän.

JÄTÄ EHDOTTOMASTI NAIMISIIN MENO SIKSI AIKAA ETTÄ TEIDÄT MITÄ OLET (ja ole rehellinen itsellesi!)

terve!

kirjoitat ettei näkynyt "jumalia" avuksi. kirjoitatko tämän pienellä ja monikossa siksi että olet luoponut uskosta kun petyit siihen ettei Jumala ottanut homouttasi pois vai oletko alun perinkään ollut kovin syvästi uskovainen?

kysyn tätä vain siksi koska minua kiinnostaa se, vapauttaako Jumala homoudesta jos sitä OIKEASTI haluaa ja jos elää todella lähellä Jumalaa ja haluaa toteuttaa Hänen tahtoaan.

oliko Jumalan tahto Sinulle tärkeintä? vilpittömästi?

• gayfin ei kirj
        jepuvaan kirjoitti:

terve!

kirjoitat ettei näkynyt "jumalia" avuksi. kirjoitatko tämän pienellä ja monikossa siksi että olet luoponut uskosta kun petyit siihen ettei Jumala ottanut homouttasi pois vai oletko alun perinkään ollut kovin syvästi uskovainen?

kysyn tätä vain siksi koska minua kiinnostaa se, vapauttaako Jumala homoudesta jos sitä OIKEASTI haluaa ja jos elää todella lähellä Jumalaa ja haluaa toteuttaa Hänen tahtoaan.

oliko Jumalan tahto Sinulle tärkeintä? vilpittömästi?

"oliko Jumalan tahto Sinulle tärkeintä? vilpittömästi?"

Tätä itse kysyin itseltäni nuo taistelemani parikymmentä vuotta. Toivoin hartaasti, hartaammin kuin mitään muuta, että Jumalan tahto olisi minulle vain se numero yksi. Jos näin ei sattunutkaan olemaan, en sitten pystynyt sitä oikeaa mieltä imemään omasta peukalostani. Mutta tosissani kyllä yritin, lukemattomilla eri konsteilla.

Jumala, joka tällä tavalla koettelee asioita, joita hän kaikkivaltiaana kuitenkin tietää, on kusipää sadisti, pikkumainen narsisti.

Onneksi noita jumalia ei oikeasti ole. Kuten Paavo Lipponen: "Böö. Ei ole mitään pelättävää." (En äänestänyt häntä kuitenkaan.)

• jepuvaan
        gayfin ei kirj kirjoitti:

"oliko Jumalan tahto Sinulle tärkeintä? vilpittömästi?"

Tätä itse kysyin itseltäni nuo taistelemani parikymmentä vuotta. Toivoin hartaasti, hartaammin kuin mitään muuta, että Jumalan tahto olisi minulle vain se numero yksi. Jos näin ei sattunutkaan olemaan, en sitten pystynyt sitä oikeaa mieltä imemään omasta peukalostani. Mutta tosissani kyllä yritin, lukemattomilla eri konsteilla.

Jumala, joka tällä tavalla koettelee asioita, joita hän kaikkivaltiaana kuitenkin tietää, on kusipää sadisti, pikkumainen narsisti.

Onneksi noita jumalia ei oikeasti ole. Kuten Paavo Lipponen: "Böö. Ei ole mitään pelättävää." (En äänestänyt häntä kuitenkaan.)

voi että, on Sulla ollu kyllä varmasti raskasta :(

eihän sitä tietenkään kukaan
        pysty itsestään puristamaan oikeaa mieltä..

mutta et silti hylkäis Jumalaa, anna sille vielä tilaisuus ;)

parempi on olla homo joka uskoo Kristukseen kuin olla hetero joka ei usko.

kunpa löytäisit vielä sen Jumalan joka on Rakkaus.. koska sitä Hän on.
        jos elää tarpeeksi lähellä Häntä on mahdollista jaksaa elää vaikka yksinään ilman parisuhdetta -jos se alkaa tuntua oikealta..

elä hylkää Jumalaa sen takia että oot homo, et sinä siittä helvettiin mene, mutta jos hylkäät Jeesuksen joka on Tie Taivaaseen, niin sitten asiat on huonommin.

en minä silti yllytä homosuhteisiin, mutta pahinta on luopua Jeesuksesta,kaikilla meillä on omat syntimme joista on vaikeaa tai mahdotonta tehä parannusta JOS ei Jumala sitä itse meille anna.(voimaa ja mahdollisuutta)

jaksamisia Sulle!

• Leena A-K

Homous ei ole synnynnäinen ominaisuus ja se ei ole Jumalan sanan mukaan
      hyväksyttyä. Aikuiset ihmiset voivat suunnata mieltymyksiään toki mihin
      suuntaan haluavat oli sitten kysymyksessä homous, ryyppääminen tai
      tupakanpoltto. Elämähän on täynnä valintoja. Lapsien ei kuitenkaan tulisi
      kärsiä aikuisten valinnoista. Parasta lapselle on, että hänen vanhempinaan
      ovat mies ja nainen. Tietysti erilaisissa pariyhdistelmissä löytyy kaiken-
      laisia ihmisiä, mutta pääsääntöisesti tällainen pariyhdistelmä on paras
      vaihtoehto lapselle.

Kysymysten asettaja pohtii paljon asioita ja hyvä niin. Uskovainen ihminen
      ei saa kuitenkaan rauhaa sisimpäänsä ennen kuin tekee ja toimii Jumalan
      tahdon mukaisesti ja tätä hyväksyntää on turha hakea ihmisiltä. Tällä
      palstalla harvemmin käy uskovaisia ihmisiä, joten ei kannata niin kauheasti
      laittaa painoarvoa "maallistuneille" mielipiteille - heidän mielestään kaikki
      pitäisi olla hyväksyttyä.

Homouden valitseminen elämäntavaksi on harkittu teko ja pysyvä olotila,
      jota Jumala ei hyväksy. Hän rakastaa sinua, mutta hän tuomitsee tekosi.
      Rukoile, että Jumala ohjaisi sinut oikeaan suuntaan ja parantaisi eheäksi
      ihmiseksi.

• allicapina

Erittäin selvästi, niin selvästi, että heikkolahjaisemmatkin sen ymmärtävät. ÄLKÄÄ TUOMITKO, ETTÄ TEITÄ EI TUOM ITTAISI!

Rakasta lähinmäistäsi niinkuin itseäsi!

Yrittäkääpä edes yksi päivä ja kertokaa kokemuksenne!

• tuomas``

Pyhity täydellisyyteen Kristuksen kuvan kaltaisuuteen, äläkä kuole järjen päättelyihin. Luota ja ojennaudu täysin Jumalan Sanan mukaan elämässäsi jatkuvasti etsien, niin saat löytää. Älä koskaan luovuta.

Näillä eväillä itse pääsin homo seksuaalisista mielikuvista ja ajatuksiini pakkautuvista hyökkäyksistä asian tiimoilta, kun en suostunut antamaan niille periksi. Elin edellä mainittujen homoseksuaalisten mielikuvien hyökkäysten ajalla eksyksissä Krsituksesta ja elin synnin hyväksymisessä pitkälläkin, mutta Luojan kiitos sain Jumalan armosta uudistua.

Nykyään olen onnellisesti avioliitossa naisen kanssa, jota rakastan ja meillä on ihana lapsi, kiitos Jumalalle. Itsetyydytyksestäkin voi päästä vapaaksi, nykyään en harrasta asiaa ollenkaan, ja ennen avioliittoakin Jumalan armosta ja avulla kykenin vähentämään sen lähes kokonaan pois, ehkä kerran puolessa vuodessa alakuloisena joskus lankesin. Pidättyminen kävi koko ajan helpommaksi, eikä sitä oikeastaan jossakin vaiheessa enää kaivannutkaan; synti on näin ontuvasti kuvattuna vähän kuin ruoka, eli nälkä kasvaa syödessä.

Joudun totuuden nimissä kylläkin nostamaan tuon Roomalaiskirjeen ensimmäisen luvun kohdan homoseksualismista esiin, koska siinä on kyse teologisesta opista synnin vaikutuksesta ihmisessä toisin kuin esimerkiksi naisen opettamisessa, jossa on kyse kontekstisuudesta, eli asiayhteydestä, milloin tilanne siirtyy tarkastelemaan Korintton kulttuuria kyseisenä aikana suhteessa evankeliumin totuuden säilyttämiseksi.

Jumalan Sanassa kylläkin selvin sanoin ympäri Raamattua ilmoitetaan toistuvatsi, että homoseksuaalisuus on kauhistus Jumalan silmissä.

Mies ja nainen ovat eri ominaisuuksilla varustettuja olentoja sekä psyykkisesti että fyysisesti, jotka löytävät luonnostaan toisensa yhteen sulautuen, kun sukupuolisia ominaisuuksia lähdetään tarkastelemaan.

Miten vielä ajatellen kaksi "pulttia" tai kaksi "mutteria" sopivat keskenään yhteen. Jos ajatellaan peräaukkoa miesten tapauksessa, niin miksi Jumala haluasi lasten heitettävän paskaan ikään kuin gehennaan: helvettiin. Vielä kun Raamatusta tarkastellaan, että Jumala on pyhä ja puhdas Jumala, joka käski muun muassa israelilaisia erottaa tarkasti jätöksensä maahan kaivamaansa kuoppaan, pyhyyden erotuksen perusteella, niin miten Jumala voisi liittää kauniin rakastelun saastaisuuteen.

Näillä perusteluilla on sanottava: tee parannus, ja älkää eksykö, sillä Jumala ei salli itseään pilkattavan.

• jepuvaan

moi!
        voitko kertoa koitko homoutesi olevan synnynnäistä ...olitko todella homo.. vai oliko sinulla vain ajatuksia ja mielikuvia asiasta?

miten vapauduit? rukouksella? esirukouksella? naissuhteen kautta -eli kun rakastuit nyk. vaimoosi...?????

• allicapina

Minä olen kyllä ollut jo montakymmentä vuotta sitä mieltä, että mitä hemmettiä kenenkään rakkaus- tai seksisuhteet ensinnäkään kuuluu kellekkään. En ole koskaan kysellyt, että missäs asennossa sitä tehdään, että jaaha vai niin vai mustekala no silloinhan et voi olla minun kaverini. Tai muuta sontaa! Näistä asioista pitäis olla jo vuonna 2011 aivan suut supussa ja kaikenlainen yksilön persoonan rajoittaminen pitäisi kriminalisoida.

Jos nyt joku haluaa väen vängällä tuoda julki oman rakkaus kautta seksielämänsä niin minä pidän sitä tyhmänä. kUKA NYT ESIM. HALUAA TIETÄÄ söinkö muussia vai ranskalaisia lounaalla. Ja sitä paitsi kuuluuhan kirkkoon murhamiehiä, pahoinpitelijöitä, pedofiilejä, avionrikkojia, sadisteja , varkaita, insestiin sortuneita, psykopaatteja ym. ym. ja kukaan ei ehdollista heidän uskoaan. Tunnetko tosiaan huononmuutta tuossa seurassa? Eipä kuule kannata, vaaan nosta koroke itsellesi! Tuskinpa Rakastava Jumalamme tuomitsee meitä ulkoisten tekojemme takia vaan, luulisin että hän katsoo sydämeen ja sinä ja Jumala näkee, mitä siellä on, Ole oman rakkautesi arvoinen. a olen aivan varma, että olet hyvin arvokas Jumalalle. Muistathan, mitä Jeesus sanoi niistä kivien heittelijöistä?? Ja taas nousit jalustalle? Eräs vanha pappi, hyvin persomallinen sanoi aina "Mitä hurskaanpi ulkokuori, sen saastasempi sisältä" . Ja ei muuta kuin lets go ja virman piikkiin!

• weekendsex

puhut vähän mutta asiaa. Mitä kenellekään toiselle kuuluu syönkö ranskalaiseni sinapilla vaiko ketsupilla.

• pohtinutten

Raamattu ei sano mitään itsetyydytyksestä. Eikä tupakanpoltosta. Seksuaalisuus on luonnollinen asia. Mutta ihmiset suhtautuvat siihen estoisesti, kuten jo Raamatusta luetaan. Siksi itsetyydytys tuomitaan - Jumalan käsitystä emme tiedä, mutta ehkä Hän on osannut kuvitella, että sitäkin harrastetaan. Ymmärrät varmasti, että ihmisten käsitykset eivät aina ole terveitä, vaikka Jumalaan ja Raamattuun vedotaankin. Tanssiakaan ei kielletä siellä, vaan omien estojen takia.

Raamatun kirjoittajat suhtautuvat homouteen samalla lailla. Jeesukselta ei kyllä löydy mitään siitä aiheesta. Raamatun kirjoittajat tuomitsevat homouden, mutta myös miesten pitkät hiukset ym. Me joudumme päättämään itse, mitä tottelemme. Tai joku toinen päättää sen puolestamme. Jos homous on synti ja homot joutuvat helvettiin, niin heille tekevät seuraa mm. valehtelijat, lopulta me kaikki ihmiset.

Uskalletaanko siis toimia vastoin Raamattua? Kyllä: naisten ei tarvitse peittää päätään rukoillessaan, eihän? Koska seksuaalisuus on niin oleellista ihmiselle, me koemme vaikeammaksi siihen liittyvissä jutuissa tehdä eri lailla kuin meille on opetettu. Helvettiin joutunee varmemmin, kun tekee seksuaalista väkivaltaa toiselle, kuin siksi, että "Jumalasta homous on inhottavaa". Heteron - ja itsensä tukahduttaneen homon - mielestä homous on. Entäs lateksiasut? Piiskaaminen? Keneltä halutaan kysyä...?

• pappilukkari

se yks kohta - en kyl muista missä oli - ku muutamat tyypit oli haudannu rahat maahan ja jumala siitä närkästy. seksuaalisuus on vähän sama juttu. sillä voi tehdä hyvää tai pahaa tai laittaa sen varmuuden vuoksi naftaliiniin. hetero tekee hyvää heteroseksuaalisuutta ja homo hyvää homoseksuaalisuutta.
        ja ps. uskovaisia on muutkin kuin fundamentalistit.

• viisaampi

Raamattu ei sano mitään itsetyydytyksestä.
        1. Tim. 5:6
        mutta hekumoitseva on jo eläessään kuollut.

Eikä tupakanpoltosta.
        Juud. 1:16
        He ovat napisijoita, kohtalonsa nurkujia ja vaeltavat himojensa mukaan;

Tanssiakaan ei kielletä siellä, vaan omien estojen takia.
        2. Sam. 6:5
        Ja Daavid ynnä koko Israelin heimo karkeloi (tanssi) kaikin voimin Herran edessä soittaen kaikenkaltaisilla kypressipuisilla soittimilla, kanteleilla, harpuilla, vaskirummuilla, helistimillä ja kymbaaleilla.

Kyllä: naisten ei tarvitse peittää päätään rukoillessaan, eihän?
        1 Kor. 11:13
        Päättäkää itse: sopiiko vaimon rukoilla Jumalaa pää peittämätönnä?

Entäs lateksiasut? Piiskaaminen?
        Room. 12:2
        Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä.

siun

• be who u r

Kyllä se on niin että kaikkea ei voi saada. Homous ja kristinusko eivät vain mahdu samaan veneeseen. Jos itseään kunnioittaen haluaa uskoa johonkin täysin ja puhtaasti, on valintoja maailmassa tehtävä. Näinollen itse kehottaisin jättämään sen, mikä ei sinulla ole geeneihin kirjoitettu. Homo saa olla jos homo kerran on, ja pitääkin olla. Mikään ei sen sijaan velvoita uskomaan asiaan, jota ei kukaan empiirisesti eikä pätevästi ole todistanut olemassaolevaksi. Suosittelen että olet oma itsesi ja rehdisti homo, unohda uskonto ja ihmiset jotka eivät sinua hyväksy sellaisena kuin olet!

• ei

...siis myös sinulla mitään muuta vaihtoehtoa kuin antaa itsellemme anteeksi?

• allicapina

Oli ihan hirveän yksinäinen ja kurja olo aamulla, kun nousin ylös? Voisitteko rakkaat lukijat lähettää minulle ihania rakkaudentäyteisiä ajatuksia. Otan ne vastaan kiitollisena! Ihan oikeasti pyydän?

• o-pe
        allicapina kirjoitti:

Oli ihan hirveän yksinäinen ja kurja olo aamulla, kun nousin ylös? Voisitteko rakkaat lukijat lähettää minulle ihania rakkaudentäyteisiä ajatuksia. Otan ne vastaan kiitollisena! Ihan oikeasti pyydän?

rutistuksen! täällä paistaa aurinko. ihan pienikin piipahdus ulkona saa mieleen terästä.
        sulla on tällä palstalla hyviä ja selväjärkisiä kommentteja muuten:)

• oma mielipide...

Jos samoin uskovia ihmisiä on, miten olette asian ratkaisseet vai oletteko ylipäätään ratkaisseet?

Aiemmin olen väsyksiin asti pohtinut asioita eri näkökulmista itsenäisesti ja miettinyt ratkaisua ristiriitojen keskellä. Nyt olen jotenkin väsynyt siihen, enkä jaksa enää samalla tavalla. Seksuaalisuus on vain yksi osa-alue elämässä ja tuntui että se sai kohtuuttomat mittasuhteet siihen nähden. Sekään ei tuntunut hyvältä. Se on ainakin selvää, etten voi perustaa näkemyksiäni toisten ihmisten ajatuksille ja tulkinnoille ja siihen miten he määrittelevät mitä voin olla ja mitä en. Minun on uskottava ja elettevä niin, että se on sopusoinnussa oman sisimpäni kanssa ja sen minkä minä katson ja tulkitsen oikeaksi ja totuudeksi, muuta vaihtoehtoehtoa ei ole. Tämä uskonto/homoseksuaalisuus varsinkin on sellainen asia, jonka ympärillä on monenlaista tulkitsijaa ja hämmentäjää selittämässä kuinka pitäisi uskoa tai toimia.Tietysti he tietävät mielestään kaiken paremmin kuin minä itse.Sitten tulee ristiriitaa kun ei yksinkertaisesti pysty sitä uskomaaan eikä kokemaan oikeaksi omakohtaisesti, vaan pitäisi pakottaa itsensä johonkin ajatusmaailmaan. Siksi kuuntelen enemmin itseäni kuin muita ihmisiä ja se tuntuu hyvältä.Tietysti voimia se oman tiensa kulkeminenkin vaatii jonkinverran, joillekin ihmisille kaikenlaiset seurakunnat ja ryhmät ovat tärkeitä. Monesti mietin kuinka harmittavan laumasieluisia ihmiset ovat näissä asioissa. Pikkuhiljaa tämä uskonto/homous asia tuntuu painuvan taka-alalle, ja mielenkiinto suuntautuu myös muihin aihepiirin kysymyksiin, joka on hyvä. Tuntuu vaan, ettei siinä ole mitään miettimistä. Kaikenlaisia aihepiiriin liittyviä väittelyitä lukiessani jaksan korkeintaan vain nykyisin hymähtää. Jos minua pidettäisiin jossain yhteisössä kummajaisena tai elämääni tuomittavana, niin ei pystyisi käymään tilaisuuksissa, sellaiseen ei ole voimia. Myöskään sellainen näennäinen ymmärtäminen tyyliin "hyväksymme homoseksuaalit, mutta..." ei tunnu riittävältä. Se helposti ruokkisi huonoa oloa ja se ei ole tarkoitus, päinvastoin, henkistä hyvinvointia pitäisi saada. Jos jossain toiminnassa olisin mukana, niin niiden ihmisten pitäisi olla samalla aallonpituudella kanssani, muutenhan siinä ei ole mitään intoa. Joten taakaksi en näitä asioita ota enkä enää pystykään ottamaan, ihan omaa mielenterveyttäkin ajatellen. Tähän tapaan tämä asia on ratkennut minulla itsekseen ajan kanssa, joku voi kokea toisin ja valita eri tavalla.

• sariOsariOsari

Ymmärtääkseni luterilaisen opin mukaan "Tekee parannuksen"= "Kääntyy Jumalan puoleen". Parannuksen tekeminen ei siis tarkoita paremmaksi muuttumista. Ihminen saa huutaa Jumalan puoleen hädässään, ja Hän on luvannut vastata. Kaikki me olemme itsessämme syntisiä. Mutta on tärkeää erottaa, mikä on oikein ja mikä väärin, jotta tietää mihin pyrkii, kunnes taas saa kompastua ja nousta uudelleen ylös. Paljon jaksamista epäselvän asian kanssa painiskeleville. Joskus täytyy vaan nostaa hattua Raamatulle, ja todeta, että emme tiedä kaikkea.. Jumala onneksi tietää ja haluaa jokaisen yhteyteensä!

• PaavaliViides

Olen pahoillani että olet joutunut harhaan johdetuksi. Suomi pitää puhdistaa homoista ja muista pervertikoista mahdollisimman tehokkaasti ja nopeasti. Olen ihmetellyt jo kauan sitä, miten koko valtamediassa ja kaikissa lakeja säätävissä ja säännöksiä laativissa elimissä ja muutenkin kansan keskuudessa on hiljaa vaiettu homojen ja lesbojen riemuksi heidän yhteiskuntaa nakertava elämänkatsomuksensa. En oikein jaksa uskoa, että suomalaiset oikeasti haluavat että heidän lapsensa harrastaisivat homoseksuaalisia suhteita. Jotkut sairaat hengeltään köyhät ihmiset kyllä saattaisivat niin tehdäkin, mutta suuri enemmistö varmasti sen kieltäisi vaikka lailla, jos ei muu auta. Kun olen katsellut tuotakin telkkarin ohjelmistoa, niin siellähän on melkein järestään homoja niissä ohjelmissa toimittajista näyttelijöihin. Kyllä kansan pitäisi ottaa haltuunsa nämä mediat ja vaatia sinne johtaville paikoille ihan oikeita heteroita ja homovastaisia ihmisiä. Vain tällä menettelyllä voidaan estää homojen negatiiviset vaikutukset meidän nuorisoomme ja samalla yhteiskuntaamme. Lakeja pitäisi muuttaa niin, että ne suojaavat sitä kansanosaa joka on kaikkein herkin erilaisille luonnottomille vaikutteille, elikkä lapsiamme. Meidän maamme tulevaa eliittiä. Ei ole ollut koskaan hyväksi yhteiskunnalle jos homot ja muut seksuaalisesti kieroutuneet ovat olleet vallassa tiedotusvälineissä ja muualla vaikuttamis- ja päätöksenteko elimissä kuten hallituksessa ja eduskunnassa.
      Nyt jos koskaan Suomen ja suomalaisten pitää näyttää homoille ne heidän kaappinsa paikat ja pistää julistaa laittomaksi sellainen julkihomostelu jota esim Haavisto ja eräät tanssijatkin suurin elein ovat esittäneet. Suomeen pitäisi nopeasti saada laki joka kieltää homojen ym. perverssien pääsyn julkisiin virkoihin ja tehtäviin. Tähän on melkeimpä pakkokin mennä, koska nämä pervertikot eivät itse enää näytä häpeävän taipumuksiaan ja ovat niitä koko ajan mainostamassa ja esille tuomassa myös nuorisotapahtumissa, mukamas sillä verukkeella että maailmassa pitää hyväksyä erilaisuutta. Ei homous ole sellaista erilaisuutta jota pitäisi kenenkään hyväksyä, saatikka sitten harrastaa. Samalla voisi hyväksyä pedofilian ja muut sellaiset kieroutumat ihmisen mielessä normaaliksi käyttäytymiseksi. Hieman erilaiseksi vaan. Mielestäni homous on niin lähellä pedofiliaa, että sen tiedon jo pelkästään pitäisi tehdä siitä laitonta toimintaa suomessa ja muualla maailmassa. Perustelen sitä esim. sillä että homot enimmäkseen houkuttelevat seksikumppaneikseen nuoria murrosiän kynnyksellä olevia lapsiamme. Sopivia tilanteita on rippikoululeirit ja muut esim erämaaleirit ja muut patikointimatkat ja tapahtumat ym. rok tapahtumatkin. Jos metsään haluat mennä nyt niin takuulla yllätyt, siellä Haaviston Pekka väijyy sekä selkääsi hyppii kun vanhemmilta silmä välttää. Miksi näistä asioista ei puhuta oikeasti mediassa. Eikö Suomessa kukaan uskalla enää puolustaa nuorisoa??

• SinunTehtäväsi

Sinua on hyväksikäytetty ja johdatettu homouteen. Se joka sen on tehnyt on syyllistynyt rikokseen ihmisyyttä vastaan ja rikkonut myös jumalan lakeja. Ota yhteyttä poliisiin ja tee rikosilmoitus siitä henkilöstä jonka kanssa aloitit homostelemaan.

• jepuvaan

moi!

oon moneltakin kysellyt täällä homouden kokemista onko se vain ajatuksissa vai kokeeko sen syntymässä saatuna ominaisuutena.
      vaikuttaa siltä että Sinulle se on syntymässä saatua?

(kirjoittaminen on vähän hankala keskustelun väline koska siinä ei kuule äänensävyjä :) minun äänensävyni on tarkoitus olla ystävällinen ei hyökkäävä :) )

haluaisitko oikeasti vapautua homoudesta ja muuttua heteroksi? vai haluaisitko tavallaan tämän palstan kautta saada ihmisiltä "luvan" toteuttaa homoseksuaalisuuttasi?

mainitset että rukous ei ole auttanut.. voiitko kertoa lisää näistä rukouksista..?
      ootko ollut tosissasi haluamassa muuttua. onko Jumalan tahto ollut sinulle tärkeintä..?

en kysele tuomion hengessä vaan KIINNOSTUNEENA siitä auttaako Jumala homoja muuttumaan jos ihminen itse sitä tosissaan haluaa, ja elää niin lähellä Jumalaa, että Hänen tahtonsa on tärkeämpää kuin mikään muu.

antaako Jumala (jos ei muuta heteroksi) "yksin elämisen armolahjan"? koska onhan yksineläjiä paljonkin. itsekkin olen yksineläjä (44v.) eikä tämä aina ole helppoa.ei ole yksinelämisen armolahjaa :/
      (olen tosin hetero ja uskon että mulle tämä on helpompaa..en nyt lähde selittämään miksi).

mua niin kovasti kiinnostaa se, että auttaako Jumala homoa muuttumaan jos ihminen todella vilpittömästi sitä haluaa - TAI auttaako Jumala elämään kristittynä homona onnellista elämää ilman homosuhteita..?

jotenkin uskon näin että kaikki mitä Jumala käskee tai kieltää on Rakkautta. jos Hän kieltää homosuhteet, niissä täytyy olla jotain joka vahingoittaa ihmistä. mitä? sitä en tiedä, mutta ei Rakastava Isä sitä muuten kieltäisi..
      ootko päässyt ymmärtämään että Jumala TODELLA rakastaa Sinua vaikka Sulla on näin vaikeaa?

auttaskohan sua tämä "etsikää ensin Jumalan valtakuntaa.." -ohje elämään niin että et menetäisi toivoasi(tai uskoasi) näiden seksuaalisuus-kysymysten kanssa..

olet varmaan aika nuori, jolloin seksuaalisuus täyttää mielen ihan täysin ;)
      mutta yritä keskittää katseesi enemmän Jumalaan ja siihen että pääset mahdollisimman lähelle Häntä.. tulisit tuntemaan Hänen Rakkautensa niin että jaksaisit näissä taisteluissa, sillä niitä riittää olitpa homo tai hetero.

missään tapauksessa en väheksy seksuaalisuuden/ seksin merkitystä ihmiselle. enhän itsekkään ole mikään puupökkelö vaikka olen jo! ;) 44v. ja syvästi uskossa. "himot ne on hiirelläkin ja diakonissalla tiunteet" ;))

jaksamisia Sulle! toivon ja rukoilen sydämestäni että löydät oikean tien :)

• ihmttelen kovasti

Miten homo voi mennä naimisiin. Eikö nainen muka tiedä, ettei sillä mulkku hänelle seiso?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yh:n pihalla aina eri auto

Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan
      Suomussalmi
      132
      3144
    2. Pääsiäisen terveiset kaivatullesi

kaivatullesi tähän alas 💕💕
      Ikävä
      223
      2981
    3. En vittujakaan enää välitä sinusta nainen

Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.
      Ikävä
      79
      1936
    4. Olet minua

vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va
      Ikävä
      77
      1579
    5. Exän käytös hämmentää (taas)

Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k
      Sinkut
      239
      1427
    6. Milloin se sitten

On? Se oikea hetki kun kerrot sille naiselle mitä tunnet häntä kohtaan?
      Ikävä
      48
      1148
    7. Miksi sä olet jatkanut tätä näin pitkään?

Kerro tai vaikene iäksi
      Ikävä
      99
      1041
    8. Helena Koivun rikosrekisteri

Kasvaa. Tällä kertaa murtautuminen...😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      115
      984
    9. Sä tiedät rakas

Mitä toivon. Olisit vain rohkea ❤️
      Ikävä