maksetaan täysimääräisenä niillekin jotka eivät sitä ole maksaneet koko työhistoriansa aikana. Suuret ikäluokat ja sitä aiemmin syntyneet
Miksi eläkkeitä
6
490
Vastaukset
- isovaari 64v
"jotka eivät sitä ole maksaneet koko työhistoriansa aikana".
olisiko sinun viisasta mennä nopeasti terveyskeskukseen ?- shhshhhhhhhhshhhh
vastata. Vai oletko kenties itse niitä loisia suurine eläkkeines
- kyllä ovat maksaneet
shhshhhhhhhhshhhh kirjoitti:
vastata. Vai oletko kenties itse niitä loisia suurine eläkkeines
on maksettu vuodesta nykymuodossa 1962 jolloin lähes nyky järjestelmä luotiin.Eka eläke virkamiehille kaavailtiin jo 1937:=)Ja vanhan sukupolven eläke alkoi karttumaan vasta 24 ikävuodesta lähtien vaikka moni oli jo 15v vakinaisessa työssä.
- eläkkeen saa
Eläkettä maksetaan sen mukaan, kuinka pitkään ja millaisella palkalla on töitä tehnyt. Ei "täysimääräistä" työeläkettä ole olemassakaan, se on jokaisella eri.
Jos ei ole ollut ansiotyössä (kotiäidit, maatalon emännät, vammaiset, nuorena työkyvyttömiksi tulleet yms), saa pelkän kansaneläkkeen 580 €/kk. Siitäkö oot niin kovin kateellinen?- Joojojustiinsaniin
Yllä oleva ei koske kansanedustajiamme, jotka saavat 4000 e/kk eläkettä nelikymppisinä.
- tämä epäkohta
Joojojustiinsaniin kirjoitti:
Yllä oleva ei koske kansanedustajiamme, jotka saavat 4000 e/kk eläkettä nelikymppisinä.
Tuopa etu niiltä juuri otettiin pois, saavat soputumisrahaa kolme vuotta ja sit pitää keksiä jotain muuta puuhaa henkensä pitimiksi. Yllättävän hiljaa värkätty päätös, ois luullut niiden hehkuttavan enemmänkin irtopisteiden keräämiseksi!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389