Bensiinin vedenkestävyys lienee parantunut niin että vaikka tankkiin lisäisi litran? vettä, niin mitään isompaa ongelmaa ei syntyisi?
Mutta dieselpolttoaine ei siedä vettä juuri enempää kuin kymmeniä vuosia sitten. Jos jäätymisenestoainetta ei käytä, niin putket jäätyy samaan tapaan kuin ennenkin. Ja vedenerottimeen kertyy vettä samaan tahtiin. Dieselille ei tunnu edelleenkään olevan mitään muuta keinoa kuin käyttää jäänestoa polttoaineen seassa perinteiseen tapaan. Ja se polttoainejärjestelmän huolto ei auta kuin hetken ja tuntuukin olevan vain suodatinmyyjien myyntikikka.
Edelleenkin jäätymisenestoainetta tankkiin
13
5691
Vastaukset
- frangröbbä
bensiinin vedenkestävyys ei ole lisääntynyt päinvastoin tää uusibensa sitoo itseensä entistä enemmän vettä,diisselistä en tiedä mutta ei mun kaveri ainakaan siihen ole koskaan mitään lisäaineita lisännyt ja hyvin on toiminut
- hyvä juttu
Siksihän sitä tenttua ennen lisättiin bensan sekaan, koska se sitoo vettä itseensä ja vesi poistuu tankista eikä aiheuta ongelmia. Nyt on tentut valmiina jo mittarista ostaessa, niin ei tarvi lisätä.
- lisäillä jäänestoja
hyvä juttu kirjoitti:
Siksihän sitä tenttua ennen lisättiin bensan sekaan, koska se sitoo vettä itseensä ja vesi poistuu tankista eikä aiheuta ongelmia. Nyt on tentut valmiina jo mittarista ostaessa, niin ei tarvi lisätä.
Tentun lisäys bensaan on ollut aina uskon asia, uskonto kymppi koulussa ihmiset on siihen rahojaan hakannut, sama dieselissä. Markkinamiehet on vienyt herkästi uskovaa kansanosaa kuin kusiämpäriä pitkin pihaa.
Vuodesta 1975 olen autolla ajanut jatkuvasti ja paljon, enkä ole jäänestoja koskaan käyttänyt, eikä ole autot jäätyneet. - siksi että...
lisäillä jäänestoja kirjoitti:
Tentun lisäys bensaan on ollut aina uskon asia, uskonto kymppi koulussa ihmiset on siihen rahojaan hakannut, sama dieselissä. Markkinamiehet on vienyt herkästi uskovaa kansanosaa kuin kusiämpäriä pitkin pihaa.
Vuodesta 1975 olen autolla ajanut jatkuvasti ja paljon, enkä ole jäänestoja koskaan käyttänyt, eikä ole autot jäätyneet.Jäänestoaineita käytettiin aikoinaan kaasutinmoottoriautoissa ehkäisemään kaasuttimen jäätymistä. Sillä ei ollut tekemistä polttoaineen veden kanssa vaan syynä oli ilmasta tiivistyvä kosteus kun kaasuttimisessa oli alipaine. Ongelmaa oli etenkin nollan kieppeillä. Homma hoitui joko imuilman esilämmityksellä, siis imuilma otettiin talviaikana pakosarjan kupeesta, tai lisäämällä jäänestoainetta.
Nykyiset bensiiniautot eivät jäänestoa tarvitse. Vesi itse bensiinissä on erittäin harvinaista, niin harvinaista että jos löytyy, niin se on suoraa sadevettä tai vastaavaa että kyseessä on huolimattomuus, vika tai vahinko. Kuka on ehjästä bensiiniauton tankista ikinä vettä löytänyt?
Kunnollisessa dieselpolttoaineessa ei myöskään ole vettä haitaksi asti. Jos vettä jostain syystä olisi, jäänestoaineen pano voi viedä veden ruiskutuslaitteisiin saakka, minkä jälkeen kenties kaivetaan tuhatlappusia remonttiin. Jos vettä ei ole, ei jäänestoaineesta haittaakaan ole.
Kun valtaosa maamme bensa- ja dieselautoista ajaa ilman mitään jäänestoaineita, voi helposti tehdä johtopäätöksen, että jäänestoaineiden tuoma apu on uskonasia nykyautoissa.
Huomattakoon, että jos tulee jotain hämminkiä ja jäänestoainetta tai muita omia lisäaineita on käytetty, öljy-yhtiö vetäytyy heti kaikesta vastuusta polttoainelaatuun. - En ymmärrä uskontoa
siksi että... kirjoitti:
Jäänestoaineita käytettiin aikoinaan kaasutinmoottoriautoissa ehkäisemään kaasuttimen jäätymistä. Sillä ei ollut tekemistä polttoaineen veden kanssa vaan syynä oli ilmasta tiivistyvä kosteus kun kaasuttimisessa oli alipaine. Ongelmaa oli etenkin nollan kieppeillä. Homma hoitui joko imuilman esilämmityksellä, siis imuilma otettiin talviaikana pakosarjan kupeesta, tai lisäämällä jäänestoainetta.
Nykyiset bensiiniautot eivät jäänestoa tarvitse. Vesi itse bensiinissä on erittäin harvinaista, niin harvinaista että jos löytyy, niin se on suoraa sadevettä tai vastaavaa että kyseessä on huolimattomuus, vika tai vahinko. Kuka on ehjästä bensiiniauton tankista ikinä vettä löytänyt?
Kunnollisessa dieselpolttoaineessa ei myöskään ole vettä haitaksi asti. Jos vettä jostain syystä olisi, jäänestoaineen pano voi viedä veden ruiskutuslaitteisiin saakka, minkä jälkeen kenties kaivetaan tuhatlappusia remonttiin. Jos vettä ei ole, ei jäänestoaineesta haittaakaan ole.
Kun valtaosa maamme bensa- ja dieselautoista ajaa ilman mitään jäänestoaineita, voi helposti tehdä johtopäätöksen, että jäänestoaineiden tuoma apu on uskonasia nykyautoissa.
Huomattakoon, että jos tulee jotain hämminkiä ja jäänestoainetta tai muita omia lisäaineita on käytetty, öljy-yhtiö vetäytyy heti kaikesta vastuusta polttoainelaatuun.Lukemattomat ne kerrat kun moottori kieltäytyy käymästä ja kun polttoaineen sekaan laittaa jäänestoa niin moottori käy normaalisti.
- Eikö tosiaan syytä
lisäillä jäänestoja kirjoitti:
Tentun lisäys bensaan on ollut aina uskon asia, uskonto kymppi koulussa ihmiset on siihen rahojaan hakannut, sama dieselissä. Markkinamiehet on vienyt herkästi uskovaa kansanosaa kuin kusiämpäriä pitkin pihaa.
Vuodesta 1975 olen autolla ajanut jatkuvasti ja paljon, enkä ole jäänestoja koskaan käyttänyt, eikä ole autot jäätyneet.Ajan normaalisti dieseltankillisella lähes kuukauden. Jos en dieselin polttoaineen lisäainetta käytä, niin auto sammuu portille jo lähdettäessä. Kun käytän ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettua diesel lisäainetta, niin mitään ongelmia ei esiinny.
Vesilima tukki suodattimet ja putkistot myös plus-asteilla, ja tämäkään ongelma ei ole esiintynyt kun lisäaine on ollut käytössä. - olavimattila
Eikö tosiaan syytä kirjoitti:
Ajan normaalisti dieseltankillisella lähes kuukauden. Jos en dieselin polttoaineen lisäainetta käytä, niin auto sammuu portille jo lähdettäessä. Kun käytän ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettua diesel lisäainetta, niin mitään ongelmia ei esiinny.
Vesilima tukki suodattimet ja putkistot myös plus-asteilla, ja tämäkään ongelma ei ole esiintynyt kun lisäaine on ollut käytössä.No en kyllä tajua miksi sulla hyytys,olen ajanut yli 35v dieseleillä lisäämättä mitään jäänestoja ym ja vain kerran 80 luv suodin jäätyi jossain -32 asteen tietämillä.
- kondensoitumalla,,
siksi että... kirjoitti:
Jäänestoaineita käytettiin aikoinaan kaasutinmoottoriautoissa ehkäisemään kaasuttimen jäätymistä. Sillä ei ollut tekemistä polttoaineen veden kanssa vaan syynä oli ilmasta tiivistyvä kosteus kun kaasuttimisessa oli alipaine. Ongelmaa oli etenkin nollan kieppeillä. Homma hoitui joko imuilman esilämmityksellä, siis imuilma otettiin talviaikana pakosarjan kupeesta, tai lisäämällä jäänestoainetta.
Nykyiset bensiiniautot eivät jäänestoa tarvitse. Vesi itse bensiinissä on erittäin harvinaista, niin harvinaista että jos löytyy, niin se on suoraa sadevettä tai vastaavaa että kyseessä on huolimattomuus, vika tai vahinko. Kuka on ehjästä bensiiniauton tankista ikinä vettä löytänyt?
Kunnollisessa dieselpolttoaineessa ei myöskään ole vettä haitaksi asti. Jos vettä jostain syystä olisi, jäänestoaineen pano voi viedä veden ruiskutuslaitteisiin saakka, minkä jälkeen kenties kaivetaan tuhatlappusia remonttiin. Jos vettä ei ole, ei jäänestoaineesta haittaakaan ole.
Kun valtaosa maamme bensa- ja dieselautoista ajaa ilman mitään jäänestoaineita, voi helposti tehdä johtopäätöksen, että jäänestoaineiden tuoma apu on uskonasia nykyautoissa.
Huomattakoon, että jos tulee jotain hämminkiä ja jäänestoainetta tai muita omia lisäaineita on käytetty, öljy-yhtiö vetäytyy heti kaikesta vastuusta polttoainelaatuun.Bensatankiin kondensoituu vähäisessä määrin vettä ilman kosteudesta ja tentullahan se sieltä tankista ennen lähti ja nyt ei ehdi edes kertymään kun E10 sitoon sen ja vesi häviää tankista.
- Ehkä eri ongelma
Eikö tosiaan syytä kirjoitti:
Ajan normaalisti dieseltankillisella lähes kuukauden. Jos en dieselin polttoaineen lisäainetta käytä, niin auto sammuu portille jo lähdettäessä. Kun käytän ympärivuotiseen käyttöön tarkoitettua diesel lisäainetta, niin mitään ongelmia ei esiinny.
Vesilima tukki suodattimet ja putkistot myös plus-asteilla, ja tämäkään ongelma ei ole esiintynyt kun lisäaine on ollut käytössä.Kannattaako pitää dieseliä tuolla ajomäärällä?
Sinun tapauksessa taitaa enemmänkin olla kyse polttoaineen pilaantumisesta pitkässä säilytyksessä. siksi että... kirjoitti:
Jäänestoaineita käytettiin aikoinaan kaasutinmoottoriautoissa ehkäisemään kaasuttimen jäätymistä. Sillä ei ollut tekemistä polttoaineen veden kanssa vaan syynä oli ilmasta tiivistyvä kosteus kun kaasuttimisessa oli alipaine. Ongelmaa oli etenkin nollan kieppeillä. Homma hoitui joko imuilman esilämmityksellä, siis imuilma otettiin talviaikana pakosarjan kupeesta, tai lisäämällä jäänestoainetta.
Nykyiset bensiiniautot eivät jäänestoa tarvitse. Vesi itse bensiinissä on erittäin harvinaista, niin harvinaista että jos löytyy, niin se on suoraa sadevettä tai vastaavaa että kyseessä on huolimattomuus, vika tai vahinko. Kuka on ehjästä bensiiniauton tankista ikinä vettä löytänyt?
Kunnollisessa dieselpolttoaineessa ei myöskään ole vettä haitaksi asti. Jos vettä jostain syystä olisi, jäänestoaineen pano voi viedä veden ruiskutuslaitteisiin saakka, minkä jälkeen kenties kaivetaan tuhatlappusia remonttiin. Jos vettä ei ole, ei jäänestoaineesta haittaakaan ole.
Kun valtaosa maamme bensa- ja dieselautoista ajaa ilman mitään jäänestoaineita, voi helposti tehdä johtopäätöksen, että jäänestoaineiden tuoma apu on uskonasia nykyautoissa.
Huomattakoon, että jos tulee jotain hämminkiä ja jäänestoainetta tai muita omia lisäaineita on käytetty, öljy-yhtiö vetäytyy heti kaikesta vastuusta polttoainelaatuun.Kyllä kerran löysin ja paljonkin mutta se tuli kyllä aseman tankin pohjalta. Selvästi havaitsin tankatessa aseman takin olevan vähissä ja niinpä oletan saaneeni vettä litran verran, joka alkoi pisaroiduttuaan ajon aikana myös kaasariin pyrkimään yhä uudestaan.
Kyllä tankkeihin voi kertyä vettä ilman kosteudesta tiivistyneenä huohotinputken kautta, ei muutoin. Yleensähän sitä kanisterista löytyy ja autokin tankista joissain malleissa.
Koskaan en ole käyttänyt lisäaineita, joskus kaasari jäätyi mutta suli aina pienen seisokin aikana moottorin lämmöllä - ja taas mentiin.
Meidän pihassa on jo ainakin kaksi autoa (15 yhteensä) jäätynyt – toinen seisoi viikon toinen vajaan vuorokauden eikä pakkasta ollut paljonkaan, kunnolla lämmitettynä sitten saatiin suuttimet sulamaan ja koneet käyntiin.
PS. kannattaa kokeilella sulatushommia, jos moottori ei käynnistäessä pyöri niin kuin ennen! - ei kannata uusia heti akkua.- Uudet suodattimet
En ymmärrä uskontoa kirjoitti:
Lukemattomat ne kerrat kun moottori kieltäytyy käymästä ja kun polttoaineen sekaan laittaa jäänestoa niin moottori käy normaalisti.
Dieselpolttoaineessa pienikin määrä vapaata vettä saattaa aiheuttaa suodattimen tukkeutumisen. Ei muuta kun uudet suodattimet ja veden poisto vedenerottimesta. Ja matka jatkuu.
Väitetään että jäätymisenestoaine estää polttoaineen joukossa olevan veden limottumisen. Ei estä. jäätymisenestoaineet on markkinamiesten keksintöä. Kannattaa pitää suodattimia varastossa ja poistaa vesi vedenerottimesta säännöllisesti.
- Poistetaan vesi
Jäätymisenestoaineet on markkinamiesten keksintöä. Nekö muka jotain kylmäliman muodostumista estäs. Sitä kylmälimaa kun muodostuu aina kun kosteutta on läsnä.
Pitää poistaa vesi polttoainetankista ja vedenerottimesta ja vaihtaa suodatin niin poistuu suodattimen vesikin.
Tankkiin jäätyvä vesi on kaikista vaarallisisnta. Talven mittaan vettä voi jäätyä vaarallisiakin määriä ja kun se joskus plusasteissa tai autotallissa sulaa, niin isompi vesimäärä voi aiheuttaa ruiskutuspumppu ja suutinvaurioita. Dieselpolttoaine kun ei sido vettä vaan vesi kulkee isoina vesipisaroina polttoaineen joukossa. Tankkiin kertyvä vesi tulisikin poistaa muutaman kerran talven aikana. Auto lämpimään talliin ja aamulla vesi pois pohjapropusta. - psssa
ette vissiin oo kuullu uudest Å-69 bensast ei jääry millonkaa. osta poro osta kaks saat halvemmal ps sil porol stondaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?486208Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki694075Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t193102- 343025
- 1932898
- 402522
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k132449törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/192390- 1501469
Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3201468