Parhaat vinkit eläkesäästämiseen finanssipalstalta
2
761
Vastaukset
- lopettanut säästön
Ei kannata koko eläkesäästäminen, sillä rikastuttaa ainoastaan rahalaitoksia..Varmrmmin säästää vaikka sukanvareteen 30 vuotta ja ottaa sieltä rahat kun 60 v. täyttää, jotain jää vaikka jokin söis arvoa.
- Eläkekassa marjassa
Olen toisaalla kertonut, miten vaimoni eläkkeen kasvun kävi. V 1999 aloitettaessa laskelma oli 65 - 75 vuosien välillä 260 eur/ kk. Kun säästäminen jatkui, odotettu eläke pieneni koko ajan, ollen v 2008 enää 160 eur/kk ja nyt vieläkin pienempi. Jos hän vv 1999 - 2019 säästäisi saman summan eli 85 eur/ kk sukanvarteen, summa olisi ( 20v x 12 kk x 85 eur) 20400 eur. Jos sen "palauttaisi" kymmenen vuoden aikana käyttöön, olisi summa 175 euroa/ kk, eli huomattavasti suurempi, kuin eläkevakuutuksen kautta.
Jos säästäminen tapahtuisi vaikka määräaikaistilille, huonommankin korkokannan aikana korkoa korolle periaatteella kuukausittainen "eläke" lisääntyisi useilla kympeillä.
Laskekaa tarkkaan ennen kuin lähdette mukaan eläkevakuutuksiin/ eläkesäästämisiin. Järjestelmän pyörittäminen ei ole ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."472192Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.1912009- 1161382
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711170- 96982
Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli73929Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.78879Uuden upotuskasteen vaiettu ongelma
Alkuseurakunnan kaste oli useamman vuosisadan upotuskaste, joka toimitettiin joko ulkona luonnon vesistöissä tai kasteki45857Ja tääkin vielä...
Kukakohan on valittanut, Salmiko itse? https://www.viiskunta.fi/rehtori-valittiin-ahtarissa-ilman-hakumenettelya-o/1347933835- 61736