IF, hyvä vai huono?

kokemuksia??

OLen niin paljon kuullu tarinaa, että IF on tosi surkea yhtiö ja sitten taas positiivista palautetta. Olisi kiva kuulla täällä kokemuksia, koska meinasin vaihtaa Ifiin. Tällä hetkellä on Trygg, josta maksan kaameaa ylihintaa! :D

19

1942

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemuksia??

      Jätin tämän kysymyksen joku aika sitten, eikä kukaan osaa vastata ?? Onko perussuomalaiset tosiaan näin tuppisuu kansaa!? :D

      • jepulis..........

        Mun mielestä If on hyvä yhtiö, niillä on paljon sellasia vakuutusturvia ja etuja mitä ei muista yhtiöistä saa. Korvauspalvelua oon kerran käyttänyt ja palvelu oli tosi nopeaa ja sujuvaa (rahat oli seuraavana päivänä tilillä eikä tarvinnu kuittejakaan toimittaa). Tykkään myös siitä et laskut tulee yhdellä paperilla eikä laskuja yms tipahtele koko ajan. Ja saahan niistä maksuista myös s-bonusta!!


      • houge tyytyväinen
        jepulis.......... kirjoitti:

        Mun mielestä If on hyvä yhtiö, niillä on paljon sellasia vakuutusturvia ja etuja mitä ei muista yhtiöistä saa. Korvauspalvelua oon kerran käyttänyt ja palvelu oli tosi nopeaa ja sujuvaa (rahat oli seuraavana päivänä tilillä eikä tarvinnu kuittejakaan toimittaa). Tykkään myös siitä et laskut tulee yhdellä paperilla eikä laskuja yms tipahtele koko ajan. Ja saahan niistä maksuista myös s-bonusta!!

        otin kotivakuutuksen ja en oo koskaan kovin kiinnostunut vakuutus koukeroista ollut,ihmiset vaan sano ota kotivakuutus.
        lumilinko rikki meni rikki yllättäen pari puhelin soittoa ja 700 euroa tuli joku aika sitten meni tiskikone vanhuuttaan ja siitäkin 10 vuotta vanhasta ruoskasta sain 150 euroa uuden hankintaan....todellakin suosittelen,mukavaa mutkatonta palvelua ja ei kitisty ja kyselty turhia,toki ovathan summat heille pieniä korvata mutta jos ne pitää kaikki asiakkaat yhtä tyytyväisenä kuin minut niin ei heilläkään ole huolen häivää pisneksiensä kanssa.


      • 16+7
        houge tyytyväinen kirjoitti:

        otin kotivakuutuksen ja en oo koskaan kovin kiinnostunut vakuutus koukeroista ollut,ihmiset vaan sano ota kotivakuutus.
        lumilinko rikki meni rikki yllättäen pari puhelin soittoa ja 700 euroa tuli joku aika sitten meni tiskikone vanhuuttaan ja siitäkin 10 vuotta vanhasta ruoskasta sain 150 euroa uuden hankintaan....todellakin suosittelen,mukavaa mutkatonta palvelua ja ei kitisty ja kyselty turhia,toki ovathan summat heille pieniä korvata mutta jos ne pitää kaikki asiakkaat yhtä tyytyväisenä kuin minut niin ei heilläkään ole huolen häivää pisneksiensä kanssa.

        Niin siis millä perusteella muka olet saanut korvauksia, jos 10 vuotta vanha tiskikone menee rikki. Pelkkää soopaa puhelet. Meilläkin pesukone sekä tiskari vetelee viimeisiään, yritätkö väittää, että soitto Ifiin ja rahaa tulee tilille. Just joo!


      • Anonyymi
        jepulis.......... kirjoitti:

        Mun mielestä If on hyvä yhtiö, niillä on paljon sellasia vakuutusturvia ja etuja mitä ei muista yhtiöistä saa. Korvauspalvelua oon kerran käyttänyt ja palvelu oli tosi nopeaa ja sujuvaa (rahat oli seuraavana päivänä tilillä eikä tarvinnu kuittejakaan toimittaa). Tykkään myös siitä et laskut tulee yhdellä paperilla eikä laskuja yms tipahtele koko ajan. Ja saahan niistä maksuista myös s-bonusta!!

        Otappa yhteyttä if iin jos pääset sinne vakikkq on if palvelulla
        Valitettavasti viestin lähetys epäonnistui, emmekä pystyneet vastaanottamaan sitä. Pyydämme teitä ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun soittamalla, jättämään soittopyynnön tai yrittämään myöhemmin uudelleen. Pahoittelemme ylimääräistä vaivaa.


    • IF ANOTHER ELSE

      Meidän työpaikalla on huoltofirma jolla on IFissä vakuutus. No ensin huoltomies sanoi, että se on Tapiola, mutta kun vahinko sattui parkkipaikalla autolleni ja soitin huoltomiehelle niin hän kertoi sen olevan Tapiola ja näin lähetimme vahinkoselosteen allekirjoitettuna Tapiolaan. No sieltä ei sitten kuulunut yhtään mitään ja aloin hermostua ja soitin Tapiolaan. He sanoivat, että kyseinen traktori jolla vahinko aiheutettiin ei olekkaan heillä vakuutettu. Ystävällisesti virkailija selvitti, että mille vakuutusyhtiölle traktori sitten kuuluun selvisi, että IFille. Noh Tapiolasta lähetettiin faksi IFILLE, mutta jostain syystä kukaan ei ollut saanut kyseistä faksia..sitten selvisi, että sieltä onkin lähetetty sähköposti PDF muodossa, mutta sitäkään vahinkoilmoitusta ei löytynyt. Noh, odotin muutaman päivän eikä vahinkoilmoitusta taaskaan löytynyt. Sitten soitin IFIN vahinkopäällikölle ja hän löysi lähetetyn sähköpostin, mutta kuulema tyhjänä! Lähetin PDF vahinkoilmoituksen uudelleen, mutta tälläkertaa työpaikalta, mutta mitään vastausta ei kuulunut! Sitten meni hermot ja menin suoraan IFIN konttoriin ESPOON TAPIOLAN TORILLE koska Espoon Sellon toimipiste olikin jo lakkautettu Leppävaarassa! Noh, ei tämä vielä mitään kun olin ottamassa vuoronumeroa niin huomasin lapun missä luki, että vahinkoasiat vain "puhelipalvelussa"! Itku meinas tulla mutta otin vuoronumeron silti. noin 10 minuutin odottelun jälkeen virkailija otti minut vastaan ja ilmoitin hänelle, että mitään ei tapahdu puhelipalvelussa ja IFILLE on lähetetty jo 3 kertaa vahinkoilmoitus, mutta mitään ei tapahdu ja heillä ei kuulema näy nämä tiedostot. Löin virkailijalle kouraan oman printtaamani vahinkoilmoituksen mikä oli onneksi tallessa sähköpostissani! Hän lupasi faksata vahinkoilmoitukset hänen esimiehellensä hän omaan faksiinsa. Virkailija yritti soittaa myös puhelinpalveluun (YRITYS) mutta tuloksetta ja ihmetteli miksei kukaan vastannut vaikka yritti 15minuuttia! Tästä hän teki kantelun esimiehelle. Toivottavasti faksi sentään meni perille. Minulle luvattiin soittaa saman päivän aikana, mutta kukaan ei soittanut minulle! Saas nähdä miten huomenna käy?!? Varmasti tekee hyvää "imagolle" tällainen peli. Ei voi muuta kuin ihmetellä! Ja niin ihmetteli virkailijakin.

    • NELJÄ TONNIA MENI

      Älkää ottako Ifistä ainakaan tapaturma vakuutusta jos sattuu jotai ne sanoo heti ettei ollu tapaturma, vaan itse aiheutettu vaikka oli selvä homma .näin melle kävi mutta EI KÄY TOISTA KERTAA yhtiö vaihtuu!

    • IF:n asiakas

      IF hyvää:
      - Palvelu- ja korvausprosessit toimivat kuin kello - hyvin toimiva yhtiö.
      - Asiakasneuvottelijat (puhelin) yleensä osaavat asiat hyvin.
      - Monissa vakuutuksissa saa lisämaksulla hyviä ehtoja, joita muilla ei ole.
      - Kun korvauspäätös on tehty, sitten ei nikotella, pihistellä ja riidellä, vaan rahat tulevat nopeasti.

      IF huonoa:
      - Ahne firma, joka yrittää ensin selittää jollain syyllä, että "ei korvata".
      - Harrastaa "rajankäyntiä", yrittää venyttää vakuutusehtoja liian pitkälle omaksi edukseen ja odottaa, että asiakas uhkaa viedä tapauksen eteenpäin. Joskus korvaa vasta valituslautakunnan kautta haetulla ratkaisulla.

      • ei iffin asiakas

        toi "huonoa": eikö kaikki yhtiöt mahdu tohon samaan sakkiin? heh-heh


    • exasiakas06

      Hyvää hinnat, huonoa palvelu ja korvaukset.

    • palvelu kunniaan

      Auton vakuutukset IF:ssä todella kalliit minulla on MB merkkinen auto,
      IF:n kautta liikenne ja kasko 70% bonuksilla tuplahinnat ainakin Fenniaan
      verrattuna, kaiken kaikkiaan Fennia halvin, toiseksi kallein oli lähitapiola,
      3:ksi kallein pohjola.

      Huonoa palvelua valitetttavasti olen itse saanut IF:stä asioiden hoitaminen ohjataan vain nettiin ja puhelin palveluihin. siinä on henkilökohtaisuus ja hyvä palvelu
      kaukana.ainakin minusta kun arvostan henkilökohtaista palvelua.

      • If ok

        Kokemuksia voi olla monenlaisia, mutta minulla on IF:stä vain myönteisiä sellaisia. Isoja vahinkoja ei tosin ole ollut, mutta ne pienemmät ovat hoituneet asiallisesti ja nopeasti. Ei ole ollut tarvetta miettiä yhtiön vaihtoa. Enkä usko, että käytännöt muissa yhtiöissä olisivat sen kummempia, tuskin ainakaan parempia.


      • niinsevaanon

        Oletko tehnyt missä vakuutuksesi kun olet tehnyt joskus ifiin vakuutukset? Netissäkö?

        Ja niin se tuntuu menevän pikkuhiljaa muissakin yhtiöissä, että pihelinpalvelussa hoidetaan kaikki.


      • If ok
        niinsevaanon kirjoitti:

        Oletko tehnyt missä vakuutuksesi kun olet tehnyt joskus ifiin vakuutukset? Netissäkö?

        Ja niin se tuntuu menevän pikkuhiljaa muissakin yhtiöissä, että pihelinpalvelussa hoidetaan kaikki.

        Vanhan ajan tapaan olen tehnyt vakuutussopimuksen konttorissa. Helsingissä on vielä sellainenkin vaihtoehto tarjolla. Muusta maasta en tiedä. Ne vähäiset vahinkoilmoitukset olen tehnyt netissä. Ja korvausrahat ovat tulleet tilille muutamassa päivässä (olivat tosin selviä juttuja), vaikka lain mukaan maksulle on aikaa kuukausi.


    • Anonyymi

      Huonoin

    • Anonyymi

      IF, hyvä vai huono?

      KOKEMUKSIA If VAKUUTUKSESTA, SE ON HUONO.
      Selvähän se on, on halvin ja valtava organisaatio.
      Kasvottomat henkilöt sanelee heti ehdot puhelimessa ja antaa ymmärtää että korvaukset ei parane tästä. Huonontua voi. Eikä vakuutusyhtiötä vastaan kannata riidellä, jos haluaa korvaukset toimimaan. Siis korvaukset onnettomuudesta.
      Tosi en suosittele

    • Anonyymi

      -25€ alennus POP Vakuutukseen koodilla MUEMSE

      www.popvakuutus.fi/ref/MUEMSE

    • Anonyymi

      Kyllä ifi on tosisurkea yhtiö, asiakaspalvelu vahingoittuneelle täysi nolla. Auto tuli päälleni, sen vakuutus oli ifissä. Kerran joku nainen soitti kysyen "miten menee", sanoin ettei kädet pelaa, (ei muuten pelaa vieläkään vaikka kohta tulee neljävuotta täyteen), naiselle tuli kiire sulkea puhelu välittömästi sanoen "ottakaa yhteys terveyskeskukseen, näkemiin". Ei terveyskeskus kantaa ottanu asioihini, sitten sattui nuori kiinalainen mieslääkäri kohdalleni, hän hieman tutki muttei ottanut hermotukseen mitään kantaa hänkään.

    • Anonyymi

      Joskus oli IF hyvä palvelemaan, mutta nykyään ei saa vastauksia kysymyksiin. Puhelimessa Aspa sanoo, että ei pysty näkemään lähettämiäni viestejä tai ottamaan kantaa mihinkään koska tämä on korvauspalvelun asia. Korvauspalveluun et saa sitten suoraa yhteyttä ja tuurissa on jos joku sieltä viitsii viesteihisi vastata? Minulle ei ole vastattu 2vk aikana yhteenkään viestiin, ei ole soitettu tai mitään. Ei asioiden hoitaminen pitäisi nyky yhteiskunnassa mennä vaikeammaksi mitä ennen, näin on valitettavasti nyt käynyt. Mitä näillä ns. "asiakaspalvelijoilla" on oikein virkaa jos he eivät pysty asiakasta auttamaan? Käsketään vain odottamaan kärsivällisesti ainakin pari viikkoa josko sieltä korvauspuolelta joku siinä ajassa olisi viitsinyt vastata.

      Hyvää Iffissä on kuitenkin se, että se korvaa mukisematta aiheutuneet vahingot ja maksaa korvaukset nopeasti kunhan vain korvauspäätös on tehty. Käsittelyajat ovat nykyään todella pitkiä jos asiasi vaatii jotain lisäselvityksiä vakuutusyhtiön puolelta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      3986
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      13
      2151
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1654
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      19
      1487
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1438
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      21
      1353
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1238
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1154
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1089
    10. 22
      1066
    Aihe