Hyvät lumikengät

lumikenkien hankinta

Mitä lumikenkiä suosittelette 110 kg äijälle umpihangessa tapahtuvaan kenkäilyyn? Pitäisi olla ilmeisesti väh. 36" kokoa koska kantavuus ei muuten riitä... vai miten? Onko esim. Tubbs Mountaineer 36" hyvä malli kokemustenne mukaan?

6

6735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lumikenkäexpertti

      Tubbsin kallein malli joten laatua löytyy. Osta pois vaan jos budjetti riittää. Malli on valittu mm. monen erä- ja ulkoilulehden testivoittajaksi.

      • Johannan mies

        Lumikengät on minullakin haussa, mutta budjetti ei kyllä noi kalliisiin taivu. Olisiko ehdotuksi max 150 euron lumikengiksi? Painoa n. 80 kiloa

        Mistä llöytyisi kohtuu hintaisia sauvoja (isolla sompalla).


      • 0,1 tonnia
        Johannan mies kirjoitti:

        Lumikengät on minullakin haussa, mutta budjetti ei kyllä noi kalliisiin taivu. Olisiko ehdotuksi max 150 euron lumikengiksi? Painoa n. 80 kiloa

        Mistä llöytyisi kohtuu hintaisia sauvoja (isolla sompalla).

        Armeija ylijäämää myyvä Varusteleka myy Canadassa tehtyjä perinteistä elokuvistakin tuttua mallia olevia lumikenkiä. Kengät ovat näihin uusiin verrattuna aika askeettiset. Runko mangnesiumia, teräsverkkoa ja siteet nailonhihnaa. Kengät ovat sen verran isot että luulen että monet uudemmat jäävät kantavuudessa toiseksi. Saatavuus noissa on ollut satunnaista. Ostin liki 10 vuottta sitten samaa mallia olevat ja kyllä niillä pärjää kohtuu hyvin 100 kiloinen mies jos hanki kantaa kohtalaisesti. Jollei hangessa ole minkäänlaista kantavaa kerrosta ei siellä kanna edes 3 metrin sukset.


    • epätietoinen lumiken

      Onko kukaan käyttänyt Prismassa myytäviä Jeti merkkisiä lumikenkiä? Hinta on kohtuullinen, käyttö olisi satunnaista, onko kokemuksia?

      Prismassa näyttää olevan myös sauvoja parilla kympillä.

      • Metälle pakko päästä

        Hieman epäilen löydättekö noin halvalla hyviä miesten koon lumikenkiä. Mulla massaa 117 Kg ja olen käyttänyt Faberin kenkiä jotka nekin tuntuivat heppoisilta. Alle 100 Kg pikkupoikien on turha edes suositella mitään rimpuloita. Itse harkitsen näiden TSL alumiinikenkien hankintaa http://www.lumikengat.fi/product/10/tsl-over-the-top--lumikengat


    • vaeltaja jns

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      139
      1412
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      901
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      723
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      553
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      494
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      461
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      36
      441
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe