Mielestäni elokuvayhtiöillä on jonkinlainen asennevamma. Ne suosivat ainoastaan pääksupunkidulla asuvia. On paljon vaikeampi saada minkäänlaista roolia jos on sattunut syntyyn Pohjanmaalla kuten minä vaikka asuiskin nykyisin Etelä-Suomessa. Minua on moitittu myös aksentistani joka on Pohjanmaan murre. Ilmeisesti vain kirjakieli on hyväksyttävää. Lisäksi on moitittu siitä kun puhun hitaasti. Kuulemma pitäis puhua nopeasti. Minä siis todellakin olen kotoisin Pohjanmaalta ja pohjalaiset puhuu hitaammin kuin helsinkiläiset.
Elokuvayhtiöt erehtyy kotiseutusyrjintään
2
365
Vastaukset
- Pohjalainen myös
Kyllä kait sen jokainen pystyy ymmärtämään, että jos elokuva sijoittuu ympäristöön, missä porukkojen puhekielenä on stadin slangi tai kirjakieli tai tietty murre (turku, savo,suomenruotsalaisuus, swahili, kajjaani,jne..) niin siellä ei silloin muulla murteella tai artikulaatiolla sökerretä----- vaikka ny sattuis oleen pohjanmaalta.
Menetkö sä vaikka pokkana tyrkylle rooliin johon haetaan selkeästi : " 150-senttistä siroa lapsiballerinaa" jos olet kaksimetrinen 200 kilonen kaappi ja selität : Tää on kyl sukupuoli- ja ulkonäkösyrjintää, kyl kai mä osaan siroa lapsiballerinaa "näytellä" kun mä oon niin ku pro-ammattilainen .
Menee ja ottaa puheopetustunteja niin kuin muutkin -- sen sijaan että valittaa että NYT KYLLÄ EREHDYITTE ---Kotiseutusyrjintään-----!,
P.s Pohjalaiset ei puhu muuten yhtään sen hitaammin kuin helsinkiläiset. Mutta pohjalaisissakin on eroja. - Skäbädäbäx
Höpö höpö. Ylipäätään puherooleja on vaikea saada, eikä siinä Stadin slangin kailottaminen ole mikään meriitti sekään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1062419
- 1061902
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee161794Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991457Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol1921412Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41345- 57947
- 64946
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi125938- 76910