Mielestäni elokuvayhtiöillä on jonkinlainen asennevamma. Ne suosivat ainoastaan pääksupunkidulla asuvia. On paljon vaikeampi saada minkäänlaista roolia jos on sattunut syntyyn Pohjanmaalla kuten minä vaikka asuiskin nykyisin Etelä-Suomessa. Minua on moitittu myös aksentistani joka on Pohjanmaan murre. Ilmeisesti vain kirjakieli on hyväksyttävää. Lisäksi on moitittu siitä kun puhun hitaasti. Kuulemma pitäis puhua nopeasti. Minä siis todellakin olen kotoisin Pohjanmaalta ja pohjalaiset puhuu hitaammin kuin helsinkiläiset.
Elokuvayhtiöt erehtyy kotiseutusyrjintään
2
380
Vastaukset
- Pohjalainen myös
Kyllä kait sen jokainen pystyy ymmärtämään, että jos elokuva sijoittuu ympäristöön, missä porukkojen puhekielenä on stadin slangi tai kirjakieli tai tietty murre (turku, savo,suomenruotsalaisuus, swahili, kajjaani,jne..) niin siellä ei silloin muulla murteella tai artikulaatiolla sökerretä----- vaikka ny sattuis oleen pohjanmaalta.
Menetkö sä vaikka pokkana tyrkylle rooliin johon haetaan selkeästi : " 150-senttistä siroa lapsiballerinaa" jos olet kaksimetrinen 200 kilonen kaappi ja selität : Tää on kyl sukupuoli- ja ulkonäkösyrjintää, kyl kai mä osaan siroa lapsiballerinaa "näytellä" kun mä oon niin ku pro-ammattilainen .
Menee ja ottaa puheopetustunteja niin kuin muutkin -- sen sijaan että valittaa että NYT KYLLÄ EREHDYITTE ---Kotiseutusyrjintään-----!,
P.s Pohjalaiset ei puhu muuten yhtään sen hitaammin kuin helsinkiläiset. Mutta pohjalaisissakin on eroja. - Skäbädäbäx
Höpö höpö. Ylipäätään puherooleja on vaikea saada, eikä siinä Stadin slangin kailottaminen ole mikään meriitti sekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017783Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455551HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3042970Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki452726- 1782506
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92090- 251975
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121812Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411742Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111648