"Aina voita, levitteitä ei koskaan"
Raahelainen lääketieteen lisensiaatti Pyry-Pekka Suonsivu huomasi muutoksen ensin itsessään.
- Nykyiset ravintosuositukset eivät toimineet, kasvirasvat ja hiilihydraattipitoinen ruoka aiheutti vaan pahaa oloa sekä turvotusta, Suonsivu muistelee.
Muutoksen myötä miehen olo parani, samoin laboratorioarvot.
- Sen jälkeen aloin suositella potilaille samaa. Se vain toimi, Suonsivu summaa.
Kevytlevitteitä ei hänen mielestään tulisi käyttää missään.
- Aina voita. Jos sitä ei ole niin vaikka sulatejuustoa.
Hän ei niele Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen esittämiä amerikkalaisia ravitsemussuosituksia.
- Kritiikki on muistettava. Kuka tutkimuksia on rahoittanut? Kenen etuja ne palvelevat?
Leimattu vaaralliseksi
Suonsivun mielestä nykyohjeilla on saatu aikaan "hirveä diabetesepidemia".
- Voi on aiheettomasti mustamaalattu ja leimattu vaaralliseksi. Se ei vain pidä paikkansa.
- Voin käyttö nostaa hyvää kolesterolia, mutta myös laskee monilla kokonaiskolesterolia.
Suonsivu on huomannut voin vaikutukset painonhallinnassa.
- Voin ja rasvan syöminen hillitsee ruokahalua. Kilot karsiutuvat puoliautomaattisesti, kun ei tee mieli syödä liikaa.
Suonsivu toivoo, että Suomen kansa aikuistuisi.
- Olemme perinteisesti uskoneet suuriin johtajiin. Nyt olisi itse päätettävä, mikä on totuus.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jos ihminen karttaa rasvaa, alkaa elimistö muodostaa sitä hiilihydraadista itse ja se rasva onkin sitten sitä, joka varastoituu verisuoniin. Jos rasva korvataan pelkillä hiilareilla, on jatkuva turvotus ja diabetiksen riski moninkertaistuu.
Voi on terveellistä kotuudella käytettynä: Syö myöskin paljon
5
2345
Vastaukset
Joskus luin kaikki mahdolliset terveys ja ruokakirjat kirjastosta ja havaitsin ettei voin ja margariinin suhteen oltu päästy ymmärryksiin täyteen kasvisvoittoisten ravintoajatuksien kanssa.
havaitsin että on kaksi koulukuntaa "voi ja margariini."
Voita haluttiin ouolustaa luonnontuotteena ja margariinilla kasvislevitteenä tietysti oma puolustus.
Asia on hyvin yksinkertainen pääpiirteissä;
- Kysymys on rasvojen laadusta tyydyttyneet vai tyydyttymättömät ?
Tyydyttyneet ovat ns kovia rasvoja jotka kertyvät kolesterolina ja margariinien rasva monityydyttymätöntä jota ihminen käyttää ravinnokseen. Energiamäärä kulkee samoissa suunnilleen. Kasviöljy on 100% rasvaa voi ei aivan ole mutta jotakin 95-99 % luokkaa.
Voin rasvta ovat kovia, mutta margariineisssa on vastassa ns "transrasvat" ne ovat kovetteita joilla juokseva kasvisöljy saadaan kovetettua purkkiin. Transrasvat ovat kuitenkin suhteellisen vähäisessä määrässä samoin voissakin kova rasva jos niitä kohtuullisesti käytetöään ja huomoidaan rasvojen saanti kokonaisuudessa että muu rasva on monityydyttämätöntä.
Jos haluaa kaikkein terveellisimmän ratkaisun niin ostaa margariinia jonka kyljessä lukee:
"Ei sisällä transrasvoja" Se lukee aina jos niin on.
Tuo on ratkaisu tervellisyden suhteen.
Minulla on 4 rasvaa jatkuvasti:
- Voi herkutteluun joskus, siis joskus
- Margariini normaalisti
- Kylmäpuristettu kasviöljy lääkkeenomaisena joka päivä 25 ml ja tuoreen päälle ja ruokaan mitä ei kuumenneta
- Raffinoitua kasviöljyä (kuumennusmenetelmä) ruoanvalmistukseen jossa pitää kuumentaa
Näin olen havainnut asian viisaaksi ja niin kuin se on.
Ihmiselle jostakin kumman syystä maistuu kielen päällä kaikki epäterveellinen.
- Eläinrasva, sokeri ja nautintoaineet. Ne kutkuttavat makuhermoja.
Kaikki nämä aiheuttavat sairauksia.
Asenne muutoksella ja kiinnostumalla terveellisyyden asioista ihminen oppii vähitelleen nauttimaan jos tietää että on tervellistä.
jari- benedi
Näinhän se menee...sillä kovetetut ja raffinoidut rasvat
ja niiden molekyylit, joutuessaan solujemme kalvojen pnnalle
kohtaavan siellä hyökkäyksen, ja vastutuksen.
Margariineissa olevat ns. atomit jotka eivät enää ole atomin kehällä..vaan ovat rikkoutumeet, tehän muistatte kemiantunnilta ne hiilten kaavat.
Minäkin olen unohtanut ne jutut.
Mutta kemiallisesti kovetetut ja hydratut rasvat vahingoittavat pahasti solujamme ja terveyttämme,
sen verran tiedän.
Siksi , voin käyttö on erittäin suositeltavaa, soluillemme, koska se on luonnontuote, ja voin atomirakennetta ei ole muuteltu.
Asiaa parantaa tuntuvasti , jos sekoittaa 1/2 kg voi pakettiin, 1 dl kylmäpuristettua oliiviöljyä,
ja tai rypsi, soija, oliivi-öljyn sekoitetta!--ja vähän vettä
Oliiviöljystä tiedetään melko paljon, ,..jopa sen että sen rasva vastaa koostumukseltaan äidinmaidon
rasvaa.
Ja se ehkäisee solukalvoja syöpävaaralta....
Margariinia en itse käytä. En paljon liiku, vaikka olen entinen super liikkuja...kolesteroli
oli 3,3 ja suurin osa oli hyvää kolesterolia.
Jarlaun näkemyksissä on suurin osa hyvää, mutta margariinien kanssa en ala leikkimään..älköönkä kukaan
jolla ymmärrys on!
Kalaöljyt ois tuoreena hyviä,----niitä suositan myös benedi kirjoitti:
Näinhän se menee...sillä kovetetut ja raffinoidut rasvat
ja niiden molekyylit, joutuessaan solujemme kalvojen pnnalle
kohtaavan siellä hyökkäyksen, ja vastutuksen.
Margariineissa olevat ns. atomit jotka eivät enää ole atomin kehällä..vaan ovat rikkoutumeet, tehän muistatte kemiantunnilta ne hiilten kaavat.
Minäkin olen unohtanut ne jutut.
Mutta kemiallisesti kovetetut ja hydratut rasvat vahingoittavat pahasti solujamme ja terveyttämme,
sen verran tiedän.
Siksi , voin käyttö on erittäin suositeltavaa, soluillemme, koska se on luonnontuote, ja voin atomirakennetta ei ole muuteltu.
Asiaa parantaa tuntuvasti , jos sekoittaa 1/2 kg voi pakettiin, 1 dl kylmäpuristettua oliiviöljyä,
ja tai rypsi, soija, oliivi-öljyn sekoitetta!--ja vähän vettä
Oliiviöljystä tiedetään melko paljon, ,..jopa sen että sen rasva vastaa koostumukseltaan äidinmaidon
rasvaa.
Ja se ehkäisee solukalvoja syöpävaaralta....
Margariinia en itse käytä. En paljon liiku, vaikka olen entinen super liikkuja...kolesteroli
oli 3,3 ja suurin osa oli hyvää kolesterolia.
Jarlaun näkemyksissä on suurin osa hyvää, mutta margariinien kanssa en ala leikkimään..älköönkä kukaan
jolla ymmärrys on!
Kalaöljyt ois tuoreena hyviä,----niitä suositan myösKasvimargariineissa ei pidä sekoittaa vuosikymmenten takaisia kauhumargariineja joiden koostumus oli eläinjätteet mm. margariineihin joiden koostumus on kasviöljy.
Varmaan tuo jakoi kaksi koulukuntaa aikanaan voin ja margariinin suhteen.
En tiedä voin koostumusta tarkalleen mutta sen "epäterveellisyys" perustuu ymmärrykseni mukaan yksin koviin rasvoihin.
Transrasvat kasvimargariineissa vastaavat voin kovia rasvoja yhtä lailla mutta paketin kyljestä voi todeta että niitä ei aina käytetä.
Sen tiedän että jotakin töhnää syntyy aina kun kaksi alkuainetta hinkkaa, siis atomia tms yms kun satuin kuulemaan juuri akatemian fysiikan professorin luennon tavallisille maajusseille, mutta voista ei sen kummemmin puhe ollut.
Ei tuon kummempi asia.
jari
Kasvimargariineissa ei pidä sekoittaa vuosikymmenten takaisia kauhumargariineja joiden koostumus oli eläinjätteet mm. margariineihin joiden koostumus on kasviöljy.
Varmaan tuo jakoi kaksi koulukuntaa aikanaan voin ja margariinin suhteen.
En tiedä voin koostumusta tarkalleen mutta voin "epäterveellisyys" perustuu ymmärrykseni mukaan yksin koviin rasvoihin.
Transrasvat kasvimargariineissa vastaavat voin kovia rasvoja yhtä lailla mutta paketin kyljestä voi todeta että niitä ei aina käytetä.
Hiilihydraatit ovat enrgiaa, siis vilja ja makaroni, elimistö muuttaa sen 100% rasvaksi.
Kasviöljy on 100% rasvaa.
Suositan tohtori Tolosen kirjoja, ja jos ei uskota Tolosta niin vastaavanlaisen ruotsalaisen terveystohtorin kirjat. Puhuvat samat asiat. Tolosen pillerikauppa ei siis vaikuta.
Terveystohtoreilla on kokonaisvaltainen käsitys ihmisen terveysestä, hänellä on lääketieteen lisäksi tieto ja ymmärrys ihmisen ravinnosta ja muistakin hoidoista kuin mitä pelkkä lääkärikoulutus joka kouluttaa yksin parantamaan sairauksia pillereillä terveyskeskuksiin.
Ihmisillä on olemassa erilaisia yksilöllisiä reagointeja ravintoaineisiin, joitakin makaroni voi ruveta pierettämään esim., yms. Niitä ei voi yleistää.
Ei tuon kummempi asia.
jari- benedi=siunattu
eivät ole kylmäpuristettua öljyä, vaan arvotonta,
kuumakäsittelyllä saatua öljyä siitä jätteestä,
josta on puristettu , se vitamiini ja hivenainerikas öly. kylmäpuristamalla
pois.
Ja kuinka muuta voisikaan olla, sillä hienoimmat oliiviöljylaadut lähentelevät
kullan hintaa!
Ja kun tästä jätteestä kuumentamalla ja erilaisilla rasvaa liottavilla kemikaaleilla saadaan öljy talteen,
se kovetetaan, eli hydrataan ja se käy muutamia muitakin teollisia prosesseja läpi,...joten se rasva
on turmeltunutta ( ei siis härskiintynyttä), jota solukalvot
eivät hyväksy!
Margariinien haitallisuus ei perustu, kissoihin ja koiriin ja minkkeihin ja kettujen rasvoihin,
vaan selitin ihan toista asiaa!
Älä siis levitä leivällesi margariinia,..vaan voita, tahi voin ja kylmäpuristettujen
öljyjen ja veden sekoitusta, johon voi lisätä hienoksi leikattuja yrttejä.
Älä paista mitään margariinissa, äläkä voissa,...vaan oliiviöljyllä,
Tee näin niin Herra sanoo: " Minä siunaan ruokasi"
Miksi? No, siksi kun et antanut rahaa siitä mikä ei ravitse"!!! terv Benkku, ei kenkku
johon voit lisätä voita!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624312Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551813Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141523Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381287Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168833Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791