Elokuvayhtiöt erehtyy kotiseutusyrjintään

Näyttelijä

Mielestäni elokuvayhtiöillä on jonkinlainen asennevamma. Ne suosivat ainoastaan pääksupunkidulla asuvia. On paljon vaikeampi saada minkäänlaista roolia jos on sattunut syntyyn Pohjanmaalla kuten minä vaikka asuiskin nykyisin Etelä-Suomessa. Minua on moitittu myös aksentistani joka on Pohjanmaan murre. Ilmeisesti vain kirjakieli on hyväksyttävää. Lisäksi on moitittu siitä kun puhun hitaasti. Kuulemma pitäis puhua nopeasti. Minä siis todellakin olen kotoisin Pohjanmaalta ja pohjalaiset puhuu hitaammin kuin helsinkiläiset.

2

417

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pohjalainen myös

Kyllä kait sen jokainen pystyy ymmärtämään, että jos elokuva sijoittuu ympäristöön, missä porukkojen puhekielenä on stadin slangi tai kirjakieli tai tietty murre (turku, savo,suomenruotsalaisuus, swahili, kajjaani,jne..) niin siellä ei silloin muulla murteella tai artikulaatiolla sökerretä----- vaikka ny sattuis oleen pohjanmaalta.

Menetkö sä vaikka pokkana tyrkylle rooliin johon haetaan selkeästi : " 150-senttistä siroa lapsiballerinaa" jos olet kaksimetrinen 200 kilonen kaappi ja selität : Tää on kyl sukupuoli- ja ulkonäkösyrjintää, kyl kai mä osaan siroa lapsiballerinaa "näytellä" kun mä oon niin ku pro-ammattilainen .

Menee ja ottaa puheopetustunteja niin kuin muutkin -- sen sijaan että valittaa että NYT KYLLÄ EREHDYITTE ---Kotiseutusyrjintään-----!,

P.s Pohjalaiset ei puhu muuten yhtään sen hitaammin kuin helsinkiläiset. Mutta pohjalaisissakin on eroja.

• Skäbädäbäx

Höpö höpö. Ylipäätään puherooleja on vaikea saada, eikä siinä Stadin slangin kailottaminen ole mikään meriitti sekään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      274
      3477
    2. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      129
      1859
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Luterilaisuus
      300
      1619
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      77
      1462
    5. 77
      1436
    6. Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta

"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:
      Taivalkoski
      53
      1156
    7. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1140
    8. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      63
      1021
    9. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      22
      997
    10. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      64
      980
    Aihe