Kyltti kieltää koiranulkoiluttamisen järjestyssääntöön vedoten.
Hiihtokelit ovat tänäkin talvena synnyttäneet toraa hiihtäjien ja koiranulkoiluttajien välille. Kävelyreittien muuttuminen hiihtoladuiksi harmittaa koiraihmisiä, lenkkelijöitä ja kävelijöitä.
Pahimpia ongelmapaikkoja Helsingissä ovat Kivikon, Vuosaaren Mustavuoren ja Paloheinän Kuninkaantammentien hiihtoladut.
– Niistä tulee eniten valituksia ladulla liikkuvista koiranulkoiluttajista ja muista kävelijöistä, kertoo Helsingin liikuntaviraston ulkoilupäällikkö Petri Angelvuo.
Valituksia hiihtoladuista tulee toki myös koiranulkoiluttajilta.
Liikuntavirasto on pystyttänyt hiihtolatujen varteen koiranulkoilutuksen kieltäviä kylttejä.
– Jostain kumman syystä merkkejä häviää usein, Angelvuo harmittelee.
Kävelyn kieltäviä kylttejä on vähemmän, vaikkei laduilla saa myöskään kävellä.
– Ladut on tehty hiihtämistä varten. Siellä saa kävellä taas, kunhan lumet sulavat. Talvikävelyä varten on omat reittinsä.
Kävely koiran kanssa tai ilman on kielletty, koska se pilaa ladut.
– Tämä on myös turvallisuuskysymys. Jos koiran hihna menee ladun yli poikittain ja mäestä tulee hiihtäjä kovaa, siinä käy huonosti, Angelvuo muistuttaa.
Kävelykiellon noudattaminen jää kuitenkin omantunnon varaan. Kaupungilla tai poliisilla ei ole resursseja valvoa latuja.
– Poliisin pitäisi varmaan laittaa sukset jalkaan ja lähteä sakottamaan, Angelvuo nauraa.
http://omakaupunki.hs.fi/paakaupunkiseutu/uutiset/hiihtajien_ja_koiraihmisten_sukset_ristissa/?ref=tf_iOKboksi_p1
PÖKÄLE LADULLA - koiranpalvojat terrorisoivat hiihtäjiä.
203
4929
Vastaukset
- Taas näkee,
miten moraalitonta sakkia on talutushihnan kahvapäässä. Käyttäydytään kuin elukat, eikä piitata mitään mistään säännöistä. Vaarallista sakkia.
- Hyi sitä hajua!
Ja vielä kun itse koirinensa päivittäin useammankin kerran kahlaavat omissa jätöksissään.
Jaloissa kulkee paska sisälle ja siellä ihan jokapaikkaan sänkyä myöden! Eikö ällötä?
Koko huusholli ja sen ihmiset haisevat siltä itseltään. Porukka ei vaan enää itse huomaa, kun ovat niin hajuunsa turtuneet! - terve kuin pukki
Hyi sitä hajua! kirjoitti:
Ja vielä kun itse koirinensa päivittäin useammankin kerran kahlaavat omissa jätöksissään.
Jaloissa kulkee paska sisälle ja siellä ihan jokapaikkaan sänkyä myöden! Eikö ällötä?
Koko huusholli ja sen ihmiset haisevat siltä itseltään. Porukka ei vaan enää itse huomaa, kun ovat niin hajuunsa turtuneet!Eipähän mitkään taudit tai pöpöt vaivaa...
Kun koira tuli taloon, ei ole yksikään perheestä sairastanut muuta kuin pikkuflunssia. Suosittelen ryömimään koiranpaskassa! - Koiravero käyttöön
Kyllä pitäisi ottaa taas käyttöön se KOIRAVERO, niin kyllä se rajoittaisi eläinten pitoa, ja tekisi varmasti vastuullisemmaksi koiran omistajat. Kun vielä samassa perheessä saattaa olla useampikin yksilö, niin kyllä on jätöksiä hangella.
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä... - esko323
Koiravero käyttöön kirjoitti:
Kyllä pitäisi ottaa taas käyttöön se KOIRAVERO, niin kyllä se rajoittaisi eläinten pitoa, ja tekisi varmasti vastuullisemmaksi koiran omistajat. Kun vielä samassa perheessä saattaa olla useampikin yksilö, niin kyllä on jätöksiä hangella.
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Otettaisiin käyttöön, kuin autoverokin.
Kohta nuorilla ei ole varaa turvalliseen ensikoiraan lisävarusteineen, ja nuoret parit päätyvät ostamaan
koiria Venäjältä ja talutusnaruksi kepaa kalasiima.
Verottajakin on tehnyt selväksi toimillaan, ettei suomeen kannata isoa/tuvallista/kaunista autoa tuoda.
Suomihan on korea maa, se Pohois-Korea nimittäin. - Mietiskelijä9000
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Keräisitkö muka itse koiran jätökset? Mutta olisi tietenkin hyvä jos koirat eivät tekisi jätöksiään ladulle. Olisi hyvä jos koirille ja yleensäkkin kävelijöille olisi oma polku vaikkapa lädun vieressä.
- Koirallinen hiihtäjä
terve kuin pukki kirjoitti:
Eipähän mitkään taudit tai pöpöt vaivaa...
Kun koira tuli taloon, ei ole yksikään perheestä sairastanut muuta kuin pikkuflunssia. Suosittelen ryömimään koiranpaskassa!Kerran törmäsin hiihtolenkillä koiran hihnaan. Minä lensin ja koira lensi. Vika oli heidän mielestään minun.
Tulin jyrkkää mäkeä alas enkä noin 40km/h eli paljon alle sen mitä suksilla pääsee. Mäen alla oli jyrkähkö mutka, tunsin reitin ja laskin rennosti. Mutkan takana oli latuväylällä kävelemässä neljä henkeä selkä minuun päin. Kaksi heistä työnsi lastenvaunuja. Yhdellä oli se koira narun päässä. Koira käveli latualueen ulkopuolella. Hyppäsin opeasti pois ladulta jo ohjasin sivuun. Näin vältin törmäämästä lastenvaunuihin ja estämään lapsien kuoleman riskin.
Sitä koiran hihnaa en edes ehtinyt näkemään kun se oli jaloissa ja minä mahallaan latualueen ulkopuolella. Koira lensi ja huusi tuskasta. Onneksi pääni ei osunut reunalla kasvaviin puihin eikä koirakaan.
Tietysti se on ymmärrettävää, ettei hiihtotaidoton osaa ajatella vauhtia ja riskejä. Sen verran kuitenkin pitäisi maalisjärkeä olla ihmisillä, ettei mene hiihtoväylille seurustelemaan. Saman tienhän sitä voisi mennä Mannerheimintielle kävelemään. Riski on suunilleen yhtälainen. - joku järki
Kun koira tuli taloon, ei ole yksikään perheestä sairastanut muuta kuin pikkuflunssia. Suosittelen ryömimään koiranpaskassa!älä altista muita!
Sitten kun Evira ja THL suosittaa koiranpaskassa kierittelyä, minäkin aloitan, ehkä! - Se siitä
Kun koira tuli taloon, ei ole yksikään perheestä sairastanut muuta kuin pikkuflunssia. Suosittelen ryömimään koiranpaskassa!En voi sietää jokapaikkaan paskovia ja pahalta haisevia riehuvia koiria.
- Kuula kalloon elukal
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Ja koirapoliisit valvomaan, että paskat tosiaan lähtee mukaan kadulta.
Tässä olisi hyvä työ työttömille = koitrapoliisi. - sulle se kuula kallo
Kuula kalloon elukal kirjoitti:
Ja koirapoliisit valvomaan, että paskat tosiaan lähtee mukaan kadulta.
Tässä olisi hyvä työ työttömille = koitrapoliisi.Sinusta tuliskin HELVETIN hyvä Työtön= "koitrapoliisi". Opettele perkele ees kirjoittamaan nyhverö.
- Jjeeves
Mietiskelijä9000 kirjoitti:
Keräisitkö muka itse koiran jätökset? Mutta olisi tietenkin hyvä jos koirat eivät tekisi jätöksiään ladulle. Olisi hyvä jos koirille ja yleensäkkin kävelijöille olisi oma polku vaikkapa lädun vieressä.
Ne joilla on kaupungissa sisäkissoja ovat tottuneet keräämään päivittäin lemmikkiensä jätöksiä kissanhiekasta ja vaihtamaan hiekkoja ja puhdistamaan laatikoita. Kikkarat ja likaiset hiekat menevät pussissa kaatopaikkajätteeseen.
Samoin lemmikkikanien, marsujen jne. kohdalla.
Kyllä oman eläimen jätöksiin pitää pystyä tarttumaan myös ulkona. Ulkona vapaana liikkuvien kissojen tiimoilta on käyty paljon keskusteluja. Hihnassa ulkona kuljetettavat kissat taitavat hyvin harvoin tehdä tarpeitaan ulkona. Jollei kissan ole tarkoitus "merkata", se pruukkaa peittää jätöksensä. - mietippä
Ei pidä YLEISTÄÄ koiranomistajia.
Entä nämä tupakoitsijat jotka viskovat tupakantumppinasa ympäriinsä askeineen ? Miten mona vuotta niiden maatumiseen menee? ja kuinka piittaamattomia he ovat savuttaessaan. Tai nämä ihmiset jotka ampuvat ilotulitteita ja jättävän roskat pitkin poikin korjaamatta niitä pois? Missä siis järjenkäyttö ??? - molemmat huomioiden
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Paskan pitäisi vaan maantua maassa rauhassa, niin ei tule ympäristöllisiä ongelmia. Ihmiset on hirveen turhamaisia (etenkin helsinkiläiset).
Ja on se vähän sääli kun upeat hiihtoreitit on ainoastaan hiihtäjille. Pitäis olla sellaset isommat tiet, missä molemmat mahtuisivat sekä koiraa lenkittävät ja hiihtäjät.
Ja koirien ulkoiluttajien pitäisi huolehtia koiransa jätöksistä, että koira ei pasko keskelle tietä ja siitä että se ei juoksentele siinä ladulla. senhän kertoo jo järkikin. Vaan kuka tahansa jolla on rahaa, voi hankkia koiran tietämättä niistä mitään. Ehkä pitäis olla koirakortti ajokortin tapaan. =) - korvUS,
Koirallinen hiihtäjä kirjoitti:
Kerran törmäsin hiihtolenkillä koiran hihnaan. Minä lensin ja koira lensi. Vika oli heidän mielestään minun.
Tulin jyrkkää mäkeä alas enkä noin 40km/h eli paljon alle sen mitä suksilla pääsee. Mäen alla oli jyrkähkö mutka, tunsin reitin ja laskin rennosti. Mutkan takana oli latuväylällä kävelemässä neljä henkeä selkä minuun päin. Kaksi heistä työnsi lastenvaunuja. Yhdellä oli se koira narun päässä. Koira käveli latualueen ulkopuolella. Hyppäsin opeasti pois ladulta jo ohjasin sivuun. Näin vältin törmäämästä lastenvaunuihin ja estämään lapsien kuoleman riskin.
Sitä koiran hihnaa en edes ehtinyt näkemään kun se oli jaloissa ja minä mahallaan latualueen ulkopuolella. Koira lensi ja huusi tuskasta. Onneksi pääni ei osunut reunalla kasvaviin puihin eikä koirakaan.
Tietysti se on ymmärrettävää, ettei hiihtotaidoton osaa ajatella vauhtia ja riskejä. Sen verran kuitenkin pitäisi maalisjärkeä olla ihmisillä, ettei mene hiihtoväylille seurustelemaan. Saman tienhän sitä voisi mennä Mannerheimintielle kävelemään. Riski on suunilleen yhtälainen.tuosta, että todellakin hiihtoladuilla ihmiset hiihtävät ja jotkut tosi lujaa. Kyllä korvausvelvollinen on aina se, jolla ei suksia ole. Eli korvausta vain hakemaan, jos nämä häiriköt ja lainrikkojat eivät opi.
- KOIRAT!!!!!!!!!!!!!!
Kerran törmäsin hiihtolenkillä koiran hihnaan. Minä lensin ja koira lensi. Vika oli heidän mielestään minun.
Tietysti se on ymmärrettävää, ettei hiihtotaidoton osaa ajatella vauhtia ja riskejä. Sen verran kuitenkin pitäisi maalisjärkeä olla ihmisillä, ettei mene hiihtoväylille seurustelemaan. Saman tienhän sitä voisi mennä Mannerheimintielle kävelemään. Riski on suunilleen yhtälainen.NIIN ETTEI LAPSI KUOLEMIA TULISI KOIRILLA ON MYÖS HENKI JA ARVOKAS SELLAINEN EN OO SADISTI TAI MITÄÄN MUTTA PERSEET LAPSISTA KOIRAT ON MAAILMAN IHANIMIPIÄ OLENTOJA NE EI PETÄ EI HEUKU EI PUUKOTA SELKÄÄN SILLOIN NUORENA KUN MULLA EI OLLUT KAVEREITA HUOMASIN ETTÄ LAPSET ON JULMIA AINOA MUN YSTÄVÄ OLI KAIKKI MUN KOIRAT
- koirat123456
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Inhoan lapsia niille pitäs kieltoja tehä -.-
Itse siivoan joka ikisen paskakasan mitä koirani tuottaa ja talvella piilotan keltaiset kuset(rakastan koiria mutta ei kusi talvi maisemaa kaunista) jokaisen omistajan pitäisi oppia tuo!
Kun olin rotikan kanssa ulkona (ei ollut tottunut lapsiin, sillä minulla ei niitä ole)
ja joku luupää tuli koiraani kohti äiti seisoi tupakilla nurkan päässä O.O
se pentu tuli koiraani ja minua kohti sanoin nättiin sävyyn: -Anteeksi mutta nyt et voi tulla silittämään sillä tämä koira ei pidä lapsista kun ei ole tottunut.(yritin olla kiltti mutta ei ollut oikein mukavaa teeskennellä tuollaisessa tilanteessa, olisi tehnyt mieli sanoa: painu vittuun kun silitys lupaa ei annettu(yritin olla sivistynyt)
huusin hänen äitille ja se tuli ottamaan lapsen pois ja sanoi jotain tyyliin: miten tuollaisia koiria voi edes pitää?
Vastasin:- miten nuin luupäistä kakaraa voi pitää kun ei millään uskonut että ei on ei!
Sanoin myös tuo ei ole vastuullista olla tupakilla kun lapsi seilaa ties missä -.- - Simo Himohiihtäjä
Tietysti se on ymmärrettävää, ettei hiihtotaidoton osaa ajatella vauhtia ja riskejä. Sen verran kuitenkin pitäisi maalisjärkeä olla ihmisillä, ettei mene hiihtoväylille seurustelemaan. Saman tienhän sitä voisi mennä Mannerheimintielle kävelemään. Riski on suunilleen yhtälainen.Juuri noin voi käydä. Suurin ongelma EI OLE koiranpaska, sillä niitä näkee ladulla HARVOIN. Suurin ongelma on se, että ladulla ulkoilutetaan koiraa, jolloin TALUTUSHIHNA tai koiran arvaamaton SÄNTÄÄMINEN eteen kun hiihtäjä laskee alamäkeen muodostaa HENGENVAARAN. Lisäksi ladulla KÄVELEMINEN pilaa ladun rakenteen. Ihme, kun ei tajuta, että kaikki ne kävelypolut, jotka kesällä ovat kävelypolkuja, EIVÄT OLE sitä talvella. Suuri osa niistä on talvisin HIIHTOLATUINA!
- räksräks
Koiran omistajien on tunnetusti vaikea sisäistää yhteiskunnan pelisääntöjä, varsinkaan, jos ne kieltävät jotain koirien oikeuksia. Koiraihmisethän ajattelevat yleisesti, että muiden on sopeuduttava heidän koiransa ihanuuteen. Jos kieltäytyy haltiotumasta jostain piskistä saa vähintääkin epäkelvon maineen, näin näyttää kulkevan koiraihmisten ajattelu.
- Nasu~92
KOIRAT!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
NIIN ETTEI LAPSI KUOLEMIA TULISI KOIRILLA ON MYÖS HENKI JA ARVOKAS SELLAINEN EN OO SADISTI TAI MITÄÄN MUTTA PERSEET LAPSISTA KOIRAT ON MAAILMAN IHANIMIPIÄ OLENTOJA NE EI PETÄ EI HEUKU EI PUUKOTA SELKÄÄN SILLOIN NUORENA KUN MULLA EI OLLUT KAVEREITA HUOMASIN ETTÄ LAPSET ON JULMIA AINOA MUN YSTÄVÄ OLI KAIKKI MUN KOIRAT
Mites se sinusta sadistin tekee jos et pidä lapsista? Siinä vaiheessa olet sadisti jos haluat tahallasi satuttaa lasta. Eikä nyt varmasti ollut kyse siitä että koira olisi ollut se ensisijainen kärsijä, vaan kirjoittaja ei ehtinyt näkemään hihnaa. Varmasti olisi väistänyt jos olisi nähnyt. Eli ota ne tassunkuvioiset lasit päästäsi ja tarkastele asiaa muiltakin näkökulmilta :)
- Huotrapoliisi.
sulle se kuula kallo kirjoitti:
Sinusta tuliskin HELVETIN hyvä Työtön= "koitrapoliisi". Opettele perkele ees kirjoittamaan nyhverö.
Etkös ole koitrasta kuullut? Entäs huotrasta? Huotra tarkoittaa miekan tuppea, mikä sivistymättömälle tiedotettakoon, ja koitra puolestaan on on uudissana, joka tarkoittaa narttukoiraa, joka on tosi bitch. Vähän kuin huora, mutta t-kirjaimella.
- 2 koiran omistaja
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612
Eläimet
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
Määritelmät
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) yleisellä paikalla:
a) tietä, katua, jalkakäytävää, toria, puistoa, uimarantaa, urheilukenttää, vesialuetta, hautausmaata tai muuta vastaavaa aluetta, joka on yleisön käytettävissä;
b) rakennusta, joukkoliikenteen kulkuneuvoa ja muuta vastaavaa paikkaa, kuten virastoa, toimistoa, liikenneasemaa, kauppakeskusta, liikehuoneistoa tai ravintolaa, joka on yleisön käytettävissä joko jonkin tilaisuuden aikana tai muutoin;
2) taajamalla taajaan rakennettua aluetta, joka on osoitettu taajama-liikennemerkillä. - ikkremimiN_OkkistO
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...Ota itte pussit mukaan, jos niittä ei sulla oo muuten! kantele vaan paskat ihan minneen lystäät.
Kyl ei tartte sellaselta alueelta kerätä paskoja, mik ei oo "hoidettu". S.o. nurmikkoa ei ajella kesällä, eikä hoireta kukkamaana. Umpimettään saapi paskantaa ihan niiku luonnon elukkakin tekee. Niien pasko ei haittaa ketään. - Ällöttävä elukka!
koirat123456 kirjoitti:
Inhoan lapsia niille pitäs kieltoja tehä -.-
Itse siivoan joka ikisen paskakasan mitä koirani tuottaa ja talvella piilotan keltaiset kuset(rakastan koiria mutta ei kusi talvi maisemaa kaunista) jokaisen omistajan pitäisi oppia tuo!
Kun olin rotikan kanssa ulkona (ei ollut tottunut lapsiin, sillä minulla ei niitä ole)
ja joku luupää tuli koiraani kohti äiti seisoi tupakilla nurkan päässä O.O
se pentu tuli koiraani ja minua kohti sanoin nättiin sävyyn: -Anteeksi mutta nyt et voi tulla silittämään sillä tämä koira ei pidä lapsista kun ei ole tottunut.(yritin olla kiltti mutta ei ollut oikein mukavaa teeskennellä tuollaisessa tilanteessa, olisi tehnyt mieli sanoa: painu vittuun kun silitys lupaa ei annettu(yritin olla sivistynyt)
huusin hänen äitille ja se tuli ottamaan lapsen pois ja sanoi jotain tyyliin: miten tuollaisia koiria voi edes pitää?
Vastasin:- miten nuin luupäistä kakaraa voi pitää kun ei millään uskonut että ei on ei!
Sanoin myös tuo ei ole vastuullista olla tupakilla kun lapsi seilaa ties missä -.-Rottweileri on niin ällöttävä ja ruma elukka, joka kuolaa ja paskoo ympäriinsä.
Se on epäluottettava, etkä koskaan voi tietää, milloin se hyökkää.
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi. - Koira kouluun!
Ällöttävä elukka! kirjoitti:
Rottweileri on niin ällöttävä ja ruma elukka, joka kuolaa ja paskoo ympäriinsä.
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi.Mikseivät nämä omistajat kouluta koiriaan???
- puremisen kokenut
KOIRAT!!!!!!!!!!!!!! kirjoitti:
NIIN ETTEI LAPSI KUOLEMIA TULISI KOIRILLA ON MYÖS HENKI JA ARVOKAS SELLAINEN EN OO SADISTI TAI MITÄÄN MUTTA PERSEET LAPSISTA KOIRAT ON MAAILMAN IHANIMIPIÄ OLENTOJA NE EI PETÄ EI HEUKU EI PUUKOTA SELKÄÄN SILLOIN NUORENA KUN MULLA EI OLLUT KAVEREITA HUOMASIN ETTÄ LAPSET ON JULMIA AINOA MUN YSTÄVÄ OLI KAIKKI MUN KOIRAT
NE KOIRAT ON MYÖSKIN TAPPANEET LAPSIA, JA HYÖKÄNNEET AIKUISTEKIN PÄÄLLE, MYÖS MINUN ,JOTEN ÄLÄ LAULA TYHJÄÄ PASKAA KUN ET NÄY ASIOITA HALLITSEVAN.
- kakkavero
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi.Ei se vero paskan määrää vähennä... saman verran koira paskoo verosta huolimatta.
Eikä rotikat ole sen arvaamattomampia ku muutkaan koirat, vika on siellä hihnan toisessa päässä jos koira käy päälle, ja fiksu omistaja pyytää kunnioittamaan omia ja koiran sietomäärän rajoja. Verrattakoon vaikka niin, että jos koira ei ole tottunut lapsiin, on parempi pitää lapset kaukana tai tutustua niihin turvallisissa olosuhteissa, niin ihan samalla lailla ihminen joka ei osaa ajaa autoa on pidettävä kaukana niistä tai opetettava ajamaan turvallisissa olosuhteissa.
Ikävää jos olet saanut huonoja kokemuksia kyseisestä rodusta (olen minäkin) mutta samalla lailla voisi tuomita koko ihmisrodun jos muutama yksilö on seonnu! - pumpulikoira
Koira kouluun! kirjoitti:
Mikseivät nämä omistajat kouluta koiriaan???
jopa minäkin koiranomistajana allekirjoitan. Ihan liikaa näkee nykyään kouluttamattomia koiria.
Iso vero ei asiaa auta.
On käytännössä aika mahdotonta valvoa kuka veron on maksanut, kuka ei.
Nyt jo on huomattu, että kunnissa joissa koiraveroa ei peritä, omistajat keräävät jätökset tunnollisemmin.
Mistä se johtuu, on mysteeri.. Mutta oletan sen johtuvan siitä, että jos koiranomistajan pitää maksaa koiraveroa, hän kokee sen olevan eräänlainen vapautus jätöksien keräämisestä.
Itse kerään hoidetuilta alueilta, mutta jos on joku villiintynyt pelto, oja tai metsän reuna, niin en ala niistä keräämään.
Kaupunkialueella kerätään tietenkin, se on ihan järjen sanelemaa. - l
puremisen kokenut kirjoitti:
NE KOIRAT ON MYÖSKIN TAPPANEET LAPSIA, JA HYÖKÄNNEET AIKUISTEKIN PÄÄLLE, MYÖS MINUN ,JOTEN ÄLÄ LAULA TYHJÄÄ PASKAA KUN ET NÄY ASIOITA HALLITSEVAN.
Ne lapset on tappanut niitä koiria!! Että pidä sinä idiootti pääsi kiinni kun et näy mistään mitään tietävän!!!
- kuka,mitä,häh
yläkerran nuori pari kusettaa 2 koiraansa mun eka kerroksen luhtitalon keittiön ikkunan alla:( oman koirani olen opettanut ett piha-alueelle eikä kenenkää omakotitalojen pihojen reunoillekkaa kuseskennella.. sitte vituttaa tommoset jotka pilaa kunnolisten koirien ulkoiluttajien maineet:(
- ............
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi.Oletpas asiaton! Hyvällä koulutuksella rotikka on uskollinen ja hyvä ystävä. Huonolla koulutuksella kultasennoutajatkin on "ällöttäviä rumia elukoita, jotka kuolaa ja paskoo ympäriinsä, on epäluotettavia eikä voi koskaan tietää milloin ne hyökkää" Tiedän nimittäin useamman tapauksen missä kultasennoutaja on hyökänny, mutten yhtäkään missä olisi ollut rotikka.
Muutenkin viestisi ei liittynyt mitenkää aiheeseen.. - moni koira kärsiiiii
l kirjoitti:
Ne lapset on tappanut niitä koiria!! Että pidä sinä idiootti pääsi kiinni kun et näy mistään mitään tietävän!!!
Sinunlaisilta koiran pitäjiltä pitäis ottaa eläin pois ehdottomasti.
Kylläpä ne lapset tieten tappavat ne.
Tiedäkkö muuten, ei vika ole koirissa, vaan monissa niissä, jotka ovat siellä hihnan toisessa päässä.
Sinä näyt edustavan sitä joukkoa parhaimmillaan.
Et todellakaan näy ymmärtävän asioiden päälle muuta kuin haukkumisen ja nimittelyn.
Onkos koirasi opettanut sinut, vai onko ne lahjana saatu ? - Aivan niin!
Simo Himohiihtäjä kirjoitti:
Juuri noin voi käydä. Suurin ongelma EI OLE koiranpaska, sillä niitä näkee ladulla HARVOIN. Suurin ongelma on se, että ladulla ulkoilutetaan koiraa, jolloin TALUTUSHIHNA tai koiran arvaamaton SÄNTÄÄMINEN eteen kun hiihtäjä laskee alamäkeen muodostaa HENGENVAARAN. Lisäksi ladulla KÄVELEMINEN pilaa ladun rakenteen. Ihme, kun ei tajuta, että kaikki ne kävelypolut, jotka kesällä ovat kävelypolkuja, EIVÄT OLE sitä talvella. Suuri osa niistä on talvisin HIIHTOLATUINA!
Talvella on koirien ulkoiluttajille ulkonaliikkumiskielto!
Tietysti se on ymmärrettävää, ettei hiihtotaidoton osaa ajatella vauhtia ja riskejä. Sen verran kuitenkin pitäisi maalisjärkeä olla ihmisillä, ettei mene hiihtoväylille seurustelemaan. Saman tienhän sitä voisi mennä Mannerheimintielle kävelemään. Riski on suunilleen yhtälainen.yleistä kaikkia koiran onistajia !
Itse koirani kanssa kävelen ihan normi kävelyteillä, ja kerään kakat.
Hiihtoladulla on muutenkin pirun vaikea kävellä, en ymmärrä miksi sinne kävelijät talvisin aina pyrkivät..ei me kaikki kuitenkaan siellä olla hei !!l kirjoitti:
että annahan kuitenkin aikuisten hoitaa nämä asiat...lapsilla on varmasti ihan omat junnu keskustelu palstansa...
Ihmettelen miksi eivät ota roskapussia mukan johon keräisivät pökäleet... eivät nähtävästi välitä...mulla on ihan oikeita kakka puseja aina mukana, ongelma onkin se ettei ole ROSKIKSIA mihin niitä laittaa !!
Kulkisitko itse kilometri tolkulla paska pussi kourassa,,?
Valittakaa ennemminkin kaupungille että hommaavat enempi roskikisa, vai annatko luvan , laittaa kakka pussit omaan ROSKIKSEESI ??
olettaen että sinulla sellainen on..- nojoo11
Mietiskelijä9000 kirjoitti:
Keräisitkö muka itse koiran jätökset? Mutta olisi tietenkin hyvä jos koirat eivät tekisi jätöksiään ladulle. Olisi hyvä jos koirille ja yleensäkkin kävelijöille olisi oma polku vaikkapa lädun vieressä.
joka arvostaa muitakin kulkijoita keraa koiransa paskat pussiin eikä jätä niitä ladulle, kadulle tms
- Ällöttävä elukka
............ kirjoitti:
Oletpas asiaton! Hyvällä koulutuksella rotikka on uskollinen ja hyvä ystävä. Huonolla koulutuksella kultasennoutajatkin on "ällöttäviä rumia elukoita, jotka kuolaa ja paskoo ympäriinsä, on epäluotettavia eikä voi koskaan tietää milloin ne hyökkää" Tiedän nimittäin useamman tapauksen missä kultasennoutaja on hyökänny, mutten yhtäkään missä olisi ollut rotikka.
Muutenkin viestisi ei liittynyt mitenkää aiheeseen..yliopistossa ja opettaisit lukemaan.
Se on lisäksi niin ruma ja kuolaava, että sille pitäisi antaa sakko jo ulkomuodon perusteella. - Tajuton juttu
hunajainen79 kirjoitti:
mulla on ihan oikeita kakka puseja aina mukana, ongelma onkin se ettei ole ROSKIKSIA mihin niitä laittaa !!
Kulkisitko itse kilometri tolkulla paska pussi kourassa,,?
Valittakaa ennemminkin kaupungille että hommaavat enempi roskikisa, vai annatko luvan , laittaa kakka pussit omaan ROSKIKSEESI ??
olettaen että sinulla sellainen on..puissa ja pensaissa???
- raivosttuttava typer
: C !
puremisen kokenut kirjoitti:
Mä luulen et ihminen on Tappanut enemmän kuin Koira Etkös sä
tiedä et kaikkein julmin peto se on tää Ihminen HomosapiensTajuton juttu kirjoitti:
puissa ja pensaissa???
maatuvista koiran kakka pusseista, joillakin on tapana nakata ne lähimmän puskan alle, ja tuloksena muuatma huonosti tähdätty heitto, joka sitten näkyy puissa roikkuvina pusseina...kyllä pitäsis kuitenkin vähän katsoa mihin niitä viskoo...itselläkin suht iso koira ja milelläni käytänmaatuvia pusseja...mutta kun niitä roskikiksia tosiaan ei ole, niin sitten kyllä nakkaan lähimmän kiven alle oottelemaan maatumista...
- Puoluesihteeri
hunajainen79 kirjoitti:
maatuvista koiran kakka pusseista, joillakin on tapana nakata ne lähimmän puskan alle, ja tuloksena muuatma huonosti tähdätty heitto, joka sitten näkyy puissa roikkuvina pusseina...kyllä pitäsis kuitenkin vähän katsoa mihin niitä viskoo...itselläkin suht iso koira ja milelläni käytänmaatuvia pusseja...mutta kun niitä roskikiksia tosiaan ei ole, niin sitten kyllä nakkaan lähimmän kiven alle oottelemaan maatumista...
PASKANHEITTÄJÄT KURIIN!
- 22
2 koiran omistaja kirjoitti:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2003/20030612
Eläimet
14 §
Koirakuri
Yleisen järjestyksen ja turvallisuuden säilymiseksi koiran omistajan tai haltijan on:
1) pidettävä koira taajamassa kytkettynä;
2) pidettävä huolta siitä, ettei koira pääse kytkemättömänä kuntopolulle tai muulle sen kaltaiselle juoksuradalle eikä lainkaan yleiselle uimarannalle, lasten leikkipaikaksi varatulle alueelle, toriaikana torille taikka yleiseen käyttöön kunnostetulle ladulle tai urheilukentälle, jollei se ole erikseen sallittua; (19.12.2003/1195)
3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.
Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, ei koske virantoimituksessa käytettävää valtion omistamaa koiraa, vartiointitehtävässä olevaa vartijan koiraa, palvelutehtävässä olevaa koulutettua pelastuskoiraa, liikuntavammaisen avustajakoiraa eikä näkövammaisen opaskoiraa.
Mitä 1 momentin 1 kohdassa säädetään, ei koske suljettua pihaa, koirien harjoituspaikkaa eikä erityisesti osoitettua aidattua jaloittelualuetta. Koiran tulee kuitenkin näissäkin paikoissa olla omistajansa tai haltijansa valvonnassa.
Mitä 1 momentin 2 kohdassa säädetään, koskee myös kissaa. Mitä 1 momentin 1 ja 2 kohdassa säädetään, koskee myös hevosta sekä soveltuvin osin muuta koti- tai lemmikkieläintä.
Määritelmät
Tässä laissa tarkoitetaan:
1) yleisellä paikalla:
a) tietä, katua, jalkakäytävää, toria, puistoa, uimarantaa, urheilukenttää, vesialuetta, hautausmaata tai muuta vastaavaa aluetta, joka on yleisön käytettävissä;
b) rakennusta, joukkoliikenteen kulkuneuvoa ja muuta vastaavaa paikkaa, kuten virastoa, toimistoa, liikenneasemaa, kauppakeskusta, liikehuoneistoa tai ravintolaa, joka on yleisön käytettävissä joko jonkin tilaisuuden aikana tai muutoin;
2) taajamalla taajaan rakennettua aluetta, joka on osoitettu taajama-liikennemerkillä.AINAINEN VIKISY VALITUS LOPPUU ...EI OLE KAIKILLA VARAA MAKSAA VEROA.
- on ihan
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi.naturaaliborn killeri. Rotikka on syntynyt tappamaan. Sillä on aina veren maku suussa, ja sitä on tosi vaikea kouluttaa elämään ihmisiksi. Ihmisiksi.
- Hillevi3
22 kirjoitti:
AINAINEN VIKISY VALITUS LOPPUU ...EI OLE KAIKILLA VARAA MAKSAA VEROA.
täytyisi laittaa, koska kävelijöille ei ole mitään ulkoilureittejä talvella, ne kun tehdään kaikki laduiksi!
- Hillevi3
Kyllä pitäisi ottaa taas koiravero käyttöön: tällaisille inhorealismin ilmentymille heti 1000 euron vero vuodessa, niin eiköhän paskominen loppuisi.Ei se tupakkaäiti sit ollut yhtään ällöttävä, kun ei katsonut mitä kakaransa puuhaa?
Tupakkaäiti tässä oli ällöttävä, kun ei kakarastaan huolehdi!
Kyllä jokaiselle kakaroita hommaavalle pitäisi saada pakolliseksi jonkinlainen vanhemmaksisopivuus-testi, ennen kuin saavat niitä hommata tänne veronmaksajien eläteiksi. Yhteiskunnan varoilla nekin tupakat oli todennäköisesti ostettu! - Hillevi3
on ihan kirjoitti:
naturaaliborn killeri. Rotikka on syntynyt tappamaan. Sillä on aina veren maku suussa, ja sitä on tosi vaikea kouluttaa elämään ihmisiksi. Ihmisiksi.
on vanhempienkin niin helv-tin vaikeaa kasvattaa kakaransa ihmisiksi. Ihmisiksi.
- Hillevi3
Kuula kalloon elukal kirjoitti:
Ja koirapoliisit valvomaan, että paskat tosiaan lähtee mukaan kadulta.
Tässä olisi hyvä työ työttömille = koitrapoliisi.sitten ihmisten jättämät paskat ja oksennukset? Kuinka suuri maksu niistä pitäisi periä?
Entäs ihmisten jättämistä tumpeista ja muista roskista? - Hillevi3
Simo Himohiihtäjä kirjoitti:
Juuri noin voi käydä. Suurin ongelma EI OLE koiranpaska, sillä niitä näkee ladulla HARVOIN. Suurin ongelma on se, että ladulla ulkoilutetaan koiraa, jolloin TALUTUSHIHNA tai koiran arvaamaton SÄNTÄÄMINEN eteen kun hiihtäjä laskee alamäkeen muodostaa HENGENVAARAN. Lisäksi ladulla KÄVELEMINEN pilaa ladun rakenteen. Ihme, kun ei tajuta, että kaikki ne kävelypolut, jotka kesällä ovat kävelypolkuja, EIVÄT OLE sitä talvella. Suuri osa niistä on talvisin HIIHTOLATUINA!
juuri on se ongelma, kun kävelijöille ei ole jätetty reittejä lainkaan!
Puolet ulkoilureiteistä pitäisi olla kävelijöiden käytössä ja puolet hiihtäjien!
Monilla paikkakunnilla ei muuten ole koirapuistoja lainkaan:( esko323 kirjoitti:
Otettaisiin käyttöön, kuin autoverokin.
Kohta nuorilla ei ole varaa turvalliseen ensikoiraan lisävarusteineen, ja nuoret parit päätyvät ostamaan
koiria Venäjältä ja talutusnaruksi kepaa kalasiima.
Verottajakin on tehnyt selväksi toimillaan, ettei suomeen kannata isoa/tuvallista/kaunista autoa tuoda.
Suomihan on korea maa, se Pohois-Korea nimittäin.kyllä ne venäjällä koirat maksaa yhtäpaljon kuin suomessa itsellä kolme venäjältä tuotua koiraa!
- Kävele
Hillevi3 kirjoitti:
täytyisi laittaa, koska kävelijöille ei ole mitään ulkoilureittejä talvella, ne kun tehdään kaikki laduiksi!
ja ulkoiluta koiraasi ajotien reunassa, niin sitä ennekin tehtiin, kun ei ollut vielä otettu käyttöön kävelyteitä. Koiran pökäle kadulla - parempi siellä kuin ladulla!
- kusta kinoksessa
Voi että harmittaa, kun muuten on niin kaunista!
- tuohtunut
naapurirapun koira ulkoilutetaan ensimmäisen koivun juureen, matkaa ovelta n. 5 metriä. Siitä vierestä sitten kiva kulkea kun pitää potkia lunta päälle. Koiria kohta enemmän kun ihmisiä.
- sinun tilalla,
tuohtunut kirjoitti:
naapurirapun koira ulkoilutetaan ensimmäisen koivun juureen, matkaa ovelta n. 5 metriä. Siitä vierestä sitten kiva kulkea kun pitää potkia lunta päälle. Koiria kohta enemmän kun ihmisiä.
kävisin pudottamassa paskan koiranomistajan postiluukusta sisälle, onhan se hänen omaisuutta, ja niin kauan, että oppisi siivoamaan jätöksensä.
- kakka22
sinun tilalla, kirjoitti:
kävisin pudottamassa paskan koiranomistajan postiluukusta sisälle, onhan se hänen omaisuutta, ja niin kauan, että oppisi siivoamaan jätöksensä.
Kun muistat vaan olla tarkkana, että kyseinen paska on kyseisestä koirasta lähtöisin. Ei se muuten ole hänen omaisuuttaan.
- kusetus
tuohtunut kirjoitti:
Loppu kusetukset kun laitoin rautalangan eristeillä portin tolppaan ja aurauspenkkaan. Ostin vanhan paimenpoika muuntajan ja laitoin langan päähän. Siinä se naksuttelee. Änestä päätellen joku on siihen kusassutkin. Kaiken varalta on paskatus kieltokyltit tontin kohdalla, etteikö olisi tietoa. Lasken koiran omistajan piikkiin jos koiralta on kusi hukassa jonkin aikaa.
- myös koiranystävien
Meidän pikkukaupungissa latujen veto maastoon meni siihen pisteeseen, että muilla metsäluonnossa liikkujilla ei ollut enää reittejä mitä käydä. Joten väkistenkin jouduimme aina ylittämään latuverkostoa samoillessamme polvet sohjossa pitkin metsiä. Kun et päässyt metsästä edes ulos ylittämättä latuja.
Kun latuverkoston rakentaminen menee siihen, että muita ulkoilijoita ei huomioida lainkaan, voit olla varma että moniakaan ei paljon enää pelisäännöt kiinnosta. Tuo jätös saattoi olla vaan ilkihuuto siihen. Mutta hiihtäjähän on tunnetusti itekäs ja näkee vaan omat mahdollisuutensa toteuttaa välineurheilua. Silti...meitä kuntoliikkujia kun on muitakin. Jos kaupunki ei osaa ottaa tätä huomioon, ei reittejä varmasti jätetä rauhaan.
Nimim. Yksi koiransa kanssa metsässä samoilija, joka ei maksa veroja siksi että kuntoreitti siirretään talveksi vilkkaan maantien varteen siksi että hiihtäjät saavat sen 20 km latuverkostoa.- gundes svaan
Älä sitten ala itkemään jos hurttasi tai sinä saatte hoitoa suksisauvasta.
- ei muille
gundes svaan kirjoitti:
Kiitos että lisätodistit sitä mitä mieltä jo olen hiihtäjistä.....
- koiraihminen123
gundes svaan kirjoitti:
älä ite rupea valittamaan jos perseesi saa hoitoa koiran hampaista
- munalla töihin
gundes svaan kirjoitti:
Käy sinä vaikka kaupasta ostamassa Saksalaisia kanan menkkoja, niitä jotka on
kyllästetty dioksiinilla ja lopeta ittes ennen kuin joku muu sen tekee. - missä järki
En käsitä, miksi pitää mennä laduille käveleen. Nehän ovat julmetun liukkaita ja kaatumisvaara on melkoinen. Täällä meilläpäin on ihan hyvin auratut ja hiekoitetut tiet, joita pitkin on turvallista kävellä. Ei tulisi mieleenikään mennä liukastelemaan laduille.Aina valitetaan, että ei hiekoiteta kunnolla ja sit kun hiekotetaan, ne tiet ei kelpaa.
- Koirallekin sukset
gundes svaan kirjoitti:
kuitenkaan sortua laittomaan uhkaukseen (huitominen suksisauvalla, jossa terävä piikki). Siis JOS haluat vaikuttaa fiksulta osapuolelta.
Muutenkin ihmetyttää koko ketjussa, kuinka viljellään kirosanoja ja uhkauksia samaan aikaan kun "muut" ovat jotenkin se väärässä oleva ja väärin toimiva porukka. Ehkäpä itse kukin aloittaa omasta asenteestaan ensin.
Kritisoida ja keskustella saa, mutta onko Suomen kansalle näin vaikeaa keskustella sivistyneesti? Hämmästelen. Ja tämän kummemamasta asiasta ei ole kyse! Hiihtoladut ja koirankakka ovat pieni ongelma tämän rinnalla, miten porukka kertoo mielipiteensä!
Kävelee siellä ladulla muitakin kuin koiranulkoiluttajia, osa ei ehkä tiedä että latu on olemassa siellä lumen alla, ja heille voi sen ystävällisesti kertoa - ei suksisauvalla huitoen vaan edes jotain käytöstapoja noudattaen! Olenpa nähnyt joidenkin ihmisten korjaavankin koirankakkojaan.
Virtsa nyt on vain virtsaa, eikö meillä ole enää mitään suhteellisuudentajua? Itse saastutamme luontoa ihan oikeasti, ja valitamme keltaisista läikistä. Eihän ne kivoja ole, mutta peilistä löytyy taaskin se, joka pahiten luontoa saastuttaa. - gundes svaan
koiraihminen123 kirjoitti:
älä ite rupea valittamaan jos perseesi saa hoitoa koiran hampaista
No siihen vaaditaankin vähän isompi rakki joka minun persettä näykkäisi.
Mutta keppiä tulee kyllä jos tuolla ladulla rakkisi kanssa pyörit jaloissa.
Ja jos rakkis puree, niin voi olla varma että laskua tulee ja huolella, joten pidä se taloutesi kunnossa että on massia maksaa. - koiraihminen123
gundes svaan kirjoitti:
No siihen vaaditaankin vähän isompi rakki joka minun persettä näykkäisi.
Mutta keppiä tulee kyllä jos tuolla ladulla rakkisi kanssa pyörit jaloissa.
Ja jos rakkis puree, niin voi olla varma että laskua tulee ja huolella, joten pidä se taloutesi kunnossa että on massia maksaa.iteppa te hiihtäjähintit vaaditte latua joka ikiseen paikkaan , niin pitää koiran saada edes ylittää latu, mutta jos menet huitaisemaan latua ylittävää koiraa, niin se on ihan oma vikasi jos koira hyökkää kimppuun
- sivistynyt =)
missä järki kirjoitti:
En käsitä, miksi pitää mennä laduille käveleen. Nehän ovat julmetun liukkaita ja kaatumisvaara on melkoinen. Täällä meilläpäin on ihan hyvin auratut ja hiekoitetut tiet, joita pitkin on turvallista kävellä. Ei tulisi mieleenikään mennä liukastelemaan laduille.Aina valitetaan, että ei hiekoiteta kunnolla ja sit kun hiekotetaan, ne tiet ei kelpaa.
Lapset on niitä jotka tuhoavat latuja.
Ainakin muistan kun itse olin 11 vuotias kakara, tuhottiin ihan tarkoituksellisesti hiihtolatuja, koska vihattiin hiihtäjiä ja sitä kun kaikki ihanat reitit oli pelkästään heille varattuja. Ja sekin vaikutti, kun koulu pakotti meidät hiihtämään. :D
Mutta olihan se väärin. sanon kuitenkin että lapset on niitä jotka tuhoaa latuja myös.
- no problemo
..jäätyään auton alle. Hän ei pysty puhumaan kunnolla eikä muista suurinta osaa elämästään lainkaan. Hänellä on neljä lasta joista hän ei pysty huolehtimaan. Vakuutusyhtiö totesi vammat synnynnäisiksi ja hän elelee nykyisin 650 euron työttömyyskorvauksilla plus lapsilisät.
Joidenkin toisten murheena on koiranpökylä hiihtoladulla.
Ongelmansa kullakin.- iskee.
Jos hiihtäjä laskee täyttä vauhtia ladun poikki kulkevaan koiran kaulapantaan, kun koira vääntää pökälettä ladun reunaan, niin siitäkin on pahimmassa tapauksessa seurauksena neliraajahalpaantuminen. Että NÄIN! Mutta pikkujuttuhan se on, vai mitä?
- joten...
iskee. kirjoitti:
Jos hiihtäjä laskee täyttä vauhtia ladun poikki kulkevaan koiran kaulapantaan, kun koira vääntää pökälettä ladun reunaan, niin siitäkin on pahimmassa tapauksessa seurauksena neliraajahalpaantuminen. Että NÄIN! Mutta pikkujuttuhan se on, vai mitä?
turha selittää...
- jujujjjuuuuu
iskee. kirjoitti:
Kukaan muu kuin himohiihtäjä ole niin surkea, että halvaantuu kakkapökäleestä.
- !!
iskee. kirjoitti:
sulla viiraa päästä?
katsos osa ihmisistä siivoaa koiransa paskat jos ne ovat kävelyreiteillä, sekä osa ihmisisitä osaa pitää koiransa ja hihnansa samalla puolella tietä. ei tartte kenenkään kaatuilla niihin naruihin.
ja hiihtäjät, ihan kuin omistaisitte koko ladut? meilläpäin KOKO metsäalueen kävelyreitit on talvisin muutettu hiihtoladuiksi ja niillä ei saisi kukaan kulkea. siis monen monta kymmentä kilometriä??
ei niitä latuja tartte talloa, siinä keskellä ku kävelee ni ei jää ees paljoa jälkiä. - pääset,
!! kirjoitti:
sulla viiraa päästä?
katsos osa ihmisistä siivoaa koiransa paskat jos ne ovat kävelyreiteillä, sekä osa ihmisisitä osaa pitää koiransa ja hihnansa samalla puolella tietä. ei tartte kenenkään kaatuilla niihin naruihin.
ja hiihtäjät, ihan kuin omistaisitte koko ladut? meilläpäin KOKO metsäalueen kävelyreitit on talvisin muutettu hiihtoladuiksi ja niillä ei saisi kukaan kulkea. siis monen monta kymmentä kilometriä??
ei niitä latuja tartte talloa, siinä keskellä ku kävelee ni ei jää ees paljoa jälkiä.kun lopetat koiran ja lähdet kaverisi kanssa kävelylle, jos niitä on.
- pökkäle
jujujjjuuuuu kirjoitti:
eikö haittaa yhtään rikki menneet kaljapullot tai mitä uuden vuoden illottelusta jäi huom ne ei maadu koiran kakka maatuu
- paskat.
!! kirjoitti:
sulla viiraa päästä?
ei niitä latuja tartte talloa, siinä keskellä ku kävelee ni ei jää ees paljoa jälkiä.Noin 5 % koirantaluttajista.
- gundes svaan
jujujjjuuuuu kirjoitti:
Koiranpaska tai muukin roska ladulla sopivassa paikassa vaikka laskussa, niin kyllä lähdet vaikket olisi himohiitäjäkään pää edellä petäjään.
Seuraukset voit itse arvuutella mielessäsi. - Suksivittuun
gundes svaan kirjoitti:
Koiranpaska tai muukin roska ladulla sopivassa paikassa vaikka laskussa, niin kyllä lähdet vaikket olisi himohiitäjäkään pää edellä petäjään.
Seuraukset voit itse arvuutella mielessäsi.Hiekkaa laduille, jotta päästään hiihtopelleistä eroon.
- Hillevi3
iskee. kirjoitti:
hiihtäjä laskee täyttä vauhtia päin ladulle kaatunutta lasta?
- niin saastaisia
elukoita. http://www.youtube.com/watch_popup?v=l6_uLwXk-oI&vq=small
- koira+kaverinsa
Ai mitkä reitit on talvikävelyä varten? Nekö siinä tien vieressä? Siinä keskimäärin 10 000 auton päiväkulkureitilläkö? Eiköhän laiteta sinne ne ladut mielummin :)
- kävelijä©
Ladut voisi vetää siihen kadun viereen ja mukavat metsäiset talvimaisemat muille ihmisille.
- blikkenslager
talvellahan noita reittejä voi vesistöjen jäällekin tehdä, sekä kävelijöille, koiran kusettajille että hiihtäjille. mutta sitten pitää tapella parista hassusta polusta.
no toisaalta enpä usko että kävellen tai hiihtäen liikkumista oikein kieltääkään voidaan lain nojalla, molemmat kun kuuluu jokamiehen oikeuksiin.
eli jos ladulla on kävelyn kieltävä merkki, niin juridisesti se on lähinnä toivomus tai suositus.
no ei ole itsellä kyllä noita ongelmia, kun en liikuntaa tai ulkoilua harrasta. autolla se on päästävä ovelta ovelle :) - öö tota
Olikos se hiihtäminen vain aikuisia varten vai kuka ladun omistaa? Ja lapset pois häiritsemästä? Kunhan tarkennan mitä tällä TODELLA ajetaan takaa. Kyllähän sitä mahtui hiihtämistaidoton vanhempi juoksemaan kahden ladun välistä lasten perässä huolehtien vielä takavuosina. Pienempiä kun sai nostella pystyynkin välistä, oli jopa helpompaa olla jalkaisin. Luistinradalla sitten lumien luominen oli ilman luistimia helpompaa, eikä kenenkään tarvinnut palkkaa maksaa siitä hyvästä vaan teimme sen ilmaiseksi. Nytkö on niin, että kaikki ovat herroja ja palveluja vaaditaan vaatimasta päästyäänkin.
Juu ei sen helpompaa hommaa muuten olekaan tehdä niitä hiihtolatuja muuallekin, riittää vain kuin hiihtää ja siinä ne on :)
P.S. Luulisi siihen kahden ladun väliin jäävän tilaa myös sauvakävelijöille jotka myös nauttivat lenkkipoluista, miten on siis mahdollista, että kaikesta yleensäkin pitää valittaa vaikka todellisuudessa tietyistä palveluista ei edes tietyllätavoin maksa mitään tai yhtään enempää kuin muutkaan.
Kylläpä tähän maailmaan suksiennarinaa mahtuu ja paljon muutakin narinaa. Missäs vaiheessa tämä maailma muuttui siten, että vain herroja ja palveltavia nyt onkin kaikki paikat täynnänsä?
Laskettelurinteet lienevät muualla ja maksullisia? - tavakseni
pyllistää itte sinne ladulle voiteet joskus liuku toisinaan pitovoiteita.
- Ei koiruuksia
Ei nämä piskiensä kanssa vauhkoavat tajua, ettei kaikki paikat ole heitä varten eikä läheskään kaikki (n.50% suomalaisista) innostu näistä elikoista pätkääkään.
Ongelma pikemmin näillä narsisteilla on, ettei he välitä muunlaisesta elämästä kuin mitä he edustaa. Eihän lapsia tekevätkään jätä vaippoja pitkin kävelyteitä eikä opeta lapsia lääppimään ja tyrkytä heitä jokaisen kulkijan eteen tai syliin, niin kuin liiiiiiiiiian moni piskin omistaja tekee.
Vähintä on, ettei paskakasoja jätetä jälkeensä jos jonkun murren on vaivoiksensa ottanut ( jos ei paskoja saa noukittua, on se vaiva ei perheenjäsen).
Itse käyn Paloheinässä hiihtämässä ja olen nähnyt nämä piskikomppaniat joita siellä parveilee. Ladut eivät suinkaan ole näitä narsisteja varten lanattu, vaikka he niin olettavatkin. Tulisi joskus yksikin puhdistamaan suksen pohjan kikkare klimppikokemuksen jälkeen..
Koirapuistoja on riittämiin. Jos ei se riitä, kannattaa miettiä muuttoa ex-pääministerin kotinurkkien leveysasteille. Siellä paskoo karhutkin minne sattuu. Ja kaikki elää muutenkin kuin pellossa.. Mieti sitä!- dog.
ladut,ulkoilureitit,luonto se kuuluu koirille,koittakaa tyhmät kondomipukuiset suksijat se ymmärtää.
- siksi ei
dog. kirjoitti:
ladut,ulkoilureitit,luonto se kuuluu koirille,koittakaa tyhmät kondomipukuiset suksijat se ymmärtää.
koiria saisi pitää kaupungeissa, vain niitä tarvitsevat saisi pitää, esim: sokeat, koiran pito muilla pitäisi saada luvanvaraiseksi, jos naapuri asuu lähempänä kuin 300 metriä.
- Koirallekin sukset
Velvoitat koiranomistajia "siivoamaan paskakasat", vaikka itse kylvät melkoisen julkaisukelvotonta tekstiä näin ajatuksen ja ilmapiirin tasolla. Ei tuollainen asenne houkuttele ketään yhteistyöhön eikä sovellu kaupunkielämään.
Jos haluat rähistä, voisit muuttaa maalle tai ainakin välttää sosiaalisia kontakteja. Miksi tuollaista kieltä pitäisi kuunnella? - jolla ei koiruuksia,
sinulla ilmeisesti on lapsi?
Sinua lainatakseni:
"Ongelma pikemmin näillä narsisteilla on, ettei he välitä muunlaisesta elämästä kuin mitä he edustaa. Eihän lapsia tekevätkään jätä vaippoja pitkin kävelyteitä eikä opeta lapsia lääppimään ja tyrkytä heitä jokaisen kulkijan eteen tai syliin, niin kuin liiiiiiiiiian moni piskin omistaja tekee."
Arvaa mitä? Inhoan sitä kun joku haluaa lääppiä koiraani. Inhoan sitä kun joku tuputtaa pikkulastaan syliini tai lässyttää omasta mukulastaan. Inhoan rääkyviä kakaroita bussissa. Ei ole vaan tarvetta mainostaa sitä ympäriinsä, jokainen eläköön elämänsä kera lapsien, karvaisten otusten tai vaikkapa oman itsensä kanssa.
Tiedoksesi. - Hillevi3
Miksi vanhemmat eivät opeta lapsiaan viemään roskia roskikseen?
Karkkipaperit, karkkipussit, sipsipussit, pullot, tupakantumpit, tupakka-askit, kaljapullot ja muut roskat koristavat kävelyteiden varsia jatkuvasti!
Ja jos on pakko roskata ympäristöä ja ostaa lapsityövoimalla tehtyjä (kyllä ne kaikki ovat lapsityövoimalla tehtyjä) raketteja, niin voisko ne rakettien roskat ehkä jopa KERÄTÄ POIS?!
- Metsämökin tonttu
Kun mie ei kehtaa kakkia tienreunaan eikä lajunvarteen.Tulis muuten aika komia kökäle.
- Koiraton paksan siiv
Ei yksin laduilla vaan myös naapurin tontilla paska on ikävä juttu.
Viime talvi oli saman tapainen kuin tämä alku on nyt. Ymmärrettävästi koiran ulkoilijat eivät näe lumen läpi. Paska kerrostuu kuitenkin sinne lumen joukkoon joka sateen jälkeen. Naapurini vanha rouva koki viime keväänä kovan kohtalon. Hänen tonttinsa on viihtyisällä paikalla. Ulkoiluttajien koirat pysähtyivät aina samaan nurkkaukseen, lunta tuli välillä päälle.
Kun keväällä lumi suli, oli hänen tontillaan noin 5cm paksu kolmen neliöä haiseva koiranpaska kasa. Se oli se aluperin tontin kaunein nurkka.
Itse hän ei jaksanut paskoja poistaa.
Joskus tuntuu, että koirien omistajat ja ulkoiluttajat oikein yrittävät kerätä vihamiehiä itselleen. Kai heidän on sitten taas kiva räksyttää ymmärtämättömistä koirien vihaajista. Kunnioittaisivat itse toisten ihmisten alueita niin koirattomat koirien ystävät pysyisivät koirien ystävinä.- pömpöm
Itselläni on koira, ja talviaikaan kun lähdemme pissille, juoksemme kerrostalon ovelta n. 300 metrin matkan jotta pissa ei ole kenenkään nähtävissä, potkin vielä lunta päälle, ihan vain miellyttääkseni naapureita. Turhauttavaa, kun samaan aikaan ovensuussa naapurit polttavat röökiä ja heittävät tumppinsa maahan. Noh, huomenna aamulla taidan mennä tupakoivan naapurini viereen koirani kanssa, ja antaa sen pissiä heti ovensuulle. Kakit olen koirani olemassa olon (4 vuotta) aikana siivonnut aina 99,99 prosenttisesti. Muutaman kerran on pussit olleet toisen takin taskussa, jolloin en siis ole voinut siivota.. Paitsi joskus keräsin nenäliinalla kauhean ripuliläjän!!
- Sillä siistix
Tehdään niillä veroeuroilla latu-urat koiranomistajillekin. Samaa rahaa nekin maksaa.
Tai sitten niin, kuin mekin tehtiin muutama kymmenen vuotta sitten; itse aukaisimme ladut umpihankeen. Se se vasta olikin nautintoa. Mitä tuo nyt on , mennä valmiiseen ja uikuttaa, jos kaikki saavat sitä käytää.
Monestihan latualustana on totutu metsäpolut muilta vuodenajoilta. Koirat ovat reittiin tottuneet, miksi hiihtäjät valtaa niiden reitit ?? Kysyn, vaikka en koiraa omistakaan. - Jos pusseja
pömpöm kirjoitti:
Itselläni on koira, ja talviaikaan kun lähdemme pissille, juoksemme kerrostalon ovelta n. 300 metrin matkan jotta pissa ei ole kenenkään nähtävissä, potkin vielä lunta päälle, ihan vain miellyttääkseni naapureita. Turhauttavaa, kun samaan aikaan ovensuussa naapurit polttavat röökiä ja heittävät tumppinsa maahan. Noh, huomenna aamulla taidan mennä tupakoivan naapurini viereen koirani kanssa, ja antaa sen pissiä heti ovensuulle. Kakit olen koirani olemassa olon (4 vuotta) aikana siivonnut aina 99,99 prosenttisesti. Muutaman kerran on pussit olleet toisen takin taskussa, jolloin en siis ole voinut siivota.. Paitsi joskus keräsin nenäliinalla kauhean ripuliläjän!!
ei ole mukana, niin voit käydä hakemassa ne kotoasi.
- Ripulipaskat...ahh
pömpöm kirjoitti:
Olen ihmetellyt mikä saa ihmisen seisomaan hihnanpäässä katsomassa, kun koira vääntää torttua?
Jotain sairasta tyydytystä siitä täytyy saada, kun niin moni sitä harrastaa? - TunnollinenOmistaja
Ripulipaskat...ahh kirjoitti:
Olen ihmetellyt mikä saa ihmisen seisomaan hihnanpäässä katsomassa, kun koira vääntää torttua?
Jotain sairasta tyydytystä siitä täytyy saada, kun niin moni sitä harrastaa?no sinäpä sen kiteytit! Olenkin miettinyt miksi ihmiset niitä koiria hommaa, mutta se onkin se kakanvääntämisen tölläily!
Täytyypä opetella kattelee kun omat koirat vääntää, jospa se olis paljon kivempaa kun se että, on joku jonka kanssa lenkkeilee ja pitää kuntoa yllä ja jonka kanssa puuhastella.
Se on vaan niin paljon kiinni hihnan toisessa päässä olevasta 2 jalkasesta, minkälaisia koiria täällä kulkee.
Turha niitä koiria on syyttävällä sormella osotella kun vääntävät tavaraa, tarpeet ne on niilläkin! Omistajan vaan pitää opettaa se koira tekemään sinne minne saa tehdä!
Omat koirani tekevät tarpeensa vasta kun annan luvan, ja sen luvan saa kun ollaan syrjäisimmillä seuduilla missä se torttu ei ketään kiinnosta! Tai kerään pois jos kiinnostaa!
Että myös voi koirienomistajat katsoa peiliin jos antaa koiran tehdä minne sattuu, eikä kerää pois!
- diippadaabba
"Kyltti kieltää koiranulkoiluttamisen järjestyssääntöön vedoten." Jo tuon pitäisi riittää kieltämään ladulla hortoilut koirien kera, vaan ei... Ovatko ladulla koiriaan ulkoiluttavat siis sitä mieltä, että Helsingin kaupungin muitakin järjestyssääntöjä voi huoletta rikkoa, jos se tuntuu kaltoinkohtelulta? Eihän koirapuistoissakaan puuhata mitä sattuu, ne on koiria varten. Sama pätee laduilla, jotka sentään eivät ole auki ympäri vuoden.
- ze ze
Juu juu. Minäkin otin kaksi peltistä sotkua ladun varresta. Vähän oli päässyt värjäämään lunta keltaiseksi. Ja siinä luki muistaaksen kof, koh, eikä vouh
f vouf
- AdaFlink
... jokaiselle koiranomistajalle selvä asia, että laduilla ei kävellä. Ladut on tehty hiihtäjille ja ei todellakaan ole mukavaa hiihtäjille, jos latu on rämmitty syville kuopille tai fleksin perässä oleva koira sählää siellä ja täällä hiihtäjien seassa.
Ittelläni on koira ja ulkoillaan paljon maastossa. Meillä kulkee valaistu latu tossa 100 metrin päässä. Sen ladun pituus on jotakuinkin 10 km. Joudun kyllä ylittämään ladun koirani kanssa mettätaipaalle mentäessä, mutta varon visusti kävelemästä latu-uran päälle (eli loikataan latu-uran yli). Tunnen oikeudekseni tehdä niin, että ylitetään latu-ura sopivassa kohden (näkyvyyttä molempiin suuntiin ainakin 200 m). Siellä latu-uran toisella puolella on laajat metsäalueet ja ei voi todellakaan kukaan vaatia, että ne laajat metsäalueet olisivat pannassa hiihtokelien aikaan noin 10 kilometrin matkalta. Tarkoittaisi siis sitä, että kukaan ei saisi niille alueille mennä talvisaikaan, koska latu-ura kulkee ja "omii" sen metsäalueen itselleen.
Toinen mikä hämmästyttää on se, että miten siellä latupohjilla sitten vanhemmat vetävät lapsiaan suksilla liikkuessaan pulkalla. Samoin lapset kelahtelevat hiihtoa opetellessaan laduille ja vanhemmat ottavat sukset jaloistaan ja käyvät auttamassa lapsiaan. Eikös se tee todella paljon pahempaa jälkeä ladulle, kuin koiran kanssa sen latu-uran yli loikkaaminen?
Se vaan tuntuu olevan niin, että hiihtäjät nähdessään koiran lähelläkään lautu-uraa pillastuvat. - maksulliseksi!
ja maksut käytettävä koiratarhoihin, siivoukseen ja vaikka koirapoliisiin eli ihmisiin, jotka valvovat maksuja, sääntöjen noudatusta, eläinten kuntoa ja omaa vielä sakotusoikeuden;)
- pas.....aa
Kannatan jonkunlaista maksua koiran omistamisesta. Enkä todellakaan voi käsittää, että koiraihmisten täytyy tunkea hiihtoladulle. Monesti jalankulkutie menee aivan hiihtoladun vieressä. Aivan sama asia, jos hiihtäjät menisivät suksineen sivakoimaan jalankulkutielle koirien sekaan. Kun on koira, se oikeuttaa kävelemään missä sattuu.
- -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.
laitetaan saman tien ladun käyttäminen maksulliseksi -.-
- vaan on
-.-.-.-.-.-.-.-.-.-. kirjoitti:
laitetaan saman tien ladun käyttäminen maksulliseksi -.-
tehty hiihtäjille, ei koirille ja latu kuuluu verorahoilla hommattuihin hankkeisiin ja on MAKSETTU VEROISTA, joita hiihtäjätkin maksavat! Koirille on omat paikkansa.
KOIRAVERO TAKAISIN! 500e/vuosi - 2+5
vaan on kirjoitti:
tehty hiihtäjille, ei koirille ja latu kuuluu verorahoilla hommattuihin hankkeisiin ja on MAKSETTU VEROISTA, joita hiihtäjätkin maksavat! Koirille on omat paikkansa.
KOIRAVERO TAKAISIN! 500e/vuosipururadoille, joiden ylläpitoon käytetään myös kävelijöiden verorahat. Eipä ole näkynyt kävelijöille erikseen mitään talvireittejä.
- Hillevi3
vaan on kirjoitti:
KOIRAVERO TAKAISIN! 500e/vuosiHiihtäjien pitäisi maksaa laduista hiihtomaksu, koska me veronmaksajat, jotka emme hiihdä, emme myöskään saa käyttää asuinkuntamme ulkoilureittejä hiihtokauden aikana.
Toisena vaihtoehtona olisi jättää puolet ulkoilureiteistä kävelijöille, koska kävelijät maksavat veroa, niin kohtuullista olisi heillekin jättää ulkoilureittejä.
- tiwekgfowegk
on ymmärrettävää että vedetään "herne nenään ja keppi persiiseen", semmoisesta asiasta kuin koirankakka ja pissa METSÄSSÄ..
välillä oikein huvittavat nämä jätöksistä itkevät ihmiset, joilla ei ole mitään tärkeämpää puuhaa kuin valivalivalittaa.
ymmärtäisin valituksen asiasta jos:
- jätöksiä löytyisi ihan ulko-oven vierestä
- kaupunkialueen kadun varresta
- lasten leikkipuistoista ja koulujen puistoalueilta
- rappukäytävistä..(kyllä, meidän rappukäytävästä on löytynyt koirankakkaa)
mutta jos koira menee ja kakkaa metsään, niin tarviiko siitä valittaa?
ennemmin olisin huolissani lasten omakätisestä luonnonroskaamisesta..heitetään karkkipaperit, tupakka-askit, käärepapereita, limu- ja kaljapulloja luontoon..tämäkö ei haittaa ketään yhtään?
ja ihan tiedoksi, se koirakin tarvitsee liikuntaa, eikä vain pelkkää puistoilua.
nimittäin jos koira ei saa tarpeeksi liikuntaa, se turhautuu ja jotkin koirat voivat tulla "vihaisiksi" liikunnan vähyyden vuoksi. koirankin tarvitsee purkaa energiaansa.
yksi asia mikä itseäni ottaa pattiin joissain koiranulkoiluttajissa ovat nämä flexihihnat..kun se koira saa juosta itellään vaikka 10m päähän omistajasta, ja tämä ulkoiluttaja ei kerkeä reagoimaan tarpeeksi nopeasti jos vastaan tulee koira/ulkoilija kun hihnan pituus on juurikin tuo 10m..ei mitään järkeä tuollaisissa..
olen itse koiranomistaja, ja meillä koiralla on ihan normihihna, ja sen kautta koira on oppinut paremmin tottelemaankin, kun ei saa vaellella miten sattuu.
toivoisin ymmärrystä muilta kanssaihmisiltä koiranomistajia kohtaan, sillä koira ei opi istumaan vessanpytyllä vaikka kuinka sitä siihen istuttaisi, saati keräämään roskia muussa mielessä kuin leikkimielessä..
se on kuitenkin loppupeleissä pieni vika koirassa, että sen pitää saada tehdä hätänsä ulkosalla.
kuinkakohan moni ulkoileva perheellinen kerää lapsensa roskat matkan varrella...aika moni on antanut roskien jäädä maahan.- sdgsdg
Voi hyvä luoja, melkein järkytyin viestistäsi...
siis sanoitko että PÖKÄLE löytyi? : O - sfsdfsdfsdfgh
Mikäs siinä, jos koira pökläyttää jöötin metsään, sehän on suotavaa, mutta kyse onkin HIIHTOladusta, siitä kapeasta ja pienestä reitistä, joka kulkee suuren metsän siimeksessä.
- Miksi koiria???
Ne vetävät, jouksentelevat flexihihnassaan missä haluavat ja suurin osa niistä vie omistajaansa, kun oikeasti koiran pitäisi kulkea vierellä.
Koirat eivät tottele käskyjä. Eivät vaikka emäntä / isäntä huutaa ääni käheänä ja kiskoo elukkaansa.
Miksi ihmiset hankkivat koiran, jos eivät vaivaudu kouluttamaan sitä?
Miksi ihmiset hankivat koiran, vaikka ovat töissä yötä päivää? Koira pääsee ulos ehkä 2 x 10 minuuttia päivässä, huonolla ilmalla ei sitäkään. Koko päivän tämä "rakas kouluttamaton lemmikki" ulvoo ja haukkuu häiriten naapureita. - olipasTaas
Miksi koiria??? kirjoitti:
Ne vetävät, jouksentelevat flexihihnassaan missä haluavat ja suurin osa niistä vie omistajaansa, kun oikeasti koiran pitäisi kulkea vierellä.
Koirat eivät tottele käskyjä. Eivät vaikka emäntä / isäntä huutaa ääni käheänä ja kiskoo elukkaansa.
Miksi ihmiset hankkivat koiran, jos eivät vaivaudu kouluttamaan sitä?
Miksi ihmiset hankivat koiran, vaikka ovat töissä yötä päivää? Koira pääsee ulos ehkä 2 x 10 minuuttia päivässä, huonolla ilmalla ei sitäkään. Koko päivän tämä "rakas kouluttamaton lemmikki" ulvoo ja haukkuu häiriten naapureita.Se on kyllä valitettava tosiasia, kouluttamattomat, pitkällä flexillä ulkoilevat sinkoilevat koirat ovat kyllä kauhu kaikille! ja valitettavasti nämä yksilöt leimaavat kaikki koirat....
Omat koirat olen kouluttanut ja ne saavat ulkoilua vähintään 2tuntia päivässä, eivätkä pasko mihin sattuu, ja hiihtoladutkin on jätetty hiihtäjille. Kyllä sitä lääniä riittää jos vaan viittii nähä vaivaa!
Ikävä jos se latu sattuu kulkemaan talvisin juuri siitä 10minuutin lenkin kohdalta! Ladun ylitys nyt on ihan oikeutettua, Mutta jättäkää se latu niille suksijoille!
- koirasotaa
Ainakin USAssa on myynnissä elektronisia koiran karkottimia. Laitteita on kahdenlaisia, mukana kannettavia paristokäyttöisiä sekä "puutarhamallia" jonka voi asentaa kiinteästi. Mukana kuljetettavaa voisi ehkä soveltaa jos on itse lenkillä ja muiden koirat ovat riesana. Kiinteästä asennettava taas olisi mitä mainioin esimerkiksi pihaportilla postilaatikon lähellä, mihin useimmat kaikkia muita ihmisiä vihaavista koiranomistajista tulevat paskottamaan koiriaan.
Laitteesta lähtee ultraääntä yli 100 dB:n äänenpaineella ja taajuus on siinä sen verran korkea, ettei ihminen aisti sitä oikeastaan lainkaan. Laitteen voi aika helposti rakentaa myös itse, käyttämällä suuntaavia torvia ja suurempaa käyttöjännitettä kuin paristosta saa (tekemällä verkkovirtakäyttöisen) pääsee helposti lähes 130 dB äänenpaineisiin. Lisäksi, kun laittaa useampia ultraäänisäteilijöitä, saa laitteen toimimaan useammalla taajuudella yhtäaikaa ja vieläkin suuremman metelin taajuusalueelle, jota ihminen ei edes kuule. Koirille alueella oleskelu lienee jo lähes tuskallista, joten jos tuollaisestakin huolimatta joku koira kykenee vääntämään tortut postilaatikon juureen, täytyy sen olla kuuro.
Valitettavasti tilanne on ainakin täällä päin mennyt näin pitkälle, että on ryhdyttävä tällaiseen elektroniseen sodankäyntiin. Vuosikaudet on kyllä yritetty kieltotauluilla yms, mutta edelleen jotkut koiranomistajat paskottavat koiransa toisten pihoille. Onneksi sentään valtaosa koiranomistajista on fiksuja, mutta pieni joukko välinpitämättömiä pilaa sitten kaikkien maineen.- kumma,
kun lumettomina talvina koiranpaska ja -kusi ei häiritse,
mutta kun valkoinen hanki korostaa jätösten olemassaoloa,
asia jaksaa kuohuttaa.
Tämä on siis toinen talvi putkeen,
kun näistä kusista ja paskoista vaahdotaan siellä sun täällä.
Ja oletteko huomanneet,
ei näitä keskusteluja käydä juuri kesäisinkään,
vaikka yhtä lailla ne kuset ja paskat tuolla lenkkipolkujen varsilla komeilevat?
Ja hajuakin valiteltiin...mahtaa olla tyypillä hurja hajuaisti,
kun haju vaivaa, vaikka näillä pakkasilla paska jäätyy alta aikayksikön hajuhaitattomaksi.
Mulla kylläkin koira, mutta korjaan sen paskat ellei se nyt suoranaisesti johonkin ryteikköön pasko,
mutta meillä onkin niin ihanteelliset ulkoilualueet, että ollaan melkein maalla ja luonnossa liikutaan.
Hiihtolatuja on täälläkin päin eikä tulisi pieneen mieleen päästää koiraa latuja sotkemaan,
kun kunnan toimesta hienot ladut käydään tekemässä.
Harmi, että edesvastuuttomat koiranomistajat leimaavat meidät kunnolliset.
- Matsi<3Miki
Ymmärrän hyvin sen, etteivät koiran jätökset ole kaunista katseltavaa talvisessa luonnossa. Tuskin ketään ainakaan täysjärkinen ihminen siltikään kuolee tai loukkaantuu pahasti niiden katsomisesta! Muuten minusta koiran omistajien ei tarvitsisi kerätä koirien jätöksiä, elleivät ne sitten satu tekemään niitä keskelle kulkuväylää. Koiran omistajien täytyisi ehkä kävellä hieman sivummassa, eikä keskellä katua. Esimerkiksi hangen yli hyppäys ja lumisella nurmella kävely olisi parempi vaihtoehto ainakin kaupunkialueilla. Jos hiihtolatualueella on koirakielto sinne ei pitäisi silloin kuonokkaiden kanssa mennä. Jos jollakin paikkakunnalla tästä tulee ongelma, silloin kannattaisi harkita koirapuiston perustamista. Asiasta, eli hiihtoaluekoirakiellosta ja koirapuistosta pitäisi ilmoittaa selkeästi koko kunnalle, esimerkiksi lappuja jakamalla, tai jollakin muulla tavalla. Jos koirapuistonkin perustamisen jälkeen saataisiin kiinni ilman lupaa koirien kanssa ladulla olevia henkilöitä, heille annettaisiin ensin varoitus. Kahden varoituksen jälkeen sakot ja asia poliisille.
- Ex fuf-Fuf
Jokainen koiranomistaja puolustelee asiaa näin: se mihin me pissitään ja kakitaan on luontoa ja metsää. Mitä sitten. Ja että koiralla on oikeus muuhunkin kuin puistoliikuntaan.
Nämähän tulee ottaa huomioon siinä vaiheessa kun eläintä itsellesi hommaat.Eli sen miten toteutat koirasi liikunnan noudattaen ohjeistuksia ja säädöksiä omilla alueillasi. Erittäin yksinkertaista eikö?
Sitten kumpa kyse olisikin vain JUURI SINUN koirasi pökäleestä tai pissasta. Koiria on suomessa yhä vain enemmän. Yhden ladun varressa voi näitä: me vain tässä sivussa kävellään koiran ulkoiluttajia satoja parhaimmilaan tuhansia. Minne te kuvittelette, että se kaikki jätemäärä vain katoaa sinne jonnekkin? Sehän ei katoa ennenkuin kuukausien päästä siitä paikastaan jonne se on paskottu. Toisekseen, näiden polkujen varsilla kulkee myös muita ihmisiä. En nyt puhu latu kaudesta. Koiran uloste ja virtsa nyt kuitenkin on sitä jätöstä joka lain mukaan tulee kerätä pois. Se sisältää tarttuvien tautien mikrobeja jne. Olettehan huomanneet myös sen, että se ei ole vain teidän sessunnu kesälläkään siellä luonnossa. Taudit tarttuvat tassun pohjaan siinä missä paska tennariin.
lopuksi kyse on todella siitä, että nykyään saa elää kuin pellossa! Silloin kun suomessakin koiria oli paljon vähemmän tälläisiä ongelmia ei ollut. Ei ollut niitä usean neliömetrin kokoisia uloste ja virtsa läikkiä alueilla missä koiria ulkoilutetaan jne. Ihmiset noudattivat lakia ja järjestystä.
Koiria ei pahemmin pidetty pienissä kerrostaloasunnoissa. Ei koiraa ole tehty kerrostaloon. Eikä kaikkia koiria olemaan suomessa.
Olen entinen koiran omistaja, joten puhun omasta kokemuksestani sekä näkemyksistäni jotka ovat muokkautuneet vuosien saatossa.
Se ei ole koirastasi kiinni missä se kävelee, vaan sen määrittelee se ns. omistaja sen narun toisessapäässä. Koiralla ei ole asennevammaa vaan sillä joka sitä pitää. Koiraa kakkaa sinne minne sinä annat luvan.
Kumpa kyse olisikin VAIN sinun koirastasi mutta kun koiria on tuhansia, turha vedota enää siihen seikkaan. Asiat pitää miettiä aina ennenkuin elävän olennon ottaa itselleen. Myös sen miten minä parhaiten noudatan annettuja sääntöjä ja lakeja mitä esim. koiran omistaminen teettää.
Kaiken huipuksi se lehmä siellä laitumella paskoo melkosen määrän enemmän sitä itteensä "luontoon", eise sieltä kuulkaa mihinkään vaan katoo..se pitää hakee pois. Oleppa siis hyvä ja josset ihan korven korvessa asustele kaverinasi vain sudet niin kerää ne kökäleet ja noudata annettuja sääntöjä. Siihen ei sinun eikä koirasi elämä lopu.
ounasvaaran hiihtoseuran talviladulla on kuollut yksi hiihtäjä ja loukkaantunut monta teihin tampioihin. Yksi koira on lopetettu radan varteen.
se ei ole leikkiä eikä säännöt ja ohjeet tehy kiusaksi. Jos olet niin tampio ettet osaa maalaisjärjellä eläintäsi ulkoiluttaa, niin tehdään sitten säädös asiaan!
Toivon että tänä talvena yhenkän koiran jalka tai kaula ei katkee suksen kanttiin saati että hiihtäjä taittaa niskansa..SINUN koirasi tähden!- kjhgkp
ai että kun on niin helppoa asua maalla missä ei tarvitse miettiä minne sen koiransa vie kusetettavaks ja paskatettavaks..sen kun vaan vie jonnekkin..ah tätä autuutta!
- huliviliii
kjhgkp kirjoitti:
ai että kun on niin helppoa asua maalla missä ei tarvitse miettiä minne sen koiransa vie kusetettavaks ja paskatettavaks..sen kun vaan vie jonnekkin..ah tätä autuutta!
Totta. Ongelma onkin, että liian moni kaupungissa asustava koiranomistaja ajattelee juuri noin...
- Hillevi3
hiihtäjien kuset ja paskat?! Miksei niitä kerätä pois hiihtoreittien varrelta?!
- Suksijat metikköön!
Jos oikeen tarkkoja ollaan koko systeemin saavat aikaan ne latujen tekijät ainakin kaupunkien ulkopuolella, jossa ne tehdään sinne missä polut kulkevat. Jos kesällä koiran kanssa voi mennä samaa reittiä ei se ole kovinkaan fiksusti ajateltu latujen tekijöiltä laittaa siihen samaan paikkaan latu. Varmaan on koirien ja muidenkin lenkkeilijöiden kansoittama. Menkööt siis latukoneineen sinne sankkaan metsään tekemään ne latunsa ei tule koirien kanssa ongelmia eikä lenkkeilijöidenkään. Saavat hiihtää niin maan perusteellisesti eikä kukaan häiritse.
- Nellin omistaja
Ihmettelen kyllä itsekin koiran omistajana ja myös hiitoa harrastavana,miksi koiruuksin kanssa pitää tulla laduille. Täällä Vantaalla Korsossa on ainakin koirien omistajat tallanneet hyviä polkuja metsään jossa voi koirin kanssa ulkoila ettei tarvitse ainakaan hiitoladuille sen takia mennä .Mutta onko se vaan sitä mukavuuden ja viitseliäissyyden halusta nykyään kaiikki kiini. ettei uskalleta koiran kanssa poiketa merkatulta ja valaistulta reitiltä syrjemmälle "hui kauhistus voi vaikka mörkö tulla vastaan"
Minä ihmettelen koiranomistajana lähes joka päivä kuinka jotkut eivät osaa korjata koiriensa jätöksiä! Siis keskellä kaupunkia, keskellä kävelytietä...uskomatonta! Joka puolella! Ei ole koiran syy vaan idiootin omistajan, on hyvä muistaa se. Meillä on puhdasta kotona, tassuja pestään ja kakat korjataan AINA! Pissankin päälle potkin vähän lunta päälle koska mielestäni keltaiset tahrat lumessa omat rumia. Eläimiä rakastan silti!
- et rakasta
eira2 kirjoitti:
Minä ihmettelen koiranomistajana lähes joka päivä kuinka jotkut eivät osaa korjata koiriensa jätöksiä! Siis keskellä kaupunkia, keskellä kävelytietä...uskomatonta! Joka puolella! Ei ole koiran syy vaan idiootin omistajan, on hyvä muistaa se. Meillä on puhdasta kotona, tassuja pestään ja kakat korjataan AINA! Pissankin päälle potkin vähän lunta päälle koska mielestäni keltaiset tahrat lumessa omat rumia. Eläimiä rakastan silti!
liikaa eläimiä?
- hhoij,
eira2 kirjoitti:
paljon, koska saa varoa ja katsoa kävelyteiden reunoja, ettei astu paskaan... Piittaamatonta.
- VASTAUS!
eira2 kirjoitti:
Koiralle voi syöttää ripulilääke Imodiumia ennen lenkille lähtöä. Kakkiminen hoidetaan sitten kotona vessassa, koirankakattamishiekkalaatikolla.
- koiriencihaaja
Koirat tulisi teloittaa koska niistä on pelkkää riesaa ihmiskunnalle. Joku muka "hienoparoni" suomalainen ihQ teinilissu voi haluta pitää valkoista pörröistä puudeliaan mutta minun mielestäni ne kuuluvat hirteen.
Poikkeuksina sallittakoon metsästyskoirat sekä erikoistuneet koirat (homekoirat, poliisikoirat). Nämä kaikki ovat koulutettuja raakileita jotka voi päästää metsään umpihankeen kuseksimaan ilman että ne jäätyvät samalla tavalla kuin säälittävät omistajansa. Koira on metsän eläin!
Omistaja joka ei koiraansa jaksa metsään viedä, ei ole koiran arvoinen!- 18+3
Kaltaisesi idiootit pitäisi viedä navetan taakse. Siellä on aina tilaa idiooteille!
- OON pannu merkille
On se nyt PERKELE kumma, jos ja kun nämä nukkuvat nykypäättäjät eivät tajua niin yksinkertaista asiaa, että käy TÄSMÄLLEEN NIIN, AINA ja IKUISESTI, että jos ladut tehhään kävelyreittien päälle, niin siellähän tapahtuu törmäyksiä IHAN VÄISTÄMÄTTÄ !!!
MEILLÄ ON MUUTEN USKOMATTOMAN IDIOOTTIMAISET ERI HOMMIEN SUUNNITTELIJAT, ja sehän siinä on helevettiä, että he kuittaavat pirun isot rahat, ja lopputulokset ovat kuin PERSE EELLÄ HÖLÖMÖLÄSTÄ !!!- haiseva läjä
Enkä takuulla väistä. Samaten jos autolla ajaessa rakki juoksee eteen niin painan hyvillä mielin kaasua.
- pelletouhua
Aivan.
Käytän oikopolkua (säästää kilometrin työmatkaa) ympärivuoden vaikka siinä olisi 3 kk:n ajan latu. PISTE!
Talvella kuittaillaan hiihtäjien kanssa ja heittelen lumipalloja pahimpien huutajien selkään. - sickened
Entäpä muut elukat? Kyllä siellä metsässä laduilla varmasti liikkuu muitakin (metsän)elukoita kuin koiria, ja niiden jätökset ei haittaa tippaakaan?
Toinen asia tietty jo aiemmin mainittu roskaaminen. Paska häviää todella nopeasti maastosta, verrattuna nyt vaikka niihin karkkipapereihin, tupakintumppeihin ja -askeihin yms joita näkyy paljon enemmän kuin koiranpaskaa.
Paskakikkareet ei näemmä haittaa ketään muutakuin silloin kun on lunta. Koirat, kuten ihmisetkin, paskoo muuten ympäri vuoden.
Kyllä on ihmisillä aika pienet ongelmat, jos pökäleestä tulee näin iso asia. - Pieni/suuri ongelma
sickened kirjoitti:
Entäpä muut elukat? Kyllä siellä metsässä laduilla varmasti liikkuu muitakin (metsän)elukoita kuin koiria, ja niiden jätökset ei haittaa tippaakaan?
Toinen asia tietty jo aiemmin mainittu roskaaminen. Paska häviää todella nopeasti maastosta, verrattuna nyt vaikka niihin karkkipapereihin, tupakintumppeihin ja -askeihin yms joita näkyy paljon enemmän kuin koiranpaskaa.
Paskakikkareet ei näemmä haittaa ketään muutakuin silloin kun on lunta. Koirat, kuten ihmisetkin, paskoo muuten ympäri vuoden.
Kyllä on ihmisillä aika pienet ongelmat, jos pökäleestä tulee näin iso asia.Just tälläset sickenidit ovat niitä kaikista sairaimpia, olisivat hiljaa edes.
Jo oli "loistolaukaus" ja "filosofian kultajyvä" esittää että entäpä muut elukat!!
No entäpä sickeni, entäpä jos ihmiset rupeisivat tekemään tarpeensa esim sinun portillesi?
Onko silloinkin "suurempia ongelmia", mitä nyt noista vaikkapa vähän isoimmistakin pökäleistä?
Taikka että naapurisi kävisivät kusella portaittesi juurella?
Ei varmaan haittaisi sinua, kun on niitä "isompiakin ongelmia".
Kunhan kuukaudenkin ajan harrastaisivat tätä pikkuongelmaa, niin jopa olis mukava tietää, että joko rupee ärsyttämään.
Ja miksi sinä oikeastaan liikut tällä palstalla?
Eikö olisi aiheellista sinunkin siirtyä esim maailmanpoliittiselle ym palstoille? Siellä voit pohtia "suurempia ongelmia" (jos älykkyysosamääräsi riittää). - sickened
Pieni/suuri ongelma kirjoitti:
Just tälläset sickenidit ovat niitä kaikista sairaimpia, olisivat hiljaa edes.
Jo oli "loistolaukaus" ja "filosofian kultajyvä" esittää että entäpä muut elukat!!
No entäpä sickeni, entäpä jos ihmiset rupeisivat tekemään tarpeensa esim sinun portillesi?
Onko silloinkin "suurempia ongelmia", mitä nyt noista vaikkapa vähän isoimmistakin pökäleistä?
Taikka että naapurisi kävisivät kusella portaittesi juurella?
Ei varmaan haittaisi sinua, kun on niitä "isompiakin ongelmia".
Kunhan kuukaudenkin ajan harrastaisivat tätä pikkuongelmaa, niin jopa olis mukava tietää, että joko rupee ärsyttämään.
Ja miksi sinä oikeastaan liikut tällä palstalla?
Eikö olisi aiheellista sinunkin siirtyä esim maailmanpoliittiselle ym palstoille? Siellä voit pohtia "suurempia ongelmia" (jos älykkyysosamääräsi riittää).Ai anteeksi, luulin että tässä puhuttiin hiihtoladuista eikä kenenkään portaikosta. Asiahan on aivan eri siinä vaiheessa kun rappusille paskotaan.
- nivelet tykkäää
Onko kuntopolut tehtykin nimenomaa ja vain koiraihmisille ja heidän tarpeitaan ajatellen? Tietääkseni iät ja ajat on ollut niin, että lumen tullen ainakin osalle poluista on tehty ladut ja näin tulee olemaan jatkossakin. Hiekoitetut tiet ovat omiaan talvella koiraihmisille, sinne vaan talsimaan ja pussit mukaan sekä se pieni kyykkyliike, tekee ihan hyvää kumartaa.
- 19+12
haiseva läjä kirjoitti:
Enkä takuulla väistä. Samaten jos autolla ajaessa rakki juoksee eteen niin painan hyvillä mielin kaasua.
Maksajaksi joudut. Ja tuomion saat. Se on oikein kaltaisillesi tyhjäpäille!
- koirat kieltoon
19+12 kirjoitti:
Maksajaksi joudut. Ja tuomion saat. Se on oikein kaltaisillesi tyhjäpäille!
Heikoilla olet, jos rakkis kanssa tuolla hiihtoladulla sekoilet ja rakkis saa maistaa suksisauvaa.
Katsos aina voi vedota siihen, että rakkis kävi jalkaan kiinni kun hiihdin ohi. - Suksivittuun
haiseva läjä kirjoitti:
Ja turpaan tulee. Suksillasi et pääse karkuun. Helppo tönäistä kumoon ja antaa monoa. Siinähän sitten vikiset.
- Hillevi3
sickened kirjoitti:
Kyllä on ihmisillä aika pienet ongelmat, jos pökäleestä tulee näin iso asia.nopeasti muovipussien kanssa metsiin keräämään hirvenpaskat pois! Ettei vaan hiihtäjät osu niihin!
Hiihtäjille kanssa muovipussit taskuun, että keräävät omat jätöksensä pois! Hiihtäjien paskoja ja kusia löytyy melkoisesti laduilta ja latujen vieristä!
- tapporahaa,
muuten niiden ongelmista ei päästä eroon.
- pelkkää paskaa
Olen huomannut että suurin osa hiihtäjistä ovat ERITTÄIN nokkavia. Ne käyttäytyvät kuin hallitsisivat koko maapallon. Hiihtää voi metsässä, ei niihin mitään latuja tarvita. Ennenkin metsässä hiihdetty ja ei siinä mitään vaikeuksia ole. Koiranomistajat saavat huolehtia että rakkien paskat on poissa keskeltä kulkuväylää. Tien sivussa ne voi kököttää. Ei kukaan nyt siellä kulje. Ja miksi vauhkotaan kusesta? Herranjumala se on vain keltaista vettä jossa on jotain muita aineita jotka ei ole kuolemaa aiheuttavia.
Hyvät ihmiset! Korjatkaa asenteenne niin ei tarvi olla niin huolisssaan koiranpaskasta, kusesta, laduista, kävelypoluista sun muista pikku ongelmista. Kattokaa nyt peiliin. Maailmassa on paljon isompia ongelmia kuin koiranpaska tai kävelypolku. Te vain tuijotatte omaa napaanne ettekä ajattele asioita laajemmin. - voisi juosta
pelkkää paskaa kirjoitti:
Olen huomannut että suurin osa hiihtäjistä ovat ERITTÄIN nokkavia. Ne käyttäytyvät kuin hallitsisivat koko maapallon. Hiihtää voi metsässä, ei niihin mitään latuja tarvita. Ennenkin metsässä hiihdetty ja ei siinä mitään vaikeuksia ole. Koiranomistajat saavat huolehtia että rakkien paskat on poissa keskeltä kulkuväylää. Tien sivussa ne voi kököttää. Ei kukaan nyt siellä kulje. Ja miksi vauhkotaan kusesta? Herranjumala se on vain keltaista vettä jossa on jotain muita aineita jotka ei ole kuolemaa aiheuttavia.
Hyvät ihmiset! Korjatkaa asenteenne niin ei tarvi olla niin huolisssaan koiranpaskasta, kusesta, laduista, kävelypoluista sun muista pikku ongelmista. Kattokaa nyt peiliin. Maailmassa on paljon isompia ongelmia kuin koiranpaska tai kävelypolku. Te vain tuijotatte omaa napaanne ettekä ajattele asioita laajemmin.metsässä, kun minulla oli koira juoksutin sitä aina metsässä, eikä se tiellä halunnut muutenkaan juosta, kun se on niin kova käpälille ja voi aiheuttaa haavaumia.
- Hillevi3
Ei niistä muuten pääse eroon!
Hiihtäjät paskovat ja kusevat laduille, ja laittavat koirien syyksi.
- siisteys kunniaan
Ihmettelen ent.koiranomistajana miksi niitä jätöksiä ei voi ottaa pussiin joka on mukana.Mutta vielä enempi ihmetyttää ilotulitusroskaajat jotka ampuivat rakettinsa ajoradalla ja jättivät kaikki roskat keskelle tietä.Ja niitä raketteja amuttiin enne klo.18 ja vielä seuraavana iltanakin.Koirankakka maatuu mutta roskat pyörii vilä juhannuksenakin.
- .. mitä touhua!
Itse ainakin jopa 5kg koirani kanssa erittäin tarkka siitä mistä kävellään. Ok, poluilla on ladut mutta kävellään sitä toista puolta missä on kävelykaista. Koiraa joskus pistää ketuttamaan kun uppoaa tassut hankeen ja yrittää mennä ladulle.. ..kiellän kyllä tosissani, koska se on inhottavaa jos suksien kärjet tökkii johonkin tassun jälkiin siinä ladulla.
- pöksäle
ne hiihtäjien paskat??? vittu monasti oon nähny jonku hemmetin hiihtelijän paskovan (tai kusevan) ladun viereen ja joo, siihenhä ne jiä ne paskat..ei niitä kukkaa ruppee korjailemaan..kesällä kyseinen latualue toimii golfkenttänä että hauskaahan siellä on tarpoo muitten ah-niin-sisäsiistien-nyrpeänenäisten-hyvätapaisten-ihmisten paskan seassa..hoihoi olokee hiljaa koiran paskoista ku itekkää ossoo korjata omianne!
- ersdvesh
mihin sen koiran voi paskottaa, jos lunta tulee se puolisen metriä ainakin, ja teitten reunoille on aurattu sellaiset kinokset ettei koira yksinkertaisesti pääse hyppäämään ylitse niistä, ja koiran korkeus ei riitä korkeassa lumihangessa tarpomiseen?
en nyt meinaa että koiran saa ulkoiluttaa hiihtoladulle, mutta kyllä syytä on muissakin siinä vaiheessa kuin koiranomistajissa, jos koira ei yksinkertaisesti kykene hyppäämään lumikinoskasan puolelle tekemään hätiään..jos olette seuranneet uutisia, niin joissain paikoin suomea(varsinkin etelässä) on tullut lunta ihan kivasti..- JA BTW!!!
ei meillä ainakaan myöskään koirapuistoja kolata auki...eli turha sano että;"menkää koirapuistoon"..
ollaan käyty katsomassa että missä kunnossa puistot ovat, niin ihan turha toivo yrittää mennä sisälle, kun ei kukaan huolehdi puistojen kunnosta. - yksinkertaista
Siinä tapauksessa annat sen koiran kakata minne se pystyy ja KORJAAT POIS! Ei se sen kummempaa ole. Tota kakan keräämistä helpottais täällä meilläpäin myös se että niitä ROSKIKSIA olis enemmänkin ku 1 3 kilometrin säteellä!
- BTW!!
yksinkertaista kirjoitti:
Siinä tapauksessa annat sen koiran kakata minne se pystyy ja KORJAAT POIS! Ei se sen kummempaa ole. Tota kakan keräämistä helpottais täällä meilläpäin myös se että niitä ROSKIKSIA olis enemmänkin ku 1 3 kilometrin säteellä!
juu..meidänkin asuinalueella tasan 1 koiranpaskaroskis!
ja sitten ihmetellään miksei paskoja korjata pois...
- Nasse-täti82
...koirani jätökset!! Tänään se vaan ei ollut mahdollista, koska olin unohtanut ottaa toisen pussin mukaan. Koirani sitten päätti tyhjentää suoltaan toiseen kertaan saman lenkin aikana ja teki sen samaan aikaan kun toiselta tieltä kääntyi viereeni elämään kyllästynyt, ilmeisesti puutteesta kärsivä kansalais-aktivisti-akka. Tämäpä sit päätti ilmottaa mulle et kylläpä jätin ison paskan jälkeeni johon en voinu kun tokaista että pienempi paska se on kun rouvan oma paska.
Tämä kyseinen tantta-ihminen kyllä myös huomasi pulkassa istuvan ja kiljuvan lapseni mutta suurin murhe oli tällä kyseiselle takapajulan pirkolle se että koirani jätös oli iso.
Olisin kylllä käsittäny huomautuksen jos tämä suuri jätöskasa olis ollu paikassa mihin ihminen (tai tämä hattupäinen pirkko) voi jalkansa asettaa mut koirani ei tee tarpeitaan mistään hinnasta tielle, aina ojan pohjalle ja nyt talvella lumi kinoksiin, mut siis ei ikinä tielle.
Ja siis huomauttaen vielä, tapoihini kuuluu normaalisti kerätä koirani isot kuin pienetkin kakka kasat, nyt se toinen pussi vaan puttui. Olikohan nyt siis vaan kyse kateudesta, koska koirani voi tehdä kakkansa julkisella paikalla mut rouva itse joutuu piiloutumaan pieneen huoneeseen missä joutuu kokemaan klaustofobista kauhua?!?! - Pökäle siellä ja...
Pitäisiköhän kirjoittajan mielestä kerätä kettujen, jänisten, hirvien lintujen ja muidenkin eläinten jätökset metsästä ettei vaan satu pahasti silmään. Kuinkahan olisit pärjännyt maailmassa 200-300 vuotta sitten? Tiukkapipoisuutta sanon minä tai liian vähän oikeita huolia!! Onkohan kukaan samaa mieltä??
- sotaisaa väkeä
ovat niin kummallista sakkia, että eivät ne siellä laduilla suvaitse tällaista tavallista sunnuntaihiihtäjääkään. Hulluna huutavat tietä jo kaukaa, vaikka luulisi pääsevän ohi huutamatta. Monesti on ollut lähellä, että ei tule suksisauvasta. Kyllä minä pysyttelen mielelläni muualla ja koiraani en veisi suurin surmin noiden hullujen lähettyville. Onneksi on maata senverran, että koira pystyy juoksemaan ja lumikengillä voi talsia tuossa pellolla, kunhan lumi hieman tiivistyy.
Mitä näihin kirjoituksiin tulee, niin kuinkakohan moni on oikeasti siellä hiihtoladuilla edes käynyt? Täällä on muka joka toinen kompastunut koiranpaskaan ja sänkyyn asti joillakin tuntuu saasta kantautuvan. Itselläni oli viikonloppuna neljä koiraa pihapiirissä, eikä paskakikkareita näy missään. Jos koiralla on mahdollisuus, niin se menee tarpeilleen metsään ja pitää ympäristön siistinä. Minulla on koira ja se käy tarpeillaan itsekseen. Kävelylenkit ovat sitten asia erikseen ja niitä tarvitsee emäntäkin.- palvojille.
On se nyt ihmeellistä,jos ei latujen reunassa ulkoilija voi koiransa kanssa kävellä.Yleensä ladut ovat tehty pururadan päälle,joten kapeista latupohjista ei ole kyse. Jos koiran jätöksistä vingutaan,niin hyvin usein onkin kyse hiihtäjän jätöksistä,kun urheilujuoma on siivittänyt savet pitkin hankea ja paperitollot ovat koristamassa jätöksiä. Tämä sama ongelma on myös havaittavissa kesäisin. On pururadan reunaan kyykistytty ja siellä on töräytetty savet ja vyyhti paperia koristaa paskakasaa. Joten pieni osa jätöksistä on koirien,kyllä se enemmistö paskaajista löytyy sieltä suksien päältä,kun ei vatsa kestä suksilla lykkimistä kotia asti. Terveisin koiraton ulkoilija.
- voin senverraan
palvojille. kirjoitti:
On se nyt ihmeellistä,jos ei latujen reunassa ulkoilija voi koiransa kanssa kävellä.Yleensä ladut ovat tehty pururadan päälle,joten kapeista latupohjista ei ole kyse. Jos koiran jätöksistä vingutaan,niin hyvin usein onkin kyse hiihtäjän jätöksistä,kun urheilujuoma on siivittänyt savet pitkin hankea ja paperitollot ovat koristamassa jätöksiä. Tämä sama ongelma on myös havaittavissa kesäisin. On pururadan reunaan kyykistytty ja siellä on töräytetty savet ja vyyhti paperia koristaa paskakasaa. Joten pieni osa jätöksistä on koirien,kyllä se enemmistö paskaajista löytyy sieltä suksien päältä,kun ei vatsa kestä suksilla lykkimistä kotia asti. Terveisin koiraton ulkoilija.
ilmoitaa korjaan koirani kakat mutta pissiä en vielä ole ruvennut pulloon kerämään.
Näkyy nuo luomakunnan kuninkaat kaksijalkaiset PISKITKIN lorottavat sitä keltasta nestettä vähän jokapaikkaa katsokaa peiliin.Yleensä kun puhutaan koiraverosta niin kannattaIsi periä RUIKUTUSVEROA ja VALITUSVEROA SIINÄ VASTA HYVÄ TULONLÄNDE YHTEISKUNNALLE.
Jos järki ei riitä muuhun, kun paskan puhumiseen ja paskasta puhumiseen on aikaheikot aivojen osamäärä. - 1+3
palvojille. kirjoitti:
Sickened sun tekstisi oli ihan kuin mun suusta joten en taidakaan kirjoittaa turhaan itse tuota samaa asiaa vaan kompsin sun juttusi eli:
Kyllä on ihmisillä aika pienet ongelmat, jos pökäleestä tulee näin iso asia.
Kyllä oli niin täyttä asiaa! Hyvä Sickened! - gundes svaan
1+3 kirjoitti:
Sickened sun tekstisi oli ihan kuin mun suusta joten en taidakaan kirjoittaa turhaan itse tuota samaa asiaa vaan kompsin sun juttusi eli:
Kyllä oli niin täyttä asiaa! Hyvä Sickened!Enpä ole nähnyt vielä yhtään hiihtäjää, joka olisi tuolla ladulla vetänyt menemään kessu suussa.
Mutta monta rakin taluttajaa on tuolla ladulla vastaan tullut nortti suussa. - voin senverraan
voin senverraan kirjoitti:
ilmoitaa korjaan koirani kakat mutta pissiä en vielä ole ruvennut pulloon kerämään.
Näkyy nuo luomakunnan kuninkaat kaksijalkaiset PISKITKIN lorottavat sitä keltasta nestettä vähän jokapaikkaa katsokaa peiliin.Yleensä kun puhutaan koiraverosta niin kannattaIsi periä RUIKUTUSVEROA ja VALITUSVEROA SIINÄ VASTA HYVÄ TULONLÄNDE YHTEISKUNNALLE.
Jos järki ei riitä muuhun, kun paskan puhumiseen ja paskasta puhumiseen on aikaheikot aivojen osamäärä.Jos joku kommunisti tulee valittamaan ,kun en KERÄÄ IKINÄ jätöksiä, viskaan sille paskat päin naamaa.
Miksi kerätä jätöksiä? En ymmärrä homojen ininää tästä asiasta! - Koiranenon jo varatt
voin senverraan kirjoitti:
Jos joku kommunisti tulee valittamaan ,kun en KERÄÄ IKINÄ jätöksiä, viskaan sille paskat päin naamaa.
Miksi kerätä jätöksiä? En ymmärrä homojen ininää tästä asiasta!Miksi teit täyskäännöksen kommenteissasi ja aloit herjata muita lukijoita , hyvä nimimerkki
: - voin senverraan
Senkin härski VOI - Nngghh!
"sotaisaa väkeä" oiva nimimerkkivalinta koiranomistajalle. 1 tämän takia.
- OotSuperNoloX
1+3 kirjoitti:
Kyllä oli niin täyttä asiaa! Hyvä Sickened!Metsän eläimet ei pasko TIELLE. Lue biologiaa ja tuu sit vas vinee jos uskallat.
- että näin ..
OotSuperNoloX kirjoitti:
Metsän eläimet ei pasko TIELLE. Lue biologiaa ja tuu sit vas vinee jos uskallat.
itse kerran yöllä valvoskellessani (asuin silloin vielä äidin luona) satuin katsomaan ikkunasta ja siellä kettu väänsi torttua keskellä autotietä.
Ajattelin että siinä saa taas koiranomistajat syyt niskoilleen.. - Nngghh!
Nngghh! kirjoitti:
"sotaisaa väkeä" oiva nimimerkkivalinta koiranomistajalle. 1 tämän takia.
Asiaa kirjoitit. Vaikka varastitkin minun vakionimimerkkini, joka on Nngghh!
- Käyttäkää järkeä!!!!
Mikä ihme se on kun joillakin (koirattomilla) tuntuu olevan elämän asia noi koiran kakat ja pissat. Kuitenkin on kyse maatuvasta jätteestä joka ei montakaan päivää ole näkyvissä, oli kesä tai talvi. Varsinkaan jollei ne ole kulkuväylällä. Sieltä ne ilman muuta pitää ottaa omistajan pois. Jos nämä räksyttävät koiranvihaajat kohdistaisivat nämä valituksensa ihmisiin jotka roskaavat luontoa, sekä kulkureittejä, että muutakin luontoa, olisi mielestäni osoite paljon aiheellisempi. Ihmisten heittelemät jätteet eivät useinkaan maadu, ja kuinka rumia ne onkaan luonnossa. Osa näistä jätteistä ovat jopa vaarallisia sekä ihmisille että eläimille. Ihmiset ne sikoja on, ei koirat!!!!!!!!!!!
Minä olen ihmisenä rauhallinen mutta jos joku minulle tulee joku huutamaan hangessa olevasta koiran jätöksestä, ihan taatusti saa samalla mitalla takaisin. Kesällä kerään kaikki kakat pois, talvella en viitsi hyppiä hankeen.
Meillä on aina ollut eläimiä kotona. kas kummaa, meillä ei ole sairasteltu juuri koskaan. Jopa flunssakuumeet ovat harvinaisia. meillä ei kärsitä allergioista tms. Nykyajan ihmiset kun tuppaa elämään ylihygieenisesti, niin ei ihmiselle voi kehittyä "normaalia" sietokykyä pöpöille ja tästä seurauksena ollaan allergisia kaikelle ja sairastellaan.
Koirattomat ihmiset (ei kaikki) luulevat omistavansa kevyenliikenteen väylät ym. Jopa kilpapyörillä tullaan mieletöntä vauhtia takaa ja sitten huudellaan kirosanavarasto ja vähän muutakin kun ei älytä väistyä tieltä. Pitäis laissa kieltää kilpapyörällä ajo näillä reiteillä. Ovat pahempi kuin mopot. Mopon/ skootterin sentään kuulee kun tulevat takaa, mutta näitä pyöräilijöitä EI KUULE!!!!!!! Eikä koiraihmisillä ole sen enempää silmiä selässä kuin koirattomillakaan! Joten pyöräilijät, käyttää sitä pirikelloa, huutakaa vaikka "kukkuu" jos ette muuta keksi jollei ole pirikelloa, mutta teitä pyöräilijöitä EI KUULE kun tulette takaa. Sitten huudatte kurkku suorana.- voin senverraan
HAista paska kaps-lock pelle. Lue minun juttuni, tai ole hiljaa, runkkari
- ahihihi324
EI NE SIINÄ BETONILLA MAADU ! ! !
- sotaisaa väkeä
ovat niin kummallista sakkia, että eivät ne siellä kaduilla suvaitse tällaista tavallista sunnuntaihiihtäjääkään. Hulluna huutavat "vuh vuh vuh" tietä jo kaukaa (tai kaiken yötä), vaikka luulisi pääsevän ohi huutamatta.
Monesti on ollut lähellä, että ei tule koira päälle. Kyllä minä pysyttelen mielelläni muualla ja naamaani en veisi suurin surmin noiden hullujen lähettyville. Onneksi on maata senverran, että koira pystyy juoksemaan ja lumikengillä voi talsia tuossa pellolla, kunhan lumi hieman tiivistyy. Koirille tiivistäisin :D D:
Mitä näihin kirjoituksiin tulee, niin kuinkakohan moni on oikeasti siellä hiihtoladuilla gay-koiransa edes käynyt?
Koiraystävä isottelevat asioita "Täällä on muka joka toinen kompastunut koiranpaskaan" kun heidän koiransa ja sänkyyn asti joillakin tuntuu saasta kantautuvan.
Naapurissa inisee ja ulkoo neljä koiraa pihapiirissä paskakikkareita näkyy . Jos koiralla on mahdollisuus, niin se menee tarpeilleen vaikka minne. Kävelylenkit ovat sitten asia erikseen ja niitä tarvitsee emäntäkin.
Molemmat paskovat keskelle tietä, ja ihmettelevät kun homot ihmiset paskasta kiinnostuvat.- 9+4
Pakko on kirjoittaa, vaikka ei ole päässä ajatuksen häivääkään. Vaan kuluuhan se aika siinäkin, kun vääristelee toisten kirjoituksia mieleisekseen.
- 9+4
9+4 kirjoitti:
Pakko on kirjoittaa, vaikka ei ole päässä ajatuksen häivääkään. Vaan kuluuhan se aika siinäkin, kun vääristelee toisten kirjoituksia mieleisekseen.
Ajatukseni pätkii siis kovin, syynä on koirani.
- KylMieKoiratTierän
KOIRANKAKKA on HUONOSTI MAATUVAA, etenkin jos syötät hurtallesi kaupan tuotteita. Ekoa sen pitää olla, ei mitään säilöntäaineita.
- AliceWonder
Ootte kaikki niin noloja. :D Koirat hirteen, jee!
- sillä väliä
Minä täällä maalla asuvana en ole noin kireä ja äreä noitten koiranpaskojen päältä? Jos joku valittaa,, niin onhan hänellä vaikka oikeus ottaa se paska mukaansa, ja vaikka illalla syödä se tv:tä katsellessa?
Silleen minä sanon jos joku tulee valittamaan!
Pitäiskö ruveta rikkomaan lasipulloja lenkkipoluille ja uimarannoille? Muuttuispa puheenaihe kerrankin!
Toivottavasti te valittajat eksytte metsään, ja kenekään poliisin tai rajamiehen koira ei tulisi etsimään! - 9+4
sillä väliä kirjoitti:
Minä täällä maalla asuvana en ole noin kireä ja äreä noitten koiranpaskojen päältä? Jos joku valittaa,, niin onhan hänellä vaikka oikeus ottaa se paska mukaansa, ja vaikka illalla syödä se tv:tä katsellessa?
Pitäiskö ruveta rikkomaan lasipulloja lenkkipoluille ja uimarannoille? Muuttuispa puheenaihe kerrankin!
Toivottavasti te valittajat eksytte metsään, ja kenekään poliisin tai rajamiehen koira ei tulisi etsimään!Pakko on kirjoittaa, vaikka ei ole päässä ajatuksen häivääkään. Vaan kuluuhan se aika siinäkin, kun vääristelee toisten kirjoituksia mieleisekseen.
- 2+9
9+4 kirjoitti:
Kaikki koirat on kivoja ja valittajat syököön sitä itseään mitä tulee koiran hanurista!
- KoiraVERo KoiraVERO
9+4 kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on, että näitä koiran omistajia hyysätään..? Samalla tavoin aikaa ja rahaa kuluu koiran paskojen ja kusien siivoamiseen valtion kirstusta. Typerää, että muita veroja nostetaan tällaisten asioiden tähden, kun siitä pitäisi suoraan lasku langettaa koiran omistajille.
Koiravero ja äkkiä, kaupungin alueella suuri veroprosentti, taajamassa puolet pienempi ja maalla vain 25%. Päättäjät saa itse laskea mikä on se raha jonka jokainen koiranomistaja joutuisi maksamaan, eli millä katettaisiin koirista aiheutuvat harmit. Voi hellanlettas, että taas joku koiranomistaja suuttuu, kun sanoin "harmit", kun ollaan niin sinisilmäisiä ja halutaan ajatella että eihän se minun pikku hurtta kenellekkään paskomisella, kuseksimisella ja jatkuvalla haukkumisella mitään harmia aiheuta. - gundes svaan
sillä väliä kirjoitti:
Toivottavasti te valittajat eksytte metsään, ja kenekään poliisin tai rajamiehen koira ei tulisi etsimään!Alkaa nämä jutut karkaamaan ihan käsistä joillakin.
Aloitusviestissähän käsiteltiin nimenomaan ongelmaa KOIRAN PASKAT HIIHTOLADUILLA ja siihen liittyvää koirien omistajien ja koirien liikkumista jalkaisin hiihtoladuilla. - 9+4
2+9 kirjoitti:
Kaikki koirat on kivoja ja valittajat syököön sitä itseään mitä tulee koiran hanurista!
Koiran omistajat kun söivätkin paskansa, ei maailma saastuisi - åäåäåäåäåä
KoiraVERo KoiraVERO kirjoitti:
Mikä helvetti siinä on, että näitä koiran omistajia hyysätään..? Samalla tavoin aikaa ja rahaa kuluu koiran paskojen ja kusien siivoamiseen valtion kirstusta. Typerää, että muita veroja nostetaan tällaisten asioiden tähden, kun siitä pitäisi suoraan lasku langettaa koiran omistajille.
Koiravero ja äkkiä, kaupungin alueella suuri veroprosentti, taajamassa puolet pienempi ja maalla vain 25%. Päättäjät saa itse laskea mikä on se raha jonka jokainen koiranomistaja joutuisi maksamaan, eli millä katettaisiin koirista aiheutuvat harmit. Voi hellanlettas, että taas joku koiranomistaja suuttuu, kun sanoin "harmit", kun ollaan niin sinisilmäisiä ja halutaan ajatella että eihän se minun pikku hurtta kenellekkään paskomisella, kuseksimisella ja jatkuvalla haukkumisella mitään harmia aiheuta.koiravero on jo olemassa, kaikissa kunnissa sitä ei vaan peritä. Ja sitä ei myöskään kukaan valvo, ootko sen maksanut vai et. Se kuitenkin on huomattu, että kunnissa joissa ei koiraveroa peritä, myös paskat siivotaan tunnollisemmin.
Koiravero siis vaan vähentää ihmisten motivaatiota siivota paskat, kun kerran joutuu veroa maksamaan niin eipähän tartte siivotakaan. - ap.
Mitä vittua edes sössötät?
Nimimerkkiäsi "klo 13:51" ei löydy koko viestiketjuta(ni) joten annoin viestisi tutkittavaksi.
Lopeta ..hehe.. uikuttaminen, ja juokse häntä koipien välissä kotiisi :D - Kolahtiko
KoiraVERo KoiraVERO kirjoitti:
Koiravero ja äkkiä, kaupungin alueella suuri veroprosentti, taajamassa puolet pienempi ja maalla vain 25%. Päättäjät saa itse laskea mikä on se raha jonka jokainen koiranomistaja joutuisi maksamaan, eli millä katettaisiin koirista aiheutuvat harmit. Voi hellanlettas, että taas joku koiranomistaja suuttuu, kun sanoin "harmit", kun ollaan niin sinisilmäisiä ja halutaan ajatella että eihän se minun pikku hurtta kenellekkään paskomisella, kuseksimisella ja jatkuvalla haukkumisella mitään harmia aiheuta.Ennen oli koiravero vaikka koira oli toisin kun nykyään, talon vahti ja välttämätön metsästyksessä vielä 60 luvulla. Nyt noita on kaupungeissa kohta enemmän kun ihmisiä. Muutama satanen kaupunkikoirasta ei ole paljon jos se niin välttämätön on. Omalta katuosuudeltani olen ruvennut siirtelemään pötkylät keskelle jalkakäytävää.
- Elämäntapaärsyttäjä*
Luettuani viestejä tulin hyvään johtopäätökseen:
- Pitää hankkia pari koiraa ja käydä hiihtoladuilla ulkoiluttamassa ja paskottamassa niitä ja antaa hihnan mennä ladun poikki miten sattuu ja ehkä myös vapaana pitää.
- Pitää hankkia lapsia ja lähteä heidän kanssaan kävelylle hiihtoladuille ja antaa lasten kurittomasti juosta ympäriinsä.
- Pitää ostaa sukset ja lähteä hiihtämään hiihtoladuille ja mussuttaa kaikille jotka ulkoiluttavat siellä koiria tai kävelevät yksin tai lasten kanssa.
Tällä tavoin voi ärsyttää mahdollisimman monipuolisesti suurta ihmismäärää.
Nauttiiko kukaan muu teistä muiden ärsyttämisestä? Minä nautin. Suomalaisilla kun on tapana räpättää pienistäkin asioista, niin tämä on elämäntapaärsyttäjän paratiisi.- fghfghfhf
No näinpä! Koira telmisi umpihangessa, mutta omistaja ei jaksa. Jotkut harrastaa umpihankihiihtoa, mutta harva viitsii, työlästä prkl. Murheet on ihmisillä vähissä, kun joutavista napistaan. Lunta ja lääniä Suomessa riittää.
- ....................
Eipä ne koiranulkoiluttajat ole ainoita sääntöjen rikkojia, roskaajia eikä ainoastaan koirat kuse sinne teiden reunoille. On tosiaan vaarallista lähteä koiran kanssa (tai ilmankin) laduille kävelemään, kun hiihtäjät saattaa tulla vauhdilla päälle. Mut tyhmää on sekin, että hiihtäjille on niin pimeesti reittejä ja sit joutuu ihan tosissaan miettimään, et mihin voi lähtee käveleen ilman et pilaa ladut.. Kaikki valaistut reitit muualla ko teiden varsilla on täynnä latuja, juuri ne parhaat tiet missä olisi niin kiva kävelläkin.. Miksei voisi jakaa noita teitä puoliksi: toinen puoli hiihtäjille ja toinen kävelijöille? Sit vaan hiihtäjille 'etuajo-oikeus' ettei tarttis olla varpaillaa kokoajan.. Kyllä ennenkin sinne poluille ja reiteille yhdessä mahduttiin. Ja parasta oisi ko voisi hiihtää koira mukana: loistavaa liikuntaa molemmille, mut itsekö on sitä varten tehtävä ladut, ko ei yleisille päästetä?
- 2+9-12+55
Onhan puliukko tai alaikäinen pentu kännissä mukavampi katsoa kuin koira? Vain koirat kusee sopimattomiin paikkoihin, ei muut? Koirathan seisoo kadunkulmissa tai kauppojen edustalla ja räkii ovien edustoille, että maa on räkäkerroksen peitossa, sylkee purukumit ja heittää roskat? Hyi hyi koiria!
Kusivero ja räkimisvero välittömästi käyttöön! Kaikki valaistut ladut pimeäksi, säästetään sähköä! Sepeliä laduille välittömästi! Jos kuka tumpelo ei osaa hiihtää kuin keinovalossa ja valmiiksi tehdyllä ladulla, polttakoon suksensa! - No jo on porukkaa
Ootko todella noin nuija ettet tajua mitä vaaratilanteita siitä syntyy kun laduilla juoksentelee koiria? Jumalauta alamäissä vauhtia on parhaimmillaan 60km/h. Tyhmempikin tajua mitä tapahtuu jos tuossa vauhdissa törmää koiraan tai yrittää väistää sitä tai jotain helvetin flexiä. Siellä on myös alkeita opettelevia lapsia ym aloittelijoita ja on varmasti "mukava" nähdä koira yhtä-äkkiä edessään.
On se kumma kun sinne laduille on änkäydyttävä väkisin vaikka ulkoiluttamiseeen sopivia pyöräteitä on jokapaikassa. ja myös polkuja missä ei ole latuja. - ----------------
No jo on porukkaa kirjoitti:
Ootko todella noin nuija ettet tajua mitä vaaratilanteita siitä syntyy kun laduilla juoksentelee koiria? Jumalauta alamäissä vauhtia on parhaimmillaan 60km/h. Tyhmempikin tajua mitä tapahtuu jos tuossa vauhdissa törmää koiraan tai yrittää väistää sitä tai jotain helvetin flexiä. Siellä on myös alkeita opettelevia lapsia ym aloittelijoita ja on varmasti "mukava" nähdä koira yhtä-äkkiä edessään.
On se kumma kun sinne laduille on änkäydyttävä väkisin vaikka ulkoiluttamiseeen sopivia pyöräteitä on jokapaikassa. ja myös polkuja missä ei ole latuja.Koirat, jotka otetaan mukaan hiihtämään, opetetaan siihen erikseen ja pidetään kurissa - koiran turvallisuuden takia. Ei mikään ongelma. Samanlailla siinä 60km/h vauhdissa tulee hallita menonsa kuin lievemmässäkin vauhdissa. Jos sielä mäen alla on se lapsi tai alottelija kaatuneena tai muuten tien tukkeena, sitä väistetään, kuten väistetään sitä koiraa jos se seisoo siellä. Sääntöjä jos noudatettaisii - jos tehtäisii niistä noudatettavia - niin kaikki onnistuisi paremmin. Niitä pyöräteitä ja polkuja ko ei tosiaan oo joka paikassa, ko ne on valtaosin hiihtäjille omistettuja. Kumma laji ko ei voida mennä yhtee paikkaa harrastamaan vaan pitää tehä sitä sit kaikkialla pilaamalla muiden ilo..
- Koira-ihminen
Yleensä se alkaa se "kakka keskustelu" vasta keväällä, kun lumet sulavat. Kun niitä koiria kuten vihaajiakin on ollut iät ajat. Onhan toki koira-puistoja, ainakin jossain, mutta ei koira-rukka tiedä, että vasta siellä saa kakkia. Olen kyllä nähnyt teiden varsilla paljon muutakin, mikä ei takuulla ole koirasta tullut, mutta niistähän ei puhuta. Kaikki se roska jota viskellään. Ja ainakaan meidän lähellä ei edes ole koira-puistoja. Ja kun menen ulos illalla on mukavaa kun on koira turvana. Ja muistakaa, että kun tulee kesä ja kärpäset, sulaa se kakka sinne ojaan, ja kukat kasvaa!
- rakit pois ladulta
Vai luitko etes tuota aloitusviestiä?
- mitenköhän..
se meni, Jokamiehen oikeus on perustuslakiin kirjoitettu ja se menee järjestyssäännön ohi. Ei muuta kuin luontoon kävelemään, hittoako vetävät niitä latujaan joka paikkaan missä olisi hyvä kävellä ja ulkoiluttaa koiraa.
- ei jälkiä
Ja koirien jätökset pahimpia ? Kyllä saa moni kirjoittelija taas miettiä kirjoituksiaan... Entäs nuo jatkuvat ihmisten (humalaisten ja sikojen) )virtsa- ja paskajätökset porttikongeissa ja piha-alueilla ? Taitaa olla epämiellyttävimpiä ja ei hygieenisempiä, kuin koirien, joiden jätöksistä n. 80% kerätään pois. Saattaisi olla mukavampaa liikkua ilman niiden hajua ja tartuntaa mm. pääkaupunkiseudulla kesäisin. Samanlaisia "keltaisia" tahroja löytyy myös lumihangesta, niin katualueilta, kuin myös laduilta sekä ulkoilualueiden reunoilta. Niiden "jättäjät" ja "omistajathan" keräävät ne tunnetusti pois ? ! Niin ja "sopuhan antaa tilaa" ? Moni hiihtäjä, kuin myös "pelkkä ulkoilija" voisi myös kiinnittää omaan käyttäytymiseensä ja tekemisiinsä hieman järkeä, kuin myös käytöstapoja ! Kyllä kaikille ulkoilutilaa löytyy, niin hienohelmoille, kuin myös "oma ego tärkein ego"-tyypeille. Hyvää kevät talvea ulkoilijoille toivottaen !
- gjljlljglglgjg
Ja paskat. ulkoiluttajista vain 5% -jos sitäkään -kerää koiransa jätökset pois. Pidän kyllä koirista mutta en typeristä ulkoiluttajista. Mulla on saldo pari murahdusta kohdalla, 1 purema yritys, 3 vaaratilannetta kun koira on ladulla. Ja LADULLA ON PASKAA vähän väliä. Tahallista toimintaa ei sitä voi muuksi sanoa.
- grompon
Ymmärrän kyllä, että koiran vieminen ladulle voi olla vaaraksi sekä koiralle että hiihtäjälle, mutta mielestäni on törkeää, että koirilta (ja ilmeisesti siis myös aivan kaikilta muilta paitsi hiihtäjiltä) kielletään metsälenkit käytännössä kokonaan. Täällä päin pystyt tekemään tasan 15min lenkin metsässä menemättä ladulle. Muutoin joudut sitten kävelemään asutusten lomassa, teiden varsilla jne. Ja mitkä haukut saat siitä, kun koira kusee portin pieleen! Mutta mihin muuallekaan, kun metsään meno on kielletty??
Ei sentään kaikkia metsäreittejä mielestäni tarvitsisi hiihtäjille pyhittää. Tietysti hyvä, että on hyvät mahdollisuudet hiihtää, mutta vähempikin riittäisi, kun se kerran vaikeuttaa KAIKKIEN muiden lenkkipolulle haluavien elämää - koko talven! - On koira ja sukset
...asiallisestikin.
Minä en halua koiran paskoja sisään enkä katujen varsiin ===> kerään pois - aina
Minä haluan hiihtää, mielellään ilman koiraa ===> tarvitsen siis ladut
Haluan myös ulkoiluttaa koiraa vapaana ===> lisää koirapuistoja
Olisin valmis myös maksamaan koiraveroa, jotta saisin niitä aidattuja puistoja
Onko niin vaikea keskustella todellisesta ongelmasta asiallisesti.
Jos koiran ulkoiluttaja kiertää korttelin lenkin 2-3 kertaa päivässä ja koira paskoo melkein joka kerta. Siiovamatta jätetyt paskat tarkoittaa melkein tuhat läjää yhden korttelin matkalla, ja kaikki vain yhden koiran(omistajan) tuotoksena, eikö?
Jos sunnuntaihiihtäjä jää "svaanin" jalkoihin, hiihto onkin vain himohiihtäjien juttu. Tavalliset hikilautailijat pysyköön poissa laduilta, niinkö?
Miten olisi pieni annos suvaitsevaisuutta, puolin ja toisin? Pakko varmaan luopua kohta sekä koirasta että suksista.- asianpuhuja (ko)?
...itselläkin kun normaali reitti johonkin paikkaan on estetty osan vuotta vain yhden lajin takia...
Asun Espoon Joupinmäessä ja kesäisin ajan tai kävelen fillarilla mm Ikeaan ja Oittaalle päin.
Talvella tulee monen kilometrin kierto,kun kys reitti on on vain hiihtäjien käytössä.
Onneksi Ikeaan ei ole asiaakaan kuin kerran vuodessa. Oittaalla käyn useammin.
Seuraavan kerran reitti oikaisisi kun menen Oittaalle Lumikenkäilykisoihin Helmikuussa....
Samoin normi pyöräily-kävelyreittini keskuspuiston kautta Suomenojan suuntaan on poikki osan vuotta.
Nivelrikkoisena en voi hiihtääkkään. Ja vaikka voisinkin, suksiparkkeja ei vielä ole keksitty,jotta välin voisi hiihtää ja jatkaa sitten julkisilla...
Mutta asian näin ollessa menen suosiolla bussilla.
Joillakin alueilla ei kertakaikkiaan ole korvaavia reittejä talven ajaksi,vaan matkat pitenevät...
Eivät kaikki kulje autolla.
Koirista pidän,mutta en ole huomannut kenenkään koiran omistajan tyrkyttävän koiraansa silitettäväksi.
Mikä voisi olla hyväkin,koiran sosiaalistamiseksi. Monet koirat räyhäävät,koska ovat epävarmoja,eivätkä ole tottuneet ihmisiin tai toisiin koiriin. Se ei onnistu muuten kuin totuttamalla koira tilanteisiin,ihmisiin ja toisiin koiriin.
Mielelläni rapsuttelen koiria joita vastaan tulee,mutta omistajan jo ennakkoon kauhistunut ilme estää aikeeni tehokkaasti.
Ainoa asia joka ärsyttää koiranomistajissa täällä meillä; Miksi koira saa kusta kerrostalomme ovien edessä oleviin valleihin ja rapun edessä oleviin harjoihin,joita ihmisten pitäisi käyttää jalkojensa puhdistukseen ennen sisälle tuloa?
- Kiero Miero
kokomatkalta.
Johan koirat pysyy poissa.- HyhHyh
Käviköhän joku vetäisemässä omat pökäleet ladulle? Näyttivät ainakin aika isolta ja olivat levinneet jo laajalle. Aika iso koira pitää olla että tuollaiseen pystyy.
Tai sitten taisi olla Duudsonit... - niiden paskat
HyhHyh kirjoitti:
Käviköhän joku vetäisemässä omat pökäleet ladulle? Näyttivät ainakin aika isolta ja olivat levinneet jo laajalle. Aika iso koira pitää olla että tuollaiseen pystyy.
Tai sitten taisi olla Duudsonit...Kumpikohan se nyt on luomakunnan herra, ihminen vai susi? Koiran omistajien kanssa on turha kinata, mutta ihmettelen mistä näitä itsekkäitä ihmisiä riittää, jotka on aina itse ja koiransa kanssa maailman napa?? Ihminen jos kusee tai sontii yleisellä paikalla saa sakot, mutta koiraa saa kyllä sotkea. Ennen asuttiin Lahdessa, yksi hiihto kerta riitti, kun oli tosiaan ne koiran sonnat ladulla ja sen jälkeen suksen pohjassa. Nyt rakennettiin Vääksyyn, meidän tonttia pidettiin koirien yleisenä vessana, naapurin eukolle huomautin siitä koiran sontimisesta, sen jälkeen ne sonnat oli meidän postilaatikossa, no onneksi muuttivat pois. Itsellä ei ole koiraa (on joskus ollu ja saatan taas ottaa kunhan on aikaa sen kanssa pelata) , kolme lasta on, koirahan on ikuinen lapsi sen kun itselleen ottaa, lapset tosin kasvaa ja niistä tulee veronmaksajia, jotka tätä yhteiskuntaa pyörittää (kaksi meidän lapsista jo töissä).
PS. Koiran omistajissa on myös hyvin käyttäytyviä ja koiransa kurissa pitäviä sekä niiden sotkut siivoavia. Usein vain kulee sitä hirveätä huutoa ja haistattelua.
- lainsuojatonko
Voi hyvänen aika koiranomistajat. Minä en edes uskaltaisi koirineni laduille tai edes lähistölle, sen verran aggressiivisiksi muuttuu täällä pirkanmaan laduilla ihan tavalliset rauhalliset ihmisetkin. En tiedä mikä siinä on, tuntuu että ei saisi ilman suksia vilahtaa edes näkökentässäkään. Ja maa muuttuu pyhäksi heti kun siihen on joku tehnyt väpäjävillä suksillaan omatekoiset ladut, muilla ei ole asiaa sille reitille enää, vaikka olis aikaisemmin tallottu siihen ihan kävelypolku.
Pysykää nyt ihan yleisen turvallisuuden nimissä pois niiden koirienne kanssa laduilta, kyllähän Helsingissäkin riittää ulkoilualueita ja metsiä kävelijöillekin. Vetoan ihan sen takia, ettei tämä - ainakin Pirkanmaalla niin kovin yleinen - koiraviha leviäisi enää tästä. - Reinhard
Voi, voi, eikö suomalaisten elämässä ole enää mitään muuta sisältöä kuin raahustaa vapaapäivänä ylipainoisena ostoshelvetissä ja velkaannuttaa siellä itsensä luottokorttiostoksilla, jotka kohdistetaan roskaan, jota ei edes tarvita.
Krääsäkrapula puretaan hiihtoladulla ja elämä kaatuu näköjään, jos siellä näkee kakan.
Voi, voi...kasvakaan aikuisiksi ja lopettakaa turha leikkiminen ja valittaminen. Ottakaa esimerkkiä suurista ikäluokista - he rakensivat tämän maan eikä aikaa jäänyt turhuuksista valittamiseen. - Tappajadobermannien
puolustelijoita ja latupökäleiden puolustelijoita... Sairasta! Koiranpidosta on tullut uskonto!
- kovaan
pakkasessa pitkään olleeseen pökäleen päälle voi astua, ei tartu ja ei haise:) T:Dog
- kun...
se palautetaan postiluukusta lähettäjälleen, se pehmenee ja alkaa haista. Eteisen matolla.
- asdfasdf
Todellakin hiihtäjänä olen sitä mieltä, että laduilta pois koirat, kiukuttelevat kakarat, naiset, ja ulkomaalaiset.
- Hyvä Sääntö
Tämä on ihan hyvä päätös. Itsekin käyn aina ulostamassa polun vieressä ja peitän lumella tai paljaan maan aikana risuilla.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1401745- 401658
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa631410- 681305
Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2091154Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi2771107- 701083
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää19958- 74955
Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106888