Windows xp update vain etsii ja etsii ja etsii...

MTRKL

Mikä prkle vaivaa Windows xp updatea kun sen vihreä "etsitään uusia päivityksiä"-palkki vain liikkuu alusta loppuun uudelleen ja uudelleen, vaikka kuinka pitkään mutta muuta ei tapahdu? Eilen ja tänään kokeilin ja sama juttu.
Aito Win xp-köytössä, tarkistettu Microsoftin omalla aitoustakistussivulla.

6

554

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nyynny

      Mikä Service Pack koneellasi on? (Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Järjestelmä -> Yleiset)

      Itse en kauheasti varmaan pysty auttamaan, mutta itse ainakin toimin XP:n päivittämisessä niin, että (Ohjauspaneeli -> Suorituskyky ja ylläpito -> Järjestelmä -> Automaattiset päivitykset) olen valinnut tuon "Ilmoita uusista päivityksistä. Älä lataa tai asenna niitä puolestani." Näin ilmoitus saatavilla olevista päivityksistä tulee aina tuonne oikeaan alareunaan ja pystyn itse valitsemaan haluanko asentaa päivitykset vai ohittaa ne. Päivittäminen toiminut aina 100%. Ei tarvitse tuon Windows Update sivuston kanssa pelata ;D

      • nyynny

        Tuolla tavalla Windows ilmoittaa päivityksistä, jos niitä ylipäätänsä on saatavilla. Itse ei tarvitse kytätä tuon Update sivuston kanssa, että onkos nyt tullut uutta päivitystä jne...


      • untokuurna
        nyynny kirjoitti:

        Tuolla tavalla Windows ilmoittaa päivityksistä, jos niitä ylipäätänsä on saatavilla. Itse ei tarvitse kytätä tuon Update sivuston kanssa, että onkos nyt tullut uutta päivitystä jne...

        Ensin update-palvelun pysäytys (komentorivillä net stop wuauserv).
        ?:\Windows\SoftwareDistribution - kansion tyhjennys.
        Palvelun käynnistys (net start wuauserv).


      • MTRKL
        untokuurna kirjoitti:

        Ensin update-palvelun pysäytys (komentorivillä net stop wuauserv).
        ?:\Windows\SoftwareDistribution - kansion tyhjennys.
        Palvelun käynnistys (net start wuauserv).

        Kiitokset untokuurnalle! Windows xp update alkoi taas skulaan ja uusimmat tietoturvapäivitykset on nyt asennettu.

        Osaatko sanoa mikä loppujen lopuksi oli syy ongelmaan. Mitä siellä SoftwareDistribution-kansiossa oli liikaa tai vikana? Itse olen 15 vuotta touhunnut tietokoneiden parissa ja ensimmäisen kerran tuli vastaan kyseinen Windows update-ongelma.


      • untokuurna
        MTRKL kirjoitti:

        Kiitokset untokuurnalle! Windows xp update alkoi taas skulaan ja uusimmat tietoturvapäivitykset on nyt asennettu.

        Osaatko sanoa mikä loppujen lopuksi oli syy ongelmaan. Mitä siellä SoftwareDistribution-kansiossa oli liikaa tai vikana? Itse olen 15 vuotta touhunnut tietokoneiden parissa ja ensimmäisen kerran tuli vastaan kyseinen Windows update-ongelma.

        Se menee jotenkin joskus ruvelle ja silloin ei auta kuin tuo kansion tyhjennys. En ole sen enempää käyttänyt aikaa ongelman selvittelyyn, joten en tiedä mistä jumiutuminen johtuu.


    • -----------------

      Jos tus SP ohje ei toimi niin voisit hakea itsellesi jos sinulla on ystävä tai ostaa ATK yrittäjältä kB uudet päivitykset Windows UpDate toimintoon .
      Windows UpDate:lla on omat päivitykset joita Windows UpDate tarvitsee joten kun sinulla on pitkä väli päivitysten tekemisestä koska koneesi ei enään pysty päivittämään ohjelmia hanki päivitykset polttona CD-RW kiekolle .
      Muista laittaa kun saat ohjelmistojen päivityksen kuntoon niin valitse automaattiset päivitykset ja napsaise keltaista kilpeä kun näet monitorisi ala reunassa näkyvillä .
      Muuten vaihtoehtona on myös Poistaa ja asentaa Käyttöjärjestelmän jne. jolloin saat uudet päivitykset heti kun avaat verkon ja otat Windows UpDaten käyttöön valitsemalla lataa Windows UpDate .
      Ehkä verkosta voisi valita myös HotFix tai Windows Fix It ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe