Olen saanut sellaisen käsityksen että jos eroaa jehovista niin sen jälkeen on entiset todistajaystävät todellakin entisiä.
Ristiriitaa olen kuitenkin nähnyt,j-todistajista eronnut perheen tytär on hyvinkin paljon tekemisissä todistajiin kuuluvien vanhempiensa kanssa eronsa jälkeenkin.
Ehkä tässä kohtaa on säännöissä poikkeus kun on kyse omista lapsista vai lieneekö säännöt muuttuneet.
Poistuminen jehovayhteisöstä
28
608
Vastaukset
Säännöt eivät ole muuttuneet mihinkään, varsinkaan inhimillisempään suuntaan. Kyse on perheen päätöksestä toimia vastoin vt-seuran sääntöjä, joka on pelkästään hyvä asia.
"Uskolliset kristityt perheenjäsenet eivät etsi tekosyitä voidakseen olla tekemisissä erotetun sukulaisen kanssa, joka ei asu kotona." (Jumalan rakkaus, lv-FI 2008 s. 209)- ei vikinää enää!
ihmisten kanssa ,jotka on lähteneet pois mun "porukoista"
Itte on valintansa tehneet.
Mitä ihmeen vikisemistä tossa on:
Ootte tuonut esiin että : " ootta paskaporukkaa, en taho kuuluu teijän kerhoon."
Sitten vikisette että tää paskaporukka karttaa teitä?
Hyvää päivä, tehän halusitte heistä EROON.
Ja pääsitte!
Mitä vielä vänisette? - troyen
ei vikinää enää! kirjoitti:
Ootte tuonut esiin että : " ootta paskaporukkaa, en taho kuuluu teijän kerhoon."
Ja pääsitte!
Mitä vielä vänisette?Se, että haluasin eroon tuosta lahkokerhosta, ei tarkoittanut sitä, että olisin halunnut eroon myös kaveripiiristäni ja vanhemmistani. Jos haluan vaikkapa vaihtaa esim. kuntosalia tai vaihtaa pianonsoiton kitaransoittoon, en siinä menetä näitä kavereita, joita olen saanut toisella kuntosalilla tai pianonsoittokoulussa.
ei vikinää enää! kirjoitti:
Ja pääsitte!
Mitä vielä vänisette?No kun minä lopetin salibandyn, niin se ei tarkoittanut että pitäisin entisiä joukkuetovereitani "paskaporukkana", eikä se tarkoittanut sitä etten haluaisi olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Järjestelmälliseen karttamiseen ei ole mitään syytä, jos kyse on normaalista ihmissuhteista. Se ettet sinä sitä ymmärrä, vaan olet jättämässä kaikki jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, tai ole kanssasi samassa porukassa, kertoo kai vain omasta ja lahkon suhtautumisesta, joka ei ole tervettä millään tavalla.
- Sivullinen,eiJt eiex
t-i-u-k-u kirjoitti:
No kun minä lopetin salibandyn, niin se ei tarkoittanut että pitäisin entisiä joukkuetovereitani "paskaporukkana", eikä se tarkoittanut sitä etten haluaisi olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Järjestelmälliseen karttamiseen ei ole mitään syytä, jos kyse on normaalista ihmissuhteista. Se ettet sinä sitä ymmärrä, vaan olet jättämässä kaikki jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, tai ole kanssasi samassa porukassa, kertoo kai vain omasta ja lahkon suhtautumisesta, joka ei ole tervettä millään tavalla.
että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".
Se selviää hyvin lyhyellä lukemisella.
Yleissävy on agressiivinen.
Tuntuu ihan vihasivulta suoraan sanoen,huhhuh sentään. Sivullinen,eiJt eiex kirjoitti:
Tuntuu ihan vihasivulta suoraan sanoen,huhhuh sentään.>>Kyllä minä olen saanut sen käsityksen, että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".
No sitten kannattaa hieman keskittyä lukemaansa. Vt-seura on kritiikin kohde, eivät jehovantodistajat yksilöinä. He ovat pääsääntöisesti uhreja.
Et sitten ole tainnut lukea sinulla antamaani selvitettä vt-seuran luopiomyyteistä. Jos olisit, niin et heittelisi näitä älyttömyyksiäsi ties monennettako kertaa.t-i-u-k-u kirjoitti:
No kun minä lopetin salibandyn, niin se ei tarkoittanut että pitäisin entisiä joukkuetovereitani "paskaporukkana", eikä se tarkoittanut sitä etten haluaisi olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä. Järjestelmälliseen karttamiseen ei ole mitään syytä, jos kyse on normaalista ihmissuhteista. Se ettet sinä sitä ymmärrä, vaan olet jättämässä kaikki jotka eivät ole kanssasi samaa mieltä, tai ole kanssasi samassa porukassa, kertoo kai vain omasta ja lahkon suhtautumisesta, joka ei ole tervettä millään tavalla.
"No kun minä lopetin salibandyn, niin se ei tarkoittanut että pitäisin entisiä joukkuetovereitani "paskaporukkana", eikä se tarkoittanut sitä etten haluaisi olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä."
Sen sijaan tunnut pitävän todistajia ja sinun mielestäsi heihin suopeasti suhtautuvia paskaporukkana.Sivullinen,eiJt eiex kirjoitti:
Tuntuu ihan vihasivulta suoraan sanoen,huhhuh sentään.Juuri näin. Tiuku itse tekee kaikkensa oman huonon käytöksensä eteen, eikä tunnu olevan rimaa jota ei voisi alittaa.
Aevelenkin että hänon pelkkä wannabe-luopio, joka koettaa pidentää _______ tällä toiminnallaan.t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kyllä minä olen saanut sen käsityksen, että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".
No sitten kannattaa hieman keskittyä lukemaansa. Vt-seura on kritiikin kohde, eivät jehovantodistajat yksilöinä. He ovat pääsääntöisesti uhreja.
Et sitten ole tainnut lukea sinulla antamaani selvitettä vt-seuran luopiomyyteistä. Jos olisit, niin et heittelisi näitä älyttömyyksiäsi ties monennettako kertaa.Sinun kannattaa varmaan keskittyä enemmän lukemaan mitä täällä tai vs-foorumilla kritisoidaan. Erityisesti täällä.
Kyllä voi ihminen olla häpeämätön valehtelussaan.Sivullinen,eiJt eiex kirjoitti:
Tuntuu ihan vihasivulta suoraan sanoen,huhhuh sentään.>>Kyllä minä olen saanut sen käsityksen, että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".>>
Kyllä Jehovan todistajia pidetään täällä melko yleisesti ihan lahkonsa uhreina, ja tästä syystä kritiikki kohdistetaankin ensisijaisesti Jt-lahkon esittämiin epäinhimillisiin vaatimuksiin ja ristiriitaisiiin oppeihin.
Katsos kun moni liittyy Jt-lahkoon väärässä uskossa sen suhteen, mitä tuo järjestö edustaa. Moni uusi Jt todellakin uskoo sen olevan "Jumalan viestintäkanava", jollaisena se itse itsensä jatkuvasti esittää. Tällainen sinisilmäinen usko johtuu useimmissa tapauksessa ihan siitä, että lahko järjestelmällisesti pimittää itselleen epäedulliset tiedot ja vääristelee asemaansa ja historiaansa. Itse en ainakaan olisi milloinkaan tullut liittyneeksi Jt-liikkeeseen, jos minulla olisi liittymiseni aikaan ollut edes suuntaa antava aavistus sen epärehellisyyden määrästä, joka Jehovan todistajien uskonnossa vallitsee.
Sellainen, jolle nämä asiat selviävät myöhemmin (kasteensa jälkeen) ja joka tämän vuoksi eroaa järjestöstä, ei tee moraalisesti mitään väärää. Päinvastoin, tällainen ihminen toimii suoraselkäisesti ja rehellisesti, erottautuu valheelliseksi osoittautuneesta maailmankuvasta. Näin ollen on väärin, että tällainen yksilö joutuu kartetuksi jopa sukulaistensa taholta. Häntä ei karteta siksi, että hänen Jt-sukulaisensa itse haluaisivat näin toimia, vaan siksi, että omasta vallastaan kiinni pitävä lahko ei suostu astumaan alas tänne meidän muiden kuolevaisten joukkoon ja myöntämään - oikeasti myöntämään - erehdyksensä.
Jos tämän järjestön johtajat todella myöntäisi taustansa ja historiansa ja jos he olisivat rehellisiä, eivät he enää pitäisi kynsin ja hampain kiinni tuosta erikoisasemastaan, jonka turvin he voivat kontrolloida jäsentensä elämää vaatien samalla kuitenkin itselleen suojaa kaikelta kritiikiltä.
>>Tuntuu ihan vihasivulta suoraan sanoen,huhhuh sentään.>>
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, kuinka perusteetonta Jt-järjestön toiminta on tai mitä sen fanaattiset vaatimukset saavat täällä todellisessa maailmassakin aikaan?
Mitä se esimerkiksi kertoo tämän "totuuden" järjestön asenteesta, että se reagoi vihamielisesti kaikkiin sellaisiin, jotka paljastavat sen valheellisuuden? Järjestön isät eivät ensisijaisesti kanna huolta oppiensa ristiriidattomuudesta, vaan siitä, että kukaan ei koskaan kyseenalaistaisi niitä. Itsellänikin on omakohtainen kokemus siitä, miten järjestö on määrännyt Jt-seurakunnan vanhimmat suhtautumaan tilanteessa, jossa heille osoitetaan järjestön valheellisuus ihan järjestön omalla materiaalilla.
Itse asioilla ei ole lainkaan merkitystä, lahkon kyseenalaistaja on AINA väärässä.- .
diovmorf kirjoitti:
>>Kyllä minä olen saanut sen käsityksen, että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".>>
Kyllä Jehovan todistajia pidetään täällä melko yleisesti ihan lahkonsa uhreina, ja tästä syystä kritiikki kohdistetaankin ensisijaisesti Jt-lahkon esittämiin epäinhimillisiin vaatimuksiin ja ristiriitaisiiin oppeihin.
Katsos kun moni liittyy Jt-lahkoon väärässä uskossa sen suhteen, mitä tuo järjestö edustaa. Moni uusi Jt todellakin uskoo sen olevan "Jumalan viestintäkanava", jollaisena se itse itsensä jatkuvasti esittää. Tällainen sinisilmäinen usko johtuu useimmissa tapauksessa ihan siitä, että lahko järjestelmällisesti pimittää itselleen epäedulliset tiedot ja vääristelee asemaansa ja historiaansa. Itse en ainakaan olisi milloinkaan tullut liittyneeksi Jt-liikkeeseen, jos minulla olisi liittymiseni aikaan ollut edes suuntaa antava aavistus sen epärehellisyyden määrästä, joka Jehovan todistajien uskonnossa vallitsee.
Sellainen, jolle nämä asiat selviävät myöhemmin (kasteensa jälkeen) ja joka tämän vuoksi eroaa järjestöstä, ei tee moraalisesti mitään väärää. Päinvastoin, tällainen ihminen toimii suoraselkäisesti ja rehellisesti, erottautuu valheelliseksi osoittautuneesta maailmankuvasta. Näin ollen on väärin, että tällainen yksilö joutuu kartetuksi jopa sukulaistensa taholta. Häntä ei karteta siksi, että hänen Jt-sukulaisensa itse haluaisivat näin toimia, vaan siksi, että omasta vallastaan kiinni pitävä lahko ei suostu astumaan alas tänne meidän muiden kuolevaisten joukkoon ja myöntämään - oikeasti myöntämään - erehdyksensä.
Jos tämän järjestön johtajat todella myöntäisi taustansa ja historiansa ja jos he olisivat rehellisiä, eivät he enää pitäisi kynsin ja hampain kiinni tuosta erikoisasemastaan, jonka turvin he voivat kontrolloida jäsentensä elämää vaatien samalla kuitenkin itselleen suojaa kaikelta kritiikiltä.
Oletko koskaan pysähtynyt miettimään, kuinka perusteetonta Jt-järjestön toiminta on tai mitä sen fanaattiset vaatimukset saavat täällä todellisessa maailmassakin aikaan?
Mitä se esimerkiksi kertoo tämän "totuuden" järjestön asenteesta, että se reagoi vihamielisesti kaikkiin sellaisiin, jotka paljastavat sen valheellisuuden? Järjestön isät eivät ensisijaisesti kanna huolta oppiensa ristiriidattomuudesta, vaan siitä, että kukaan ei koskaan kyseenalaistaisi niitä. Itsellänikin on omakohtainen kokemus siitä, miten järjestö on määrännyt Jt-seurakunnan vanhimmat suhtautumaan tilanteessa, jossa heille osoitetaan järjestön valheellisuus ihan järjestön omalla materiaalilla.
Itse asioilla ei ole lainkaan merkitystä, lahkon kyseenalaistaja on AINA väärässä."Itse asioilla ei ole lainkaan merkitystä, lahkon kyseenalaistaja on AINA väärässä"
Täällä kaiken muun paitsi veljesseuran mukaisen kritiikin ja sitä myötäilevän tiedon esiintuoja on väärässä, ja näyttää ansaitsevan joidenkin v-seuralaiseten mielestä olevan otollinen kohde panettelulle ja ja solvaamiselle.
Mitä sinä ajattelet tällaisten henkilöiden kyvystä totuuden esiin tuomiseen?
Minusta se on HYVIN heikko, ja mitä enemmän sitä seuraa, sen vähäarvoisempia tuollaisten henkilöiden sanomiset ovat.
Niin makaa, kuin petaa. . kirjoitti:
"Itse asioilla ei ole lainkaan merkitystä, lahkon kyseenalaistaja on AINA väärässä"
Täällä kaiken muun paitsi veljesseuran mukaisen kritiikin ja sitä myötäilevän tiedon esiintuoja on väärässä, ja näyttää ansaitsevan joidenkin v-seuralaiseten mielestä olevan otollinen kohde panettelulle ja ja solvaamiselle.
Mitä sinä ajattelet tällaisten henkilöiden kyvystä totuuden esiin tuomiseen?
Minusta se on HYVIN heikko, ja mitä enemmän sitä seuraa, sen vähäarvoisempia tuollaisten henkilöiden sanomiset ovat.
Niin makaa, kuin petaa.>>Mitä sinä ajattelet tällaisten henkilöiden kyvystä totuuden esiin tuomiseen?
Minusta se on HYVIN heikko, ja mitä enemmän sitä seuraa, sen vähäarvoisempia tuollaisten henkilöiden sanomiset ovat.>>
Minusta kaikki väitteet tulisi arvioida niiden omilla ansioilla, ei sen perusteella, kuka väitteen esittää.
Jokainen vastatkoon omasta kirjoittelustaan.- Matteus 18:6
diovmorf kirjoitti:
>>Kyllä minä olen saanut sen käsityksen, että näillä palstoilla Jt: a pidetään "paskaporukkana".>>
Itse asioilla ei ole lainkaan merkitystä, lahkon kyseenalaistaja on AINA väärässä."Jehova altistaa alkoholisoitumaan", en pitänyt sitä
kritiikkinä järjestöä vastaan, vaan Jumalan parjaamisena.
Se oli minusta niin karmaiseva sanonta että vaistosin
hänessäkytevän paljon nimenomaan VIHAA.
Myöhemmin mielikuvani on entisestään vahvistunut, valitettavasti myös muittenkin osalta.
Tarkoituksennanne on kompastuttaa uskossa olevia.
Meilo on kertonut, ettei usko Jumalaan eikä Kristukseen.
Raamattua hän pitää tarukirjana.
Luulisi olevan mielekkäämpää pysyä poissa koko tarukirjan sivuilta? helel kirjoitti:
"No kun minä lopetin salibandyn, niin se ei tarkoittanut että pitäisin entisiä joukkuetovereitani "paskaporukkana", eikä se tarkoittanut sitä etten haluaisi olla heidän kanssaan enää missään tekemisissä."
Sen sijaan tunnut pitävän todistajia ja sinun mielestäsi heihin suopeasti suhtautuvia paskaporukkana.>>Sen sijaan tunnut pitävän todistajia ja sinun mielestäsi heihin suopeasti suhtautuvia paskaporukkana.
Tässä taas nähdään kuinka pihalla olet. Sinusta tuntuu, ja se sitten on niin. Siitä huolimatta että asia on tuotu useaan otteeseen esille täysin päinvastaisen informaation kera.
Vt-seuraa kritisoidaan, ei yksittäisiä jehovantodistajia. He ovat pääsääntöisesti uhreja. Millä kielellä ja millä fonteilla asia pitää tuoda esille niin, että sinäkin ymmärrät lukemasi?- ......
t-i-u-k-u kirjoitti:
Kyllä vs sivuilla selvästi annetaa ymmärtää että nimenomaan "Joukkuetoverit" olivat paskaporukkaa.
Suurin ulina johtuu siitä, että ego ei anna periksi sille että on saanut kenkää. Tai jos on eronnut, kohdellaan kuin olisi saanut kenkää. Tässä se suurin perimmäinen syy on.
Kuten -74 VT:ssä lukee, niin erottuihin suhtauduttiin todella suopeasti. Mutta sekään ei EX:ää silloin miellyttänyt. Jatkuvat hyökkäykset, kuten esim. Bergman ja Norjan kaiffari, sai varmaan kielteisemmän suhtautumisen aikaan. Kukapa sitä kyytä povellaan kaipaa. Joten Ex:ät ihan omin metkuin hankkivat itselleen marttyyrin osan josta nyt vinkuvat. - troyen
...... kirjoitti:
Kyllä vs sivuilla selvästi annetaa ymmärtää että nimenomaan "Joukkuetoverit" olivat paskaporukkaa.
Suurin ulina johtuu siitä, että ego ei anna periksi sille että on saanut kenkää. Tai jos on eronnut, kohdellaan kuin olisi saanut kenkää. Tässä se suurin perimmäinen syy on.
Kuten -74 VT:ssä lukee, niin erottuihin suhtauduttiin todella suopeasti. Mutta sekään ei EX:ää silloin miellyttänyt. Jatkuvat hyökkäykset, kuten esim. Bergman ja Norjan kaiffari, sai varmaan kielteisemmän suhtautumisen aikaan. Kukapa sitä kyytä povellaan kaipaa. Joten Ex:ät ihan omin metkuin hankkivat itselleen marttyyrin osan josta nyt vinkuvat.Voit huomenna katsoa Silminnäkijä-ohjelmasta, kuinka suopeasti erotettuihin ja eronneisiin suhtaudutaan. TV2 22:25.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Sen sijaan tunnut pitävän todistajia ja sinun mielestäsi heihin suopeasti suhtautuvia paskaporukkana.
Tässä taas nähdään kuinka pihalla olet. Sinusta tuntuu, ja se sitten on niin. Siitä huolimatta että asia on tuotu useaan otteeseen esille täysin päinvastaisen informaation kera.
Vt-seuraa kritisoidaan, ei yksittäisiä jehovantodistajia. He ovat pääsääntöisesti uhreja. Millä kielellä ja millä fonteilla asia pitää tuoda esille niin, että sinäkin ymmärrät lukemasi?Olet nyt ymmärtänyt väärin. Kyse on siitä, miten asiat pitäisi tuoda esiin, jotta ne menisivät sinulle jakeluun.
Tuon pahemmin palstasta pihalle olevaa kuin sinä, ei ole kuin joku joka tulee tänne ensimmäistä kertaa.
Ja koska et ole täällä ensimmäistä kertaa, on pakko tehdä se johtopäätös että oesität tarkoitushakuisesti väärä tietoa.
Tosin tämä on ollut tiedossa jo kauan....... kirjoitti:
Kuten -74 VT:ssä lukee, niin erottuihin suhtauduttiin todella suopeasti. Mutta sekään ei EX:ää silloin miellyttänyt. Jatkuvat hyökkäykset, kuten esim. Bergman ja Norjan kaiffari, sai varmaan kielteisemmän suhtautumisen aikaan. Kukapa sitä kyytä povellaan kaipaa. Joten Ex:ät ihan omin metkuin hankkivat itselleen marttyyrin osan josta nyt vinkuvat.Kyllä se osalla ottaa niin koville, että vie varmaan vuosikymmeniä päästä yli. Toiset pääsevät vähemmällä, koska kaikille tuo karttaminen ei ole onneksi a ja o. VAIKKA täällä toisin väitetään.
Osalla kokemus voi olla niin rankka, että se jättää elinikäiset vammat.
Pääasiassa esim. tiuku on selvästi näitä tarkoituksella jauhajia, ei edes yritä keskustella asiallisesti vaan kuvittelee sinisestä tulevan punaista kun hän tarpeeksi kauan vänkää. Ja näinhän se ei mene.- Markku_Meilo
Matteus 18:6 kirjoitti:
"Jehova altistaa alkoholisoitumaan", en pitänyt sitä
Se oli minusta niin karmaiseva sanonta että vaistosin
Myöhemmin mielikuvani on entisestään vahvistunut, valitettavasti myös muittenkin osalta.
Meilo on kertonut, ettei usko Jumalaan eikä Kristukseen.
Raamattua hän pitää tarukirjana.
Luulisi olevan mielekkäämpää pysyä poissa koko tarukirjan sivuilta?>>"Jehova altistaa alkoholisoitumaan", en pitänyt sitä
Sinulla on kovin kapea katsanto kirjoitteluun. Kyse oli logiikasta, jonka mukaan jehovantodistajuus pelastaa (yhden henkilön kokemuksella) juoppoudelta, eli loogisesti ajatellen jt-seurakunta ei altistaisi alkoholisoitumaan. Tunsin suhteellisen hyvin kaksi aikoinaan innokasta jehovantodistajaa, jotka oppivat juopottelemaan vasta vuosikausien innokkaan jehovantodistajuuden jälkeen.
Helluntailaiset lienee tunnetuin liike, jonka avulla porukka esittää raitistuvansa, siinä suhteessa Jehova on pikkutekijä. Olisko niin, että kyse on psyykkausavusta, jota ihminen saa mistä tahansa uskonnosta?
Palataan jumaliin sitten kun niistä on näyttöä.
Mitä sitten jehovantodistajuuteen ja alkoholiin tulee, niin Vt-seuran käytännön ohjeistus ja sen käytännön toteutus rohkaisee turvallisessa seurassa (oma seura riittää myös itselle) tapahtuvaa ryyppäämmistä, jota peitellään muilta.
>>Se oli minusta niin karmaiseva sanonta että vaistosin
Tai sitten et halua katsella todellisuutta silmiin?
>>Myöhemmin mielikuvani on entisestään vahvistunut, valitettavasti myös muittenkin osalta.
Ainakin kohdallani olet väärässä, tarkoitukseni on antaa ajateltavaa niille, jotka haluavat vapautua Vt-milenhallinnsta tai eivät halua joutua siihen
>>Meilo on kertonut, ettei usko Jumalaan eikä Kristukseen.
Olen myös kertonut, että jumaluskon puute johtuu kohdallani siitä etten tiedä ensimmäistäkään vakavasti otettavaa näyttöä minkäänlaisen jumalan olemassaolosta. Raamatun Jeesusta pidän mahdollisena historiallisena henkilönä.
>>Raamattua hän pitää tarukirjana.
Tarkemmin ottaen paimentolaiseepoksena.
>>Luulisi olevan mielekkäämpää pysyä poissa koko tarukirjan sivuilta?
Onko ajankäyttöni ja mielenkiinnon kohteeni jotenkin sinulta pois? Ajatteletko samalla tavalla myös esimerkiksi Kalevalasta kiinnostuneista, olisiko heidän mielestäsi myös syytä pysyä pois Kalevalan sivuilta? ...... kirjoitti:
Kuten -74 VT:ssä lukee, niin erottuihin suhtauduttiin todella suopeasti. Mutta sekään ei EX:ää silloin miellyttänyt. Jatkuvat hyökkäykset, kuten esim. Bergman ja Norjan kaiffari, sai varmaan kielteisemmän suhtautumisen aikaan. Kukapa sitä kyytä povellaan kaipaa. Joten Ex:ät ihan omin metkuin hankkivat itselleen marttyyrin osan josta nyt vinkuvat.>>Kyllä vs sivuilla selvästi annetaa ymmärtää että nimenomaan "Joukkuetoverit" olivat paskaporukkaa.
Joo, kyllä siellä saleilla ja muualla käyttäydytään tekopyhästi sun muuta, mutta kyllä me entiset jehovantodistajat pääsääntöisesti ymmärrämme että syy siihen löytyy vt-seuran jäsenyydestä. Ilman vt-seuran säädöksiä, ei olisi mitään kritisoitavaa tässä suhteessa. Kyllä sinä sen tiedät.
>>Kuten -74 VT:ssä lukee...
No kai sitä vielä tuohon aikaan suhtauduttiin suopeammin, kun varsinainen karttamalla karttaminen kehiteltiin vasta Franzin savustamisen yhteydessä 80-luvun alussa.- Selma Suorasuu
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Sen sijaan tunnut pitävän todistajia ja sinun mielestäsi heihin suopeasti suhtautuvia paskaporukkana.
Vt-seuraa kritisoidaan, ei yksittäisiä jehovantodistajia. He ovat pääsääntöisesti uhreja. Millä kielellä ja millä fonteilla asia pitää tuoda esille niin, että sinäkin ymmärrät lukemasi?http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9554821/47343417
Meilo kertoo, kuinka" Jehova on auttanut todistajia alkoholisoitumaan"
Siis helel kirjoitti:
Kyllä se osalla ottaa niin koville, että vie varmaan vuosikymmeniä päästä yli. Toiset pääsevät vähemmällä, koska kaikille tuo karttaminen ei ole onneksi a ja o. VAIKKA täällä toisin väitetään.
Osalla kokemus voi olla niin rankka, että se jättää elinikäiset vammat.
Pääasiassa esim. tiuku on selvästi näitä tarkoituksella jauhajia, ei edes yritä keskustella asiallisesti vaan kuvittelee sinisestä tulevan punaista kun hän tarpeeksi kauan vänkää. Ja näinhän se ei mene.>>Kyllä se osalla ottaa niin koville, että vie varmaan vuosikymmeniä päästä yli.
Ei voi sanoa että kirjoittelussani olisi enää kyse yli pääsemisestä varsinaisesti, vaan informoimisesta enemmänkin.
>>Pääasiassa esim. tiuku on selvästi näitä tarkoituksella jauhajia, ei edes yritä keskustella asiallisesti vaan kuvittelee sinisestä tulevan punaista kun hän tarpeeksi kauan vänkää. Ja näinhän se ei mene.
Pääasiassa sinä et edes tiedä mistä kirjoitat, ja kirjoitat kuin tietäisit.
Asiattomuudesta en ole saanut palautetta muualta kuin sinulta, ja sinä olet saanut asiattomuudestasi palautetta kosolti muualtakin kuin minulta. Tarvitseeko auttaa johtopäätöksissä?t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kyllä se osalla ottaa niin koville, että vie varmaan vuosikymmeniä päästä yli.
Ei voi sanoa että kirjoittelussani olisi enää kyse yli pääsemisestä varsinaisesti, vaan informoimisesta enemmänkin.
>>Pääasiassa esim. tiuku on selvästi näitä tarkoituksella jauhajia, ei edes yritä keskustella asiallisesti vaan kuvittelee sinisestä tulevan punaista kun hän tarpeeksi kauan vänkää. Ja näinhän se ei mene.
Pääasiassa sinä et edes tiedä mistä kirjoitat, ja kirjoitat kuin tietäisit.
Asiattomuudesta en ole saanut palautetta muualta kuin sinulta, ja sinä olet saanut asiattomuudestasi palautetta kosolti muualtakin kuin minulta. Tarvitseeko auttaa johtopäätöksissä?"Pääasiassa sinä et edes tiedä mistä kirjoitat, ja kirjoitat kuin tietäisit. "
Puhut varmaankin itsestäsi.
"Asiattomuudesta en ole saanut palautetta muualta kuin sinulta, ja sinä olet saanut asiattomuudestasi palautetta kosolti muualtakin kuin minulta. Tarvitseeko auttaa johtopäätöksissä? "
No nyt on sitten ollut korkea aika jonkun sanoa sekin ääneensä. Sinä annat väärää tietoa, olet puolueellinen ja omaat putkinäön, väistelet keskustelemasta muista kuin haluamistasi aiheista, ja koetat pakottaa muut keskustelemaan oman halusi mukaan omalla tavallasi.
Noin niin kuin muuten, sinun mielipiteesi ovat tasan nollan arvoisia.t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kyllä vs sivuilla selvästi annetaa ymmärtää että nimenomaan "Joukkuetoverit" olivat paskaporukkaa.
Joo, kyllä siellä saleilla ja muualla käyttäydytään tekopyhästi sun muuta, mutta kyllä me entiset jehovantodistajat pääsääntöisesti ymmärrämme että syy siihen löytyy vt-seuran jäsenyydestä. Ilman vt-seuran säädöksiä, ei olisi mitään kritisoitavaa tässä suhteessa. Kyllä sinä sen tiedät.
>>Kuten -74 VT:ssä lukee...
No kai sitä vielä tuohon aikaan suhtauduttiin suopeammin, kun varsinainen karttamalla karttaminen kehiteltiin vasta Franzin savustamisen yhteydessä 80-luvun alussa.". Kyllä sinä sen tiedät."
Sinulla on kummia kuvitelmia siitä, mitä luulet toisten ajattelevan. Luuletko omaavasi paranormaaleja voimia??
"No kai sitä vielä tuohon aikaan suhtauduttiin suopeammin, kun varsinainen karttamalla karttaminen kehiteltiin vasta Franzin savustamisen yhteydessä 80-luvun alussa. "
Täällähän esitetään suurena faktana vuosilta -24, -50 -luvulta ym. olevaa materiaalia. Sinähän taas tapasi mukaan koetat määrätä mikä on oikein ja mikä väärin.
Saatko sitten VS-foorumilla taputuksia, kun olet ollut kiltisti ja wannabe-luopio?helel kirjoitti:
". Kyllä sinä sen tiedät."
Sinulla on kummia kuvitelmia siitä, mitä luulet toisten ajattelevan. Luuletko omaavasi paranormaaleja voimia??
"No kai sitä vielä tuohon aikaan suhtauduttiin suopeammin, kun varsinainen karttamalla karttaminen kehiteltiin vasta Franzin savustamisen yhteydessä 80-luvun alussa. "
Täällähän esitetään suurena faktana vuosilta -24, -50 -luvulta ym. olevaa materiaalia. Sinähän taas tapasi mukaan koetat määrätä mikä on oikein ja mikä väärin.
Saatko sitten VS-foorumilla taputuksia, kun olet ollut kiltisti ja wannabe-luopio?No joo, eiköhän tämä leikki ollut taas vähäksi aikaa tässä. Olet ikäiseksesi harvinaisen lapsellinen.
t-i-u-k-u kirjoitti:
No joo, eiköhän tämä leikki ollut taas vähäksi aikaa tässä. Olet ikäiseksesi harvinaisen lapsellinen.
Sinä se jaksat edelleen keskittyä minun persoonaani, ja samaan aikaan huudat että minä käytän ad.h:ta.
Olet harvinaisen ymmärtämätön oman toimintasi suhteen. Ei mikään ihme, että joudut kiljumaan täälläkin kaikenlaisesta "suuresta epäoikeudenmukaisuudesta", ilman että tietäisit mitä kirjoitat.
Muista käyttää RIITTÄVÄN PEHMEÄÄ froteepyyhettä "partasi" ajamiseen.- II.
t-i-u-k-u kirjoitti:
No joo, eiköhän tämä leikki ollut taas vähäksi aikaa tässä. Olet ikäiseksesi harvinaisen lapsellinen.
Erittäin kumallista jurraamista toisilta, junnata kirjoittajista ja kirjoituksista ja saada niistä jotain aikaan ikävystyttävää luettavaa, menee maku palstaan.
Lukea täällä halutaan ASIAA eikä tyhjänpäiväistä jurraamista jostain palstoista sun muista ja niissä kirjoittelevista ihmisistä jne.
Eiköhän jokaisen joka löytää joltain palstalta jotain mikä ei tunnu asialliselta, kysyy kirjoittajalta suoraan, mistä kyse, ei tarvi muualle levitellä.... sillä asia selviää.....
Vt-hän tässä on itelleen kuopan kaivanut josta kaikki alkanut...[mistä ylös ei enää pysty kiipeämään]....kaikkine seurauksineen....
- Mikäli löytyy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!
"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its4129066Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa
Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.1883652- 202113
- 831302
- 271115
Sylikkäin.
Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta661102- 751100
Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!
"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss791075- 551033
- 66982