Mulla ei ole puhelinta

0,20 senttiä per päi

ei nettiä, ei vaatteita ei sähkölaitteita ei tule lehtiä, ei autoa eikä mitään mistä pitää maksaa.

Saankelan työmarkkintukea josta käteen jää vuokran ja sähkön jälkeen vajaa 200. Sillä ostan ruokaa neljälle.

Ei riitä, mutta itse syön kerran viikossa. Ruoka päivä mulla on joka torstai, ja silloin syön yhden perunan ja puolikkaa näkkärin.

Lapset syö koulussa, ja kotona annan oman osuuden heidän osuuden lisäksi.

Emme käy misään en käy ystävillä, en ulkona en kaupassa. Ei ole talvivaatteita ei mitään.

Näin köyhä elää.

22

850

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokonäkkäri...

naapurilla tai kirjastossa kuitenkin nettyhteys joten kyllä sinä jossain käyt...

• on.....

puhelin mutta en pidä sitä auki.Ruokaan menee vain pari euroa enemmän mutta kun lapset syö kolussa niin menee tasan.Talvivaatteet saa kirpparilta parilla egellä.Kuitenkin myönnän että kyllä sä pennin venyttää saat.Paljon on myös ilmaisia menoja lenkkipolut puistot yms.

• Kukaan ei usko

Juupa juu. Miten hoidat laskusi? Sun provot on ärsyttäviä, lopeta jo huomiota keräävä penikka!. Tuo nyt on vaan täysin mahdotonta, olet niin penikka, ettet tiedä että laskujakin on ihmisillä ja niiden maksaminen pankissa se vasta maksaa - paikan päällä ei oikein kukaan ota enää vastaan mitään sähköyhtiöissä yms. kuten ennen. Itse säästin aikoinaan maksamalla ao. konttoreissa, mutta nykyään ei voi.

• 20 lapsen YH

Viimeiset 5 vuotta olen asunut metsässä kiven kolossa ja pysynyt hengissä juomalla sadevettä, pureksimalla lunta ja järsimällä juuria!

Olen tälläinen tyypillinen köyhä, saatanan passiivinen ja laiska joka odottaa käsi ojossa että joku tulee ja antaa rahaa kouraan!

• on ollut..

se käsitys että kirjaston koneelta voi maksaa kun hankkii tunnukset.Kysy pankista

• aijaoivaieuijoi
        on ollut.. kirjoitti:

se käsitys että kirjaston koneelta voi maksaa kun hankkii tunnukset.Kysy pankista

...liioittelee,sillä itse saan työmarkkinatukea toistaiseksi noin 740 euroa kuussa.
        Sillä elää kohtuullisesti kun on kämppis,joka maksaa vuokran ja sähkön.
        On jopa varaa shoppailla kirppareilla noin parilla kympillä kuussa. ja oikeasti,tämä ei ole vittuilua.
        Maksan myös entisen elämän laskuja yli kolmesataa kuussa. Laskut on ajalta,kun olin vielä töissä.
        Työttömyys ei niitä poista.
        Huonekaluja en juurin ostele,tärkeintä on pitää kaksi ihmistä ruuassa.
        Toinen ihminen on pienituloinen eläkeläinen,joka maksaa sen vuokran ja sähkön. Olen kehoittanut kilpailuttamaan sähkön,tuloksetta....

Perusruokaan rahat riittää ja kuka jaksaisikaan syödä grillillä jatkuvasti?????
        Tykkään itse tehdä keittoja yms perussafkaa,jotka on parasta ruokaa kaikille. Myös aloittajan lapsille ja hänelle itselleen.
        Nettihommat ja pankin laskut voi todellakin hoitaa kirjaston koneella ilmaiseksi.Niin itsekkin tein aikanaan.
        Nyt asuinkummpanini kanssa hankin tietokoneen ja sen hankintakuluja voi perustella juuri sillä, että työnhankinta on helpompaa jne...

• ilman sukkia

Mulla olisi yhdet sukat, jos haluut ne. Toinen on likainen eikä lähde puhtaaksi, mutta toisess on vain reikä, muuten puhdas.

Käytin niitä kun jaloissa olis jalkasientä, ja rasvasin niitä koipia, mutta olen pessyt ne haaleessa veessä.

Voin lähettää ne tai vain toisen, jos haluut. Hinnasta sovitaan kyllä, osiko 10 e liikaa... muta katellaan.

Väri on oranssi jossa on ruskeita sydämiä, ihan nätit ovat.

• jdgau ut jv
        aijaoivaieuijoi kirjoitti:

...liioittelee,sillä itse saan työmarkkinatukea toistaiseksi noin 740 euroa kuussa.
        Sillä elää kohtuullisesti kun on kämppis,joka maksaa vuokran ja sähkön.
        On jopa varaa shoppailla kirppareilla noin parilla kympillä kuussa. ja oikeasti,tämä ei ole vittuilua.
        Maksan myös entisen elämän laskuja yli kolmesataa kuussa. Laskut on ajalta,kun olin vielä töissä.
        Työttömyys ei niitä poista.
        Huonekaluja en juurin ostele,tärkeintä on pitää kaksi ihmistä ruuassa.
        Toinen ihminen on pienituloinen eläkeläinen,joka maksaa sen vuokran ja sähkön. Olen kehoittanut kilpailuttamaan sähkön,tuloksetta....

Perusruokaan rahat riittää ja kuka jaksaisikaan syödä grillillä jatkuvasti?????
        Tykkään itse tehdä keittoja yms perussafkaa,jotka on parasta ruokaa kaikille. Myös aloittajan lapsille ja hänelle itselleen.
        Nettihommat ja pankin laskut voi todellakin hoitaa kirjaston koneella ilmaiseksi.Niin itsekkin tein aikanaan.
        Nyt asuinkummpanini kanssa hankin tietokoneen ja sen hankintakuluja voi perustella juuri sillä, että työnhankinta on helpompaa jne...

Harvapa kuule saa työmarkkinatukea tuollaisia summia! Eiköhän se tipahda siihen neljänsadan kanttiin - korkeintaan.

• Saita Itara
        jdgau ut jv kirjoitti:

Harvapa kuule saa työmarkkinatukea tuollaisia summia! Eiköhän se tipahda siihen neljänsadan kanttiin - korkeintaan.

Aloittajalla on vähintään kaksi lasta, koska hän kirjoittaa "lapset". Silloin hän saa työmarkkinatukea 526,40 euroa netto, kun veroksi lasketaan 20 %, kuukaudessa on kuusta riippuen 20-23 arkipäivää, joten vähintään tuon saa ihan varmasti!. Lapsilisät kahdesta lapsesta ovat 210,94 euroa/kk, mutta aloittaja on ilmeisesti yksinhuoltaja, koska toista tulon saajaa ei ole joten se on kahdesta lapsesta 304,16 euroa. Noilla tuloilla on oikeus asumistukeen ja varmaan johonkin sossun tukeenkin. Sähkö voisi olla 50 €/kk. Tyyppi ei ilmoita vuokraansa, asuinkuntaansa ja keksimänsä perheensä lukumäärää, mutta oletin että kolme henkeä ja vuokra 700 ja neliöitä 90, rakennusvuodeksi pistin jonkun 60-luvun, asumistukea tuli tähän kuntaan nelisensataa. Siis, se, että vuokran ja sähkön jälkeen jäisi pari sataa, on typerä valhe. Pentu, ota faktoista selvää ennen kuin alat noita idioottoprovojasi suoltaa! Saita on hyvin vihainen ja nyt käyttää vähän karkeaa kieltä, kun suututtaa nämä huomionkerjääjälapset. Missä vanhempasi ovat?

*Lähde kela.fi ja oma sähkölaskuni, neljän hengen perhe ja kerrostaloasunto.

• Saita Itara
        Saita Itara kirjoitti:

Aloittajalla on vähintään kaksi lasta, koska hän kirjoittaa "lapset". Silloin hän saa työmarkkinatukea 526,40 euroa netto, kun veroksi lasketaan 20 %, kuukaudessa on kuusta riippuen 20-23 arkipäivää, joten vähintään tuon saa ihan varmasti!. Lapsilisät kahdesta lapsesta ovat 210,94 euroa/kk, mutta aloittaja on ilmeisesti yksinhuoltaja, koska toista tulon saajaa ei ole joten se on kahdesta lapsesta 304,16 euroa. Noilla tuloilla on oikeus asumistukeen ja varmaan johonkin sossun tukeenkin. Sähkö voisi olla 50 €/kk. Tyyppi ei ilmoita vuokraansa, asuinkuntaansa ja keksimänsä perheensä lukumäärää, mutta oletin että kolme henkeä ja vuokra 700 ja neliöitä 90, rakennusvuodeksi pistin jonkun 60-luvun, asumistukea tuli tähän kuntaan nelisensataa. Siis, se, että vuokran ja sähkön jälkeen jäisi pari sataa, on typerä valhe. Pentu, ota faktoista selvää ennen kuin alat noita idioottoprovojasi suoltaa! Saita on hyvin vihainen ja nyt käyttää vähän karkeaa kieltä, kun suututtaa nämä huomionkerjääjälapset. Missä vanhempasi ovat?

*Lähde kela.fi ja oma sähkölaskuni, neljän hengen perhe ja kerrostaloasunto.

Niin ja yksinhuoltajahan saa elatusapua toistasataa/lapsi, kunnallista, jos ei isä maksaiskaan. Jos aloitusviesti olisi totta, olisi heillä melkoinen luksusasunto, vuokra pitäisi olla aika paljon.

• Anonyymi

Puun juurissa onkin runsaasti ravinteita ja antioksidantteja. Niitä suositellaan.

• vaan tuskin on

Jos tuo on totta niin tekisi mieleni ilmiantaa sinut lastensuojeluviranomaisille. Etkö ymmärrä, että on väärin lapsiasi kohtaan, jos et hae toimeentulotukea ja elatuspaua? Et voi laittaa lapsia kärsimään työttömyydestäsi. En voi mitenkään uskoa, että joku olisi noin ääliö.

• jkjjkkjk

túo aloittaja kirjoittaa säännöllisesti saman tai vastaavalaisen viestin palstalle. Todennäköisesti jonkun nuoren tai sairaan aikuisen pilailua.

• Saita Itara

Näkee, että olet lapsi, joka ei tiedä mistään mitään, et taida maksaa edes sähkölaskujasi itse.

LAskin vaikka miten päin, niin vuokraa et asumistuen jälkeen viittäsataa enempää maksaa ja siihenkin pitää olla tyyliin sadan neliön kämppä ja tonnin vuokra, pienemmällä kämpällä ja vuokralla jää vähemmän maksettavaa. Sähkölasku ei ole satasta enempää, vaikka sähkölämmityskin olisi, varsinkin jos sähkölaitteita ei ole. Väkisinkin jää yli kahdensadan, vaikka miten päin laskisi, eikä mukana ole elatusapua eikä sosiaaliavustusta. Tuolla ruokamäärällä taitaisi joutua sairaalahoitoon aika nopeasti. Viikon sitä selviää tilapäisesti ilman ravintoa, mutta ei sen enempää, jos nestettä saa riittävästi.

• kärsyttävää

3-5 henkeä taloudessa, opiskelijat käyvät vain viikonloppuisin. Ruokaan menee rahaa 250-300 kuussa. Joka päivä syödään lämmintä ruokaa eikä koskaan ole nälkä. Uskomatonta miten joillakin on tarve kerjätä sääliä

• Anonyymi

joona rikko sen kun sen piti yrittaa silla soittaa

• Laina-liitta

Yhtiövastiketta maksoin 2 856 € (jossa on vesimaksu ) koko vuosi 2010
      Sähköä kulutin 2 100 kWh./ vuosi 2010
      Tekstiili, asuste- ja vaate menoni > olivat 80 € / vuosi 2010
      Ruokaan käytin 5, 8 € / päivä/ 2010 = 2111, 2 € / vuosi
      Apteekki vein 893 € / koko vuodelle 2010
      Media maksoi 980 € /koko vuosi 2010
      Matkakuluja kertyi 392 € vuodelle 2010
      Lahjoja jne. lapsille ja lapsenlapsille 1 460 € / 2010
      Jäsenmaksuja 120 € / 2010
      Pankkipalveluihin 54 €/ vuosi tilisiirtoihin 108 € / vuosi
      Avustin 50 € /koko vuonna 2010
      Lottoan n. 104 €/ vuosi
      Vakuutuksia ei ole,
      lehtiä ei tule,
      omaa autoa ei ole.

• tingi vähän

tilata kaikki kaapelikanavat ja muut herkut? Ei meillä ainakaan ole tv-maksut tuota luokkaa

• Köyhän astialla

Olet sosiaaliyhteiskunnan elätti. Sinä et maksanut mitään vaan Kela ja Toimeentulotuki maksoi.

• Anonyymi

Melkoisen paljon meni sähköä. Meillä on 4h+k ja tv + tietsikka koko ajan päällä.
        Myös jääkaappi, pakastin, hella, astianpesukone sekä pesukone ja kuivausrumpu
        ovat melko usein käytössä ja pärjätään tuolla samalla sähkön kulutuksella.

• Kysyn vaan-

Miksi olet ajanut itsesi moiseen ahdinkoon? Miksii et hankkinut koulutusta ja työtä? Miksi olet hankkinut lapsia jos et pysty heistä huolehtimaan?

Kannattaisiko miettiä mihin omat kyvyt ja taidot riittävät ennen kuin ajaa itsensä nurkkaan??

• Anonyymi

Tuo on kuvaus siitä kun ei ole enää oikeasti olemassa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      240
      45231
    2. Polttomoottoriauto tulessa parkkihallissa Tampereella

Pystyy näkemättä jo sanomaan, koska sähköautoissa ei ole palavia nesteitä lainkaan. Ihme ettei polttomoottoriautoja ole
      Maailman menoa
      123
      25986
    3. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      324
      15673
    4. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      10823
    5. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      169
      10802
    6. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      122
      9707
    7. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9641
    8. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8478
    9. 242
      6824
    10. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      222
      6489
    Aihe