Parhaat vinkit eläkesäästämiseen finanssipalstalta
2
702
Vastaukset
- lopettanut säästön
Ei kannata koko eläkesäästäminen, sillä rikastuttaa ainoastaan rahalaitoksia..Varmrmmin säästää vaikka sukanvareteen 30 vuotta ja ottaa sieltä rahat kun 60 v. täyttää, jotain jää vaikka jokin söis arvoa.
- Eläkekassa marjassa
Olen toisaalla kertonut, miten vaimoni eläkkeen kasvun kävi. V 1999 aloitettaessa laskelma oli 65 - 75 vuosien välillä 260 eur/ kk. Kun säästäminen jatkui, odotettu eläke pieneni koko ajan, ollen v 2008 enää 160 eur/kk ja nyt vieläkin pienempi. Jos hän vv 1999 - 2019 säästäisi saman summan eli 85 eur/ kk sukanvarteen, summa olisi ( 20v x 12 kk x 85 eur) 20400 eur. Jos sen "palauttaisi" kymmenen vuoden aikana käyttöön, olisi summa 175 euroa/ kk, eli huomattavasti suurempi, kuin eläkevakuutuksen kautta.
Jos säästäminen tapahtuisi vaikka määräaikaistilille, huonommankin korkokannan aikana korkoa korolle periaatteella kuukausittainen "eläke" lisääntyisi useilla kympeillä.
Laskekaa tarkkaan ennen kuin lähdette mukaan eläkevakuutuksiin/ eläkesäästämisiin. Järjestelmän pyörittäminen ei ole ilmaista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.693254Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91881Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2241269- 1291058
- 991002
- 60954
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil67936Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6885- 84879
- 34810