Vuosi 2011 profetiassa

Jope.48.

ohjelmassa. Leo Melleri sanoi että Herran enkeli on Jumala. Minun Raamatun tuntemuksen mukaan enkelit ovat sanansaattajia. Ilm.1:1-2. Jeesuksen Kristuksen ilmestys, jonka Jumala antoi hänelle, näyttääkseen palvelioillensa, mitä pian tapahtuman pitää: ja sen hän lähettämänsä enkelin kautta antoi tiedoksi palvelijalleen Johannekselle.

7

864

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wwwäiski

      Sinulla taitaa olla paljon vapaa-aikaa kun ennätät pohtia tuollaisia? Noh, toisaalta jotkut opettelevat vapaa-ajallaan puhumaan klingonia, jotkut kuvittelevat elävänsä keskimaassa joten ei kai tuo ole sen vaarallisempaa. Kunhan ei ala oikeasti uskoa niihin satuihin.

    • AikkuM55

      Meller on tosiaan puhunut eksyttävästi, mutta lieneekö tarkoittanut kirjaimellisesti ihan noin? Millaista oli muu opetus? Huomiosi on kuitenkin hyvä. Olen huomannut näillä palstoilla uskovien keskeiset kinastelut johtuvat usein joko huolimattomista pintapuolisista lauseista tai siitä että toinen ymmärtää väärin toisen ajatuksen. Kerran huomasin kahden henkilön keskustelevan samasta asiasta käyttäen erilaisia ilmaisuja ja riita oli valmis! Tarkkana pitää tosiaan olla, sillä eksyttäjät puhuvat usein pitkäänkin oikeita asioita kunnes jokin lause paljastaa heidät. Meller näyttää horjuvan usein, mutta lienee vielä silti oikealla tiellä - en ole viime aikoina häntä kuullut. Amerikasta kotoisin oleva sensaatiohakuisuus ja rahastus häntä on kovasti pilannut.

      Itselleni on muotoutunut vuosien saatossa - myöskin toisten uskovien tulkintoja seuraten - sellainen käsitys että kun Raamattu puhuu Herran enkelistä, tarkoittaa se nimenomaan sellaista enkeliä joka tuo suoraan Jumalalta jonkin sanan ihmiselle ja saattaa seisoa ihmisen edessä Jumalan edustajana. Hän ei kuitenkaan salli ihmisen rukoilla ja palvoa itseään. Esimerkiksi Ilmestyskirjassa Johannes näkee aluksi kirkastetun Jeesuksen itsensä, mutta myöhemmin häntä opettaa enkeli ja Johannes yritti polvistua hänenkin eteensä.

      Eksytyksissäkin huomaa usein olevan tällaisia enkeli-ilmestyksiä, esim. Kenneth Haginilla. Tietysti pimeyden vallat matkivat kaikkea Jumalan toimintaa.

      Herran enkeli on siis erilainen kuin esimerkiksi arkkienkeli Gabriel tai Mikael, jotka esiintyvät omana itsenään.

      • Jaakob....

        painikaan...raamatussa asia aika selkee!Mut kuunteletteko saarnaajianne vai uskotteko raamattua, siinä vakava kysymys!


      • AikkuM55
        Jaakob.... kirjoitti:

        painikaan...raamatussa asia aika selkee!Mut kuunteletteko saarnaajianne vai uskotteko raamattua, siinä vakava kysymys!

        Niin on, vakava on kysymyksesi. Me kyllä kuuntelemme saarnaajiamme, mutta uskomme enemmän Raamattua. Tai ainakin näin pitäisi tehdä, mutta monet kuuntelevat ja uskovat kuuluisaa ja karismaattista saarnaajaa ja unohtavat tutkia Raamattua. Kysymyksesi kannattaisi tehdä useinkin ja monille. Saarnaajien puheita on aina arvioitava ja arvosteltava Raamatun sanan avulla, ovatko ne sopusoinnussa vai ristiriidassa. Juuri noin kuin Jope48 on tehnyt ja minäkin pyrin tekemään. Monet eivät tykkää siitä vaan väittävät, että saarnaajia muka "tuomitaan" ja että "Jumalan profeetoihin ei saa puuttua". Raamatussa kuitenkin Jumala sanoo itse valitsemalleen Jeremiallekin että "jos tuot esiin jaloa, et arvotonta, saat olla minun suuni." Ja useissa paikoin puhutaan vääristä profeetoista.
        Ensin on tietenkin koeteltava itsensä, ennen kuin lähtee kuulemaan muita. Jos menen kuulemaan saarnaa vain saadakseni arvostella sitä tai saarnamiestä, olen jo alunperin väärässä.
        Olenpa löytänyt hyviä ja viisaita ajatuksia intialaiselta gurulta tai toisen uskonnon munkilta, vaikka en uskokaan heidän jumalaansa ja oppiinsa. Ihmistä pitää arvostaa niin kuin itseään toivoo arvostettavan - ja arvosteltavan. Siinä minulla on vieläkin opettelemista.


      • Metsäm.
        AikkuM55 kirjoitti:

        Niin on, vakava on kysymyksesi. Me kyllä kuuntelemme saarnaajiamme, mutta uskomme enemmän Raamattua. Tai ainakin näin pitäisi tehdä, mutta monet kuuntelevat ja uskovat kuuluisaa ja karismaattista saarnaajaa ja unohtavat tutkia Raamattua. Kysymyksesi kannattaisi tehdä useinkin ja monille. Saarnaajien puheita on aina arvioitava ja arvosteltava Raamatun sanan avulla, ovatko ne sopusoinnussa vai ristiriidassa. Juuri noin kuin Jope48 on tehnyt ja minäkin pyrin tekemään. Monet eivät tykkää siitä vaan väittävät, että saarnaajia muka "tuomitaan" ja että "Jumalan profeetoihin ei saa puuttua". Raamatussa kuitenkin Jumala sanoo itse valitsemalleen Jeremiallekin että "jos tuot esiin jaloa, et arvotonta, saat olla minun suuni." Ja useissa paikoin puhutaan vääristä profeetoista.
        Ensin on tietenkin koeteltava itsensä, ennen kuin lähtee kuulemaan muita. Jos menen kuulemaan saarnaa vain saadakseni arvostella sitä tai saarnamiestä, olen jo alunperin väärässä.
        Olenpa löytänyt hyviä ja viisaita ajatuksia intialaiselta gurulta tai toisen uskonnon munkilta, vaikka en uskokaan heidän jumalaansa ja oppiinsa. Ihmistä pitää arvostaa niin kuin itseään toivoo arvostettavan - ja arvosteltavan. Siinä minulla on vieläkin opettelemista.

        usein henkilön arvostelemiseen. Tuossa esimerkissä "paini Jumalan kanssa", kyse on pikimminkin painiskeleminen uskonsa kilvoittelemisen suhteen, ei niinkään minkään henkiolennon kanssa, vaikka tuleekin fyysisiä seurauksia.
        Melleristä voitaneen sanoa, että hän niin usein viittaa ja yhtyy tyypillisesti amerikkalaisiin eksyttäjiin. Hinnistä lähtien ym..mutta se ei estä rukoilemasta Mellerin puolesta ja poimia myös hyviä opetuksia. Mutta se vaatisi kovaa seulontaa uskon aloittelijalta, ettei mene harhaan.

        Enkeli-ilmestykset ovat kyllä todellisia, ovat sanan saattajia. Ja kun olen "liian" uteliaaksi käynyt, ovat hävinneet. Kyllä niillä ihan selvä sanoma on. Ja ovat täsmällisesti vastanneet rukoukseen. Mutta mihinkään mielipidevaihtoon eivät ole ryhtyneet.


    • Joooonas

      Löytyykö raamatusta jokin ohje tai neuvo mitä seuraa sellaiselle joka seuraa ja uskoo jonkin väärän profeetan kuten Leo Meller näkemyksiä. Jeesus ainakin suuttui näille väärille profeetoille mutta miten niile käy jotka harhautuvat vääriin uskomuksiin?

      • profeetan tuntee vanhan testamentin mukaan siitä, että valeprofeetan ennustus ei toteudu.
        Kumma, että näille "Mooseksille" kuten Mellerille löytyy aina uusia opetuslapsia.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      181
      10717
    2. Valkeakosken sekopää murhaaja.

      Itselläni on 3 teini ikäistä tytärtä ja tämä tapaus on herättänyt minussa tosi paljon surua ja vihaa. On käsittämättömän
      Valkeakoski
      140
      1914
    3. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      237
      1315
    4. Sille yhelle vaa

      Viime aikoina oon miettinyt sun juttuja aika paljon. Vaikka en oo saanu susta vielä kunnolla selvää kuvaa, jotenkin tunt
      Ikävä
      61
      940
    5. Kiitos kun annoit värejä elämääni

      Edes pienen hetken. Sellasiakin mitä en muuten näe ;) ❤️
      Ikävä
      53
      880
    6. Hiljaista on

      Ei kuulu viestiä 😘 pallo on sinulla Mies, odotan!
      Ikävä
      60
      828
    7. Nainen, se kun olit joskus niin vakavana

      ja naama peruslukemilla, toisinaan silloinkin kun kuuntelit juttujani. Se ilme on jäänyt lähtemättömästi mieleeni. Mitäh
      Ikävä
      42
      717
    8. Onhan sulla

      Nainen nyt varmasti kaikki hyvin.
      Ikävä
      52
      679
    9. Kysymys iltaan

      Kuinka kuuma kaivattusi on celsius-asteikolla?
      Ikävä
      42
      669
    10. Olen ylpeä sinusta

      nainen. Vaikutat "vanhalta" tekijältä. Olet aarre tälle touhulle ja uskon että pääset vielä pitkälle jos haluat. Ehkä sa
      Tunteet
      25
      655
    Aihe