Kristittyjen johtaja

Paavi benedictus XVI on loppiaispuheessaan myöntänyt alkuräjähdyksen olleen tuntemamme maailmankaikkeuden alku, mutta pitää alkuräjähdystä Jumalan tekona.

Näin siis katolinen kirkko ei usko enää Raamatun luomiskertomusta.

Katolisen kirkon kanta luomisketomuksen hylkäämisestä ei voi olla näkymättä myös pienemmissä kristillisissä yhteisöissä kuten helluntailaisilla ja muilla protestanteilla ja ortodokseilla.
Onhan katolinen kirkko ylivoimaisesti suurin, vanhin ja vaikutusvaltaisin kristillinen yhteisö.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/Paavi otti yllättäen kantaa alkuräjähdykseen/art-1288360815242.html

39

1139

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todé*

Raamattu selostaa maailman luomisen tapahtuneen noin niinkuin käytännössä?

• sitä ole sitä selitetty miten se käytännössä tapahtui eikä voikaan selittä kun se on mahdottomuus.

Siellä on kerrottu Jumalan luoneen kaiken kuudessa päivässä ja Raamatun aikajanan tapahtumat laskemalla, siitä on nyt kulunut noin 6000 vuotta.

Mahdottomaksi luomiskertomuksen pakkansapitävyyden osoittaa jo itse luomiskertomuskin.
        Esim. Ensimmäisenä päivänä Jumala loi valon ja vasta neljäntenä päivänä auringon ja tähdet.
        Me kaikki kai kuitenkin tiedetään että valo tulee nimenomaan auringosta ja tähdistä.

• ........
        Pe.ku kirjoitti:

sitä ole sitä selitetty miten se käytännössä tapahtui eikä voikaan selittä kun se on mahdottomuus.

Siellä on kerrottu Jumalan luoneen kaiken kuudessa päivässä ja Raamatun aikajanan tapahtumat laskemalla, siitä on nyt kulunut noin 6000 vuotta.

Mahdottomaksi luomiskertomuksen pakkansapitävyyden osoittaa jo itse luomiskertomuskin.
        Esim. Ensimmäisenä päivänä Jumala loi valon ja vasta neljäntenä päivänä auringon ja tähdet.
        Me kaikki kai kuitenkin tiedetään että valo tulee nimenomaan auringosta ja tähdistä.

Raamatun luomistarun järjestys on väärä, planeettoja ei synny ennen aurinkoansa, kasvillisuutta ei voi olla ennen valoa jne...

• puimajyrä
        Pe.ku kirjoitti:

sitä ole sitä selitetty miten se käytännössä tapahtui eikä voikaan selittä kun se on mahdottomuus.

täsmentänyt, että me kaikki tyhmät ja vain omaa pihaamme tuijottavat "tiedämme", että valo tulee auringosta ja tähdistä.

Kun Uuden Jerusalemin valo on itse Kristus, niin mistä se valo tulee?

Eikä Isä Jumala puhu luomiskertomuksessa mistään valosta, vaan valkeudesta. (1Moos.1:1-5). Valoista eli auringosta ja tähdistä ja kuusta ynnä muusta puhutaan, (1 Ms 1:14-18), joka oli kolmas päivä..

• jne.

"Alussa Jumala loi..."
      Kun Paavi pitää alkuräjähdystä Jumalan tekona kai hänen edustamansa kirkkokin pitää sitä Jumalan tekona. Mitä luomiskertomuksen vastaista siinä on?

Minäkin uskon, että Jumala loi alussa koko höskän l. uskon luomiskertomukseen.
      Miten Jumala loi? Raamatun mukaan Hän loi kaiken sanallaan. Miten Jumalan luova sana toimi, sitä en tiedä. Voi hyvin olla, että Hän pamautti ALUSSA kaiken käyntiin eli Sana-"namiskaa" käyttämällä räjäytti maailmankaikkeuden apposen auki.

Ei tästä mielestäni tarvitse kenenkään sydäriä saada.

• on kertomuksia, jotka on koottu perimätiedon pohjalta. Lisäksi ihmiset kokosivat Raamatun sisällön, ja kelpuuttivat siihen 66 kirjaa. Kymmeniä kirjoituksia jätettiin pois, koska ne näiden kokoajien mielestä eivät sopineet Raamattuun.
        Jos jonakin päivänä aukeavat Vatikaanin kirjastot, niin Raamattu saattaa muuttua aivan toisenlaiseksi, kuin mitä se nyt on.

• Uusi-liitto
        lappix kirjoitti:

on kertomuksia, jotka on koottu perimätiedon pohjalta. Lisäksi ihmiset kokosivat Raamatun sisällön, ja kelpuuttivat siihen 66 kirjaa. Kymmeniä kirjoituksia jätettiin pois, koska ne näiden kokoajien mielestä eivät sopineet Raamattuun.
        Jos jonakin päivänä aukeavat Vatikaanin kirjastot, niin Raamattu saattaa muuttua aivan toisenlaiseksi, kuin mitä se nyt on.

Eikös helluntailaiset tutki ja lue vain Uutta-Testamenttia, ei kai ne Vanhaa vilkasekkaan.

• jne.
        lappix kirjoitti:

on kertomuksia, jotka on koottu perimätiedon pohjalta. Lisäksi ihmiset kokosivat Raamatun sisällön, ja kelpuuttivat siihen 66 kirjaa. Kymmeniä kirjoituksia jätettiin pois, koska ne näiden kokoajien mielestä eivät sopineet Raamattuun.

Lähestulkoon kaikki on mahdollista.
        Uskoville on nykyisenkin Raamatun mukaan kaikki mahdolllista.
        Jopa se, että Vatikaanin kirjastot aukeavat.
        Älä siis ole epäuskoinen, vaan uskovainen. :-)

Miten Vatikaanin varastojen aukeaminen vaikuttaa Raamattuun ja kristinuskoon, jää nähtäväksi.
        Nyt meidän on tyytyminen nykyiseen Raamattuun.
        Pelkään pahoin, että jos Raamatun kaanonia aletaan värkätä "uuteen uskoon", siitä vasta soppa syntyy.
        Nyt kun on vielä enemmän halullisia sieluja värkkäyshommiin kuin aikoinaan.

• silloin tällöin
        Uusi-liitto kirjoitti:

Eikös helluntailaiset tutki ja lue vain Uutta-Testamenttia, ei kai ne Vanhaa vilkasekkaan.

VT:stä löytyy kätevästi pari kohtaa lyödä homoja. Siihen sitä kyllä tarvitaan. Ja toki naisen aseman mitätöintiin.

• eee iii
        silloin tällöin kirjoitti:

VT:stä löytyy kätevästi pari kohtaa lyödä homoja. Siihen sitä kyllä tarvitaan. Ja toki naisen aseman mitätöintiin.

Aika valikoivaa on mitä otetaan ja mitä jätetään.

• Mikko.

kerran jo päätteli alkuräjädyksestä jokseenkin näin, että eihän tyhjä voi rajähtää kun ei ollut mitään mikä olisi voinut räjähtää, kun ei ollut mitään.

• Moikaani tuppaa sanomaan mitä vaan ajattelematta tai tietämättömyyttään.
        Edelleen uskoo sellaistakin että kaikilla miehillä olisi yksi kylkiluu vähemmän.
        Tuo tarina pienemmästä kylkiluu-määrästä ei perustu Raamattuun vaan on legenda jonka loi vanha kristillinen kasvatus.

Paavi on myös kertonut evoluutioteorian olevan totta.
        Sanoo vaan evoluutioteoriaa Jumalan työksi.

• että tyhä ei voi räjähtää. Mutta paavi voi olla oikeasskin, koska ei kukaan tiedä miten kaikki luotiin? Voihan olla, että Jumala järjesti taivaan joukoilleen valtavan ilotulituksen, koska Hän on ainoa joka voi tyhjästä saada aikaan , sanotaan sen " alkuräjähdyksen", eikä se mitenkään sulje pois Raamatun luomiskertomusta. * Päinvastoin, Raamattu sanoo, " Alussa", jospa juuri silloin Jumala pamautti tyhjästä Sanansa voimalla tämän maailman kaikkeuden alullepanon, ja loi siitä sitten järjestäytyneen kaaoksen, eli avaruuden, joka kuitenkaan ei ole kaaos, vaan mitä viimaimmin ohjelmoitu valtaisia järjestelmä.
        * Mikään ei siis paavin sanomisessa kiellä luomiskertomusta, vaikka Pe.ku jo päästi riemun kiljahduksensa, mutta aivan ajattelemattomasti. Ei Raamattu missään sano, oliko, vaiko ei ollut alkuräjähdystä, tyhjästä se ei ole mahdollista, niinkuin tiede väittää, mutta Jumala sanoi sanansa, ja katso, siinä ne olivat, koko maailmankaikkeus kaikkine joukkoinensa.

• .........
        Mohikaani_27 kirjoitti:

että tyhä ei voi räjähtää. Mutta paavi voi olla oikeasskin, koska ei kukaan tiedä miten kaikki luotiin? Voihan olla, että Jumala järjesti taivaan joukoilleen valtavan ilotulituksen, koska Hän on ainoa joka voi tyhjästä saada aikaan , sanotaan sen " alkuräjähdyksen", eikä se mitenkään sulje pois Raamatun luomiskertomusta. * Päinvastoin, Raamattu sanoo, " Alussa", jospa juuri silloin Jumala pamautti tyhjästä Sanansa voimalla tämän maailman kaikkeuden alullepanon, ja loi siitä sitten järjestäytyneen kaaoksen, eli avaruuden, joka kuitenkaan ei ole kaaos, vaan mitä viimaimmin ohjelmoitu valtaisia järjestelmä.
        * Mikään ei siis paavin sanomisessa kiellä luomiskertomusta, vaikka Pe.ku jo päästi riemun kiljahduksensa, mutta aivan ajattelemattomasti. Ei Raamattu missään sano, oliko, vaiko ei ollut alkuräjähdystä, tyhjästä se ei ole mahdollista, niinkuin tiede väittää, mutta Jumala sanoi sanansa, ja katso, siinä ne olivat, koko maailmankaikkeus kaikkine joukkoinensa.

"tyhjästä se ei ole mahdollista, niinkuin tiede väittää,"

Tiede ei väitä näin, sinä väität. Päivitä jo tietosi äläkä toistuvasti hoe tuota virheellistä väittämääsi jolla ei ole totuuspohjaa.

Ei ole kovinkaan vakuuttavaa perustella väitettään selkeällä valheella.

• ......... kirjoitti:

"tyhjästä se ei ole mahdollista, niinkuin tiede väittää,"

Tiede ei väitä näin, sinä väität. Päivitä jo tietosi äläkä toistuvasti hoe tuota virheellistä väittämääsi jolla ei ole totuuspohjaa.

Ei ole kovinkaan vakuuttavaa perustella väitettään selkeällä valheella.

* Tiede jahtaa tyhjästä olevaa räjähdystä, jota ei voi olla, koska mitään ei ollut. Se, jos on viedeovisioita, ei ole mikään todiste, että olisi ollut jotain ennen kuin mitään OLI? Vain Jumala voi luoda tyhjästä, vaikka alkuräjähdyksen. Mutta mistä tiede saa sen aineen, joka räjähti? Kun itään ei ollut, tät minä jankutan, lopetan sitten, jos tiede voi sanoa tyhjentävästi, MIKÄ räjähti, kun mitään ei ollut? Sano sinä, kun niin varmasti tiedät, että minä en tiedä mistään?

• vanha ja vakaa

niinkuin nyt jokin ihmiskunnan ulkopuolinen luojajumala joka meitä kyttää pilven reunalta.
      Samoin kuin syntien lunastaja jeesus ym kristinuskon naurettavat dogmit.
      Tästä eteenpäin pitäisi keskittyä siihen miten ihmiskunta selviytyy ilmaston muutoksesta ym globaaleista uhista ja lopettaa kaikki uskonnolliset kiihkoilut ja lässytykset.

• Kyllä siinä lässytykset unohtuisi jos kristinuskon totuuden oikeasti tietäisi.

Tänä päivänä löytyy netistä paljon videoita, joissa oikeasti vedetään ihmisiltä veitsellä kurkku auki ja poltetaan elävänä roviolla.
        Linkittäisin tänne, mutta niiden linkittäminen on laitonta touhua, koska suuri osa ihmisistä on liian herkkiä ja mieli järkkyisi.

• Pe.ku kirjoitti:

Kyllä siinä lässytykset unohtuisi jos kristinuskon totuuden oikeasti tietäisi.

Tänä päivänä löytyy netistä paljon videoita, joissa oikeasti vedetään ihmisiltä veitsellä kurkku auki ja poltetaan elävänä roviolla.
        Linkittäisin tänne, mutta niiden linkittäminen on laitonta touhua, koska suuri osa ihmisistä on liian herkkiä ja mieli järkkyisi.

* Tuosta sävystä päätellen, olisit valmis katkomaan kristittyjen päitä. On jo hieman uhkauksen makua sun jutuissasi? Joko olet ottanut yhteyttä mainismiisi teloittajiin?
        * Ja jos täällä palstalla joku lässyttää, niin juuri sinä olet niitä parhaasta päästä. Yleensä lässytät ja tolitat etkä tiedä mistään, luulet vaan.

• pimeää
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Tuosta sävystä päätellen, olisit valmis katkomaan kristittyjen päitä. On jo hieman uhkauksen makua sun jutuissasi? Joko olet ottanut yhteyttä mainismiisi teloittajiin?
        * Ja jos täällä palstalla joku lässyttää, niin juuri sinä olet niitä parhaasta päästä. Yleensä lässytät ja tolitat etkä tiedä mistään, luulet vaan.

ovat pimeän Afrikan uudestisyntyneitä kristittyjä ja polttavat elävältä 'noitia', eivät kristittyjä joten ole huoleti.

• Mohikaani_27 kirjoitti:

sävystä enkä omastani.

Kristityt tekee tuota:
        "Kyllä siinä lässytykset unohtuisi jos kristinuskon totuuden oikeasti tietäisi.
        Tänä päivänä löytyy netistä paljon videoita, joissa oikeasti vedetään ihmisiltä veitsellä kurkku auki ja poltetaan elävänä roviolla."

• sävyttäjä
        Mohikaani_27 kirjoitti:

>>* Tuosta sävystä päätellen, olisit valmis katkomaan kristittyjen päitä.

• mikään kristittyjen johtaja? Sinä puhut puppua. Oman kirkkonsa johtaja voi olla, mutta ei suinkaan kristityjen johtaja, hän ei edes itse ole kristitty, vaan itse itsensä korkeaan asemaan tällänyt nimikristitty. Vain uudestisyntyneet uskovat on kristittyjä, eikä paavi ole heidän johtajansa. Päinvastoin tappoi kerettiläisinä tosi kristittyjä ?

• Mohikaanin malliin

Sillä lailla: kivi lensi, odotetusta suunasta, ja paavi ei muka ole edes kristitty! vVoi Mohikaani sun kanssas, kun oot ittees täynnä! Luuletkos ite olevas kristitty, kun toisesta noin pahasti sanot?

Vihaat paavin kirkkoa ja olet aiemminkin valehdellut mm. katoliset papit homopedofiileiski, mistä sait potkut seriffinhommista. Hanki9 nyt luuloihisi apua. Lopeta katkeruus ja salli monenlaiset kristilliset kirkot ja niiden arvo sentään. Ole eri mieltä, mutta tuomio-oikeutta sulla ei ole. Et ole jumala. Kuin se muistaisitkin.

• Mohikaanin malliin kirjoitti:

Sillä lailla: kivi lensi, odotetusta suunasta, ja paavi ei muka ole edes kristitty! vVoi Mohikaani sun kanssas, kun oot ittees täynnä! Luuletkos ite olevas kristitty, kun toisesta noin pahasti sanot?

Vihaat paavin kirkkoa ja olet aiemminkin valehdellut mm. katoliset papit homopedofiileiski, mistä sait potkut seriffinhommista. Hanki9 nyt luuloihisi apua. Lopeta katkeruus ja salli monenlaiset kristilliset kirkot ja niiden arvo sentään. Ole eri mieltä, mutta tuomio-oikeutta sulla ei ole. Et ole jumala. Kuin se muistaisitkin.

* No sinä nyt mesoot vailla parempaa tietoa. Paavi voisi olla vaikka antikristus, ja ei sitä tiedetä, vaikka olisikin? Enhän mä kirkkoja ole kaatamassa, olen vaan lukenut Raamattua, kirkot ei kaiketi lue, ja jos lukevat, kääntävät sen opetuksen päinmäntyä! Miksi sinä noin kamalasti olet vihaa täynnä mua vastaan, saan kaiketi minäkin sanoa mielipiteeni, siinä kuin sinäkin, enkä yleensä puutu henkilökohtaisuuksiin, toista on teidän laisten useimpien tapana juuri ainoastaan loukata ja herjata. Anna kuule sinäkin elämäsi Jeesukselle, Hän rakastaa, ellei kukaan toinen sua ymmärrä, kerro Hänelle tuskasi, Hän on tie totuus ja elämä!

• sinä vitsin murjaisit !!

Pe.ku, ei paavi ole Mohikaani_27
        9.1.2011 20:03 mikään kristittyjen johtaja? Sinä puhut puppua. Oman kirkkonsa johtaja voi olla, mutta ei suinkaan kristityjen johtaja, hän ei edes itse ole kristitty, vaan itse itsensä korkeaan asemaan tällänyt nimikristitty. Vain uudestisyntyneet uskovat on kristittyjä, eikä paavi ole heidän johtajansa. Päinvastoin tappoi kerettiläisinä tosi kristittyjä ? ""

Sinähän itse uskot paavin kirkon väärennöstä Jeesuksen evankeliumista, hoet uskontunnustuksia ja levität paavin toimesta koollekutsutun Nikaian kirkolliskokouksen äänestyspäätöksiä! Sinä jos kukaan Mohikaani olet paavin oppiin uskova ja sen opin juoksupoika.

• lappix kirjoitti:

sinä vitsin murjaisit !!

Pe.ku, ei paavi ole Mohikaani_27
        9.1.2011 20:03 mikään kristittyjen johtaja? Sinä puhut puppua. Oman kirkkonsa johtaja voi olla, mutta ei suinkaan kristityjen johtaja, hän ei edes itse ole kristitty, vaan itse itsensä korkeaan asemaan tällänyt nimikristitty. Vain uudestisyntyneet uskovat on kristittyjä, eikä paavi ole heidän johtajansa. Päinvastoin tappoi kerettiläisinä tosi kristittyjä ? ""

Sinähän itse uskot paavin kirkon väärennöstä Jeesuksen evankeliumista, hoet uskontunnustuksia ja levität paavin toimesta koollekutsutun Nikaian kirkolliskokouksen äänestyspäätöksiä! Sinä jos kukaan Mohikaani olet paavin oppiin uskova ja sen opin juoksupoika.

* Missä olet minun kirjoituksista löytänyt kirkkoisien sanomisia? Itse sinä siitä nikealaisesta tolitat, en oo koskaan niitä ottanut asioita tukemaan, itse ootte niiden lumoissa ekivaai ja muut hairahtuneet. Mikä kumman sekoistus armolahja sullakin on? Lukisit kunnolla kirjoitukseni, niin ei tarttisi omiasi lisätä mun vieteihini!

• sariahm
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* No sinä nyt mesoot vailla parempaa tietoa. Paavi voisi olla vaikka antikristus, ja ei sitä tiedetä, vaikka olisikin? Enhän mä kirkkoja ole kaatamassa, olen vaan lukenut Raamattua, kirkot ei kaiketi lue, ja jos lukevat, kääntävät sen opetuksen päinmäntyä! Miksi sinä noin kamalasti olet vihaa täynnä mua vastaan, saan kaiketi minäkin sanoa mielipiteeni, siinä kuin sinäkin, enkä yleensä puutu henkilökohtaisuuksiin, toista on teidän laisten useimpien tapana juuri ainoastaan loukata ja herjata. Anna kuule sinäkin elämäsi Jeesukselle, Hän rakastaa, ellei kukaan toinen sua ymmärrä, kerro Hänelle tuskasi, Hän on tie totuus ja elämä!

Sinäkin Mohikaani voit olla antikristus!
        Ajattelitkos sitä.

• sariahm
        Mohikaani_27 kirjoitti:

* Missä olet minun kirjoituksista löytänyt kirkkoisien sanomisia? Itse sinä siitä nikealaisesta tolitat, en oo koskaan niitä ottanut asioita tukemaan, itse ootte niiden lumoissa ekivaai ja muut hairahtuneet. Mikä kumman sekoistus armolahja sullakin on? Lukisit kunnolla kirjoitukseni, niin ei tarttisi omiasi lisätä mun vieteihini!

Sie mesoat taas.Ja tolitat.
        Oletko tai asetat näköjään itsesi helluntailaisten johtajaksi ja itämaan tietäjäksi!

• pientä parkaa
        Mohikaani_27 kirjoitti:

Sinäkö siis et muka herjaa, kun annat ymmärtää, ettei paavi ole edes Raamattua lukenut? Sinäkö olet oikeassa, kun syytät, etten tiedä, mistä puhun?

Menehän nyt itseesi. Ole rehellinen itsellesi. Onko sinut kastettu lapsena? Oletko ottanut avioeron? Oletko vietellyt toisen miehen vaimon? Oletko aina oikeassa täällä omasta mielestäsi?

Kenenkäs asenteissa vika onkaan... Mielipiteistäsi et vastuuta kanna.Olet yhtä paha suustasi ja samalla lailla vasgtuuton kuin Päivi Räsänen. Eikä kumpikaan teistä kykenen vastuuta sanomisistaan kantamaan.

No, seriffiydestä sait potkut omasta ansiostasi ja ketkeruutesi tähden, kun valöehtelit katolisista. Kylkiluitasikaan et ole tavannut osata laskea. Niin, mutta sinähän olet LUKENUT Raamattua - vaiukket ymmärräkään lukemaasi. Ikävä kyllä.

"Isä, poika ja Pyhä henki on Jumala", on kirkkoisien sanoma, ei Jumalan!

Raamatun sanoma on se, että "Isä yksin on totinen Jumala", [Joh.17:3]

1.Korinttolaiskirje 8

6 "niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa."

Efesolaiskirje 4
        6 "yksi Jumala ja kaikkien Isä, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa"

´

kääntänyt takkisi, ja todistat nyt että Jeesus on Herra, muttei jumala ? Jos tuollaisen käännöksen olet tehnyt, niin silloin et puhu enää kirkkoisien opeista vaan totuudesta. Mikäli taas väität, että Jeesus on jumala, niin olet edelleenkin kirkon ja sen isien talutusnuorassa. Et siis ole uskova lainkaan, vaan ihmisopin levittäjä.

• puimajyrä

paavi Benedictus XVI on katolisten kristittyjen johtaja.

Prostestanttien johtaja on Jeesus Kristus, jonka alaisuudessa kaikki protestanttisen uskon tunnustajat toimivat.

Nämä kaksi asiaa täytyy erottaa toisistaan eikä yleistää kaikkia paavin alaisuuteen. Advareista en osaa sanoa, että kumartavatko he paavia. Ainakin he puhuvat paljon paavistaan.

• äes

>>> Prostestanttien johtaja on Jeesus Kristus, jonka alaisuudessa kaikki protestanttisen uskon tunnustajat toimivat.

• merihukka
        äes kirjoitti:

>>> Prostestanttien johtaja on Jeesus Kristus, jonka alaisuudessa kaikki protestanttisen uskon tunnustajat toimivat.

" No sinä et nyt ymmärrä? Mohikaani_27Käyttäjän viestit9.1.2011 21:45
        * Tiede jahtaa tyhjästä olevaa räjähdystä, jota ei voi olla, koska mitään ei ollut. "

Tiede ei jahtaa tyhjästä paukahtamista. Kaikki tunnetun maailmankaikkeuden materia oli joskus pienessä tilassa, ehkä kynänkärjen pisteen tilassa. Siis tyhjyys ei paukahtanut.

Miksi Mohikaani ei voi pysyä väittämässään, että olematon ei voi muuttua materiaksi. Se on tieteellinen näkemys.
        Nytkin viestiketjussa hän muutti ainakin 7 kertaa mieltään. Vertailun vuoksi totean, että Pietarikin tyytyi kieltämään päällikkönsä Jerusalemin kujilla vain kolmesti ennen kukonlaulua.

Paavi voi joutua muuttamaan vieläkin käsitystään, mikäli elää 5 - 10 vuotta. Hypoteesit muista maailmankaikkeuksista ovat olemassa ja joita olisi rajattomasti. Niissä sitä on yläkerran herralla paimentamista, kun ei saa järjestykseen edes pienen Suomen kristittyjä.
        Tiede kulkee eteenpäin vinhaa vauhtia ja ainakin epäsuoria todisteita on odotettavissa.

Viittaan aikanaan luotuun atomimalliteoriaan. Tiede loi näkemyksen alkuaineiden painon mukaisesta järjestyksestä. Kymmeniä alkuaineita puuttui aluksi. Sitten hissuksiin puuttuvat alkuaineet löytyivät ja Mendelejevin taulukko oli tosi.
        Samoin evoluutioteoria täsmentyy todisteilla kaiken aikaa.

• äes
        merihukka kirjoitti:

" No sinä et nyt ymmärrä? Mohikaani_27Käyttäjän viestit9.1.2011 21:45
        * Tiede jahtaa tyhjästä olevaa räjähdystä, jota ei voi olla, koska mitään ei ollut. "

Tiede ei jahtaa tyhjästä paukahtamista. Kaikki tunnetun maailmankaikkeuden materia oli joskus pienessä tilassa, ehkä kynänkärjen pisteen tilassa. Siis tyhjyys ei paukahtanut.

Miksi Mohikaani ei voi pysyä väittämässään, että olematon ei voi muuttua materiaksi. Se on tieteellinen näkemys.
        Nytkin viestiketjussa hän muutti ainakin 7 kertaa mieltään. Vertailun vuoksi totean, että Pietarikin tyytyi kieltämään päällikkönsä Jerusalemin kujilla vain kolmesti ennen kukonlaulua.

Paavi voi joutua muuttamaan vieläkin käsitystään, mikäli elää 5 - 10 vuotta. Hypoteesit muista maailmankaikkeuksista ovat olemassa ja joita olisi rajattomasti. Niissä sitä on yläkerran herralla paimentamista, kun ei saa järjestykseen edes pienen Suomen kristittyjä.
        Tiede kulkee eteenpäin vinhaa vauhtia ja ainakin epäsuoria todisteita on odotettavissa.

Viittaan aikanaan luotuun atomimalliteoriaan. Tiede loi näkemyksen alkuaineiden painon mukaisesta järjestyksestä. Kymmeniä alkuaineita puuttui aluksi. Sitten hissuksiin puuttuvat alkuaineet löytyivät ja Mendelejevin taulukko oli tosi.
        Samoin evoluutioteoria täsmentyy todisteilla kaiken aikaa.

Mohikaani ottaa usein kantaa asioihin, joista hänellä ei ole hiukkasenkaan verran tietoa.
        Tiede kulkee omaa kulkuaan, ja näyttää siltä, että uskokin omaansa tai pitäisi kai sanoa omia teitään.
        Joskus se on teillä tietymättömillä.

Minä olen uskovainen, mutta pidän tieteen saavutuksia arvossa. Usko ei tee tiedettä tyhjäksi tai päinvastoin.
        Uskomukset ovat asia erikseen.

Oletan, ettet tarkoittanut vastata minulle. Olet nimittäin vastannut viestiini, joka koski kirkkokuntia.

• merihukka
        äes kirjoitti:

Mohikaani ottaa usein kantaa asioihin, joista hänellä ei ole hiukkasenkaan verran tietoa.
        Tiede kulkee omaa kulkuaan, ja näyttää siltä, että uskokin omaansa tai pitäisi kai sanoa omia teitään.
        Joskus se on teillä tietymättömillä.

Minä olen uskovainen, mutta pidän tieteen saavutuksia arvossa. Usko ei tee tiedettä tyhjäksi tai päinvastoin.
        Uskomukset ovat asia erikseen.

Oletan, ettet tarkoittanut vastata minulle. Olet nimittäin vastannut viestiini, joka koski kirkkokuntia.

Mohikaanin kanssa on monesti taitettu mielipiteitä. Hän on jyrkästi sitä mieltä, että tyhjä ei paukahda tai täydellstä materiatonta tyhjyttää ei voi olla olemassa ja on oikeassa. Ja sitten soutaa ja huopaa.

Tämä on tietysti keskustelupalsta ja kieltämisen kieltäminen on sallittua.

Löysä keli tuli tännepäin. Pitäisi tehdä lapsille lumiukko. Täytynee käydä kapupasta valmiiksi porkkana.

• ..nähdäkseni paavin sanomiset ei hetkauta heränneitä kristittyjä millään lailla?

Paavi ja katolinen kirkko on antikristillinen.

• on se vanhin alkukirkko, joka jatkaa alkuseurakuntien perinnettä.

• johtaja löytyy

Roomalaiskatolisen kirkon asetuksia seuraa jo nyt suuri joukko kristikansaa. Katolinen kirkko Laodikean kirkolliskokouksessa v.364 jKr. siirsi pyhyyden lauantailta sunnuntaille ja niin sanottu kristikansa seuraa näitä muutoksia.
      Tästä johtuu, että sunnuntai on pedonmerkki. Jumala ei ole antanut lupaa muutella kymmentä käskyä.

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      105
      1170
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      988
    3. Uskaltaisitko vielä

Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      739
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe