Taivas vai Helvetti?

Luotain-56

Sehän meillä on jokaisella edessä jossain vaiheessa.Mutta miksi on vain kaksi vaihtoehtoa:Taivas-ihanuuden vertauskuva ja kaikkien maallisten kärsimysten loppupiste.Sen vastakohtana Helvetti-ikuinen hampaiden kiristely sekä loputon liekeissä kärventyminen.Kyllä mun mielestäni pitäisi olla vielä se kolmaskin vaihtoehto niille,joita ei kumpikaan edellämainituista kiinnosta pätkääkään!Mikä valinnan vapaus muka voi olla ainoastaan kahden olotilan kesken?Ja toiseen muka pääsee ja toiseen joutuu.Mua itseäni ei kiinnosta kumpikaan paikka edes himpun verran ja vaadinkin nyt uutta sijoituspaikkaa kurjalle sielulleni!Tai sitten ne molemmat:Kesähelteet siellä Taivaan riemuissa ja talvipakkasilla olisi hauska Helvetissä hiiliä lapioimassa.Varsinkin kun mä olen työkyvyttömyyseläkkeellä niin pääsisin luikahtamaan kuin koira veräjästä!

22

1042

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on kavereita kummallakin puolella...

• Jos täydellinen ihminen, Jeesus, on kokenut suuren kärsimyksen, laittais meidät epätäydelliset kokemaan jotain tollaista,,,niin kun mekin sanomme, jos koemme jotain todella raskasta ja pahaa, "ettei toivota, sellaista pahimmalle vihamiehillemmekään" kuinka HÄN laittaisi meidät johonkin todella suureen kärsimykseen, kaikessa epätäydellisyydessämme?

• pastori Antti Kylliäisen kirjan Kaikki pääsevät taivaaseen.

• Teotwawki kirjoitti:

pastori Antti Kylliäisen kirjan Kaikki pääsevät taivaaseen.

Joo joo, muistaakseni porttivahdin nimi oli Pietari eikä Kylliäinen...

• FF 58
        yohuuhkaja kirjoitti:

Heh. Näin se alkaa sunnuntaipäivä mukavasti hymyillen. Onneksi huumoriakin löytyy:))

• Teotwawki
        yohuuhkaja kirjoitti:

kun en usko sen enempää taivaaseen kuin helvettiinkään, mutta on vain aika huvittavaa, että jonkin hihhulikirjailijan teos on tehnyt arvostelukyvyttömään lähimmäiseemme noin suuren vaikutuksen. "Senhän lukee kirjassa = totta". :-XD

• Teotwawki kirjoitti:

kun en usko sen enempää taivaaseen kuin helvettiinkään, mutta on vain aika huvittavaa, että jonkin hihhulikirjailijan teos on tehnyt arvostelukyvyttömään lähimmäiseemme noin suuren vaikutuksen. "Senhän lukee kirjassa = totta". :-XD

Eipä noista kannata painetta ottaa, uskoo kukin mihin parhaaksi näkee. Uskon minäkin taivaaseen pääseväni heti kuoleman jälkeen, savuna krematorion piipusta...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Eipä noista kannata painetta ottaa, uskoo kukin mihin parhaaksi näkee. Uskon minäkin taivaaseen pääseväni heti kuoleman jälkeen, savuna krematorion piipusta...

ikuiseen kiertokulkuun savuna, joka sitten laskeutuu maahan hiukkasina ja antaa kasvikunnalle ravinteita ja on siten mukana siinä prosessissa, joka tätä palloa pitää hengissä.:-)

• Teotwawki kirjoitti:

ikuiseen kiertokulkuun savuna, joka sitten laskeutuu maahan hiukkasina ja antaa kasvikunnalle ravinteita ja on siten mukana siinä prosessissa, joka tätä palloa pitää hengissä.:-)

Niin, tai sitten hiilidioksidina ja vesihöyrynä jotka pahentavat kasvihuoneilmiötä tai sitten nokena ja pienhiukkasina jotka samennuksellaan viilentävät maapalloa... Hyvän ja pahan vaihtoehtoja löytyy vielä kuolemankin jälkeen.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Niin, tai sitten hiilidioksidina ja vesihöyrynä jotka pahentavat kasvihuoneilmiötä tai sitten nokena ja pienhiukkasina jotka samennuksellaan viilentävät maapalloa... Hyvän ja pahan vaihtoehtoja löytyy vielä kuolemankin jälkeen.

olla osa kaikkeuden suurta kiertokulkua ja siten omalta osaltaan vaikuttaa sen toimivuuteen tai toimimattomuuteen.:-) Eilen tuli mielenkiintoinen dokumentti tästä aiheesta. Siinä oli puhe Tyynenmeren lohista, joiden vuosittainen nousu Länsi-Kanadan ja USA:n jokiin vaikuttaa koko alueen ekosysteemiin.

• Teotwawki kirjoitti:

pastori Antti Kylliäisen kirjan Kaikki pääsevät taivaaseen.

Voisinpas vaikka lukastakin, jos ei ole paksu kirja.

• jotka ei palvele pahaa, mutta eivät ole kuitenkaan palvelleet kovin hyvin hyvääkää, kuitenki tuntentevat sydämmessään sen hyvän ja tekevät epätäydellisyydessään vääriä asioita ja valintoja, eikä sellaista olis koskaan halunnut,,, en tarkoita tällä mitään rikollista pahaa vaan ihan tavallista tallaajaa.

• miljoona kirjoitti:

Voisinpas vaikka lukastakin, jos ei ole paksu kirja.

se on mielenkiintoinen kirja näin uskonnottomankin lukea.

• :)'

Onneksi vaan kaksi. Noita höyrähtäneitä saarnaajia olisi vielä enemmän! :)))

• samanikäinen

kuin minä lähti eilen. S-kirjaimella alkava tauti vei. En tiedä pääsikö hän vai joutuiko hän mutta se poismenemisen totuus on vaikea. En ala jauhamaan Luotain-56 aloittamaa tyhjänpäiväistä paskaa vaan toivon ystävälle parasta mnahdollista matkaa minne hän onkaan menossa. Mikäli hän syntyy jossain uudestaan toivon hänelle parempaa onnea kuin täällä maan päällä.

• vapaasti ajatteleva

Vaihtoehtoja on niin monta kuin löydät maailmasta uskontoja eli ei sinun kahteen vaihtoehtoon tarvitse tyytyä. Tutustu ja ihmettele tätä maapallon ihmisten moninaisuutta ja uskomusten määrää!

• Luotain-56

Ja nehän ovat vain mitä sanoitkin eli pelkkiä uskomuksia.Mikä ihmisen sielu loppujen lopuksi sitten on?Onko se oikeasti vain tietoinen tajunta vai meidän omaksitunnoksi kutsuma ilmiö?Eihän vielä ole edes pystytty selittämään pallosalaman olemassaoloa.Sitäpaitsi tämä nyt on ollut pelkkää saivartelua mun puolelta,sillä ei mun järjellä pysty ymmärtämään edes vessapytyn toimintaa!Mutta kyllä kai jotakin on olemassa,sillä totuus on tuolla ulkona,saunan takana...

• Elävä kivi

Jos ei kiinnosta miksi aloitit keskustelun? Mollaaminen uskonasioistakin on keskustelua. Jos sielusi paikka ikuisuudessa on sinulle yhdentekevä niin miksi haluat keskustella?

Tästä aiheesta Mary Baxter on kirjoittanut kiinnostavan kirjan.

• Niin no...

itseäni kummassakaan;))) itseni tuntien on paljon todennäköisempää että, jään siihen johonkin sinne välille...siis suusta kiinni hölöttämään kaikkien mahdollisten sielujen kanssa...sillee kun siinä lepattelen...niin unohdan tyystin mihin hitsiin mun pitikään suunnistaa....Tämä on hyvin todennäköistä...sanoo Friidu vakavasti. Koska on tätä asiaa myös syvällisesti snadissa boltsissaan miettinyt yön synkeinä tunteina joskus;)))

Mieheni taas hän pääsee kyllä JONKU PIETARIN KANSSA ilman muuta fisuun...ja niitä hän voi sitten huolemattomasti vaan kalastella siis fisuja...mutta, itsestäni...;))) en oikein tiedä...en pääse perille;)) se on aika toden näköinen vaihto-ehto...mutta, olenhan ONNELLINEN se riittää...saan olla vailla huolia ja mureita ehkä;)))) ikään kuin ikuisesti reissussa....sanoo taas hymyillen...niin siinä käy;))) jos, hyvin käy?)))) ellen pahasti sählää....siinä loppumetreillä...

Tsau:Friidu

• Mielipide;))

joka kuitenkin minulle lähein näistä asioista. Hän kunnioittaa minun elämän vakaumusta ja minä hänen. Ymmärrän kyllä jotenkin senkin joillekin tästäkin aiheesta on tärkeää saada keskustella avoimesti...En näe itse siinä mitään pahaa koska avoimena ihmisenä katson että, minä en ole mikään sellainen kuintenkaan joka haluaisin rajoittaa keskustelua...mutta, kuitenkin jo tämän ikäisenä tiedän että, on kaksi asiaa jotka ovat vähän sanoisinko arkoja kuitenkin suomalaisille toinen on uskonto-aiheiset keskustelut ja toinen on politiikka...Varma nakki...jos, haluat sytyttää tulipalon joka riehattaa varmasti...monelle nämä aiheet ovat kuitenkin´HYVIN henkilökohtaisia ja jokaisella on oma henkilökohtainen näkemys...Minulla sellainen...että, ei tarvetta jakaa...muiden kanssa...siis hvyin, hyvin henkilökohtainen...

Kiitos, sinulle kuitekin ihmisenä kauniista sanoistasi. Mutta, tämä on aihe josta en keskustele henkilökohtaisella tasolla koskaan kenenkään kanssa...

• Mieliipide;)
        Mielipide;)) kirjoitti:

joka kuitenkin minulle lähein näistä asioista. Hän kunnioittaa minun elämän vakaumusta ja minä hänen. Ymmärrän kyllä jotenkin senkin joillekin tästäkin aiheesta on tärkeää saada keskustella avoimesti...En näe itse siinä mitään pahaa koska avoimena ihmisenä katson että, minä en ole mikään sellainen kuintenkaan joka haluaisin rajoittaa keskustelua...mutta, kuitenkin jo tämän ikäisenä tiedän että, on kaksi asiaa jotka ovat vähän sanoisinko arkoja kuitenkin suomalaisille toinen on uskonto-aiheiset keskustelut ja toinen on politiikka...Varma nakki...jos, haluat sytyttää tulipalon joka riehattaa varmasti...monelle nämä aiheet ovat kuitenkin´HYVIN henkilökohtaisia ja jokaisella on oma henkilökohtainen näkemys...Minulla sellainen...että, ei tarvetta jakaa...muiden kanssa...siis hvyin, hyvin henkilökohtainen...

Kiitos, sinulle kuitekin ihmisenä kauniista sanoistasi. Mutta, tämä on aihe josta en keskustele henkilökohtaisella tasolla koskaan kenenkään kanssa...

huomasiko kukaan? Kirjoittelusta tai keskusteluketjusta tulee ihan kummallinen? Ihan kun jatkaisi itselleen kirjoittelua...Vahinko ihan asiallinen kysymys ja mielipide...Olisi saanut olla..minun puolestani..ainakin...Jotakin häiritsi...Vahinko...vai poistiko itse? - mene ja tiedä....

Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe